minulle määrättiin lasit v o.3 o.5 silmälääkäri sanoi että pitäis käyttää aina mutta en kyllä normaalisti tarvi laseja eli käytänkö vai en sillä pärjään hyvin ilman laseja jos liian pienneen tekstiin ei pidä katsoa
onko näin
12
2113
Vastaukset
- elli
hei Maarit!
Mikä sai sut menemään optikolle? Onko sulla siis ongelmia nimenomaan lähinäössä. Ovatko nuo luvut suoraan silmälasireseptistäsi? Onko lukujen edessä vai - ?
Laseja ei ole pakko käyttää, mikäli näkee hyvin. Mutta jos on vaikeuksia tai päänärkyä saa laseista avun. Itse olen nyt ollut silmälasikäärme kolmisen viikkoa ja päänsäryt on tipotiessään.
Rilli-Elli - maarit
kyllä se miinusta on ja menin optikolle sen vuoksi kun sanotaan että näkö olisi hyvä tarkistaa säännöllisin väliajoin edell tark aikaa 7 vuotta silti en kyllä niitä tunne tarvitsevani vaikka moni sanoo että ne sopii mulle kun olen esitellyt niitä
- elli
Hei!
Kiitti vastauksestasi. Aika miedoiltahan nuo vaikuttavat. Auttavatko ne Sua näkemään paremmin vai onko niillä miktään vaikutusta.
Mulla on näiden ekojen vahvuus 1.75 ja alan olla jo riippuvainen näistä.
Rilliterkuin
Rilli-Elli - maarit
elli kirjoitti:
Hei!
Kiitti vastauksestasi. Aika miedoiltahan nuo vaikuttavat. Auttavatko ne Sua näkemään paremmin vai onko niillä miktään vaikutusta.
Rilliterkuin
Rilli-Ellimoi elli ei ne kyllä mun näkemiseen kun ehkä ihan vähän mutta ero on niin pieni että tuskin huomaa eli lasit laatikon pohjalle
- kati
elli kirjoitti:
Hei!
Rilliterkuin
Rilli-ElliSain eilen ensimmäiset lasini 2.25. Olen niitä tässä totutellut käyttämään. Näistä viesteistä jäi askarruttamaan riippuvaiseksi tuleminen. Merkitseekö se, että laseja käyttämällä näkö huononee, koska siihen asti on tullut toimeen ilmankin. Käykö minullekin niin, että jonkin ajan kuluttua en tule toimeen ilman laseja. Kun olen nyt 19 vuotias, niin mikä lienee ennuste lasien vahvuuksien suhteen tästä eteenpäin.
- Janne
kati kirjoitti:
Sain eilen ensimmäiset lasini 2.25. Olen niitä tässä totutellut käyttämään. Näistä viesteistä jäi askarruttamaan riippuvaiseksi tuleminen. Merkitseekö se, että laseja käyttämällä näkö huononee, koska siihen asti on tullut toimeen ilmankin. Käykö minullekin niin, että jonkin ajan kuluttua en tule toimeen ilman laseja. Kun olen nyt 19 vuotias, niin mikä lienee ennuste lasien vahvuuksien suhteen tästä eteenpäin.
En tiedä mitä tarkoitat riippuvaiseksi tulemisella, mutta uskon että tulet pitämään laseja koko ajan enemmän ja enemmän. Tämä johtuu lähinnä siitä että on on huomattavasti mukavempaa nähdä tarkasti kuin siristeellä. Näkö ei käsittääkseni huono vaikka pidätkin laseja. Onkos nuo muuten lukulasit tai siis näetkö huonosti lähelle vai kauas?
Voi omasta kokemuksesta sanoa että ei laseja tai niistä riippuvaiseksi tulemista tarvitse pelätä rillit vain rohkeasti päähän ja menoksi. - elli
kati kirjoitti:
Sain eilen ensimmäiset lasini 2.25. Olen niitä tässä totutellut käyttämään. Näistä viesteistä jäi askarruttamaan riippuvaiseksi tuleminen. Merkitseekö se, että laseja käyttämällä näkö huononee, koska siihen asti on tullut toimeen ilmankin. Käykö minullekin niin, että jonkin ajan kuluttua en tule toimeen ilman laseja. Kun olen nyt 19 vuotias, niin mikä lienee ennuste lasien vahvuuksien suhteen tästä eteenpäin.
Hei!
Mä oon 17 v ja sain ekat lasini parisen viikkoa siiten, plussaa kuten sullakin 1.25 ja sit jotain hajataittoa. Kaikki alkoi päänäsrystä, mielestäni näin riittävästi. Olikin yllätys kun lääkäri määräsi lasit jatkuvaan käyttöön.
Olin kiltti ja tottelin. Heti näin paremmin lähelle ja päänäsryt hävisivät. Kauaksi oli hankalampaa, mutta nyt alan nähdä sinnekin hyvin.
Olen siis tottunut linsseihin ja silmäni rentoutuneet, mutta... samalla ne ovat alkaneet tarvita linssejä. En näe enää hyvin lähelle enkä kauaksi ilman silmälasejani. Olen siis jo nyt tietyllä lailla riippuvainen ja pudän näitä kokoaikaisesti.En oikein osaa enää olla ilman.
Mulle sanottiin, että tarviin vahvemmat linssit puolen vuoden tai vuoden päästä kun heti ei voida tuon tottumisongelman vuoksi laittaa riittävän vahvoja.
Lasit ei pilaa silmiä vaan rentouttaa ne jotteivat raukat joudu pinnistelemään. Sama juttu Sullakin.
Luulen että alat tarvita silmälaseja vähitellen jatkuvasti kun sulla on melkein tuplavahvuudet mun linsseihini nähden. Luulen myös että tarvitset vahvemmat jonkin ajan kuluttua.
Mikä sai Sinut silmälääkärille ekaa kertaa? Miltä lasit tuntuvat ja auttavatko ne Sinua?
Olen tyytyväinen laseihini ja pidän niitä jo mielelläni, entä sä?
Rilli-Elli - kati
elli kirjoitti:
Hei!
Mä oon 17 v ja sain ekat lasini parisen viikkoa siiten, plussaa kuten sullakin 1.25 ja sit jotain hajataittoa. Kaikki alkoi päänäsrystä, mielestäni näin riittävästi. Olikin yllätys kun lääkäri määräsi lasit jatkuvaan käyttöön.
Olin kiltti ja tottelin. Heti näin paremmin lähelle ja päänäsryt hävisivät. Kauaksi oli hankalampaa, mutta nyt alan nähdä sinnekin hyvin.
Olen siis tottunut linsseihin ja silmäni rentoutuneet, mutta... samalla ne ovat alkaneet tarvita linssejä. En näe enää hyvin lähelle enkä kauaksi ilman silmälasejani. Olen siis jo nyt tietyllä lailla riippuvainen ja pudän näitä kokoaikaisesti.En oikein osaa enää olla ilman.
Mulle sanottiin, että tarviin vahvemmat linssit puolen vuoden tai vuoden päästä kun heti ei voida tuon tottumisongelman vuoksi laittaa riittävän vahvoja.
Lasit ei pilaa silmiä vaan rentouttaa ne jotteivat raukat joudu pinnistelemään. Sama juttu Sullakin.
Luulen että alat tarvita silmälaseja vähitellen jatkuvasti kun sulla on melkein tuplavahvuudet mun linsseihini nähden. Luulen myös että tarvitset vahvemmat jonkin ajan kuluttua.
Mikä sai Sinut silmälääkärille ekaa kertaa? Miltä lasit tuntuvat ja auttavatko ne Sinua?
Rilli-ElliLasit on silmälääkärin mukaan tarkoitettu sekä lähelle että kauas katsomiseen. Nyt parin päivän jälkeen lähelle näkee tosi hyvin, mutta kauas näen paremmin ilman. Onkohan se niin kuten Elli kirjoitti, että siihen vähitellen tottuu. Lähelle katsomiseen on näinkin pian tottunut niin hyvin, että ilman laseja tuntuu jo hankalalle, mutta nyt pidän niitä vain lukiessa. Silmälääkäri sanoi, että puolen vuoden kuluttua tarvitsen jo vahvemmat lasit. Silmälääkärille en mennyt siksi, ettenkö mielestäni nähnyt hyvin, vaan enenevän päänsäryn takia.
- Pena
elli kirjoitti:
Hei!
Rilli-ElliLaseihin tottumisesta on kokemusta siten, että yli vuosi sitten sain ensimmäiset lasit 2.50. Nyt vahvuudet on 3.25 enkä enää tule toimeen ilman niitä. Samat olivat ongelmat kauas näkemiseen kuin Katilla, mutta nyt näen niillä lähelle ja kauas.
- elli
kati kirjoitti:
Lasit on silmälääkärin mukaan tarkoitettu sekä lähelle että kauas katsomiseen. Nyt parin päivän jälkeen lähelle näkee tosi hyvin, mutta kauas näen paremmin ilman. Onkohan se niin kuten Elli kirjoitti, että siihen vähitellen tottuu. Lähelle katsomiseen on näinkin pian tottunut niin hyvin, että ilman laseja tuntuu jo hankalalle, mutta nyt pidän niitä vain lukiessa. Silmälääkäri sanoi, että puolen vuoden kuluttua tarvitsen jo vahvemmat lasit. Silmälääkärille en mennyt siksi, ettenkö mielestäni nähnyt hyvin, vaan enenevän päänsäryn takia.
Hei!
Siis tarinasi on lähes sama kuin mulla. Vahvuutemme eroavat kun mulla on nyt alkuun 1.25 ja sulla heti 2.25. Varmaan toi vahvempi linssi tekee sen et sun on ehkä vaikee tottua kauaksi heti. Mulla alkoi vajaassa viikossa lasit toimia myös kauemmille etäisyyksille vaikke ne sisnänsä parantanut kaukonäköä verrattuna tilanteeseen ennen silmälasien hankkimista. Mutta silmät rentotutuvat ja toisaalta ilman linssiä ei nää hyvin. Suosittelen Kata sulle että noudata tohtorin neuvoja ja alat pitää kokoaikaisesti. kuinka iso ero kauaksi linsseillä ja ilman on? Onko sisarillasi plus-laseja myös? Veljelläni on, hän on 15 nyt vahvuudella 2.75.
rilli-elli - kati
elli kirjoitti:
Hei!
Siis tarinasi on lähes sama kuin mulla. Vahvuutemme eroavat kun mulla on nyt alkuun 1.25 ja sulla heti 2.25. Varmaan toi vahvempi linssi tekee sen et sun on ehkä vaikee tottua kauaksi heti. Mulla alkoi vajaassa viikossa lasit toimia myös kauemmille etäisyyksille vaikke ne sisnänsä parantanut kaukonäköä verrattuna tilanteeseen ennen silmälasien hankkimista. Mutta silmät rentotutuvat ja toisaalta ilman linssiä ei nää hyvin. Suosittelen Kata sulle että noudata tohtorin neuvoja ja alat pitää kokoaikaisesti. kuinka iso ero kauaksi linsseillä ja ilman on? Onko sisarillasi plus-laseja myös? Veljelläni on, hän on 15 nyt vahvuudella 2.75.
rilli-elliNyt olen pari viikkoa ollut uusien lasieni kanssa. Ensimmäisen viikon pidin laseja ajoittain kuten olin etukäteen ajatellutkin. Viimeisen viikon aikana on kuitenkin käynyt niin, että nyt pidän niitä jatkuvasti. Lasit toimii jo sekä lähelle että kauas ja tuntuu, että ilman niitä näen nyt selvästi huonommin kuin pari viikkoa sitten. Ilmeisesti minusta on tulossa vakikäyttäjä ja ainakin toistaiseksi pidän laseistani.
- maarit
hei onko sulla sama tilanne että tulet toimeen ilman laseja vai mikä sun tilanne on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1505973Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2153921Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi563271Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut622332Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi32098Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42025100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es01810Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik421348Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun431270Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei341242