Nuoret.

ihmettelen!

Onko Mikkelissä nuorilla oikeasti huono olla kun noita itsemurhia tehdään vähänväliä??

31

2675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusvanha nuori

      Kyllä on. Kansanedustajille ja hallitukselle ne ovat tosin vain tilastoja.

    • tietämätönkö

      Onko joku mikkeliläinen nuori muka tehnyt itsemurhan? Miksi en ole kuullut mitään..

      • ssssssssssssssssssss

        Kaksi on tehnyt mutta toivottavasti kukaan ei ala täällä nimiä julkaisemaan ihan vainajien kunnioituksen vuoksi. Niitä on tosin tapahtunut enemmänkin.


      • tietämätönkö
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

        Kaksi on tehnyt mutta toivottavasti kukaan ei ala täällä nimiä julkaisemaan ihan vainajien kunnioituksen vuoksi. Niitä on tosin tapahtunut enemmänkin.

        tarkotin lähinnä, että onko nyt äskettäin näinä päivinä joku tehnyt itsemurhan? vai todellako kaksi nuorta tehnyt samaan aikaan nyt itsemurhan? kyllähän minä sen tiedän että niitä tapauksia on ollut täällä mutta jos mennään vuosia taaksepäin


      • purnau
        tietämätönkö kirjoitti:

        tarkotin lähinnä, että onko nyt äskettäin näinä päivinä joku tehnyt itsemurhan? vai todellako kaksi nuorta tehnyt samaan aikaan nyt itsemurhan? kyllähän minä sen tiedän että niitä tapauksia on ollut täällä mutta jos mennään vuosia taaksepäin

        Yksi tapaus sattui ihan tällä viikolla :(


      • KVC
        tietämätönkö kirjoitti:

        tarkotin lähinnä, että onko nyt äskettäin näinä päivinä joku tehnyt itsemurhan? vai todellako kaksi nuorta tehnyt samaan aikaan nyt itsemurhan? kyllähän minä sen tiedän että niitä tapauksia on ollut täällä mutta jos mennään vuosia taaksepäin

        Toissapäivänä kirkonvarkauden sillalta hyppäs yks poika ja tuskussa par viikkoa sitten ampui ittensä yks poika...et sillai!


    • tehdään me aikuiset parhaamme heidän kanssa, jotka täällä vielä elävät...

      • mielenterveys

        aiheuttaa voimakasta masennusta ja skitsofreniaa. Se on kaikkein suurin syy itsemurhiin nuorilla. Muuten varmaan koko maassa samankaltaiset oltavat. Vanhemmaks kun varttuu, ni meno voi äityä todella mielipuoliseksi mut sillon onkin jo nii paljo vahvempi, et vaikka kohtelu ois välillä aika törkeetäkin, ni kestää hyvin. Mikä ei tapa, ni se vahvistaa toimii aikuisiässä muttei murrosikäiseen, ku saattaa murentua täysin. Eli ei huumeita ja kohtalaisen inhimillinen ympäristö( kanssa ihmiset) nuorille.


      • marjukka62
        mielenterveys kirjoitti:

        aiheuttaa voimakasta masennusta ja skitsofreniaa. Se on kaikkein suurin syy itsemurhiin nuorilla. Muuten varmaan koko maassa samankaltaiset oltavat. Vanhemmaks kun varttuu, ni meno voi äityä todella mielipuoliseksi mut sillon onkin jo nii paljo vahvempi, et vaikka kohtelu ois välillä aika törkeetäkin, ni kestää hyvin. Mikä ei tapa, ni se vahvistaa toimii aikuisiässä muttei murrosikäiseen, ku saattaa murentua täysin. Eli ei huumeita ja kohtalaisen inhimillinen ympäristö( kanssa ihmiset) nuorille.

        Työttömyys aiheuttaa masennusta vielä tehokkaammin kuin huumeet. Tämä on päättäjille arvokysymys, ja näyttää olevan omien etujen ajaminen tärkeämpää päättäjille kuin ihmisten hyvinvointi.

        Huumeiden käyttö, niin valitettavaa kuin onkin, on vain todella pienen murto-osan ongelma. Suurimmat ongelmat tulevat työttömyydestä ja taloudellisesta turvattomuudesta.


      • en_ihmettele
        marjukka62 kirjoitti:

        Työttömyys aiheuttaa masennusta vielä tehokkaammin kuin huumeet. Tämä on päättäjille arvokysymys, ja näyttää olevan omien etujen ajaminen tärkeämpää päättäjille kuin ihmisten hyvinvointi.

        Huumeiden käyttö, niin valitettavaa kuin onkin, on vain todella pienen murto-osan ongelma. Suurimmat ongelmat tulevat työttömyydestä ja taloudellisesta turvattomuudesta.

        Tässähän on nyt kysymys nuorista, miksi nuorilla on paha olla!? Tuskin lukioikäinen vielä tuollaisesta asiasta murehtii, kyllä ne syyt löytyy ihan jostain muualta. Oli se sitten Mikkeli tai mikä tahansa, sitä emme todennäköisesti koskaan tule saamaan tietää.. Ja koulujenhan yhdistäminen ei auta asiaan mitenkään. Paha olo vaan tulee lisääntymään, siitä olen täysin varma.


      • 4+14
        en_ihmettele kirjoitti:

        Tässähän on nyt kysymys nuorista, miksi nuorilla on paha olla!? Tuskin lukioikäinen vielä tuollaisesta asiasta murehtii, kyllä ne syyt löytyy ihan jostain muualta. Oli se sitten Mikkeli tai mikä tahansa, sitä emme todennäköisesti koskaan tule saamaan tietää.. Ja koulujenhan yhdistäminen ei auta asiaan mitenkään. Paha olo vaan tulee lisääntymään, siitä olen täysin varma.

        Jokainen itse lukiolaisena joskus ollut tietää, että kyllä siinäkin iässä oma tulevaisuus mietityttää. Työelämä alkaa jo 16-vuotiaana.

        Mikään ei ole niin vaarallista kuin nuori vailla toivoa tulevaisuudesta.


      • 4+14 kirjoitti:

        Jokainen itse lukiolaisena joskus ollut tietää, että kyllä siinäkin iässä oma tulevaisuus mietityttää. Työelämä alkaa jo 16-vuotiaana.

        Mikään ei ole niin vaarallista kuin nuori vailla toivoa tulevaisuudesta.

        tarvitsee lähelleen ainakin yhden välittävän aikuisen kasvaakseen suhtkoht tasapainoikseksi itseään ja toisia ihmisiä kunnioittavaksi aikuiseksi. Elämää ei voi ulkoistaa. Elämä on lahja, kallisarvoinen lahja.


      • kitumalla eteenpäin
        marjukka62 kirjoitti:

        Työttömyys aiheuttaa masennusta vielä tehokkaammin kuin huumeet. Tämä on päättäjille arvokysymys, ja näyttää olevan omien etujen ajaminen tärkeämpää päättäjille kuin ihmisten hyvinvointi.

        Huumeiden käyttö, niin valitettavaa kuin onkin, on vain todella pienen murto-osan ongelma. Suurimmat ongelmat tulevat työttömyydestä ja taloudellisesta turvattomuudesta.

        Kysyisinkin kuka jakaa kaupungin työt? Nuoret hakeneet jo toista kesää peräkkäin kaupungin kesätöihin ,mutta ei vaan tärppää.Tämäkö masentaa?Toiset nuoret pääsee kaksi kolme kertaa peräjälkeen töihin.Tätäkö on nuorten oppiminen töihin,kun ei muuallekaan 15-17 vuotias pääse töihin.


      • kerttuli70
        kitumalla eteenpäin kirjoitti:

        Kysyisinkin kuka jakaa kaupungin työt? Nuoret hakeneet jo toista kesää peräkkäin kaupungin kesätöihin ,mutta ei vaan tärppää.Tämäkö masentaa?Toiset nuoret pääsee kaksi kolme kertaa peräjälkeen töihin.Tätäkö on nuorten oppiminen töihin,kun ei muuallekaan 15-17 vuotias pääse töihin.

        Oma lapsi haki 4 vuotta töitä ennen kuin tärppäs...


      • leikkauksia
        kitumalla eteenpäin kirjoitti:

        Kysyisinkin kuka jakaa kaupungin työt? Nuoret hakeneet jo toista kesää peräkkäin kaupungin kesätöihin ,mutta ei vaan tärppää.Tämäkö masentaa?Toiset nuoret pääsee kaksi kolme kertaa peräjälkeen töihin.Tätäkö on nuorten oppiminen töihin,kun ei muuallekaan 15-17 vuotias pääse töihin.

        Tämä hallitus on leikannut kuntien työpaikoista kaikki ylimääräiset pois. Rahaa löytyy kyllä vaalirahoitukseen, oopperajuhliin, maahanmuuttajien perheenjäsenten lentolippuihin, mutta ei niiden ihmisten hyvinvointiin, jotka verorahoillaan tulevat maksamaan nykyisten päättäjien vanhushoitopaikan.

        Luulenpa, että tämä muistetaan vielä.


    • -A-

      No mitäs luulisit ja etkö ihan oikeasti ole huomannut että nuorilla on paha olla? Onko sulla silmiä päässä ollenkaan, kyllä sen näkee kun katselee porukkaa kaupungilla, että kaikki ei ole hyvin. Minkä sille mahtaa, kaikilla kaupungeilla on omat piirteensä, mikkelin ominaispiirteisiin kuuluu se, että täällä ihminen ahdistuu aika äkkiä. Sitä saa miettiä että miten ilmapiiriä voisi parantaa, miten tästä kylästä saisi viihtyisän ja miellyttävän. Tehkää jotain tuon nuorison kanssa, ei se ole hyvä että ainoa viihde on notkua kaupan oven edessä rööki huulessa tuijottamassa niinkuin joku lehmälauma, katsekin on samalla tavalla tyhjä joka ainoalla.

      • ahdistunut_nuori

        todellakin ahdistunut kaupunki.. tunnelma on aneeminen ja ihmiset täällä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia.. ei mikään ihme että nuoret voi huonosti


      • hohhoijaaa
        ahdistunut_nuori kirjoitti:

        todellakin ahdistunut kaupunki.. tunnelma on aneeminen ja ihmiset täällä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia.. ei mikään ihme että nuoret voi huonosti

        Älkää yleistäkö! Ei täällä kaikki ole todellakaan mitään ahdasmielisiä tai kapeakatseisia, mutta ei sille mitään voi jos teidän kaikki tutut ovat sellaisia... ja jos täällä olo ahdistaa, niin ei täällä kukaan sinua estä lähtemästä, vaikka pääkaupunkiseudulle...


      • AurinkoPaistaa?
        ahdistunut_nuori kirjoitti:

        todellakin ahdistunut kaupunki.. tunnelma on aneeminen ja ihmiset täällä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia.. ei mikään ihme että nuoret voi huonosti

        Onkohan se nuori niin avuton, että sille pitää tuottaa kaikki suoraan eteen?
        Missä on se nuoren oma vilkas ja tuottava mielikuvitus?

        Älkää syyttäkö aikuisia, siitä että teillä ei ole virikkeitä.
        Oletteko keskustelleet ongelmistasi vanhempien, huoltajien, opettajien, terkkareiden, lääkärien, nuorisotyöntekijän, oman alueesi papin kanssa?

        Mitä te haluatte?
        Kerhotiloja, jotka pistetään paskaksi alle viikossa, kun kukaan ei välitä.
        Kerhotiloja, joihin on hyvä mennä opettelemaan röökinpolttoa.


        "Onpa tänään hieno päivä! Ei sada läheskään niin paljoa, kuin eilen."
        Mitä hyvää on harmaasta sadepäivästä?
        - Ilma on raikas hengittää
        - Kadut eivät pöllyä
        - luonto alkaa vihertyä kesää varten
        - jne, jne


      • muistellaanpa.
        AurinkoPaistaa? kirjoitti:

        Onkohan se nuori niin avuton, että sille pitää tuottaa kaikki suoraan eteen?
        Missä on se nuoren oma vilkas ja tuottava mielikuvitus?

        Älkää syyttäkö aikuisia, siitä että teillä ei ole virikkeitä.
        Oletteko keskustelleet ongelmistasi vanhempien, huoltajien, opettajien, terkkareiden, lääkärien, nuorisotyöntekijän, oman alueesi papin kanssa?

        Mitä te haluatte?
        Kerhotiloja, jotka pistetään paskaksi alle viikossa, kun kukaan ei välitä.
        Kerhotiloja, joihin on hyvä mennä opettelemaan röökinpolttoa.


        "Onpa tänään hieno päivä! Ei sada läheskään niin paljoa, kuin eilen."
        Mitä hyvää on harmaasta sadepäivästä?
        - Ilma on raikas hengittää
        - Kadut eivät pöllyä
        - luonto alkaa vihertyä kesää varten
        - jne, jne

        70-luvulla töihin pääsi minne vain mistä meni kysymään. 70- ja 80-luku oli työmarkkinoiden ja asunnonostamisen kulta-aikaa.

        Eli toisin sanoen kaikki tuota aikaa eläneet ovat saaneet kaiken kannettuna eteen. Toista se on nyt, kun 90-luvulla lamaan syntyneet ja 10-luvulla lamasta kärsivät eivät ehkä ole saaneet lapsena mitään ilmaiseksi, eikä nyt valmistuttua saa töitä eikä asuntoa.

        Että kerropa uudestaan siitä eteen kantamisesta, jookos?


      • aivan niin
        muistellaanpa. kirjoitti:

        70-luvulla töihin pääsi minne vain mistä meni kysymään. 70- ja 80-luku oli työmarkkinoiden ja asunnonostamisen kulta-aikaa.

        Eli toisin sanoen kaikki tuota aikaa eläneet ovat saaneet kaiken kannettuna eteen. Toista se on nyt, kun 90-luvulla lamaan syntyneet ja 10-luvulla lamasta kärsivät eivät ehkä ole saaneet lapsena mitään ilmaiseksi, eikä nyt valmistuttua saa töitä eikä asuntoa.

        Että kerropa uudestaan siitä eteen kantamisesta, jookos?

        70-luku oli muutenkin parempaa aikaa... silloin kukaan ei haaveillut mistään monikulttuurisuudesta ja silloin rikollisuuttakaan ei ollut niin paljon kuin nykyaikana... 70-luvulla oli taasen enemmän näitä "taistolaisia", jotka ihannoivat neuvostoliittoa ja kommunismia, mutta nykyään nekin ovat tainneet siirtyä ihannoimaan ja pakkosyöttämään tätä "monikulttuurisuus-aatetta". Silloin ajateltiin ja pidettiin huolta toisistamme, eikä ajateltu ulkomaalaisia, ja että miten niille saataisiin paremmat olot...


      • Tois
        muistellaanpa. kirjoitti:

        70-luvulla töihin pääsi minne vain mistä meni kysymään. 70- ja 80-luku oli työmarkkinoiden ja asunnonostamisen kulta-aikaa.

        Eli toisin sanoen kaikki tuota aikaa eläneet ovat saaneet kaiken kannettuna eteen. Toista se on nyt, kun 90-luvulla lamaan syntyneet ja 10-luvulla lamasta kärsivät eivät ehkä ole saaneet lapsena mitään ilmaiseksi, eikä nyt valmistuttua saa töitä eikä asuntoa.

        Että kerropa uudestaan siitä eteen kantamisesta, jookos?

        mutta nuorella vielä aikaa, toista on olla nelikymppisenä työtön, kun surkea eläke pienenee entisestään työttömänä... Tärkeintä on, ettei passivoidu, jos et saa työtä kouluta itseäsi, se ei mene KOSKAAN hukkaan ja näyttää paremmalta hakemuksissa kuin se, että makasin kotona vuoden.


      • mikkeli "the city"
        hohhoijaaa kirjoitti:

        Älkää yleistäkö! Ei täällä kaikki ole todellakaan mitään ahdasmielisiä tai kapeakatseisia, mutta ei sille mitään voi jos teidän kaikki tutut ovat sellaisia... ja jos täällä olo ahdistaa, niin ei täällä kukaan sinua estä lähtemästä, vaikka pääkaupunkiseudulle...

        "Ei täällä kaikki ole todellakaan mitään ahdasmielisiä tai kapeakatseisia"

        Ja kyllähän muuten on. Ei tietenkään ihan kaikki, mutta voi kyllä sanoa että monikin! Kaupungilla ei voi kulkea ilman, että joku teinilegioona mulkoilee silmät ammolla perään. Räkäiset paskanaurut vielä perään. Se on suoraan sanottuna häiritsevää. Ja minäkin tiedän hyvin paljon ahdasmielisiä mikkeliläisiä. Kyllä sen eron huomaa ihmisissä kun käy muualla.

        "ei täällä kukaan sinua lähtemästä, vaikka pääkaupunkiseudulle"

        Luuletko, että lähteminen on noin vaan helppoa ja yksinkertaista? Kun on koulu kesken, eikä ole edes rahaa, niin lähteminen pois ei todellakaan ole niin helppoa. Tietysti lähtisin, heti kun vaan tulee tilaisuus. Kun on tälläisessa urpojen kaupungissa asunut 18 vuotta niin kyllä sitä todellakin haluaa pois.


      • SIKASIKA SIKA
        ahdistunut_nuori kirjoitti:

        todellakin ahdistunut kaupunki.. tunnelma on aneeminen ja ihmiset täällä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia.. ei mikään ihme että nuoret voi huonosti

        PASKAN PUHUJA!HYVÄ TÄÄL ON OLLA,KELLÄ VAAN ON KANTTIA!


      • BRINGLES
        ahdistunut_nuori kirjoitti:

        todellakin ahdistunut kaupunki.. tunnelma on aneeminen ja ihmiset täällä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia.. ei mikään ihme että nuoret voi huonosti

        ´MUUTTAPPA KUULE SITTEN HELVETTIIN TÄÄLTÄ!TÄÄLLÄ ON HYVÄSYDÄMISIÄ SAVOLAISIA!JES!


      • toiv0
        BRINGLES kirjoitti:

        ´MUUTTAPPA KUULE SITTEN HELVETTIIN TÄÄLTÄ!TÄÄLLÄ ON HYVÄSYDÄMISIÄ SAVOLAISIA!JES!

        Helpostihan noita kesätöitä löytyy kun ei liikaa vaadi. Itellekkin tiedossa niin paljon kun kerkee tekemään vaikka minnekkään ei mitään suhteita. Ekaa vuotta amiksessa.


    • nuoriso

      Pienet piirit ja paskaa kiertää... ei ihme että rupeaa ihmisiä masentamaan kun kuulee paskaa puhuttavan joka päivä...

      • Ainut harrastus

        Ihmetyttää että kerrostalossa asuvalla nuorella miehellä ainut harrastus on lontustaa tupakalle keskelle pihaa räkimään!


      • ..
        Ainut harrastus kirjoitti:

        Ihmetyttää että kerrostalossa asuvalla nuorella miehellä ainut harrastus on lontustaa tupakalle keskelle pihaa räkimään!

        Ihmetyttää että jollakin ainoa harrastus on katsoa ikkunasta pihalle ja kytätä mitä pihassa tapahtuu...


      • ..

        Tuo on niin totta. Erehdy kerran luottamaan paskanpuhujaan (niitä täällä riittää), niin kohta koko kylä "tietää" kaikki "tosiasiat" :D Näillä paskanpuhujilla kun yleensä on tapana vähän värittää puheita. Olen kerran käräyttänyt täällä paskanpuhujan, ja voin sanoa että siitä lähtien sillä ihmisellä on ollut luotto aika vähissä...


      • mikkeli on kikkeli
        .. kirjoitti:

        Tuo on niin totta. Erehdy kerran luottamaan paskanpuhujaan (niitä täällä riittää), niin kohta koko kylä "tietää" kaikki "tosiasiat" :D Näillä paskanpuhujilla kun yleensä on tapana vähän värittää puheita. Olen kerran käräyttänyt täällä paskanpuhujan, ja voin sanoa että siitä lähtien sillä ihmisellä on ollut luotto aika vähissä...

        mikkeli on ehkä suomen venäläisin kaupunki. porvarit ja niiden pennut taitaa pärjätä parhaiten. Ja sitä itteensä siis suolletaan pihalle ihan hiton koko ajan. oli sitten millanen muka ns. "hyvä ihminen" olevinaan. ja niitähän siellä riittää! mikkelissä tulee niin ihanan "kuuluisa" olo. mut ei ne mitään huumoria ymmärrä. ja ottaa kaiken tosissaan. elämästä saa nauttiakin, mut ei ehkä mikkelissä. paitsi jos sattuu olemaan lapsiperhe tai 50 pariskunta. hyväsydämiset savolaiset on jossain ihan muualla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe