Visaelectron

NYC..

On varmaan tätä asiaa käyty aikasemminkin tällä palstalla läpi mutta käydään nyt sitten taas. Eli olen lähdössä viikon päästä new yorkiin ja mietin tässä kuinka hyvin visaelectron mahtaa siellä toimia(vatteet ajattelin kortilla maksaa suurimmaksi osaksi)? Entä kuinka turvallista kortin käyttö siellä on? Entä meneekö kortilla maksaessa jokin palvelumaksu tms?

3

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJW

      Itselläni visa electron toimi moitteettomasti jopa paremmin kun suomessa. Myyjät vetäisivät kortin läpi lukijasta ja antoivat samantien takaisin eikä tullut sen kummempaa häsellystä. Kortilla maksettaessa ei mene palvelumaksua tai ainakaan niissä paikoissa missä itse korttia käytin niin ei mennyt enkä usko että sellaisia paikkoja ainakaan hirveästi on missä menisi. On hyvä muistaa että lähes joka liikkeessä tuotteiden hintaan lisätään vielä kassalla ns. kaupunkivero jonka joutuu maksamaan maksoi sitten käteisellä tai kortilla.

    • puhun

      Pitää kuitenkin muistaa seikka, että electron ulkomailla käytettynä ei varmista ostoksia pankkitililtä, eli tilin vetäminen miinukselle on mahdollista, jolloin pankki ottaa tilinylitysmaksun (ei oo ku jotain 5e mut kuitenkin). Palvelumaksuja ei tietääkseni electronin käytöstä peritä. Turvallistakin pitäisi olla kunhan et missään maailman hämärimmissä pikkukojuissa sitä höyläile. Käteistä nostaessa jenkeissa automaateista, ottaa kuitenkin paikallinen pankki palvelumaksun, summa riippuu pankista.

      • Pttri40

        mielenkiintoinen pointti, enkä ollenkaan epäile, etteikö se Electron tosiaan voi olla kuten Debit. Sinänsä olisi kiva tietää (ehkä jollakin on kokemusta), miten menee vastuut jos hämäräheikki veivaakin sitten 1000 USD tilin miinukselle. Minä ainakin ilmoittaisin kylmästi pankilleni, että eihän Electron ole offline kortti ;)

        Oma kokemukseni Electronista (jo vuonna 2006) oli Brasiliassa, jossa rannalla piti maksaa pari olutta, eikä ollut käteistä. Kaveri otti laukustaan vimosen päälle maksupäätteen ja parin sekunnin transaktio ja oluet oli maksettu. Hotellilla tarkastin ja ihan oli asiallinen ostos. Oluetkin olivat hyviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe