Nyt se on todistettu

vilosohvi

Naisilla on "tippaleipäaivot ja miehillä "putkiaivot".
Saman älykkyysosamäärän naisilla ja miehillä on tutkimusten mukaan on päästy samaan älykkyyteen, mutta eri teitä.
Jos yrittäisi selittää asian, niin verratkaapa putkea ja tippaleipää. Putki on yleensä suora, paitsi jos siinä on mutka ja tippaleipä, no juu, tehän tiedätte, se on kuin olisi heitetty sikin sokin langanpätkiä kasaan ja sitten kaadettu jotain hyydyttävää ainetta kasan päälle.
Oletus on, että miehet ajattelevat ja päättelevät asioita suoraviivaisesti, selkeästi ja ymmärrettävästi. Naiset taas ajattelevat ja päättelevät asioita hyvin monimutkaisesti, kierrellen ja kaarrellen siten, että se vaikuttaa hyvin epäloogiselta, jota miesten on vaikea, lähes mahdoton ymmärtää.
Hyvä esimerkki tippaleipäaivoisesta naisesta on kansanedustaja Marja Tiura. Ei kukaan saa mitään selvää tai tolkkua hänen korruptiokiemuroista, tuskin hän itsekään. Kuitenkin häntä pidetään älykkäänä naisena, luultavasti.
Näin Vapun lähestyessä, muistakaa syödä ainakin yksi tippaleipä. Siitä saa hyvin selville naisten järjen juoksun.
Jo Spede aikanaan osoitti, että naisten logiikka on lähinnä mystiikkaa.
Hauskaa Vappua - Glada Vappen!

22

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et liene naisten aivoja tehnyt vaikka tytön isä olisitkin. Kyllähän naisten tunnettu logiikka ainakin on erilainen, tunnetusti hyvä.

      Kyllä Eduskunnan putkiaivot ainakin ovat saaneet sekaannusta aikaan enemmän kuin yhdet tippaleipäaivot.

      • Maalaismies*

        Kun sattuu etten saa jotakin hyvinkin miehistä tehtävää ratkaistuksi, vaikkapa jonkin teknisen vempaimen käymiseen liittyvää, kutsun vaimoni apuun. Olen lukenut ohjeet, noin sen pitäisi toimia mutta kun ei. Vaimoni katselee vähän aikaa ja sanoo, selvä juttu, noin se menee... Monesti ihme tapahtuu, ongelma ratkeaa.

        Olen päätellyt hänen kykenevän suoraan loogiseen päätelmään nimenomaan siksi ettei hänellä ole ennakkokäsityksiä asiasta. Lapset usein myös ennakkoluulottomuudellaan pystyvät ratkomaan visaisia kysymyksiä.


      • Tähtisilmä **
        Maalaismies* kirjoitti:

        Kun sattuu etten saa jotakin hyvinkin miehistä tehtävää ratkaistuksi, vaikkapa jonkin teknisen vempaimen käymiseen liittyvää, kutsun vaimoni apuun. Olen lukenut ohjeet, noin sen pitäisi toimia mutta kun ei. Vaimoni katselee vähän aikaa ja sanoo, selvä juttu, noin se menee... Monesti ihme tapahtuu, ongelma ratkeaa.

        Olen päätellyt hänen kykenevän suoraan loogiseen päätelmään nimenomaan siksi ettei hänellä ole ennakkokäsityksiä asiasta. Lapset usein myös ennakkoluulottomuudellaan pystyvät ratkomaan visaisia kysymyksiä.

        Kaksi palstan miestä puolustaa ritarillisesti naistenkin ajattelukykyä!


      • Satu*
        Maalaismies* kirjoitti:

        Kun sattuu etten saa jotakin hyvinkin miehistä tehtävää ratkaistuksi, vaikkapa jonkin teknisen vempaimen käymiseen liittyvää, kutsun vaimoni apuun. Olen lukenut ohjeet, noin sen pitäisi toimia mutta kun ei. Vaimoni katselee vähän aikaa ja sanoo, selvä juttu, noin se menee... Monesti ihme tapahtuu, ongelma ratkeaa.

        Olen päätellyt hänen kykenevän suoraan loogiseen päätelmään nimenomaan siksi ettei hänellä ole ennakkokäsityksiä asiasta. Lapset usein myös ennakkoluulottomuudellaan pystyvät ratkomaan visaisia kysymyksiä.

        estävät tajuamasta totuutta.

        Ja liika yrittäminen estää onnistumisen.

        Rentoutuneesti ja ilon kautta, silloin menee oikein.
        Olen aina pitänyt matematiikasta, musiikista, kieliopista, kirjoittamisesta, piirtämisestä,
        maalaamisesta...

        Niissä kaikissa on jotain samaa.


      • Katl..eija
        Maalaismies* kirjoitti:

        Kun sattuu etten saa jotakin hyvinkin miehistä tehtävää ratkaistuksi, vaikkapa jonkin teknisen vempaimen käymiseen liittyvää, kutsun vaimoni apuun. Olen lukenut ohjeet, noin sen pitäisi toimia mutta kun ei. Vaimoni katselee vähän aikaa ja sanoo, selvä juttu, noin se menee... Monesti ihme tapahtuu, ongelma ratkeaa.

        Olen päätellyt hänen kykenevän suoraan loogiseen päätelmään nimenomaan siksi ettei hänellä ole ennakkokäsityksiä asiasta. Lapset usein myös ennakkoluulottomuudellaan pystyvät ratkomaan visaisia kysymyksiä.

        Ajattelin uuden ompelukoneen ostaa, kun viime ompelulla melkein lopetti tikkaamisen, minun hyvin palvellut Singerini. Ajattelin josko moottori vetää viimeisiään. Jo liikkeessä käväisin katsastamassa, mitä olisi tarjolla. Ihmettelin kuinka halvalla saa perusompelukoneen, jopa alle kahdella sadalla.
        Sitten muistelin, että enpä ole öljynnyt ja rasvannut konettani muutamaan vuoteen. Ohjekirja esiin ja niinpä tein kuten neuvottiin. Onneksi minulla on ristipää- sekä tavallinen ruuvimeisseli, koneöljyä ja vaseliinia. Aukaisin etu- pääli- ja alalevyn, puhdistin ja rasvasin koneen. Kylläpä oli likaa ja pinttynyttä rasvaa. Työ kannatti, sillä nyt kone tikkaa kuin uutena. Tosi tyytyväinen olen, että osasin.

        ps. ruumiinavauksessa sekä miesten että naisten aivot olivat molemmat yhtä poimuiset. Liekö sitten niiden sisäisten hermoratojen reitityksessä jotain eroavaisuutta. Eri tavoin kuulema miehet ja naiset aivopuoliskojaan käyttävät...ne hormoonit, ne hormoonit. Mutta luin, "– Noin 45 prosentilla naisista on naismaiset ja 15 prosentilla miesmäiset aivot. Vastaavasti 45 prosentilla miehistä on miesmäiset ja 15 prosentilla naismaiset aivot. Lopuilla on tasapuoliset aivot"/ Baron-Cohen.


      • Satu*
        Katl..eija kirjoitti:

        Ajattelin uuden ompelukoneen ostaa, kun viime ompelulla melkein lopetti tikkaamisen, minun hyvin palvellut Singerini. Ajattelin josko moottori vetää viimeisiään. Jo liikkeessä käväisin katsastamassa, mitä olisi tarjolla. Ihmettelin kuinka halvalla saa perusompelukoneen, jopa alle kahdella sadalla.
        Sitten muistelin, että enpä ole öljynnyt ja rasvannut konettani muutamaan vuoteen. Ohjekirja esiin ja niinpä tein kuten neuvottiin. Onneksi minulla on ristipää- sekä tavallinen ruuvimeisseli, koneöljyä ja vaseliinia. Aukaisin etu- pääli- ja alalevyn, puhdistin ja rasvasin koneen. Kylläpä oli likaa ja pinttynyttä rasvaa. Työ kannatti, sillä nyt kone tikkaa kuin uutena. Tosi tyytyväinen olen, että osasin.

        ps. ruumiinavauksessa sekä miesten että naisten aivot olivat molemmat yhtä poimuiset. Liekö sitten niiden sisäisten hermoratojen reitityksessä jotain eroavaisuutta. Eri tavoin kuulema miehet ja naiset aivopuoliskojaan käyttävät...ne hormoonit, ne hormoonit. Mutta luin, "– Noin 45 prosentilla naisista on naismaiset ja 15 prosentilla miesmäiset aivot. Vastaavasti 45 prosentilla miehistä on miesmäiset ja 15 prosentilla naismaiset aivot. Lopuilla on tasapuoliset aivot"/ Baron-Cohen.

        sillä tytär lainasi omani ja käyttää sitä jatkuvasti, vaikka työssäkäyvä ihminen onkin.

        Mutta saumurini olen aivan vapaaehtoisesti luovuttanut hänelle, sitä en saa kasiooni mahtumaan
        näiden muitten koneitteni takia. Tämäkin on kuitenkin hyvinkin tarpeellinen vekotin.

        Ompelukoneet ovat todella halventuneet!


      • 9+19
        Katl..eija kirjoitti:

        Ajattelin uuden ompelukoneen ostaa, kun viime ompelulla melkein lopetti tikkaamisen, minun hyvin palvellut Singerini. Ajattelin josko moottori vetää viimeisiään. Jo liikkeessä käväisin katsastamassa, mitä olisi tarjolla. Ihmettelin kuinka halvalla saa perusompelukoneen, jopa alle kahdella sadalla.
        Sitten muistelin, että enpä ole öljynnyt ja rasvannut konettani muutamaan vuoteen. Ohjekirja esiin ja niinpä tein kuten neuvottiin. Onneksi minulla on ristipää- sekä tavallinen ruuvimeisseli, koneöljyä ja vaseliinia. Aukaisin etu- pääli- ja alalevyn, puhdistin ja rasvasin koneen. Kylläpä oli likaa ja pinttynyttä rasvaa. Työ kannatti, sillä nyt kone tikkaa kuin uutena. Tosi tyytyväinen olen, että osasin.

        ps. ruumiinavauksessa sekä miesten että naisten aivot olivat molemmat yhtä poimuiset. Liekö sitten niiden sisäisten hermoratojen reitityksessä jotain eroavaisuutta. Eri tavoin kuulema miehet ja naiset aivopuoliskojaan käyttävät...ne hormoonit, ne hormoonit. Mutta luin, "– Noin 45 prosentilla naisista on naismaiset ja 15 prosentilla miesmäiset aivot. Vastaavasti 45 prosentilla miehistä on miesmäiset ja 15 prosentilla naismaiset aivot. Lopuilla on tasapuoliset aivot"/ Baron-Cohen.

        ai naisilla takkuaivot
        ja miehillä putki

        nyt kyllä on takku aivot likenteessä

        joskus permanenttipää kyllä näyttääkin takkuaivolta


      • 519
        9+19 kirjoitti:

        ai naisilla takkuaivot
        ja miehillä putki

        nyt kyllä on takku aivot likenteessä

        joskus permanenttipää kyllä näyttääkin takkuaivolta

        Täällä liikkuu paljon takkuaivoja, seuratkaa


      • Atolfia
        Katl..eija kirjoitti:

        Ajattelin uuden ompelukoneen ostaa, kun viime ompelulla melkein lopetti tikkaamisen, minun hyvin palvellut Singerini. Ajattelin josko moottori vetää viimeisiään. Jo liikkeessä käväisin katsastamassa, mitä olisi tarjolla. Ihmettelin kuinka halvalla saa perusompelukoneen, jopa alle kahdella sadalla.
        Sitten muistelin, että enpä ole öljynnyt ja rasvannut konettani muutamaan vuoteen. Ohjekirja esiin ja niinpä tein kuten neuvottiin. Onneksi minulla on ristipää- sekä tavallinen ruuvimeisseli, koneöljyä ja vaseliinia. Aukaisin etu- pääli- ja alalevyn, puhdistin ja rasvasin koneen. Kylläpä oli likaa ja pinttynyttä rasvaa. Työ kannatti, sillä nyt kone tikkaa kuin uutena. Tosi tyytyväinen olen, että osasin.

        ps. ruumiinavauksessa sekä miesten että naisten aivot olivat molemmat yhtä poimuiset. Liekö sitten niiden sisäisten hermoratojen reitityksessä jotain eroavaisuutta. Eri tavoin kuulema miehet ja naiset aivopuoliskojaan käyttävät...ne hormoonit, ne hormoonit. Mutta luin, "– Noin 45 prosentilla naisista on naismaiset ja 15 prosentilla miesmäiset aivot. Vastaavasti 45 prosentilla miehistä on miesmäiset ja 15 prosentilla naismaiset aivot. Lopuilla on tasapuoliset aivot"/ Baron-Cohen.

        jälkeen ei ole kellään kehumista noista aivoistaan. Tiedä häntä, montako prosenttia itsekelläkin on naismaiset aivot tai miesmäiset aivot tai oliskohan nuo tasapuoliset. Mitäpä tuota enää pohtimaan tällä iällä. Näillä aivoilla on porskuteltu läpi elämän ja pärjättäneen sinne hautaan saakka.

        Aika hauska juttu sinänsä. Mitenhän se on sitten mahdollista, että sanotaan naisten pystyvän käyttämään molempia aivopuoliskoja, kun taas miehet käyttävät vai toista puoliskoa.

        Maalaismies kertoi vaimonsa ratkaisevan näppärästi pieniä ongelmia ja kyllä se on meilläkin niin, että usein pieniin pulmiin tarvitaan vaimon hoksottomia.

        Asiasta toiseen, kyllä hieman tuo tuhkapilvi huolestuttaa. Kuinka luonnon käy, jos tuo ongelma viipyy liian kauan auringon edessä. Liian tyyntä on tälläkin hetkellä, joten saattaa olla pitkänkin ajan riesa.


      • kuis on
        9+19 kirjoitti:

        ai naisilla takkuaivot
        ja miehillä putki

        nyt kyllä on takku aivot likenteessä

        joskus permanenttipää kyllä näyttääkin takkuaivolta

        Isos pääs on vähä järkee, mut pienes ei oo senkää vertaa.


      • Makriina ek

        Putkiaivot ovat samansorttiset varmaan kuin jana. Suora viiva alusta loppuun.
        Yksi hyvä ajatus ja idea sujahtaa ilman ongelmia läpi.

        Kuunnellaan nyt vaikka yhtä maailmanmatkaajaa, joka on matkustanut A:sta B:hen, siinä välissä kuulemma jossain muualla ansaitsemillaan bonuksilla, ja tehnyt kaiken aikaa ankarasti työtä, edustanut maataan, tavannut hyvän ystävänsä kaukomailla, maksanut takaisin matkakustannukset ja on nyt juoruista ja pikkumaisuuksista ylen ärsyyntynyt, ja piti ihan lehdistötilaisuudenkin aiheesta.

        Tässä asiassa ei ole mitään kummallista. A:sta B:hen on menty.


      • Makriina ek kirjoitti:

        Putkiaivot ovat samansorttiset varmaan kuin jana. Suora viiva alusta loppuun.
        Yksi hyvä ajatus ja idea sujahtaa ilman ongelmia läpi.

        Kuunnellaan nyt vaikka yhtä maailmanmatkaajaa, joka on matkustanut A:sta B:hen, siinä välissä kuulemma jossain muualla ansaitsemillaan bonuksilla, ja tehnyt kaiken aikaa ankarasti työtä, edustanut maataan, tavannut hyvän ystävänsä kaukomailla, maksanut takaisin matkakustannukset ja on nyt juoruista ja pikkumaisuuksista ylen ärsyyntynyt, ja piti ihan lehdistötilaisuudenkin aiheesta.

        Tässä asiassa ei ole mitään kummallista. A:sta B:hen on menty.

        Miehet ja naiset ovat yhtä tärkeitä.. Nainen suunnittelee ja mies toteuttaa..Niin se menee..
        On asioita,joihin eivät monetkaan miehet pysty,mutta sekin johtuu vain tottumattomuudesta..
        Nainen laittaa ruokaa,hoitaa lapsia,vastaa puhelimeen ..kaikkea yhtä aikaa..Lapsi kainalossa,kauha kädessä ja kännykkä korvalla,samalla neuvoo läksyissä isompaa lasta ym ym.. Ei ole mitään ongelmia..
        Minäkin usein,kirjoittelen sätissä,puhun kännykkään ja Mesessä vastaan jollekin ja kudinkin voi olla kädessä,ehtii pari puikkollista kutoa .Miehet ovat enemmän yhden asian ihmisiä,mutta naisilla on monta rautaa tulessa..Ei kaikki..Mitään ei voi yleistää.. Minusta on mukavaa,kun olemme erilaisia..


      • Katl,,eija
        irkku-37 kirjoitti:

        Miehet ja naiset ovat yhtä tärkeitä.. Nainen suunnittelee ja mies toteuttaa..Niin se menee..
        On asioita,joihin eivät monetkaan miehet pysty,mutta sekin johtuu vain tottumattomuudesta..
        Nainen laittaa ruokaa,hoitaa lapsia,vastaa puhelimeen ..kaikkea yhtä aikaa..Lapsi kainalossa,kauha kädessä ja kännykkä korvalla,samalla neuvoo läksyissä isompaa lasta ym ym.. Ei ole mitään ongelmia..
        Minäkin usein,kirjoittelen sätissä,puhun kännykkään ja Mesessä vastaan jollekin ja kudinkin voi olla kädessä,ehtii pari puikkollista kutoa .Miehet ovat enemmän yhden asian ihmisiä,mutta naisilla on monta rautaa tulessa..Ei kaikki..Mitään ei voi yleistää.. Minusta on mukavaa,kun olemme erilaisia..

        Kun sopiva tippaleipä ja putki toisensa löytää, niin eipä parempaa tulosta synny, kuin esimerkiksi tippaleipä tippaleipä tai putki putki.


    • Eräs tuttavani - mies - motkotti tosissaan naisten epäloogisuutta. Hänellä oli pulmalelu, jonka ratkaiseminen tuotti miehisille työkavereille vaikeuksia. Siinä piti ratkaista kuinka kaksi osaa saa irti toisistaan. Ähelsivät pitkään.
      Sitten hän vahingossa antoi lelun ratkaistavaksi naispuoliselle työkaverilleen, joka irroitti osat toisistaan ja kysyi, mitä näillä siis pitää tehdä.
      "Naisten logiikka", huusi tuttavani. Kysyin, mikä naisen toimissa noin suututti, hänhän oli ratkaissut pulman oitis. No asia oli niin, että naisilla ei ole mitään loogista ajattelukykyä, oli vain avannut lelun tuosta vaan, vaikka lelun ruuvissa on jengat takaperin. "Mutta eihän se naisihminen sellaista tajunnut."

      Todella epäloogista.

      • Oli Isossa Omenassa myös ,joku tuollainen esittely..Seurasin sivusta,kun siinä kävi poikia kokeilemassa..
        Sitten ajattelin,että kai minäkin voin.. En tiedä ,mikä siinä oli se vaikeus..ainakin sain sen heti ratkaistua..
        Jos miehet kuvittelee,asiat monimutkaisemmiksi,mitä ne ovatkaan..Siinä ehkä syy???


      • Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

        Oli Isossa Omenassa myös ,joku tuollainen esittely..Seurasin sivusta,kun siinä kävi poikia kokeilemassa..
        Sitten ajattelin,että kai minäkin voin.. En tiedä ,mikä siinä oli se vaikeus..ainakin sain sen heti ratkaistua..
        Jos miehet kuvittelee,asiat monimutkaisemmiksi,mitä ne ovatkaan..Siinä ehkä syy???

        Ehkä on niin, että mies tarvitsee enemmän haasteita. Yksinkertainen asia pitää ottaa suurena haasteena ja eihän siitä sitten noin vain selviä. Nainen ratkaisee asian niin kuin minkä tahansa arkisen ongelman! Samanlaisia kokemuksia kuin edellä esitetyt on kaiketi jokaisella perheenädillä.

        Mutta kyllä maailma olisi köyhä, jos ei miehiä olisi. Tarvitaan heitä muuhunkin kuin suvun jatkamiseen!


      • jjoutava
        Hintriika* kirjoitti:

        Ehkä on niin, että mies tarvitsee enemmän haasteita. Yksinkertainen asia pitää ottaa suurena haasteena ja eihän siitä sitten noin vain selviä. Nainen ratkaisee asian niin kuin minkä tahansa arkisen ongelman! Samanlaisia kokemuksia kuin edellä esitetyt on kaiketi jokaisella perheenädillä.

        Mutta kyllä maailma olisi köyhä, jos ei miehiä olisi. Tarvitaan heitä muuhunkin kuin suvun jatkamiseen!

        Sattuneesta norosta johtuen vietin parisen päivää sairaalassa.
        Äsken emäntäni haki poikansa kanssa minut sieltä pois ja kun en ollut heti näkyvissä niin hän sanoi että samapa se, hän ottaa jonku kaljupään tuosta tupakalla olevasta ukko rivistä.
        Ukot kuulivat hänen sanat ja kun minä kaljupää tulin paikalle niin naurattihan se meitä kaljupäitä.


      • jjoutava
        jjoutava kirjoitti:

        Sattuneesta norosta johtuen vietin parisen päivää sairaalassa.
        Äsken emäntäni haki poikansa kanssa minut sieltä pois ja kun en ollut heti näkyvissä niin hän sanoi että samapa se, hän ottaa jonku kaljupään tuosta tupakalla olevasta ukko rivistä.
        Ukot kuulivat hänen sanat ja kun minä kaljupää tulin paikalle niin naurattihan se meitä kaljupäitä.

        Unohdimpa tuosta viestistä sen mitä emäntäni aivot mielestäni ovat, väittäisin että ne ovat putkiaivot, eihän syherö aivot pysty noin suoraan ajatteluun.


      • mummi murisee
        jjoutava kirjoitti:

        Unohdimpa tuosta viestistä sen mitä emäntäni aivot mielestäni ovat, väittäisin että ne ovat putkiaivot, eihän syherö aivot pysty noin suoraan ajatteluun.

        kiltille Jjoutavalle! Ei ole enää kivaa!


      • murisematonjj
        mummi murisee kirjoitti:

        kiltille Jjoutavalle! Ei ole enää kivaa!

        Arvokkuus pitää säilyttää vaikka myrkkyä lykkäis.


      • Tervaleppä
        murisematonjj kirjoitti:

        Arvokkuus pitää säilyttää vaikka myrkkyä lykkäis.

        Putkistoissa se likavesikin virtaa ;-D


      • murisematonjj
        Tervaleppä kirjoitti:

        Putkistoissa se likavesikin virtaa ;-D

        Varsin kivasti ilmaisit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe