vetokoukku

uuteen Passattiin

Vuoden 2009 loppupuolella rekisteröity Passat Variant.
Autoa tilatessa ei tiedossa tarvetta vetokoukulle, joten jäi pois, mutta nyt sille sitten kuitenkin olisikin ollut tarvetta. Mikä koukku (Kovil?) kannattaa Passattiin asennuttaa, ja missä tehdä asennus?
Löytyykö kokemuksia Passattiin jälkiasennettavasta vetokoukusta?

12

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbba

      vie lähimmälle autokorjaamolle ja pyydä asentamaan koukku jos et kerran itse moiseen pysty

      • ...nikkari

        ...ja sinäkös siihen pystyt tiedät varmaan että sähkösarja viedään kynnyskoteloa pitkin eteen ja lisätään yksi boxi vähän sulakkeita ja mahd. testerillä ohjelma. näppärä jätkä oot jos kotipihassa pistät. mulla ois sulle vaikka hommia tarjota!!!


    • 2 + 19

      Kotimaisen Kovilin koukun varmaan olisivat silloinkin laittaneet, jos olisit jo autoa ostaessasi lisävarusteeksi koukun ottanut. Se koukku kait ei sinänsä kovin kallis ole, eikä edes vaikea asentaa, mutta sähkösarja asennuksineen maksaa varmaan 2/3 koko hommasta.

    • ainakin

      VW:n oman "tarvikelehden" mukaan irrotettava kovil-koukku -05 Passatista eteenpäin 290e ja sähkösarja 135e, eli yhteensä 425e. Mitähän sitten asennus sitten voisikaan olla? Ehkä satasia muutama kappale?

    • uuteen Passattiin

      VW-centeristä varasin ajan irrotettavan (Kovil) vetokoukun asennukselle. Alle 900 euron jää kaikkinensa.

      • insinööri xx

        En ruvennut maksamaan tolkutonta hintaa koukusta ja etenkin sähkösarjasta. Ostin 2006 Caddyn koukun purkamosta 80 eurolla. Mukana tullut säöhkösarja ei sopinut, joten tein asennuksen itse. Kävin Autovahinkokeskuksesta ostamassa kourallisen pikku releitä, jotka ottavat muutaman ampperin kymmenyksen ohjausvirtaa. Näiden kautta kytkin koukun sähköt takalyhtyjen johdoista (otin siis näistä ohjausvirran). Peräkärrin valojen vaatiman sähkötehon otin tavaratilaan tulevasta pistotulpan johdosta. Lisäksi piti laittaa diodit ohjausvirtapiireihin, jolloin systeemi toimii loistavasti. Ei tarvittu ylimääräistä boxfia eikä verhoilujen purkamista johtojen kojelaudan alle viemiseksi. On toiminut nyt 2 vuyotta. Suosittelen!


    • Aika on rahaa

      Jos ei vetokoukunasennusta itse osaa, ehdi, tai niinkuin minä viitsi tehdä, niin mulla se tuli asennettuna maksamaan 700€.
      Oli ihan normi korjaamo ja asennushinnat, eli ei mitään hyväntutun kauppoja.
      Passat varianttiin tuo tällättiin.

    • Mikähän korjaamo tai Yksityinen joka homman osaa olisi edullisin tekemään tuon sähkösarjan asennus homman turun seudulla?
      Koukun ja sähkösarjan jo asensin.. Nyt olis enää sulakerasiaan kytkentä tekemättä... Vaikutti sen verran hankalalta etten itse viitsi sinne mennä sörkkimään.. Auto siis 1.6 tdi variantti golf vm:2011

      • lisää laskua

        Ja tietokoneen ohjelmointi...


      • MariNa

        Olet varmasti jo laitattanut, mutta meillä -08 Passattiin Joensuun Laakkosella sulakerasiaan kytkentä sekä koodaus 48e ja mielestäni se ei kalliilta kuulosta.


    • Saana777

      www.vetokoukku.info

    • Jurbilainen

      www.facebook.com/vetokoukku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe