Hei te Ausseissa asuvat!

Sandra79

Minulla on tarkoituksena lähteä Ausseihin (Adelaideen) loppu kesästä/alku syksystä ja pyrkiä siellä töihin. Minulla on siellä paikallinen ystävä jonka luona voin asua ilmaiseksi. Miten te olette saaneet työluvat ym. viisumit? Oliko vaikeaa? Itselläni ikää on juuri yli 30, eli working holiday ei siis toimi minulle (eikös se ollut juuri se viisumi joka myönnetään vain 18-30 v)?. Mikä viisumi minun kannattaisi anoa, jos edes on vaihtoehtoja...? Sen olen kuullut että jos tulee maahan turistiviisumilla niin siellä ei voi enää anoa työlupaa. Eli minun kannattaa se silloin hankkia jo Suomesta käsin. Mutta eikö se vaikeuta asioita jos ei ole vielä työpaikkaakaan koska helpoiten löytää hommia paikanpäällä... Kaikki apu on tervetullutta :)

10

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevin Rudd

      WH viisumin saat viela 30v,et saa olla tayttanyt 31 tullessasi maahan.
      voi olla vaikeaa saada skilled visa tai vastaava,sponsor ship,yms.
      auttaa huomattavasti jos sinulla on ammatti esim.sairaanhoito alalta ja siella erikoistuminen...
      tietoa loytyy:http://www.immi.gov.au/

      • Sandra79

        Kiitos. Juu eli WH:ta en voi ottaa koska 31 v. synttarit on jo kk paasta. Ammatti on kaupalliselta alalta, erikoistuminen markkinointiin.


      • Perth
        Sandra79 kirjoitti:

        Kiitos. Juu eli WH:ta en voi ottaa koska 31 v. synttarit on jo kk paasta. Ammatti on kaupalliselta alalta, erikoistuminen markkinointiin.

        Tilaa akkia netista WH-viisumi, silla riittaa ettet ole tayttanyt 31 ennen kuin HAET viisumia. Viisumin myontamisesta sinulla on vuosi aikaa tulla maahan. Itse olen toisen vuoden WH-viisumilla, jonka hain paivaa ennen 31-vuotis-synttareitani :)

        Tsemppia!


      • Sandra79
        Perth kirjoitti:

        Tilaa akkia netista WH-viisumi, silla riittaa ettet ole tayttanyt 31 ennen kuin HAET viisumia. Viisumin myontamisesta sinulla on vuosi aikaa tulla maahan. Itse olen toisen vuoden WH-viisumilla, jonka hain paivaa ennen 31-vuotis-synttareitani :)

        Tsemppia!

        Hienoa! Helpottaa kummasti :) Onko tuo WH viisumi muuten vaikea saada? Onko mahdollista sitten jos sellaisen saan ja tulen Ausseihin, niin sitten paikanpäällä anoa toisenlaista viisumia jos haluaa jäädä maahan töihin? Kuulin että jos tulee tursti viisumilla, niin ei voi anoa muita viisumeita. Onko sama juttu WH:lla?`Kiitos!!!


      • pois maasta
        Sandra79 kirjoitti:

        Hienoa! Helpottaa kummasti :) Onko tuo WH viisumi muuten vaikea saada? Onko mahdollista sitten jos sellaisen saan ja tulen Ausseihin, niin sitten paikanpäällä anoa toisenlaista viisumia jos haluaa jäädä maahan töihin? Kuulin että jos tulee tursti viisumilla, niin ei voi anoa muita viisumeita. Onko sama juttu WH:lla?`Kiitos!!!

        Sama juttu. Pysyvää oleskelulupaa (jonka tarvitset työskentelyyn ilman WH-viisumia) ei voi anoa paikan päällä. Ja sen saaminen ei ole ihan helppoa ja myös maksaa reilusti enemmän, WH:n taas saa helposti.


      • Sandra79
        pois maasta kirjoitti:

        Sama juttu. Pysyvää oleskelulupaa (jonka tarvitset työskentelyyn ilman WH-viisumia) ei voi anoa paikan päällä. Ja sen saaminen ei ole ihan helppoa ja myös maksaa reilusti enemmän, WH:n taas saa helposti.

        Ok. Harmi etta sen hankkiminen on niin hankalaa etta pitaa poiskin lahtea! Missahan sita olelisi sen aikaa etta saa oleskeluluvan... Jos sen saamiseen menee muutama kk... Pakko kai sitten tulla takaisin Suomeen siksi aikaa.


      • backpacking
        Sandra79 kirjoitti:

        Ok. Harmi etta sen hankkiminen on niin hankalaa etta pitaa poiskin lahtea! Missahan sita olelisi sen aikaa etta saa oleskeluluvan... Jos sen saamiseen menee muutama kk... Pakko kai sitten tulla takaisin Suomeen siksi aikaa.

        ausseista on helppo ja halpa matkustaa,
        suomeen kohdistuvien lentojen hinnoilla reissaat mukavasti uudessa-seelannissa jokusen kk:,
        mene: http://www.jetstar.com/gx/en/index.aspx,
        ja sitten :http://www.straytravel.com/,
        menee mukavasti pari kuukautta.
        tai :http://www.airasia.com/ ja KL:sta paasee puol ilmaiseksi
        kaakkois-aasiaan,thaimaa,vietnam,kamputsea,laos...


      • tutki etukäteen
        Sandra79 kirjoitti:

        Ok. Harmi etta sen hankkiminen on niin hankalaa etta pitaa poiskin lahtea! Missahan sita olelisi sen aikaa etta saa oleskeluluvan... Jos sen saamiseen menee muutama kk... Pakko kai sitten tulla takaisin Suomeen siksi aikaa.

        Jokunen vuosi sitten tsekkailin noita pysyvän oleskeluluvan ehtoja, ja silloin niissä sanottiin että käsittely kestää kuudesta kuukaudesta kahteen vuoteen. Ja papereita pitää olla ties mitä mukana siinä hakemuksessa. Jos et halua siinä välissä Suomeen palata niin voi olla vaikeaa hankkia kaikkia niitä todistuksia mitä he vaativat, kannattaa siis tutkia ne ehdot etukäteen.


      • Sandra79
        tutki etukäteen kirjoitti:

        Jokunen vuosi sitten tsekkailin noita pysyvän oleskeluluvan ehtoja, ja silloin niissä sanottiin että käsittely kestää kuudesta kuukaudesta kahteen vuoteen. Ja papereita pitää olla ties mitä mukana siinä hakemuksessa. Jos et halua siinä välissä Suomeen palata niin voi olla vaikeaa hankkia kaikkia niitä todistuksia mitä he vaativat, kannattaa siis tutkia ne ehdot etukäteen.

        Totta. Sehän siinä on että sellaisen saaminen voi kestää, ja mieluummin on sitten Suomessa sen aikaa vaikka vanhempien luona asumassa kuin reissata tuntemattomassa maassa eikä ole mitään tuloja! Mutta kiitos vastauksista, eiköhän tämä tästä. Nyt vaan pitää ensin hankkia se WH viisumi... Yritin muuten netin välityksellä katsastaa mutta siellä on vissiin jotain korjaustöitä juuri menossa. Olisi kiva saada toimiva linkki ettei tule liian kiire.


      • Sandra79
        Sandra79 kirjoitti:

        Totta. Sehän siinä on että sellaisen saaminen voi kestää, ja mieluummin on sitten Suomessa sen aikaa vaikka vanhempien luona asumassa kuin reissata tuntemattomassa maassa eikä ole mitään tuloja! Mutta kiitos vastauksista, eiköhän tämä tästä. Nyt vaan pitää ensin hankkia se WH viisumi... Yritin muuten netin välityksellä katsastaa mutta siellä on vissiin jotain korjaustöitä juuri menossa. Olisi kiva saada toimiva linkki ettei tule liian kiire.

        Niin ja tästä linkistä sitä yritin: http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htm
        Ei näytä juuri nyt toimivan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      86
      880
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe