uudet audit huonompia kuin vanhat?

a4 ehkä ?

Tälläistä huhua on liikkeellä. Kokemuksia?

Ymmärrän kyllä että elektroniikkaa on enemmän kuin vanhoissa, mutta eihän tämä vie luotettavuutta pois.
Oma audi 80 alkaa olemaan tiensä päässä ja uusi audi olisi saatava.

Onko näissä uusissa vikoja?

18

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama minkä kennerin

      ostat. Mulla emäntä ajaa liki 2 vuotta vanhalla dieseli accordilla. Nyt yhtäakkiä kiinnostu uuteen cittari audiin, kun audilla ajelee muutkin ammattiryhmän omistajan. Minä ajelen 10v vanhalla Galantilla. Minä sanoin, että ihan sama minkä ostat mutta minä nautin halvoista kilsoista enkä autokauppioiden tukemisesta :)

    • tällee

      niin sanottuja kertakäyttöautoja kestää 150tkm.tai 3-vuotta

    • hevosmiesten juttui

      mitä, puhutko nyt museoautoista vai mitä oikeen tarkoitat "vanhemmat/uudemmat"?

      onko sulla joku 20 vuotta vanha romu?
      Ja missä tuollaisia huhuja on, esson baarissa hevosmiehiltä kuultua

    • juujajoo

      tuo ny taida päteä lähes kaikkiin merkkeihin.. Enemmän liikkuvia osia => enemmän mahdollisia vika paikkoja => vanhana todennäkösemmin joku paikka laukeaa. Pääsääntöisesti varmaan, myös niin Audit kuin muutkin merkit, uudemmat parempia toimiessaan, mutta tuntuu noita vikoja olevan siunaantunut enenevässä määrin vähän joka merkkiin.

      Esimerkkeinä vaikka ny Toyota, vanhemmat kestäny suhteellisen hyvin, mutta uudemmista alakanu kuulumaan jo aika lailla ongelmaa. Tai toisena esimerkkinä bemarin e39 vs e60, e39 taitaa kaikkiaan aika vähä vikainen auto olla, mutta uudempi e60 ainakin TM vai Tuulilasin katsastustilaston mukaan ei kovin luotettavalta vaikuta. Omakohtaista kokemusta ei noista uusista (2005 ->) autoista kummemmin ole, kuin Esson baarista.

      Varmaan Skoda niitä harvoja merkkjä, jotka on laatuaan parantanut, ainakin jos vertaa mitä ne oli 60...70-luvulla. Subarukin on ilmeisesti aika vähä vikainen auto tilastojen valossa, mutta ainakin suomen oloissa kohtuu marginaalimerkki, joten hankala mitään pidemmälle menevää johtopäätöstä siitäkään sanoa.

      Vähän meni paikoin ohi aiheen.

      • kalle kustaa

        Itse olen ajatellut että syytä alkaa löytyä tehtaiden alihankkijoista. Monethan ovat merkkien kesken samoja. Komponenttien hinnat on kipailutettu niin alas että se seassa alkaa olla roskaa joukossa. Siis sitä samaa "kivaa" mitä esim. nokia tai vaisala tai sun työpaikkas tekee. Sitten ihmetellään miksi auto ,puhelin tai säänmittauslaitteisto ei toimi luotettavasti vaikka pitäisi olla laatumerkki...

        Minulla oli aikoinaan neljä Subarua. Teknisesti luotettavia ja nivelet ja pallot kestivät. Korit mätänivät.


      • juujajoo
        kalle kustaa kirjoitti:

        Itse olen ajatellut että syytä alkaa löytyä tehtaiden alihankkijoista. Monethan ovat merkkien kesken samoja. Komponenttien hinnat on kipailutettu niin alas että se seassa alkaa olla roskaa joukossa. Siis sitä samaa "kivaa" mitä esim. nokia tai vaisala tai sun työpaikkas tekee. Sitten ihmetellään miksi auto ,puhelin tai säänmittauslaitteisto ei toimi luotettavasti vaikka pitäisi olla laatumerkki...

        Minulla oli aikoinaan neljä Subarua. Teknisesti luotettavia ja nivelet ja pallot kestivät. Korit mätänivät.

        Saattaa olla, että nyt ollaan kyllä asian ytimessä.

        Tosin varmaan kehittyneempi valmistusteknologia syypää "hekentyneeseen" laatuun sekä varmaan tuo kilpailutus. Kuitenkin noissa osien ja materiaalin valmistuksessa kelpoisuus perustuu jollakin tavalla todennäköisyyksiin ja normaalijakaumiin. Kriteerinä on vaikka teräksen lujuudelle, että satunnaisesti valittu kappale täyttää 98 % prosentin varmuudella vaaditut kriteerit ja 2 % sitten alittaa jollakin tavalla. 30 vuotta sitten tähän 98 % päästiin kyllä, mutta silloin hajonta oli suurempaa ja varmaan todellisuudessa lujuudessa oli keskimäärin 20...30 % hyvää. Nykyisin kun tekniikat ovat kehittyneet, saadaan kaikki tehtyä niin tarkasti, että 98 % täyttyy edelleen, mutta yksikään ei ylitä kriteeriä luokkaa 10 %:lla. Eli keskimääräinen lujuus saattaa näin olla heikompi kuin 30 vuotta sitten.

        Ja tämä sama pätee todennäköisesti konepajatyöstöön. Ennen täytyi tehdä tarkemmin, että sai pysymään toleransseissa kaikki osat. Nykyään voidaan mennä lähemmäs tätä toleranssin rajaa ja tasalaatuisuus on varmasti parantunut.


      • kun vielä lisätään
        juujajoo kirjoitti:

        Saattaa olla, että nyt ollaan kyllä asian ytimessä.

        Tosin varmaan kehittyneempi valmistusteknologia syypää "hekentyneeseen" laatuun sekä varmaan tuo kilpailutus. Kuitenkin noissa osien ja materiaalin valmistuksessa kelpoisuus perustuu jollakin tavalla todennäköisyyksiin ja normaalijakaumiin. Kriteerinä on vaikka teräksen lujuudelle, että satunnaisesti valittu kappale täyttää 98 % prosentin varmuudella vaaditut kriteerit ja 2 % sitten alittaa jollakin tavalla. 30 vuotta sitten tähän 98 % päästiin kyllä, mutta silloin hajonta oli suurempaa ja varmaan todellisuudessa lujuudessa oli keskimäärin 20...30 % hyvää. Nykyisin kun tekniikat ovat kehittyneet, saadaan kaikki tehtyä niin tarkasti, että 98 % täyttyy edelleen, mutta yksikään ei ylitä kriteeriä luokkaa 10 %:lla. Eli keskimääräinen lujuus saattaa näin olla heikompi kuin 30 vuotta sitten.

        Ja tämä sama pätee todennäköisesti konepajatyöstöön. Ennen täytyi tehdä tarkemmin, että sai pysymään toleransseissa kaikki osat. Nykyään voidaan mennä lähemmäs tätä toleranssin rajaa ja tasalaatuisuus on varmasti parantunut.

        heikentynyt testaaminen voittojen maksimoitaessa. Eli annetaan asiakkaiden tehdä kenttätestaus. Autot ovat siitä erikoinen tuote, että vaikka tehtäisiin kuinka paskaa, niin asiakaskunta säilyy pääosin samana eivätkä äänestä ihan helposti jaloillaan. Pikkuisen naristaan ja hyväksytään oma-asema. Saatetaan mielenosoitukseksi ostaa joku muu auto, jos liike on todella härskisti käyttäytynyt, mutta sitten parin vuoden päästä palataan vanhaan merkkiin ja päänseinään hakkaus jatkuu.


      • kun vielä lisätään kirjoitti:

        heikentynyt testaaminen voittojen maksimoitaessa. Eli annetaan asiakkaiden tehdä kenttätestaus. Autot ovat siitä erikoinen tuote, että vaikka tehtäisiin kuinka paskaa, niin asiakaskunta säilyy pääosin samana eivätkä äänestä ihan helposti jaloillaan. Pikkuisen naristaan ja hyväksytään oma-asema. Saatetaan mielenosoitukseksi ostaa joku muu auto, jos liike on todella härskisti käyttäytynyt, mutta sitten parin vuoden päästä palataan vanhaan merkkiin ja päänseinään hakkaus jatkuu.

        ...oikea audimies joutuisi valitsemaan uuden aakutosen tai vanhan satasen uutena, niin moni ottaisi sen vanhan satasen. Niitä menee edelleen hyväkuntoisina ja ruosteettomina liki puolimilliä mittarissa ja yli 20 vee ikäisinä tien päällä. Samaa tuskin voidaan sanoa näistä nykyisistä joskus vuonna 2040?


      • audilady
        siilisimo kirjoitti:

        ...oikea audimies joutuisi valitsemaan uuden aakutosen tai vanhan satasen uutena, niin moni ottaisi sen vanhan satasen. Niitä menee edelleen hyväkuntoisina ja ruosteettomina liki puolimilliä mittarissa ja yli 20 vee ikäisinä tien päällä. Samaa tuskin voidaan sanoa näistä nykyisistä joskus vuonna 2040?

        Mä ajan -94 Audilla jossa juuri pääsiäisenä pyörähti satatuhatta km mittarissa. Autoni ostin markkaaikana ja sen hinnalla olisi saanut moneltakin merkiltä tuliterän kulkupelin,elämä on valintoja ! Nyt kuudentoista vuoden ikään ehtinyt kaunottareni on edelleen täysin ehjä ja ruosteeton ja toiveeni on saada ajella sillä vielä ainakin toiset kuusitoista v. Se on kolmas Audi mulla ja myös edelliset olivat luotettavia kasikymppisiä.Suosittelen merkkiä aina muillekkin jos joku on autonvaihtokuumeessa.


    • myös muita....

      Tekniikkaa lisää = mahdollisuuksia olla vikoja lisää.

      Eikä tämä todellakaan koske vain Audia...

    • Audi Huono
      • kuullut!

        Uudemmissa on paljon enemmän vikoja kuin vanhemmissa!

        Sen kertoi minulle tuttu autokauppiaskin!

        Korealaiset kuulemma kestävät, mutta siitähän kertoo jo pitkä takuukin!


      • Herra Horch
        kuullut! kirjoitti:

        Uudemmissa on paljon enemmän vikoja kuin vanhemmissa!

        Sen kertoi minulle tuttu autokauppiaskin!

        Korealaiset kuulemma kestävät, mutta siitähän kertoo jo pitkä takuukin!

        Jos Audi A4:sta haluaa, kannattaa ostaa valmiiksi konevikainen yksilö. Niitä on aika paljon myynnissä ja huomattavasti halvemmalla kuin sellaisia, joihin konevika iskee vasta kotimatkalla kaupanteon jälkeen.

        Audi 80 oli vielä rautaa.


      • dd
        kuullut! kirjoitti:

        Uudemmissa on paljon enemmän vikoja kuin vanhemmissa!

        Sen kertoi minulle tuttu autokauppiaskin!

        Korealaiset kuulemma kestävät, mutta siitähän kertoo jo pitkä takuukin!

        "Korealaiset kuulemma kestävät, mutta siitähän kertoo jo pitkä takuukin! "

        Jaa, en minä ainakaan lue korealaisia edes autoiksi.


    • 1.8 t

      a4 -02 35 0000 KM MATKALLA korjauskulut yli 10 000 € ja tämä on tosi kuitit löytyy, ei ole enää minulla Onneksi. Miettikää kahdesti mitä ostatte.

      • 1.8t

        "a4 -02 35 0000 KM MATKALLA korjauskulut yli 10 000 € ja tämä on tosi kuitit löytyy, ei ole enää minulla Onneksi. Miettikää kahdesti mitä ostatte. "

        Korjaan tuossa oli yksi nolla liikaa siis 35 000km matkalla.


    • a4a4a4a4a4a4a44444

      Uusissa on enemmän vikoja, jotka eivät liity auton ikään.
      esim. auto saattaa sammua kesken ajon tms.

      Tehoissa taas uudet ovat hyvällä tasolla.
      Vertaa:
      Audi coupe vm.89 2.3 litrainen: 130hv
      Ford legends 1.3 litrainen: 130hv.

      Onneksi nykyään audilla on mukava ajaa kun tapahtuukin jotakin kun kaasua polkaisee.

    • opiv mlö

      Korinsuoja on niin heikko, että ruostuvat puhki neljän vuoden aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5623
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3764
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2755
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2196
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      109
      2045
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1329
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1297
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1278
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1232
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1146
    Aihe