sammuu...

törttöröötötin

missä vika kun läppäri tykkää sammua itsekseen kesken työskentelyn? Merkki on FujitsuSiemens ja malli joku Amilo...ikää reilun 2 vuotta. Käytössä Wlan ja useimmiten on laturissa kiinni...osaako joku kertoa auttaisko esim koneen puhdistus (jos on pölyä) vai mikä/mikään? Vai ostanko suosiolla uuden?

59

4601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko kone pohjasta lämmin? Jos on niin vie huoltosedälle puhdistettavaksi. Todennäköisesti kerännyt pölyä sisuksiin ja kone pitäisi sitten purkaa ja puhdistaa paineilmalla.

• zaq1

Näyttäkää mulle kannettava tietokone jonka pohja ei käytettäessä lämpene, niin minä näytän teille käen rakentaman linunpesän. Tiesittekö että käki munii aina samanlajiseen linnunpesään kuin se itsekin on syntynyt.

• zaq1 kirjoitti:

Näyttäkää mulle kannettava tietokone jonka pohja ei käytettäessä lämpene, niin minä näytän teille käen rakentaman linunpesän. Tiesittekö että käki munii aina samanlajiseen linnunpesään kuin se itsekin on syntynyt.

Minun läppärissä ei kyllä huomaa ikinä juuri mitään. Mutta jos se pohja menee todella kuumaksi niin se kertoo heikkolaatuisesta läppäristä ja ylikuumeneminen voi sitten pistää koneen sekoamaan jos sinne on pölyä kertynyt.

• töttöröötötin taas
        M-Kar kirjoitti:

Minun läppärissä ei kyllä huomaa ikinä juuri mitään. Mutta jos se pohja menee todella kuumaksi niin se kertoo heikkolaatuisesta läppäristä ja ylikuumeneminen voi sitten pistää koneen sekoamaan jos sinne on pölyä kertynyt.

kysyä mikä merkki ja malli M-kar sulla on käytössä...mun pinna alkaa olla mennyttä näitten Fujitsujen kanssa....

• töttöröötötin taas kirjoitti:

kysyä mikä merkki ja malli M-kar sulla on käytössä...mun pinna alkaa olla mennyttä näitten Fujitsujen kanssa....

Asus EEE 901. Viileänä käy nykyisellä asennuksella (Ubuntu 9.04). Tuuletin ei yleensä edes pyöri yhtään joten kone on äänetön ja viileä.

Mutta, riippuu käyttötarkoituksista mikä kokoonpano on hyvä. Fujitsuista ei kyllä löydy yhtään mallia mikä minua kiinnostaisi. Hyviä koneita on esimerkisi Elitebook, Macbook, Toughbook yms. Asusksen Windows 7 ULV:n haluaisin kovasti testata! Näissä on pelko, että ovat heikentäneet mekaanisesti niitä kuten tekivät uusimmille Windows 7 miniläppäreillä joita en kyllä suosittele siksi. Muuten vaikuttaisi todella hyvältä.

Halvoista peruskoneista voisi sitten Delliltä pian myyntiin tulevat uudet Ubuntu LTS Vostrot olla hyviä. HP:llähän on sitten Probookit olleet kivoja mutta vaikka toimivatkin niin halpa hinta tuntuu äänekkyydessä.

• HERMOHEIKKO
        töttöröötötin taas kirjoitti:

LÄPPÄRINI ON IBM THINK PAND JA SÄHKÖPOSTI SUOMI24. TÄYTYY SANOA ETTEI PALJON OLE KOKEMUSTA TIETOKONEISTA MUTTA KYLLÄ TÖKKII USEIN. EN TIEDÄ ONKO KONEESSA VAI KÄYTTÄJÄSSÄ VIKÄ, MUTTA TÖKKII.

• ---------
        HERMOHEIKKO kirjoitti:

LÄPPÄRINI ON IBM THINK PAND JA SÄHKÖPOSTI SUOMI24. TÄYTYY SANOA ETTEI PALJON OLE KOKEMUSTA TIETOKONEISTA MUTTA KYLLÄ TÖKKII USEIN. EN TIEDÄ ONKO KONEESSA VAI KÄYTTÄJÄSSÄ VIKÄ, MUTTA TÖKKII.

Suomi24 sähköpostin latautuminen on hidas riippumatta koneesta eniten siihen vaikuttaa käytetty internet liittymän nopeus,hidas yhteys hidas lataus.Oma vuoden vanha kone rupes pelittämään kun putsasin puhaltimesta pölyt tai paremminkin villakoiran.

• arkistotonttu
        zaq1 kirjoitti:

"Tiesittekö että käki munii aina samanlajiseen linnunpesään kuin se itsekin on syntynyt."

Emme. Kaikki käet munivat samaan pesään?

• vattuu
        HERMOHEIKKO kirjoitti:

Laittakaa nyt näihin viesteihin koneen koko tyyppi merkki /malli ja mitä käyttöjärjestelmää käytätte.
        Muuten melko vaikea kommentoida tai saada selkoa että mitkä mallit on hyviä ja mitkä on susia.
        Kyllä minä ainakin pidän noita ibm thinpädejä juuri parhaina koneina.
        Muita hyviä ovat esimerkiksi applen pro mallin joissa on alumiini runko.
        Joskus olen kuullut että pelkkä lämpötahnan vaihto auttaa lämpöongelmissa
        Tuulettimet ovat kuluva osa joten se kannataa myös vaihtaa , samoin käyttöjärjestelmä , jos käytät läppäriä niin paras on joko xp tai uusi 7 jos windows hakusessa. jos ei niin sitten ilmainen ubuntu on aivan hyvä perus käyttöön (jos et pelaa).
        usein juuri vindowssin päivitykset sekoittavat konneen ja jos käytät vindowssia niin virukset ovat ikuinen riesa.

• Sobhy

Moi,
      mulla oli sama ongemla, ja se johtuu sitä, että se on yli kuuma tai akku on tyhjä. Pitää olla sähkön yhteydessä koko aika tai vaihtaa akun :)
      yst.ter

• ehh?

Mihin vittuun tuo nyt liittyy? :D

• jarkoffi

putsaa koko kone ja asenna kaikki uudestaan. Ja sitten "useimmiten laturissa kiinni". Miksi? Akku menee moisesta huonoksi.

• jarkoffi

ja aja virustorjunta/poisto-ohjelma

• jo putsannut

Osta purkkipaineilmaa ja puhaltele pohjan ilman otoista ja sivusta olevista raoista ja taas pelittää.. suotta raijaat ainakaan het korjaamolle.
      Biltemasta saa purkkipaineilmaa.

• Ja tämä ei pysy käynnissä työskennellessä ilman lisäjäähdytintä. Ennen toimi kyllä, mutta tais olla Vistan service packin jälkeen, kun alko sammuilu. Ite ruuvasin pohjalevyn pois ja lisä tuuletin... Toimii, mutta melkoista kikkailuahan tää on. Kyllä läppärien suhteen hyvä ja halpa on kaksi eri laitetta.

Joskin... Saattaapa sammuilu johtua muistakin syistä. Niin ja puhdistus ei auta ainakaan mun tapauksessa yhtään mitään. Ei ole kyse sellaisesta ongelmasta lainkaan.

• PCI_E

Jos käyttöjärjestelmänä Windows 7 RC, eli kokeilu versio niin se käynnistää itsesnsä uudestaan autom. 2h välein. Siinä yksi mahdollinen syy.

• 13

Vaihda paristo.

• 1889 20.4

Läppärit on romua. Pitää olla isokoteloinen pöytäkone ja ei hajoa koskaan. Sain ilmaiseks dellin ikivanhan 1500mhz peltilootan ja ei sekoile koskaan. Mulla on näitä muuten aika monta...
      Miksi tietsikka pitää raahata mukaan kaikkialle? Tuskin teet mitään niin tärkeää että pitää kokoajan olla loota sylissä. Pelejäkö pelaat, lapsi pieni. Eihän eurooppaakaan johdeta läpsykkä sylissä ja te poijjaat taidatte kuitenkin leikkiä vähän pienemmillä asioilla.

