Hei,
Haluaisin lähteä töihin kesäksi/loppuvuodeksi Maltalle. Haluaisinkin tietää kokemuksia millaista on olla suomalainen työntekijä Maltalla. Oliko töitä helppo saada? Mistä hait töitä? Oliko työluvan saaminen vaikeaa? Oliko asumisen kanssa ongelmia?
Kokemuksia kaivataan! :)
Töihin Maltalle
7
4638
Vastaukset 7
- maltalainen
Työluvan saaminen on aika tuskallista, sillä sen täytyy sinulle hankkia työnantaja. Harva on halukas hankkimaan tilapäiselle ja varsinkin ulkomaalaiselle työntekijälle työlupa nimissään, vaan jos satut löytämään työpaikan joka olisi halukas ottamaan sinut töihin palkkaavat he sinut suurella todennäköisyydellä sitten pimeästi, mikä ei todellakaan ole suositeltavaa. Kaikki byrokratia terveydenhoidon, lupien, vuokrasopimusten ja esim. laskujen maksamisen osalta on aika hemmetin takapajuista Suomeen verrattuna, joten kumileimaviidakosta selviäminen vaatii paljon etukäteistietoa, kärsivällisyyttä ja oikeanlaisen asenteen, eli olet valmis menemään puimaan nyrkkiä ja vaatimalla vaatiimaan oikeuksiasi kun mitään ei tapahdu. En suosittele.
- Maltaltalta
Pah.
Itse tulin saarelle ja löysin töitä - ja kaikki asiat hoitui. Byrokratiaa huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Ja ei ole pelkästään omasta firmasta kiinni - muiden firmojen kolleegoilla sama juttu.
Tervetuloa Maltalle! :) - crs
Maltaltalta kirjoitti:
Pah.
Itse tulin saarelle ja löysin töitä - ja kaikki asiat hoitui. Byrokratiaa huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Ja ei ole pelkästään omasta firmasta kiinni - muiden firmojen kolleegoilla sama juttu.
Tervetuloa Maltalle! :)Voiko kysyä, minkänimisessä yrityksessä olet töissä? Ja minkätyyppisiä töitä tarjolla yms.
- Rakelmalta
Itse olin 9.6-30.6 välisenä aikana hotellissa töissä animaattorina( aktiviteettejen järjestäjänä hotellissa) ja sain sieltä työtarjouksen. Työ ei ollut pimeää vaan järjestettiin kunnon papereilla ja luvilla. Työlupamaksu oli 58 e. Palkka oli 4.3 e tunnilta miinus verot. Työ tosi mukavaa mutta laiskuud ja huono palkka sai mut lopettamaan... Muutoin vain positiivista sanottavaa ja sain ilmaisen hotellilounaan ja ilmaisen linukan pr. Päivä :)
- Anonyymi
ilmainen limukka :) kannattaa ilman muuta lähteä.
kuka vittu elää 4,3 € tunti vai oliko pilkkuvirhe... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ilmainen limukka :) kannattaa ilman muuta lähteä.
kuka vittu elää 4,3 € tunti vai oliko pilkkuvirhe...Tuo taitaa olla pelkää vallettaa?
- Anonyymi00007
Ei kannata mennä. Korkeat vuokrat, paska liikenne, narkkeja ja rahanpesua, surkeaa ruokaa, kallista, likaista, vaarallista, pieni paikka, täynnä intialaisia kiskureita, paikalliset kusettaa selän takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 90980
- 119843
- 143814
- 40765
- 70657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40629Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu179566- 32549
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58513Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46512- 80510
- 65506
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 39469
- 45453
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i2449- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31436Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74436Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61430