itek-kodinkoneet?

Pihalla.

Onko kellään mitään tietoa kyseisestä firmasta?

33

5554

    Vastaukset

    • Tilasin jääkaapin ja kaksi astianpesukonetta. Tein ja maksoin tilauksen torstaina iltapäivällä, seuraavana tiistaina Itella toi koneet kotiin.

      Asiakaspalvu on vain englanniksi ja kannattaa pyytää tarjousta vielä nettikaupan hinnoistakin. Itse sain joitain kymmeniä euroja alennusta vielä sähköpostilla ennen tilaamista.

      Aion tilata jatkossakin Itekiltä.

      • onko muita mielipiteitä? keittiön koneet haussa ja itekin hinnat vaikuttavat todella kilpailukykyisiltä - uskaltaako sieltä tilata?


    • Laitoin tuonne sähköpostilla kyselyä liesituulettimesta, sekä suomeksi että englanniksi, moneen kertaan. Kolmeen päivään ei ole mitään vastausta kuulunut. En voi tämän perusteella olla tyytyväinen ainakaan firman asiakaspalveluun.

      • kodinkoneet saat varmimmin paikallisesta kodinkoneliikkeestä.kokemuksista (pesukone,kuivausrumpu,imuri ja 46"tv selvästi edullisemmin kuin yhdestäkään nettikaupasta.


    • Ostin peruspesukoneen, kuljetuksen kanssa 253 euroa. Tilaus netissä, hyvin pitivät yhteyttä sähköpostilla suomen ja eestin sekaisella kielellä, josta sai hyvin selvää. Tilaus ja maksu oli perjantaina, toimitus oli viikon kuluttua Itellan kuljetuksella. Kone erinomainen, kunnollinen ja hyvin pakattu.

    • Takuu-asiat mättää... Kokemuksella

    • Mikäs niissä mättää? Noi takuuasiat kun mietityttää aina itseäkin..

    • Kokemusta on itsellä ja perhepiirissä pesukoneen ja lieden hankinnasta. Tilaus ja toimitus ihan OK, mutta suomenkieliset käyttöohjeet puuttuu.

    • Tässä eräs tuore kokemus. Tilasimme Lg pesukoneen halvan hinnan lumoissa, Nopea toimitus ei siinä mitään. Kone ei vaan näytä toimivan, rumpu ei pyöri kunnolla ja pitää kummallista rutinaa. Liekkö ollut jo viallinen vai hajonnut kuljetuksen aikana. Saapas nähdä miten takuun kanssa käy.. Saakohan Suomesta huollon Virosta ostetulle masiinalle.

      • Suomenkieliestä käyttöohjetta ei varmaankaan seurannut mukana, joten se kannattaa hakea LG:n sivuila ja lukea, ennen kuin alkaa käyttää konetta. Kuten joku totesikin, on varmaankin kuljetustuet irrottamatta. En tiedä koneessi mallia, mutta eräälle mallille suomenkielinen käyttöohje kertoo seuraavaa:

        Kuljetustukipultit

        1. Laitteessa olevat neljä erityistä ruuvia kiinnitetään siirtämisen ajaksi, jotta laite ei vahingoittuisi. Ennen kuin pesukonetta käytetään siirron jälkeen, ruuvit ja kumiset tapit tulee irrottaa.

        Mikäli niitä ei irroteta, kone saattaa täristä, pitää kovaa ääntä ja vioittua.

        2. Irrota ruuvit (4 kpl) mukana seuraavalla ruuviavaimella.

        3. Poista ruuvit sekä kumitapit kiertämällä tappeja hieman. Säilytä ruuvit ja kiintoavain tulevan tarpeen varalle.

        Kun konetta siirretään, ruuvien tulee olla kiinnitettynä

        4. Pane ruuvien reikiin mukana seuraavat suojukset.


    • Kuljetustuet pois!

    • Kuljetustuet on tietenkin poistettu, jalat tasapainotettu jne. Ja niinpä tietysti: koneen takuu ei ole voimassa Suomessa. Saas nähdä saako koneen palautettua, tai huoltoa Itekin kautta, näyttää olevan ainoa vaihtoehto.

    • Takuut on voimassa sanoo LG mitä tahansa

    • Ei ole takuu voimassa, koska maahantuoja muu kuin LG Nordic. Takuuhuoltoliike Suomessa ei myöskään suostu korjaamaan. Lisäksi Itekin asiakaspalveluun ei ole saatu yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse päiväkausien yrittämisenkään jälkeen. Meni rahat kankkulan kaivoon, en voi suositella Itekiltä tilaamista.

    • Siis takuu on myyjän antama vapaaehtoinen "etu" siitä, että takuuaikana asiat menee sujuvasti. Takuu, sen päättyminen, tai olemattomuus ei poista sitä tosi asiaa, että tavaran pitää Suomen lain mukaan "kestää niin kauan kuin on kohtuullista olettaa"... eli valmistajalla on vastuu joka tapauksessa. Nyt lienee haaste saada valmistaja kantamaan vastuunsa.

      Hankin itse liettä tällä hetkellä, ja todennäköisesti pistän huomenna tilauksen vetämään. Itekiä harkitsin, Todella hyvää se, että Itella toimittaa ja maksu on käteisellä, mutta siitä sellainen ennakkoaavistus tuli, ettei sieltä tulis ainakaan tällä kertaa tilata, ja tämä keskustelu täällä vahvistaa sitä, varsinkin takuu asioita ajatellen. Päädyn joko koneluxiin TAI todennäköisemmin e-kodinkoneisiin, josta ko. lieden Electrolux EKK511510W (tai EKK511509W), josta ekan saa jopa halvemmalla kuin ITEKistä.

      Onko kellään kokemuksia ko. liesistä tai firmoista?

    • Tilasimme liesituulettimen n.2 vuotta sitten Itekiltä. Itekillä on todella kilpailukykyiset hinnat ja sain jopa vielä nettihinnasta alennusta kuin laitoin kyselyn erikseen sähköpostilla. Muistaakseni hinta tippuin vielä n.1oo€.Tilaus meni hyvin, eli paketti tuli alle viikossa maksun suorittamisesta. Liesari oli hyvin pakattu ja kaikki toimi moitteettomasti. Mutta nyt siitä on hajonnut valojen muuntaja. Soitin Itekin as.palveluun ja pyysivät laittamaan reklamaation s.postilla ja lupasivat vastata saman päivän aikana. Sitä nyt odotellessa. Kerron kun saan vastauksen miten takuu asiat toimii.

      • Joululaulu@Eivätkö ole vieläkään vastanneet sähköpostiisi ?


    • Tilasin keittiööni uudet kodinkoneet itekiltä (tiskari, jpkaappi, erillisuuni ja kaasutaso). Torstaina soitin asiakaspalveluun ja kysyin kaasutasosta, että onko maakaasulle vai nestekaasulle asennettu tehtaalla, johon sain samantien vastauksen ja perjantaina tilasin kodinkoneet ja koneet tulivat seuraavan viikon torstaina kotiin ylös asti kannettuina. Maksoin koneet kortilla tuojalle. Hyvin oli pakattu kaikki koneet tehtaan paketteihin, ainoastaan suomenkieliset ohjeet puuttuivat, mutta netistä nuo luulisi saavan. Takuuasioita varten selvitin Siemensiltä miten toimitaan jos ongelmia ilmenee, johon he vastasivat, että 2 vuoden sisällä jos ongelmia on niin soitat suoraan meille (siemenssille) ja täältä tulee korjaaja korjaamaan takuun piikkiin, joten ei tarvitse ottaa yhteyttä myyjään. Nyt on kodinkoneet asennettu ja toimivat kuin unelma. Ei valittamista. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI!

    • Tein tilauksen 20.7., liesi ja uuni ja sain vahvistuksen sähköpostiin. tämän jälkeen ei ole mitään kuulunut.

      Rahoja eivät sentään vieneet, kun ei vielä maksutietojakaan kysytty.

      "Myyntiosastomme ottaa sinuun pian yhteyttä sähköpostitse ja selvittää toimitus- ja maksutiedot."

      Eivät sitten jaksaneet ottaa yhteyttä. Lieneekö tätä kauppaa olemassakaan?

      • Yritinpä soitella asiakaspalvelunumeroonkin jokusen kerran, ei vastausta.
        Lienee nostaneet tilin tyhjäksi ja lähteneet Bahamalle. Unohtivat vaan sammuttaa valot.


    • Eivät välttämättä vastaa puhelimeen, mutta jos laitatte sähköpostia todennäköisemmin vastaa. Yritys voi ehkä olla bahamalla, mutta kyllä ne kodinkoneet minulle ainakin tulivat oli yritys nyt sitten missä päin maailmaa tahansa ja maksoinkin vasta kotiovella, joten ei MINKÄÄNLAISTA RISKIÄ!

      • Lähetin sähköpostilla kyselyn toimitusajoista. Ei mitään vastausta.
        Koitin soittaa ilmoitettuun puhelinnumeroon. Numero ei käytössä!!
        Kannattaisi välttää tällaisia putiikkeja. Tilaan kyllä sieltä missä on ositteet ja puhelimet kunnossa.


    • Tilasin LG-pesukoneen kyseisiltä sivuilta. Yrityshän on Virossa (itse puhun viron kieltä). Soitin sinne ennen koneen tilausta ja kyselin takuuasioista, niin sanoivat, että jos jotain käy niin he etsivät täältä Suomesta jonkun huoltoliikkeen, johon viedään korjattavaksi, sillä LG:llä itsellä ei ole täällä tarjolla mitään huoltoa. Koneella on 2 vuoden takuu, ja LG:n tarjoama 10-vuoden moottoritakuu. S-postitsekin itsellä ainakin yhteydenotto sujui mukavasti ja vastaukset tulivat erittäin nopeasti. Ystävällistä palvelua ainakin omalla kohdalla. Toimitus oli erittäin nopeaa ja kaikinpuolin tyytyväinen asiakas. Kannatta aina ennen, kuin tilaa olla yhteydessä ja kysellä kaikesta, mikä mietityttää - s-postitse kun jää vielä viestit talteen.

    • En oikein ymmärrä, että mitä ihmiset pelkää? Tilasin itse uuden jääkaapin ja maksoin vasta kotiovella...Eli mikä on riski? Se, että jääkaappi ei olisi tullut? Noh empä ole mitään maksanutkaa...? Jos koneeseen tulee joku vika soitan vain suomessa suoraan huoltoon (siemens) ja tulevat sieltä huoltamaan/korjaamaan...
      Ostaa vain sellaisen merkin millä on suomessa valtuutettu huolto eikä osta mitään jigjagjuggia...

    • http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/03/29/kun-ostat-ulkomailta-korjautat-suomen-takuuhuollossa
      Toiseksi valtuutetun maahantuoja pitäisi myös tuoda samanlaista tuotetta Suomeen, ja näillä Suomessa myydyillä tuotteilla pitäisi olla valmistajan takuu Suomessa. Siis nimenomaan valmistajan myöntävä takuu, ei esimerkiksi myyjäliikkeen.
      Tuliaisen korjaamisesta voidaan siis kieltäytyä, jos vastaavaa tavaraa ei ole kaupan Suomessa. Toivon että edellinen lause on totta- siis jos tuote on myös suomessa myynnissä takuu pitäisi pelata!

    • Mahtavaa palvelua,Tilasin Bosch jääk/pakastin Sunnuntaina ja jo Torstaina se keittiössä , nettitilauksessa valitsin maksutavaksi pankkisiirros, vaihdoin sen Maanantaina kumminkin sähköpostilla pankkikorttimaksuksi kun toimitus tuodaan, se onnistui ja sain pian vahvistuksen asiaan ja ilmoituksen että kaappi lähtee illalla varastosta ja että POSTI ottaa yhteyttä ja sopii toimituspäivän ja ajan,Näin tapahtui Tiistaina ja sovittiin toimitus Torstai illaksi.Näin tapahtui ja tarkistin kaapin ja maksoin pankkikortilla, vanhan koneen veivät mennessään, se olin tilatessa sopinut.Siis täydet 10 pistettä nopealle asiakaspalvelulle, hyvälle infolle ja toimitukselle, hinta 45% halvempi kun Suomen liikkeissä.Kiitos ITEK :)Jos haluaa Suomenkielisen käyttö ohjeen voi sen ladata netistä. näin tein.Kaapin hinta 699 e e sis. Bosch .fi sivustolla se suositushinta on 1489 e. säästö on 799e. Toki voi olla jollakin liikkeelä tarjous mutta halvin jonka löysin oli 1289 e.

    • Halusin ostaa Induktiotaso, uuni ja Integroituva Mikroaaltouuni, kysyin 2 kertaa huollosta ja toimitusta? Ei yhtään vastausta!! Huono asiakaspalvelu! Onko kellään kokemusta missä huolletaan takuun aikana?

      • Todella huono asiakaspalvelu. Toimitukset eivät pelaa eivätkä hoida takuuasioita. Viasta raportoitaessa kiemurtelevat kuin madot koukussa.
        Kannattaa suosia muita virolaisia yrityksiä, jotka hoitavat asiat jopa hyvin, esim e -kodinkoneet


    • Kannattaa tarkistaa että tuotteita on varastossa,eivät ilmoita automaattisesti mitäänja saa odotella ihan rauhassa!

    • Tein tilauksen ja maksoin tilauksen 27.12., vieläkään tuote ei ole saapunut. Eivät vastaa sähköpostiin! Meniköhän rahat kankkulan kaivoon 😱

      • Meillä sama homma, 29.12 tehty tilaus ja mitään ei kuulu. Vahvistus tuli spostiin, mutta sen jälkeen ei mitään. Oon yrittänyt soittaa, numero ei käytössä.. spostia on lähetetty suomeksi ja englanniksi, ei vastausta.


    • Ota yhteyttä kuluttajansuojaan...

      Ai niin joo, sehän ei ota kantaa tapaukseen jossa tuotteita tilattu ulkomailta :)

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      183
      4390