CD-RW alustus

voi elämäni kevät

No nyt myrkyn lykkäsi. Päätin polttaa muutaman cd-rw:n valokuville ja köpöttelin kaupasta hakemaan muutaman tyhjän cd-rw:n.
No, ei muuta kuin tyhjä levy asemaan ja wintoosa alustamaan. Aikaa kului ja kaikki meni vanhalta ukolta putkeen ja kone sylkäisi ekan cd:n valmiina ulos koneesta ja jopa valokuvineen.
No siitä vanha mies innostui ja uutta tekemään samantien. Konbe kyseli, että alustetaanko ja ne muut höpinät johon annoin luva.
No sitten taqpahtui niin, että aikaa oli kulunut ja alustus loppumassa, kun wintoosa ilmoitti, että ei voi suorittaa alustusta loppuun!
Kokeilin toisen kerran uudella levyllä ja sama tulos. Koska olen epäileväinen mielenlaadultani, koitin taas uudestaan eri läppärillä ja taas uudella levyllä ja jälleen kaiken odotuksen jälkeen ilmoitus " Windovs ei voi suorittaa alustusta loppuun ".

No joo jumakauta nääs mikä neuvoksi? Miksi ensimmäinen meni niin kuin piti ja muut ei vaikka vaihdoin välillä konetta!

Onko nää levyt menetettyjä, joihin tuli ilmoitus, että alustusta ei voi suorittaa loppuun? Heitänkö niillä kuikkaa?
Käyttiksenä Wintoosan Vista ja levyt tosiaan CD-RW.

Auttakeehan isoisää!!!!

6

3405

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CD-RW-levyjä ei tarvitse alustaa millään tavalla.

    • 8

      johonkin toiseen. Ei välttämättä ole "menetetty levy". Kokeile tyhjentää jollaine muulla poltto-ohjelmalla. Vaikkapa... http://cdburnerxp.se/

      Sitä mä en vaan tajua, että pitää alustaa? Yleensä CD-RW levyt ovat valmiiksi alustettuja ja tyhjiä, kun ne paketista ottaa.

      Ja kukaan ei pistä ainakaan arkistointi mielessä valokuvia CD-RW tai millekään muulle RW-levylle.

    • minä vaan........

      uudelleen kirjoitettavia, jos nyt tosta vastaussotkusta se ei selvinnyt. CD-Rrät on kertatallentavia ja niitä kannattaa käyttää ettei kuvat lähde lipettiin (eli että et poista vahingossa). Älä heitä pois RW CDeitä, niille voi tallentaa uudelleen, vaikk jottain tilapäisesti ja tietysti pysyvästikin jos muistat olla poistamatta niiltä po tiedostot

      • silloin tarpeellinen, jos käyttää pakettikirjoitusta.


      • alkuperäinen kyselij
        ThreeMice kirjoitti:

        silloin tarpeellinen, jos käyttää pakettikirjoitusta.

        Eli alkuperäinen kyselijä.
        En todellakaan häiriköi tahallaan niin kuin toi yksi väitti.
        CD-RW-levylle heitin kuvia siksi, kun niitä kotona sqattui olemaan, en arkistointi tarkoituksessa vaan oli viemässä niitä kaverille.

        Uskokaa tai älkää niin silloin, kun heitän levyn koneeseen se alkaa automaattisesti alustaa eli kysyy balustetaanko ja luvan annettuani se alustaa levyb nopeasti ja seuraava kysymys tule myös automaattisesti " Levyn muotoilu saattaa kestää kauan " ja taas ruksi ruutuun, että siitä vaan.
        Tämä homma kestää noin 15-minuuttia ja kyseessä on ainakin koneen ilmoituksen mukaan "Levyn muotoilu ".
        Loppujen lopuksi tulee ilmoitus, että windovs ei voi suorittaa muotoilua loppuun.
        Klikkaan ok ja yritän sitten siirtää kuvat tälle cd-rw;lle, jolloin kone ilmoittaa että laita asemaan tallennukseen sopiva levy.

        Mulla on se verran ikää, että en todellakaan istu ja kirjoittele jotain viestejä/kysymyksiä pilanpäitten vaan siksi, että homma askurrattaa minua.

        Ja tosiaan koitin kahdella eri läppärillä ja lopputulos sama.


      • 19
        alkuperäinen kyselij kirjoitti:

        Eli alkuperäinen kyselijä.
        En todellakaan häiriköi tahallaan niin kuin toi yksi väitti.
        CD-RW-levylle heitin kuvia siksi, kun niitä kotona sqattui olemaan, en arkistointi tarkoituksessa vaan oli viemässä niitä kaverille.

        Uskokaa tai älkää niin silloin, kun heitän levyn koneeseen se alkaa automaattisesti alustaa eli kysyy balustetaanko ja luvan annettuani se alustaa levyb nopeasti ja seuraava kysymys tule myös automaattisesti " Levyn muotoilu saattaa kestää kauan " ja taas ruksi ruutuun, että siitä vaan.
        Tämä homma kestää noin 15-minuuttia ja kyseessä on ainakin koneen ilmoituksen mukaan "Levyn muotoilu ".
        Loppujen lopuksi tulee ilmoitus, että windovs ei voi suorittaa muotoilua loppuun.
        Klikkaan ok ja yritän sitten siirtää kuvat tälle cd-rw;lle, jolloin kone ilmoittaa että laita asemaan tallennukseen sopiva levy.

        Mulla on se verran ikää, että en todellakaan istu ja kirjoittele jotain viestejä/kysymyksiä pilanpäitten vaan siksi, että homma askurrattaa minua.

        Ja tosiaan koitin kahdella eri läppärillä ja lopputulos sama.

        olla vaan joku rasti kohdassa että alusta automaattisest kun levy laitetaan asemaan.
        Kokeile polttaa jotain muuta sille levylle kuin kuvia, niin näkee onko levy rikki. Viallisiakin levyjä sattuu joskus. Mulla kävi niin että yksi dvd ei suostutut järjestelmän recovery-levyksi mutta valokuvia otti vastaan.
        Entä jos vastaat alustuskyselyyn ei ja myös muotoiluun.
        Ihmeellisiä ovat dvd:n tiet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe