Koirapuisto Turku

Duffey

Mikä on mielestänne Turun paras koirapuisto? Itse käyn haukkuni kanssa Kakolanmäenpuistossa, koska asun keskustassa, mutta siellä käy todella vähän muita koiria. Vaihtelu voisi välillä virkistää, ja haluaisin tietää, mikä olisi hyvä ja SIISTi koirapuisto Turussa? Ja tietysti sellainen jossa käy paljon koiria. Koiramme tulee toimeen kaikkien kanssa, joten ei ole väliä onko omaa puolta isoille ja pienille.

35

5386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nita24

      Kuten otsikosta käy ilmi suosittelen yo-kylä koirapuistoa. On siisti ja siellä käy lähes kaikkiin kellon aikoihin koiria. Pieniä ja isoja. Toistaiseksi me on ainakin tavattu vain kilttejä koiria!

      • jokinen jaakko

        totta käyn itsekkin nummen koirapuistossa ja on ollut kilttejä koiria


      • pakaboys

        joo kylän koiralandia on ihan ykkönen . mukavia koiria ja vastuuntuntosia ihmisiä .vein tänään vettä kun olin autolla liikkeellä saa käyttää . t: markus & julius 4kk. lisää vaan porukkaa kehiin et saadaan kunnon runnit


    • KoiraPuistoSeuraa

      Luolavuoren koirapuisto on ihan kiva, yksi Turun isoimmista ellei isoin ja ainakin omien kokemusten mukaan siellä käy hyvin porukkaa (olen käynyt lappalaiskoirien turku-miiteissä siellä ja aina on ollut runsaasti myös muitakin koiria).

      Kakolanmäki on myös ihan hyvä, itse asustelen tässä lähistöllä joten siellä tulee useimmiten käytyä. Miinuksena tosiaan että siellä on vähän ne tietyt ajat jolloin muita koiria on, arkipäivisin n.12 aikaan käy pari vanhempaa koirakansalaista ja sitten 16.00-17.00 jonkinverran muita, mutta harmikseni olen itsekin usein joutunut toteamaan ettei leikkikavereita kuulu eikä näy. :/

      Joten jos kiinnostaa niin täällä olisi ainakin yksi innokas puistoilija ja kaikkien koirien kaveri, 6kk erittäin energinen ja leikkisä lapinporokoira joka kaipaisi kipeästi uusia koirakavereita. Mielellään samaa kokoluokkaa (säkä n.40cm) tai isompia, sillä pienemmät saattavat jäädä jalkoihin leikin tiimellyksessä. Seuraan tätä osiota täällä suomi24 mutta yhteyttä saa myös mailitse, nelenofobia[at]gmail[dot]com. Myös muutkin kuin aloittaja voi ottaa yhteyttä koirapuistoilun merkeissä. ;)

      • ^^

        Itsekkin käyn paljon tuolla luolavuoren koirapuistossa, mutta siellä ei ole kun tiettyihin aikoihin koiria.
        Ainakin aina kun menen sinne siellä on jopa vaan isoja koiria tai sitten ei yhtään.
        Itselläni on chihuahua, joka on aika pelokas vielä, koska ei ole nähnyt kokoisiaan koiria. :(


      • ..
        ^^ kirjoitti:

        Itsekkin käyn paljon tuolla luolavuoren koirapuistossa, mutta siellä ei ole kun tiettyihin aikoihin koiria.
        Ainakin aina kun menen sinne siellä on jopa vaan isoja koiria tai sitten ei yhtään.
        Itselläni on chihuahua, joka on aika pelokas vielä, koska ei ole nähnyt kokoisiaan koiria. :(

        Me ollaan käyty tuolla Korppoolaismäen koirapuistossa, siellä tuntuu olevan aina porukkaa :)

        http://turunkoirapuistot.talviuni.com/korppolaismaki.html

        Tuolta sivulta näkee kaikki Turun koirapuistot. Missään muissa en ole kyllä käynyt kuin tuolla Korppoolaismäen puistossa.


      • oplati
        .. kirjoitti:

        Me ollaan käyty tuolla Korppoolaismäen koirapuistossa, siellä tuntuu olevan aina porukkaa :)

        http://turunkoirapuistot.talviuni.com/korppolaismaki.html

        Tuolta sivulta näkee kaikki Turun koirapuistot. Missään muissa en ole kyllä käynyt kuin tuolla Korppoolaismäen puistossa.

        Onko täälä viellä kakolanmäen tai isoheikkilän puistoissa käyviä ???=)


      • oplati kirjoitti:

        Onko täälä viellä kakolanmäen tai isoheikkilän puistoissa käyviä ???=)

        Me käydään osoheikkilän puistos :)


      • oplati
        miia-j kirjoitti:

        Me käydään osoheikkilän puistos :)

        onko sulla mimmonen koira? mulla on 10kg ja 20kg koirat ja hihnan toisessa päässä 20v nainen :)


      • oplati kirjoitti:

        onko sulla mimmonen koira? mulla on 10kg ja 20kg koirat ja hihnan toisessa päässä 20v nainen :)

        Musta labbis ja 38 vuotias nainen :)


      • oplati
        miia-j kirjoitti:

        Musta labbis ja 38 vuotias nainen :)

        onko sulla uros vai narttu? mulla löytyy molempia.. toi poitsu aineki ois vauhikas :) vois joskus lyöttäytyy samoihi aikoihin sinne ni pääsis römyymää kunnolla:=)?


      • oplati kirjoitti:

        onko sulla uros vai narttu? mulla löytyy molempia.. toi poitsu aineki ois vauhikas :) vois joskus lyöttäytyy samoihi aikoihin sinne ni pääsis römyymää kunnolla:=)?

        Taavi on leikattu poitsu 2 vuotias


      • oplati
        miia-j kirjoitti:

        Taavi on leikattu poitsu 2 vuotias

        Ok :) noi kyl tulee molemmat kaikkien kaa toimeen.. tai siis molempien poikien ja tyttöjen kaa:)


    • pikkuinenn

      käy aika paljon koiria :)

    • risukko

      Onko tiettyjä koiria, joita kannattaa varoa? Näitähän on aina liikkeellä puistoissa, vaikka kiellettyä onkin..

      • Mitähän koiria ..

        Tarkoitat tuolla tietyillä ?
        Mutta ,On paljon kouluttamattomia / arvaamattomia pikkuräksyjä joita kannattaa ehdottomasti varoa.


    • HUOM VAROKAA!!!
      • =O

        Raateli? Kuinka pahasti kävi?


      • =O
        =O kirjoitti:

        Raateli? Kuinka pahasti kävi?

        Unohtu kysyä, mistä olet saanut tuon kuvan? Se ei ole nyt talvella otettu vaan kesällä. Oletko ottanut koirasta kuvan jo ennen kuin se on tehnytkään mitään? Koska nämä raatelut ovat tapahtuneet ja mitä niissä kokonaisuudessaan on tapahtunut?
        Käyn itse silloin tällöin juuri tuossa puistossa, haluaisin tietää asiasta tarkemmin. Itsellä kaksi alaskanhuskya.


    • Leikkiseuraa?

      Täältä saisi koirapuisto seuraksi 1,5v innokkaan, äänekkään, meneväisen, mutta todella kiltin suomenlapinkoira uroksen. Virtaa riittää ja tulee toimeen aivan kaikkien koirien kanssa, mutta kaikki eivät hänen kanssaa (ei osaa aina tervehtiä nätisti vaan on heti painimassa, mikä harmittaa muita koiria). Asustellaan Haritun suunnalla, eli täällä lähellä oleviin puistoihin ainakin meitä saa helposti. :)

    • minä ja koirat

      olisko kellään mitään tietoa milloin ehkä valmistuis se katariinanlaakson koirapuisto joka on tänä vuonna suunnitteilla? olis halua muuttaa sinne päin eikä ole autoa ja omistan noita vinttareita. kaikki muut uskallan päästää mettään vapaaksi paitsi mun podea joka on elännyt viisi vuotta espanjan kaduilla.

    • puistoseen

      Katariinanlaaksosta: Turun kaupungin vastaus kysymykseen kaupungin sivuilta: "Alustavana ajatuksena on (taloudellinen tilanne huomioon ottaen) rakentaa 1 uusi koira-aitaus/vuosi niin, että vuonna 2012 tulee aitaus Kupittaalle, v. 2013 Hepokultaan ja niiden jälkeen vuorossa on joko Halinen tai Katariinanlaakso."

      Jyrkkälän puisto on oikein hyvä!

      Nimimerkki "mitähän koiria" kirjoitti näin: "On paljon kouluttamattomia / arvaamattomia pikkuräksyjä joita kannattaa ehdottomasti varoa." . Toivottavasti et vieraile tuolla mielialalla ainakaan meidän lähellä olevassa puistossa.. On se sääli, että on tuollaisia ennakkoluuloisia, omiin luuloihin perustuvia yleistyksiä tekeviä varautuneita omistajia - joita kannattaa ehdottomasti varoa.

      Olisipa mukavaa, jos turkulaiset olisivat sen verran fiksuja, että puistoon tultaisiin oikealla asenteella. Samalla positiivisella asenteella, jolla omasta koirasta on koulutettu tottelevainen koirakansalainen. Siis sillä samalla asenteella, jonka ansiosta ei koeta tarvetta ajatella lähtökohtaisesti negatiivisesti muita ihmisiä ja heidän koiriaan, asenteella jonka avulla pystytään pitämään puisto mukavana niin koirille kuin omistajillekin!

    • moikka. itekkin kaipaisin vinkkiä vähän koirapuistoista turun alueella. Ja koirapuistoon menemisestä... Itsellä ei ole omaa koiraa, mutta vanhempien koira on usein mulla hoidossa. Kyseessä on 1,5 vuotias lappis ja energiaa riittää todella paljon. On todella kiltti koira ja kerran olen hänen kanssaan ollut puistossa. Silloin kaikki meni hyvin ja hän oikeen innokkaasti leikki muiden koirien kanssa. Yksi koira hieman ärhenteli mutta tuo nyt ei sitten ollut moksiskaan. Nyt on melkein vuosi aikaa kun viimeksi ollaan puistoiltu. Joten en tiiä miten on pojan luonne muuttunut leikkauksen jälkeen. Vähän pelottaa että joutuisi itse tilanteeseen ettei tuo käyttäydykkään. Innokkuus on pojalla niin suuri, että pelkään muiden koirien sille suuttuvan......

    • Täitätäällä

      En suosittele puistoon menoa Turussa. Täitä tuntuu olevan runsaasti liikkeellä!!!!!!

    • TÄI TAI KIRPPU...

      Niin täit esiintyy ihmisillä, EI koirilla! Jos pelkäät täitä älä liiku missään yleisillä pakoilla, missä on muita ihmisiä :) Jos taas pelkäät kirppuja, jotka esiintyy koirilla, niin älä mee koirapuistoon, missä niitä luultavammin liikkuu :)

      • jjjuuuu

        Koiran kirppu ja koiran täi ovat eri asia ja täitä on siis myös koirilla.


    • mikäpä

      Turun paras koirapuisto on varmasti sellainen, jossa käy toisten ihmisten kanssa kommunikoimaan kykeneviä ja koirien kouluttamiseen perehtyneitä ihmisiä. Mikä puisto olisi tällainen?

      (ps. koirillakin esiintyy täitä (Linognathus setosus))

    • Uusi omistaja

      Viimeisistä viesteistä on aikaa, joten ajattelin kysäistä onko kukaan käynyt Kupittaalla olevassa koirapuistossa ja onko tuo Kakolan koirapuisto millainen paikka, jos meinaisi pennun kanssa mennä? Aikaisemmissa viesteissä on, että se on hiljainen, onko se edelleen?

      Tarkoitus olisi sosiaalistaa omaa pentua mahdollisimman nopeasti, mutta tuttuja koirakavereita on Turussa vähän...

    • Puputtiina

      Me ollaan käyty varmaan kolme kertaa siellä kakolan puistossa ja ei ainakaan olla satuttu sellaseen aikaan että olisi paljon muita ollut. Kerran vanhempi koira joka vaan makoili ja muilla kerroilla katsottiin vaan että eihän siellä olekkaan ketään ja suunnistettiin luolavuoreen. Se on ainakin meidän lemppari ollut vaikka autolla joutuu menemään. Kupittaalla käydään kanssa välillä ja siellä ihan mukavaa ollut vaikka ei siitä pohjasta niin tykätä.

      Luolavuoressa käy viikolla siinä 19-20 aikaan paljon koiria mikäli säät ei ole ihan kamalat et sitä suosittelen :) Ja sielläkin isoille ja pienille ne omat puolet jos ei heti uskalla isompien sekaan..

      • Nillis

        Käymme koirani kanssa Jykkälän koirapuistossa. Koira tapaminen arkisin Klo:18:00 ja viikoloppusin Klo:12:00 ja 18:00 Tervetuloa!


    • Kiitti tiedosta Nillis :) Olen käyny Jyrkkäläs ja miettiny, koska niitä koiria on.

      Patterihaan koirapuisto on kauhea, kurainen ja portit aina rikki. En mene sinne enään koskaan, vaikka asun Patterihaassa.

      • energiapakkaus1

        Pansio-Pernon koirapuisto on asiallinen. Iltaisin rauhallinen. Suosittelen tutustumista puistoon, sopii sekä pienille, että suurille koirille.


    • Milloin mennä?

      Terve! Millaisiin kellonaikoihin noihin koirapuistoihin kannattaa suunnata? Tuntuu, ettei siellä koskaan ole ketään, kun yritämme mennä katselemaan leikkikaveria! Erityisesti vinkkejä Turun Yo-kylän puistosta kaivattaisiin.

    • murrrrrrros

      Itse käyn useasti lauantaisin kl 11 -14 aikaan Turun Yo-kylän koirapuistossa ja joskus sunnuntaisin.. Arkipäivisin kl 15.30 -> silloin kun jaksaa itse työpäivän jälkeen! Tänään oli monta koiraa puistossa kl 14.30 ->. Joskus siellä odotetaan puolisen tuntia ja silloin tulee ensimmäinen koira ja sen jälkeen niitä tuleekin ja joskus niitä on 10 samaan aikaan..
      Liity Facebookk ryhmään "Ylioppilaskylän koirapuisto"!

    • Taitoa tassuihin

      Asiaan sikäli kuulumatonta, mutta toivosiin teidän laittavan sanaa eteenpäin!

      Järjestämme Koiran koulutusohjaaja koulutuksen Turussa alkaen 17.2 joka toinen maanantai yht. 8 krt. klo 17.00-20.15.

      Koulutuksen kautta etsimme kahta kouluttajaa aloittamaan koirakoulu toimintaamme Turun eri alueilla. Koulutukseen voi myös osallistua ihan vain lisäämään omaa tietouttaan :)

      tervetuloa ja kiitos jo sanaa eteenpäin vieville henkilöille! :)

      [email protected]
      www.taitoatassuihin.fi


      Koulutukseen etukäteisilmoittautuminen ja kurssin hinta osamaksulla 3 x 150e

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe