Apua kielen kanssa

.............

Mitä tarkoittaa "sätt och viss"?

5

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhak16t

ei niin mitään

• asdfdsaasdsa

kyllä se vaan tarkottaa..sett och viss on tavallaan...

• Magister.
        asdfdsaasdsa kirjoitti:

kyllä se vaan tarkottaa..sett och viss on tavallaan...

På sätt och vis = tavallaan
        Tätäköhän tässä tarkoitettiin?

• kokenut matkailija

Eikös tapana ole,että asiakas saa palvelun omalla kielellään? Vai eikö suomalainen matkailija olekaan samassa asemassa kuin muut matkailijat Ruotsissa?

Ilmeisesti suomalaisten huono itsetunto aiheuttaa sen,että suomalainen pyrkii opettelemaan asiakaspalvelijoiden kielen Ruotsin matkailupalvelupaikoissa. Yleensähän toimitaan päin vastoin.

• Mietipä vähän

Ei kai ne asiakaspalvelijat nyt kaikkia kieliä pysty millään hallitsemaan, johan niitä Euroopassakin on vaikka kuinka... Nyt taitaa 'kokeneella matkailijalla' kokemus olla kyllä aika kuviteltua. Kyllä luulen että Engalnnissakin joutuisit ihan englannilla pärjäämään, joten Ruotsissa yhtä näppärää käyttää ruotsia. Toki jos sitä ei hallitse, kannattaa sitten kokeilla jotain muuta yleisempää kieltä, kuten englantia. Suomi on muualla maailmassa aika heikosti hallinnassa - jos nyt ei puhuta ihan turistikohteista kuten joku Alanya, missä varmaan kauppiaat on aika hyvin oppineet tarvitsemansa suomen sanaston.

Suomalainen matkailija on Ruotsissa nimenomaan paremmassa asemassa kuin moni muu, koska ymmärrämme ja puhumme heidän kieltään. Lisäksi voimme käyttää vaikka sitä englantia, jos se sujuu paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      67
      4557
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3228
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2648
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2563
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      198
      1931
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      396
      1554
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1428
    Aihe