Piilolinssit saunassa

sokea124

Minulla on kertakäyttöpiilolinssit. Olen testannut niitä vasta muutaman päivän. Voiko piilolinssit päällä mennä saunaan ja uimaan. Uidessa tietty pitää pitää uimalaseja, mutta entä hydrobic ?

7

4720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmäsairas

Tiimarin lasit saunaan.

• piilarimies

Sauna ei ole mikään ongelma. Uinnin osalta veden joutumista suoraan silmään on hyvä välttää, mutta roiskeet eivät ole vaarallisia. Näin etenkin kertakäyttöisten osalta - kun ne heitetään roskiin muutaman tunnin kuluttua saunomisesta/ uimisesta, eivät veden tuomat mahdolliset epäpuhtaudet ehdi mitenkään "pesiytyä" linssiin.

• linsssi

itsellänikin on kertakäyttöiset piilolinssit ja optikko sano ettei kannata mennä saunaan linssit päässä, mutta muutaman kerran kokeiltuani en kyllä huomannu mitään muuta erikoista linsseissä kun että ne oli vaikemmat saada pois silmistä (liekkö vähän kuivuivat tms). itse en ainakaan rupeis ottamaan linssejä pois saunan ajaksi ja laittamaan uusia silmiin, kalliiksihan se kävisi jos joutuu kahdet linssit päivän aikana pitämään. ja itsellä kun on vielä tooriset linssit niin vielä kalliimpaa.. kannattaa kokeilla linssejä uidessa, itse kokeilin uimalasien kanssa uimahallissa niin ei kovin hyvä tunne silti ollut silmissä sen jälkeen kun sitä vettä aina jostakin pääsee sinne silmiin ja kun kyseessä on kloorivesi niin se varmaan aiheuttaa sen. mutta järvivedessä uidessa ei mitään ongelmaa minulla :)

• kokeile ja arvioi

Kokeile, miten toimii sinulla.
      Luota omaan kokemukseesi.
      Kun ui oikealla tekniikalla, piilolinssit ovat vähän hankalat. Itse en ainakaan ole löytänyt niin hyviä uimalaseja, että vettä ei menisi lainkaan niiden sisään. Pari kertaa tekniikkakursseilla olen yhdistelmää kokeillut, mutta normaalisti en piilolaseja oikealla tekniikalla uidessa käytä. Joskus linssit meinaavat mennä omia teitään. Sitten pitää hullun lailla pyöritellä silmiään, että ne linssit asettuvat uudelleen oikealle kohdalle jne.

Jos ui pää pinnalla, niin piilolinssejä voi hyvin käyttää uidessa.

Saunassa olen pitänyt piilolinssejä. Ongelmana on kuivuminen. Piilolinssejä ei voi pitää pitkään saunan jälkeen. Kuivuminen väsyttää silmiä ja kuivahtaneita linssejä on vaikeampi saada pois silmistä. Jos saunan jälkeen voi mennä kotiin tutumaan, kuten jonkun uimahallikeikan jälkeen, niin käytän linssejä. Jos saunan jälkeen alkaa illanvietto vaikka ravintolassa, niin olen saunassa mieluiten ilman piilolinssejä.

Jos uit paljon, suosittelen uimalasien hankkimista vahvuuksilla.

• Anonyymi

Piilolinssi on niin silmän pinnassa, että jotta piilolinssi vaurioituisi lämmön seurauksena, olisi silmä saanut palovamman jo paljon aikaisemmin.

Piilolinssin lämpötila on käytännössä sama kuin silmän pinnan lämpötila. Ei se saunassa sula terveen ihmisen päässä.

Mutta mahdollinen hiki voi haitata, kun se imeytyy kapillaarisesti piilolinssin ja silmän väliin.

• Anonyymi

Piilolinssejä ei tulisi käyttää saunassa, sillä saunan lämpö kuivattaa vesipitoisesta hydrogel-muovista valmistettuja linssejä. Kuivahtaneet piilolinssit saattavat pahimmassa tapauksessa tarttua silmiin kiinni.

• Anonyymi

Miksi saunassa ylipäätänsä pitäisi käyttää piilolaseja tai tavallisia silmälaseja? Itse olen sokeutunut synnynnäisen näkövamman seurauksena, en siis ole aina ollut sokea, mutta käyn silti saunassa. Käyn jopa yleisessä saunaravintolassa itseksenikin. Jos sulla on näköä jäljellä niin etköhän sinä siis pärjää siellä saunassa ilman piilolasejakin jne sen aikaa kun oot siellä. Turha ottaa riskiä siitä, että silmät tai piilolasit ei tykkää saunasta.

T. miksuh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe