CD-RW alustus

voi elämäni kevät

No nyt myrkyn lykkäsi. Päätin polttaa muutaman cd-rw:n valokuville ja köpöttelin kaupasta hakemaan muutaman tyhjän cd-rw:n.
No, ei muuta kuin tyhjä levy asemaan ja wintoosa alustamaan. Aikaa kului ja kaikki meni vanhalta ukolta putkeen ja kone sylkäisi ekan cd:n valmiina ulos koneesta ja jopa valokuvineen.
No siitä vanha mies innostui ja uutta tekemään samantien. Konbe kyseli, että alustetaanko ja ne muut höpinät johon annoin luva.
No sitten taqpahtui niin, että aikaa oli kulunut ja alustus loppumassa, kun wintoosa ilmoitti, että ei voi suorittaa alustusta loppuun!
Kokeilin toisen kerran uudella levyllä ja sama tulos. Koska olen epäileväinen mielenlaadultani, koitin taas uudestaan eri läppärillä ja taas uudella levyllä ja jälleen kaiken odotuksen jälkeen ilmoitus " Windovs ei voi suorittaa alustusta loppuun ".

No joo jumakauta nääs mikä neuvoksi? Miksi ensimmäinen meni niin kuin piti ja muut ei vaikka vaihdoin välillä konetta!

Onko nää levyt menetettyjä, joihin tuli ilmoitus, että alustusta ei voi suorittaa loppuun? Heitänkö niillä kuikkaa?
Käyttiksenä Wintoosan Vista ja levyt tosiaan CD-RW.

Auttakeehan isoisää!!!!

6

3225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CD-RW-levyjä ei tarvitse alustaa millään tavalla.

• 8

johonkin toiseen. Ei välttämättä ole "menetetty levy". Kokeile tyhjentää jollaine muulla poltto-ohjelmalla. Vaikkapa... http://cdburnerxp.se/

Sitä mä en vaan tajua, että pitää alustaa? Yleensä CD-RW levyt ovat valmiiksi alustettuja ja tyhjiä, kun ne paketista ottaa.

Ja kukaan ei pistä ainakaan arkistointi mielessä valokuvia CD-RW tai millekään muulle RW-levylle.

• minä vaan........

uudelleen kirjoitettavia, jos nyt tosta vastaussotkusta se ei selvinnyt. CD-Rrät on kertatallentavia ja niitä kannattaa käyttää ettei kuvat lähde lipettiin (eli että et poista vahingossa). Älä heitä pois RW CDeitä, niille voi tallentaa uudelleen, vaikk jottain tilapäisesti ja tietysti pysyvästikin jos muistat olla poistamatta niiltä po tiedostot

• silloin tarpeellinen, jos käyttää pakettikirjoitusta.

• alkuperäinen kyselij
        ThreeMice kirjoitti:

silloin tarpeellinen, jos käyttää pakettikirjoitusta.

Eli alkuperäinen kyselijä.
        En todellakaan häiriköi tahallaan niin kuin toi yksi väitti.
        CD-RW-levylle heitin kuvia siksi, kun niitä kotona sqattui olemaan, en arkistointi tarkoituksessa vaan oli viemässä niitä kaverille.

Uskokaa tai älkää niin silloin, kun heitän levyn koneeseen se alkaa automaattisesti alustaa eli kysyy balustetaanko ja luvan annettuani se alustaa levyb nopeasti ja seuraava kysymys tule myös automaattisesti " Levyn muotoilu saattaa kestää kauan " ja taas ruksi ruutuun, että siitä vaan.
        Tämä homma kestää noin 15-minuuttia ja kyseessä on ainakin koneen ilmoituksen mukaan "Levyn muotoilu ".
        Loppujen lopuksi tulee ilmoitus, että windovs ei voi suorittaa muotoilua loppuun.
        Klikkaan ok ja yritän sitten siirtää kuvat tälle cd-rw;lle, jolloin kone ilmoittaa että laita asemaan tallennukseen sopiva levy.

Mulla on se verran ikää, että en todellakaan istu ja kirjoittele jotain viestejä/kysymyksiä pilanpäitten vaan siksi, että homma askurrattaa minua.

Ja tosiaan koitin kahdella eri läppärillä ja lopputulos sama.

• 19
        alkuperäinen kyselij kirjoitti:

Eli alkuperäinen kyselijä.
        En todellakaan häiriköi tahallaan niin kuin toi yksi väitti.
        CD-RW-levylle heitin kuvia siksi, kun niitä kotona sqattui olemaan, en arkistointi tarkoituksessa vaan oli viemässä niitä kaverille.

Uskokaa tai älkää niin silloin, kun heitän levyn koneeseen se alkaa automaattisesti alustaa eli kysyy balustetaanko ja luvan annettuani se alustaa levyb nopeasti ja seuraava kysymys tule myös automaattisesti " Levyn muotoilu saattaa kestää kauan " ja taas ruksi ruutuun, että siitä vaan.
        Tämä homma kestää noin 15-minuuttia ja kyseessä on ainakin koneen ilmoituksen mukaan "Levyn muotoilu ".
        Loppujen lopuksi tulee ilmoitus, että windovs ei voi suorittaa muotoilua loppuun.
        Klikkaan ok ja yritän sitten siirtää kuvat tälle cd-rw;lle, jolloin kone ilmoittaa että laita asemaan tallennukseen sopiva levy.

Mulla on se verran ikää, että en todellakaan istu ja kirjoittele jotain viestejä/kysymyksiä pilanpäitten vaan siksi, että homma askurrattaa minua.

Ja tosiaan koitin kahdella eri läppärillä ja lopputulos sama.

olla vaan joku rasti kohdassa että alusta automaattisest kun levy laitetaan asemaan.
        Kokeile polttaa jotain muuta sille levylle kuin kuvia, niin näkee onko levy rikki. Viallisiakin levyjä sattuu joskus. Mulla kävi niin että yksi dvd ei suostutut järjestelmän recovery-levyksi mutta valokuvia otti vastaan.
        Entä jos vastaat alustuskyselyyn ei ja myös muotoiluun.
        Ihmeellisiä ovat dvd:n tiet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe