Matto tuntuu olevan todella "tiukassa", liimattu ilmeisesti suoraan betoniin (?)
Nyt kaivattais kullanarvoisia vinkkejä maton poistoon että saadaan laminaatit tilalle...
vanhan kokolattiamaton poisto?
6
6744
Vastaukset
- frangröbba
laita laminaatti siihen maton päälle mitä sitä turhaan poistamaan,jos välttämättä haluat pois niin ei auta kuin repiä ja lastaa käyttää,voihan sitä kaikenlaista liiman irroittajaa kaupoista löytyä käyppä kyselemässä
- dsryu
Työväline on petkele jolla vaan lyömällä irti
- milla magia
Meillä on sama tilanne eli muovimatto on liimattu betoniin ja laminaattia olisi tarkoitus laittaa. Naapurissa kovalla työllä revittiin matto pois ja hiottiin liima jäämiä pois. Aikaa meni paljon..
Itse sain ohjeen ettei missään nimessä mattoa kannata poistaa koska sehän itsessään käy loistavana äänten vaimentajana laminaatin alla (ja hermot säästyy). Itsekkin ajattelisin miksi tehdä työ tuplana eli ensin poistaa pehmike ja sitten lisätä uusi esim. solumuovi..?
Tämä siis ei ammatilaisen mielipiteenä. - yheksäntoista
se kokolattiamatto on liian pehmyt laminaatin alle.pitää ottaa pois ja hioa liimat pois tai tasoittaa lattiat suoriksi ennen laminaatin asennusta.joku naseva on tehnyt vittumaisen palveluksen jos on liimannut maton tiukasti kokoalalta lattiaan.kysy vuokraamoista konetta maton poistoon,on kätevä peli ja aikaa säästyy.
- sipulitee
silloin kun matto asennettaan limattuna betonille niin ainkin joillakin on tapana tehdä kunnolla ja liimata se ihan kauttaaltaan tiukasti alustaansa. mites teilläpäin? pisteliimauksella vai?
- Crop
Samanlainen ongelma sattui kerran omalle kohdalleni, ja silloin auttoi, kun leikkasi maton ohuempiin siivuihin. Noin 10-30 sentin siivuissa matto irtosi repimällä varsin helposti lihasvoimin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819