Truxal 150 mg:kaan ei auta

unettomuuteen. Heräilyjä jatkuvasti. Silti 12 tunnin päästä jaksaa vasta nousta sängystä ylös. Lääkäri kehotti vielä nostamaan. Eipä ole töihinkään jaksanut pyrkiä aktiivisesti kun miten jaksat nousta ylös sängystä kun lääke pitää sängyssä 12 tuntia. Silti heräilyjä jatkuvasti. Johon lääke ei ole auttanut. Ja nykyään 5 tunnin jälkeen ei tule juuri nukuttuakaan. On tämä perseestä. Jos jättää truxallin pois, ei nukuta minuuttiakaan. Viimeksi kokeilin. Ja olin 4 yötä nukkumatta kokonaan. Ei tule väsymystä. Kun onhan tuo käynyt mielessä että jättäisikö sen sitten pois kun ei saa silläkään nukuttua heräämättä.Mutta eipä sekään enää onnistu. Onko ketään muuta uniongelmaista jolla samoja ongelmia ?
1530
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Uudestaan vaan lääkärille, kyllä niitä vaihtoehtoja riittää. Joka yö ei tietenkään voi odottaa nukkuvansa ilman heräilyjä. Itse nukuin ennen loistavasti lähes heräilemättä. Nykyään en. Luulen että ikä tuo lisäksi noita heräilyjä koko ajan lisää. (olen tosin vasta 30 v, mutta kuitenkin) Lääkärin kanssa voit sitten sopia vaikka annoksen nostamisesta tai lääkkeen vaihtamisesta. Itse vuorottelen lääkkeitä, uskon että ne näin toimivat parhaiten. Viikolla vuorottelen truxalia ja triptyliä. Truxalilla pääsen uneen, ja vaatii tosiaan sen 12 tuntia ja joskus jopa pönttö olo pari tuntia heräämisen jälkeen. Triptylillä saattaa tulla jopa unettomia öitäkin välillä, mutta se on ok koska tiedän että ensi yönä voin siinä tapauksessa ottaa truxalia ja nukkua paremmin. Eli olen sopeutunut siihen että välillä kertakaikkiaan tulee huonompia öitä, vanhat ajat jolloin nukuin normaalisti ovat ohi. Viikonloppuisin on luxusta jolloin otan parina iltana myös opamoxia aika isot annokset triptylin kanssa ja nukun ihanan hyvin. Eli kun otan opamoxia vain parina, joskus vain yhtenä, iltana viikossa, niin voin hyvin käyttää sitä jatkuvasti, toleranssi ei nouse, aivan sama teho minulla kuin vuosi sitten jolloin tämä unettomuus alkoi. Eli aikamoista sumplimista kyllä ja tietenkin harmi että täytyy käyttää lääkkeitä, mutta olen onnellinen, sillä niitten avulla saan unta ja pystyn elämään normaalia elämää.

Paljon tsemppiä, mene vaan rohkeasti lääkäriin ja kysy neuvoja. Oletko kokeillut esim remeronia, lyricaa, seroquelia?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Uniongelmaan väsynyt kirjoitti:

unettomuuteen. Heräilyjä jatkuvasti. Silti 12 tunnin päästä jaksaa vasta nousta sängystä ylös. Lääkäri kehotti vielä nostamaan. Eipä ole töihinkään jaksanut pyrkiä aktiivisesti kun miten jaksat nousta ylös sängystä kun lääke pitää sängyssä 12 tuntia. Silti heräilyjä jatkuvasti. Johon lääke ei ole auttanut. Ja nykyään 5 tunnin jälkeen ei tule juuri nukuttuakaan. On tämä perseestä. Jos jättää truxallin pois, ei nukuta minuuttiakaan. Viimeksi kokeilin. Ja olin 4 yötä nukkumatta kokonaan. Ei tule väsymystä. Kun onhan tuo käynyt mielessä että jättäisikö sen sitten pois kun ei saa silläkään nukuttua heräämättä.Mutta eipä sekään enää onnistu. Onko ketään muuta uniongelmaista jolla samoja ongelmia ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu