Millaisia kokemuksia Imatran tullista teillä on? Ollaan menty Värtsilästä aina yli, mutta nyt mietitään, että meniskö seuraavalla kerralla Imatralta yli. Luin täältä, että joka tullissa on omat kommervenkkinsä..
Imatran rajanylityspaikka
8
1795
Vastaukset
- 19+18
Tuo on totta, Jokaisella rajanylityspaikalla on jotain omalaatuista, sehän on matkailun suola. Ensimmäiseksi huomaa ettei raja-asemin välillä ole yhteistä tietokantaa vaan ensikertalaisen papereista syötetään koneelle kaikki mahdollinen (tai vaihdappa auto niin sama juttu). Svetossa tarviaa yhden tulliselvityksen vähemmän.Wärtsilään verrattuna. Pääpiirteissään
Pelkola liikennevalot - Suomen passintarkastus ja eteenpäin. Rajalla Venäjänpuoli katsoo passin jos katsoo, yleensä riittää kun avaa etusivun ja näyttää ikkunan läpi (josus eivät tule edes kopista ulos).
Aja oikeanpuoleiselle kaistalle liikennevaloihin odottamaan, pitkäkilpisille, busseille, takseille ja IP työntekijöille on vasen kaista. Vihreällä pihalle ja passintarkastastukseen - passi, täytetty migraatiokortti ja rekisteriote mukaan. Passintarkastuksen jälkeen rajavartija tulee tarkastamaan auton, avaa takakontti ja yleensä repsikan puolen ovet sekä passista sivu jossa on tuore leima. Jos ja kun pääset ajamaan passintarkastuskopin ohi (valkoisen viivan yli) niin sitten tullitarkastukseen (jotkut joilla on autossa varakuski lähtevät ennen viivaa tulliin mutta siitä ei ole juurikaan hyötyä koska tullin toiminta hidastuu - edelläolevat joutuvat odottamaan pitempään puominavausta ja tulli ei yleensä katso autoja jotka ovat viivan takana joten hätähousujen hyöty on yleensä negatiivistä).
Tulliin 2 täytetyn tulliselvityken, passin ja rekisteriotteen kanssa (huom - koppiin vain 2 henkilöä kerrallaan eli jonota ulkona). Tulliselvityksen etusivun oik ylälaitaan vihreän kortin numero ja päättymispäivämäärä. Auton kilometrejä eikä omaa osoitetta tarvitse kirjoittaa tulliselvityksen takapuolelle. Jos olet pakettiautolla niin mainitse se tulllissa, kirjoittavat omalle listalle ja muistavat ottaa kameran mukaansa. Sitten pihalle odottamaan takakontti auki. Tulli tulee katsomaan autot kerralla ja avaa puomin. Siitä viimeiselle puomille ja näytä tuore leima.
Takastullessa eka puomilla näytä passi, laskevat pihalle, siitä sitten tullikoppiin yhden tulopuolen tulliselvityksen ja sen mennessä annetun kanssa. Tulliselvityksestä passintarkastukseen - huom kuljettaja ensin. Passintarkastuksen jälkeen aja paalupaikalle puomille jossa rajavartija katsoo autosi (ovet auki ja passin tuorein leima). Siitä viimeiselle puomille jossa esitellään leimaa uudestaan. parikyt metriä eteenpäin ja olet takas Suomessa, liikennevaloista tullinpihalle, passintarkastukseen ja pois. Tulli käy joskus pihalla kattelemassa, yleensä ei.
Muista että Suomen tullissa liikennemerkki Tulli-Custom tarkoittaa ihan samaa kun STOP merkki maantiellä, monelle on kertaus kohdallaan eli liikennemerkki numero 391
http://www.elpac.fi/tuotteet/kiinteistotuotteet/liikennemerkit/- ö-öö-ööö
Joopa joo, kuulostaa hankalalle. Värtsilässä ei ihan tuollaista ole, mutta melkeen. Venäjän puolella ne kutsuu autot tulliin täysin mielivaltaisessa järjestyksessä, vaikka ois ekana voi joutua ootteleen kauankin.. Sitten ajetaan tulliin, kuski menee näyttämään migraatiokorttinsa ja menee sitten toiselle kopille. Matkustajat ekalle kopille migraatiokorttien kanssa ja passien kanssa. Sit mennään matkustajat sisälle, yleensä vain saa kävellä tullin läpi, meitä ei ole koskaan tarkastettu siellä. Lopussa on koppi, jossa tiukan näköinen tullitäti tsekkaa passit tarkasti ja sitten ulos. Siinä vaiheessa kuski on edelleen yleensä kopissa autopapereitten kanssa. Jossain vaiheessa tullihenkilöstö sitten suvaitsee tarkastaa auton, sisältä sekä peräkontin ja ehkä pääsemme jatkamaan matkaa.. seuraavalla kopilla katsotaan taas passit ja kurkitaan autoon jne...
Ehkä ei ihan aukoton kertomus tuo ollut, mutta näin pääpiirteittäin menee. Ei olla jouduttu ootteleen kovin kauaa (tunti-kaksi).
Kiitos sulle vastauksesta, mietitään kyllä tarkkaan vaihdetaanko sittenkään rajanylityspaikkaa;) - rajanylityspaikoilla
ö-öö-ööö kirjoitti:
Joopa joo, kuulostaa hankalalle. Värtsilässä ei ihan tuollaista ole, mutta melkeen. Venäjän puolella ne kutsuu autot tulliin täysin mielivaltaisessa järjestyksessä, vaikka ois ekana voi joutua ootteleen kauankin.. Sitten ajetaan tulliin, kuski menee näyttämään migraatiokorttinsa ja menee sitten toiselle kopille. Matkustajat ekalle kopille migraatiokorttien kanssa ja passien kanssa. Sit mennään matkustajat sisälle, yleensä vain saa kävellä tullin läpi, meitä ei ole koskaan tarkastettu siellä. Lopussa on koppi, jossa tiukan näköinen tullitäti tsekkaa passit tarkasti ja sitten ulos. Siinä vaiheessa kuski on edelleen yleensä kopissa autopapereitten kanssa. Jossain vaiheessa tullihenkilöstö sitten suvaitsee tarkastaa auton, sisältä sekä peräkontin ja ehkä pääsemme jatkamaan matkaa.. seuraavalla kopilla katsotaan taas passit ja kurkitaan autoon jne...
Ehkä ei ihan aukoton kertomus tuo ollut, mutta näin pääpiirteittäin menee. Ei olla jouduttu ootteleen kovin kauaa (tunti-kaksi).
Kiitos sulle vastauksesta, mietitään kyllä tarkkaan vaihdetaanko sittenkään rajanylityspaikkaa;)Enimmäkseen menen yli Värtsilässä, mutta Kannakselle mennessä melkein aina Svetogorskissa. Ei minusta Svetogorski ole sen kummempi, ihan hyvin siellä asiat hoituu. Rajalla palvelu on ollut aivan asiallista, ei ole ollut mitään valittamista. Oikeastaan aivan ystävällistä on kohtelu ollut.
Menehän joskus Svetogorskissa yli, niin onhan se vaihtelua. Tie Viipuriin on kunnostettu ja se on ihan hyvässä kunnossa. - kävijä
rajanylityspaikoilla kirjoitti:
Enimmäkseen menen yli Värtsilässä, mutta Kannakselle mennessä melkein aina Svetogorskissa. Ei minusta Svetogorski ole sen kummempi, ihan hyvin siellä asiat hoituu. Rajalla palvelu on ollut aivan asiallista, ei ole ollut mitään valittamista. Oikeastaan aivan ystävällistä on kohtelu ollut.
Menehän joskus Svetogorskissa yli, niin onhan se vaihtelua. Tie Viipuriin on kunnostettu ja se on ihan hyvässä kunnossa.Eri matkoilla on tullut kahlattua monta rajanylityspaikkaa läpi. Parasta ja nopeinta palvelua Venäjän puolen raja-asemilla olen mielestänyt saanut Lytässä ja Lotassa. Voi toki olla, että liikennemäärät vaikuttavat asiaan, mutta näin Lpr asuvana kun yleensä käytän Brusnitsnojen/Nuijamaan palveluita niin on ihan kiva kokemus mennä noiden kahden edellämainitun läpi. Ja jonoa ei ole edes viikonloppuina nimeksimään verrattuna näihin Viipurin seudun tulliasemiin.
- Epätietoinen iidalme
ö-öö-ööö kirjoitti:
Joopa joo, kuulostaa hankalalle. Värtsilässä ei ihan tuollaista ole, mutta melkeen. Venäjän puolella ne kutsuu autot tulliin täysin mielivaltaisessa järjestyksessä, vaikka ois ekana voi joutua ootteleen kauankin.. Sitten ajetaan tulliin, kuski menee näyttämään migraatiokorttinsa ja menee sitten toiselle kopille. Matkustajat ekalle kopille migraatiokorttien kanssa ja passien kanssa. Sit mennään matkustajat sisälle, yleensä vain saa kävellä tullin läpi, meitä ei ole koskaan tarkastettu siellä. Lopussa on koppi, jossa tiukan näköinen tullitäti tsekkaa passit tarkasti ja sitten ulos. Siinä vaiheessa kuski on edelleen yleensä kopissa autopapereitten kanssa. Jossain vaiheessa tullihenkilöstö sitten suvaitsee tarkastaa auton, sisältä sekä peräkontin ja ehkä pääsemme jatkamaan matkaa.. seuraavalla kopilla katsotaan taas passit ja kurkitaan autoon jne...
Ehkä ei ihan aukoton kertomus tuo ollut, mutta näin pääpiirteittäin menee. Ei olla jouduttu ootteleen kovin kauaa (tunti-kaksi).
Kiitos sulle vastauksesta, mietitään kyllä tarkkaan vaihdetaanko sittenkään rajanylityspaikkaa;)Juss ööö setvitys nyt ei oikkein selvinnyt minulle. että kuski menee migraatiokortin kanssa ekalle kopille, eikö tartte mitään muuta??? ja sitteen menee toiselle kopille öhmmm... siis vain menee eikö tartte mitään papruja, tuntuu että ei pelitä taa homma ihan noin???
- 10+15
Epätietoinen iidalme kirjoitti:
Juss ööö setvitys nyt ei oikkein selvinnyt minulle. että kuski menee migraatiokortin kanssa ekalle kopille, eikö tartte mitään muuta??? ja sitteen menee toiselle kopille öhmmm... siis vain menee eikö tartte mitään papruja, tuntuu että ei pelitä taa homma ihan noin???
Suurimmat himot venäläisillä tullimiehillä auton penkomiseen on löytyneet tähän mennessä Ivangorodista, siitä ei alle varttitunnin ole päässyt kertaakaan. Myös ainoa paikka jossa tahtovat tarkastaa runkoon stanssatun auton numeronkin. Torfjanovka, Saimenski, Svetogorsk, Wärtsilä, Kostamus (Alakurtti testaamatta samoin kun Raja-Jooseppi) ja Storskog on läpihuutojuttuja Ivangorodiin verrattuna. Lienee jotain tekemistä rajanaapureiden huonoilla väleillä.
- kulkurit
Erittäin epämiellyttävää kohtelua kun loppui se tupakantuonti niin sitten kysytään että kuinka kauan meni ja samaa jankutetaan vaikka kuinka sanoisin että ei oo mitään tupakkaa eikä alkoholia ja passia tulli syynää niinku olis suurempikin rikollinen että negatiivinen asenne on tulli miehillä ei ole pelkolan tulli asiakas ystävällinen että näin.
- Anonyymi
Kostamuksessa oli, että Suomen rajapuomia ei saa ohittaa ilman lupaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141