Asun opiskelija-asunnossa ja unen saantiani häiritsevät kämppiksen valvominen ja naapureiden illanistujaiset. Ostin apteekista Mack's silikonitulpat, jotka eivät kuitenkaan mielestäni vaimentaneet melua tarpeeksi. Tarvitsisin korvatulpat, jotka oikeasti vaimentaisivat kovankin metelin ja huudon. Mieluiten nukkuisin täydellisessä hiljaisuudessa, mutta sen takaavat korvatulpat korvissani en varmaankaan heräisi herätyskelloon (?). Onko kenelläkään kokemuksia tällaisista hyvistä korvatulpista? Paljon maksavat? Nukun kyljelläni, joten "peltorit" eivät käy.
Korvatulpat
9
5990
Vastaukset
- ..
korvatulpilla on tosi vaikeaa saada ääniä, varsinkin matalataajuisia pois, sillä ne tulevat mm luujohtokuulona. itse olen samojen ongelmien kanssa paininut, ei auttanut muutakuin oman asunnon osto, eipä asu enää ylä-eikä alapuolella ketään.
nyt on markkinoille tullut jotain "taustaäänilaitteita" jotka suhisevat tms ja vievät sitäkautta huomion pois muusta metelistä.
naapurien remuaminen on pirullista ja tosiaan, kuten mainitsit, peltoreilla nukkuminen ei ole oikein mielekästä.- Nimim.
Muutama kokeilemisen arvoinen vaihtoehto tulee mieleen. Eniten vaimentavia tulppia ovat esim Moldex Spark plug, Ear Soft ja 3M-vaahtomuovitulpat. Elleivät nuokaan vaimenna tarpeeksi, ei paljon tehokkaampia vaihtoehtoja tulppien puolella taida enää olla. Tehokkain yhdistelmä tietysti olisi tulpat "peltorit", mutta kupusuojainten kanssa nukkuminen on kyllä hyvin hankalaa.
- ink-
Noh kävinpä nyt sitten ostamassa apteekista noi 3M:t. Saa nähdä onko apua sitten kun seuraavan kerran naapurit metelöi.
- kojota
Olen joskus kokeillut niitä mack's korvatulppia ja mielestäni ne ei toimi uutenakaan, koska niistä puuttuu riittävä tahma ominaisuus jolla se tarttuu korvakäytävän suulle, eli ne vuotaa, ei pidä melua ulkopuolella.Kokeileppa Otoplug silikoni korvakittiä, sellainen pieni sininen pyöreä rasia, saa apteekista, toimii. Aikas kalliit,n.7 eur, mutta suosittelen kokeilemaan.Et kuule vaikka kolmas maailmansota syttyis yönaikana, pieni vitsi tähän väliin,vaimentaa mataliakin taajuuksia paljon paremmin kuin esim. kuppisuojaimet, mielestäni.
- korvattaja
Mitkä korvatulpat ovat mahdollisimman tehokkaat ihmisen äänen vaimentamiseen? maksoi mitä maksoi...
Itsellä on kyllä tuollaiset earin korvatulpat, mutta ne eivät eristä kyllä yhtään ihmisen ääntä. - melukidutus
Tiedätkö, mitä ne ovat englanniksi? Olen epätoivoinen. Istun tässä taas tulpat korvissa. Hellesää, ei viitsisi lähteä ulos, mutta tuossa ikkunan alla naapurin vanhainkodin mummot kirkuu kuin syötävät. Ymmärrän täysin niitä, jotka ammuskelevat joukon ihmisiä. Onneksi minulla ei ole asetta. Olisin pian vankilassa, ja siellä sitä melua riittäisi.
Käytän vaahtomuovitulppia. Eivät ne kaikkea sulje pois, mutta auttavat kuitenkin pikkuisen. Pahimmat mummot aina onnistuvat kirkaisemaan tulppieni halki. Äääähhhhh!!!!! Blue murder!! - melukidutus
melukidutus kirjoitti:
Tiedätkö, mitä ne ovat englanniksi? Olen epätoivoinen. Istun tässä taas tulpat korvissa. Hellesää, ei viitsisi lähteä ulos, mutta tuossa ikkunan alla naapurin vanhainkodin mummot kirkuu kuin syötävät. Ymmärrän täysin niitä, jotka ammuskelevat joukon ihmisiä. Onneksi minulla ei ole asetta. Olisin pian vankilassa, ja siellä sitä melua riittäisi.
Käytän vaahtomuovitulppia. Eivät ne kaikkea sulje pois, mutta auttavat kuitenkin pikkuisen. Pahimmat mummot aina onnistuvat kirkaisemaan tulppieni halki. Äääähhhhh!!!!! Blue murder!!http://www.earjobs.com.au/products/e-a-r-classic-superfit-30-in-polybag-312-4201
Niin yksinkertaiselta tuntuva asia, mutta tuossa tuli ainakin minulle monta vinkkiä, joita aion heti kokeilla. Jospa melukidutukseni loppuu tähän! - Rauhallinen uni
melukidutus kirjoitti:
http://www.earjobs.com.au/products/e-a-r-classic-superfit-30-in-polybag-312-4201
Niin yksinkertaiselta tuntuva asia, mutta tuossa tuli ainakin minulle monta vinkkiä, joita aion heti kokeilla. Jospa melukidutukseni loppuu tähän!Noinhan se tehdään ja siihen menee vain muutama sekuntti.
Apteekista saa todella pehmeät korvatulpat. Jos käyttää nukkuessaan korvatulppia kannattaa siis ostaa apteeksita eikä käyttää teollisuuden korvatulppia, koska ne ei ole kehitetty nukkumista varten. - melukidutus
Rauhallinen uni kirjoitti:
Noinhan se tehdään ja siihen menee vain muutama sekuntti.
Apteekista saa todella pehmeät korvatulpat. Jos käyttää nukkuessaan korvatulppia kannattaa siis ostaa apteeksita eikä käyttää teollisuuden korvatulppia, koska ne ei ole kehitetty nukkumista varten.ja tutkailin sitä, huomasin, etten tosiaan ollut vähitellen pyöritellyt sitä kapeaksi vaan nopeasti rutannut sen. Siihen oli jäänyt poimuja, jotka tosiaan voivat johtaa ääntä. Ehkä sinä olit rullannut tulppasi aina oikeaoppisesti, mutta minä en tosiaan ollut tullut ajatelleeksi, että niinkin helpon asian voi tehdä oikein tai 'väärin'.
Nukkuessa en tarvitse yhtä suojaavia tulppia kuin päivisin. Päivällä pienikin melu (tietyntyyppinen) ärsyttää. Minulle on onnekseni annettu aika hyvät unenlahjat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791