Onko VW kestävä?

volskikerhoon?

Tarkoitus olisi hankkia alemman köyhän kansanosan hintaluokan menopeli josta kaavailisin autoa seuraavaksi 7-10 vuodeksi. Onko esim. VW Golf sellainen ajokki, että sen voi ostaa huoletta tuoksi ajaksi? Tarkoitus olisi hommata se 122 hv 1,4 tsi ja dsg-loota koska vasemman polven kulumavika tuottaa kytkimenkäytössä vaikeuksia. Haaveissa olisi ihan perus-comfortline ilman lisähöpötyksiä.

Siis mikä on VW:n kestävyys/luotettavuus? Nykyinen pelini on Almera 2002 sedani ja on pelannut erinomaisesti.

69

3675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Omien lyhyeksi jäävien kokemusten perusteella voin sanoa, että vaihdatpa sen Nissanin vaikka Lada Nivaan niin menet monta askelta parempaan suuntaan. Aivan karmean huono kulkine. Ei kestä kasassa ollenkaan.

    • mikke76

      dsg lootassa on ollut paljon ongelmia en uskaltaisi itse hommata.volkkarit ovat joillakin pelanneet hyvin ja toisilla kauhean paljon ongelmia, vaikea etukäteen sanoa millainen yksilö sattuu kohdalle.almerasi on erittäin paljon luotettavampi kuin volkswagen.

    • ex-DSG vw

      Kyllä VW-autossa kuoret kestää, mutta DSG-automaatti ei - se on valitettavasti susi jo syntyessään. Moottoriakaan en menisi ihan kauheasti kehumaan, vaikka hyvä onkin - kylmä talvella.

      Jos etsit automaatilla olevaa "köyhän kansanluokan-autoa" niin etsi sellainen, jossa on perinteinen automaattivaihteisto,mm. Kia, Hyndai, Peugeot mitä niitä kaikkia nykyisin onkaan. Itse saattaisin valita Hyundain i30, jonka laatu on hyvää, takuu riittävä ja hintakin kohdallaan.

      • mäkilä

        Hyvä kun täällä kirjoittelee ihmiset jotka ei ole volkkaria ikinä omistaneetkaan. Latelevat pelkästään samoja ainaisia kuulemiaan huhupuheita tänne palstalle.
        Luultavasti kaikki ärsyyntyneitä toyotan omistajia, koska vw alkaa pikkuhiljaa horjuttaa toyotan ykköspaikkaa.

        Volkkari vaatii huolenpitoa siinä missä muutkin automerkit.

        DSG ei ole huono vaihtoehto, mutta vaatii huoltoa mm. öljynvaihtojen osalta.


      • vw (Y)
        mäkilä kirjoitti:

        Hyvä kun täällä kirjoittelee ihmiset jotka ei ole volkkaria ikinä omistaneetkaan. Latelevat pelkästään samoja ainaisia kuulemiaan huhupuheita tänne palstalle.
        Luultavasti kaikki ärsyyntyneitä toyotan omistajia, koska vw alkaa pikkuhiljaa horjuttaa toyotan ykköspaikkaa.

        Volkkari vaatii huolenpitoa siinä missä muutkin automerkit.

        DSG ei ole huono vaihtoehto, mutta vaatii huoltoa mm. öljynvaihtojen osalta.

        Aivan näin! Älkää kirjottaiko semmoista mistä ette tiedä mitään. Dsg toimii kyllä kuhan öljyt vaihdetaan. Menkää te Toy -ota omistajat sinne lelukauppaan eli Juhan autoon ottamaan niitä leluja.


      • nomore vag
        vw (Y) kirjoitti:

        Aivan näin! Älkää kirjottaiko semmoista mistä ette tiedä mitään. Dsg toimii kyllä kuhan öljyt vaihdetaan. Menkää te Toy -ota omistajat sinne lelukauppaan eli Juhan autoon ottamaan niitä leluja.

        Eikös 1.4 TSI:n DSG taitaa olla ns. kuivakytkinversio. Siis alle 250 Nm koneissa on se 7 vaihteinen joka on se heikompi versio. Ei kai siihen mitään öljyjä vaihdeta? Mulla oli 125 kW dieseli sillä 6-vaihteisella joka oli märkäkytkinmalli ja siinä oli öljynvaihto 60 tkm välein. Se oma rempattiin kahdesti 230 tkm:n matkalla. Vaihdettiin mekatroniikka. Ekan maksatti, toka meni takuuseen.

        Merkki vaihtui nyt ainakin 15 vuodeksi.


      • Anonyymi
        nomore vag kirjoitti:

        Eikös 1.4 TSI:n DSG taitaa olla ns. kuivakytkinversio. Siis alle 250 Nm koneissa on se 7 vaihteinen joka on se heikompi versio. Ei kai siihen mitään öljyjä vaihdeta? Mulla oli 125 kW dieseli sillä 6-vaihteisella joka oli märkäkytkinmalli ja siinä oli öljynvaihto 60 tkm välein. Se oma rempattiin kahdesti 230 tkm:n matkalla. Vaihdettiin mekatroniikka. Ekan maksatti, toka meni takuuseen.

        Merkki vaihtui nyt ainakin 15 vuodeksi.

        Tuossa todettiin että 7-vaihteisessa on ollut enemmän ongelmaa kuin 6-vaihteisessa. Yksi osatekijä on varmaan se, että seiskaloviselle ei ole lainkaan määritelty öljynvaihtoväliä. Tuossa arveltiin että eikös sen pitänyt olla kuiva, no, kytkin voi olla kuiva mutta vaihdelaatikossa on kyllä öljyt ja lukemani perusteella myös seiskavaihteeseen kannattaa ne öljyt vaihtaa yhtä usein kuin kuusiviahteeseen. Näiden lisäksi noita löysyttää tärinä. Niin että esimerkiksi maantieajo bensakoneella ei kuormita yhtä paljon kuin vaikka kaupunkiajo dieselillä. Kolmas juttu on se vedättäminen. Joskus on pakko vähän luisutella, mutta älä luistata enempää kuin manuaalilla. Pikemminkin vähemmän.


    • ossss

      Jos pelannut hyvin.Volkkari sinänsä hyvä mutta huoltotoiminta mielestäni merkin mainetta alentaa.Jos korjausvaraa muutama tonni tilillä niin suosittelen...

    • no vags

      Kaverilla hajos uudesta passatista moottori! ajettu 5000km vain ja ainoastaan!!!

      • *:*:*::*

        Älä jauha p*skaa.


      • .....

        Pääsin -08 Passatilla 105 tkm ennen totaalista moottorituhoa.


      • vw on hitlerin kosto
        *:*:*::* kirjoitti:

        Älä jauha p*skaa.

        kuule selvää asiasta, ei ole yks eikä kaks vag:n moottoria jotka on hajonnu totaalisesti ennen aikojaan, alkaen 2000km- 100000km! Etenkin dieseleis ongelmia!!!!!!! Katos vaikka netin kautta kuningaskuluttaja vai oliks se 45min ohjelma jossa tuli juttua asiasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • :-)
        vw on hitlerin kosto kirjoitti:

        kuule selvää asiasta, ei ole yks eikä kaks vag:n moottoria jotka on hajonnu totaalisesti ennen aikojaan, alkaen 2000km- 100000km! Etenkin dieseleis ongelmia!!!!!!! Katos vaikka netin kautta kuningaskuluttaja vai oliks se 45min ohjelma jossa tuli juttua asiasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin!!!! Ja se Kuningaskuluttajan juttuhan tehtiin täsmälleen samaan aikaan kun TOYOTALLA HUOMATTIIN ETTÄ PASKAA ON PÄÄSSYT MARKKINOILLE 13 MILJOONAN AUTON VERRAN.


      • ossss
        :-) kirjoitti:

        Niin!!!! Ja se Kuningaskuluttajan juttuhan tehtiin täsmälleen samaan aikaan kun TOYOTALLA HUOMATTIIN ETTÄ PASKAA ON PÄÄSSYT MARKKINOILLE 13 MILJOONAN AUTON VERRAN.

        miksi tuotekehittely volkkarilla on loppunut kun pitäis auto talvellakin toimia?Kaasupolkimet,moottorit laukeaa,sähköviat kosteudesta johtuvat ym....


      • ...
        ossss kirjoitti:

        miksi tuotekehittely volkkarilla on loppunut kun pitäis auto talvellakin toimia?Kaasupolkimet,moottorit laukeaa,sähköviat kosteudesta johtuvat ym....

        Hei herätys, 1.9 TDI:tä on tehty vasta 90-luvun puolestavälistä lähtien ja tänätalvena siihen on sitten "yllättäen" löytynyt "vakava" vika jollaista kukaan ei aiemmin ole huomannut...eikö kellot soi ollenkaan korvien välissä, siis tuohan on aivan selvästi tilattu juttu, että pidetään mekkalaa kun eräs markkinajohtaja on kusessa. Koitetaan kääntää huomio pois Toyotasta ja siitä katastrooffista.


      • ossss
        ... kirjoitti:

        Hei herätys, 1.9 TDI:tä on tehty vasta 90-luvun puolestavälistä lähtien ja tänätalvena siihen on sitten "yllättäen" löytynyt "vakava" vika jollaista kukaan ei aiemmin ole huomannut...eikö kellot soi ollenkaan korvien välissä, siis tuohan on aivan selvästi tilattu juttu, että pidetään mekkalaa kun eräs markkinajohtaja on kusessa. Koitetaan kääntää huomio pois Toyotasta ja siitä katastrooffista.

        aika konkreettista on kun valtakunnankanavalla ja kuluttajasuojaohjelmassa esitetään.Mitähän siinä jää arvattavaksi?


      • ...
        ossss kirjoitti:

        aika konkreettista on kun valtakunnankanavalla ja kuluttajasuojaohjelmassa esitetään.Mitähän siinä jää arvattavaksi?

        Kyllä ne ohjelmantekijät tekee juttuja ihan niistä aiheista mitä sinne syötetään. Kerro minulle miksi noita moottoreita ei ole ennen hajonnut, ja miksi niitä olisi nyt alkanut ihan yllättäen hajota? Kummallista mustamaalaamista, se 1.9 TDI on yksi automaailman parhaista ja pitkäikäisimmistä dieselmoottoreista, se on varmaan ollut valmistuksessa niin kauan ihan vaan sen takia, kun se hajoaa niin helposti...kappas kun en tuota ennen ole ymmärtänyt :D


      • nevervag
        ... kirjoitti:

        Hei herätys, 1.9 TDI:tä on tehty vasta 90-luvun puolestavälistä lähtien ja tänätalvena siihen on sitten "yllättäen" löytynyt "vakava" vika jollaista kukaan ei aiemmin ole huomannut...eikö kellot soi ollenkaan korvien välissä, siis tuohan on aivan selvästi tilattu juttu, että pidetään mekkalaa kun eräs markkinajohtaja on kusessa. Koitetaan kääntää huomio pois Toyotasta ja siitä katastrooffista.

        ...taas katkerana kehittelee sairaissa aivoissaan Salaliittoa jossa Toyota on tehnyt Ylen kanssa yhdessä Kuningaskuluttajaan ohjelman tdi-konerikoista. Voi herramunjee! Etteivät vaan ne pari Seat-kuskiakin aja oikeasti Toyotalla?

        Kyllä, on se kova paikka vannoutuneelle sakemannivw-fanille kun tekniikka hajoaa OIKEASTI ja maksumies on yleensä omistaja.


      • ...
        nevervag kirjoitti:

        ...taas katkerana kehittelee sairaissa aivoissaan Salaliittoa jossa Toyota on tehnyt Ylen kanssa yhdessä Kuningaskuluttajaan ohjelman tdi-konerikoista. Voi herramunjee! Etteivät vaan ne pari Seat-kuskiakin aja oikeasti Toyotalla?

        Kyllä, on se kova paikka vannoutuneelle sakemannivw-fanille kun tekniikka hajoaa OIKEASTI ja maksumies on yleensä omistaja.

        Ehkä tuota asiaa pitäis tutkia pikkaisen, minäs päivänä se Toyotan poljinongelma tuli julkisuuteen ja montako päivää sen jälkeen alkoi pelleily VW palstalla ja tv:ssä? Olen 100% varma että sattuu aika lähekkäin.


      • ossss
        ... kirjoitti:

        Ehkä tuota asiaa pitäis tutkia pikkaisen, minäs päivänä se Toyotan poljinongelma tuli julkisuuteen ja montako päivää sen jälkeen alkoi pelleily VW palstalla ja tv:ssä? Olen 100% varma että sattuu aika lähekkäin.

        syvemmälle.Usan autoteollisuus toyotan ongelmien takana?Saadaan tojon myyntiä alas niin usalaiset ostaa omia-näinkö se menisi jos aletaan pyörittelemään...Rahalla saa ja mopolla pääsee...


      • ...
        ossss kirjoitti:

        syvemmälle.Usan autoteollisuus toyotan ongelmien takana?Saadaan tojon myyntiä alas niin usalaiset ostaa omia-näinkö se menisi jos aletaan pyörittelemään...Rahalla saa ja mopolla pääsee...

        Kyllä se toyota taisi olla valitettavasti ihan itse se taho, joka valitsi amerikkalaisen alihankkijan tekemään sittemmin jumittavaksi todetut polkimet, kilpailu on kovaa ja tottakai suomessa, joka on ollut toyotamiesten perinteinen temmellyskenttä, muutama piirimyyjä hätääntyi heti ja tuli kiire keksiä jotain sanottavaa myös pahimmasta kilpailijasta...mustamaalausta mustamaalausta, jos omalla firmalla menee huonosti, niin sitten pitää keinolla tai toisella saada toinenkin näyttämään vialliselta, ettei markkinaosuudet kärsi.


      • ossss
        ... kirjoitti:

        Kyllä se toyota taisi olla valitettavasti ihan itse se taho, joka valitsi amerikkalaisen alihankkijan tekemään sittemmin jumittavaksi todetut polkimet, kilpailu on kovaa ja tottakai suomessa, joka on ollut toyotamiesten perinteinen temmellyskenttä, muutama piirimyyjä hätääntyi heti ja tuli kiire keksiä jotain sanottavaa myös pahimmasta kilpailijasta...mustamaalausta mustamaalausta, jos omalla firmalla menee huonosti, niin sitten pitää keinolla tai toisella saada toinenkin näyttämään vialliselta, ettei markkinaosuudet kärsi.

        Enpä tiedä asioista muuta kuin että mitä Usasta kuuluu niin varauksella suhtaudun-on vähän kuin neukut ennen....


      • ...
        ossss kirjoitti:

        Enpä tiedä asioista muuta kuin että mitä Usasta kuuluu niin varauksella suhtaudun-on vähän kuin neukut ennen....

        No tuo on kyllä totta, en itsekään kuulu USA:n suurimpiin faneihin.


      • VAG:T ON PASKOJA
        ... kirjoitti:

        Hei herätys, 1.9 TDI:tä on tehty vasta 90-luvun puolestavälistä lähtien ja tänätalvena siihen on sitten "yllättäen" löytynyt "vakava" vika jollaista kukaan ei aiemmin ole huomannut...eikö kellot soi ollenkaan korvien välissä, siis tuohan on aivan selvästi tilattu juttu, että pidetään mekkalaa kun eräs markkinajohtaja on kusessa. Koitetaan kääntää huomio pois Toyotasta ja siitä katastrooffista.

        niitä on hajonnu paljon aikaisemminkin kuin vasta viime vuosina!!!!!!!!! Niistä vain ei ole puhuttu julkisesti aikaisemmin kuin tänä vuonna!! PS: EN AJA ENKÄ OMISTA TOYOTAA!!!!!!!!


      • 1,9 TDi kokenut
        ... kirjoitti:

        Kyllä ne ohjelmantekijät tekee juttuja ihan niistä aiheista mitä sinne syötetään. Kerro minulle miksi noita moottoreita ei ole ennen hajonnut, ja miksi niitä olisi nyt alkanut ihan yllättäen hajota? Kummallista mustamaalaamista, se 1.9 TDI on yksi automaailman parhaista ja pitkäikäisimmistä dieselmoottoreista, se on varmaan ollut valmistuksessa niin kauan ihan vaan sen takia, kun se hajoaa niin helposti...kappas kun en tuota ennen ole ymmärtänyt :D

        historiansa aikana useita kehitysvaiheita ja kokoajan on suunniteltu siitä halvemmalla rakennettava moottori ja sitä myötä uusimmat kehitysversiot eivät ole välttämättä yhtä kestäviä kuin ensimmäiset. On saatettu käyttää halvempien alihankkijoiden osia ja vaihdettu materiaaleja halvemmaksi yms. Esimerkiksi ne paljon haloota aiheuttaneet välijäähdyttimet olivat muuttuneet ja näissä viimeisimmissä oli tullu talvella rikkoutumisongelmia, joita ei vanhemmissa kehitysversioissa ollu.


      • osssss
        1,9 TDi kokenut kirjoitti:

        historiansa aikana useita kehitysvaiheita ja kokoajan on suunniteltu siitä halvemmalla rakennettava moottori ja sitä myötä uusimmat kehitysversiot eivät ole välttämättä yhtä kestäviä kuin ensimmäiset. On saatettu käyttää halvempien alihankkijoiden osia ja vaihdettu materiaaleja halvemmaksi yms. Esimerkiksi ne paljon haloota aiheuttaneet välijäähdyttimet olivat muuttuneet ja näissä viimeisimmissä oli tullu talvella rikkoutumisongelmia, joita ei vanhemmissa kehitysversioissa ollu.

        tuo voi olla kaiken valossa totta.Kaasupolkimen kehitykseen ei näköjään kukaan osaa antaa selitystä.


    • BaTseba

      Kyllä kestää!

    • unohdaskeidat

      VinksWonks on autoista kaikkein paskimpia. Vain hullu vaihtaa luotettavan Nissanin tollaseen VW vikapesään. Ja jopa kyseisenkin merkin sisällä epäluotettavuuden huippu on varmaan ätsii-kone ja DSG-laatikko =) Kaksi automaailman suurinta vikapesäkettä yhdistettynä =) Se DSG hajoaa ja uusi tilalle maksaa ainakin viis tonnia, tiesitkö sen?

      Jos nyt ei pysty nukkumaan ostamatta VAGinaa niin ota sitten ennemmin vaikka Skeida. Samaa paskaa mutta halvemmassa paketissa.

      Jos tosiaan aiot pitää autoa 7-10 vuotta niin suosittelen todellakin jotain muuta merkkiä.

      • eGetin

        VW on luokkansa huippu Skodan kanssa. Puhut täyttä paskaa vioista, joita vw:ssä ei ole. DSG ja TSI ovat lahja autoilukansalle, ja muut koettavat kateellisena plagioida. Joku Nissan ei ole auto, VW on Auto isolla A:lla eli das Auto.


      • ...
        eGetin kirjoitti:

        VW on luokkansa huippu Skodan kanssa. Puhut täyttä paskaa vioista, joita vw:ssä ei ole. DSG ja TSI ovat lahja autoilukansalle, ja muut koettavat kateellisena plagioida. Joku Nissan ei ole auto, VW on Auto isolla A:lla eli das Auto.

        Kyllä, täsmälleen samaa mieltä Nissanista ja sen laadusta, nyt se on kokeiltu ja toista kertaa ei tule. Eilen huomasin aiemmin mainittujen vikojen lisäksi vielä sen, että keskikonsolin kiinnikkeet ovat ilmeisesti todella heikot...heiluu paikallaan miten sattuu, jalkatilasta löytyi muutama muovinen kuori jotka ovat lähteneet kävelemään jostain...ei mitään hajua mistä...auton alle oli ilmestynyt öljyläikkä, ilmastointivika on täsmentynyt...kompressori ei pyöri enää ollenkaan ja sisäkatto on takana irti peltikatosta...ilmeisesti lisää ruostetta, lisäksituon auton penkit näyttävät samalta kuin ne normaalisti näyttävät noin 20v vanhassa autossa, ei pitäisi vm.2002 autossa olla sisustukset vielä kuluneet loppuun.


      • Göbbels 77
        ... kirjoitti:

        Kyllä, täsmälleen samaa mieltä Nissanista ja sen laadusta, nyt se on kokeiltu ja toista kertaa ei tule. Eilen huomasin aiemmin mainittujen vikojen lisäksi vielä sen, että keskikonsolin kiinnikkeet ovat ilmeisesti todella heikot...heiluu paikallaan miten sattuu, jalkatilasta löytyi muutama muovinen kuori jotka ovat lähteneet kävelemään jostain...ei mitään hajua mistä...auton alle oli ilmestynyt öljyläikkä, ilmastointivika on täsmentynyt...kompressori ei pyöri enää ollenkaan ja sisäkatto on takana irti peltikatosta...ilmeisesti lisää ruostetta, lisäksituon auton penkit näyttävät samalta kuin ne normaalisti näyttävät noin 20v vanhassa autossa, ei pitäisi vm.2002 autossa olla sisustukset vielä kuluneet loppuun.

        Jos on paksu lompakko ja aikaa notkua Vag korjaamolla niin tottahan Golf silloin on hyvä valinta.


      • ossss
        Göbbels 77 kirjoitti:

        Jos on paksu lompakko ja aikaa notkua Vag korjaamolla niin tottahan Golf silloin on hyvä valinta.

        Ikävä kyllä...


      • 19+2=?
        Göbbels 77 kirjoitti:

        Jos on paksu lompakko ja aikaa notkua Vag korjaamolla niin tottahan Golf silloin on hyvä valinta.

        Kaikkia autoja joutuu korjaamolla käyttämään ellei itse osaa kaikkea siihen tehdä - nykyisissä ei auta pelkkä osaaminenkaan sillä erikoistyökalutkin pitäisi ostaa.
        Se on se valitettava tosiasia joka unohtuu monelta :)


      • Tyylikäs ja laadukas
        19+2=? kirjoitti:

        Kaikkia autoja joutuu korjaamolla käyttämään ellei itse osaa kaikkea siihen tehdä - nykyisissä ei auta pelkkä osaaminenkaan sillä erikoistyökalutkin pitäisi ostaa.
        Se on se valitettava tosiasia joka unohtuu monelta :)

        Oma autoni käytetään huollossa kerran vuodessa, jossa ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Toiset autot, kuten VW, käyvät huollossa useamman kerran vuodessa, koska niitä pitää KORJATA tyyppivikojen takia.

        Ajan Fiat GrandePuntolla.


      • ...
        Tyylikäs ja laadukas kirjoitti:

        Oma autoni käytetään huollossa kerran vuodessa, jossa ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Toiset autot, kuten VW, käyvät huollossa useamman kerran vuodessa, koska niitä pitää KORJATA tyyppivikojen takia.

        Ajan Fiat GrandePuntolla.

        :D Voi ei...nauroin juuri ääneen ja nyt alaiset katselee että pomo on seonnut... :D Tuo loppu kruunasi kaiken, GrandePunto... :-)


      • 22088
        ... kirjoitti:

        :D Voi ei...nauroin juuri ääneen ja nyt alaiset katselee että pomo on seonnut... :D Tuo loppu kruunasi kaiken, GrandePunto... :-)

        Just joo, alaiset katselee kun pomo nauraa, olipa tosi uskottava tarina.


      • 4+1=?
        Tyylikäs ja laadukas kirjoitti:

        Oma autoni käytetään huollossa kerran vuodessa, jossa ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Toiset autot, kuten VW, käyvät huollossa useamman kerran vuodessa, koska niitä pitää KORJATA tyyppivikojen takia.

        Ajan Fiat GrandePuntolla.

        No hyvä. Sinä se varmaan olet asiantuntija kertomaan meille muille mitä tyyppivikoja VW:ssä on kun kerran pitää useammin kuin kerran vuodessa huollossa käydä?

        Tuo GrandePuntosiko se oli mikä teki sinusta asiantuntijan tässä aiheessa vai?


      • tuo vag lyhenne

        Tiedättekö mitä tuo VAG lyhenne tarkoittaa

        VAG=varaudu avaamaan guggarosi


      • Niind

        Mitähän automerkkiä mahdat itse ajaa kun noin kateellinen olet? Lopeta turhanpäivänen jauhaminen kun et tiedä mistään mitään.


      • varmasti itsekkään
        Tyylikäs ja laadukas kirjoitti:

        Oma autoni käytetään huollossa kerran vuodessa, jossa ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Toiset autot, kuten VW, käyvät huollossa useamman kerran vuodessa, koska niitä pitää KORJATA tyyppivikojen takia.

        Ajan Fiat GrandePuntolla.

        Huollossa kerran vuodessa ja Fiat Grande katastrof ei sovi samaan lauseeseen.


    • -daa-

      VW Ei ole köyhän kansanosan auto, osta vaikka nissan tiida tai toyota corolla.

      • varmasti

        Volkkarin ylläpito ei köyhältä onnistu. Lompakko kevenee maksettaessa tyyppivikojen korjauksia itse.


      • kokenut kaikki tietä
        varmasti kirjoitti:

        Volkkarin ylläpito ei köyhältä onnistu. Lompakko kevenee maksettaessa tyyppivikojen korjauksia itse.

        Empä tuota kestämistä oikein moittisi. Olen ajanut samalla 1,9 tdi volskilla 87000 km-455 000 km välin ja takuulla saa luotettavampaa autoa etsiä. Moottori/vaihdelaatikko vielä erinomaisessa kunnossa, ei koskaan mitään ongelmaa ja nytkin 15000 km öljynvaihtovälillä eitarvi lisätä, tosin alamerkille menee.
        2,0 tdi uudesta ajettu nyt vasta 100 000 km muttei ongelmia ei sitten minkäänlaisia. Tässä autossa tosin pidän nokkapeittoa talvella kun on raitis yli 20 asteen pakkasilla. Vähän naurattelee kun seuraa noita nettikeskusteluja kestämisistä. tuskin monikaan ajellut noita kilometrimääriä noista "asiantuntijoista" tai edes omistavat vag 1,9 tai 2,0 tdi koneilla olevaa autoa. "Naapurin pojan" huhupuheita kaiketi kirjoittelevat.


      • vikaa?
        kokenut kaikki tietä kirjoitti:

        Empä tuota kestämistä oikein moittisi. Olen ajanut samalla 1,9 tdi volskilla 87000 km-455 000 km välin ja takuulla saa luotettavampaa autoa etsiä. Moottori/vaihdelaatikko vielä erinomaisessa kunnossa, ei koskaan mitään ongelmaa ja nytkin 15000 km öljynvaihtovälillä eitarvi lisätä, tosin alamerkille menee.
        2,0 tdi uudesta ajettu nyt vasta 100 000 km muttei ongelmia ei sitten minkäänlaisia. Tässä autossa tosin pidän nokkapeittoa talvella kun on raitis yli 20 asteen pakkasilla. Vähän naurattelee kun seuraa noita nettikeskusteluja kestämisistä. tuskin monikaan ajellut noita kilometrimääriä noista "asiantuntijoista" tai edes omistavat vag 1,9 tai 2,0 tdi koneilla olevaa autoa. "Naapurin pojan" huhupuheita kaiketi kirjoittelevat.

        Jaa, mistä johtuu sitten, että autot seisoo korjaamolla, kun joutuu odottamaan varaosia esim. kaasupolkimiin tai DSG-vaihteistoihin? Esim. TM kestotestissä arvioitiin DSG:n korjausajaksi 3 viikkoa kun ei ollut varaosia saatavilla.


      • ketsuppi las
        vikaa? kirjoitti:

        Jaa, mistä johtuu sitten, että autot seisoo korjaamolla, kun joutuu odottamaan varaosia esim. kaasupolkimiin tai DSG-vaihteistoihin? Esim. TM kestotestissä arvioitiin DSG:n korjausajaksi 3 viikkoa kun ei ollut varaosia saatavilla.

        Juu ja jos autossa sattuu olemaan takuu niin kahdeksas osa siitä hujahti korjaamolla. Taitaa olla kahden vuoden takuukin huijausta, uskomatonta että neljäsosa vuodesta auto ei ole käytössä (yhden vian takia!) - vikojahan voi tulla muitakin.


      • 16+4=?
        ketsuppi las kirjoitti:

        Juu ja jos autossa sattuu olemaan takuu niin kahdeksas osa siitä hujahti korjaamolla. Taitaa olla kahden vuoden takuukin huijausta, uskomatonta että neljäsosa vuodesta auto ei ole käytössä (yhden vian takia!) - vikojahan voi tulla muitakin.

        Tietämyksesi taitaa olla laskutaitosi veroista? Vai neljäsosa vuodesta - laske nyt uudestaan montako viikkoa neljäsosa vuodesta oikein on :)


      • 7+1=?

        Jep. Ja mitään tekemistä ei voi olla tuossa sillä, että auto on bussitehtaalla purettu täysin osiin ja sähköistä lähes kaikki tehty uusiksi?

        Äly hoi taas - ajattelisit jotain ennen kuin noin epätoivoisia provoja taas yrität saada läpi 'totuutena'.


    • vw:tä

      Laita itsellesi. Minulla ollut muutaman vuoden. Aina jostain rikki. Osat kallita ja niitä ei aina edes saatavilla. Auton korjaus kallista, koska osien vaihto on niin sa*t*nan työlästä, aikaa vievää ja hankalaa, ja tulee kalliiksi. Käyttö tulee jatkuvien korjausten takia todella maksamaan. Mersun ylläpitokin oli lastenleikkiä, vaikka sitä pidetään kalliina autona, eipä tarvinnut osia eikä remontteja. Väliin tuntuu, että koko rakkine on kehitelty vain yhtiölle rahastusta varten. Almeran huolettomuus ja volkkkarin ongelmat ovat kuin päivä ja yö. Jos olisin tiennyt vw:n laadun en olisi ikinä ostanut. Jos tästä rakkinneesta pääsen vaan eroon ei tule toista.

      • entinen volkkaristi

        Kuin edellä. Todellinen rahasampo korjaamoille..


      • osssss
        entinen volkkaristi kirjoitti:

        Kuin edellä. Todellinen rahasampo korjaamoille..

        Asialinja. Ja kokemus on kertonut vuodesta -99 saakka.


    • k0l0pall0

      Jos haluat kestävän Golffin niin manuaalinen 1.6 FSI on valintasi.
      Saksasta saa vielä uuteenkiin korimalliin yks-kuutosen.

    • Tsii.ii

      On aika mielenkiintoista, kun on poistettu viestiketju tsi-koneiden jakopään kestävyydestä. Jakopäänketjuja on vaihdettu jo 60000 km ajon jälkeen. Salaako vw kyseisen asian?

      • -daa-

        Niin, se poistettiin kun todettiin, että japseissa on itseasiassa heikommat jakopäät ja niissä ei riitä enää pelkkä ketjun vaihto...


    • En aja VW:llä

      Kuten varmaan huomasit ei tältä palstalta löydy vastausta uteluusi. Ei kuitenkaan kannata ohittaa sitä asiaa, että mennyt talvi paljasti puutteita volkkarien kestävyydessä ja laadussa. Toisaalta voin myös sanoa, että samaan aikaan on tuhansia volkkarilla ajavia, joiden auto kestää siinä missä mikä tahansa muukin automerkki. Minulla ei ole kokemusta minkään mallisesta automaattivaihteistosta, joten en voi antaa sinulle suosituksia puoleen tai toiseen. Jos VW koukuttaa sinua, niin käy vaan kiinni siihen. Hyvällä huolenpidolla ja säännöllisillä huolloilla autosi kestänee ainakin seitsemän vuotta. Mielestäni nykyaikaiset autot on tarkoitettu vaihdettavaksi tiuhempaan kuin ennen, joten en suosittele seitsemää vuotta enempää.

      • 14

        Metkaa tämä parjaus. Meillä on pian 2v vanha Jetta 1,9di , eikä yhtään mitään ongelmaa. Talvella on ulkona, mutta sisätilan lämmitintä käytetään n. tunti ennen lähtöä. Öljyä on kerran lisätty, vaan. Kerran huollossa öljyt vaihdettu sentään.
        Kalliilta se tuntui tosin, nyt kun sitä muistelee. Pistää vähän miettimään tulevaa..


    • Japu1968

      ja katso millä automerkeillä siellä ajetaan, siinä vastaus kysymykseesi.

      VW on eniten ajettu merkki, kyllä paljon ajavat tietävät.

    • kansanäänikö

      jos kunnon auton haluat niin katso minkä konsernin autoilla eniten ajetaan ja niitä ostetaan- joo;)

    • 21+3

      Hei,
      Haluan osta VW:n golf plus 1,6 comfoteline. onko se hyvä auto?

    • on hyvä.

      Osta pois, piste

    • Havaittava ero

      Mäkilältä puuttuu soutajia veneestään, mutta annetaan se anteeksi Toyota miesten puolesta.

      "Jos etsit automaatilla olevaa "köyhän kansanluokan-autoa" niin etsi sellainen, jossa on perinteinen automaattivaihteisto,mm. Kia, Hyndai, Peugeot mitä niitä kaikkia nykyisin onkaan. Itse saattaisin valita Hyundain i30, jonka laatu on hyvää, takuu riittävä ja hintakin kohdallaan".

      Kertaukseksi Mäkilän vastaus:
      "Hyvä kun täällä kirjoittelee ihmiset jotka ei ole volkkaria ikinä omistaneetkaan. Latelevat pelkästään samoja ainaisia kuulemiaan huhupuheita tänne palstalle.
      Luultavasti kaikki ärsyyntyneitä toyotan omistajia, koska vw alkaa pikkuhiljaa horjuttaa toyotan ykköspaikkaa".

      Tekstissä ei mainittu sanallakaan Toyotaa, eikä suositeltu sitä hankkimaan. Kirjoittaja oletettavasti piti Toyotaa liian kalliina köyhälle kansanosalle, josta Toyotaa on moitittu.

      Toyota miehet eivät ole läsnä ollessani maininneet montaakaan kertaa keskuudessaan Volkswagenia. Miksi sen tekisivät, kun auton valinta perustuu luotettavuuteen ja yksityisten ihmisten pienempään varallisuuteen. Rahallisesti köyhempien, ei henkisesti.

    • zz-top11

      Mulla passat 1998, ja ajettu 356tkm, ja hyvin toimii ,ja kuluttaakin matkassa vain 5,9 litraa. Emännä, oli primera 2001 p11 korinen, ja etu palkit ihan puhki ruosteessa että syyläri ja moottori tippuu kun korvake samassa. Vaihdettiin sitten se 2000vm poloon.

      • zz-top11

        nii ja unohtui että passat on 1,9 tdi koneella


      • VVVVvw

        Eihän vain Polo ole 1,4 bensa? Varautukaa jakopääremppaan ajoissa, muutoin Polo menee romikselle piakkoin.


    • toyotakestää

      ei kukaan tyhmä osta vw kun se ei kestä ja piste. luotettavin auto on toyota, koska se on japsi. suosittelen ostamaan esim. toyota corollan niin siitä on varmasti autoo 10 vuodeks ;)

    • Anonyymi

      Mä pääsin 08 cc passatilla 125000 km kunnes
      kone hajosi ja oli huollettu laite 🤔

    • Anonyymi

      IV-Golf on kestävä
      V-Golf heikko
      VI-Golf heikko
      VII-Golf ilmeisesti jo kestävämpi

      • Anonyymi

        Ei kannata ottaa riskiä kun kestäviäkin merkkejä löytyy joissa arvo säilyy paremmin ja luotettavuus on aivan eri tasolla. Merkin jo arvasittekin!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe