Hääpuku ulkomailta

tuleva_morsian

Onko joku käynyt hakemassa morsiuspukunsa ulkomailta? Kertokaas vähän, miksei Suomesta löytynyt sopivaa? Mikä ulkomaalaisissa puvuissa viehätti?

Minä kiertelin pääkaupunkiseudun hääpukuliikkeitä ja totesin joka paikassa olevan samoja tylsiä ja yksinkertaisia malleja. Ivory-väri sai minusta puvut näyttämään suorastaan vanhuuttaan kellertyneiksi. Lisäksi hinta oli miellestäni aivan kohtuuton monissa paikoissa - yhden juhlapäivän takia en pelkkään pukuun ajatellut pari tuhatta euroa sijoittaa.

Niinpä lähdin Venäjälle. Siellä jo heti ensimmäisestä liikkeestä aloin löytämään kauniita pukuja; ivoryn värisiä vain vähän, paljon yksityiskohtia ja hinnat kohdallaan. Jos joskus näyttävän hääpuvun haluaa, niin erittäin lämpimästi suosittelen Venäjällä käyntiä - ei ole niin kauhea maa, kuin kerrotut tarinat.

6

2917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BrideToBe 2011

      harkitsen vakavasti hankkivani itse ulkomailta morsiuspuvun.
      1. En halua perinteistä, enkä varsinkaan mitään valkoista (mielestäni ne ovat tosiaankin vanhanaikaisia)
      2. Kuten edellä jo mainitsin, haluan erikoisenmpaa tyyliä, kuin nämä kotimaan markkinat tarjoavat.
      3. Hinta on aivan kaamea kotimaassa olevilla puvuilla.
      4. Mittatilauspuvuissakin hintaa kertyy liikaa yhden päivän puvulle, perheellisellä ei ole niin paljoa ylimääräistä rahaa (minulla ainakaan).

      Netissä olen viettänyt monen monituista tuntia, turhaan vietin aikaa kotimaisten liikkeitten pukusivustoilla kun ulkomaiselta sivulta alle puolessa tunnissa löysin unelmieni puvun. Se tehdään mittatilauksena, kiinassa, haluamani värisenä ja haluamastani kankaista, puvun malliin saan tehdä muutoksia.. kuulostaa tosi mukavalta.

      Ja hinta? Olen vieraillut kyseisellä sivulla katsomassa pukuani, en ole vielä tilaamaan alkanut koska häihin on yli vuosi aikaa. Tilaan puvun loppuvuodesta. Olen kuitenkin huomannut sivuilla erään seikan: puvun hinta riippuu viikon ajankohdasta. Esim. alkuviikosta jos tekisin tilausta, saisin puvun parhaimmillaan yli 100 dollarin hintaerolla verrattuna viikonlopun tilausajankohtaan. Eli kyllä kannattaa vähä vertailla ennenkuin pistää tilausta sisään.
      Niin ja alimmillaan kyseisen puvun hinnaksi rahtimaksuineen tulliin tulisi 170 dollaria. Päälle tietenkin verot 12,2 % sekä Alv, mutta mielestäni hinta jää hyvin halvaksi verrattuna kotimaan pukuihin. Ja taatusti kellään ei tule olemaan samanlaista pukua!
      Koska tilaan sen aikaisessa vaiheessa, minulla on runsaasti aikaa muokata pukua juuri sopivankokoiseksi (jos siihen edes on tarvetta). Niin ja koska en saa mitään hepulikohtausta siitä jos puku ei 100% ole juuri oikean sävyinen tai kangas ei juuri mene miehustan kohdalta kuten olin ajatellut. Ei se maailma siihen kaadu, aikaa jää "korjailuille" runsaasti =)

      Ei voi muuta sanoa kuin Thank You World Wide Web! Minun elämää se on suunnattomasti helpottanut =)

    • hmmm.

      yleensä ottaen liian kalliita puvut. Itse ostin Tallinnasta ja huomattavasti halvemmalla.
      No, ehkä jos huutonetistä huutaa, saattaa saada edullisesti, mutta ne yleensä käytettyjä ja ei voi olla varma sopivuudesta.
      Pukuni maksoi alle 100 e.
      Eihän juhlapuvutkaan yleensä maksa useita satoja euroja ja mikä se pieni laahus olisi puvussa hirveästi hintaa nostamaan. Tosin itse en edes laahusta halunnut.

      • Hinnoista.

        En tiedä mistä sinä olet yleensä ostanut juhlapukusi, mutta kyllä vähänkään laadukkaammasta juhlapuvustakin joutuu pulittamaan satoja euroja. Monissa morsiuspuvuissa korkea hinta selittyy myös runsailla kirjailuilla. Tavallisissa juhlapuvuissa niitä ei yleensä ole niin paljon. Toki puvuissa on myös ns. "häälisää", mutta vaihtoehtojahan tosiaan on, jos ei halua pulittaa puvustaan useita satoja euroja.


    • vaikka

      kandee katsella esim huuto netistä pukuja siellä on usein hienoja ei niin perinteisiä hää pukuja. oon ite löytänyt huuto netistä

    • saippuasaippua

      Kaksi kaveria on tilannut pukunsa osoitteesta weddingo.net. Vähän tietysti kuvien perusteella vaikea tietää, millaisesta puvusta on kyse. Puvut teetetään mittatilaustyönä, eivätkä siksi ole minusta lainkaan kalliita (molemmilla noin 400€ postikuluineen). Mittoja pukua varten otetaan TODELLA paljon (nännien välisestä etäisyydestä alkaen). Ohjeissa neuvotaan mittaamaan löysästi, sormi mittanauhan välissä. Ensimmäinen kaverini teki näin ja pukua piti pienentää, kun se saapui. Toinen kaverini otti riskin ja mittasi aivan ihonmyötäisesti ja puku sopii täydellisesti.

      Olen itse harkinnut sivustoa, koska olen hyvin tarkka puvun ulkonäön suhteen, haluan säästää rahaa ja olen hyvin pienenkokoinen ja sopivaa pukua, etenkin hienoa on todella vaikea löytää.

      • tiedoksi

        Jos olet todella tarkka puvun ulkonäön suhteen niin silloin en kyllä suosittele tilaamaan netistä. Puvut eivät yleensä koskaan ole juuri sellaisia mitä kuvissa (koska ovat kopioita merkkipuvuista ja täysin samoja materiaaleja, pitsejä ja koristeita ei ole) ja jälki saattaa olla vähän sinnepäin. Nuo nettifirmat eivät edes lupaa 100-prosenttisesti sellaista pukua, jota olet tilaamassa, vaan lupaukset ovat jotain "85-prosenttisesti se puku minkä tilaat". Jos taas ei ole niin väliksi onko puvussa juuri ne koristeet mitä kuvassa ja pieni huolimattomuus valmistuksessa ei haittaa niin sitten kyllä selviät hyvin edullisesti hääpuvun hankinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe