Kivityökaluja harrastajalle

SR

Olen hiljattain saanut inspiraation aloittaa pitkään haaveenani ollut kivenveisto ja yritän nyt löytää kohtuuhintaisia käsityökaluja kivien työstämiseen. Tarkoitus on siis hankkia vain perinteisiä käsityökaluja, kuten vasara, taltta ja viila.

Karbidityökalut lienevät laadukkaita, mutta onko niiden hinta liian jyrkkä aloittelijan budjetille? En aio työstää pehmeitä kivilajeja vaan graniittia. Siksi harkitsen nimenomaan kestäviä mutta kalliimpia talttoja.

En ole kovin taiteellinen ihminen ja tykkään yksinkertaisista muodoista. En siis aio veistellä kauniita koriste-esineitä vaan käyttötavaraa kuten mortteli tai tuhkakuppi ja taitojen karttuessa ehkä korurasian. Teen toki niistä niin kauniita kuin vain suinkin voin, mutta muodoiltaan ja koristeluiltaan yksinkertaisia ja käytännöllisiä.

Toivon nettisivuja tai vinkkejä harrastuksen aloittamiseen niin kauppojen kuin kurssien suhteen. Englannninkielistä materiaalia (teksti ja video) löytyy aika paljon, mutta en viitsisi alkaa rajojen takaa työkaluja tilaamaan.

2

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivi18
    • Hilary

      jos kallis hankittu työkalu rikkoutuu, niin ei osaa itse korjata sitä työkalua. Ehdotan että ennen kuin rupeat veistämään hienoja veistoksia, tee aluksi taltan, vasaran ja viilan itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe