Päästetään tuhat WinCapita-jäsentä osasta kärsimyksiään.

Capitrolli

Haluan painottaa, että jokainen on syytön kunnes muuta voidaan osoittaa. Esitutkinta asiassa on edelleen kesken. Myös pääepäilty on ymmärtääkseni sanonut, että hän ei ole syyllistynyt rikoksiin, joista häntä epäillään.

On kuitenkin syytä auttaa henkisesti kaikkia niitä kanssaveljiä ja -sisaria, jotka ovat vaikeuksissa. Kauppiaalle kiitos erinomaisesta inspiraatiosta ryhtyä toimeen, hatunnosto hänelle.
--

Tällä hetkellä on selvää, että WinCapitassa jäsenyys ja suosittelu on edennyt erityisesti ystävyys-, naapuruus-, työpaikka- ja sukulaisuussuhteittain. Isä on sponsoroinut poikansa, vaimo miehensä, poika isänsä, pomo alaisensa jne. Toimintatapa on tyypillistä suosittelu-, verkosto- tai kumppanuusmarkkinoinnissa.

On tiedossa, että yksi henkilö perheestä tai suvusta on saattanut hoitaa koko suvun WinCapita-asiat. On tiedossa tapauksia, joissa jäsen on juuri ja juuri osannut käynnistää tietokoneen. Voidaan helposti päätellä, että kyseiset henkilöt ovat kenties antaneet ainoastaan nimensä jäsenyyden käyttöön ja ovat ymmärtäneet asiasta vain vähän tai eivät kenties lainkaan. Tähän ryhmään voidaan ilman muuta luokitella alaikäiset tai rikosoikeudellisesti alaikäiset, syyntakeettomat, vajaavaltaiset ja kenties jopa vanhukset jne jne.

On lisäksi väitetty, että järjestelmä oli (tarkoituksella) luotu niin vaikeaksi, ettei osa jäsenistöä kyennyt ymmärtämään toimintaperiaatetta- heidän esimerkiksi olisi ollut mahdotonta ostaa tai myydä mitään.

Kuvattua ryhmää voidaan kasvattaa.

Terminä voidaan käyttää välillistä tekemistä, jossa rikos on tehty sellaisen henkilön välityksellä, jota ei voida teosta rangaista. Välittömään tekijään ei voida kohdistaa rikosoikeudellista seuraamusta, mikäli tekijä on tehnyt rikoksensa ilman tahallisuutta, tahallisuuden kuitenkin ollessa rangaistavuuden edellytys. Tuota välitöntä henkilöä rikoksessa käyttävä välillinen tekijä saattaa saada välittömän tekijän rikkomaan lakia esimerkiksi erehdyttämällä.

Suomeksi: Suvun asioita hoitava yhteyshenkilö on edellä kuvattu välillinen henkilö, välitön henkilö on se henkilö, joka kenties on antanut nimensä käyttöön ymmärtämättä, mihin on ryhtymässä. Välitöntä henkilö voidaan kutsua myös hyväksikäytetyksi ja häneltä voi puuttua sekä tarkoitus että motiivi.

Välitön tekijä - eli mahdolliseen petokseen, verorikokseen tai rahankeräysrikokseen tieten tai tietämättään osallistunut - voidaan jättää rankaisematta, mutta välillinen tekijä tuomitaan varsinaisena tekijänä rangaistukseen.

--

Väitän, että jos tai kun WinCapitassa on ns. välittömiä jäseniä, jotka ovat mukana mahdollisessa rikollisessa toiminnassa erityisesti sukulaisuussuhteen kautta, mutta tietämättään syyllistyneensä tahallisuutta edellyttävään rikokseen, voidaan jättää rankaisematta. Varsinaisena tekijänä tuomitaan varsinainen välillinen tekijä eli suvun asioita hoitanut henkilö.

Syytön kunnes muuta osoitetaan.

Lisää tietoa:
- HE 44/2002
- Rikoslaki

23

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inisemäst

Mee jo mäkee näide aloitustes kans, ei näit kukaa enää jaks!

• Capitrolli

sinulla asia menee yli - ja miksi ihmeessä asia suolimuroa edes kiinnostaisi. Vai oletko jäsen?

Etkö vain voisi jättää ne avaamatta; avaushan vie etusivulla vain 5-10 millimetriä tilaa eikä kuluta edes sinun sähköäsi.

• AdaFlink

... tulla sellainen tilanne, että joku (suvun piiristä, kaveripiiristä jne....) pistetään kärsimään rangaistus vaikkapa kiristämällä tai maksamalla syyn ottajalle selvää rahaa tai jotain muuta taloudellista hyötyä.

Ja mitaan ette voi...

• Capitrolli

että joku ottaa syyt kontolleen vapaaehtoisesti.

Molemmat ovat helppoja tapoja vähentää oikeuteen raahattavien määrää, joka asia ei edes välttämättä ole huono.

• AdaFlink
        Capitrolli kirjoitti:

että joku ottaa syyt kontolleen vapaaehtoisesti.

Molemmat ovat helppoja tapoja vähentää oikeuteen raahattavien määrää, joka asia ei edes välttämättä ole huono.

... höpön.

Miten muka voisi todistaa, että joku on vapaaehtoisesti ottanut konnuudet kontolleen? Jokainen kelle on vaikkapa maksettu tarpeeksi sanoisi, että "vapaaehoisestihan minä ja tunnustan tehneeni kaikki kolttoset näiden ja näiden henkilöiden puolesta". Ihan samoin sanoisi se jota on kiristetty ottamaan vastuu muiden tekemisistä.

Kyllä se niin vaan on, että se vastaa ketä vastaan on näyttöä (mm. kotiutuksia, värväystä, omaan taskuun värvättynsä rahoja käärinyt... yms. yms....).

Voi herran jestas tota sun pelkkää ajatustakin. Se se vielä puuttuis, että kaveri-/sukulaisporukasta saisi valita sen joka vastaa muidenkin tekemisistä. Ymmärrätkö itsekään millaisia tilanteita tuosta tulisi? Mm. "maksa tarpeeksi, niin otan syyn ja istun puolestasi...., istutko, vai itketkö ja istut..... jne. jne....".

Ja mitaan ette voi...

• Capitrolli
        AdaFlink kirjoitti:

... höpön.

Miten muka voisi todistaa, että joku on vapaaehtoisesti ottanut konnuudet kontolleen? Jokainen kelle on vaikkapa maksettu tarpeeksi sanoisi, että "vapaaehoisestihan minä ja tunnustan tehneeni kaikki kolttoset näiden ja näiden henkilöiden puolesta". Ihan samoin sanoisi se jota on kiristetty ottamaan vastuu muiden tekemisistä.

Kyllä se niin vaan on, että se vastaa ketä vastaan on näyttöä (mm. kotiutuksia, värväystä, omaan taskuun värvättynsä rahoja käärinyt... yms. yms....).

Voi herran jestas tota sun pelkkää ajatustakin. Se se vielä puuttuis, että kaveri-/sukulaisporukasta saisi valita sen joka vastaa muidenkin tekemisistä. Ymmärrätkö itsekään millaisia tilanteita tuosta tulisi? Mm. "maksa tarpeeksi, niin otan syyn ja istun puolestasi...., istutko, vai itketkö ja istut..... jne. jne....".

Ja mitaan ette voi...

jossa poika/tytär olisi sponsoroinut äitinsä/isänsä mukaan, jolloin äiti/isä olisi kenties tuo "hyväksi-käytetty". Tai käännettynä.

Kyllä minä voin helposti kuvitella tilanteen, että ottaisin kaiken vastuun kontolleni ja haluaisin suojella omaisiani, jos olisin sen ikävän tilanteen itse aiheuttanutkin. Mutta ehkä olenkin ainoa näin ajatteleva tässä seurassa. Muut varmasti haluaisivat täydet sanktiot koko suvulleen - niinhän se on että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Äiti ja isä - nyt putkaan!

• mutta silloin on koko suku vähän yksinkertaisia ja on ehdottomasti pakko todeta kaikki syyttömiksi.
      Toivottavasti oikeus ottaa tämän huomioon sijoituksia mahdollisesti palautettaessa.

• osa pääsee

pälkähästä, mutta toinen osa maksaa sitten raskaampien syytteiden muodossa. Petoksesta tuleekin törkeä petos: 'rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa'

• Capitrolli

tuolla tavalla. Periaatteessa toki mahdollista.

Itse arvaan, että asian helpottamiseksi yksi henkilö on hoitanut kaikkien muiden - täysvaltaistenkin - asian. Muille on riittänyt että jostakin on tullut tuottoja. Mistä? Yleisin termi on varmuudella ollut asian helpottamiseksi: "valuuttakaupasta" tai "valuuttakauppaohjelmistosta" tai vastaavasta. Asianomaiset eivät todennäköisesti ole tienneet puuhastelusta sen enempää.

• Rautalankakauppias

Pakkotila/ RL 5 § :
      Jos oikeudellisesti suojatun edun pelastamiseksi tehtyä tekoa ei ole 1 momentin perusteella pidettävä sallittuna, tekijä on kuitenkin rangaistusvastuusta vapaa, jos tekijältä ei kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon pelastettavan edun tärkeys, tilanteen yllätyksellisyys ja pakottavuus sekä muut seikat.
      Aloiti vauhdikkaasti - kuten aina- mutta juristeriasi jäi jälleen kerran metrin lyhyeksi.

Se suvun nörttipoika tietysti sopii kollektivikseksi syntipukiksi, mutta ei jätetä häntäkään sieluttoman ja tumpelon syyttäjän revittäväksi. Nörttipoika tietysti toimi pakkotilassa ja se on olkenkorsi, jolla hänetkin voidaan kiskoa kuiville. Pakottavuus tulee vanhempien ja aikuisten sukulaisten fyysisen väkivallan uhasta. Pelastettava etu tietysti oli 400% vuosituotto, miljoona pipsiä ja hotelli Thaikkulassa.

Hyvinhän tämä menee. Taisin edellä mainita, että otetaan laki ja aletaan vuolemaan. Kyllä siitä Capitrolli taas puuhevosen tekee. Ja niin teit.

• Capitrolli

Sinä puhut siis 4. luvusta 5 §, "vastuuvapausperusteista". Minä en puhu edes samasta asiasta, koska olen valovuoden sinua edellä. Aina. Käännä sivua, kyllä se löytyy...

Minä en puhu siis "pakkotilasta", vaan 5. luvusta eli "yrityksestä ja osallisuudesta". Ja sieltä 4. pykälä. Kannattaa tutustua ja tulla sen jälkeen puhumaan puuhevosista.

Bianca Castafioren sanoin: "Aaaaaaaaaaaaaah, mä laulan..."

--

Arvaan, että kaikki tietävät jo pelin hengen. Sinulla on niin kova vimma vastustaa kaikkia kirjoituksiani, että jos sattuisin haukkumaan Ruandan kansanmurhaa, sinä ryhtyisit sitä kehumaan. Olisin uskonut, että olisit auttanut kanssaveljiäsi ja -sisariasi. Kasva aikuiseksi, iso mies!

• Rautalankakauppias
        Capitrolli kirjoitti:

Sinä puhut siis 4. luvusta 5 §, "vastuuvapausperusteista". Minä en puhu edes samasta asiasta, koska olen valovuoden sinua edellä. Aina. Käännä sivua, kyllä se löytyy...

Minä en puhu siis "pakkotilasta", vaan 5. luvusta eli "yrityksestä ja osallisuudesta". Ja sieltä 4. pykälä. Kannattaa tutustua ja tulla sen jälkeen puhumaan puuhevosista.

Bianca Castafioren sanoin: "Aaaaaaaaaaaaaah, mä laulan..."

--

Arvaan, että kaikki tietävät jo pelin hengen. Sinulla on niin kova vimma vastustaa kaikkia kirjoituksiani, että jos sattuisin haukkumaan Ruandan kansanmurhaa, sinä ryhtyisit sitä kehumaan. Olisin uskonut, että olisit auttanut kanssaveljiäsi ja -sisariasi. Kasva aikuiseksi, iso mies!

Tietysti, tietysti - olet ziljoona valovuotta minua edellä, olet juristerian taivaan kirkkain iltatähti, olet lakitieteen Laatokka ja kieltoerehdyksen Kymijoki - hengitä syvään ja rauhoitu. Tietysti sinä olet minua edellä ja menossa jo kolmatta kertaa rikoslain viimeisellä rivillä (HE 261/2009) , kun minä vastan rämmin pykälässä 5 - hengitä vielä syvään ja rauhoitu.

Tuntuuko yhtään paremmalta nyt?

Etkös se ollut sinä, ystäväni Capitrolli, joka lärväisit minulle: irtonikki, kuka niitä muistaa. Ohjeesi mukaisesti tein sitten kiintonikin, jotta muistaisit paremmin. Sairasta kuitenkin pahaa egopöhöä, jos kuvittelet minun elämäntehtävänä vastustavan sinua. Niin hyvä kirjoittaja et sentään ole.

Vastaan kyllä toisinaan sinulle vakionikillä, että nikit eivät taas menisi sinulla sekaisin. Vastauksei eivät johdu sinusta ihmisenä vaan niistä lakitieteellisistä puuhevosista, joita tänne tuputat. Äläpä ota liikaa asioita henkilökohatisesti, näin vartuneen neuvo.

Tuo hutut ja tutsit aihe saattaisi olla kiinnostava, mutta kun en millään jaksa muistaa sorsiko hutut tutseja vai menikö se päinvastoin. Älä sinäkään kirjoita siitä, voi syntyä puuvirtahevonen.

• Capitrolli
        Rautalankakauppias kirjoitti:

Tietysti, tietysti - olet ziljoona valovuotta minua edellä, olet juristerian taivaan kirkkain iltatähti, olet lakitieteen Laatokka ja kieltoerehdyksen Kymijoki - hengitä syvään ja rauhoitu. Tietysti sinä olet minua edellä ja menossa jo kolmatta kertaa rikoslain viimeisellä rivillä (HE 261/2009) , kun minä vastan rämmin pykälässä 5 - hengitä vielä syvään ja rauhoitu.

Tuntuuko yhtään paremmalta nyt?

Etkös se ollut sinä, ystäväni Capitrolli, joka lärväisit minulle: irtonikki, kuka niitä muistaa. Ohjeesi mukaisesti tein sitten kiintonikin, jotta muistaisit paremmin. Sairasta kuitenkin pahaa egopöhöä, jos kuvittelet minun elämäntehtävänä vastustavan sinua. Niin hyvä kirjoittaja et sentään ole.

Vastaan kyllä toisinaan sinulle vakionikillä, että nikit eivät taas menisi sinulla sekaisin. Vastauksei eivät johdu sinusta ihmisenä vaan niistä lakitieteellisistä puuhevosista, joita tänne tuputat. Äläpä ota liikaa asioita henkilökohatisesti, näin vartuneen neuvo.

Tuo hutut ja tutsit aihe saattaisi olla kiinnostava, mutta kun en millään jaksa muistaa sorsiko hutut tutseja vai menikö se päinvastoin. Älä sinäkään kirjoita siitä, voi syntyä puuvirtahevonen.

päässyt itse asiaan. Merkillistä! Ollessasi väärässä heität näennäis-huumorille.

Olit siis oikeassa rikoslaissa, mutta väärässä luvussa eli väärällä sivulla :) Nyt kun olen neuvonut sinulle oikean luvun ja pykälän, voisit kommentoida itse lain kohtaa ja sen sopivuutta jäsenille.

Kirjoittajana olen toki Cluson ja Tummelimiehen välimaastossa, mutta asiasisällöltään minun puuhevoseni hakkaa mennen tullen sinun mollamaijasi.

• Rautalankakauppias
        Capitrolli kirjoitti:

päässyt itse asiaan. Merkillistä! Ollessasi väärässä heität näennäis-huumorille.

Olit siis oikeassa rikoslaissa, mutta väärässä luvussa eli väärällä sivulla :) Nyt kun olen neuvonut sinulle oikean luvun ja pykälän, voisit kommentoida itse lain kohtaa ja sen sopivuutta jäsenille.

Kirjoittajana olen toki Cluson ja Tummelimiehen välimaastossa, mutta asiasisällöltään minun puuhevoseni hakkaa mennen tullen sinun mollamaijasi.

En ottanut edellistä viestiäsi niin kovin vakavasti, koska sinun teemoinasi oli myös valovuosi ja "Aaaaaaaaaaaaaah, mä laulan...". Sain vaikutelman, että sinua puristi päästä.

Minä puhuin pakkotilasta enkä näe mitään syytä siihen, että rajoittaisin oman keskusteluni vain niihin aiheisiin ja lainkohtiin, joista sinä osaat keskustella.

Se jäi epäselväksi kumpi niistä hutuista ja tutseista sorti toista osapuolta?

• Capitrolli

En ottanut edellistä viestiäsi niin kovin vakavasti, koska sinun teemoinasi oli myös valovuosi ja "Aaaaaaaaaaaaaah, mä laulan...". Sain vaikutelman, että sinua puristi päästä.

Minä puhuin pakkotilasta enkä näe mitään syytä siihen, että rajoittaisin oman keskusteluni vain niihin aiheisiin ja lainkohtiin, joista sinä osaat keskustella.

Se jäi epäselväksi kumpi niistä hutuista ja tutseista sorti toista osapuolta?

itseäsi kiinnostavista aiheista niille varatuista avauksista.

Jos minä olen tehnyt avauksen välillisestä tekemisestä ja sinä puhut pakkotilasta, niin sinä et todellakaan NÄE MITÄÄN syytä rajoittaa keskusteluasi.

Ole hyvä, ota kantaa avaukseen eli välilliseen tekemiseen.

• Rautalankakauppias
        Capitrolli kirjoitti:

itseäsi kiinnostavista aiheista niille varatuista avauksista.

Jos minä olen tehnyt avauksen välillisestä tekemisestä ja sinä puhut pakkotilasta, niin sinä et todellakaan NÄE MITÄÄN syytä rajoittaa keskusteluasi.

Ole hyvä, ota kantaa avaukseen eli välilliseen tekemiseen.

Tämä sinun kantasi viittaa kyllä akuuttiin Maija Plisetskaja-syndroomaan: oi minä tanssin soolon ja kaikki valot suuntautuvat vain minuun. Ei täällä ystävä hyvä ole sinulle tai minulle varattuja avauksia eikä vain sinun aiheille rajattuja pelikenttiä.

En nyt välitä välillisestä tekemisestä.

• Capitrolli

Tämä sinun kantasi viittaa kyllä akuuttiin Maija Plisetskaja-syndroomaan: oi minä tanssin soolon ja kaikki valot suuntautuvat vain minuun. Ei täällä ystävä hyvä ole sinulle tai minulle varattuja avauksia eikä vain sinun aiheille rajattuja pelikenttiä.

En nyt välitä välillisestä tekemisestä.

"En nyt välitä välillisestä tekemisestä."

Kiitos osallistumisesta, ei voittoa. Puuhevonen vastaan mollamaija: 6-0!

Yritän seuraavalla kerralla tehdä sellaisen laveapiirteisen avauksen, johon voit kirjoitella haluamaasi puuta-heinää ihan siitä mistä haluat. Olisiko tummeli hyvä aihe?

Tai mikä parempaa, tekisitkö sinä avauksen, johon kaikki saavat kirjoittaa tuota samaista puuta-heinää. Se sopiikin paremmin tälle Suoli25-foorumille.

• Rautalankakauppias
        Capitrolli kirjoitti:

"En nyt välitä välillisestä tekemisestä."

Kiitos osallistumisesta, ei voittoa. Puuhevonen vastaan mollamaija: 6-0!

Yritän seuraavalla kerralla tehdä sellaisen laveapiirteisen avauksen, johon voit kirjoitella haluamaasi puuta-heinää ihan siitä mistä haluat. Olisiko tummeli hyvä aihe?

Tai mikä parempaa, tekisitkö sinä avauksen, johon kaikki saavat kirjoittaa tuota samaista puuta-heinää. Se sopiikin paremmin tälle Suoli25-foorumille.

Sinäpä se pelaat vekkuleita pelejä ihan omilla säännöillä ja lasket vieläpä itse pisteetkin. Olisi itsekriminoinnin kannalta kaikin puolin suotavampaa, että puolueeton tuomari antaisi ne pisteen.

Siellä wincapitassa on poliiseja ja tuomareita sinun puheittesi mukaan niin, että päät yhteen kolisee. Et viitsisi pyytää yhtä heistä tuomaroimaan jos kerran on pakko antaa pisteitä tällä palstalla.

Pakkotila voisi olla hyvä keskutelun aihe. Kyllä sieltä wincapitasta aina yksi sellainen patu löytyy, joka puolipakolla puhuttiin ja värvättiin reilukerhoon mukaan.

Pakka lipsumaan sinulla tuonne teinipoikien anaalihuumorin puolelle, mutta kaippa se kuuluu ikään.

• Neuvot tarpeen

ala muita väittämään syyntakettomiksi vaikka itse olet sellainen, ainakin kirjoitustesi perusteella.

• Capitrolli

• Rautalankakauppias
        Capitrolli kirjoitti:

termistä lankeaa Kauppiaalle, poju.

Mitenkäs tuo itse asia, haluaisitko ottaa jotakin kantaa siihen. Monelle keskustelu nimimerkeistä on kiinnostavaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8995563/43642890

Kaiva se viesti esiin, jossa minä olen pojutellut sinua.

Etkös sinä itse julistanut, että älköön valhe suustasi pääskö tahi lakkaat kirjoittamasta täällä. Nyt se on jo aika lähellä.

• Capitrolli

Kaiva se viesti esiin, jossa minä olen pojutellut sinua.

Etkös sinä itse julistanut, että älköön valhe suustasi pääskö tahi lakkaat kirjoittamasta täällä. Nyt se on jo aika lähellä.

Vastasin nimimerkille "Neuvot tarpeen", että kiitokset kuuluvat sinulle. Minulla ei riitä haluja ryhtyä pojuttelemaan sinua, arvuuttelemaan ikääsi saatikka vetämään iästäsi minkäänlaisia johtopäätöksiä henkisistä tai vastaavista kyvyisstäsi eli pojuttelu lankesi suoraan em. nimimerkille. Tarkasta, ole hyvä. Minä tyydyn meidän kesken puuhevosiin ja mollamaijoihin.

Minulla on vielä muutama kaikista aiemmista avauksistani poikkeavia eli räväköitä avauksia tulossa jossakin vaiheessa. Niiden jälkeen lakkaan toiveesi mukaisesti kirjoittamasta siihen saakka, kunnes oikeudenkäynnit alkavat. Oikeudenkäynnithän - tai niiden puute on se - mitä kaikki täällä odottavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2196
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1634
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1283
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      59
      1059
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1034
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe