lakko

Ellu..

tai työnseisaus kiinteistöpalvelualalla on 3.5.
Sillon kaikki kiinteistöpalvelualaan liittyvät työt ovat lakonalaista työtä jota ei tee liittoon kuuluvat eivätkä kuulumattomatkaan.
Omistajat itse tietysti saavat siivota sydämensä kyllyydestä.

62

2815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätämieltä

      Ei niiden tarvi olla lakossa jotka ei ole liitossa heitä kukaan siihen voi pakottaa, saavat kyllä toki olla kun kaikilla meillä on lakko oikeus , mutta pakko ei ole olla.

      • Siivooja......

        yhtään ymmärrystä niin kaikki lakkoon! Turha inistä huonoista palkoista jos ei itse halua parannusta!
        Myös solidaarisuus sinänsä jo velvoittaa!
        Älkäämme olko nössöjä vaan valveutuneita puolustamaan työntekijöiden oikeuksia!


      • Proletaari...
        Siivooja...... kirjoitti:

        yhtään ymmärrystä niin kaikki lakkoon! Turha inistä huonoista palkoista jos ei itse halua parannusta!
        Myös solidaarisuus sinänsä jo velvoittaa!
        Älkäämme olko nössöjä vaan valveutuneita puolustamaan työntekijöiden oikeuksia!

        RIKKURIT HAISEE HYVIN HYVIN PAHALATA. Kaikki menevät lakkoon. Vain ja ainostaan taistelu yhteisessä rintamassa auttaa siivoojia. Lukekaa työväenliikkeen historiaa kuinka työläiset ovat aina taistelleet.


      • kysyn vaan..

        haluatkos sitten olla halveksittava rikkuri joka istutaan työpaikalta ulos heti kun lakko loppuu...


      • Mimmu..

        sitten valitetaan huonoista palkoista ja huonoista työehdoista jos sitä yhteisrintamaa ei löydy silloin kun sen aika on ?
        Lakko alkaa maanantaina 3.5.2010 klo 06.00 ja päättyy tiistaina 4.5.2010 klo 06.00.

        Lakko koskee kiinteistöpalvelualan töitä, ja lakossa ovat kaikki työntekijät, joihin noudatetaan kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksen määräyksiä. Sillä ei ole merkitystä, onko työntekijä liiton jäsen tai ei


      • eiliittooonkuuluva
        kysyn vaan.. kirjoitti:

        haluatkos sitten olla halveksittava rikkuri joka istutaan työpaikalta ulos heti kun lakko loppuu...

        Et joka tapauksessa olin sit lakossa tahi en mut pistetään ulos joko työkaverit istuu rikkurina mut pihalle tai sit työnantaja kun en ole ollu töissä vaikka en kuulu liittoon. ENKÄ KYLLÄ LIITY LIITTOON


      • EILIITONJÄSEN
        kysyn vaan.. kirjoitti:

        haluatkos sitten olla halveksittava rikkuri joka istutaan työpaikalta ulos heti kun lakko loppuu...

        Mikäs se rikkuri muuten oikein on?? Siinäpä vasta hyvä kysymys. Minusta kun rikkuri on sellainen ihminen joka kuuluu Ammattiliittoon ja menee liiton julistaman lakon aikana töihin.
        Että omasta mielestäni en ole rikkuri vaikka menisinkin lakon aikana töihin koska en kuluu pamiin. Tiedän kyllä tällä alueella jossa minä siivoan melkein kaikki työkaverit ovat liitossa ja saavat olla mun puolesta rauhassa lakossa, mutta myös minulla on oikeus olla rauhassa töissä liittoon kuulumattomana.
        Toivotaan et PAM saa teille neuvoteltua liittokohtaisen palkankorotuksen joka koskee vain teitä liittoon kuuluvia silloin ettte ole turhaan lakossa,sillä yleiskorotus kuuluu lain mukaan kaikille oli sit liitossa tahi ei


      • Anonyymi

        Taas kerran huomasin kun on naisvltainen ala niin palkankorotus on nihkeetä esim kaupan ala. Eivät saa tehdä edes 8 tunnin työpäivää. Olkaa kauan lakossa niin jotain ehkä tapahtuu. Ahneet kauppiaat vaan haalii itselleen mammonaa. Citymarketteja jostain syystä vihaan. Kalliit hinnat vähän kassoja kun kauppias ei palkkaa väkeä ilmankos mainostaa. Hyvän ei tartte mainostaa. Miesvaltainen ala niin äkkiä olis sopu syntynyt. Palkankorotus olis hyvä. Naisia aina sorretaan. Siivoojilla 20 joka vuosi palkat nousee ja siitäkin neuvotellaan vaikka kuinka kauan. Voi jeeeeee


      • Anonyymi

        Mutta ahtaajien lakko on perseestä yli neljän tonnin palkka ei riitä näille ahneille paskoille. Ottakaa lopputili ja menkää vaikka siivoojaksi niin ansiot nousee. Järki käteen ahtaajat


      • Anonyymi

        No johan pomppasi siivoojat uhkaa lakolla näinköhän tulee 6 prossan korotus. Hih


      • Anonyymi

        Entäs junalakko mamut ei ymmärrä suomen kieltä odottavat turhaan asemilla hih heh


      • Anonyymi

        Mutta eduskunnan ei tartte lakkoilla uudet itsensä edustajat saavat satojen eurojen korotuksen. Hoitajille ei riitä rahaa mutta itsensä edustajille aina löytyy voi verrata mamuihin kummankaan menoista ei tingitä. Voi vittttuuu kannattiko äänestää. Pääsevät meidän verorahoilla taksin kyytiin.


      • Anonyymi
        kysyn vaan.. kirjoitti:

        haluatkos sitten olla halveksittava rikkuri joka istutaan työpaikalta ulos heti kun lakko loppuu...

        Nuori opiskelija siivoustyötä lisätienestiksi tekevä henkilö, saattaa tehä lakonaikana tötä siispä mitä se lakko oikeestaan häntä liikuttaa kun ei esim insinööriksi valmistuttuaan näit töitä tee. Sama jos lakko tullee.


      • Anonyymi
        Siivooja...... kirjoitti:

        yhtään ymmärrystä niin kaikki lakkoon! Turha inistä huonoista palkoista jos ei itse halua parannusta!
        Myös solidaarisuus sinänsä jo velvoittaa!
        Älkäämme olko nössöjä vaan valveutuneita puolustamaan työntekijöiden oikeuksia!

        Ei haittaa jos kaupan alan työntekijät on lakossa. Kyllä vähemmälläkin pärjää. Mutta mites kun mamut ei ymmärrä suomen kieltä niin turhaan yrittävät loisia ostareissa. Menis vaan ostarit lakkoon niin mamut vois mennä vaikka hiihtämään. Maassa maan tavalla hihh helmat vaan hulmuamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eduskunnan ei tartte lakkoilla uudet itsensä edustajat saavat satojen eurojen korotuksen. Hoitajille ei riitä rahaa mutta itsensä edustajille aina löytyy voi verrata mamuihin kummankaan menoista ei tingitä. Voi vittttuuu kannattiko äänestää. Pääsevät meidän verorahoilla taksin kyytiin.

        Juuri näin. Itse olen tähdännyt täysin riippumattomaksi vaalituloksesta, omat turvaverkot ja mekanismit käyttöön. Kun suomen kansa valitsee itselleen vahingollisen hallituksen joka kerta niin sehän ei ole hallituksen syy. Suomen kansa on enimmäkseen pösilöä, lyhytnäköistä, sivistymätöntä, ahnetta ja tyhmää ja päälle enemmän tai vähemmän punertavaa. Porukkaa jota pitää hävetä ja selitellä ulkomailla.


    • ekana jonossa

      Miksi täällä nyt jotkut alkaa hannaamaan, kun kerrankin olisi tilaisuus vaatia parempaa palkaa. Täälläkin palstalla on suurin osa kirjoituksista kertomuksia vääryyksistä palkanmaksussa sun muussa, mitä siivoojat saavat kokea. Nyt eikun lakkoon kaikki vaan!

      • Waara

        onko lakosta jossain enemmänkin tietoa?


      • mie...
        Waara kirjoitti:

        onko lakosta jossain enemmänkin tietoa?

        on Pamin sivuilla


    • juuh, juuh

      ikävä kyllä ei tuollainen päivän tai kahden mittainen lakko auta yhtään mitään. Kyllä toi PAMin puheenjohtaja saisi iskeä nyrkkinsä pöytään ja ilmoittaa, että nyt hommat tyssää ja niinkauan lakkoillaan, että jotain hyvää saadaan oikeasti aikaseksi.

      Se ikävä puoli on, että siivousalalla on paljon henkilöitä, jotka eivät kuulu liittoon mm. ulkomaalaisia. He tekevät töitä vaikka kellonympäri ja olemattomalla palkalla ja he tekevät työmme, kun me liitossa olevat lakkoilemme. Olemme pieni porukka, eikä kukaan tahdo meitä kuunnella, kun PAMikaan ei tue meitä mielestäni tarpeeksi.

      Viime sopimusneuvotteluista tuli sellainen olo, että PAMin puheenjohtaja myi meidät siivoojat. Silloinkin vaahdottiin lakosta ja kovasta taisteluhengestä, mutta ihan torsoksi se jäi. Eihän niistä palkankorotuksista jäänyt mitään käteen.

      Mistä eduista me nyt oikein taistelemme? Varmaan jostain puolen prosentin korotuksesta?!

    • voi PAM

      hölmöä tuollainen vuorokauden lakko. Miten ihmeessä PAM voi kuvitella, että porukka suostuu lakoilla, koska ei vuorokauden pituisesta lakosta edes makseta korvauksia!! Se on sitten surkean päiväpalkan menetys, jos kotia jää. Osa-aikasella työntekijällä sekin raha tulee täysin tarpeeseen. Saadut edut eivät kuitenkaan korvaa menetettyä päiväpalkkaa, niin pienistä eduista kuitenkin nyt taistellaan.

      Joulun alla pankkitoimihenkilöiden lakkoillessa sentään ymmärsivät, että kolme päivää kannattaa lakkoilla jotta saadaan porukka yhtenäisesti hommaan mukaan.

      Typerä, typerä PAM.

      • vkosiivous

        vuorokaudesta lakkokorvausta, mutta ainakin minä menen lakkoon, mikäli lakko tulee.


      • Töihin menen
        vkosiivous kirjoitti:

        vuorokaudesta lakkokorvausta, mutta ainakin minä menen lakkoon, mikäli lakko tulee.

        Laskeskelin tuossa et, jos saamme 0,5% korotuksen palkkoihin (siis yleiskorotuksestahan nyt vain puhutaan). Jäämällä lakkoon minun tapauksessani teen sitten reippaan 3 viikkoa töitä, jotta saan menetetyn päivän palkan korotuksella kirittyä kiinni. Tämän jälkeen pääsen vasta nauttimaan korotuksesta. Palkkani on nyt jo niin pieni etten ole valmis luopumaan edes päivän palkasta! Menkää te lakkoon minä teen töitä ja nautin palkankorotuksesta. En ole PAM:in jäsen.


      • siivooja,.

        kyllä se siitä petraantuu..
        Eli 3.5 on ensin päivän lakko ja jos se ei auta seuraavaksi on sitten 3 päivän lakko ja sitä rataa...
        Saattahan olla että työnantaja suostuu neuvottelemaan jo tuon päivän jälkeen..


      • Mimmu..
        Töihin menen kirjoitti:

        Laskeskelin tuossa et, jos saamme 0,5% korotuksen palkkoihin (siis yleiskorotuksestahan nyt vain puhutaan). Jäämällä lakkoon minun tapauksessani teen sitten reippaan 3 viikkoa töitä, jotta saan menetetyn päivän palkan korotuksella kirittyä kiinni. Tämän jälkeen pääsen vasta nauttimaan korotuksesta. Palkkani on nyt jo niin pieni etten ole valmis luopumaan edes päivän palkasta! Menkää te lakkoon minä teen töitä ja nautin palkankorotuksesta. En ole PAM:in jäsen.

        ihmeessä lasket jonkun 0,5 prosentin mukaan..?
        Juuri sen takiahan me lakkoillaan koska emme hyväksyneet noin pientä korotusta firmoilta joilla parhaillaan menne paremmin kuin koskaan, voitot ja tulokset sekä optiot huippuluokkaa ja siivoojille heitettäisiin 4 senttiä eli se 0,5 %..


      • vkosiivous
        Mimmu.. kirjoitti:

        ihmeessä lasket jonkun 0,5 prosentin mukaan..?
        Juuri sen takiahan me lakkoillaan koska emme hyväksyneet noin pientä korotusta firmoilta joilla parhaillaan menne paremmin kuin koskaan, voitot ja tulokset sekä optiot huippuluokkaa ja siivoojille heitettäisiin 4 senttiä eli se 0,5 %..

        leuhkinut siellä sun täällä miten paljon on tulosta tehty, luulisi riittävän siivoojan palkkaankin jotain.


      • 13
        vkosiivous kirjoitti:

        vuorokaudesta lakkokorvausta, mutta ainakin minä menen lakkoon, mikäli lakko tulee.

        eipä tullut lakkoa, joten eikun töihin vaan!


    • ei kiva PAM

      hemmetin hienoa, että lakossa ollaan vaan vuorokausi. Sehän tarkoittaa sitä, että menetämme sen päivän palkan kokonaan, eikä korvauksia saada. Sen lisäksi joutuu seuraavana päivänä tupla kiireellä viuhtomaan töissä, että saa lakkopäivänkin sotkut siivottua.

      Miksi liittokin kyykyttää meitä siivoojia?!?!

    • sektoria

      Ei siis koske JHL:n eli kunnan töitä. Ei tietysti myöskään valtion.

      Kaikki tukeni PAM'in palkoilla kituuttaville. Pitäkää lakostanne kiinni älkääkä rikkuroiko! Se on ainoa keino saada lisää palkkaa. Osa luulee saavansa lisää palkkaa tekemällä töitä, mutta erehtyvät.

      Jollei kukaan menisi lakkoon niin PAM näyttää ettei sillä ole muskeleita painostaa työnantajaa ja palkankorotukset jäävät pieniksi, kuten tähän saakka on käynyt.

      • Laskujen maksaja

        " Osa luulee saavansa lisää palkkaa tekemällä töitä, mutta erehtyvät". Höpö, höpö..kyllähän kaikki saman korotuksen saa vaikka töissä lakko päivän onkin. Lakkoon en mene, koska liitto ei siitä lakkokorvausta mulle maksa. Tilanne olisi toinen, jos maksaisi. Laskut, kun on joka tapauksessa pakko maksaa.


    • EI LAKKOILE

      Johan siinä särkyisi sukupolvesta toiseen kestänyt "pidä turpas kii" -mentaliteetti.

      Voi elämä teidän kanssa, jos te jotkut ette tajua lakkoon liittyä! Jos palkka on tosiaan niin pieni, niin eihän se pitäis sit ees missään tuntua, jos yhden päivän palkan menettää? Nipistää sit vaikka turhakkeiden ostamisesta viikon ajan (kaljat ja kessut).

      Näyttäkää nyt että sisua löytyy siivoojistakin!

      • enmenelakkoon

        Jaha mä en ole koskaan palkan pienuudesta kityssy, yleiskorotushan kuuluu tietty kaikille, mutta sit on myös mahdollisuus et liitto neuvottelee siihen päälle korotuksen joka maksetaan vaan liittoon kuuluville. Noh saavat sit maksaa minä en silti liittoon liity . Olen onnillinen kun mulla edes on töitä 10v työttömyyden jälkeen.


      • Mimmu..
        enmenelakkoon kirjoitti:

        Jaha mä en ole koskaan palkan pienuudesta kityssy, yleiskorotushan kuuluu tietty kaikille, mutta sit on myös mahdollisuus et liitto neuvottelee siihen päälle korotuksen joka maksetaan vaan liittoon kuuluville. Noh saavat sit maksaa minä en silti liittoon liity . Olen onnillinen kun mulla edes on töitä 10v työttömyyden jälkeen.

        mistä ajattelet sen yleiskorotuksen tulevan ?


    • siivoojatyttö

      ai nyt vaan sit voi jäädä 3.5 kotiin ja olla menemättä töihin?
      onkohan tää nyt ihan varmaa... pitää vissiin esimieheltä kysästä vielä :D

      • niinniinniinniin

        höpsö siivojatyttö esimieheltäs kysy, eihän hän kerro lakosta sinulle yhtikäs mitään!
        Sinun tulee kysyä ammattiliitostasi, että kuulutko sinä lakonpiiriin ja käy PAMin nettisivuilla seuraamassa tilannetta.


      • Kaikki kuuluu
        niinniinniinniin kirjoitti:

        höpsö siivojatyttö esimieheltäs kysy, eihän hän kerro lakosta sinulle yhtikäs mitään!
        Sinun tulee kysyä ammattiliitostasi, että kuulutko sinä lakonpiiriin ja käy PAMin nettisivuilla seuraamassa tilannetta.

        lakon piiriin oli liitossa tai ei. Kysyin asiaa esimieheltä ja hän sanoi, et se on jokaisen oma asia jääkö lakkoon vai tuleeko töihin. PAM:in sivuilla lukee, et ne voidaan erottaan liitosta, jotka eivät suostu lakkoon jäämään. Mitä tämä on? Uhkaileeko liitto meitä!?


      • ¤¤
        Kaikki kuuluu kirjoitti:

        lakon piiriin oli liitossa tai ei. Kysyin asiaa esimieheltä ja hän sanoi, et se on jokaisen oma asia jääkö lakkoon vai tuleeko töihin. PAM:in sivuilla lukee, et ne voidaan erottaan liitosta, jotka eivät suostu lakkoon jäämään. Mitä tämä on? Uhkaileeko liitto meitä!?

        Viitsittekin edes marista yhden päivän lakosta ! Juuri teidän kaltaisten ihmisten vuoksi tällä alalla palkat pysyvät aina matalina. Itse voin syödä vaikka viikon kynsiäni hyvän asian puolesta.
        Tajuatteko ollenkaan ettei saada mitään jos nyt ei taistella?? Pois siivousalalta kaikki jotka eivät lakkoon osallistu ! HÄVETKÄÄ :(


      • No niin
        ¤¤ kirjoitti:

        Viitsittekin edes marista yhden päivän lakosta ! Juuri teidän kaltaisten ihmisten vuoksi tällä alalla palkat pysyvät aina matalina. Itse voin syödä vaikka viikon kynsiäni hyvän asian puolesta.
        Tajuatteko ollenkaan ettei saada mitään jos nyt ei taistella?? Pois siivousalalta kaikki jotka eivät lakkoon osallistu ! HÄVETKÄÄ :(

        hienosti meni lakkoilu ja palkan korotus kaupan alalla. Päivän lakko ja 0,7 prosentin korotus sitten tuli. Samaan tahtiin, kun Pam neuvottelee meillekin niin jokainen voi laskea kannattaako jäädä päivän lakkoon ja menettää palkka siltä päivältä. Saadaan sit tehdä pari kuukautta ensin töitä et saadaan päivän palkka kurottua kiinni korotuksella. Hah, taidanpa mennä töihin...


      • Ellu..
        No niin kirjoitti:

        hienosti meni lakkoilu ja palkan korotus kaupan alalla. Päivän lakko ja 0,7 prosentin korotus sitten tuli. Samaan tahtiin, kun Pam neuvottelee meillekin niin jokainen voi laskea kannattaako jäädä päivän lakkoon ja menettää palkka siltä päivältä. Saadaan sit tehdä pari kuukautta ensin töitä et saadaan päivän palkka kurottua kiinni korotuksella. Hah, taidanpa mennä töihin...

        ymmärrät että korotus oli pieni siksi että Pamilta loppuivat paukut !
        Ja ne loppuivat siksi kun kaupan ja vartiontiala kusi omaan sukkaansa rikkuroimalla lakon.
        Kyllä työnantaja sen näki ettei puolet työntekijöistä jäänyt lakkoon, niin eipä siinä sitten enää paljon neuvottelutaidot auta.
        Varsinkin S-ryhmän myyjät ja vartijat kautta maan rikkuroivat eniten, osoita nyt syyttävä sormesi sinne.
        En tosiaan olisi uskonut millaisia lampaita Pamiin kuuluu. No, ehkä vartijoilla on niin hyvä palkka etteivät tarvitse lisää ja S-ryhmän myyjillä paremmat henkilöstöedut, kai ne sitten riittävät heille.


      • mopinheiluttaja
        No niin kirjoitti:

        hienosti meni lakkoilu ja palkan korotus kaupan alalla. Päivän lakko ja 0,7 prosentin korotus sitten tuli. Samaan tahtiin, kun Pam neuvottelee meillekin niin jokainen voi laskea kannattaako jäädä päivän lakkoon ja menettää palkka siltä päivältä. Saadaan sit tehdä pari kuukautta ensin töitä et saadaan päivän palkka kurottua kiinni korotuksella. Hah, taidanpa mennä töihin...

        saavat kaupanalalla vähintään lisää 15€/kk 1.10 alkaen.
        Kiinteistöalan sopimusneuvottelut ovat tänään sit jatkuneet.Saapa nyt nähdä miten käy.


      • Ai, et
        Ellu.. kirjoitti:

        ymmärrät että korotus oli pieni siksi että Pamilta loppuivat paukut !
        Ja ne loppuivat siksi kun kaupan ja vartiontiala kusi omaan sukkaansa rikkuroimalla lakon.
        Kyllä työnantaja sen näki ettei puolet työntekijöistä jäänyt lakkoon, niin eipä siinä sitten enää paljon neuvottelutaidot auta.
        Varsinkin S-ryhmän myyjät ja vartijat kautta maan rikkuroivat eniten, osoita nyt syyttävä sormesi sinne.
        En tosiaan olisi uskonut millaisia lampaita Pamiin kuuluu. No, ehkä vartijoilla on niin hyvä palkka etteivät tarvitse lisää ja S-ryhmän myyjillä paremmat henkilöstöedut, kai ne sitten riittävät heille.

        palkankorotuksen pienuus oli niiden syy ketkä eivät olleet lakossa? Halooo... kyllähän tässä voi kyseenalaistaa Pam:in neuvottelu taidot ja tyhmät yhden päivän lakot. Tässähän ei hävinnyt nyt kukaan muu kuin työntekijät ( ei palkkaa, ei lakkokorvausta). Olen sitä mieltä et jos lakkoon ryhdytään niin sit ollaan kunnolla eli vähintään 2 viikkoa ja saadaan lakkokorvaus ajasta. No, mut eihän Pam siihen lähde, koska joutuis silloin maksamaan korvauksia.


      • Ellu..
        Ai, et kirjoitti:

        palkankorotuksen pienuus oli niiden syy ketkä eivät olleet lakossa? Halooo... kyllähän tässä voi kyseenalaistaa Pam:in neuvottelu taidot ja tyhmät yhden päivän lakot. Tässähän ei hävinnyt nyt kukaan muu kuin työntekijät ( ei palkkaa, ei lakkokorvausta). Olen sitä mieltä et jos lakkoon ryhdytään niin sit ollaan kunnolla eli vähintään 2 viikkoa ja saadaan lakkokorvaus ajasta. No, mut eihän Pam siihen lähde, koska joutuis silloin maksamaan korvauksia.

        just ne rikkurit tän lakon meni torppaamaan kun tyhmät menivät töihin.
        Jos oltaisiin saatu kaikki kaupan ja vartiointialan ihmiset lakkoon ni neuvottelijat olisivat voineet sen jälkeen vaatia paljon, paljon suurempia prosentteja.
        Mutta nyt kun työnantajat näkivät ettei tuo rikkureitten lammaslauma uskalla lakkoilla, niin ei heidän tarvinnut vaatimuksiin suostua. Ja kun työntekijäpuolella ei ole muuta konstia taistella, kuin lakko ja rikkurit veivät uuden lakon mahdollisuuden...ei jäänyt keinoja enää rikkuroinnin jälkeen.
        Olen tosi katkera rikkureille, ne kaikki on katalia porukanpettureita enkä toivo heille minkäänlaisia korotuksia, vaan palkanalennuksia rankalla kädellä.


      • ei yhdelle
        ¤¤ kirjoitti:

        Viitsittekin edes marista yhden päivän lakosta ! Juuri teidän kaltaisten ihmisten vuoksi tällä alalla palkat pysyvät aina matalina. Itse voin syödä vaikka viikon kynsiäni hyvän asian puolesta.
        Tajuatteko ollenkaan ettei saada mitään jos nyt ei taistella?? Pois siivousalalta kaikki jotka eivät lakkoon osallistu ! HÄVETKÄÄ :(

        marisimme YHDEN päivän lakosta! Lakko saisi olla heti vähintään viikon, jotta saataisiin jotain aikaseksi. Yhden päivän lakolla ei mitään saavuteta... rikkurit ovat töissä ja me, jotka lakkoilemme, menetämme palkkamme, eikä saada tilalle yhtikäs mitään.


      • Ellu hyvä,
        Ellu.. kirjoitti:

        just ne rikkurit tän lakon meni torppaamaan kun tyhmät menivät töihin.
        Jos oltaisiin saatu kaikki kaupan ja vartiointialan ihmiset lakkoon ni neuvottelijat olisivat voineet sen jälkeen vaatia paljon, paljon suurempia prosentteja.
        Mutta nyt kun työnantajat näkivät ettei tuo rikkureitten lammaslauma uskalla lakkoilla, niin ei heidän tarvinnut vaatimuksiin suostua. Ja kun työntekijäpuolella ei ole muuta konstia taistella, kuin lakko ja rikkurit veivät uuden lakon mahdollisuuden...ei jäänyt keinoja enää rikkuroinnin jälkeen.
        Olen tosi katkera rikkureille, ne kaikki on katalia porukanpettureita enkä toivo heille minkäänlaisia korotuksia, vaan palkanalennuksia rankalla kädellä.

        et voi olla noin mustavalkoinen asian suhteen. Olisihan Pam voinut näyttää mahtinsa ja jättää hyväksymättä sovintoesityksen sekä toteuttaa uhkaamansa 3 päivän lakon. Kaikki pelikortit olivat Pam:illa. Mitkä olivat nämä paljon, paljon suuremmat prosentit? Onko siitä tietoa? Jotainhan on Pam:in pitänyt heti alunperin ilmoittaa, mutta mitkä ne haetut prosentit olivat? Jotenkin tuntuu et ne olivat paljon pienemmät kuin mitä työntekijät osasivat odottaakaan. Ei se ole rikkureiden vika vaan Pam:in, mitäs hyväksyivät tuollaiset prossat!


      • Ellu..
        Ellu hyvä, kirjoitti:

        et voi olla noin mustavalkoinen asian suhteen. Olisihan Pam voinut näyttää mahtinsa ja jättää hyväksymättä sovintoesityksen sekä toteuttaa uhkaamansa 3 päivän lakon. Kaikki pelikortit olivat Pam:illa. Mitkä olivat nämä paljon, paljon suuremmat prosentit? Onko siitä tietoa? Jotainhan on Pam:in pitänyt heti alunperin ilmoittaa, mutta mitkä ne haetut prosentit olivat? Jotenkin tuntuu et ne olivat paljon pienemmät kuin mitä työntekijät osasivat odottaakaan. Ei se ole rikkureiden vika vaan Pam:in, mitäs hyväksyivät tuollaiset prossat!

        se 3 päivän lakko olis onnistunut kun ei saatu yhdenkään päivän lakkoa onnistumaan ?
        Kuvittelet että Pam jotenkin lakkoilisi vai? Kyllä ne on ne työntekijät jotka lakossa ovat, mutta nyt he kusivat omaan sukkaansa rikkurilauma kun meni töihin.


    • josjajos

      Ni jos sit tuon yhden lakko päivän jälkeen tulee viel pitempi lakko niin silloinhan liitto tieytty maksaa sen lakko avustuksen, mutta kuin nopiaa ettei sitä sit tartte kuukausi tolkulla odotella kun jollain se laskujen maksaminen on niinki pienestä summasta kiinni ettei oo vara kk odotella sitä korvausta.....

      • L&T:läinen

        sinä pelkää lakon pitenevän. PAM ei taistele ja rikkurit pitävät siitä huolen, että lakko menettää voimansa.


    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että eduskunnanväelle tulee automaattisesti joka vuosi 500 euron korotus. Koskaan ei ole lakkouhkaa. Ja hyvin vähän onnvastuuta. Kännyköillä leikkivät istunnoissa. Ei koskaan sanota että ei ole rahaa palkankortuksiin. Voi vittttuuuuuu

    • Anonyymi

      Aina voi kävellä ja pyöräillä. Täällä ei kulje mitään julkisia. ilman omaa autoa ei pääse mihinkään. Meille sanotaan kävelkää ja pyöräilkää. Matkaa 50km suuntaansa, pyöräteitä ei ole, vain umpijäinen ajorata. Stadin teini valitti, joutuu kävelemään 20 min. kotiinsa. Helsingissä on kaikki niin hankalaa jos tulee lunta 10cm niin liikenne seis.

    • Anonyymi

      Noni, se ois sitte kaikilla lakko 23.-24.3 jos eivät saa sopparia aikaiseksi! Että töihin ei sitten mennä! Välittäkääpä tieto ulkomaalaisille työkavereillekin!

      • Anonyymi

        Toistaiseksi pitää mennä töihin sillä paska palkalla kun ei voi olla poiskaan kun ei kuulu lakko yrityksiin :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaiseksi pitää mennä töihin sillä paska palkalla kun ei voi olla poiskaan kun ei kuulu lakko yrityksiin :/

        Sitä se on kun kuuluu yksityisiin isoihin firmoihin vaikka liksa on peestä ja työtä liikaa


    • Anonyymi

      Jos ei palkat nouse, niin suomalaisia ei pian näy yhtäkään missään. Haluatko sinä maksaa sellaisesta siivouksesta,jossa esim. Kouluttamaton, kielitaidoton, asennevikainen valehteleva jätkän loppi jostain paskamaasta "siivoaa" työpisteesi??!!. Minä tehda kaiki tyo huvin. Sanoovat. Tullaan töihin jos tullaan ja heilutaan hetki ja jälki sama kun ei ois mitään tehty.

    • Anonyymi

      Kyllä liittoon kuulumattomat voi hyvin tehdä lakon alaista työtä, ellei liitto sitten maksa heillekin lakkokorvausta?

      • Anonyymi

        Ei liittoon kuulumattomat saa mitään korvausta, ellei tee töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liittoon kuulumattomat saa mitään korvausta, ellei tee töitä.

        Ei liittoon kuuluvatkaan LIITOSTA saa rahaa, vaan työttömyyskassasta. Sinne rahat tulee muilta työtä tekeviltä.


    • Anonyymi

      Gta ja se on jo aika paljon enemmän kuin kaksi
      Ja hän on ollut jo pitkään ollut mitään ongelmia on ollut jo pitkään ollut

    • Anonyymi

      Tämän hetken lakko suma hyödyttää vain liittoja, heidän pakko syyttää hallitusta tiekennuksista kun oma perse kärsii. Tosi asiassa työntekijä saa muutaman euron korotuksen, mitä vitun väliä kun koko Suomen talous pitäis saada kuntoon. Ay liikkeet pelkää työntekijät eli maksajat sanoo irti maksunssa, joka olisi aivan oikein. Liitoilla oma pisnes kyseessä jos järkeviä ollaan sanotaan irti liiton maksuista, henkilö hyötyy heti satoja euroja vuodessa. Itse koskaan liittynyt liittoihin, töitä enemmän kuin ketennyt tehdä myös palkka väitän parempi kuin liitoon kuuluvilla. Liitot rakentaa upeita konttoreita ja päättäjät kuin syöttö sikoja yli syönneitä porssaita, nämäkö ajavat muka duunarin etuja. Ottakaa järki käteen, suurempaa huijausta saa etsiä. Terv. Työllä rikastunut ilman huijareita M 66v

    • Anonyymi

      Ay pomot on rinnastettavissa hamas ym. muihin terroristijärjestöihin. Tarkoitus vain aiheuttaa yhteiskuntaan epäjärjestystä. Menisivät suljettuun tilaan eduskunnan kanssa ja ennen ei pääse pois , kunnes asiat on sovittu .

      • Anonyymi

        Ja kuvitella että suurin osa suomalaisista on näiden terro järjestöjen puolella! Onnesta ihkuen haluttavat romuttaa loput suomen taloudesta. Kaikki jotka on lakossa pitäisi laittaa oikeuden eteen:(


      • Anonyymi

        Jeps, mutta moni on niiin aivopesty että luulevat että ihan meidän kaikkien puolesta lakkoillaan tai että ay liikkeet haluaa pelkästään meidän parasta:D kiukuttelevat kuin ei ole äärivasemmisto hallitus.


    • Anonyymi

      Itse olen kielitaitoinen, kokemusta ulkomailla työnteosta ja hommasin koulutuksen ja taitoja joilla on kysyntää muuallakin kuin täällä Neuvostoliitto-museossa. Jos tarvii niin ostan kämpän jostain käteisellä, rahaa on säästössä, ei velkaa ja luottotiedot sekä hampaat kunnossa! Onnea kommareille.

    • Anonyymi

      Onnea matkalle!!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1276
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe