Diakoniatyöstä näillä foorumeilla en ole nähnyt keskustelua.
Ajattelin nostaa aiheen esiin, koska TV:ssä on ollut Spotteja, jossa Diakoniakoulutuksen saanut henkilö on tutustumassa johonkin kotiin. Hän arvostelee verhoja, verhossa olevaa reikää, sekä lattialla olevia roskia, joita pieni konttaava lapsi voi laittaa suuhunsa.
TV spotti pani minut miettimään, voitaisiinko koulutusohjelmaan osallistuvia etsimään vain epäkohtia?
Googlaamalla > diakonia < , > diakoniatyö < aiheesta löytyy lisää tietoa.
Allaoleva linkki on Wikipedian sivulle, jossa diakoniatyöstä laajemmin.
Lainaus.
Diakonia-ammattikorkeakoulu kouluttaa sosiaali- , -terveys- ja kirkon alan, sekä viittomakielen ja viestinnän ammattilaisia ja kehittää näiden alojen asiantuntemusta.
Diakonia ammattikorkekoulu on valtakunnallisesti toimiva ammattikorkeakoulu, jolla on koulutustoimintaa Helsingissä, Järvenpäässä, Kauniaisissa, Oulussa, Porissa, Pieksämäellä ja Turussa.
Ihmettelen miksi Diakoniatyö on Osakeyhtiö. Käsittääkseni kysymyksessä on kirkon Diakoniatyöhoön koulutamista.
Diakonia- ammattikorkeakoulu on yksi pienimmistä ammattikorkeakouluista. Se on erikoistunut kirkollisten alojen koulutukseen ha osa opiskelijoista saa pätevyyden hakea kirkon virkoja.
Diakissa on yhteensä lähes 3300 opiskelijaa.
Diakonia ammattikorkeakoulussa on mahdollista suorittaa sairaanhoitajan, tai sosionoomin tutkinnon yhteydessä.
Muita Diakissa suoritettavat tutkinnot .Sairaanhoitaja. Lastentarhanopettaja. Lähetyssihteeri.
-ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistominta ovat keskittyneet ihmisten hyvinvointiin, syjäytymisen ehkäisyyn sekä kristilliseen kasvatukseen ja diakonian kysymyksiin.
Päivän kysmys. Onko kysymyksessä Dialogi vai Monologi?
Dialogi = kaksisuuntaista viestintää. Monologi = yksipuolista sanelua ja käskyttämistä
Selatkaa Wikipedian sivuilta lisää aiheesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Diakonia-ammattikorkeakoulu
Diakoniatyä. Diakonia Ammattikorkeakoulu.
17
366
Vastaukset
- hyvää työtä
on tehnyt mielestäni arvokasta työtä erityisesti näinä vuosina kun sosiaaliturvajärjestelmä päätettiin romuttaa tässä maassa. Tämä on täysin käsittämätöntä näin rikkaassa maassa kuin Suomi on. Silloin kun sosiaaliturva oli vielä hyvällä tasolla, ei silti puhuttu mistään kuntien rahapulasta mitään, rahat vain jaettiin yksinkertaisesti eri tavalla kuin nykyisin.
Ei diakoniatyö mikään huostaanottokanava ole koskaan ollut, vaikka tietysti jotain yksittäistapauksia löytyy poikkeukseksi joka asiassa. Tiedän kirkon diakoniatyön auttaneen monta sellaista ihmistä, jotka ovat jääneet sosiaaliturvan ulkopuolelle. Lisäksi luulisin, että moni vanhus on hyötynyt ihan konkreettisesta ruoka-avusta, koska heissä on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät jaksa täyttää esim. toimeentulotukihakemuksia, vaikka olisivat sen saamiseen oikeutettuja. Tästäkin oli lehdissä juttuja enemmän yhteen aikaan.- nähty on
diakonian piirissä. Ei voi muuta kuin hattua nostaa ko.työlle. Itse olen eronnut kirkosta, mutta harkitsen palaamista, he tekevät hienoa työtä ja vastaanotto on lämmin , inhimillinen, vaikkei aina pystyisi rahaa yms. antamaankaan.
- jjggr555
lähipiirissä, miten diakonian apu on auttanut, pieni keinoin. Asiakkaat on otettu vastaan ihmisenä, kommnetti tutultani "ihanhan minä olen ihminen".
- Helena Salminen höh!
Meidän perheessämme pahin yksittäinen isku kaikilla mittareilla mitattuna on tullut seurakunnasta. Jämsänkosken seurakunnan diakoni Helena Salminen teki tuolloin viisivuotiaasta lapsestani lastensuojeluilmoituksen. Hän ei ole koskaan tavannutkaan meitä, enkä minä häntä. Emme myöskään muuten tunne toisiamme. En myöskään ollut asioinut Jämsänkosken seurakunnassa. (Seurakunnat näyttävät yhdistyneen, mutta toimintoja on ollut kahdessa eri paikassa, Jämsänkoskella ja Jämsässä, jotka olivat vielä vähän aikaa sitten kaksi eri kaupunkia.)
http://www.jamsanseurakunta.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=38&Itemid=163
Diakonissa Helena Salminen tiesi lastensuojeluilmoitusta sosiaalityöntekijöille kiikuttaessaan ilmeisesti tekevänsä jotain "merkittävää".
Lastensuojeluilmoituksen vastaanottivat sosiaalityöntekijät Silja Juusela ja Minna Laurila-Paasonen, jotka olivat viikkoa aiemmin uhanneet ääneen kiireellisellä huostaanotolla. En edes muista mihin se uhkaus liittyi... Me kun olimme jutelleet jotain jostain.
http://www.jamsa.fi/sosiaali_ja_terveys/sosiaalityo/lapsiperheiden_sosiaalityo.html
Paljon juteltavaahan ei tuossa sosiaalitoimen palaverissa ollut, koska pojastani oli vain yksi lastensuojeluilmoitus, loppuvuodelta 2007. Päiväkoti Koivulinnan johtaja Päivi Haikonen raportoi tuolloin lastensuojeluilmoituksessaan, että pojallani oli ollut lounaalla nälkä. "Syö jopa ahmien." Poikani oli äskettäin polkenut itse pikku pyörällään päiväkotiin kolme (3) kilometriä.
Diakoni Helena Salmisen ansiosta poliisit kävelivät olohuoneeseemme 13.2.2009, perässään Jämsän kaupungin sosiaalityöntekijät Silja Juusela ja Mirka Matilainen. Viisivuotias poikani napattiin viideksi (5) viikoksi lastenkoti eli perhetukikoti Mattilaan Jyväskylään.
Kerron asiasta myöhemmin lisää. Taas. Aihettahan riittää, ja onhan tapaus aika mielenkiintoinen. Mutta nyt paistelen neulamuikut ensin. - palstaa lukeva
Helena Salminen höh! kirjoitti:
Meidän perheessämme pahin yksittäinen isku kaikilla mittareilla mitattuna on tullut seurakunnasta. Jämsänkosken seurakunnan diakoni Helena Salminen teki tuolloin viisivuotiaasta lapsestani lastensuojeluilmoituksen. Hän ei ole koskaan tavannutkaan meitä, enkä minä häntä. Emme myöskään muuten tunne toisiamme. En myöskään ollut asioinut Jämsänkosken seurakunnassa. (Seurakunnat näyttävät yhdistyneen, mutta toimintoja on ollut kahdessa eri paikassa, Jämsänkoskella ja Jämsässä, jotka olivat vielä vähän aikaa sitten kaksi eri kaupunkia.)
http://www.jamsanseurakunta.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=38&Itemid=163
Diakonissa Helena Salminen tiesi lastensuojeluilmoitusta sosiaalityöntekijöille kiikuttaessaan ilmeisesti tekevänsä jotain "merkittävää".
Lastensuojeluilmoituksen vastaanottivat sosiaalityöntekijät Silja Juusela ja Minna Laurila-Paasonen, jotka olivat viikkoa aiemmin uhanneet ääneen kiireellisellä huostaanotolla. En edes muista mihin se uhkaus liittyi... Me kun olimme jutelleet jotain jostain.
http://www.jamsa.fi/sosiaali_ja_terveys/sosiaalityo/lapsiperheiden_sosiaalityo.html
Paljon juteltavaahan ei tuossa sosiaalitoimen palaverissa ollut, koska pojastani oli vain yksi lastensuojeluilmoitus, loppuvuodelta 2007. Päiväkoti Koivulinnan johtaja Päivi Haikonen raportoi tuolloin lastensuojeluilmoituksessaan, että pojallani oli ollut lounaalla nälkä. "Syö jopa ahmien." Poikani oli äskettäin polkenut itse pikku pyörällään päiväkotiin kolme (3) kilometriä.
Diakoni Helena Salmisen ansiosta poliisit kävelivät olohuoneeseemme 13.2.2009, perässään Jämsän kaupungin sosiaalityöntekijät Silja Juusela ja Mirka Matilainen. Viisivuotias poikani napattiin viideksi (5) viikoksi lastenkoti eli perhetukikoti Mattilaan Jyväskylään.
Kerron asiasta myöhemmin lisää. Taas. Aihettahan riittää, ja onhan tapaus aika mielenkiintoinen. Mutta nyt paistelen neulamuikut ensin.Nimimerkille "Helena Salminen höh": Niin siis teitä on viikkoa aiemmin ennen tätä insidenttiä uhattu kiireellisellä sijoituksella?? Teillä on siis ollut lastensuojeluun kontakti jo ennen tätä diakonissaa. Kuinka kehtaat häntä syyttää omista asioistais? Todelle törkeää. Lapsesi on huostaanotettiu ihan syystä varmasti - ei siihen ole millään diakonissalla ollut arpaa tai osuutta. Katsohan kuule leipomisesi ohella ihan sinne peiliin.
- lkjhgf
palstaa lukeva kirjoitti:
Nimimerkille "Helena Salminen höh": Niin siis teitä on viikkoa aiemmin ennen tätä insidenttiä uhattu kiireellisellä sijoituksella?? Teillä on siis ollut lastensuojeluun kontakti jo ennen tätä diakonissaa. Kuinka kehtaat häntä syyttää omista asioistais? Todelle törkeää. Lapsesi on huostaanotettiu ihan syystä varmasti - ei siihen ole millään diakonissalla ollut arpaa tai osuutta. Katsohan kuule leipomisesi ohella ihan sinne peiliin.
Ainakin siinä tv-spotissa diakonissa näytti vaaralliselta.
- lkjhgf
jjggr555 kirjoitti:
lähipiirissä, miten diakonian apu on auttanut, pieni keinoin. Asiakkaat on otettu vastaan ihmisenä, kommnetti tutultani "ihanhan minä olen ihminen".
Ihmisen on oltava kirkolle "sopiva", että saa kirkolta apua tai arvoa.
Jos ei täytä "sopivuutta" niin niskaan tulee tylytystä. - nkjhu78h
Nimimerkille "Helena Salminen höh": Niin siis teitä on viikkoa aiemmin ennen tätä insidenttiä uhattu kiireellisellä sijoituksella?? Teillä on siis ollut lastensuojeluun kontakti jo ennen tätä diakonissaa. Kuinka kehtaat häntä syyttää omista asioistais? Todelle törkeää. Lapsesi on huostaanotettiu ihan syystä varmasti - ei siihen ole millään diakonissalla ollut arpaa tai osuutta. Katsohan kuule leipomisesi ohella ihan sinne peiliin.
ei leivota, by the way.
- väärin toimittu
diakonissalla on asiat päin prinkkalaa, niin ei sitä koko kirkkoa tarvinne syyttää.
Tosi väärin tietystysti, mitä hän perheellenne aikaan sai.
Paljon olen kyllä huostaanottoihin liittyen ollut perheiden kanssa tekemisissä eri puolilta Suomea, mutta ensimmäisen kerran kuulen, että kukaan kirkon työntekijä olisi tehnyt ilmoitusta ja lisäksi vielä näkemättä tai tuntematta perhettä.
Mutta ihmisiähän ne diakonissatkin ovat, että mikä lienee vaikuttanut siihen, että on toiminut noin.
Oletko ikinä ollut häneen missään yhteydessä tai hänen esimieheensä? - Mieti ensin
Tutustupa paremmin aiheeseen, ennen kuin hyökkäät arvostelemaan. Ei se vaadi ls:n asiakkuutta, jos kaksi vuotta aikaisemmin on tehty ilmoitus kun joku älypää tarhassa ihmetteli sitä, että lapsella on ruoka-aikaan nälkä.
- vitsin puolelle koko
nkjhu78h kirjoitti:
ei leivota, by the way.
kuitenkin leivotaan, riippuu kai vähän, missä päin maata tuota ruokaa laitetaan - tai sitten on kyse eri muikuista, mitä minä ajattelin :) Itse tein viimeksi sellaista kala-sipulivuokaa, jossa on taikinakansi päällä. Vissiin makuasia, sanooko sitäkään touhua leipomiseksi vai paistamiseksi.
Kiinnittäkää muuten huomiota, miten täällä bio-vanhempien TUKIPALSTALLA kaiken maailman hörhöt tivaavat tieto-taitoja jopa muikun paistamista myöten. Kohta varmaan väitetään valehtelevan, että äiti ei muikkuja paistanutkaan. Hullu mikä hullu, huostahullu nimittäin. Meillä muuten syödään kookosmaidossa haudutettua kasviswokkia ja on kyllä tositieto, tulkaa huostahullut vaikka itse maistamaan :D :D : D - asiaton viesti
Ilmoitin taas vaihteeksi asiattomasta viestistä. Etkö todellakaan ymmärrä, ettet voi valehdella ihmisistä pitkin nettiä käyttäen heidän koko nimiään? Tiedät itsekin, että ongelmat olivat teidän perheessänne, et voi kaataa niitä syyttömien niskaan. Lastensuojeluilmoitus perheestänne tehtiin aiheesta. Ja ihan tiedoksi, pullaa leipomalla ei voi paikata perheväkivaltaa.
- Anonyymi
Olen köyhä eläkeläinen hämeenlinnasta. Ei herunut jouluapua mummolle taisin olla vääränvärinen. Kurdilla oli 60000 tilillä rahaa mutta täyden avustusen sai kun ei tartte mamujen esittää tiliotetta. Osaavat olla röyhkeitä. Miksi rasismi lisääntyy. Diakonit taitaa mamuja rakastaa voi vittu
- Anonyymi
Köyhyys johtuu siitä kun kokoajan enemmän mamuja pitää elättää. Maahanmuuttoon ei kohdistu säästöjä. Somalit verorahoillamme käyvät joka vuosi somaliassa ja tuovat mukanaan valeorpoja ja jonkun ajan päästä orvoille löytyy iso suku somaliasta ja sitten alkaa perheen yhdistäminen. Täytyy säästöjä saada mummot ekana säästökohteena. Ilmankos rasismi lisääntyy.
- Anonyymi
lkjhgf kirjoitti:
Ihmisen on oltava kirkolle "sopiva", että saa kirkolta apua tai arvoa.
Jos ei täytä "sopivuutta" niin niskaan tulee tylytystä.Mamut on kirkolle sopivia. Joka tilaisuudessa mamut valtaa penkit ja rahaavustukset saavat runsaasti. Osaavat olla pirun ovelia. Köyhä mummo ei saa mitään. Kun mummo on väärän värinen. Nimi pitäis olla ahmed.
- jjhhyy777
on "oma" klikki (omat kotiolot), joka on vahvasti huostaanottojen kannalla. Ovat koulutukseen hakeutuneet terapeuttista syistä.
- njhiu78787nnmn
mistä löytää?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381