Minä kuvittelin tietäväni hyvin miten kuukautiskierto kaikkine vaiheineen toimii, mutta entäs sitten kun ovulaatiotesti plussaa kiertopäivänä 20 ja kierron pituus on 30 pv? Kumpi on todennäköisempää, ovulaatiotesti on väärässä vai että ovulaatiosta kuukautisiin on vain 8-10 päivää?
Ovulaatiosta kuukautisiin?
3
695
Vastaukset
- nånna
Siis oliko sinulla ovulaatio 10 päivää sitte ja nyt alkoi menkat, vai onko sinulla ovulaattio nyt kp 20 ja aikaisemmin sun kierto on ollut sen 30 pv?
Ja lisäksi vielä ehkäisystä pari asiaa.
Koska olet lopettanut ehkäisyn ja oliko sulla ehkäisynä hormonaalinen vai joku muu menetelmä?- Ap.
Juu, eli menkat alkoi eilen, edellisen kierron pituudeksi tuli 30 pv (mulla keskimäärin 31pv, vaihtelee 28-34). Kp 20 ovulaatiotesti näytti positiivisen tuloksen, eli kuukautiset alkoivat 8-10 päivän kuluttua ovulaatiosta, mikäli testi pitäisi paikkansa.
Hormonaalisesta ehkäisystä (viimeisimmäksi ehkäisyrenkaasta) on luovuttu yli vuosi sitten, sen jälkeen ollut käytössä vain kondomi. - nånna
Ap. kirjoitti:
Juu, eli menkat alkoi eilen, edellisen kierron pituudeksi tuli 30 pv (mulla keskimäärin 31pv, vaihtelee 28-34). Kp 20 ovulaatiotesti näytti positiivisen tuloksen, eli kuukautiset alkoivat 8-10 päivän kuluttua ovulaatiosta, mikäli testi pitäisi paikkansa.
Hormonaalisesta ehkäisystä (viimeisimmäksi ehkäisyrenkaasta) on luovuttu yli vuosi sitten, sen jälkeen ollut käytössä vain kondomi.Niin voihan olla et sun käyttämäsi ovistesti näyttikin väärin. Eikä naisen elimistökään mikään kone ole ja kellontarkkuudella toimi. Toisaalta, jos sulla oli silloin kp 20 myös muita ovuloinnin tuntomerkkejä, kuten limat, niin silloin tuo väli oviksista menkkoihin olis sen kymmenkunta päivää...
Useinhan me naiset luullaan, että ovikset tulee suunnilleen keskellä kiertoa ja pidetään sitä kahta viikkoa sinä aikana, joka kuluu ovulaatiosta menkkojen alkuun.
Normaalia kuitenkin on, että tuo väli oviksista menkkojen alkuun vaihtelee 10 - 16 päivään, jonka sisään sullakin tuo aikahaarukka nipin napin mahtuu.
Tosta hormonaalisesta ehkäisystä sulla on kyllä niin kauan aikaa, että sen ei enää pitäis elimistöä sekoittaa.
Laihdutus, ruokavalion muutokset, kova kuntoilu ja kaikenlainen stressi voi kyllä tehdä temppuja kuukautiskierolle, että tunnistatkos mitään noista?
Voisko olla mitenkään niin, että oletkin raskaana? Etenkin jos tuo vuoto on normaalia niukempaa ja kestäis vain päivän pari.
No, enpä tiedä olikos näistä sulle mitään apuja, enkä mä tietenkään mikään lääkäri ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011571
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58981Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85902
- 61866
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t265754Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10750Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä339694Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74686Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58684