• Kaksi on parempi

Kannettavaa ei raahata. Pöytäkonetta raahataan. Yksi tarvitsee yhtä. Toinen tarvitsee toista. On sellaisiakin ihmisiä, jotka tarvitsevat molempia. Mutta, kukaan ei tarvitse ikivanhaa PÖYTÄLOOTAA. Kävisit sinäkin "Euroopan johtaja" joskus ulkona, niin tietäisit miksi.

• Syö akkus mopo
        Kaksi on parempi kirjoitti:

Kannettavaa ei raahata. Pöytäkonetta raahataan. Yksi tarvitsee yhtä. Toinen tarvitsee toista. On sellaisiakin ihmisiä, jotka tarvitsevat molempia. Mutta, kukaan ei tarvitse ikivanhaa PÖYTÄLOOTAA. Kävisit sinäkin "Euroopan johtaja" joskus ulkona, niin tietäisit miksi.

Anteeksi että loukkasin sivistynyttä läppärin raahaajaa. Pöytäkonetta ei muuten raahata kuten ei kylpyammettakaan. Oletpa tietäväinen kun tiedät että kukaan ei tarvitse pöytälootaa vaan pelitkin sujuvat sinulta ja muilta murkuilta hienosti raahattavalla. Nimesit minut euroopanjohtajaksi, kiitos, laittaisin murkuille veron kannettaviin lootiin ja akut olis pakko syödä kun posahtavat. Mitähän siellä ulkona on joka olisi niin ihmeellistä että sinäkin voit minua neuvoa? Oletko pihalla pikku ukkeli?

• Kokemusta on

Imuri käteen ja ala imuroimaan KAIKKI pölyt pois ! Kait sulla ruuvari sen verran kädessä pysyy että osaat pari ruuvia irrottaa, lisäksi irrota näppäimistä ja imuroi sen alta. Jos et itse osaa niin vie jollee joka osaa putsia pölyt pois. Älä nyt mokoman pölyn takia uutta osta. Jatkossa sit imuroit huushollia ja pyyhit pölyjä hyllyistä useammin niin et tartte läppäriäs putsia.

• Todd7234

Ratkaisu on yksinkertainen. Ostakaa Mac!

• Heikki_67
    • joQQQ

Mulla oli sama ongelma, mutta koneen puhdistus auttoi. Oli paljon pölyä :D

• Rickken

Minulla on samanmerkkinen kone otin imurin ja pistin suipon pään ja imasin siitä tuuletus aukosta (Mistä tulee ilmaa ulos) Niin sillä imurilla niin johan lakkas sammumasta.

• dust dust

Mulla ainakin pöly teki tuollaiset yhtäkkiset sammutukset..koeta putsata ensin ja katso sitten.

• VASTAUSSSSSS

Syy On Bue Screen error, jossain ohjelmassa/kovalevyssa on VIKA joko uusit kovalevyn muistitikut/levyt jne. tai ostat uuden koneen :):)

• Itelläni oli kanssa fujitsun amilo ja teki ihan samaa.. kävi parissakin korjauksessa mutta eipä tuo vika lähteny, loppuen lopuks ostin suoraan uuden koneen. Oon kyll kuullu et fujitsun koneissa ennenki ollu tollasii ongelmia.. Ilmottaaks tää kone mtn ku sammuu? :D itelläni nimittäin veti näytön aina siniseks..

• on kaunis

• sama ap

ei mitään ennakkovaroituksia anna...

• Tane76

Useimmiten vika johtuu lämpenemisestä:
      - Pölyä tuulettimissa => puhdistus joko imurilla tai paineilmalla
      - Nopea ratkaisuyritys: Laita koneen alla (takaosaan jossa tuuletusreiät) joku koroke >1cm jotta ilma kiertää paremmin. Jatkuuko vika edelleen?
      - Virus koneessa. En muista mikä voisi olla nimeltään mutta kai uusissakin käyttiksissä mahdollinen. Muut asiantuntijat varmaan osaa kommentoida tähän paremmin.
      - Seuraavaksi vaihtoehtona on teholähteen (=sähkönsyötön=powerin) vikaantuminen. Tyypillistä parikin vuotta vanhoissa koneissa. Kondensaattori -nimiset komponentit ikääntyvät ja kun koneen lämpö käytettäessä nousee niin yksinkertaistettuna kondensaattori sanoo itsensä irti, ja kone tilttaa. Tarkemmin, koneen poweri tilttaa. => Kone huoltoon tai sellaselle joka osaa korjata. Simppeli korjata jos tietää mitä tekee ja on varaosat saatavilla.
      - Yks tuli vielä mieleen. Kokeilepa käyttää konetta ilman akkua.
      - Jaa-a, muuta ei tullut mieleen....

• ei sammuile enää

käyppäs ostaan clas ohlssoilta läppärin alle taso jossa on 3 tuuletinta hintaa 24.90€! TOIMII!

• TontoSaha

Kokeileppas sellaista että otat akun pois ja käytät piuhan päässä ilman akkua. jos loppuu kaatuilu on vika akussa. myös tuo paineilmalla puhdistaminen on hyvä. Juuri ostin yhden "rikkinäisen" läppärin ja ainut vika oli pöly ja lämmön vuoksi korkannut näytönohjainpiiri. 3h työllä sain halvalla taas yhden täysin toimivan läppärin. :)

• 8888888888

tuota akkujuttua. Mulla on töissä yksi kone joka jumittaa ja sekoilee, mutta ilman akkua toimii kuin ihmisen meii...

• Rautapuolihan onkin jo hyvin tullut käsiteltyä.

Valitettavasti yli 50% todennäköisyydellä vika on ohjelmistossa tai käyttöjärjestelmässäsi. Et kertonut onko läppärissäsi Linux Ubuntu, windows xp vai windows wiswa käyttöjärjestelmänä.

jos koneessasi on wiswa käyttiksenä niin vaihda se xp:hen, linuxin Ubuntuun tai edes seiskaan jo EILEN.
      Huutonetistä saa edullisesti ja kohtuullisen nopeasti hankittua wiswan tilalle xp:n muutamalla kympillä tai linuxin noin 5€. Uuden käyttöjärjestelmän asentaminen ei tietenkään takaa 100% että koneesi jatkossa toimisi ilman ongelmia, mutta vaihtamalla käyttiksen xp:hen tai Linuxiin tarjoat läppärivanhuksellesi edes MAHDOLLISUUDEN saada ne työt tehtyä mitä ODOTAT 2 vuotiaan läppärisi vielä tekevän. Käyttöjärjestelmän uudelleen asentaminen koneeseen on tietenkin työlästä, mutta vaivannäöstäsi tulet RUNSAIN MITOIN PALKITUKSI, kun oma läppärisi nyt täysin puhtaana KAIKESTA PASKASTA käynnistyy 1-3 minuutissa 8-15 minuutin sijasta.

Tämän lisäksi voit nostaa kannettavasi suorituskyvn ihan uuteen potenssiin vaihtamalla läppäreille tyypillisen hitaan kiintolevyn SSD-levyyn jossa muistityyppinä käytetään flash muistia. Itse ostin helmikuussa pöytäkoneeseeni Intellin 38gb ssd-Kiintolevyn ja nyt kone on n. 50 sek. päästä käynnistämisestä valmiina käyttöön kun ennen meni yli 2 minuuttia. Maksoi noin 105€. SSD levyt juuri samankokoisia kuin läppäreiden kiintolevytkin 2½ tuumaisia.

Siirtymällä windows vistasta xp:hen ja vaihtamalla läppäriin ssd-kiintolevyn vanhan rouskun tilalle saat kaksikin vuotta vanhan läppärin toimimaan jopa uunituoreitakin läppäreitä nopeammin ainakin läppäreiden peruskäytössä netti, s-posti, twitter, facebook, tekstinkäsittely ja pasianssi.

Suorituskykyä vaativiin töihin kuten c tai java-ohjelmointiin tai kuvankäsittelyyn tarvitset valitettavasti tietokoneen. Tietokonekäyttöön sopiva läppäri maksaa n 1500€, pöytäkoneista saa jo ihan oikean tietokoneen 500-800. 500€ riittää jos sinulla on asiantuntemusta tai käytössäsi on asiantuntija-apua.

• lisäksi tuli mieleeni kysyä, että mitkä ohjelmat sinun läppärissäsi on käytössä virustorjuntaan ja palomuurina.
        Mikä tahansa kone aina alle 1000mhz pappamopoista aina 3000 mhz 2- tai 4ydin suorittimiin (tietokoneisiin) tilttaa jos samaan aikaan käytät yhtä ohjelmaa useampaa ohjelmaa virustorjuntaan tai palomuurina.
        Kaikki sujuu erittäin kauniisti kunhan käytät yhtä ohjelmaa virustutkana ja yhtä ohjelmaa palomuurina.
        Jos käytössäsi on aito Windows niin defender on erinomainen vaihtoehto. KEVYT JA LUOTETTAVA.
        ware-windowsissa taas suosittelen Sunbeltin Keriota. Virustorjuntaan taas on Awast erinomainen vaihtoehto.
        Symantecin Nortonia tai F-securea taas en ole valmis omassa koneessani käyttämäään edes maksua vastaan.

• cvbcbv
        ristokopon kirjoitti:

lisäksi tuli mieleeni kysyä, että mitkä ohjelmat sinun läppärissäsi on käytössä virustorjuntaan ja palomuurina.
        Mikä tahansa kone aina alle 1000mhz pappamopoista aina 3000 mhz 2- tai 4ydin suorittimiin (tietokoneisiin) tilttaa jos samaan aikaan käytät yhtä ohjelmaa useampaa ohjelmaa virustorjuntaan tai palomuurina.
        Kaikki sujuu erittäin kauniisti kunhan käytät yhtä ohjelmaa virustutkana ja yhtä ohjelmaa palomuurina.
        Jos käytössäsi on aito Windows niin defender on erinomainen vaihtoehto. KEVYT JA LUOTETTAVA.
        ware-windowsissa taas suosittelen Sunbeltin Keriota. Virustorjuntaan taas on Awast erinomainen vaihtoehto.
        Symantecin Nortonia tai F-securea taas en ole valmis omassa koneessani käyttämäään edes maksua vastaan.

Mikäs Nortonissa tai F-securessa on vikana?

Onhan tämä F-secure hidas kuin vanha saatana ja tarkistaessaan koko konetta, kone hidastuu huomattavasti, mutta muuten tämä pelittää hyvin ja päivittää itsensä automaagisesti. Möröt löytää myös helposti eikä tarvitse temppuilla. Säätäminen onnistuu käden käänteessä ja käyttöliittymä ei ole vaihtunut kuin kerran, mutta samat vanhat säädöt löytyi heti. Uuden version hankkiminen ja asentaminen menee heittämällä läpi ja sen lisäksi vielä vanhat säädöt säilyvät.

Mitään muuta vikaa en ole F-Securesta löytänyt kuin sen että se on ihan saatanallisen hidas tarkistamaan ja tarkistamisen aikana kone hidastuu. Taustalla käydessään ja kytätessään viruksia se ei ole missään tapauksessa raskas, mutta koko koneen tarkastamisessa sen voi jättää suosiolla yöksi päälle ja mennä itse nukkumaan, koska silloin ei onnistu kuin nettiselailu. Ja puhun tässä nyt koko koneen tarkastamisesta, en muutaman tiedoston tarkastamisesta minkä se tekee heittämällä.

Nortonissakaan ei ollut mitään ongelmaa. Säätöjä en tosin osannut tehdä kun toisessa koneessa oli siitä 60 päivän kokeiluversio, mutta ohjelma löysi virukset ennenkuin mitään ehti itse sekoilemaan, se päivitti itsensä automaattisesti ja koneen tarkastaminen kävi käden käänteessä, eikä hommia tarvinnut edes kesken jättää tarkistuksen ajaksi, niinkuin F-Securen kanssa pitää tehdä.

On nuo ilmaisetkin hyviä, mutta ei ole tullut muutamaan vuoteen kokeiltua.

• nxbnc

oli samat viat.... puhalla ilmanottoreikiin , niin johan toimii, siellä on vai pölyä

• Huojentunut

Mulla oli samantyyppinen ongelma jota kesti monta kuukautta, kunnes huomasin kerran läppäriä laukkuun pakatessani, että pohjassa olevan luukun kansi (älkää kysykö mikä luukku se on, en tiedä!) oli liikahtanut pois paikoiltaan (koneeseen sisäänpäin) ja ilmeisesti tukki ilmanvaihtoa! Kun korjasin luukun asennon oikeaksi, ongelmakin hävisi. Kone oli sammuttanut kai itse itsensä aina ylikuumenemisen takia.

• 1hih
    • ...

oli sama vika. Mulla vuoden vanha fujitsu siemens amilo ja rupesi sammuilemaan ja tuli blue screeniä ym. ja jatkuvasti virustorjuntaohjelmalla ajoin konetta läpi, eikä mitään löytyny. Otinpa sit imurin käteen ja imuroin tuulettimen aukon, niin jo loppu sammuilu ja kovaääninen hurina, eikä konekaan ole enää läheskään niin kuuma :)

• Kongggg

Meikäläisellä myös kyseinen Fujitsu Siemensin Amilo. Simahdellut ja heitellyt "Blue Screen of Deathia" alusta saakka. Kone on monta vuotta vanha, mutta enpähän ole uutta toistaiseksi tarvinnut vaikkakin viimeiseksi hajosi näppäimistö ja joudun käyttämään USB-näppäimistöä :D

Kehotan kuitenkin ostamaa suosiolla uuden. Läppärit nykyään tuntuu muutenkin kuolevan muutamassa vuodessa...

• sdasdfasf

ei varoita ennen vaan sammuu heti, googleta 'Quicktime problem' tms.

Yksi QT:n lisäosa varaa koko muistin ja kone spragaa, koettu on!

• Matti Viikate

Voi olla kyseessä myös jokin ohjelmiston aiheuttama vika, tai sitten jokin apulaite kytkentä on mennyt pieleen.
      Oletko kenties lataillut uusia ohjelmia tai kytkenyt apulaitteita juuri ennen kuin vika ilmeni.

http://mattiviikate.newsvine.com/

• läppääjä

Itellä oli Fujitsu Siemenen kanssa ongelma, että aina kun teki jotain raskaampaa, esim kattoi videoita, niin sammui yhtäkkiä kuin saunalyhty. Aukasin pohjassa olevan läpän ja irroitin semmosen muovisen ilmaohjaimen, niin jäähdytysritilän edessä oli puoli senttiä paksu matto pölyä. Se lähti laattana pois siitä ja sen jälkeen on pelannut. Kone oli sillon puolisen vuotta vanha.

Siskolla sammahteli läppäri ittekseen sillon tällön.Tenavat oli repinyt pohjasta niitä kuminappeja irti, joten kone makasi liian lähellä pöytää ja ilma ei päässyt kiertämään.

Jos käyttää läppäriä sylissä tai sangyssä tms. pehmeällä alustalla, niin kannattaa käyttää läppärialustaa. Esim. Ikealla myydään eikä maksa montaa euroa.

• lahjalehti

Ei kuumene mutta syrjähyppää omia aikojaan sivustolta toiselle.Kone meinaan.Hmm,onko kysymyksessä punkkipopulaatio vaiko hiirihulluus.hmm,koneessani meinaan?

• lil_miss

Mulla oli Fujitsu Amilo L1300 ekana tietokoneena, se alkoi ylikuumentua kun olin käyttänyt sitä ehkä sen 2 vuotta, kaverini joka on tietokoneen korjaaja (acer ja Fujitsu) vaihtoi mun tuuletin ja toimi kuin uusi kone. Tosiaan möin sen toiselle kun ostin HP Pavilionin... Yleensä tuulettimessa on se ongelma Fujitsuissa mutta välillä kannattaa ostaa uutta myös. Samoin kuin autot tai kännyt, tuskin sulla on sama vehje koko elämäsi aikana nykyään.

• expertti-_-

mulla oli sama ongelma että läppärin näyttö ensin himmeni ja lopulta koko kone sammu. yritin selvitellä syytä ja sitte keksin että käyn vaihtaan laturin! ja se toimi! eli laturi takuuta vastaan vaihtoon ja kone alkaa rullaan. ja jos sulla on läppäri joka on useimmiten eli melkein aina kiinni laturissa nii älä pidä akkua paikoillaan, ihan turhaa hommaa ja kuluttaa akkua hiastaa konetta.

• tutulta kuulostaa

Mutsin koneessa oli sama vika ja onneksi se ilmeni takuuaikana, kone takaisin liikkeeseen ja siellä selvisi valmistusvirhe. Joku johto piti tinata ja joku tuuletinhomma korjata, en osaa tarkkaan sanoa, kun en juuri koneista ymmärrä, mutta korjaus meni takuuseen. Sen jälkeen kone ei enää sammuillut.

• super spyware

Edellä mainittujen lisäksi syynä voi olla myöskin botti, joka sulkee koneen.

Lataa pari spywaren ja malwaren poisto-ohjelmaa ja puhdista kone. Itelläni on pari konetta lopettanut vihottelun sillä.

• aika hyvä,

mutta vielä parempi jos asentaa sellaisen käyttöjärjestelmän johon haittaohjelmat eivät tartu.. ;)

• vesa..

se saattaa johtua siitä, että sulla menee se kone energiansäätötilaan eli se tarkoittaa sitä että vie vähemmän sähköä, siellä on asetuksissa tietty aika jolloin se menee, katsoppa ohjauspaneelista ja virranhallinta.

• TARKISTUS::.!!!

.

katso virransäästöominaisuuksista ettei standby asetuksessa ole esim. 5 minuuttia

Tai sitten karmein vaihtoehto on se että emolevy rikki, ei kannata korjata

.

• mafeex

Koneen palautusta tehdastilaan voi kokeilla jos muu ei auta. Paina F11 konetta käynnistettäessä ja toimi ohjeiden mukaan. Kaikki katoaa koneelta joten tärkeät tiedostot ensin talteen.

• Onnistuu sinultakin

Oletkos pitänyt läppäriä polvien päällä niin kuin minä.Puhallin on jumissa ja kone sammuttaa itsensä kun kuumenee liikaa.
      Ota virta pois ja avaa alta kantta sen verran että pääset rupeliin käsiksi joka on jumissa.Puhdista pölyt pois että rupeli pyörii moitteettomasti.Ei sen kummempi vika....ainakaan mun koneessa.

• mjäuuuu

... onkin sen McAfee Total Protection 2010 takia ...

Onko sinulla se virustorjuntaohjelma?

• Alistunut.kö?

Sama masiina ja ikää vain vuosi, mutta mun sähköposti katosi bittiavaruuteen. Ja suurin osa kovalevyn tiedostoista ja kansioista onkin yhtäkkiä tyhjiä. Ja kun tököttelen muistitikkujani, niin tämä kone ilmoittelee jotta ei oo eikä tuu. Olen kateissa siis. Kai?
      Kiva kun jollain muullakin on ongelmia, luulin jo hetken, etten osaa muka käyttää tätä. Siis ongelmat ei ole kivoja vaan ne yhteiset kokemukset.
      Kyllä näitten pitäisi kestää kauemmin kuin kaksi vuotta. Maksaa kohtuullisen paljon nääs.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3886
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1577
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1057
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe