Kokemuksia Golf Variant 1,2 Tsi

gööölf

Onko kukaan käynyt koeajamassa / omistaa uuden Golf Variantin 1,2 Tsi koneella? Paperilla vaikuttaa riittävän tehoiselle, mutta mites käytännössä? Kiinnostaa erityisesti kuorman kestävyys ja miten paljon ilmastointi vaikuttaa käyttöön.

Nykyisessä autossani on saman tehoinen "normi" kone ja on ihan riittävä itselleni. Ainostaan kesällä 4 hengen kuormalla ilmastointi päällä auto muuttuu tehottomaksi mopoksi. Mutta niitä kertoja on muutama vuodessa, joten sen kanssa voin elää. Ainakin pitää käydä koeajamassa uusi Golf Variant, koska autonvaihto olisi edessä.

48

12700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Se 1.2 TSI on numeroiden perusteella vääntävämpi kuin sitä edeltänyt 1.6 moottori, joten veikkaan että se riittää normaaliin liikennöintiin enemmän kuin hyvin, myös 4 henkeä kyydissä ja ilmastointi päällä. Itse saattaisin kyllä ottaa harkintaan 1.4 TSI:n, on sitten 100% varmuudella tarpeeksi vääntöä ja voimaa Golfin kokoiseen autoon.

      • grande golf

        En ole tutkinut asiaa, mutta eikäs se ole numroina aika sama sama kuin se 1,6FSI on?


    • Tyytyväinen ja pihi

      Minulla on ollut Golf Variant 1,2 TSI 77 kW (105 hv) BlueMotion nyt reilut pari kuukautta. Aiempi auto oli Skoda Octavia combi 1.6 fsi. Vaikka tämän Golfin koneessa on vähemmän tehoa, on alavääntö parempi ja auto tuntuu ripeämmältä. Kyydissä on enimmäkseen 4h perhe tavaroineen. Ilmastointia ei tosin ole vielä juuri tarvinnut, mutta en ole huomannut sen vaikuttavan menoon. Kulutus on pienempi kuin edellisessä autossa ja hyvin linjassa sen kanssa, mitä papereissa lukee. Tulee ajettua todella suurilla vaihteilla ja kierrokset ovat harvoin yli 2000:n paitsi moottoritienopeuksilla ja tietenkin kiihdyttäessä. Aikanaan oli Bora 1.6 105hv koneella ja kyllä 1.2Tsi senkin päihittää kirkkaasti.
      Ajotuntuma on taattua volkkaria ja hieman jämäkämmän oloinen kuin Skodassa oli. Äänieristys on myös vähän parempi, mutta tässä pihistelymallissa on sen verran kovat rengaspaineet suosituksena, että se taitaa vähän lisätä melua ja kovuutta.
      Kaupungissa 1.2 Tsi toimii todella mukavasti ja potkua riittää.

      • Das.....

        Kiitos asiallisista kommenteista. Ikävä vain, että pian muutama kateellinen tai muuten vain vajaa-pyttyinen tulee teilaamaan mielipiteesi. Syyttävät sinua valehtelijaksi yms. asiatonta ja kääntävät keskustelun lapselliseksi inkutukseksi. Vielä kerran kiitoksia.

        Millaisia kulutuslukemia olet saanut käytännössä ja osaatko yhtään verrata melua V-koppaiseen?


      • gööölf

        Vaikuttaa siis siltä että moottori on riittävä normiajoon, kiitos perusteellisesta vastauksesta. Pitää Käydä ajamassa jokus kesän korvilla kun voi testata myös kunnolla ilmastoinnin vaikutusta tehoon. Mites muuten kierrokset moottoritienopeudella 120 km/h ? 6 portainen laatikko varmaan auttaa, koska luulisi muuten kierrosten olevan todella kovat.


    • VW-boss

      1,2 tsi on ihmemoottori. Se hakkaa V8:t, bemarit, mersut ja audit, pyörität siksakkia tuolla niiden ympäri. Pärjää myös suihkukoneille kiihtyvyydessä, kestää ajaa miljoona km ilman remppaa ja kuluttaa max 2 litraa satkulle. Ota vaan se 1,2 ja koet ajamisen iloa.

    • ...

      Jos nyt kuitenkin päädyt siihen moottoriin (1.2TSI), niin siihen saa myös lastun ABT:lta jos tehoa alkaa kaivata lisää, lastulla se teho nousee 130 heppaan ja vääntöä tulee kanssa vähän lisää.

      • Garret 666

        Niin ja lisää kestävyyttä kilometrikaupalla!


    • Kylmää kyytiä

      Älä osta 1.2 tsi:tä, minulla on 1.4 tsi ja on pelannut ok ja tehoja ihan riittävästi normaaliin ajoon, mutta talvella on kyllä kylmä kyyti! Veikkaan, että 1.2 tsi golf on vielä kylmempi. Jos seuraava auto on vw tai vastaava tsi koneella niin ostan kyllä isommalla koneella vaikka kuluttaakin ja päästöjäkin on enemmän. Edellinen auto oli perinteisellä 2 litrasella koneella ja lämpöä piisasi. Suomen oloihin eivät 1.2 ja 1.4 tsi mielestäni sovi.

      • hfghfhfg

        Ja höpö höpö.


      • ...

        Mitä ihmettä te valitatte siitä kylmyydestä, kun ei TM:n kattava talvitesti ainakaan löytänyt mitään valitettavaa 1.2 TSI:n lämmöntuotosta, eikä edellisenä vuonna 1.4 TSI:stä. Löytyiskö vika ratin ja penkin välistä jos auto ei lämpene...


      • Ent tilaaja
        ... kirjoitti:

        Mitä ihmettä te valitatte siitä kylmyydestä, kun ei TM:n kattava talvitesti ainakaan löytänyt mitään valitettavaa 1.2 TSI:n lämmöntuotosta, eikä edellisenä vuonna 1.4 TSI:stä. Löytyiskö vika ratin ja penkin välistä jos auto ei lämpene...

        No Vagmaailma saa aina Vag tuotteen voittajaksi jollakin lailla, se lehti on kyllä nykyään 7 lehden tasoa.


      • 4+12
        Ent tilaaja kirjoitti:

        No Vagmaailma saa aina Vag tuotteen voittajaksi jollakin lailla, se lehti on kyllä nykyään 7 lehden tasoa.

        Taas yksi tyhjä tynnyri kolisee. TSI-autot eivät voittaneet kumpaakaan testiä, eli voittoa ei tarvinnut järjestää. Mutta kummassakaan testissä ei erityisemmin mollattu lämmityslaitetta niinkuin autottomat teinit tekevät täällä.


      • hypotermia
        4+12 kirjoitti:

        Taas yksi tyhjä tynnyri kolisee. TSI-autot eivät voittaneet kumpaakaan testiä, eli voittoa ei tarvinnut järjestää. Mutta kummassakaan testissä ei erityisemmin mollattu lämmityslaitetta niinkuin autottomat teinit tekevät täällä.

        Tuulilasissa oli maininta että auto on kylmä ja ainoastaan tehokkaat penkinlämmittimet auttaa vähäsen.
        Ja vaikka tiikerin raivolla yritätät puolustaa sitä silmäterääsi (Golf)niin se ei poista sitä tosiasiaa että eipä juuri ole lämpimämpi kun entisajan kupla.


      • ...
        hypotermia kirjoitti:

        Tuulilasissa oli maininta että auto on kylmä ja ainoastaan tehokkaat penkinlämmittimet auttaa vähäsen.
        Ja vaikka tiikerin raivolla yritätät puolustaa sitä silmäterääsi (Golf)niin se ei poista sitä tosiasiaa että eipä juuri ole lämpimämpi kun entisajan kupla.

        Huulilasia lukiessa on syytä pitää mielessä että ammattitaito on sitä ja tätä ja vaikutelmat autojen erilaisuuksista ja ominaisuuksista mitataan ainoastaan perstuntumalla, TM taas tekee ihan oikeaa tutkimusta.


      • 11+22
        ... kirjoitti:

        Huulilasia lukiessa on syytä pitää mielessä että ammattitaito on sitä ja tätä ja vaikutelmat autojen erilaisuuksista ja ominaisuuksista mitataan ainoastaan perstuntumalla, TM taas tekee ihan oikeaa tutkimusta.

        Haha, vai tekee Vagmaailma oikeaa tutkimusta, tasan yhtä luotettava kun 7 lehti.


      • -------
        11+22 kirjoitti:

        Haha, vai tekee Vagmaailma oikeaa tutkimusta, tasan yhtä luotettava kun 7 lehti.

        mitataan itse lähes kaikki arvot hyvin usein, kun taas Tuulilasi turvautuu tehtaiden ilmoittamiin lukuihin. Ymmärrän hyvin miksi te Tojoterot tykkäätte enemmän Tuulilasista, sitä lukiessa voitte elää siinä omassa illuusiossanne, kun taas TM:ssä tulee Toyotan surkeus hyvin ilmi.


      • Ex tilaaja
        ------- kirjoitti:

        mitataan itse lähes kaikki arvot hyvin usein, kun taas Tuulilasi turvautuu tehtaiden ilmoittamiin lukuihin. Ymmärrän hyvin miksi te Tojoterot tykkäätte enemmän Tuulilasista, sitä lukiessa voitte elää siinä omassa illuusiossanne, kun taas TM:ssä tulee Toyotan surkeus hyvin ilmi.

        Ja Vagmaailmassa saadaan Vag tuote voittajaksi vaikka väkisin ja maahantuoja on tyytyväinen kun saa vastinetta mainoskuluihin.


      • .
        ------- kirjoitti:

        mitataan itse lähes kaikki arvot hyvin usein, kun taas Tuulilasi turvautuu tehtaiden ilmoittamiin lukuihin. Ymmärrän hyvin miksi te Tojoterot tykkäätte enemmän Tuulilasista, sitä lukiessa voitte elää siinä omassa illuusiossanne, kun taas TM:ssä tulee Toyotan surkeus hyvin ilmi.

        Tojotamiehille riittää se että autossa on neljä rengasta ja 30v vanhaa tekniikkaa edustava moottori. :D TM ei arastele sanoa jos jossain autossa on huomautettavaa, ja toyotassa sitä on todellakin paljon.


      • huumorilehti
        . kirjoitti:

        Tojotamiehille riittää se että autossa on neljä rengasta ja 30v vanhaa tekniikkaa edustava moottori. :D TM ei arastele sanoa jos jossain autossa on huomautettavaa, ja toyotassa sitä on todellakin paljon.

        Ja Vagmaailma saa pisteitä sopivasti painottamalla vertailun kylmimmän auton voittajaksi talviautovertailussa!


      • itkupelle
        huumorilehti kirjoitti:

        Ja Vagmaailma saa pisteitä sopivasti painottamalla vertailun kylmimmän auton voittajaksi talviautovertailussa!

        Itkettää, kolme minuuttia hitaammin lämpiävä, mutta ajettavuudeltaan kiitettävä auto voitto talvitestin!!!! Huutava vääryys, voitto olisi kuulunut kaksi minuuttia nopeammin lämpiävälle, rämisevälle japsi-raadolle, joka arpoo joka mutkassa uuden ajouran.

        Byhyyyyyyyyy. Itketään yhdessä tätä vääryyttä.


      • itkupellelle
        itkupelle kirjoitti:

        Itkettää, kolme minuuttia hitaammin lämpiävä, mutta ajettavuudeltaan kiitettävä auto voitto talvitestin!!!! Huutava vääryys, voitto olisi kuulunut kaksi minuuttia nopeammin lämpiävälle, rämisevälle japsi-raadolle, joka arpoo joka mutkassa uuden ajouran.

        Byhyyyyyyyyy. Itketään yhdessä tätä vääryyttä.

        Mennä talvena Vag ei lämmennyt kahteen kuukauteen, sun järki taitaa vieläkin olla jäässä?


      • .
        itkupellelle kirjoitti:

        Mennä talvena Vag ei lämmennyt kahteen kuukauteen, sun järki taitaa vieläkin olla jäässä?

        Jaa ei lämmennyt vai...siellä ei sitten taida olla Nobelin palkinto tänäkäänvuonna kauhean lähellä.


      • itkupelle
        itkupellelle kirjoitti:

        Mennä talvena Vag ei lämmennyt kahteen kuukauteen, sun järki taitaa vieläkin olla jäässä?

        Taas todistettiin, että tyhjät tynnyrit ja riisikupit rämisevät äänekkäimmin. Mutta kaikista äänekkäimpiä ovat t-paidassa ja lippiksessä ympäri vuoden kulkevat nippon kuskit, vaikka he ajavatkin autonsa oven eteen ja inva-parkkeihin, jottei tarvisisi olla kylmässä kauaa.

        Ei jaksa uskoa, että Vag-konsernin toimistot tai tehdashallit olisivat olleet viime talvena kahta kuukautta kylmillään. Sen verta hyvin kauppa käynyt. Mutta Nipponin tehtaat eivät lämmenneet kahteen viikkoon. Vai oliko se neljään viikkoon?


      • Itkupellelle
        itkupelle kirjoitti:

        Taas todistettiin, että tyhjät tynnyrit ja riisikupit rämisevät äänekkäimmin. Mutta kaikista äänekkäimpiä ovat t-paidassa ja lippiksessä ympäri vuoden kulkevat nippon kuskit, vaikka he ajavatkin autonsa oven eteen ja inva-parkkeihin, jottei tarvisisi olla kylmässä kauaa.

        Ei jaksa uskoa, että Vag-konsernin toimistot tai tehdashallit olisivat olleet viime talvena kahta kuukautta kylmillään. Sen verta hyvin kauppa käynyt. Mutta Nipponin tehtaat eivät lämmenneet kahteen viikkoon. Vai oliko se neljään viikkoon?

        Hidasta on Volkkarin tuotekehittely kun lämmityslaite on samaa tasoa vm.62 kuplan kanssa. Vag ei vaan osaa tehdä mitään toimivaa ja kestävää, heh koneetkin paukahtaa alle 100000 tkm ajetuista autoista ja kun käy ultimatevw:n sivuilla niin ei voi kun ihmetellä näitä Taunoja joka suu vaahdossa kehuu kinnereitään.


      • nauruspede
        Itkupellelle kirjoitti:

        Hidasta on Volkkarin tuotekehittely kun lämmityslaite on samaa tasoa vm.62 kuplan kanssa. Vag ei vaan osaa tehdä mitään toimivaa ja kestävää, heh koneetkin paukahtaa alle 100000 tkm ajetuista autoista ja kun käy ultimatevw:n sivuilla niin ei voi kun ihmetellä näitä Taunoja joka suu vaahdossa kehuu kinnereitään.

        Hyvinpä näytät viihtyvän VW-aiheisilla sivustoilla kuten tämä ja ultimate!!!!

        Haluaisitko sittenkin ostaa auton, joka on hyvä ajaa, kestää, ei rämise ja säilyttää arvonsa, siis volkkarin? Olet vain huomannut, ettei rämisevällä, öljyä syövällä kinnerilläsi saa vaihdossa enää mitään. Älä panikoi. Vaihdan autoni loppuvuodesta, joten voit kokeilla riittäisivätkö rahasi kaksi vuotta käytettyyn...


      • Paskatti...
        nauruspede kirjoitti:

        Hyvinpä näytät viihtyvän VW-aiheisilla sivustoilla kuten tämä ja ultimate!!!!

        Haluaisitko sittenkin ostaa auton, joka on hyvä ajaa, kestää, ei rämise ja säilyttää arvonsa, siis volkkarin? Olet vain huomannut, ettei rämisevällä, öljyä syövällä kinnerilläsi saa vaihdossa enää mitään. Älä panikoi. Vaihdan autoni loppuvuodesta, joten voit kokeilla riittäisivätkö rahasi kaksi vuotta käytettyyn...

        Heh, vai että haluaisin ostaa VW-paskan? Paskaahan saa ilmatteeksi kun istahtaa päivittäin vessanpytylle (onneksi vatsa toimii normaalisti), turha siitä nyt on autoliikkeeseen kantaa rahaa!


      • .
        nauruspede kirjoitti:

        Hyvinpä näytät viihtyvän VW-aiheisilla sivustoilla kuten tämä ja ultimate!!!!

        Haluaisitko sittenkin ostaa auton, joka on hyvä ajaa, kestää, ei rämise ja säilyttää arvonsa, siis volkkarin? Olet vain huomannut, ettei rämisevällä, öljyä syövällä kinnerilläsi saa vaihdossa enää mitään. Älä panikoi. Vaihdan autoni loppuvuodesta, joten voit kokeilla riittäisivätkö rahasi kaksi vuotta käytettyyn...

        Älä huoli, tuo provopetteri taitaa olla sadomasokisti, kuka helvetti sitä noilla kinnereillä ajaa jos ei ole pakko, toiset vaan on niin pervoja että nauttivat siitä kun autolla ajaminen on yhtä kidutusta. En ole koskaan ymmärtänyt noitten tiellelahoavien tehottomien venttiili-ihmeiden päälle...ei ole ollut tapana tehdä jakopääremppaa aina renkaanvaihdon yhteydessä...


      • fyy sikko
        Paskatti... kirjoitti:

        Heh, vai että haluaisin ostaa VW-paskan? Paskaahan saa ilmatteeksi kun istahtaa päivittäin vessanpytylle (onneksi vatsa toimii normaalisti), turha siitä nyt on autoliikkeeseen kantaa rahaa!

        Miten sitä paskaa saadaan ilmaiseksi? Kuulostaa ihan ikiliikkujalta. Normaalit elävät joutuvat syömään, jotta saisivat jotakin ulostettavaa. Taidatkin olla sellainen varas, joka syö toisten maksamaa ruokaa ja ulostaa molemmista päistä!


      • spedenauru
        nauruspede kirjoitti:

        Hyvinpä näytät viihtyvän VW-aiheisilla sivustoilla kuten tämä ja ultimate!!!!

        Haluaisitko sittenkin ostaa auton, joka on hyvä ajaa, kestää, ei rämise ja säilyttää arvonsa, siis volkkarin? Olet vain huomannut, ettei rämisevällä, öljyä syövällä kinnerilläsi saa vaihdossa enää mitään. Älä panikoi. Vaihdan autoni loppuvuodesta, joten voit kokeilla riittäisivätkö rahasi kaksi vuotta käytettyyn...

        Eipä ole ollut tapana vaihtaa halvempaan. Käy ahkerasti töissä niin sinullakin voi joskus olla varaa kunnon autoon (ei Vag).


      • 20+6
        spedenauru kirjoitti:

        Eipä ole ollut tapana vaihtaa halvempaan. Käy ahkerasti töissä niin sinullakin voi joskus olla varaa kunnon autoon (ei Vag).

        Tämä on VW Golf -foorumi, joten kaikilla tänne kirjoittavilla, kuten sinullakin, on VW (tai ainakin haaveilevat VW:sta). Ja oikeasti rikkaat ja kunnon töissä olevat eivät notku tällä palstalla.


      • klonksvaageni
        . kirjoitti:

        Älä huoli, tuo provopetteri taitaa olla sadomasokisti, kuka helvetti sitä noilla kinnereillä ajaa jos ei ole pakko, toiset vaan on niin pervoja että nauttivat siitä kun autolla ajaminen on yhtä kidutusta. En ole koskaan ymmärtänyt noitten tiellelahoavien tehottomien venttiili-ihmeiden päälle...ei ole ollut tapana tehdä jakopääremppaa aina renkaanvaihdon yhteydessä...

        ei ehdikään koriltaan lahoamaan tielle, kun sen tekniikka ei kestä sataatonniakaan ja auto joutaa tuoreen ikäisenä romikselle.

        PS. Missäs sen ovat ne 80-luvunkin Golfot ja Pasaatit? Etteivät jo romiksella?


      • turpo-urbo
        . kirjoitti:

        Tojotamiehille riittää se että autossa on neljä rengasta ja 30v vanhaa tekniikkaa edustava moottori. :D TM ei arastele sanoa jos jossain autossa on huomautettavaa, ja toyotassa sitä on todellakin paljon.

        missäs 30 vuotta vanhassa autossa on muuttuva ventttillin ajoitus, varsinkaan kummassakin nokassa, ja vielä imunokan säätyvä nosto...jaa olet sitä mieltä että turbomoottori on sitten niin viimeisintä tekniikkaa??


      • 8430
        huumorilehti kirjoitti:

        Ja Vagmaailma saa pisteitä sopivasti painottamalla vertailun kylmimmän auton voittajaksi talviautovertailussa!

        No mutta jos volkkari on kylmin auto, niin onhan se silloin paras talviauto, Ei näet ikkunat jäädy, kun on sekä sisällä että ulkona yhtä kylmää...


      • osssss
        hypotermia kirjoitti:

        Tuulilasissa oli maininta että auto on kylmä ja ainoastaan tehokkaat penkinlämmittimet auttaa vähäsen.
        Ja vaikka tiikerin raivolla yritätät puolustaa sitä silmäterääsi (Golf)niin se ei poista sitä tosiasiaa että eipä juuri ole lämpimämpi kun entisajan kupla.

        on jo vanha asia.Miksei korjausta?


    • eGetin

      Tuo kone riittää maahamme, ja vag:n insinöörit osaavat suunnitella parhaat autot luokassaan! Iskällä ja äipällä on aina ollut vag-kaarat ja muuta ei meille tule!

      • a l f a

        Ostaisit auton etkä mitään klonksvaagenia. Noh tuulipukukansalla on omat huvinsa...


      • .
        a l f a kirjoitti:

        Ostaisit auton etkä mitään klonksvaagenia. Noh tuulipukukansalla on omat huvinsa...

        :D No kyllähän volkkari aina ajettavuudessa yhden alfan voittaa, ja siinä sivussa sillä pääsee vielä perillekin. Alfa jättää tienreunaan 100% varmuudella koska se on italialainen, ei ne spaghetin purijat ole koskaan osanneet autoa tehdä, eikä kyllä paljon mitään muutakaan.


      • Intregale
        . kirjoitti:

        :D No kyllähän volkkari aina ajettavuudessa yhden alfan voittaa, ja siinä sivussa sillä pääsee vielä perillekin. Alfa jättää tienreunaan 100% varmuudella koska se on italialainen, ei ne spaghetin purijat ole koskaan osanneet autoa tehdä, eikä kyllä paljon mitään muutakaan.

        Joo eihän sellaiset autot kun Ferrari ja Lancia ole mitään verrattuna 1.2 Tsi Volkkariin, eihän?


      • das SuperAuto
        Intregale kirjoitti:

        Joo eihän sellaiset autot kun Ferrari ja Lancia ole mitään verrattuna 1.2 Tsi Volkkariin, eihän?

        Lamborghini McLaren Bugatti Aston Martin

        kilpailevat Golffin kanssa samassa luokassa.

        Voi teitä autottomia lapsirukkia, menkäähän takaisin tunnille, että saatte keväällä päästötodistuksen. Iskä hakee teidän kolmen aikaan Lotuksella.


      • Kylmää kyytiä
        das SuperAuto kirjoitti:

        Lamborghini McLaren Bugatti Aston Martin

        kilpailevat Golffin kanssa samassa luokassa.

        Voi teitä autottomia lapsirukkia, menkäähän takaisin tunnille, että saatte keväällä päästötodistuksen. Iskä hakee teidän kolmen aikaan Lotuksella.

        Ladalla...


      • LADOJA !
        Kylmää kyytiä kirjoitti:

        Ladalla...

        Lada muuten on todella lämmin auto kovallakin pakkasella. Siinä autossa on perusteksniikka vahvaa, mutta sähkölaitteet on ne jotka renaa ja pellit mätänee. ON lukuisien vuosien kokemus siitä, että tärkeimmat varaosat on sulakkeet ja ne kumilenkit.
        Kylmää kyytiä olen saanut elämässäni vain volkkarilla, ja sitäkin ikäväkseni jopa vuosikymmeniä.


      • omalla palstalleen
        LADOJA ! kirjoitti:

        Lada muuten on todella lämmin auto kovallakin pakkasella. Siinä autossa on perusteksniikka vahvaa, mutta sähkölaitteet on ne jotka renaa ja pellit mätänee. ON lukuisien vuosien kokemus siitä, että tärkeimmat varaosat on sulakkeet ja ne kumilenkit.
        Kylmää kyytiä olen saanut elämässäni vain volkkarilla, ja sitäkin ikäväkseni jopa vuosikymmeniä.

        pidetään volkkaripalsta puhtaana ja itäautofanit omilla suttaisilla saiteillaan


      • -ei-mikään-tojotero-
        omalla palstalleen kirjoitti:

        pidetään volkkaripalsta puhtaana ja itäautofanit omilla suttaisilla saiteillaan

        "Pidetään volkkaripalsta puhtaana" - sitä varten täältä pitäisi siivota pois kaikki värilasein varustetut vokkelofanaatikot ja heridän ahdasmieliset kommenttinsa. Ka silloin palsta puhdistuisi.


    • 2+10

      Itselläni on ko. auto ollut n. puoli vuotta ja moottorin tehot riittää ainakin minulle. Kiihtyy sataseen ihan riittävän hyvin ja kaupunki nopeuksissa jopa kiitettävästi. Tehojen puoleen (85 hv)sitä ei uskoisi. miinuksena kovahko ääni maailma talvirenkailla, sekä moottorin hidas lämpeneminen. Autossa tarkenee ihan hyvin matka-ajossa, mutta kaupungissa lyhyellä matkalla kyyti jää vilpoiseksi kovemmilla pakkasilla. (yli -25C) Ja noita omituisuuksia on pyyhkimien käytön hankaluus niitä pystyyn nostettaessa irti lasista. Ovet ei ole jäätyneet, eikä lukot.
      Mutta hyvä auto muuten., minulle riittää noin

    • gubbelwagen

      1.2 TSI-konetta on kahta mallia, on tuo pienitehoinen 85-hv mutta myös vähän isompi 105-heppainen. Tuo jälkimmäinen ainakin riittää kuljettamaan autoa ihan riittävästi, turboahtimen ansiosta potkua tulee paljon enemmän kuin vastaavasta vanhasta FSI-koneesta.

      Pitkän päälle moottorin kestosta ei taida vielä kovin monella kokemuksia olla?

      • Anonyymi

        Turbo hajos ja en suosittele. Osta japsi


    • Golf=/C:stä

      Kylmä, meluisa, tehoton. ESP toimii huonosti, välillä hyydyttää menon kokonaan. Kulutus on joskus pieni (

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe