k18 pelit

ala ikäi nen

Mä oon aina mietiskellyt miksi alle 18 vuotialta olevat pelit on kielletty alle 18 vuotialta. Siis ku mä oon törmännyt kaikenlaisiin peleihin ja se miten ne luokitellaa eri ikä-luokkiin on kummallista esim kun fallout 3 on k18 (verta roiskuu ja reippaasti) mut sitte fahrenheit (käsitellää epäilyttäviä aiheita ja KAKSI paljasta tissiä) on vaan k16. Mulla on vielä lisää kummallisuuksia omista peleistä en vaan jaksa listata niitä.

Mut mikä täs touhus on oudointa on se että k18 pelejä saa kuka tahansa peleta mutta niitä ei saa myydä tai antaa alle 18 vuotialle.

Kaikista rasittavinta tässä hommassa on se kun monet hyvät pelit on k18 ja mun täytyy jotenkin aina taivutella äiti tai isä ostaa ne mulle.

22

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgtsg

      Tilaa nettikaupasta. Ei kukaan kysele ikää.

    • pelaa_vaan

      Pelien ikärajat ovat usein hieman yliammuttuja ja epäjohdonmukaisia, mikä syö niiltä uskottavuutta. Itse en koskaan ikärajoihin pahemmin ole huomiota kiinnittänyt, arvioin peliä arvosteluiden ja trailerin perusteella. Kuten aikaisemmin jo mainittukkin, nettikaupasta kun tilaa niin kukaan ei kysele ikää.

      Kannattaa myös muistaa että harva K-18 peli on oikeasti K-18 kamaa. Pelin ikäraja ei mielestäni kerro pelin raakuudesta / haitallisuudesta mitään.

    • jokku

      mut miten pegi sanoo että kaikki hyvät pelit esim cod black ops on k18 eihän he voi meitä määrätä ja black opsin multiplayer ei ole k18 leiman arvoinen kun itekki haluun hankkii mut mistä ku oon 10v?

    • pläyer

      Ei ton ikäsenä kuulu mitään asepelejä pelata!

      • jokku

        hei sä et mulle valita koska esim mario on köyhä


    • kakkahattutätejä

      kaksi mahdollisuutta, valmistaja tai maahantuoja ei ole viitsinyt tarkastuttaa peliä vaan lätkäissyt siihen suoraan k18 leiman mikä tulee halvemmaksi tai sitten kukkahattutädeillä on liikaa pumpulia päänsä sisällä.

    • AmnesiaHuh

      Ööh no, joittenkin pelien ikärajat on yliammuttuja. Mutta ei ainakaan Amnesian :S se peli on hiton pelottava jopa tälläiselle 23 vuotiaalle miehelle...

    • jokku

      Joo se on muuten tosi ärsyttävää sä oot ihan oikeessa mä ihmettelen myös sitä miks ikärajafirmat on pitäny edes perustaa,tarkastajat ovat nykyään lähes päättömiä kun ne pistää kaikkiin hyviin peleihin k18 leiman ei niil oo oikeutta semmoseen!

    • tässä on syy

      Peleissä on isot ikäräjät ja syystä. Ihan vaan siitä syystä että jos jonkun pieni kalle 7v on pelannu vaikka black opsii niin johan tulis valitusta. mutta muuten ihan turhaa laittaa niin isot rajat.

    • 13v poika

      onko kenelläkään mitään kikkaa miten saa insän ja äidin antaa maan pelata K-18 pelejä ku aika vit*tu maisia noi ikä rajat ku niin haluaisin ton Black ops tai mw3 tai mw2:(:(:(_(:(:(:(( vastatkaa PLZ

      • 13v poika

        hups kirjoitus virhe tarkotin *isän ja äidin*


      • Anonyymi

        Sano että et ammu siinä, ja vaan heität roskiin.


    • jokku 11v

      no teeppä näin: yritä jankuttaa jostain tietystä pelistä koko ajan jolloin äiti ja oskä ei jaksa kuunnella sitä ja luultavasti myöntyy tai jos se ei toimi näytä niille tarjouksia siitä pelistä ja lupaudu tekemään jotain sen pitäs toimii mulla se toimi mut siin meni aika kauan ja yrittä kestää mäki oon joutunu kestää paljon asiota kun mun isä kuoli hyvää jatkoa!

    • japiii

      Vittumaista vääntöä täällä. Vanhemmat turhaan rajoittavat lapsiensa peliostoksia. Jokainen pentu ymmärtää että peli on fiktiota, ja pelkkää pikseliä. Itse annan ainakin lapsieni pelata k18 pelejä. Ne eivät vaikuta heihin millään tavalla, paitsi hieman aseet alkaa jo kiinnostaa joka on tutkimusten mukaan erittäin normaalia kasvavalla pojalla. Myös paljas tissi - mitä vittua? Alastomuus ja seksi on luonnollinen asia. Itse kerroin lapsilleni seksistä jo kun he olivat 7 vuotiaita.

      "Pennut oppii, pennut uskoo, pennut kasvaa"

      - Pelit eivät opeta heitä, jos sanot heille että se on vain peli.

      - "Sometimes its hell getting to heaven"
      - "Pillu ja muna se yhteen sopii, ei siitä asiasta mihinkään pääse" - Jarmo Laine

    • pc-pelaaja

      ärsyttää... Skyrim, GTA:t, Red Dead Redemption, Heavy Rain, Just Cause 2 jne. - kaikki k18. ja sit vie vanhempien mielest pitäis pelata vaan jotain nhl.ää (vaik nhl onkin hyvä peli, ni siihenki kyllästyy). no enää 4 vuotta ni pääsen ostaa ite esim. skyrimin

    • blaaaaaahhhh pöh

      niin miksi pitäisi antaa sitten pelata nhl:ää koska sekin on k-16 ? make up your fucking mind

    • lallallaa100

      vittu kun gta5 o k.18
      haluaisin nii se tai sit
      MW3 tai black ops 2
      ne on nii hyvii pelei
      mut oon vaa 10.v

      • lallallaa100

        alussa tarkotin siis vit-tu


    • Anonyymi

      paskan vitut

    • Anonyymi

      ei ole noin opettele ajamaan naista

    • Anonyymi

      Itse olen 17 v.

    • Anonyymi

      Mepä 80-luvun lapset saatiin pelata väkivaltapelejä ilman mitään ikärajoja, lälläslää xD
      Esim. Commodore 64, Barbarian, miekkataistelussa vastustajalta mm. irtoaa pää:
      https://www.youtube.com/watch?v=14ORMf6SjTc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe