Minulla meni tukki halki otsikonmukaisesta kivääristä kaliiberissa 308. Nyt aloin miettimään että josko siihen saisi ratatukkia kun hirviradallakin ammun. Sopiiko tuohon suoraan tikka sporterin tukki? Onko tuo hieman aneemisen näköisen kun piippu on ohut ja 500mm pitkä? Pitäiskö samalla ostaa uusi piippu ja tehdä siitä oikein tarkka peli. Nykyään se ei mikään erityisen tarkka ole, normi väljäpesäinen tikka. Minkälaiset kustannukset tuosta tulisi suurinpiirtein.
Tikka M595:seen uusi tukki
5
3972
Vastaukset
- patruunapesä
Tikka sportterin tukki ei käy suoraan. Minä teetätin M595:een asesepällä sportter-mallisen tukin.
Piippua katkaistiin 70mm, kierteet ja pr:än äänenvaimennin. Sitten hankin vielä Zeissin 2-12X56 kiikarin.
Hintaa äänenvaimentimelle ja tukille tuli noin 700 ekua, eli aika paljon, mutta 5.1 kilon (ase kiikari ) painoisena se on tosi lysti ampua. Ei potki eikä pompi.
Ase toimii syksyisin lähes päivittäin ns. jokapaikan höylänä, eli sillä ammun niin hirvet kuin latvalinnutkin.
Osumtarkkuus oli ennen remonttia kohtalainen, ja parani huomattavasti äänenvaimentimen asennuksen myötä.
Tietenkin piipunvaihto on yksi vaihtoehto, mutta jos joudut uusimaan tukin ja vaihtamaan piipun on kustannus n. 700-800 ekua. Halvemmallakin tietenkin saa jos tyytyy huonompaan laatuun, mutta kunnon raudasta kannattaa maksaakkin- 16+2
kiitoksia kommentista.
Pitääpä miettiä myös jos teettäisi tukin tuohon. Piipunvaihto taitaa sitten jäädä jos se niin kallis olisi.
Minulla on siinä aseutran vaimennin ja käynti kyllä parani hieman ja ammuttavuus. Nyt se käy 25mm sataan metriin parhaimmillaan, joskus tuurikasoja pienenpiäkin. - nkvd
16+2 kirjoitti:
kiitoksia kommentista.
Pitääpä miettiä myös jos teettäisi tukin tuohon. Piipunvaihto taitaa sitten jäädä jos se niin kallis olisi.
Minulla on siinä aseutran vaimennin ja käynti kyllä parani hieman ja ammuttavuus. Nyt se käy 25mm sataan metriin parhaimmillaan, joskus tuurikasoja pienenpiäkin.ettei olisi miehessä vika jos ei parempaakasaa tule,ja toisinaan tulee.
- Tuurilla vaan
nkvd kirjoitti:
ettei olisi miehessä vika jos ei parempaakasaa tule,ja toisinaan tulee.
Voi se olla patruunoistakin kiinni ettei parempia kasoja synny joka kerta.
Uusi piippu maksaa ostopaikasta ja laadusta riippuen 100-300 € ja kierteiden teko sekä patruunapesän kalvaminen100-200 € joten hintahaarukaksi jää niiden osalta 200-500 €. - 14+17
nkvd kirjoitti:
ettei olisi miehessä vika jos ei parempaakasaa tule,ja toisinaan tulee.
Voi olla miehessäkin vikaa mutta olen koittanut hakea tarkan latauksen kokeilemalla eri ruutiannoksia. Veljen tikka t3 käy minun lataamilla patruunoilla puolta pienempää kasaa niin ajattelin että minun aseessa on jotain vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808