MF-185 kokemuksia

MF-185

Kierroksessa olisi -76 Mf-185. Kuulisin mielelläni käyttäjien kokemuksia. Itsellä ollut aiemmin DB880 ja Valmet 900. Tuon ikäisessä lienee jo kohtuullisen hyvä kone tuo 4,2 litrainen. Onko jotain tyypillisiä murheita? Yksilöitähän tuon ikäiset anyway ovat.

72

12394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mf-185

      tyypillisiä murheita ei ole. Kone tehty silloin kun ne vielä tehtiin kestämään hydrauliikka vahva samoin moottori miinuksena vähän pienehkö hytti.Itselläni73-vm. 15vuotta ei isompia murheita

      • yksjusssi

        ne ohjauksen välykset vanhemmiten ongelmana ..varsinkin jos paljon tieajoa
        Muuten tuo -76 ihan hyvä ..siinä se avarampi koppikin


      • nokkapainoinen
        yksjusssi kirjoitti:

        ne ohjauksen välykset vanhemmiten ongelmana ..varsinkin jos paljon tieajoa
        Muuten tuo -76 ihan hyvä ..siinä se avarampi koppikin

        suuriruokainen kytkimensyöjä jota et pakkasella saa käyntiin. osta foorti tai valmetti


      • Kaksi Masaa

        Osta pois, 185 on kestävä perustraktori. Ohjaukseen saa kaikki tarvittavat kalut uutena eikä maksa maltaita. Ohjauksen säätöjä tehdessä täytyy tuntea sen toimintaperiaate.

        Tallissa on täysin entisöitynä ja peruskorjattuna 185 mallia -73 ja 165S mallia -74 molemmat kapeammalla Palmu-hytillä. 165:n kapea hytti vaikka on rekisteröity kesällä -74 selittyy traktorin alkuhistorialla.

        Koneissa on paljon samaa tekniikka. 185 on MP vaihteistolla ja 165S vuosimalliinsa nähden poikkeuksellisella kuusilovisella vakiovaihteistolla. Molemmissa on öljykylpyiset jarrut ja suurtehopumppu hydrauliikassa, pienempään lisäsin sen itse tänä keväänä.


      • Peräjoki
        nokkapainoinen kirjoitti:

        suuriruokainen kytkimensyöjä jota et pakkasella saa käyntiin. osta foorti tai valmetti

        Isännältä löytyy -76 185, uutena aikoinaa taloon tullut. Kytkin 6000h kesti. Lähtee kyllä hyvin käymään pakkasellakin. 20 astetta pakkasella, lähtee vielä ilman lämppäriäkin. Tosin se ei pitemmän päälle kannata. 8000h on nyt ja melkein joka päivä käytetään edelleen.


      • Jake_50
        nokkapainoinen kirjoitti:

        suuriruokainen kytkimensyöjä jota et pakkasella saa käyntiin. osta foorti tai valmetti

        No lienetköhän ajanut koskaan tuollaisella tai sitten luistatat kytkintä. Hyvä traktori ja mukavasti tehoakin koneessa, voin suositella.


      • Anonyymi
        nokkapainoinen kirjoitti:

        suuriruokainen kytkimensyöjä jota et pakkasella saa käyntiin. osta foorti tai valmetti

        Tiedän 20 000 ajetun avaamattoman. Ei isoruokainen. Kaikki saa rikki. Itellä varmasm 6des satasarjanen. Hyvin ainakin kokeiltu joskus -20 lmmittämättä. Hyvä akku ja startti ni lähtee. Osta pois


    • ex 178

      Koppi kumityynyjen varaan,siis se kapeampi, niin on paljon miellyttävämpi.
      V.o.a:n kytkimeen pitkä vipu, niin ei tarvi kumarrella.
      Lämpöä hyttiin sivupelleillä.

      Hyviä ja oikeita vinkkejä saitkin jo toisiltakin.

      • Kapea on kaunis

        Oletko laittanut kapeamman Palmu-hytin kumityynyjen varaan? Itse olen kunnostanut kaksi Massikkaa alkuperäistasolle, hyttien kiinnityksiin en tehnyt muuta uutta kuin lisäsin kaikkien kiinnityspulttien alle paksummat kumilaatat. Melutaso on siedettävä pikkukierroksilla mutta vaatii korvatulpat jos lähtee tien päälle. Minusta pääosa metelistä tulee koneesta ja voimansiirrosta. Sille ei mahda mitään. Leveämmän hytin kanssa on enemmän kotelointeja melutason alentamiseksi, mutta korvatulpat on paljon pienempi riesa kuin ne pellit ja matot haittaamassa hallintalaitteiden käyttöä ja puhtaana pitoa. Myös kapealla hytillä näkee erilaisia kumimattovirityksiä. Yhtäkään onnistunutta ei ole silmiin osunut.

        Onko muuten kapeampaa Palmuakin kahta tyyppiä, itsellä on -73 mallisia kaksi ja niissä ovi vaikuttaa leveämmältä kuin kaverin -70 mallissa. Ainakin hytin etupää ja sen kiinnitys runkoon on erilainen ja ilmeisesti muutaman sentin edempänä. Kapean palmun kun kunnostaa viimeisen päälle laseineen päivineen ja istuttaa sen entisöidyn satasarjalaisen selkään ja lopuksi uudet lokasuojat, lopputulos on silmiä hivelevä. Mittasuhteetkin on juuri eikä melkein. Saan loput lasit viimeksi tehtyyn ensi viikolla, sitten vain kilpi nokalle ja kylille.


      • ex 178
        Kapea on kaunis kirjoitti:

        Oletko laittanut kapeamman Palmu-hytin kumityynyjen varaan? Itse olen kunnostanut kaksi Massikkaa alkuperäistasolle, hyttien kiinnityksiin en tehnyt muuta uutta kuin lisäsin kaikkien kiinnityspulttien alle paksummat kumilaatat. Melutaso on siedettävä pikkukierroksilla mutta vaatii korvatulpat jos lähtee tien päälle. Minusta pääosa metelistä tulee koneesta ja voimansiirrosta. Sille ei mahda mitään. Leveämmän hytin kanssa on enemmän kotelointeja melutason alentamiseksi, mutta korvatulpat on paljon pienempi riesa kuin ne pellit ja matot haittaamassa hallintalaitteiden käyttöä ja puhtaana pitoa. Myös kapealla hytillä näkee erilaisia kumimattovirityksiä. Yhtäkään onnistunutta ei ole silmiin osunut.

        Onko muuten kapeampaa Palmuakin kahta tyyppiä, itsellä on -73 mallisia kaksi ja niissä ovi vaikuttaa leveämmältä kuin kaverin -70 mallissa. Ainakin hytin etupää ja sen kiinnitys runkoon on erilainen ja ilmeisesti muutaman sentin edempänä. Kapean palmun kun kunnostaa viimeisen päälle laseineen päivineen ja istuttaa sen entisöidyn satasarjalaisen selkään ja lopuksi uudet lokasuojat, lopputulos on silmiä hivelevä. Mittasuhteetkin on juuri eikä melkein. Saan loput lasit viimeksi tehtyyn ensi viikolla, sitten vain kilpi nokalle ja kylille.

        Laitoin etukiinnityksiin paksut kumiprikat, niin ettei ollut runkokosketusta hytillä, vaan tuuma kumia välissä myös pulttien kannoilla.

        Takakiinnityshän oli sellainen haarukka-akseliholkki-tappi viritys.
        Siinä leikkasin hytistä kiinnityskohtaa kapeammaksi, että haarukan ja hytin väliin sopi myös kumiprikat. Oliko holkin ja tapin välissä myös kumia, en muista. Pääasia olisi, että runkokosketus hyttiin katkeaa.

        Olihan se näin tehtynä selvästi parempi. Ei pyörinyt Hankkijan lippis meluvibrasta enää päässä.
        Lämpöä sai hyttiin, kun laittoi sivupellit, otti akun luukun pois, ja tukki syyläriä sopivasti, ettei tullut turhaa ohipuhallusta, vaan kuumaa ilmaa.

        Kyllä se oli hyvä traktori. Vakolakin koetuksessa antoi sille käyttöominaisuuksista arvosanan " erittäin hyvä ".
        Harmi, kun annoin sen silloin vaihdossa pois.


      • kuin onnitella...
        ex 178 kirjoitti:

        Laitoin etukiinnityksiin paksut kumiprikat, niin ettei ollut runkokosketusta hytillä, vaan tuuma kumia välissä myös pulttien kannoilla.

        Takakiinnityshän oli sellainen haarukka-akseliholkki-tappi viritys.
        Siinä leikkasin hytistä kiinnityskohtaa kapeammaksi, että haarukan ja hytin väliin sopi myös kumiprikat. Oliko holkin ja tapin välissä myös kumia, en muista. Pääasia olisi, että runkokosketus hyttiin katkeaa.

        Olihan se näin tehtynä selvästi parempi. Ei pyörinyt Hankkijan lippis meluvibrasta enää päässä.
        Lämpöä sai hyttiin, kun laittoi sivupellit, otti akun luukun pois, ja tukki syyläriä sopivasti, ettei tullut turhaa ohipuhallusta, vaan kuumaa ilmaa.

        Kyllä se oli hyvä traktori. Vakolakin koetuksessa antoi sille käyttöominaisuuksista arvosanan " erittäin hyvä ".
        Harmi, kun annoin sen silloin vaihdossa pois.

        itseään kun tuli ostettua 502 valmet. ei tarvi kötöstää sivupeltejä, tukkia jäähdytintä, korvatulpissa säästää jo talven polttopuusavotan löpöt, on tiivis avattava takalasi, peruskunnostus sujui autotallissa ja sitten se ohjaus, vetää vertojaan hyvälle henkilöautolle, niin kevyt ja tarkka se on. on aivan hirveää katsoa nuita massikoita tien päällä, etupyörät vipijaa kuin horkkatautisella. vasta 300 sarjan verkuissa ohjaus pääsi siedettävälle tasolle. täytyy oikeen täytekakkukahvit juoda aina tuon valmetin ostopäivänä


      • Vääntö puuttuu
        kuin onnitella... kirjoitti:

        itseään kun tuli ostettua 502 valmet. ei tarvi kötöstää sivupeltejä, tukkia jäähdytintä, korvatulpissa säästää jo talven polttopuusavotan löpöt, on tiivis avattava takalasi, peruskunnostus sujui autotallissa ja sitten se ohjaus, vetää vertojaan hyvälle henkilöautolle, niin kevyt ja tarkka se on. on aivan hirveää katsoa nuita massikoita tien päällä, etupyörät vipijaa kuin horkkatautisella. vasta 300 sarjan verkuissa ohjaus pääsi siedettävälle tasolle. täytyy oikeen täytekakkukahvit juoda aina tuon valmetin ostopäivänä

        Älähän nyt. Valmetin miehelle voisi esittää saman kysymyksen kuin aikanaan keskieuroopassa Sisun kuorma-autolla (kantikas hytti) keikkaa heittävälle esitettiin: "Oletko sinä tehnyt tämän ohjaamon itse?"

        Kun laittaa painavan kuorman perään ja lähtee ylämäkeen, satakuusvitonen Massikka menee vielä "loikkarilla" siinä vaiheessa kun 502:n mies hakee jo kyntövaihteita. Väännössä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Lainasin kerran sukulaistalosta uutta 702:sta lanan kanssa. Maantiellä loivassa ylämäessä luulin, että lana ottaa tiehen tai jotain meni hajalle. Valmetti alkoi hyytyä. Isäukon silloinen 65 Massikka vei ison vetävän peräkärryn kuutosella kyseisen mäen ylös.


      • onneton tunari
        Vääntö puuttuu kirjoitti:

        Älähän nyt. Valmetin miehelle voisi esittää saman kysymyksen kuin aikanaan keskieuroopassa Sisun kuorma-autolla (kantikas hytti) keikkaa heittävälle esitettiin: "Oletko sinä tehnyt tämän ohjaamon itse?"

        Kun laittaa painavan kuorman perään ja lähtee ylämäkeen, satakuusvitonen Massikka menee vielä "loikkarilla" siinä vaiheessa kun 502:n mies hakee jo kyntövaihteita. Väännössä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Lainasin kerran sukulaistalosta uutta 702:sta lanan kanssa. Maantiellä loivassa ylämäessä luulin, että lana ottaa tiehen tai jotain meni hajalle. Valmetti alkoi hyytyä. Isäukon silloinen 65 Massikka vei ison vetävän peräkärryn kuutosella kyseisen mäen ylös.

        ajanu käsijarru päällä ku oot ollu tottunu kumarteleen sinne verkun lattialle, siin valmetis on käsijarrukin henkilöautojen tyyliin helpost käytettävissä


      • Massikka on kuningas
        onneton tunari kirjoitti:

        ajanu käsijarru päällä ku oot ollu tottunu kumarteleen sinne verkun lattialle, siin valmetis on käsijarrukin henkilöautojen tyyliin helpost käytettävissä

        Mene Valmetin sivuille kehumaan. Vaikka niitä kuolleen lampaan jaloilta vaikuttavia vaihdekeppejä. Liekö yritetty tehdä isomahaisille kankeille isännille passaavat, (sen siitä saa kun syö kakkua) Ferkun porukka ei tule sinne mollaamaan.

        ps. Kirjoitit peruskunnostuksen onnistuneen autotallissa. Ohjaustako kunnostit? Tulisit katsomaan meidän tallissa kunnostettuja Massikoita. Ei etupyörät vipata.


      • ohjauksesta tuu
        Massikka on kuningas kirjoitti:

        Mene Valmetin sivuille kehumaan. Vaikka niitä kuolleen lampaan jaloilta vaikuttavia vaihdekeppejä. Liekö yritetty tehdä isomahaisille kankeille isännille passaavat, (sen siitä saa kun syö kakkua) Ferkun porukka ei tule sinne mollaamaan.

        ps. Kirjoitit peruskunnostuksen onnistuneen autotallissa. Ohjaustako kunnostit? Tulisit katsomaan meidän tallissa kunnostettuja Massikoita. Ei etupyörät vipata.

        niin surkeaa kuin ferkun ohjauksesta vaikka nupit väljenee. kyllä omasta mielestäni viistonninen foorti on parempi kuin tuo nokkapainonen massikka.


      • Ajakaa vaakalle
        ohjauksesta tuu kirjoitti:

        niin surkeaa kuin ferkun ohjauksesta vaikka nupit väljenee. kyllä omasta mielestäni viistonninen foorti on parempi kuin tuo nokkapainonen massikka.

        Jos traktorit ovat keskenään saman painoisia, niiden akseliväli on suurin piirtein sama, kuinka paljon on eroja painojakauman suhteessa etu- ja takapyörien välillä. Sanoisin, että se ainoa merkittävä ero löytyy isännän vakaumuksesta.


      • hieman tietämätön
        Ajakaa vaakalle kirjoitti:

        Jos traktorit ovat keskenään saman painoisia, niiden akseliväli on suurin piirtein sama, kuinka paljon on eroja painojakauman suhteessa etu- ja takapyörien välillä. Sanoisin, että se ainoa merkittävä ero löytyy isännän vakaumuksesta.

        voidaanhan tuota painojakaumaa muuttaa esimerkiksi moottorin sijoittamisella, vaihdelaatikon sijoituksella jne jne. esimerkiksi valmetissahan on kytkimen jälkeen runkotankki. kyllä pellonraivauksen ajoilta minullakin sellainen kuva jäi että tuo verkku oli nokkapainoinen. meidän 175 verkku nousi rehuauman päälle vielä helposti kun 5000 voorti keuli jo että pelätä täyty vaikka samanlaiset silppurinrungot ja ryskyt perässä. nykyäänhän traktorin pitää olla lähes tasapainoinen akselipainojen suhteen kun valta-osa tyäläitteista alkaa olla jo hinattavia jolloin koneelta kysytään vetopitoa


      • se teki.
        Vääntö puuttuu kirjoitti:

        Älähän nyt. Valmetin miehelle voisi esittää saman kysymyksen kuin aikanaan keskieuroopassa Sisun kuorma-autolla (kantikas hytti) keikkaa heittävälle esitettiin: "Oletko sinä tehnyt tämän ohjaamon itse?"

        Kun laittaa painavan kuorman perään ja lähtee ylämäkeen, satakuusvitonen Massikka menee vielä "loikkarilla" siinä vaiheessa kun 502:n mies hakee jo kyntövaihteita. Väännössä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Lainasin kerran sukulaistalosta uutta 702:sta lanan kanssa. Maantiellä loivassa ylämäessä luulin, että lana ottaa tiehen tai jotain meni hajalle. Valmetti alkoi hyytyä. Isäukon silloinen 65 Massikka vei ison vetävän peräkärryn kuutosella kyseisen mäen ylös.

        http://www.konedata.net/Traktorit/MF165.htm
        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet702_73.htm


      • Laskutaitoinen
        se teki. kirjoitti:

        http://www.konedata.net/Traktorit/MF165.htm
        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet702_73.htm

        Moottorin ja voimansiirron sijoitus akseleihin nähden on kaikissa verrokeissa sama. Niistä on turha yrittää eroja löytää. Polttoainetankin tilavuus on noin 80 litraa. Sen painon vaikutus ei käytännössä kahden ja puolen tonnin kokonaismassassa tunnu, koska molemmissa tapauksissa tankki sijaitsee akseleiden välissä.

        Miksi muuten satakasivitosessa oli vakiona etupainoteline ja vannepainot etupyörissä jos se kerran on tuomittu nokkapainoisten sarjaan?


      • mf av 208
        Laskutaitoinen kirjoitti:

        Moottorin ja voimansiirron sijoitus akseleihin nähden on kaikissa verrokeissa sama. Niistä on turha yrittää eroja löytää. Polttoainetankin tilavuus on noin 80 litraa. Sen painon vaikutus ei käytännössä kahden ja puolen tonnin kokonaismassassa tunnu, koska molemmissa tapauksissa tankki sijaitsee akseleiden välissä.

        Miksi muuten satakasivitosessa oli vakiona etupainoteline ja vannepainot etupyörissä jos se kerran on tuomittu nokkapainoisten sarjaan?

        foortissa vielä nokan rakenne muutoinkin sirompi.


      • laes
        Massikka on kuningas kirjoitti:

        Mene Valmetin sivuille kehumaan. Vaikka niitä kuolleen lampaan jaloilta vaikuttavia vaihdekeppejä. Liekö yritetty tehdä isomahaisille kankeille isännille passaavat, (sen siitä saa kun syö kakkua) Ferkun porukka ei tule sinne mollaamaan.

        ps. Kirjoitit peruskunnostuksen onnistuneen autotallissa. Ohjaustako kunnostit? Tulisit katsomaan meidän tallissa kunnostettuja Massikoita. Ei etupyörät vipata.

        Meilläkii verkuja ollu ja on vieläkii vaan kyllä se 502,sen koppi on erkonomisesti parempi eli mukavampi. Johan sen testaajat huomasivat sen silloin aikoinaan.


      • Massikkaonmuovia
        Massikka on kuningas kirjoitti:

        Mene Valmetin sivuille kehumaan. Vaikka niitä kuolleen lampaan jaloilta vaikuttavia vaihdekeppejä. Liekö yritetty tehdä isomahaisille kankeille isännille passaavat, (sen siitä saa kun syö kakkua) Ferkun porukka ei tule sinne mollaamaan.

        ps. Kirjoitit peruskunnostuksen onnistuneen autotallissa. Ohjaustako kunnostit? Tulisit katsomaan meidän tallissa kunnostettuja Massikoita. Ei etupyörät vipata.

        Massikassa on kyllä lyhyet ja paskassa paikassa olevat vaihdekepit joten elä tuu ruikuttammaan


    • Valtra-Ville

      on kokemuksia Massikka-miehistä, että he kyllä oppivat mitä ihmeellisimpiä temppuja saadakseen peräkärryt tmv. liikkumaan vaikka on vain hieman liejuinen pellonpinta

      • 185 multipoveri

        Rattori jää yleensä kiinni kun joutuu kesken kaiken vaihtamaan pienemmälle. Valmetin kuskit tämän tietävät, jos ketkä.

        Meikä vie kärrykuorman takavetoisella Massikallaan (uudet takarenkaat renkaat 18.4 x 34) siitä kuin kuka hyvänsä ja millä hyvänsä alle 85 heppaisella takavetoisella. Puheet ei auta kun nousu jyrkkenee, vääntöä olla pitää. Multi-Powerilla voi vaihtaa pienemmälle ilman, että veto katkeaa. Siinä on se juju.


      • MP= mopo pojat
        185 multipoveri kirjoitti:

        Rattori jää yleensä kiinni kun joutuu kesken kaiken vaihtamaan pienemmälle. Valmetin kuskit tämän tietävät, jos ketkä.

        Meikä vie kärrykuorman takavetoisella Massikallaan (uudet takarenkaat renkaat 18.4 x 34) siitä kuin kuka hyvänsä ja millä hyvänsä alle 85 heppaisella takavetoisella. Puheet ei auta kun nousu jyrkkenee, vääntöä olla pitää. Multi-Powerilla voi vaihtaa pienemmälle ilman, että veto katkeaa. Siinä on se juju.

        tuo multipower on lähinnä peittelemässä moottorin onnetonta sitkeyttä, pelastajaksi siitä ei ole pitkissä nousuissa. sinähän joudut kuitenkin sitten vaihtaa kytkimellä seuraavan vaihteen ja sitten pitää vielä lipaista se läpsytin ylös kojelaudassa jolloin kuitenkin se multin klytkin luistaa hetken ja veto ei ole maksimi. nämä operaatiot kun saat suoritettua ja selän oikaistua niin huomaat katsovasi valmetin kärryn takavaloja......


      • ei siinä multipoveri
        185 multipoveri kirjoitti:

        Rattori jää yleensä kiinni kun joutuu kesken kaiken vaihtamaan pienemmälle. Valmetin kuskit tämän tietävät, jos ketkä.

        Meikä vie kärrykuorman takavetoisella Massikallaan (uudet takarenkaat renkaat 18.4 x 34) siitä kuin kuka hyvänsä ja millä hyvänsä alle 85 heppaisella takavetoisella. Puheet ei auta kun nousu jyrkkenee, vääntöä olla pitää. Multi-Powerilla voi vaihtaa pienemmälle ilman, että veto katkeaa. Siinä on se juju.

        Heheeeeee, et ole tainnut oikein pitkää nousua ajaakaan kovalla kuormalla ja vaihtamaan vaihteita. Yhden vaivaisen vaihdon teet sillä multipoverilla ja siinäpä se sitten. Sitten todellakin aletaan vasta vaihtamaan pienempiin vaihteisiin. Käy kokeilemassa Toivakkassa Viisarimäkeä tai Korpilahdella Koroistenpohjan mäkeä, niin opit vaihtamaan varmasti!


      • ei siinä multipoveri
        ei siinä multipoveri kirjoitti:

        Heheeeeee, et ole tainnut oikein pitkää nousua ajaakaan kovalla kuormalla ja vaihtamaan vaihteita. Yhden vaivaisen vaihdon teet sillä multipoverilla ja siinäpä se sitten. Sitten todellakin aletaan vasta vaihtamaan pienempiin vaihteisiin. Käy kokeilemassa Toivakkassa Viisarimäkeä tai Korpilahdella Koroistenpohjan mäkeä, niin opit vaihtamaan varmasti!

        tossa vielä linkki, jos toimii www.youtube.com/watch?v=OJOftgFkasw&fenture=related


      • perkkinsin
        ei siinä multipoveri kirjoitti:

        tossa vielä linkki, jos toimii www.youtube.com/watch?v=OJOftgFkasw&fenture=related

        alakierrosvääntö luuras, sehän huusi ku ruohonleikkuri ja meinas sammua ku saunalyhty kun kytkintä nosti. 359 valmettini sutii tai menee pehmeällä hiekalla, ei se nuin nöyrry pienen kärryn edessä.


      • alavääntöä
        perkkinsin kirjoitti:

        alakierrosvääntö luuras, sehän huusi ku ruohonleikkuri ja meinas sammua ku saunalyhty kun kytkintä nosti. 359 valmettini sutii tai menee pehmeällä hiekalla, ei se nuin nöyrry pienen kärryn edessä.

        http://www.youtube.com/watch?v=qFj2looSvG8&feature=related


      • Vanhoista kokemuksia
        alavääntöä kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=qFj2looSvG8&feature=related

        Aloin ajamaan isäukon traktoreilla 60-luvun taitteessa. Harmaa petroli-Ferguson oli ensimmäinen. Siitä en paljoa muista, haisi pahalle. Porsche Export oli seuraava, ilmajäähdytteinen kolmisylinterinen peli. Onneton kestävyys. Nelivetoinen MAN 4L Porshen jälkeen, sama teho (37 hv) ja yllättävän hyvä vääntösitkeys mutta kone menetti tehonsa vanhemmiten eikä osia saanut. Samaan aikaan ollut Power Major ei pärjännyt "Mannille" sorakuormaa ylämäkeen vedettäessä vaikka tehoja oli 52. Nuffield 4/60 oli jo parempi, tehoa 60 hv.

        Mutta sitten Massey Ferguson 65 Mark kakkonen vuonna -72. Siinä löytyi kone joka jaksoi vääntää ja voimansiirto kesti. Myöhemmin MF 165 MP samalla moottorilla kuin kuusvitonen. Lyhyempi akseliväli ja huomattavasti parempi mittasuhteiltaan, tästä katkesi kerran kampiakseli. Nyt on omia peruskorjattuja satasarjan Massikoita kaksi. Isompi 4248 koneella ja pienempi 4212, Tehot 83 hv ja 68 hv, väännöt/ 299 nM/1300 1/min ja 234 nM/1250 1/min. Pistäkääpäs muutkin vääntölukemia näkyville ja millä kierrosluvulla ne löytyvät.


      • Juxu
        Vanhoista kokemuksia kirjoitti:

        Aloin ajamaan isäukon traktoreilla 60-luvun taitteessa. Harmaa petroli-Ferguson oli ensimmäinen. Siitä en paljoa muista, haisi pahalle. Porsche Export oli seuraava, ilmajäähdytteinen kolmisylinterinen peli. Onneton kestävyys. Nelivetoinen MAN 4L Porshen jälkeen, sama teho (37 hv) ja yllättävän hyvä vääntösitkeys mutta kone menetti tehonsa vanhemmiten eikä osia saanut. Samaan aikaan ollut Power Major ei pärjännyt "Mannille" sorakuormaa ylämäkeen vedettäessä vaikka tehoja oli 52. Nuffield 4/60 oli jo parempi, tehoa 60 hv.

        Mutta sitten Massey Ferguson 65 Mark kakkonen vuonna -72. Siinä löytyi kone joka jaksoi vääntää ja voimansiirto kesti. Myöhemmin MF 165 MP samalla moottorilla kuin kuusvitonen. Lyhyempi akseliväli ja huomattavasti parempi mittasuhteiltaan, tästä katkesi kerran kampiakseli. Nyt on omia peruskorjattuja satasarjan Massikoita kaksi. Isompi 4248 koneella ja pienempi 4212, Tehot 83 hv ja 68 hv, väännöt/ 299 nM/1300 1/min ja 234 nM/1250 1/min. Pistäkääpäs muutkin vääntölukemia näkyville ja millä kierrosluvulla ne löytyvät.

        Tiedät varmaan hyvin että pelkät korkeimman vääntömomentin luvut ja millä kierroksilla se saavutetaan ei sinänsä merkitse vääntävää moottoria. Osviittaa sen sijaan antaisi vääntökäyrät: miten suurella kierrosalueella ollaan lähellä parasta momenttia. Yleisesti ottaen parhaat vääntöominaisuudet löytyvät pitkäiskuisesta koneesta, jossa on rivipumppu.


      • Massikoiden rassaaja
        Juxu kirjoitti:

        Tiedät varmaan hyvin että pelkät korkeimman vääntömomentin luvut ja millä kierroksilla se saavutetaan ei sinänsä merkitse vääntävää moottoria. Osviittaa sen sijaan antaisi vääntökäyrät: miten suurella kierrosalueella ollaan lähellä parasta momenttia. Yleisesti ottaen parhaat vääntöominaisuudet löytyvät pitkäiskuisesta koneesta, jossa on rivipumppu.

        Iskunpituus korreloi väännön kanssa, se on tunnettu tosiasia. Syöttöpumpun rakenne on jo vähän henkimaailman asioita. Jos joku perustelisi.

        Olen lueskellut ihan mielenkiinnosta Massikoihin liittyviä sivuja. Esimerkiksi Multi-Power vaihteiston kanssa näyttää olleen takkuamista kun isäntä ei ymmärrä sen toimintaperiaatetta. Nopeammassa välityksessä on hydraulinen kytkin joka menee kiinni paineella. Hitaammassa on vapaakytkin. Jos nopeammalla alueella painaa ajokytkimen irti ja vaihde jää päälle, pienikin nytkähdys takaisin aiheuttaa vaihteiden jumittumisen koska vapaakytkin ei toimi takaperin. Kyseessä on ominaisuus, ei vika. Multi-Powerin kytkimen pitoahan neuvotaan testaamaan ajamalla ylämäkeen nopealla puolella ja sitten ajokykin auki. Koneen pitää pysyä paikallaan liukumatta takaisin päin.

        Toimintaohje: Vaihde vapaalle ennen kuin kone nytkähtää takaisin päin. Jos pääsee juuttumaan, Multi-Poverin vipu hitaalle tai kytkin kokonaan pohjaan, jolloin pumppu pysähtyy ja nopeamman puolen kytkin irtoaa.


      • alan vihdoin tajuun
        Massikoiden rassaaja kirjoitti:

        Iskunpituus korreloi väännön kanssa, se on tunnettu tosiasia. Syöttöpumpun rakenne on jo vähän henkimaailman asioita. Jos joku perustelisi.

        Olen lueskellut ihan mielenkiinnosta Massikoihin liittyviä sivuja. Esimerkiksi Multi-Power vaihteiston kanssa näyttää olleen takkuamista kun isäntä ei ymmärrä sen toimintaperiaatetta. Nopeammassa välityksessä on hydraulinen kytkin joka menee kiinni paineella. Hitaammassa on vapaakytkin. Jos nopeammalla alueella painaa ajokytkimen irti ja vaihde jää päälle, pienikin nytkähdys takaisin aiheuttaa vaihteiden jumittumisen koska vapaakytkin ei toimi takaperin. Kyseessä on ominaisuus, ei vika. Multi-Powerin kytkimen pitoahan neuvotaan testaamaan ajamalla ylämäkeen nopealla puolella ja sitten ajokykin auki. Koneen pitää pysyä paikallaan liukumatta takaisin päin.

        Toimintaohje: Vaihde vapaalle ennen kuin kone nytkähtää takaisin päin. Jos pääsee juuttumaan, Multi-Poverin vipu hitaalle tai kytkin kokonaan pohjaan, jolloin pumppu pysähtyy ja nopeamman puolen kytkin irtoaa.

        miks ne masserimiehet on niin kiivaita aina


      • Lumi ei lentäny
        Juxu kirjoitti:

        Tiedät varmaan hyvin että pelkät korkeimman vääntömomentin luvut ja millä kierroksilla se saavutetaan ei sinänsä merkitse vääntävää moottoria. Osviittaa sen sijaan antaisi vääntökäyrät: miten suurella kierrosalueella ollaan lähellä parasta momenttia. Yleisesti ottaen parhaat vääntöominaisuudet löytyvät pitkäiskuisesta koneesta, jossa on rivipumppu.

        Tuttu kaveri on vuosikaudet tehnyt metsäajoa ja aurauksia 605 Valmetilla. Väännön puute on hänen mielestään sen kolmisylinterisen koneen suurin ongelma, etenkin auratessa. Kaipaili nelisylinterisen Massikan koneen ominaisuuksia. Nyt tällä on aurauskoneena huomattavasti isompi Valtra.

        Taidan luottaa traktoriurakoinnin ammattimiehen sanaan.


      • MF 35
        Lumi ei lentäny kirjoitti:

        Tuttu kaveri on vuosikaudet tehnyt metsäajoa ja aurauksia 605 Valmetilla. Väännön puute on hänen mielestään sen kolmisylinterisen koneen suurin ongelma, etenkin auratessa. Kaipaili nelisylinterisen Massikan koneen ominaisuuksia. Nyt tällä on aurauskoneena huomattavasti isompi Valtra.

        Taidan luottaa traktoriurakoinnin ammattimiehen sanaan.

        Tarkkana saat olla,töissä olleet huonolla hoidolla.

        -vaihteistoöljyt yleensä liejua ja vettä,paljon kertoo äänet ja nostolaitteen teho kuumana.
        -navat,jos öljyt vaihtamatta niin löyhää löytyy,toteat heiluttamalla rajusti pyöriä.
        -käyvät kylmänä,termostaatti rikki,lohko liejua täys eli nesteet vaihtamatta

        Jos hyvän löydät niin ikuinen kaveri ja mieluummin palmun isolla hytillä ja ehdottomasti Multi-Power


      • Ässämassikka
        MF 35 kirjoitti:

        Tarkkana saat olla,töissä olleet huonolla hoidolla.

        -vaihteistoöljyt yleensä liejua ja vettä,paljon kertoo äänet ja nostolaitteen teho kuumana.
        -navat,jos öljyt vaihtamatta niin löyhää löytyy,toteat heiluttamalla rajusti pyöriä.
        -käyvät kylmänä,termostaatti rikki,lohko liejua täys eli nesteet vaihtamatta

        Jos hyvän löydät niin ikuinen kaveri ja mieluummin palmun isolla hytillä ja ehdottomasti Multi-Power

        Massikoita harrastaneena sanoisin, että älä ota kuivilla jarruilla varustettua jos öljysellaiset on saatavilla. Tosin 185 on aina öljykylpyjarruilla. Sen erottaa heti takasillan putkista. Neliskulmaiset putket = öljykylpyjarrut.

        Loppuun ajetuissa koneissa on yleensä öljyt olleet viimeiset vuodet vaihtamatta. Sinällään Massikka ei ole erityisen herkkä likaiselle öljylle. Hydrauliikan suodatin tukkeutuu ja nostolaite / Multi-Power alkaa temppuilla. Kaikki pumput ottavat öljynsä saman imusuodattimen kautta. Kokemukseni mukaan Multi-Powerin luisto on johtunut tukkeutuneesta suodattimesta.

        Nyt on juuri remontoitavana 165:n hydraulipumppu. Perän öljyt oli täyttä paskaa, yhden sylinterin venttiilessä on jumitusta koska paine heittelee alakierroksilla 140- 210 bar, isommilla kierroksilla pysyy yli 200 bar. Laitan pumppuun korjaussarjan ja samalla työsylinteriin uudet männänrenkaat.

        Jos käyttää kuormainta, kannattaa ehdottomasti asentaa paluuletkuun suodatin. Muutaman kympin investointi ja vaivat loppuu siihen.

        Harrastajille vinkkinä. MP malleissa lisävarusteena olleen suurtehopumpun pystyy asentamaan kaikkiin satasarjalaisiin. Laitoin sellaisen hiljattain vakiovaihteiseen 165 Massikkaan. Puutavarakuormain alkaa liikkua ihan eri tyyliin.


      • ajelin 702
        185 multipoveri kirjoitti:

        Rattori jää yleensä kiinni kun joutuu kesken kaiken vaihtamaan pienemmälle. Valmetin kuskit tämän tietävät, jos ketkä.

        Meikä vie kärrykuorman takavetoisella Massikallaan (uudet takarenkaat renkaat 18.4 x 34) siitä kuin kuka hyvänsä ja millä hyvänsä alle 85 heppaisella takavetoisella. Puheet ei auta kun nousu jyrkkenee, vääntöä olla pitää. Multi-Powerilla voi vaihtaa pienemmälle ilman, että veto katkeaa. Siinä on se juju.

        valmetilla, kaverin koneella.
        Mielestäni laiskahko oli.
        Omassa mf 168 vääntö paljon parempi, mäkiajossa vähemmällä vaihtamisella selviää.


      • Ässämassikka
        ajelin 702 kirjoitti:

        valmetilla, kaverin koneella.
        Mielestäni laiskahko oli.
        Omassa mf 168 vääntö paljon parempi, mäkiajossa vähemmällä vaihtamisella selviää.

        Otin satakuusvitosen ässän hydraulipumpun auki kun paine nypytti. Neljästä männästä vain yhdessä oli ehjä rengas, sekin kulunut aivan ohueksi. Laitoin korjaussarjan ja samalla uudet männänrenkaat työsylinteriin ja lisäsin neljänneksi teflonrenkaan aivan männän päähän. Nyt pelittää. Kuluneisuus oli seurausta likaisesta peräöljystä edellisen omistajan aikana. Tuntimäärä 9800, tallissa on toinen Massikka kaksi kertaa enemmän ajettuna, alkuperäisellä pumpulla ja työsylinterillä. Täysin kunnossa kun öljyistä on pidetty huolta.

        Nyt kunnostettu Massikka nostaa etupyörät maasta tyhjäkäynnilläkin jos on liian painava laite varsissa. Kun koneen sammuttaa, painavan perälevyn laskeutuminen maahan kestää yli kolme minuuttia. Aiemmin laski alle puolessa minuutissa.


      • Ässämassikka
        ajelin 702 kirjoitti:

        valmetilla, kaverin koneella.
        Mielestäni laiskahko oli.
        Omassa mf 168 vääntö paljon parempi, mäkiajossa vähemmällä vaihtamisella selviää.

        Tuttu isäntä vaihtoi aikanaan 168 Massikan 703 Valmettiin. Sanoi, että Valmetti "sammua pössähtää" tämän tästä esim. kynnöllä saran päässä käännettäessä. Kuulemma Massikka ei tehnyt niin koskaan.

        Sotaväessä katselin kun porukkaa kuskattiin traktorilla. Ihmettelin miksi kaikki kuskit vaihtoivat siinä kohdalla olevassa nyppylässä pienemmälle. Kymmenkunta varusmiestä kärryssä, tosin ketjut traktorin pyörissä. Syy selvisi kun myöhemmin ajoin appiukon 703:lla.


      • valmet power
        Ässämassikka kirjoitti:

        Tuttu isäntä vaihtoi aikanaan 168 Massikan 703 Valmettiin. Sanoi, että Valmetti "sammua pössähtää" tämän tästä esim. kynnöllä saran päässä käännettäessä. Kuulemma Massikka ei tehnyt niin koskaan.

        Sotaväessä katselin kun porukkaa kuskattiin traktorilla. Ihmettelin miksi kaikki kuskit vaihtoivat siinä kohdalla olevassa nyppylässä pienemmälle. Kymmenkunta varusmiestä kärryssä, tosin ketjut traktorin pyörissä. Syy selvisi kun myöhemmin ajoin appiukon 703:lla.

        tuollaisia vanhoja romuja.sirkkelin/sahan pyörittäjäksi sopivia.saatanan romut.minä ajelen 09-mallin valmetilla.


      • Ässämassikka
        valmet power kirjoitti:

        tuollaisia vanhoja romuja.sirkkelin/sahan pyörittäjäksi sopivia.saatanan romut.minä ajelen 09-mallin valmetilla.

        Mistä olet löytänyt viime vuoden mallia olevan Valmetin?

        Meikä ajaa 09 mallin Passatilla mutta traktoreina on satasarjan Massikoita. Onneksi, sillä istuin hiljattain tuoreemman Massikan hytissä hetken ja totesin, että kun siirryttiin tasalattiaiseen ohjaamoon, pilalle meni. Polkimet ja muut hallintalaitteet on jouduttu tekemään aivan liian monimutkaisilla välityksillä. Mieluummin ajan Palmun kapeassa hytissä kuulosuojien kanssa, kaikki hallintalaitteet on hyvin käsillä ja toiminnat selkeät ja välyksettömät. Pelkästään äänieristyksen takiahan hyttiä ryhdyttiin muokkaamaan ja samalla hukattiin ajotuntuma tyystin.


    • Tietämätön

      mulla on 185PM joku ihan viimesiä malleja? se on takapotku mut aattelin jos siihen laittais vetävän etuakseli? onnistuuko landinin etuakselilla? ja olisko mitää 6cyl moottoria? joka sopis suoraan, tarkotus olis tehä kone mäkivetokisoja varten, ja siihe etuakselii viel millai se nelivedon kytkentä onnistuu?

      • Tietämätön

        185MP**


      • Hemmo Haittaeläin

        Mutta on jo tehty. 500-, 600-, 200- ja 300-sarjan nelivedot on tehty lisäämällä vanhempaan ferguun vaihteiston ja perälaatikon väliin jatkopala, josta nelivedon kardaani lähtee keskellä tai sivulla. 699 ja 399 on Perkinsin kutonen, jollainen pitäisi sopia muihinkin suoraan. Vaihda tämmösiin tai tutustu. Tietoja löytyy konedata.net.


    • Matti Massikka

      Ei onnistu 100sarjassa on täysin eri vaihdelaatikko kun muissa uudemmissa malleissa.100sarjan jälkeen massikkaan tuli jatkuvakosketteiset laatikot.Massikka on valmistanut 2vetoiset ja 4vetoiset erikseen.Jokaisessa nelikossa on eri vaihdelaatikko kun 2vedoissa.Lisäksi etukehikko on täysin eri 4vetoisissa.Se jatkopala ei paljon siinä välissä auta kun täytyy jatkaa kaikki laatikon akselitkin ja välityssuhteet on takavetoisissa eri kun nelikoissa.Jos haluat sen nelikoksi niin kannattaa lähteä Norjaan ja hakea hajottamolta valmiit osat.Notjalaiset rakensi 100sarjalaisiin itse nelivedon jeepin etuakselista.Se 6sylinterin kone onnistuu kyllä kun vaihtaa myös sen etukelkan.Suoraan se ei nelosen kelkkaan sovi.Tosin voi olla että se kuutonen ei sovi 100sarjan laatikkoon suoraan ja kytkimen kanssa voi tulla suuriakin ongelmia kun ovat täysin erinlaiset.Tietysti sovittamalla saa tehtyä mitä vaan,mutta mielenkiintoista vekoitinta suunnittelet.Ilmeisesti osaamista on kun tuollaista suunnittelet,niin rakentamalla ja osia itse valmistamalla sen kyllä pystyy toteuttamaan.

    • arvostella saa silti

      Miksi parjata hyviä koneita?
      Eiköhän konekkin valita käyttötavanb mukaan,sitkeä vetämisen ja heikompi muuhun ajoon tms.
      Muutenkin laitteiden huoltamattomuus ja huono tuntemus on suurin syy miksi laitteet ON huonoja,olen kyllä itekkin haukkunu laitteita MUTTA ne laitteet onkin ollu joku uudesta asti meillä TAI olleet VUOSIKYMMENIÄ!!
      Turhaa on parin ajokerran jälkeen haukkua jotain ajoneuvoa,ehkä se ei vaan sovellu käyttäjälle?

    • tikkamies

      Meillä on vielä aktiivikäytössä MF 185 MP vm 1971 käyttötunnit noin 19000 (mittari toimii vielä) voi olla jopa vanhin Suomessa käytössä oleva kyseistä mallia oleva traktori. Luotettava traktori asiallisella pidolla ja huollolla.

    • Tamppiooni

      Käytössä yli 20 000 tuntia ajettu Mf 165 MP ja toimii kohtuullisesti kaikenpuolin vielä. Multipowerissa ei ole koskaan ollut mitään vikaa. hyvin lähtee pakkasella käyntiin.

    • ekorompe

      Tuolla tallissa seisoskelemassa MF 165 on ostettu vuosiasitten ja pikkuhiljaa olen sitäkunnostellut, jospa sitten eläkkeellä joutaisi vaikka pöllimetsään, se on kyllä tosi että traktorilla on ajettava useampi kilometri ennen kun pääsee sinuksi ja erillaisissa maastoissa varsinkin näillä 60-70 VM.

    • ursusmiäs

      Kyllähän se niin on, että massikasta ei ole kuin riesaa. Vikoja on perä hajoaa, kannen tiiviste menee.Ajo-ominaisuudet todella huonot rotevalle ja pitkälle miehelle

      • zetormiäs

        joo meillä on 185 massikka ja se on täys susi kannen tiiviste menossa hias perä ääntää. ala väännöt huonot,nostolaite heikko vaihteita liian vähän,tuumakoon vehe ja syö öljyä iha helvetisti.kaikin puolin paska vehe en suosittele ostamaan


    • mf185

      Kova peli, täyttä terästä. Osta ihmeessä. Ei hajoa niin kuin valmetit ja muut romut.
      Halvat osat. Maailman paras suunnittelu. Hyvä jälleenmyyntiarvo. Ei riemulla rajaa kun massikalla ajaa. Tuo zetormiäskin kirjoitteelle täällä vaikka niille on oma mopopalstakin perustettu. Puhuu potaskaa niin että sillä lannottaisi jo melkoisen kartanon kaikki tilukset. Ei Zetoria edes lueta traktoriksi. Massey Ferguson sen olla pitää.

      Aloittajan kysymys oli 6 vuotta sitten esitetty. Ei taida enää lukea näistä palstoja.

      • Zetormiäs

        Massikka ei todellakaan ole täyttä terästä toisin kuin Zetor ja Ursus.Eikä massikka pärjää setkalle tai urkille töissä kuten nevalla. Massikka on paska älkää ikinä ikinä ostako sitä. Ja zetoriko muka mopo paskan vitut massikka se vasta romu.sinunkii varmaa mukava haaraväliä räplätä koko ajan ajaessasi massey fergusonilla


      • armas.1

        Jonkun oon kuullu sanovan täällä että rystaalisetori on jäisen paskatunkion näkönen. Se on kyllä aikahyvin sanottu teräviä kanttia ja outoja möhkäleitä eri suuntiin,arvaamattomissa kohtissa.


      • Factsforyou

        No eihän sitä traktoria ulkonäöllä ajeta kyllä se vaan on niin että setori vie massikan


      • armas.1
        Factsforyou kirjoitti:

        No eihän sitä traktoria ulkonäöllä ajeta kyllä se vaan on niin että setori vie massikan

        Kyllä se vain jotain kertoo suunnittelian/valmistajan taitoista. Paljonko enää niitä nykyisin on verkuihon verrattuna,varmaan mieluisimpia romurautanostajille.


    • Fergu168MP

      Kun vielä laittelet 200 kg:n keulapainon ja lisätyösylinterin nostolaitteelle sekä 3-4 karaisen hydrauliikan ulostulon esim. hydrauliselle työntövarrelle, niin siinäpä on sellainen monitoimivehje esim. juontokouralle tai vaikkapa halkomakoneelle että päihittäää mönkijät 100-0 monipuolisuudessaan. 165-168 Fergut ovat myös mainioita ja kestäviä traktoreita pihakoneiksi tien linkoukseen, peräkärryn vetoon ja polttopuun tekohommiin, Metsässäkin voi ajella kun maavara on korkea ja eikä pohjassa ole rikkoutuvia osia. Ennen 70-luvulla näillä vehkeille tehtiin 20 h:lta säilörehut, kynnöt, äestykset ym. oikeita kunnon raskaita töitä ja kestivät hyvin nissäkin, saati sitten nykyajan kevyissä töissä.

    • MF-185

      Meni sitten aikanaan ostamaan tuon värkin. En ole hetkeäkään katunut. Luotettava peli. Pikkuhuolloilla pärjätty, vikoja ei ole ollut.

      • Kyllä Massikalla hommat hoituu. Onhan niitä moneen kokoluokkaankin.


      • Maono.1

        Niija nykyjää ovat meleko käteviä laittamann uusia poloven niveliä verkumiesten kytkin jalakoehin.


      • Maono.1 kirjoitti:

        Niija nykyjää ovat meleko käteviä laittamann uusia poloven niveliä verkumiesten kytkin jalakoehin.

        Paljon enemmän jonkun 903:n kytkin polven päälle käy kuin Massikan.
        Kokemusta on molemmista.


    • Varmaon

      Itellä 188 nelikko multipekalla 75 vm enkä luovu ihan pikkurahalla on senverran hyvä peli pari uudempaa valamettia on ja tuntuu että niissä on aina jotain kipua kun töitä pitäs tehrä ja massikkaa taas tarvitaan aputraktorista on tullu ykköstraktori vanha peli mutta varmatoiminen

    • Chubbendeeros

      Metsäkuormaajan liikkeitä pitäis vähä nopeuttaa. Kovaa puunajoa 185 vm. -79 monta vuotta mutta nyt alkaa tuntua laiskalta. Hydraulilohko on se 35l/min ja on kaiketi kytketty tuplaan eli lohkolle tulee putket 'kuskin pukin' molemmilta puolilta. Vaikuttaako sen kolmitiehanan asento miten vai onko sillä tossa tuplaan kytkemisessä väliä?

    • Harjapelti

      Mistä olet löytänyt 185:sen -79 vuosmallin massikan eikös -76 ollut viimeinen 185.

      • Chubbemdeeros

        Hupsista saatana. -76 piti kirjoittaa. Ja kun katsoin uudestaan niin ei siitä kolmitie hanalta mene letkua hydraulilohkoon. Riittääkö siis pumppujen 'tuplaamiseen' vain T-liittimen laittaminen siihen letkuun joka menee siitä voimanoton kytkimen vivun vierestä(eli pumpulta) sinne hydraulilohkolle? Jos ei riitä niin mitä tarvii remplata pumppujen yhdistämiseksi??? Kiitos kun joku vastaisi asiallisesti ja yksinkertaisesti.


      • rattori

        Muistaakseni T-liittimen ja mäntäpumpun väliin sulkuventtili, jos tulo ei ole kolmitieventtiilin kautta. Lisäksi mahdollisesti T-liittimeen pumpuilta tuloon taka-isku venttiilit, hammaspyörä pumpulta ja mantäpumpulta.


    • rattori

      MF 165. 175 ja 185 aivan tosi käteviä työhommissa ja lujia. Ainoastaan lyhyt 208 cm akseliväli huono puoli. MF 165 myytiin vielä 1978, ellei peräti 1979 vuonna.

      • Jake_52

        Ollut sitten jotain vanhaa varastoa, Hankkijan luettelon mukaan loppui 76, 77 vuonna mainostettiin jo 500 sarjan koneita.


      • rattori

        Taatusti möivät 1978 MF 165 ja, ehkä 1979 sitten vanhaa varastoa. Meille tuli -78 565 ja oli melkein huonompi, kuin 165. Olisi pitänyt osata valita 575.


    • Anonyymi

      Unohtui
      Rasvaa tehostimen nippoja. Paras ohjaus säädettynä Kunnon pysäys ja pakki 2n kautta.olen avoja tehnyt uudemmistakin. On mukavampi nurkissa.

    • Anonyymi

      Tietääkö joku saako mf185 hydrauliikat kauhaan jotenkin?

      • Anonyymi

        Tottakai saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe