Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten nätisti hommasta eroon?

Lupaustaan katuva kaaso

Moi, voisko joku jolla on omaa kokemusta kertoa miten pääsen kaason tehtävästä eroon? Aluksi olin otettu kyseisestä tehtävästä mutta pikkuhiljaa homma on alkanut ärsyttämään tosi paljon. Varmaa on, että morsian loukkaantuu loppuelämäksi mutta toisaalta tuntuu niin typerältä ruveta touhottamaan kenenkään häitä jos ei ole itse innostunut koko aiheesta!

7

2485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaso 2004

      lähde jonnekin matkalle häiden ajaksi, tai juuri edeltäväksi viikoksi, kahdeksi, jolloin et ehdi hoitaa viime hetken valmisteluja ja olla aamulla pukemassa morsianta. voithan juuri ehtiä hääjuhlaan mukaan. keksi joku pakollinen syy, mikis juuri silloin joudut lähtemään, vaikka lahjaksi saatu matka, jossa ajankohta on juuri silloin ja pakko mennä. tyhmää valehdella, mutta ei ainakaan tulisi ikuista välirikkoa, jos nyt epäilet näin käyvän.

      tietysti voisit koittaa sanoa että luulet että joku toinen sopisi hommaan sinua paremmin, ja keskustella asiasta suoraan.

      • kaaso

        Et voi olla tosissas ja ehdottaa tollasta. Häät on parin ehkä ikimuistoisin juhlapäivä heidän elämässään ja katoamalla kaason tehtävästä "varttia" ennen juhlaa pilaat takuu varmasti koko päivän. Ehkä olis nyt kuitenkin viisainta sanoa morsmaikulle ihan suoraan ja mahdollisimman pian että sä et kuitenkaan halua ko. tehtävään...luulen että jokainen morsian ymmärtää ja on kiitollinen saadessaan valita uuden läheisen hoitamaan homman, sellaisen joka on motivoitunut tekemään töitä heidän päivänsä takia!


    • bestmäninä kahdesti

      Jos morsian on sinun todella hyvä ystäväsi, et voi enää peruuttaa kaasouttasi. Morsiamelle tulee todella paha mieli, jos nyt alat jänistää. Kaasona pystyt kuitenkin vaikuttamaan "hössötystasoon" todella paljon, saat ja sinun pitääkin tiputtaa morsianta maan pinnalle välillä.

      Kaikkeen ei todellakaan tarvitse suostua, mitä morsiusparin päähän pälkähtää. Itse kahdesti bestmäninä olleena kieltäydyin heti kättelyssä järjestämästä polttareita, molemmille sulhasille. Se sopi mainiosti, polttarit järjestivät muut kaverit. Itse toimin hääjuhlissa seremoniamestarina. Muuten, bestmäninä olo oli niin kypsää, etten halunnut omiin häihini bestmäniä ollenkaan. Hyvin hoitui kaikki!

      Se hääpäivä menee kuitenkin ohi niin nopeasti, ettei kannata antaa ystävyyden rikkoutua vain sen takia, ettei kaikessa ole samaa mieltä kuin morsio.

      • kaaso

        kaasona toimiminen on kunnia, mutta jos ei halua kaikkea hoitaa voi tottakai 'nakittaa' muita morsiammen kavereita esim polttareita järjestämään, sukulaisia lahjapöydän pitoon, puheen voi pitää myös joku lapsuudenystävä ja orkesterin kanssa voi sopia asioista etukäteen... koristeita ym. tehdään muutenkin porukalla, ei niitä yksinkään jaksa. itse olen nyt toista kertaa kaasona, kahtena kesänä peräkkäin koska edellinen kerta meni kuulemma niin loistavasti ;) mitään paineita ei oteta, hääparille ei murheista kerrota, porukalla hoidettiin ja hoidetaan kaikki :)


    • morsian

      Mieluummin irtisanoutuu tehtävässä ajoissa. Itse en loukkaantuisi. Omaa kaasoani ei näytä kiinnostavan tehtävä yhtään. Olen harkinnut kysyä haluaako hän jättää tehtävän.

      • ex-kaaso

        suuttui verisesti eikä pidä enää yhteyttä. Eli entisiä frendejä tässä ollaan..
        Ei ymmärtänyt että perheessäni oli surua jonka vuoksi en kaason tehtäviin jaksanut perehtyä.


      • Tane
        ex-kaaso kirjoitti:

        suuttui verisesti eikä pidä enää yhteyttä. Eli entisiä frendejä tässä ollaan..
        Ei ymmärtänyt että perheessäni oli surua jonka vuoksi en kaason tehtäviin jaksanut perehtyä.

        Ikäväähän tuo on, muttet oikeasti menettänyt hyvää ystävää. Jos hän todella pisti välit poikki siksi, ettet halunnut olla kaaso, on vika hänessä eikä sinussa. Kun minä aikoinaan pyysin itselleni best-mania, ensimmäinen kieltäytyi. Hän ei sanonut ensiksi syytä, enkä siitä huolimatta suuttunut. Myöhemmin kuulin syyn, joka oli minusta hyvä. Jos ystäväsi olisi ollut todellinen ystäväsi, hän olisi ymmärtänyt sen, ettet halua olla kaaso. Hän ei luottanut sinuun tässä asiassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe