Veljellä ongelmia

Huolissaan!

LÄHES SAMANLAINEN VIESTI on ollut tuossa.

Meidän isä asuu nyt toisessa kaupungissa. Meidän perheeseen kuuluu minä, veljeni, äitini ja isäpuoleni. Isäpuolen kanssa veli ei oikein tule toimeen. Mutta ongelma on siinä että hän ei tule kenenkään kanssa toimeen. Näämme isäämme säännöllisesti ja aika usein - ei siinä kunnolla ikäväkään rupea tulemaan. Olemme tottuneet asumaan äidin kanssa jne. Kuitenkin.
Veljellä menee koulussa todella huonosti. Hänellä ei ole ikinä läksyt tehtynä, ja äiti huutaa hänelle. Äiti huutaa koska hän ei enää jaksa. Veljeni hakkaa ja lyö minua joka päivä. Hän suuttuu pienistäkin asioista, esimerkiksi siitä että en siirry keittiössä hänen tieltään. Sitten taas alkaa lyöminen ja huutaminen. Teemu on ihan liikaa tietokoneella ja vetäytyy usein lukiten oven. Jos joku yrittää tulla huoneeseen, hän rupeaa huutamaan kuin hullu ja sittemmin kun tulee ulos niin tönii ja tökkii sinua.
Veljeni saa ihan sairaasti raivokohtauksia yms. kaikkein pienimmistäkin asioista! Hän ei kunnioita sääntöjä eikä oikein osaa olla muitten ihmisten kanssa. Hän ei tottele vanhempia eikä kuuntele ketään. Hän on väkivaltainen, ja kuten sanoin, hakkaa minua joka päivä.
Äitini ja isäni yrittävät puhua Teemulle järkeä mutta ei auta - mitä tehdä?

5

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadsadada

      itellä oli vähän sama juttu vaikka en ollut väkivaltanen(silti tosi vihainen koko ajan),koulu ei menny hyvin ja vähän kaikki elämässä vitutti. Mitä tiedät veljesi tilanteesta? kiusataanko sitä koulussa tai onko se onnellinen? veljesi ei välttämättä ole väkivaltainen sillä tiedän kokemuksesta että kun on mennyt pitkään todella huonosti niin alkaa helposti kyynistyä tulemaan vihaisemmaksi eikä ole aina helppoa olla se isompi mies ja olla purkamatta huonoa oloa ympärillä oleviin ihmisiin, tossa tilanteessa voisi auttaa puhuminen tai sitten se menee ohi

    • kylläää

      Terapeutille

    • gfgfgf

      Saattaa olla vakava masennustila, ja hän purkaa masennustaan hakkaamalla sua

    • Vinkkejä

      Veljelläsi saattaa olla murrosikä, jolloin pienetkin asiat ärsyttää ja muutoksien ilmetessä hän yrittää selviytyä itsensä kanssa. Veljelläsi voi olla psyykkisesti tosi paha olla eikä hän oikein tiedä, miten purkaa pahaa oloaan. Valitettavasti siskona olet paljon hänen lähellään ja etenkin jos olet pikkusisko, olet helppo kohde. Oletko puhunut äitisi kanssa siitä, että Teemu lyö sinua? Tietääkö äitisi? Jos ei, kerro. Kerro se, mitä yllä kirjoitit. Kerro, että sinusta se ei ole kivaa ja että sinua sattuu. Tällöin vanhempasi pitäisi suhtautua siihen erittäin vakavasti ja tarvittaessa ottaa yhteyttä vaikka Teemun koulun terveydenhoitajaan.

      Jos olet jo kertonut vanhemmillesi, mutta he eivät tee tarpeeksi asian eteen, kerro tilanteestasi oman koulusi terveydenhoitajalle. Väkivaltaisuus on vakava asia, johon ei puututa tarpeeksi aikaisin. Väkivaltaisuus saattaa mennä ohi murrosiän mukana, mutta jos on tottunut lyömään, ei välttämättä näe kuinka paljon sillä satuttaa. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että väkivaltaisuus on väärin.

      • aloittaja......

        Olen tässä vähän sillain miettinyt, että itse olen kyllä veljeäni huomattavasti henkisesti vahvempi, niin ehkä hän tuntee jonkunlaista tarvetta poikana/miehenä kuitenkin todistella jotain sitten osoittamalla sitä vahvuutta sitten fyysisesti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe