Olen hakemassa jatko-opiskelijaksi tänä keväänä. Minulla on jo valmis tutkimussuunnitelma, mutta jatko-opintosuunnitelman kanssa olen vieläkin aika ulalla, ja aikaa on enää vähän. En ole juurikaan saanut opastusta sen tekemiseen, emmekä ole puhuneet aikatauluista henkilön kanssa, joka on muuten minua ohjannut. Tuntuu, että opintosuunnitelmani on liian ympäripyöreä, tyyliin "aion suorittaa tutkinnon neljässä vuodessa" jne. (Niin kai kuuluu sanoa...) Millaisia realistisia etenemistavoitteita voin sanoa? Pitääkö minulla olla lukukausikohtainen suunnitelma ja miten voin edes sellaisen tehdä?
Aikataulu ja opintosuunnitelma
2
481
Vastaukset
- opiskelija123
Hieno homma. Laita siihen esim. suunnittelemasi opintojaksot suoritusaikoineen, väitöskirjan etenemistä (esim. artikkelien julkaisuaikataulu tai monografiaväitöskirjan lukujen draftien valmistumisaikataulu) ja sen sorttista.
- ...
Tuo riippuu varmaan aika paljon ylipäätänsä alasta ja sitten yliopistosta. Meillä piti tehdä ihan lukukausikohtainen opintosuunnitelma, jossa on kurssit koodeineen. Se ajoitetaan kahdeksi vuodeksi (tyypillinen odote), ja sitten löpistään "tohtorin tutkintoon kuuluvat jatko-opintokurssit on tarkoitus suorittaa vuosien x ja y aikana" ja väitöskirja 4(-5) vuodessa.
Meillä ei juurikaan "hakemus" vaikuta hyväksyntään, koska kukaan ei hae ilman proffan suostumusta ja luvattua työsuhdetta, joten taisi olla omalla niin, että hakemus oli juurikin tuo pelkkä kurssilistaus. (Tämä taas johtuu siitä, ettei alani luonteesta johtuen jatko-opintoja voi tehdä kuin paikan päällä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019