Voiko toisen häissä kosia?

kosija?

Olen menossa erään lähisukulaiseni häihin. Olen ajatellut, että mikäpä sen parempi hetki kosia omaa avovaimoani kuin hääjuhla (jossain vaiheessa iltaa, mieluiten kaikkien kuullen ja edessä). Onko tämä oikein? Viekö se liikaa huomiota pois hääparin riemusta ja juhlasta? Tuntuuko se heistä pahalta? Entä muista? Mitä itse tykkäisit, jos omissa hääjuhlissasi joku lähisukulaisesi kosisi omaa mielittyään?

71

5671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmm,m,m,m,m,m

      En nyt keksinyt muuta sanaa kuin tökerö. Ensinnäkin veisitte huomion pois hääparista. Ja koska kyseessä on lähisukulaisesi häät, siellä on paljon sinulle tuttuja ihmisiä. Voisin veikata että hääpari ei oikein tykkäisi, kun veisitte huomion heistä täysin, kosisit kaikkien edessä ja kaikki tulisivat onnittelemaan TEITÄ (ehkä vaivaantuneinakin).

      Jos oikeasti haluat kosia mielitiettyäsi häissä, niin mieluusti täysin kahden kesken, sitten kun hääjuhlan kaikki pakolliset kuviot on tehty ja on ns. vapaata seurustelua ja juhlintaa.

      • sexpol

        Viestistä ei käy ilmi, mutta kyse voi olla siitä, että nainen haluaa kosia toista naista heteroparin häissä, ja samalla tuoda esille homoparien oikeutta päästä naimisiin.

        Voi tuntu tökeröltä hääparin kannalta, jos homopari ottaa asiakseen nostaa kysymyksen esille "Hei, miksei me kanssa?"

        Ehkä tällaisessa tilanteessa kuitenkin olisi parempi jättää poliittiset agendat toiseksi, ja keskittyä juhlimaan ystävien onnea, vaikka kyllä suomalaisten kommunistien periteessä oli sekin piirre, että kun pappia ei kutsuttu häihin tai hautajaisiin, niin puolueosaton johtaja piti hautajaisissa ja häissä puheen, johon sisältyi katsaus poliittiseen tilanteeseen.


    • näimpä näin

      Häissä kuuluu olla vain yksi juhlapari ja se on hääpari.. Kuten toinen jo sanoin,niin se olisi sinulta todella TÖKERÖÄ käytöstä mennä kosimaan toisten häissä julkisesti.. Joten toivottavasti teet sen jossain muualla, järjestä vaikka kotonasi jotkut juhlat (vappu, kevät ym..) sukulaisille ja kavereille ja kosi siellä, jos haluat sen julkisesti tehdä..

    • omituista toimintaa

      Minusta olisi törkeää kosia jonkun toisen häissä. Minkä ihmeen takia hetki olisi sinusta paras mahdollinen? Viedä kaikki huomio illan juhlakaluilta heidän tärkeänä päivänään? Ja miksi ihmeessä kosinnan pitää olla julkinen? Sehän on suuri teidän kahden välinen asia ja oletko varma ettei avovaimosi kiusaannu julkisesta kosinnasta? Minä olisin ainakin ollut todella pettynyt jos sulhaseni olisi kosinut minua julkisesti - ja jos vielä muiden häissä niin siitä olisin kyllä jo suuttunut.

    • huono idea

      Peesaan edellisiä. Jos kosintasi pitää olla julkinen, niin tee se semmoisissa juhlissa, joissa itse olet päähenkilönä ja saat määrätä juhlan luonteen. Jonkun toisen häissä et ole päähenkilö. Tai sitten ihan semmoisessa tilanteessa, jossa kaikki ovat "tasa-arvoisia" eli ei olla kenenkään juhlissa vaan esim. kaikille yhteisissä vappubileissä.

      Mielipiteitä kun kysyit, niin jos omissa häissäni (ihan pienimuotoiset aikanaan) olisi joku tuolla tavalla varastanut shown, saattaisin muistaa sen pitkään... enkä hyvällä. Ja jos olisin vieraana häissä, jossa joku toinen vieras on huomion kuokkavieras kosimalla omaa avokkiaan, niin mielipaha morsiusparin puolesta olisi iso.

      Mutta, kuten tuossa joku jo sanoikin, oletko yhtään varma, että avokkisi haluaa tulla julkisesti kosituksi? Tai vieläpä jonkun toisen häissä? Moni nainen tykkää, että kosinnan pitää olla jotenkin spesiaali. Ja mitä spesiaalia on tulla kosituksi huomionvarastajana toisen häissä? Mitä ikimuistoista, juuri teidän suhteeseen liittyvää toisten häissä kosimiseen liittyisi avokillesi, vaikka kosisit ihan kahdenkesken hiljaisesti? Eiköhän avokkisi ole ansainnut jonkun hiukan enemmän hänelle kohdennetun jutun, vai mitä luulet?

    • uhiuhbbgv

      voi!!!! Hääpäivä on sen onnellisen parin päivä ei teidän. Lisäksi jos niin tekisit varmasti saisit hääparin vihat yllesi.

    • hajatelmia

      Minusta nykyhäät ovat ihme patsastelua. Kyllä, hääpari on tietysti hääpäivänään pääosissa, mutta eikö häiden tarkoitus ole juhlia kahden ihmisen rakkautta ja sitoutumista toisiinsa, ei niinkään näitä ihmisiä? Näin ollen koska häät ovat rakkauden juhla, ymmärrän kyllä aloittajan logiikan miksi hänestä häät ovat oivallinen paikka kosia.

      Jos itse olisin toinen hääparista, en panisi pahakseni jos joku kihlautuisi häissäni. Helkkari, sehän olisi hienoa olla innoittajana muidenkin rakkaudelle! Toisten parien rakkaus omissa häissäni ei olisi mitenkään minulta pois. Päinvastoin, jos kyseessä olisi läheiset ihmiset, olisin kovin iloinen heidän puolestaan. Samoin minä olen aikuinen ihminen, jos joku toinen saa hetken huomiota, ei se ole maailmanloppu saati pilaisi häitäni.

      Tietenkin julkinen kosinta on riski, voi tulla julkisesti rukkaset tai toinen suostuu vain koska ei voi kaikkien katseen alla kieltäytyä. Julkinen kosinta, oli tilaisuus mikä tahansa, on minusta ehkä hieman korni. Kyseessä on kuitenkin kahden ihmisen välinen sopimus, jonka solmiseksi sopii intiimi kahden keskinen hetki. Ja tällainenhan voi olla häissäkin ;)

      • omituista toimintaa

        No ei se nyt vielä kerro yleisestä mielipiteestä mitään, että sinä et loukkaantuisi jos joku kosisi avopuolisoaan sinun häissäsi. Todella moni muu kyllä voi loukkaantua. Sitä paitsi kyllä se mun mielestä on hyvän maun vastaista ja todellakin epäkohteliasta kosijalta. Vähän sama kuin joku alkaisi jonkun 50-vuotispäivillä kuuluttaa kovaan ääneen, että "täytän se minäkin 50 vuotta kahden vuoden kuluttua". Kun juhlitaan jonkun muun häitä niin on hyvä keskittyä siihen eíkä hämmentää vieraita ja juhlan järjestäjiä siirtämällä kaikkien huomion itseensä.


      • huono idea
        omituista toimintaa kirjoitti:

        No ei se nyt vielä kerro yleisestä mielipiteestä mitään, että sinä et loukkaantuisi jos joku kosisi avopuolisoaan sinun häissäsi. Todella moni muu kyllä voi loukkaantua. Sitä paitsi kyllä se mun mielestä on hyvän maun vastaista ja todellakin epäkohteliasta kosijalta. Vähän sama kuin joku alkaisi jonkun 50-vuotispäivillä kuuluttaa kovaan ääneen, että "täytän se minäkin 50 vuotta kahden vuoden kuluttua". Kun juhlitaan jonkun muun häitä niin on hyvä keskittyä siihen eíkä hämmentää vieraita ja juhlan järjestäjiä siirtämällä kaikkien huomion itseensä.

        Samaa mieltä "omituisen toiminnan" kanssa. "Hajatelmia" puhui rakkauden juhlasta, mutta kyllä rakkauden juhla sillä kyseisellä kerralla on aina kyseisen parin juhla. Ei siinä juhlita pelkkää rakkautta vaan juuri niiden kyseisten ihmisten rakkautta - ei siis serkkupoika villen ja avovaimonsa ninnin rakkautta, joka sekin varmaan on ihan juhlimisen arvoinen. Sitten omalla ajallaan.

        Mietin vielä, että jos itse olisin tuollaisen kosinnan "uhriksi" joutunut, niin eihän siinä olisi osannut muuta kuin punastellen kurkistella hämillään hääparia, että "tää meidän matti nyt vaan on tämmönen, ei se osaa tapoja...". En olisi todellakaan halunnut tulla kihlatuksi kenenkään toisen häissä (mutta onneksi miehelleni ei mikään niin kummallinen olisi voinut mieleen juolahtaa). Pitämättä silti häitä mitenkään erityisenä patsasteluna.

        Meillä jokaisella on aika vähän tilaisuuksia olla nykyaikana juhlien päähenkilönä. Jos joku on sellaisen itselleen valinnut vaikkapa mojovat häät järjestämällä, niin annetaan hänelle kaikki oikeus olla päivänsä ehdoton päähenkilö. Vaikka huomion varastaminen ei "hajatelmia" mukaillen päähenkilölle maailmanloppu olisikaan, niin miksi kuitenkaan ei edes pikkusiivua näpistämään?


    • miraliini

      Olen myös sitä mieltä, että ideasi on erikoinen ja koska et asiasta enempää tänne ole kertonut, oletan häiden noudattavan perinteisiä linjauksia ja silloin on tahditonta ryhtyä järjestämään ikiomaa ohjelmaa olipa tarkoituksesi avovaimoasi kohtaan kuinka kaunista tahansa. Jos kuitenkin koet aivan välttämättömäksi saada kosia häissä pyydä edes lupa hääparilta etukäteen. Tuskin he ei kehtaavat sanoa, mutta ainakin tiedät etukäteen ilmeistä toimitko heitä kohtaan hyvin tai huonosti.

      Mikset voisi kosia avokkiasi kahden kesken samassa tilaisuudessa? Tee siitä jännittävää tai hauskaa, koska ideasi julkistaa kosinta on mielestäni aika tylsä noin muutenkin. Liian kopioitua, liian elokuvamaista. Naisena minä kaipaisin jotakin suloisen salaista, romanttista kuiskuttelua, ylimääräistä skoolausta vain kahden muiden jatkaessa omia juttelun hyrinöitään, sormus tietysti mukana ja vaikkapa häistä lähtiessä voisi vihjaista läheisimmille, että taisi näistä häistä tulla teillekin erityinen merkkipäivä. Silloin toimisitte tyylikkäästi ja omissa häissänne voisitte muistaa kiittää tämän hetkistä hääparia erinomaisesta esimerkistä.

    • ::::::::::::

      komppaan muita kirjoittaneita...

      siis olisi todella törkeää viedä hääparin unelmapäivästä huomio itseensä.. jos omalla kohdallani noin kävisi niin suuttuisin siitä todenteolla ja en tiedä todellakaan mitä tekisin.. mutta sen sanon etten onnittelisi enkä mitään.. olisin katkera siitä pitkän aikaa että mun päivä mentäisiin tolla tavoin pilaamaan...

      mikset mene vaikka johonkin lätkä matsiin mielitiettysi kanssa ja kosi ruudun kautta??? silloin sen näkisi moni muukin ihminen kuin vain lähisukusi!!!!! ja muutenkin mielestäni tuollainen "julkinen" kosiminen on turhan "leffamaista" soopaa joka HARVOIN toimii oikeassa elämässä!!!!

      kuullostat iältäsi nuorelta... joten mieti mitä teet ennenko teet yhtään mitään...

    • Riippuu hääparista

      Riippuu hääparista, kuinka he suhtautuvat. Mun mielestä se ois ok. Jollekin se voisi pilata koko hääpäivän. En ymmärrä miksi se nyt veisi huomion hääparista. Vai loppuillanko ihmiset juhlisi teidän kihlaustanne ja unohtaisi koko hääparin? Itse vain vieraana onnittelisin ja thats it.

      Enkyllä pitäisi julkisesta kosinnasta, mutta ehkä joku pitää.

    • tunnet

      hääparin? Jos tunnet hyvin, kysy heiltä suoraan miten he siihen suhtautuvat. Avarakatseiset ihmiset eivät pane pahakseen toisen onnea omissa häissään.

      • häävieras

        Tässä ei kuule ole kyse mistään avarakatseisuudesta. Onnellinen voi olla ilman, että sitä pitää kuuluttaa julkisesti toisten ihmisten juhlissa. Kääntäisin tämän kysymyksen niin päin, että miksi ihmeessä pitäisi kosia muiden häissä? Mikä siitä tekee jotenkin erityisen hyvän paikan ja tilaisuuden kosia? Se ei taatusti ole hyvien tapojen mukaista ja kyllä, se vie jonkin verran myös huomiota päivän juhlakaluilta. Ei tietenkään koko loppuillaksi, mutta kosinnalle on paljon parempiakin paikkoja kuin toisten häät. Se on ajattelematonta hääpari kohtaan. Toki jos kysyy etukäteen ja on sataprosenttisen varma ettei hääpari haittaa niin siitä vaan sitten. Miettisin kuitenkin vielä sitäkin, että tykkääkö se mielitietty sitten moisesta kosinnasta.


      • ainoastaan
        häävieras kirjoitti:

        Tässä ei kuule ole kyse mistään avarakatseisuudesta. Onnellinen voi olla ilman, että sitä pitää kuuluttaa julkisesti toisten ihmisten juhlissa. Kääntäisin tämän kysymyksen niin päin, että miksi ihmeessä pitäisi kosia muiden häissä? Mikä siitä tekee jotenkin erityisen hyvän paikan ja tilaisuuden kosia? Se ei taatusti ole hyvien tapojen mukaista ja kyllä, se vie jonkin verran myös huomiota päivän juhlakaluilta. Ei tietenkään koko loppuillaksi, mutta kosinnalle on paljon parempiakin paikkoja kuin toisten häät. Se on ajattelematonta hääpari kohtaan. Toki jos kysyy etukäteen ja on sataprosenttisen varma ettei hääpari haittaa niin siitä vaan sitten. Miettisin kuitenkin vielä sitäkin, että tykkääkö se mielitietty sitten moisesta kosinnasta.

        eräs ratkaisu kysymykseen.

        Tapahtuman voisi ajoittaa parin lähdön jälkeen, silloinhan hääpari ei menetä mitään, oletuksena tietenkin että asiasta on keskusteltu heidän kanssaan ja hyväksyntä toimintaan on saatu.

        Aina tulee olemaan joku, joka hyväksyy ja toinen joka katsoo, että on toimittu hyvien tapojen vastaisesti. Se ei liene vältettävissä, jos kosinta toteutetaan toisten häissä.


    • naisuli,,,

      minulle ei uppoisi että toisen juhlapäivä "varastetaan" omaksi. Ihan törkeää jos omissa häissäni joku kosisi toista.
      Ja minä haluan ainakin oman juhlapäivän eikä niin et kaikil muillakin on sit sinä päivänä jotain juhlittavaa.

      • kahden kesken

        Ei missään nimessä julkista kosintaa. tyttöystäväsi joutuu kiusalliseen tilanteeseen, koska julkisesti ei ole muuta mahdollisuutta kuin suostua. Muutenkin kosinta on minusta kahdenkeskinen asia, ja sopii tapahtuvaksi vaikkapa toisten häissä, kun vaan teette sen hiljaisesti keskenänne. Hääjuhla on toki romanttinen tilanne kosimiseen.


      • 10+2 on jotain
        kahden kesken kirjoitti:

        Ei missään nimessä julkista kosintaa. tyttöystäväsi joutuu kiusalliseen tilanteeseen, koska julkisesti ei ole muuta mahdollisuutta kuin suostua. Muutenkin kosinta on minusta kahdenkeskinen asia, ja sopii tapahtuvaksi vaikkapa toisten häissä, kun vaan teette sen hiljaisesti keskenänne. Hääjuhla on toki romanttinen tilanne kosimiseen.

        Julkinen kosinta on ylipäätään tökerö idea. Eihän tarkoitus ole kosia yleisöä vaan puolisokandidaattia. Ettehän te yleisöä varten mene naimisiinkaan, vaan toisianne ja itseänne varten. Sen sijaan oikein hyvä idea on ilmoittaa kosinnan lopputulos suuremmalle yleisölle vaikkapa ystävien häissä erillisenä ohjelmanumerona. Esimerkiksi tähän tapaan: "Olen eilen pyytänyt asuinkumppaniani ja rakastamaani, melkein yhtä ihanaa naista kuin tämän juhlan morsian, eli Minnaa vaimokseni. Kuten hyvin tiedätte, Minna upeana naisena ansaitsee itselleen kunnon miehen. Juuri siksi pyysin häntä vaimokseni nopeasti ja päättäväisesti, ennenkuin hän jostain sellaisen kunnon miehen löytää. Ja Minnan vastaus oli aivan oletuksienne mukainen. Hän vastasi kolmella sanalla: Vaihtoehto 1: ÄLÄ UNTA NÄÄ. Vaihtoehto 2: IHANAA, TIETENKIN TULEN tai Vaihtoehto 3: MIETITÄÄN NYT VIELÄ.

        Jos teet itse kosinnan julkisesti, ei kosittavalla todellakaan ole muita oikeita vaihtoehtoja kuin suostua. Jos hän vastaa jotain muuta, niin sillä hän nolaa sekä sinut että itsensä perusteellisesti koko porukan edessä. Kosinta on oikeasti vain kahden ihmisen välinen asia, jossa kosittavalle on annettava todellinen mahdollisuus myös kieltäytyä. Kysehän on hänen elämästään. Sitten kun hän on suostunut, voit tietty lopettaa kaikki tarpeettomat hymistelyt ja ottaa aikamiehen tavoin ohjat tukevasti ja tanakasti isännän käsiin niinkuin asiaan kuuluukin.


      • miehenämaailmassa
        10+2 on jotain kirjoitti:

        Julkinen kosinta on ylipäätään tökerö idea. Eihän tarkoitus ole kosia yleisöä vaan puolisokandidaattia. Ettehän te yleisöä varten mene naimisiinkaan, vaan toisianne ja itseänne varten. Sen sijaan oikein hyvä idea on ilmoittaa kosinnan lopputulos suuremmalle yleisölle vaikkapa ystävien häissä erillisenä ohjelmanumerona. Esimerkiksi tähän tapaan: "Olen eilen pyytänyt asuinkumppaniani ja rakastamaani, melkein yhtä ihanaa naista kuin tämän juhlan morsian, eli Minnaa vaimokseni. Kuten hyvin tiedätte, Minna upeana naisena ansaitsee itselleen kunnon miehen. Juuri siksi pyysin häntä vaimokseni nopeasti ja päättäväisesti, ennenkuin hän jostain sellaisen kunnon miehen löytää. Ja Minnan vastaus oli aivan oletuksienne mukainen. Hän vastasi kolmella sanalla: Vaihtoehto 1: ÄLÄ UNTA NÄÄ. Vaihtoehto 2: IHANAA, TIETENKIN TULEN tai Vaihtoehto 3: MIETITÄÄN NYT VIELÄ.

        Jos teet itse kosinnan julkisesti, ei kosittavalla todellakaan ole muita oikeita vaihtoehtoja kuin suostua. Jos hän vastaa jotain muuta, niin sillä hän nolaa sekä sinut että itsensä perusteellisesti koko porukan edessä. Kosinta on oikeasti vain kahden ihmisen välinen asia, jossa kosittavalle on annettava todellinen mahdollisuus myös kieltäytyä. Kysehän on hänen elämästään. Sitten kun hän on suostunut, voit tietty lopettaa kaikki tarpeettomat hymistelyt ja ottaa aikamiehen tavoin ohjat tukevasti ja tanakasti isännän käsiin niinkuin asiaan kuuluukin.

        En kyllä miehenä menisi koskaan vertaamaan kahden naisen "upeutta" toisiinsa. Siinä ei voi tulla kuin turpaan. :-)


    • sisisisisisisisisis

      minusta ei ole soveliasta kosia kaikkien nähden koska toisten häissä täytyy olla vain yksi juhlapari. mutta sen sijaan olisi hyvä idea ainakin minun mielestäni jos sitten häiden jälkeen jossain vaikkapa ravintelissa kosisit. mutta älä tee sitä kaikkien nähden kesken juhlien. jo ihan senkin tähden että olin asunut erään naisen kanssa 2 vuotta yhdessä ja kun kosin sellaisessa tilanteessa jossa oli lähes kaikki tutut mukana sanoikin nainen yllättäen kieltävän vastauksen. se oli 100 kertaa kauheampaa kun oli vielä kaikki tutut mukana... mutta tuskinpa sinulle sentäs käy niin! :) onnea ja menestystä!

    • mää itte

      Se olisi tosiaan melko tökeröä.

    • Vanhanaikainen ?

      Ehdoton EI.

      Edelliset kirjoittajat ovat keskittyneet siihen, miltä hääparista tuntuisi. Mutta pitää ottaa huomioon myös ehkä ne 100 vierastakin. Jos joukossa on ihmisiä, jotka eivät tätä avoparia tunne, tulisi aika kiusallinen tilanne, että mennäkö onnittelemaan vai ei. Miltä hääparin vanhemmista tuntuisi? Jos oman lapseni häissä joku varastaisi huomion, tulisi kaulimelle käyttöä.

      Naisena sanon myös, etten missään tapauksessa haluaisi kosinnan tapahtuvan julkisella paikalla, enkä etenkään tuttujen ihmisten seurassa. Kihlajaisjuhla on onnitteluja varten, ei itse kosinta.

      Entä jos nainen vastaa "Ei"? Aika hyvin lössähtäisi tunnelma.

      Entä sitten myöhemmin, jos joku erehtyy kysymään milloin menitte kihloihin: "pp.kk.vvvv""
      "Ai niin, silloinhan oli Xn & Yn häät!"

    • hm-.-

      itse jos olisin morsian en pitäisi yhtään toisten kosiskeluista minun päivänäni.

    • kosi jossain muualla

      saa varastaa huomiota juhlien päätähdiltä. MUTTA. Seura tekee kaltaisekseen ja vakka kantensa valitsee. Niinhän sitä sanotaan:)

    • .......

      Siis tarviiko tällaista edes kysyä? Ei voi. Todella tahditonta. Hääpäivä on hääparille ainutkertainen ja varmasti odotettu tapahtuma, jätetään se päivä ihan heidän omaksi päiväkseen eikä varasteta show'ta. En todellakaan katsoisi hyvällä jos oma kumppanini olisi niin tökerö ja käytöstavaton, että toisten häissä menisi minua kosimaan.

    • :)

      Kysy kuule siltä hääparilta käykö heille jos kerran lähisukulaisia ovat. Voisitte suunnitella niin että sulhanen voisi vaikka jatkoilla kerätä ihmisiä ilmoitusasian merkeissä koolle ja antaisi estradin sinulle (jos hääparille siis sopii). Itse jos olisin kyseinen sulhanen niin olisin hyvinkin otettu moisesta kunniasta:)

      • Dilleridon

        Hei!

        Meillä oli tuosta puhetta, kun avokki meinasi yllättää ja kosia minua, onneksi otin asian itse puheeksi. Hän oli kanssa aikonut kosia häissä (ystäviemme kesähäissä) ja kieltäydyin kun kuulin asiasta.
        Sanoin, että päivä ei ole meidän enkä haluaisi huomiota todellakaan itseeni minusta se vaikuttaisi enemmän hetken päähänpistolta jos mies kosii toisen häissä.
        "Oi, hän näki kun he menivät naimisiin ja ajatteli kokeilla, josko tulisi meistäkin jotain."

        Että ihan jossain muussa tapahtumassa sitten, ei tarvitse sitten samaa vuosipäivääkään pitää kaverien kanssa


      • sininen sukkanauha

        Missään tapauksessa ei pidä julkisesti kosia toisten häissä! Itse antaisin rukkaset tuollaisessa tilanteessa ihan jo siksi, että moisen tilannetajuttoman typeryksen kanssa en elämääni haluaisi jakaa. Hääpäivä on hääparin juhla. Piste. Heidän rakkautensa, päätöksensä viettää elämänsä yhdessä on juhlinnan kohteena. Muiden rakkaus on sitten muiden juhlien aihe.

        Toki voi olla, että hääpari olisi vain otettu moisesta esimerkkinä olosta, mutta jos riskinä on loukata juhlien päähenkilöitä ja järjestäjiä, mielestäni kannattaa kyseinen juttu jättää tekemättä. Ihan yleisenäkin käyttäytymistä ohjaavana periaatteena se toimii, saatikka sitten niinkin tärkeänä päivänä, kuin hääpäivänä, joka monelle on se elämän merkityksellisin päivä.

        Jos ehdottomasti haluaa kosia samana päivänä, niin yksityisesti juhlien loppuvaiheessa tai jälkeen - mutta silloinkin voisi kosittavalle tulla vähän sellainen olo, että kositaanko tässä nyt siksi, että toiselle on tullut olo, et pitää mennä naimisiin, kun muutkin menee.... Kyllä minä tulisin mieluummin kosituksi nimenomaan meille tärkeässä yhteydessä, kahden kesken. Jollei näillä häillä sinänsä ole teille jotain erityistä merkitystä, miksi haluaisit juuri siellä kosia? Ainoa syy, mitä keksin toisten häissä kosinnalle olisi, että hääpari olisi tutustuttanut teidät, jolloin silloinkin kysyisin hyvissä ajoin etukäteen, onko asia heille ok.

        Valitse teille ihan oma tärkeä hetki, jota voitte sitten juhlistaa ilman, että saatatte sillä loukata muita.


    • kysyä

      Kysy hääparilta, mitä mieltä he olisivat asiasta ja tee sitten heidän päätöksensä mukaan. Reilu peli. =) Näin minä tekisin. Ja kyllä omissa häissään huomiota riittä ihan tarpeeksi, pieni hengähdystaukokin on hyvä paikallaa ;)

      • ---

        Todella moukkamaista tuo käytös silti on, ja moukkamaisena ja tahdittomana sitä luultavasti tulee pitämään suuri osa kosintaa todistamaan joutuneesta yleisöstäkin. Että haluaako sitten edes sitä kosittavaa asettaa siihen tilanteeseen, sitäkin voisi miettiä.

        Kaikilla nyt ei ikinä ole ollut käytöstapoja tai tilannetajua, saati mitään kästystä etiketistä, minkäpä sille voi. Toivottavasti tämän ketjun aloittaja on kuitenkin saanut ajateltavaa tämän ketjun myötä.


    • naisnäkökulma :)

      Hääjuhlan päähenkilöt ovat hääpari.

      Mitäs jos järestäisit ihan oikeasti teille kahdelle esim ravintolaillallisen ja kosisit sen yhteydessä, niin ei tulis sellainen hetkenmielijohde tuntuma avopuolisollesi.

      • HalootaHei

        Ajattele tykkäisitkö sinä ja tuleva vaimosi siitä että teidän häissänne joku "tonttuilisi" noin ikävällä tavalla.


    • kosijalle

      Ylipäätään minusta julkiset kosimiset on kammottavia, itse ainakin haluaisin sen tapahtuvan kahden kesken. Mutta toki aina niitäkin löytyy, jotka haluavat sille intiimille hetkelle ison yleisön, eikä siinäkään tietenkään mitään pahaa ole, joskin toivon että tunnet avovaimosi sen verran hyvin, että tiedät mitä hän julkisesta kosimisesta on mieltä. Toisten häät ei kuitenkaan missään nimessä ole sopiva paikka sille.

      • Mieti myös sitä, miltä avovaimostasi tuntuu kun toisten häissä julkisesti kositaan....Eikä ole minustakaan sopivaa, ellet tee sitä kahden kesken jossain siellä humun seassa!!


    • fkghlghl

      Mun mielestä se hääjuhla on täysin sen toisen parin oma päivä, jota te menette sinne alunperinkin viettämään. Toki kosinnasta olis kaikki varmaan mielissään, mutta anna hääparin itse paistatella se päivä, kun sen vielä maksavatkin kaikille vieraille. Kyllä noita sopivia hetkiä tulee vastaan kosinnalle.

      • muuta.

        Voit kosia hääjuhlissa, ihan ketä tahansa. Älä välitä vaikka leimaudut sen jälkeen mieheksi vailla käytöstapoja ja olet muiden silmissä täysi aasi,olethan sentään päässyt kosimaan. Mutta älä masennu,jos saat kosittavalta rukkaset,onhan niitä häitä vielä tulevaisuudessa,jossa voit käydä vaikka kuokkavieraana,jos et enään saa tempauksesi jälkeen kutsua muiden häihin.


    • ireknien

      EI missään nimessä ole soveliasta kosia toisten hääjuhlissa! Törkeää ajatellakin niin. Hääpäivä on monille todella iso asia, ja he haluavat sen juuri olevan heidän päivänsä eikä kenenkään muun. Jos menet kosimaan näin ajattelevien ihmisten juhlissa, pilaat varmasti heidän päivänsä. Sitä paitsi onhan myös mahdollista, että avovaimoasi hävettäisi kosintasi siellä kaikkien nähden... Itse en haluaisi, että kukaan kosisi minua toisten hääjuhlissa enkä myöskään pitäisi siitä jos joku tekisi omissa häissäni niin.

    • Ritvasta vaimo

      Häissä vain hääparia juhlitaan ja huomio on heidän.

      Jos haluat kosia mielitiettyäsi jossain julkisessa tilassa niin niitähän löytyy. Ravintolat, konsertit yms. Yksi hauska tapa voisi olla elokuvateatterissa kosiminen. Pyydä teatterin henkilökuntaa sisällyttämään vaikka elokuvan alkuun kosinta tyyliin: "Ritva, tuletko vaimokseni?" Sitten menet polvillesi ja saat kaipaamaasi huomiota kuitenkaan varastamatta sitä juhlakaluilta.

    • ljkdx

      hyvä provo

    • ei!

      En pitäisi tuota oikeen kohteliaana. Häiden tarkoitus on juhlia hääparia! Ehdottaisin että kosit juhlan jälkeen,kahdenkesken...

    • 18+12

      EI todellakaan voi kosia toisen häissä!

      Yleisellä paikalla kosiminen on tosi tökeröä muutenkin, sillä kosittava joutuu aikamoisen paineen alle. Ainoa tilanne, missä ajattelisin kosinnan olevan ok, on jos pari on tavannut yhteisen harrastuksen parissa. Esimerkiksi rakkaus olisi roihahtanut festareilla ja tyyliin 5 vuoden kuluttua samassa tapahtumassa mies hyppää lavalle kosimaan. Ei ole toki kiellettyä vinkata vähän etukäteen sille kumppanille, että "saatanpa kosia tässä joku päivä".

      Jos minua kosittaisiin toisten häissä, lähtisin varmasti itkien karkuun. Niinkö vähän mies naista arvostaa, että pitää lainata toisilta romanttiset puitteet tilanteeseen?

      • nikenlenkkarit

        noita..
        Minua aikoinaan kosittiin ystävättäreni häissä julkisesti.
        Monet olivat jo vihjailleet että miesystäväni on julkisuudenkipeä narsissi( en väitä että aloittaja olisi). Ennen tuota tempausta olin eri mieltä "mollaajien" kanssa.
        Kosinta tilanteessa vastasin hurmaavasti hymyillen: "kiitos kysymästä,mutta jos kaikki sallivat, jätän vastaukseni kahdenkeskiseksi ja haluan että keskitymme nyt riemuitsemaan Marjon ja Juhan häitä."
        Onnistuin peittämään mielipahani ja järkytykseni. kahden kesken vastasin: ei. Suhde loppui samassa rytäkässä.
        Kosinta johon vastasin "Kyllä" tapahtui vuosia myöhemmin melkoisena yllätyksenä. Syysvaelluksella Hossassa, laavulla nuotion loimussa kuraisia lenkkareita kuivatellessa...
        Mutta kukin tavallaan


      • näin.
        nikenlenkkarit kirjoitti:

        noita..
        Minua aikoinaan kosittiin ystävättäreni häissä julkisesti.
        Monet olivat jo vihjailleet että miesystäväni on julkisuudenkipeä narsissi( en väitä että aloittaja olisi). Ennen tuota tempausta olin eri mieltä "mollaajien" kanssa.
        Kosinta tilanteessa vastasin hurmaavasti hymyillen: "kiitos kysymästä,mutta jos kaikki sallivat, jätän vastaukseni kahdenkeskiseksi ja haluan että keskitymme nyt riemuitsemaan Marjon ja Juhan häitä."
        Onnistuin peittämään mielipahani ja järkytykseni. kahden kesken vastasin: ei. Suhde loppui samassa rytäkässä.
        Kosinta johon vastasin "Kyllä" tapahtui vuosia myöhemmin melkoisena yllätyksenä. Syysvaelluksella Hossassa, laavulla nuotion loimussa kuraisia lenkkareita kuivatellessa...
        Mutta kukin tavallaan

        Tämä nikenlenkkarit:n juttu oli hyvä. Hienosti onnistuit pelastamaan tilanteen ystävättäresi häissä, minua olisi nolottanut sen verran tuossa tilanteessa, etten tiedä olisiko pokka pitänyt noin hyvin. Ja tuo toinen kosinta kuulosti ihanalta... olen itse ennemminkin sellaisen "arkiromantiikan" ystävä kuin kliseisen suurieleisen romanttisista komedioista matkitun hötön, mutta kaikilla on varmasti omat juttunsa. Mulle se "täydellinen kosinta" tapahtuisi jossain kahdenkeskeisessä, intiimissä tilanteessa, ei suuren väkijoukon edessä, ja mielellään ilman mitään kliseisiä tai yli-imeliä maneereja tai rekvisiittoja.

        Jos nyt kosinnasta välttämättä haluaa tehdä julkisen, kannattaa ihan oikeasti olla ensin jonkinlainen käsitys siitä, mitä mieltä kosittava tällaisista ylipäätään on (varmasti löytyy niitä naisia, jotka pitävät sitä tosi ihanana, mutta voin vakuuttaa, että löytyy myös meitä, jotka eivät tyylittömämpää kosintatapaa keksi). Toisekseen kannattaisi puhua aiheesta (siis naimisiinmenosta) edes suurpiirteisesti etukäteen. Jos kosittava ei syystä tai toisesta halua vastata myöntävästi, aiheuttaa se yleisön edessä melkoisen nolon tilanteen sekä kosijalle että varsinkin kosittavalle. Ja kolmanneksi, sitä EI TEHDÄ TOISTEN HÄISSÄ, hyvänen aika, tämän pitäisi olla sanomattakin selvää! Hieman käytöstapoja peliin. Hääpäivä on hääparin teille järjestämä juhla, jossa juhlitaan HEIDÄN avioon astumistaan. Se, että joku menee ja varastaa show'n tuollaisella tempauksella, ei ole v'ähääkään romanttista, se on noloa ja tahditonta.


      • päivänkikkare
        nikenlenkkarit kirjoitti:

        noita..
        Minua aikoinaan kosittiin ystävättäreni häissä julkisesti.
        Monet olivat jo vihjailleet että miesystäväni on julkisuudenkipeä narsissi( en väitä että aloittaja olisi). Ennen tuota tempausta olin eri mieltä "mollaajien" kanssa.
        Kosinta tilanteessa vastasin hurmaavasti hymyillen: "kiitos kysymästä,mutta jos kaikki sallivat, jätän vastaukseni kahdenkeskiseksi ja haluan että keskitymme nyt riemuitsemaan Marjon ja Juhan häitä."
        Onnistuin peittämään mielipahani ja järkytykseni. kahden kesken vastasin: ei. Suhde loppui samassa rytäkässä.
        Kosinta johon vastasin "Kyllä" tapahtui vuosia myöhemmin melkoisena yllätyksenä. Syysvaelluksella Hossassa, laavulla nuotion loimussa kuraisia lenkkareita kuivatellessa...
        Mutta kukin tavallaan

        Monet olivat jo vihjailleet että miesystäväni on julkisuudenkipeä narsissi( en väitä että aloittaja olisi)
        - Ettei jopa krysanteemi?


    • haloo!

      Ei todellakaan! Kunnioita toisten juhlaa ja pidä toimita omat ilosi myöhemmin/aikaisemmin, ei missään nimessä toisten häissä julkisesti. Toki, jos haluat olla todellinen moukka ja pilata toisten juhlat, toimi..
      Ja hei, mieti vähän, mitä tyttö(?)ystäväsi ajattelisi asiasta- haluaako julkisen kosinnan toisten juhlissa- minä en ainakaan haluaisi.

      --- järki käteen ja käytöstavat käyttöön!

    • kaikkitietäjä

      Vaarana on että varsinainen aviopari kimpaantuu ja iloisesta juhlasta tulee vaivaantunut ja hämmentävä (kuten monien kommenteista saa huomata). Jos kaikki menee nappiin kosinta voi tietenkin myös kohottaa tunnelman kattoon ja tehdä hääparin juhlasta vain entistä ikimuistettavamman, mutta melkoisen riskaa peliä pelaat jos menet tempauksesi noin vaan tekemään.

      Ensinnäkin, jos avovaimosi jostain kumman syystä kieltäytyy, on häiden tunnelma peruuttamattomasti pilalla. Kehottaisin siis aloittamaan ihan maanläheisesti kysymällä mielitietyltäsi, mitä mieltä hän on naimisiin menosta. Häissä tapahtuva kosinta voisi siis olla pikemminkin naimisiin menoaikeidenne julkistaminen (voit silti polvitua ja ojentaa sormuksen ihan kosintaprotokollan mukaan). Toinen juttu mitä ehdottaisin olisi, että mikset puhuisi avioparia mukaan juoneen. Samalla saat varmistettua heidän hyväksyntänsä ja he pääsevät itse osallistumaan tapahtumaan ja voivat esiintyä ikään kuin konkareina, jotka opastavat seuraavan hääparin alkuun. (Mukaanhan voisi heittää vaikka morsiuskimppusymboliikkaa! (: )

      Sanoit että kyseessä on lähisukulaisen häät. Ainoa tilanne missä tällainen tempaus voisi olla napakymppi onkin jos molemmat parit tuntevat toisensa läheisesti ja kaikki häävieraat ainakin jollain tavalla.

      Mieti tarkkaan mitä teet ja onnea kosintaan!

    • Tietovisa

      Voi kosia, kun miettii miten ja missä tilanteessa. Pääasia on ettei siitä tule häiden pääasia. Kaikkea hyvää!

    • iines1968

      en usko että vie häähumusta pois kaikkea,jos teet sen ennen hääseremoniaa.

      • aa

        yllätyksellisyytensä vuoksi. Eli ei. En ymmärrä muutenkaan koko kosimisrituaalia sellaisena kuin se nykyisin tapahtuu. Mieluummin jutelkaa kahden kesken ja suunnitelkaa avioliittoa muutenkin kuin joko tai tai vaan häiden järjestelyä. Sellainen yht'äkkinen kosinta ja siihen vastaaminen jää helposti ontksi ja johtaa loppujen lopuksi eroon.
        Oletko ajatellut, että voisit saada rukkaset? Miltä silloin tuntuisi. Avioliitto on kahden kauppa.


    • sulhanen45634

      ...vaimoni sukulaisen avovaimo marssi illan kuluessa lavalle, pyysi orkesteria soittamaan jonkun romanttisen biisin taustalle ja kosi avomiestään näkyvästi ja kuuluvasti puhuen mikrofoniin!!! Ei jumankauta! Häpesin silmät päästäni, vieraat olivat vaivautuneita ja tunnelma lässähti ihan tyystin. En ymmärrä, että miten joku kehtasi meidän hääpäivänä kosia tuolla tapaa avomiestään. Olisivat tosiaan hoitaneet tuollaisen asian kahdenkesken jonain muuna ajankohtana, tai jos se pitää tehdä julkisesti, niin vaikka Citymarketin hedelmäosastolla for all I care.

      Eli älkää todellakaan tehkö yllätysnumeroita toisten häihin. Jos ette voi tässä onnistua, niin älkää edes menkö niihin häihin. Käsittämätöntä itsekkyyttä! Eikä se kosintatapa edes saavuttanut mitään juhlavaa huomiota tms. vaan lähinnä sääliviä katseita vierailta, että mitä ihmettä tämä nyt on...!

    • pååpöö 51N

      kosi kenenkään häissä! EI, sanon minäkin!
      Seiso kosiessasi vaikka sontatunkiolla talikko kourassa ja karvalakinreuhka silmillä, jos haluat ihan välttämättä tehdä asian päin peetä, mutta kenenkään häissä et kosi. Et kosi niiden alussa, et niiden aikana jne... Piste!

    • Matti Viikate

      Tuosta nyt tietenkin tulee mieleen potentiaalista ongelmaa, ja tietenkin se että. Jos teillä vaikka on sellainen joku sopiva porukka, tai tilanne tai muu siinä niin siitä voi kehkeytyä aika monenlainenkin tilanne.
      Siis voi olla ihan hyväkin homma, tulee vain kaikkia sellaisiakin mieleen, että jos sitten tulee jotain negatiivista. Siinä heti tai vuosien päästä, niin se voi olla sitten vähän ikävää, kun on samoissa häissä kosittu.
      Mutta se on tietenkin totta, mitä olen sanonu,t että jos teillä sattuu olemaan sopivasti kaikki, niin silloinhan mikä tahansa muukin on mahdollista.
      Onnea joka tapauksessa molemmille pareille.

      http://mattiviikate.newsvine.com/

    • Hilipatipippaa

      1. Ei ole oikein!
      2. Se vie huomion juuri siihen henkilöön, joka ei osaa arvostaa muita vaan haluaakin itse olla aina ja joka tilanteessa huomion kohteena (vaikkapa sitten negatiivisen huomion kohteena, kunhan vaan on päänä ja päsmärinä).
      3.Varmasti tuntuu hääparista pahalta, kun siellä joku rupeaa sooloilemaan omiaan!
      3.Muut häävieraat joutuvat hyvin kiusalliseen tilanteeseen, kun pitäisi koittaa kohteliaasti/kiusallisesti olla sinun asiassasi mukana loukkaamatta enää lisää itse hääparia, vaikka hyvät tavat edellyttävät oikeastaan ihan muuta. Tuntuu se heistäkin pahalta! Jos ihan välttämättä halutaan olla juntteja, niin minä ainakin taluttaisin häävieraan ominaisuudessa sinut ulos koko juhlista. Mutta se olisikin samallainen kohtauksen järjestäminen kuin sinun oma tempauksesi! Siis ei tunnu hyvältä häävieraistakaan!
      4. Olen sitä tyyppiä etten välitä tuon taivaallista pitää mitään häitä. Avioiduimme hyvin matalalla profiililla. Eli kävimme työpäivän jälkeen maistraatissa kahden kesken ja todistajina oli maistraatin henkilökunnasta kaksi rouvaa. Kaikki tehtiin lyhyimmän mahdollisen kaavan mukaan ja sitten ajelimme kuraisella autollamme läheiseen kahvilaan kahville. Ei kukkia, ei pöytäliinoja, ei kynttilöitä, ei hääkakkua jne... Sormukset kuitenkin olimme hankkineet. Toisin sanoen olenkin oikeastaan just tuosta syystä oikea henkilö vastaamaan miltä se tuntuisi, jos joku kosisi minun häissäni. Sanonpahan vaan, että "hyvät tavat kaunistavat"! Ja tuommoinen käytös olisi ennenkuulumattoman rumaa!
      Ainut positiivinen asia tässä on nyt se, että onneksi sentään kysyt asiasta edes täältä keskustelusta. Puolesta ja vastaan ääniä ei ole vaikea laskea, kun katsoo vastauksia!

    • outo idea

      Todella tökerö idea. Miksi siitä pitää vielä julkinen asia tehdä, varsinkin kun kyse on avovaimostasi joten tuskin nyt kovin yllättävä jymypaukkukaan on sitten kyseessä. Etiketin kanssa kannattaa menetellä niin, että jos tulee mieleen epäröidä jonkin asian sopivuutta, kannattaa jättää silloin tekemättä.

    • epäilen motiiviasi

      Mietipä miksi sinun pitää kosia julkisesti? Haluatko huomiota itsellesi vai oletko aidosti kosimassa avovaimoasi. Minusta tuntuu ettei sun kannata kosia ollenkaan.

      • Hää-Hessu

        Hyvä idea se on! Samalla voit pyytää hääparia takaamaan morsiamesi kanssa ottamasi asuntolainan. Tuskin hennovat kieltäytyä, onhan päivä suurta rakkauden riemujuhlaa!


    • nein

      Ihan hyvä idea sinänsä, ja aiheeseen se kyllä liittyy. Mutta toisten häissä se olisi silti vähän outoa. Jokaisella on oma tärkeä hetkensä, ja toisen hetken jakaminen herättäisi liialti huomiota. En suosittele.

    • amazy

      Hääpäivä on hääparin oma, elämänsä tärkein päivä. Kukaan eikä mikään saa viedä huomiota heiltä! Jos julkisesti haluat kosia, niin löytyyhän näitä muitakin tilanteita, joissa sen voi tehdä julkisesti. Mahtava ajatus muuten. Vaatii uskallusta ja tuleva puoliso onnesta yleensä onnesta soikeana noin suuresta uskalluksesta. Näytät, et todella tiedät, mitä haluat.

      • 10+20

        "Vaatii uskallusta ja tuleva puoliso onnesta yleensä onnesta soikeana noin suuresta uskalluksesta."

        No enpä nyt tiedä onko "yleensä" noin. Siis takuuvarmasti niitä löytyy jotka tykkääväät tuollaisesta, mutta itse kyllä olisin kaikkea muuta kuin onnesta soikeena, jos oma puolisoni pistäisi minut tuollaiseen painostavaan tilanteeseen ja haluaisi jostain syystä ison yleisön sille, mikä minusta olisi ihaninta kahdenkeskeisenä ja intiiminä hetkenä. Plus että pitäisin sitä huomiohakuisena, tyylittömänä ja jotenkin yli-imelänä, jenkki-leffoista kopioituna tempauksena... näin siis minä ajattelen, mutta toki ymmärrän että kaikki eivät jaa mielipidettäni ja voivat pitää julkista kosintaa hienona eleenä. Pointti tälle nyt oli vaan, että kannattaa tavalla tai toisella ottaa etukäteen selville mitä mieltä morsian tällaisista on. Ja siis toisten häissä sitä ei luonnollisestikaan saa tehdä, kuten tämän ketjun konsensus nyt muutenkin näyttää olevan.


      • amazy
        10+20 kirjoitti:

        "Vaatii uskallusta ja tuleva puoliso onnesta yleensä onnesta soikeana noin suuresta uskalluksesta."

        No enpä nyt tiedä onko "yleensä" noin. Siis takuuvarmasti niitä löytyy jotka tykkääväät tuollaisesta, mutta itse kyllä olisin kaikkea muuta kuin onnesta soikeena, jos oma puolisoni pistäisi minut tuollaiseen painostavaan tilanteeseen ja haluaisi jostain syystä ison yleisön sille, mikä minusta olisi ihaninta kahdenkeskeisenä ja intiiminä hetkenä. Plus että pitäisin sitä huomiohakuisena, tyylittömänä ja jotenkin yli-imelänä, jenkki-leffoista kopioituna tempauksena... näin siis minä ajattelen, mutta toki ymmärrän että kaikki eivät jaa mielipidettäni ja voivat pitää julkista kosintaa hienona eleenä. Pointti tälle nyt oli vaan, että kannattaa tavalla tai toisella ottaa etukäteen selville mitä mieltä morsian tällaisista on. Ja siis toisten häissä sitä ei luonnollisestikaan saa tehdä, kuten tämän ketjun konsensus nyt muutenkin näyttää olevan.

        Aivan, totta tuokin. Oletankin, että tuleva puoliso tunnetaan niin hyvin, et tiedetään, miten hän toivoo kosinnan tapahtuvan. On toki niitäkin, jotka tekevät sen julkiseksi painostuksen vuoksi. Tai huomion kipeyttään. Minun mieheni aikanaan kosi ystävien läsnäollessa. Tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. En kuitenkaan tuntenut mitään painostuksen kaltasii fiiliksii. Vastasin niin kuin oikeaksi tunsin. Mutta teki vaikutuksen, kun kaikki tutut olivat sitä mieltä, ettei hän koskaan tulisi kosimaan ketään millään lailla. Ujo/arka mies. Ikääkin oli jo runsaat 40v. Oli ihanaa jakaa se onnen hetki läheisten ystävien kesken. Ja jos olisi kosinut kahden kesken, olisin oitistaan halunnut kertoa sen juuri samoille ihmisille. Eli kaikki tavallaan.


    • appiukko

      Poikamme hääjuhlassa ns. vapaan ohjelman aikana hääparin ystäväavoparin mies vei siippansa estraadille ja pyysi vaimokseen upeasti. Saatuaan myönteisen mahtavan vastauksen, kutsui koko hääväen vuoden päästä pidettävin häihin. Tapaus oli hyvin ajoitettu ja hienosti toteutettu. Kenen tuosta olisi pitänyt pahastua ?
      10 antaa hääparin isä ja appiukko.

    • Miklo

      En ehkä ihan kannata kosimista toisten hääjuhlissa..enkä jotenkin usko, että tyttökään tykkää jos siellä kosit..Tietsyti jos kosit siellä salaa ja ilmoitatte muille seuraavana päivänä:)

    • Älä nyt toisen häiss

      Ennen vanhaan kosittiin rituaalin mukaan ja tultiin puhemiehen tai useamman kanssa kulkuset helisten ja pullot kalisten kosimaan tytärtä tämän suvulta.
      Sitten järjestettiin kavereille tupakaiset eli kihlajaiset. Meilläkin oli vaimon kanssa tupakaiset joihin oli kutsuttu lähellä asuvia tupakoille.
      Miten olisi joku tuontapainen kosimisjärjestys? Tai joku omasi. Mutta omakeksimistä tahtoo joko itsen kannalta työläitä tai yleisön kannalta noloja.

      Älä toisen häissä kosi, etenkään jos siitä ei ole etukäteen sovittu häiden järjestäjien kanssa.

    • hulluapinaa

      Mun mielestä ainakin olis tosi törkeetä jos joku toinen pari siinä veis huomion meidän häistä.Joten itse sanon että EI.

    • Mää-äää

      Tuossa hommassa ei ole mitään moraalia!

    • EI NOIN!!

      Hyvä MIES (kukaan nainen ei olisi noin TYPERÄ")
      Et todellakaan mene tekemään mitään noin typerää, vaimoksi aikomasi joutuisi sikanoloon tilanteeseen eikä ne ole teidän juhlat. Mitä sun päässäs liikkuu? Kuule, kahdenkesken kosit. Kaikki muu on mautonta. Usko mua!

    • LH

      ...älä kosi toisen häissä. Päivä on tarkoitettu vain ja ainoastaan hääparille.
      Ainakaan minä en haluaisi sitä omana hääpäivänäni.
      Tee kosinnasta teidän kahden oma, erityinen päivä.

    • SI

      En kyllä suosittele. Häät ovat aina niin henkilökohtainen tapahtuma, että et mitenkään voi tietää kuinka hääpari reagoisi tuohon.

    • huono ajaus

      Todella huono idea vetää huomio itseensä toisen juhlissa. Typerä idea unohda heti.

    • e.s.m.e.

      Kosiminen on kaunista ja jokaisen oma asia, mutta ei missään nimessä toisten häissä.. Se päivä on VAIN hääparin päivä, jota mikään ei saa pilata!
      Jos kosisit avokkiasi heidän häissään, lieveilmiönä saattaisi tulla täydellinen yhteydenpidon katkeaminen sillä tekosi olisi loukkaava.
      Menimme mieheni kanssa naimisiin 5 vuotta (!!!!) sitten enkä olisi ikinä antanut anteeksi mikäli joku ystävistäni/sukulaisistani olisi vienyt huomion minulta ja mieheltäni, huomion vuoksihan hääjuhlat järjestetään.

      Oletko miettinyt mahdollisuuttaa kosia avovaimoasi samana päivänä, mutta vasta häiden jälkeen, jolloin ilmapiiri on romanttinen ja tällöin voit järjestää hänelle täydellisen yllätyksen..

      Itse asian kuitenkin päätät, mutta voi olla myös mahdollista että avovaimosi nolostuu jos kosit toisten ihmisten häissä, ei siis välttämättä olisi iloinen yllätys!

    • ehdottomasti ei

      Kerran sitä toivonmukaan vain tulee kosinta kuultua joten toivon siihen ehdottomasti romantiikkaa. Ja miehen sukulaisten keskellä se taatusti ei sitä ole.... joten ei ainakaan minulle....

      Ja minun häissä riippuu missä ja kuinka julkisesti.... mutta jos vieraiden huomoi kiinittyy tapahtumaan niin varmaan olisin vihainen.... tämä on minun ainutkertainen päivä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe