Siis tarvitsisin tuulenpitävän alusasun nahkapuvun alle. Tykkäisin liukkaasta, ohuesta materiaalista, joka kuivuisi nopeasti pesun jälkeen ja menisi pieneen tilaan. Suurin ongelma on paleleminen ja mainittavaa ongelmaa ei hikoilemisen kanssa ole. Urheiluliikkeistä olen satunnaisesti jotain kysellyt; valikoimissa usein unisex-asuja, jollaista en halua. Olisiko jollain vinkkiä hyvästä, naisen vartalolle sopivasta asusta, hinnalla ei väliä kunhan asu on oikeesti tosi istuva ja toimiva!
Tuulenpitävä alusasu
7
1167
Vastaukset
- Mika++
Nahka on tuulenpitävää. Et tarvi tuulenpitävää alusasua, vaan lämpimän alusasun. Unohda seksiasut. Laitat Saksan armeijan villapaidan (korkea kaulus, todella lämmin), Black Horsen villakalsarit, Bridgedalen vaellussukat (esim). Villan lämmittää, mutta sulle ei tule hiki. Ja lämmittää myös märkänä. Eikä tarvi pestä alvariinsa. Noilla vehkeillä tarkenee ajella tuulisuojattomalla kustomilla 10 asteen lämpötilassa.
- rei`itetty
perforoitu nahkapuku niin ei ole enää tuulenpitävä. Varmaan tämmöisen alle kysyjäkin alusasua kaipaa?
- Jane HoNda
rei`itetty kirjoitti:
perforoitu nahkapuku niin ei ole enää tuulenpitävä. Varmaan tämmöisen alle kysyjäkin alusasua kaipaa?
Mulla onjuuri tuollainen ns. "ilmastoitu" nahkapuku...sinänsä ihan lämmin, mutta kyllä vaan ilma vaihtuu tehokkaasti nahkapuvun sisälläkin. Ajan tuulisuojattomalla customilla myöskin ja olen tosi palelevaista tyyppiä. Lähinnä ajattelin sitä, ettei tarvitsisi niin kauheesti tupata monia kerroksia vaatteita puvun alle. Näkyy olevan tähän aikaan vuodesta kauppojen valikoimat vähän sitä, mitä on sattunut jäämään, hajakokoja yms. Ostin kokeeksi asun, jonka paidassa koko vartalon etuosa on tuulensuojakalvoitettu ja housuista reisien etuosat. Aika lämpimiltä tuntuvat näilläkin keleillä, että eiköhän noilla pääse siihen saakka että katselen syksyllä hyvissä ajoin vielä uudet valikoimat.
- mc.
Alusasun pitää olla hengittävä oikealla tavalla ja tuulenpitävä vaate päällimmäisenä.
Moottoripyöräkäyttöön tehtyjä löytyy erikseen, joskus varsin yllättävistä paikoista, Lidlissä on kampanja juuri ja ostin sieltä mp käyttöön tehdyn alusasun. Olin hieman varautunut, mutta toimiva on, toppauksia löytyy ja on hengittävä, paidassa on pitkä helma, joka ei nouse ylös.
En tiedä löytyykö naisille oma malli, voi sopia miestenkin malli, kun vaate on sellainen kortsuntapainen istuva ja erittäin venyvä.- Jane HoNda
Hei...yllättävää, että Lidlissäkin on sellaisia myynnissä, täytyypä käydä katsomassa valikoimaa. Juu, kyllähän sisempien vaatekerrosten täytyisi hengittää, se on totta. Taitaapa nuo kaikki ns. teknisistä materiaaleista (puhumattakaan villasta, mistä Mika aikaisemmin kommentoi!) tehdyt asut juuri ollakin sellaisia, jotka päästävät iholta tulevan kosteuden vaatteen läpi. Aion kokeilla erilasia versioita...eipä nuo vaatteet hukkaan mene; noitahan tarvitaan talviulkoilulajeissa yms:-)))
- Mika++
Jane HoNda kirjoitti:
Hei...yllättävää, että Lidlissäkin on sellaisia myynnissä, täytyypä käydä katsomassa valikoimaa. Juu, kyllähän sisempien vaatekerrosten täytyisi hengittää, se on totta. Taitaapa nuo kaikki ns. teknisistä materiaaleista (puhumattakaan villasta, mistä Mika aikaisemmin kommentoi!) tehdyt asut juuri ollakin sellaisia, jotka päästävät iholta tulevan kosteuden vaatteen läpi. Aion kokeilla erilasia versioita...eipä nuo vaatteet hukkaan mene; noitahan tarvitaan talviulkoilulajeissa yms:-)))
Näitä tarkotin:
Saksan armeijan villatakki, todella lämmin (itellä vihreä)
http://www.armyvaatteet.fi/cat/product_details.php?p=764
Bridgedale Trekker sukka
http://www.retkiaitta.fi/product/304/bridgedale-endurance-trekker
Villa on aivan ehdoton materiaali motokäyttöön.
- Bussi-67
Toi on aivan ehdoton nahkapuvun alla:
http://www.forcefield.fi/FTS/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821339Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1691061Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125830Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123758- 77745