R730

einarikaikkitietävä

Uusi versio V8.
730hp,3500Nm ja 16.4l

101

8608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekka-Pena-Lasse

      Ei Google tunne tuollaista. Onko se leipäkonetta?

      • Killeri1

        Rekka-Pena-Lasse, yritä nyt pysyä ajan tasalla uutuuksissa, täähän on jo monta tuntia vanha juttu


    • niiloooo

      MAN on moottorin valmistaja

      • kouhia oy

        saatanat mannista eihän sil oo kun 680 vääntöö vähemmän kun scanian 620!!!


      • Truck ´N´ Roll

    • Scaniatrucker

      Onhan toi tosi kova temppu Scanialta, etenkin tuo vääntö on kova. Mut nyt on Scanian vuoro olla paalulla ja sitte joku täräyttää kovemmat luvut. Näinhän se hevosvoima kisassa menee.

      • kyrpiintyny40

        kun tekisivät voimalinjan joka kestää!!!!


      • Scaniatrucker
        kyrpiintyny40 kirjoitti:

        kun tekisivät voimalinjan joka kestää!!!!

        Tässä uudessa R730-Scaniassa on sama homma ku FH16-700 Volvossa eli vaihteistoksi saa AINOASTAAN robottivaihteiston. Eli Opticruise joko kytkinpolkimella tai ilman. Manuaalilaatikkoa ei tule

        Mitä ite tässä on nyt useammalla Scanialla (6- ja 8-koneella) tullu ajettua, niin ei mulla ole kyllä moittia voimalinjaa. 6-koneesta nyt sitte on pahasana jos toinenki sanottavana. Tosin kokemusta on on vaan rahtivehkeistä mut kuiteski


      • kyrpiintyny40
        Scaniatrucker kirjoitti:

        Tässä uudessa R730-Scaniassa on sama homma ku FH16-700 Volvossa eli vaihteistoksi saa AINOASTAAN robottivaihteiston. Eli Opticruise joko kytkinpolkimella tai ilman. Manuaalilaatikkoa ei tule

        Mitä ite tässä on nyt useammalla Scanialla (6- ja 8-koneella) tullu ajettua, niin ei mulla ole kyllä moittia voimalinjaa. 6-koneesta nyt sitte on pahasana jos toinenki sanottavana. Tosin kokemusta on on vaan rahtivehkeistä mut kuiteski

        ajaa scanialla pölliä joku vuosi,niin huomaat!!! onneksi ei oo omat vehkeet...on nimittäin korjaamolaskut sen kokosia! vituttaa vaan ihan yleisestä tuo remontissa kulkeminen... ja sitten vielä jotku jaksaa kehua näitä ruotsalaisia maitoautoja!!!


      • Hannn
        kyrpiintyny40 kirjoitti:

        ajaa scanialla pölliä joku vuosi,niin huomaat!!! onneksi ei oo omat vehkeet...on nimittäin korjaamolaskut sen kokosia! vituttaa vaan ihan yleisestä tuo remontissa kulkeminen... ja sitten vielä jotku jaksaa kehua näitä ruotsalaisia maitoautoja!!!

        Taitaa olla harvinaisen tyhmä jos ajattaa tuollaisella romulla. Miksi se ei vaihda sellaiseen joka ei mene rikki...


      • Killeri1
        Hannn kirjoitti:

        Taitaa olla harvinaisen tyhmä jos ajattaa tuollaisella romulla. Miksi se ei vaihda sellaiseen joka ei mene rikki...

        laite ei mee rikki? Ei ole vielä semmoista tullut vastaan


      • toimeen tullu
        kyrpiintyny40 kirjoitti:

        ajaa scanialla pölliä joku vuosi,niin huomaat!!! onneksi ei oo omat vehkeet...on nimittäin korjaamolaskut sen kokosia! vituttaa vaan ihan yleisestä tuo remontissa kulkeminen... ja sitten vielä jotku jaksaa kehua näitä ruotsalaisia maitoautoja!!!

        sitte aina Scanialla ajettu vajaalla pöllikuormalla ja mistähän tienvarresta ne on haettu ku kyllä niissä on voimalinja kestäny. Nyt on ajossa R580 ja R620 napaperällä, manuaalilaatikolla ja kumpiki on menny ilman suurempia murheita. Eipä ole voimalinjaa tarvinnu remonttia tehä. En minä sitä sano ettei Scania rikki mene, ihmetyttää et ku yleistetään heti jos joku Scania ei pelaa. Ja voin myöntää, on meilläki ollu pari Scaniaa joissa on voimalinjaa rempattu enemmänkin. Mut mitä viime vuosina on tullu muutama näitä napaperäisiä puuauto-Scanioita niin on ne kyllä toiminu. Koneet ja voimalinja...


      • muutkin kokeiltu
        kyrpiintyny40 kirjoitti:

        ajaa scanialla pölliä joku vuosi,niin huomaat!!! onneksi ei oo omat vehkeet...on nimittäin korjaamolaskut sen kokosia! vituttaa vaan ihan yleisestä tuo remontissa kulkeminen... ja sitten vielä jotku jaksaa kehua näitä ruotsalaisia maitoautoja!!!

        ajettu kanjalla eikä ole ollut voimalinja remonttia !!! kanjalla täytyy osata ajaa oikein niin kestää.


      • pölläri61
        muutkin kokeiltu kirjoitti:

        ajettu kanjalla eikä ole ollut voimalinja remonttia !!! kanjalla täytyy osata ajaa oikein niin kestää.

        kyllä ei scanian tehon nostot oikein ilahduta kun auton kehitys jää aina siihen ja voimansiirto ei kestä käyttää sitä ns.voimaa. paras taksojen korotus tapahtui meidän firmassa kun päätetitiin kokeilla volvoa,yhtään kertaa ei ole tarvinnut käydä korjaamolla kyseisten ongelmien vuoksi.tänä keväänä lähtee viimeinen scania talosta,emme kait osanneet ajaa sillä oikein n.40v aikana.


      • scanisti65
        pölläri61 kirjoitti:

        kyllä ei scanian tehon nostot oikein ilahduta kun auton kehitys jää aina siihen ja voimansiirto ei kestä käyttää sitä ns.voimaa. paras taksojen korotus tapahtui meidän firmassa kun päätetitiin kokeilla volvoa,yhtään kertaa ei ole tarvinnut käydä korjaamolla kyseisten ongelmien vuoksi.tänä keväänä lähtee viimeinen scania talosta,emme kait osanneet ajaa sillä oikein n.40v aikana.

        sama mitä teet, työntele maitokärryjä!


      • Sisulla mennöö
        pölläri61 kirjoitti:

        kyllä ei scanian tehon nostot oikein ilahduta kun auton kehitys jää aina siihen ja voimansiirto ei kestä käyttää sitä ns.voimaa. paras taksojen korotus tapahtui meidän firmassa kun päätetitiin kokeilla volvoa,yhtään kertaa ei ole tarvinnut käydä korjaamolla kyseisten ongelmien vuoksi.tänä keväänä lähtee viimeinen scania talosta,emme kait osanneet ajaa sillä oikein n.40v aikana.

        Tässäkin tarinassa on kaksi mahdollisuutta.

        A) Volvo ei ole ollu 6kk pidempään talossa tai se todennäköisempi
        B)Volvolla ei ole uskallettu ajaa metsään, on taidettu kuulla ne faktat Volvonkin voiman siirrosta...


      • Aarni-kotka
        pölläri61 kirjoitti:

        kyllä ei scanian tehon nostot oikein ilahduta kun auton kehitys jää aina siihen ja voimansiirto ei kestä käyttää sitä ns.voimaa. paras taksojen korotus tapahtui meidän firmassa kun päätetitiin kokeilla volvoa,yhtään kertaa ei ole tarvinnut käydä korjaamolla kyseisten ongelmien vuoksi.tänä keväänä lähtee viimeinen scania talosta,emme kait osanneet ajaa sillä oikein n.40v aikana.

        Mut ne Scanian V8:in äänet !!! Mersu ei osaa tehdä V8:ia. Kampiakselit paukkuu. Ei käänny yhtä kettärästi kuin Vovo ja Scania. Syylärin rivat tipahtee tuon tuosta. Talvilaatua kun meseen kaataa meno hyytyy totaalisesti talvella. MB=PASKA!!! Äänikin kuin jostain ompelukoneesta:( Volvo Fh 16:sessakin ainaki näissä neliölamppuisissa hyvät äänet myös.:)


      • Jymyty

        Onhan kiva olla paalulla ja aina korjaamolla:Oli aika pettymys tää 730.Vaihtoon menee koko svenssonien sävellys.


      • SESIITÄ
        Scaniatrucker kirjoitti:

        Tässä uudessa R730-Scaniassa on sama homma ku FH16-700 Volvossa eli vaihteistoksi saa AINOASTAAN robottivaihteiston. Eli Opticruise joko kytkinpolkimella tai ilman. Manuaalilaatikkoa ei tule

        Mitä ite tässä on nyt useammalla Scanialla (6- ja 8-koneella) tullu ajettua, niin ei mulla ole kyllä moittia voimalinjaa. 6-koneesta nyt sitte on pahasana jos toinenki sanottavana. Tosin kokemusta on on vaan rahtivehkeistä mut kuiteski

        Tehokkaimpiin tulee siks robottivaihteisto koska....nyky kuskit ei osaa käyttää manuaalivaihteistoo.Ja ne särkis joka paikan ihan vaan typeryyttä:Itse oon scaniaa ajanut 70 luvulta asti ei oo perää eikä akseleita paukkunut:Toisilla menee kuin liukuhihnalta:Syyllinen on helppo löytää:Ratin ja penkin välistä.Ei sen kauempaa.Ja en moiti muitakaan merkkejä kyllä niillä hommat hoituu.Scania.Volvo,Daf.Mersu,Sisu Man kaikki on koettu tien päälle on harvemmin jääty mitä nyt rengasrikkoja.


    • tukkirekka

      tuo, kun valjastetaan aisoihin ja se maanmainio akseliperä teliveto, niin jo kuuluu naps naps ja pam, hinurin numero kannattaa tallentaa kännykkään ykköseen.

      • sade du scania,hah!

        tulossa!! Ja tulee uudenmallin ohjaamo.Ovat koe ajaneet jo kaks vuotta pohjois-ruotsissa,helvetin
        moisilla puukuormilla.Ei oo mitää jakoa scaniolla pysyä perässä!.Yks kaveri siellä töissä.


      • toimeen tullu

        minkä takia ostetaan esim R620-Scania tai FH16-660/700 akseliperä telivedolla tukinajoon. Onhan se kevyempi ja ainetta kuluu vähemmän, mut se rahallinen säästö menee perä remontteihin. Meillä on yksi puikkoperä 144-Scania ollu koska haettiin just säästöjä ja kalliksi tuli. Yhtä lukuun ottamatta napaperäiset on kestäny ja kaanialla on puuta ajettu vuodesta 1983. On siinä jokunen kerinny olla.


      • KunttaJussi
        sade du scania,hah! kirjoitti:

        tulossa!! Ja tulee uudenmallin ohjaamo.Ovat koe ajaneet jo kaks vuotta pohjois-ruotsissa,helvetin
        moisilla puukuormilla.Ei oo mitää jakoa scaniolla pysyä perässä!.Yks kaveri siellä töissä.

        todisteita siihen että 780 Hv volvo on tulossa?? linkkiä kiitos ettei mene esson baari Juttuihin.


      • vääräleuka
        sade du scania,hah! kirjoitti:

        tulossa!! Ja tulee uudenmallin ohjaamo.Ovat koe ajaneet jo kaks vuotta pohjois-ruotsissa,helvetin
        moisilla puukuormilla.Ei oo mitää jakoa scaniolla pysyä perässä!.Yks kaveri siellä töissä.

        Siis sulla on kaveri siellä töissä?? Missä siellä? Volvollako? Sulleko se "kaveri" kertoi et tulee 780hv-Volvo?? Juu juu, ainahan se on kaveri, ei koskaan omaa kokemusta

        Sillä 700hv:n Volvolla on ajettu siellä nyt niitä 90tn puujunia, siinä on se helvetinmoinen puukuorma.


      • YKS BÖRJE
        KunttaJussi kirjoitti:

        todisteita siihen että 780 Hv volvo on tulossa?? linkkiä kiitos ettei mene esson baari Juttuihin.

        vääntö 3750 nm luokkaa,iskutilavuus 16,8 l! Tietysti rivi 6:nen.7 runkolaakeria scanian
        5 vastaan,siinä vissi ero!.Niiden kautta se voima menee! Odottavat volvolla Volvo CE
        90tn telakaivuria,mihin tulis tää "svarta bloki" ekaks!


      • tuli vaan mieleen
        YKS BÖRJE kirjoitti:

        vääntö 3750 nm luokkaa,iskutilavuus 16,8 l! Tietysti rivi 6:nen.7 runkolaakeria scanian
        5 vastaan,siinä vissi ero!.Niiden kautta se voima menee! Odottavat volvolla Volvo CE
        90tn telakaivuria,mihin tulis tää "svarta bloki" ekaks!

        ja sä meinaat et Scanialta ei ole isompaa tulossa? Volvolla oli jo 2006 olemassa 700hv kone, mut kenttä testasivat sen "vaan" 660hv:na. Eli kestääkö lohko. Niillä moottoreillahan ei hirveästi ole eroa. Samoin Scanialla on ollu varmaan 5 vuotta jo merimoottorina 16,4 V8 jossa on 700hv. Sitä paitsi nythän Scanialla on kaksi V8-konetta, 15,6 ja 16,4 litrainen. Ja onhan se varma et pienempi jää pois jolloin 16,4 litraisesta tulee uusia tehoversioita ja silloin ei mennään jo 730hv:n yli. Todennäköisesti huippu teho alkaa 8:llä(eli 800hv). Ja niinku aikaisemmin eräs mainitsi, nyt Scania on paalulla, kohta joku muu eli esim Volvo, sitte taas Scania, Volvo, MAN, Scania, Volvo.. ja tätä samaa naurettavaa kylän suurin kypärä-leikkiä jatketaan ihmiskunnan ja rekkojen loppuun saakka.

        Ja mitä iloa näistä megavoimaloista on, harvat pääsee niillä työkseen ajamaan, ja vielä harvemmassa on ne kuljetusyrittäjät/kuljetusliikkeet jotka oikeasti tällaisia tarvitsevat. Vain todellinen suuruuden hullu ja idiootti menee esim rahtiautoon ostamaan vaikkapa 730hv Scanian tai vaikka sen uuden 780hv Volvon.


      • tämäkin tuli mieleen
        tuli vaan mieleen kirjoitti:

        ja sä meinaat et Scanialta ei ole isompaa tulossa? Volvolla oli jo 2006 olemassa 700hv kone, mut kenttä testasivat sen "vaan" 660hv:na. Eli kestääkö lohko. Niillä moottoreillahan ei hirveästi ole eroa. Samoin Scanialla on ollu varmaan 5 vuotta jo merimoottorina 16,4 V8 jossa on 700hv. Sitä paitsi nythän Scanialla on kaksi V8-konetta, 15,6 ja 16,4 litrainen. Ja onhan se varma et pienempi jää pois jolloin 16,4 litraisesta tulee uusia tehoversioita ja silloin ei mennään jo 730hv:n yli. Todennäköisesti huippu teho alkaa 8:llä(eli 800hv). Ja niinku aikaisemmin eräs mainitsi, nyt Scania on paalulla, kohta joku muu eli esim Volvo, sitte taas Scania, Volvo, MAN, Scania, Volvo.. ja tätä samaa naurettavaa kylän suurin kypärä-leikkiä jatketaan ihmiskunnan ja rekkojen loppuun saakka.

        Ja mitä iloa näistä megavoimaloista on, harvat pääsee niillä työkseen ajamaan, ja vielä harvemmassa on ne kuljetusyrittäjät/kuljetusliikkeet jotka oikeasti tällaisia tarvitsevat. Vain todellinen suuruuden hullu ja idiootti menee esim rahtiautoon ostamaan vaikkapa 730hv Scanian tai vaikka sen uuden 780hv Volvon.

        Siis 2006 Volvolla oli muotti 700hv koneeseen, josta ensin tuli 660hv ja pienillä muutoksilla saatiin aikaan 700hv. Eli halutessaan Volvo olisi jo 2006 voinut puhkaista markkinoilla 700hv:n rajan


      • tukkirekka
        tämäkin tuli mieleen kirjoitti:

        Siis 2006 Volvolla oli muotti 700hv koneeseen, josta ensin tuli 660hv ja pienillä muutoksilla saatiin aikaan 700hv. Eli halutessaan Volvo olisi jo 2006 voinut puhkaista markkinoilla 700hv:n rajan

        saa joka koneeseen, eri asia kestääkö ne. optimointifirmat jo aikaa sitten ottaneet enempi irti moottorista, millä te nyt hekumoitte, mutta se voimansiirto se ratkasoo koko jutun.


      • FT, MMT, KM
        YKS BÖRJE kirjoitti:

        vääntö 3750 nm luokkaa,iskutilavuus 16,8 l! Tietysti rivi 6:nen.7 runkolaakeria scanian
        5 vastaan,siinä vissi ero!.Niiden kautta se voima menee! Odottavat volvolla Volvo CE
        90tn telakaivuria,mihin tulis tää "svarta bloki" ekaks!

        ... amispoju, törttöile muulla palstalla. Millainen arvosana sinulla on fysiikassa?


      • res. vänr
        YKS BÖRJE kirjoitti:

        vääntö 3750 nm luokkaa,iskutilavuus 16,8 l! Tietysti rivi 6:nen.7 runkolaakeria scanian
        5 vastaan,siinä vissi ero!.Niiden kautta se voima menee! Odottavat volvolla Volvo CE
        90tn telakaivuria,mihin tulis tää "svarta bloki" ekaks!

        kerto,että olet melko börje!


      • taas tuli mieleen
        tukkirekka kirjoitti:

        saa joka koneeseen, eri asia kestääkö ne. optimointifirmat jo aikaa sitten ottaneet enempi irti moottorista, millä te nyt hekumoitte, mutta se voimansiirto se ratkasoo koko jutun.

        Yritin vain ilmaista sen että siinä kauheassa hekumoinnissa ei ole tosiaankaan järkeä koska kohta joku pamauttaa tauluun vielä kovemmat luvut. Ja tämä kissa-hiiri, kylän suurin kypärä-leikki jatkuu ja jatkuu. Eikös se vetomestari-Herveli ole kutittanu siitä sen Kuljetus Scanian V8-koneesta noin 800-1000hv, eli kyllähän näitä perusmalleja tehokkaampia tuolla tiellä liikkuu. Ja kuulemma Karjalan puumiehet on viritelly näitä FH16-Volvoja(Hornetiksi kutsuvat) ja niissä kai kans se 800hv

        Ja mitä voimansiirtoon tulee, niinkuin mainittu, tätä R730-mallia EI SAA manuaalivaihteistolla. Ihan kuten Volvonkin FH16-660/700 mallit. Eli robotti valvoo ettei voimansiirtoa käytetä väärin ja sitä ei rikota.


      • murska murska
        toimeen tullu kirjoitti:

        minkä takia ostetaan esim R620-Scania tai FH16-660/700 akseliperä telivedolla tukinajoon. Onhan se kevyempi ja ainetta kuluu vähemmän, mut se rahallinen säästö menee perä remontteihin. Meillä on yksi puikkoperä 144-Scania ollu koska haettiin just säästöjä ja kalliksi tuli. Yhtä lukuun ottamatta napaperäiset on kestäny ja kaanialla on puuta ajettu vuodesta 1983. On siinä jokunen kerinny olla.

        730hv scaniassa 22mm polttoaine letkut vakiona?Meillä agrikaatissa v8 scania 700hv,ainakin
        löpöö palaa.


      • Isoleuka-Lasse
        murska murska kirjoitti:

        730hv scaniassa 22mm polttoaine letkut vakiona?Meillä agrikaatissa v8 scania 700hv,ainakin
        löpöö palaa.

        Mitäs ja minkäkokosta myllyä pyöritätte tuolla koneella?


      • kouhia oy
        sade du scania,hah! kirjoitti:

        tulossa!! Ja tulee uudenmallin ohjaamo.Ovat koe ajaneet jo kaks vuotta pohjois-ruotsissa,helvetin
        moisilla puukuormilla.Ei oo mitää jakoa scaniolla pysyä perässä!.Yks kaveri siellä töissä.

        ja paskat on tulossa mut ei siin ees oon v8
        scania is best


      • kuohia oy
        tuli vaan mieleen kirjoitti:

        ja sä meinaat et Scanialta ei ole isompaa tulossa? Volvolla oli jo 2006 olemassa 700hv kone, mut kenttä testasivat sen "vaan" 660hv:na. Eli kestääkö lohko. Niillä moottoreillahan ei hirveästi ole eroa. Samoin Scanialla on ollu varmaan 5 vuotta jo merimoottorina 16,4 V8 jossa on 700hv. Sitä paitsi nythän Scanialla on kaksi V8-konetta, 15,6 ja 16,4 litrainen. Ja onhan se varma et pienempi jää pois jolloin 16,4 litraisesta tulee uusia tehoversioita ja silloin ei mennään jo 730hv:n yli. Todennäköisesti huippu teho alkaa 8:llä(eli 800hv). Ja niinku aikaisemmin eräs mainitsi, nyt Scania on paalulla, kohta joku muu eli esim Volvo, sitte taas Scania, Volvo, MAN, Scania, Volvo.. ja tätä samaa naurettavaa kylän suurin kypärä-leikkiä jatketaan ihmiskunnan ja rekkojen loppuun saakka.

        Ja mitä iloa näistä megavoimaloista on, harvat pääsee niillä työkseen ajamaan, ja vielä harvemmassa on ne kuljetusyrittäjät/kuljetusliikkeet jotka oikeasti tällaisia tarvitsevat. Vain todellinen suuruuden hullu ja idiootti menee esim rahtiautoon ostamaan vaikkapa 730hv Scanian tai vaikka sen uuden 780hv Volvon.

        saatana kyllä scaniallaki ois jo varmaan 1000 heppane mut ku on ne saatanan päästöjutut


      • Puupelle
        kuohia oy kirjoitti:

        saatana kyllä scaniallaki ois jo varmaan 1000 heppane mut ku on ne saatanan päästöjutut

        sinähän huumoripelle oot.Vai 1000heppaa:Ei ne päästöt vaan voimansiirto:Hevosvoimien tuottaminen ei oo ongelma eikä mikään:Mutta kytkin ja siitä taaksepäin.Siinä omkin iso kysymys merkki:Sais tulla 1000hv mutta takuuta ei oo.Monellako ois vara ajella:Epäilen et pankinjohtajan luona oltais kerjuulla:


    • volvoman666

      samanlainen öljyn kuseksija taitaa olla ku kaikki muutkin scaniat.

      • Volvolla ajava

        ja sullahan kokemusta siitä et kaikki kaaniat kusee öljyä... Scania sitä, Scania tätä. Hauska kattoo ku Volvo-miehet haukkuu Scaniaa ja toisinpäin. En todellakaan ole mikää Scania mies enkä edes aja Scanialla ja ei se kaania sen kummallisempi ole ku Volvokaan vaan vituttaa ku tätä Göteborgin painajaista kehutaan niinku se olis maailman paras. Aikaisemmin ajettiin ainoastaan V8-Mersuilla. No onneksi talossa on vielä yksi Mersu. Mersut sentään kestää ja toimii. Miksikö taloon tuli Volvoja? Ei riittäny isännälle n. 600hv Mersu, ja ku tuttu myyjä siirtyi Veholta Volvolle niin arvaahan sen miten siinä käy. Huonosti. Piti kuulemma saada toistakin merkkiä kokeilla, tuli kallis kokeilu. Yhden lupauksen Volvo on pitäny. Dieseliä kuluu vähemmän entä Mersulla.

        Kyllä ne on Volvot jotka sitä öljyä kusee. Tuu sitte soittaa suuta ku volvo on saanu ne koneongelmat ja öljyvuodot hoidettua. Pari FH16-660:iä talossa tukin ajossa ja nytkin on uudempi, 2009 145 000km ajettu Wetterillä kone auki. Öljyvuoto ja n. 1400r/min kohdilla koneesta kuuluu ihme kilinää. I-Shift vaihtaa töksähtämällä ja liikkelle lähdettäessä kun laitetaan valitsin A-asentoon ja vaihde kytkeytyy, kuuluu laatikosta hirveä rusahdus. Varmaan laatikko remontti ellei vaiheta kokonaan Vanhemmasta vm 2007 Volvosta on vaihdettu tammikuussa laatikko. Harvinaisen kestävä 410 000km ja säpäleiksi. Sama tyyppi vika ku muissaki eli ensin lyö laatikko jumiin ja sitte rytisee. On hajonnu näitä I-siftejä kuulemma paljo.

        Entäpä sitten talvi, vittu mitä kesäautoja nämä on. Kaikenmaaliman uusia siivilöitä kokeiltu mutta ku jäätyy ni jäätyy. Enkä puhu Ureasta. Vaan siitä ikiongelmasta joka on vaivannu Viiru-Volvoja aikoijen alusta. -10 astetta pakkasta ja talvilaatu tankkiin ettei vaan jäädy. Polttoaine putkia on vaihettu ja autoja sulateltu. Eipä ollu Mersujen kans ongelmaa.


      • ifgfokodkp

        Pitänee lähtä optikolle, kato ku ei toi mun ajama Scania kyllä kuseksi öljyä... eli ihan ei sun tieto pitäny kutia


      • jorke
        ifgfokodkp kirjoitti:

        Pitänee lähtä optikolle, kato ku ei toi mun ajama Scania kyllä kuseksi öljyä... eli ihan ei sun tieto pitäny kutia

        Kun näkee scanioita.Varsinkin V8 moottorilla niin usein on kyllä lätäkkö alla.Enpä sitte tiedä cummins is the best.


      • TV pimeänä
        Volvolla ajava kirjoitti:

        ja sullahan kokemusta siitä et kaikki kaaniat kusee öljyä... Scania sitä, Scania tätä. Hauska kattoo ku Volvo-miehet haukkuu Scaniaa ja toisinpäin. En todellakaan ole mikää Scania mies enkä edes aja Scanialla ja ei se kaania sen kummallisempi ole ku Volvokaan vaan vituttaa ku tätä Göteborgin painajaista kehutaan niinku se olis maailman paras. Aikaisemmin ajettiin ainoastaan V8-Mersuilla. No onneksi talossa on vielä yksi Mersu. Mersut sentään kestää ja toimii. Miksikö taloon tuli Volvoja? Ei riittäny isännälle n. 600hv Mersu, ja ku tuttu myyjä siirtyi Veholta Volvolle niin arvaahan sen miten siinä käy. Huonosti. Piti kuulemma saada toistakin merkkiä kokeilla, tuli kallis kokeilu. Yhden lupauksen Volvo on pitäny. Dieseliä kuluu vähemmän entä Mersulla.

        Kyllä ne on Volvot jotka sitä öljyä kusee. Tuu sitte soittaa suuta ku volvo on saanu ne koneongelmat ja öljyvuodot hoidettua. Pari FH16-660:iä talossa tukin ajossa ja nytkin on uudempi, 2009 145 000km ajettu Wetterillä kone auki. Öljyvuoto ja n. 1400r/min kohdilla koneesta kuuluu ihme kilinää. I-Shift vaihtaa töksähtämällä ja liikkelle lähdettäessä kun laitetaan valitsin A-asentoon ja vaihde kytkeytyy, kuuluu laatikosta hirveä rusahdus. Varmaan laatikko remontti ellei vaiheta kokonaan Vanhemmasta vm 2007 Volvosta on vaihdettu tammikuussa laatikko. Harvinaisen kestävä 410 000km ja säpäleiksi. Sama tyyppi vika ku muissaki eli ensin lyö laatikko jumiin ja sitte rytisee. On hajonnu näitä I-siftejä kuulemma paljo.

        Entäpä sitten talvi, vittu mitä kesäautoja nämä on. Kaikenmaaliman uusia siivilöitä kokeiltu mutta ku jäätyy ni jäätyy. Enkä puhu Ureasta. Vaan siitä ikiongelmasta joka on vaivannu Viiru-Volvoja aikoijen alusta. -10 astetta pakkasta ja talvilaatu tankkiin ettei vaan jäädy. Polttoaine putkia on vaihettu ja autoja sulateltu. Eipä ollu Mersujen kans ongelmaa.

        mitään Fh 600:sia korjata!Rikkovat vaan lisää.Turha verrata jotain miljoona kpl
        valmistettua Sk sarjan mersua tämän päivän elektronikkaa täynnä olevaan viiruun!
        Eiköhön jäätymisongelmia ole varmaan kaikilla merkeillä jossain mallisarjassa.
        Mutta,mutta huolto ja korjaus kaiken a.o..volvolla menty kyllä taaksepäin rajusti!


      • tukkirekka

        sylki cummins öljyt pihalle? Kierroksia mack tarvii kyllä enempi kulkeakseen.


      • sisu antaa uskoa
        tukkirekka kirjoitti:

        sylki cummins öljyt pihalle? Kierroksia mack tarvii kyllä enempi kulkeakseen.

        mitäs ihmeellistä siinä on jos cummins sylki öljyt pihalle?

        Kyllähän se mack tarvi enemmän kierroksia, eihän cummins kierrä ku max 500r/min. Ja jos latauksen ja öljynpaineen merkkivalot sammui, a)käännettiin virrat pois tai b)auto sammui muuten vaan


      • sisu antaa toivoa
        sisu antaa uskoa kirjoitti:

        mitäs ihmeellistä siinä on jos cummins sylki öljyt pihalle?

        Kyllähän se mack tarvi enemmän kierroksia, eihän cummins kierrä ku max 500r/min. Ja jos latauksen ja öljynpaineen merkkivalot sammui, a)käännettiin virrat pois tai b)auto sammui muuten vaan

        c)auto hajosi


      • Haupmark of germany
        Volvolla ajava kirjoitti:

        ja sullahan kokemusta siitä et kaikki kaaniat kusee öljyä... Scania sitä, Scania tätä. Hauska kattoo ku Volvo-miehet haukkuu Scaniaa ja toisinpäin. En todellakaan ole mikää Scania mies enkä edes aja Scanialla ja ei se kaania sen kummallisempi ole ku Volvokaan vaan vituttaa ku tätä Göteborgin painajaista kehutaan niinku se olis maailman paras. Aikaisemmin ajettiin ainoastaan V8-Mersuilla. No onneksi talossa on vielä yksi Mersu. Mersut sentään kestää ja toimii. Miksikö taloon tuli Volvoja? Ei riittäny isännälle n. 600hv Mersu, ja ku tuttu myyjä siirtyi Veholta Volvolle niin arvaahan sen miten siinä käy. Huonosti. Piti kuulemma saada toistakin merkkiä kokeilla, tuli kallis kokeilu. Yhden lupauksen Volvo on pitäny. Dieseliä kuluu vähemmän entä Mersulla.

        Kyllä ne on Volvot jotka sitä öljyä kusee. Tuu sitte soittaa suuta ku volvo on saanu ne koneongelmat ja öljyvuodot hoidettua. Pari FH16-660:iä talossa tukin ajossa ja nytkin on uudempi, 2009 145 000km ajettu Wetterillä kone auki. Öljyvuoto ja n. 1400r/min kohdilla koneesta kuuluu ihme kilinää. I-Shift vaihtaa töksähtämällä ja liikkelle lähdettäessä kun laitetaan valitsin A-asentoon ja vaihde kytkeytyy, kuuluu laatikosta hirveä rusahdus. Varmaan laatikko remontti ellei vaiheta kokonaan Vanhemmasta vm 2007 Volvosta on vaihdettu tammikuussa laatikko. Harvinaisen kestävä 410 000km ja säpäleiksi. Sama tyyppi vika ku muissaki eli ensin lyö laatikko jumiin ja sitte rytisee. On hajonnu näitä I-siftejä kuulemma paljo.

        Entäpä sitten talvi, vittu mitä kesäautoja nämä on. Kaikenmaaliman uusia siivilöitä kokeiltu mutta ku jäätyy ni jäätyy. Enkä puhu Ureasta. Vaan siitä ikiongelmasta joka on vaivannu Viiru-Volvoja aikoijen alusta. -10 astetta pakkasta ja talvilaatu tankkiin ettei vaan jäädy. Polttoaine putkia on vaihettu ja autoja sulateltu. Eipä ollu Mersujen kans ongelmaa.

        (volvolla ajava) Stugkartin ihmeestä,V 10 MERSUSTA! Voi autoilijaa parkaa,joka hankki
        aikoinaan näinä rysiä!Olis edes ollu voimaa,ja joka saat..nan reissun jälkeen pajalle!


      • volvolla ajava
        Haupmark of germany kirjoitti:

        (volvolla ajava) Stugkartin ihmeestä,V 10 MERSUSTA! Voi autoilijaa parkaa,joka hankki
        aikoinaan näinä rysiä!Olis edes ollu voimaa,ja joka saat..nan reissun jälkeen pajalle!

        se oli se v10, nyt oli puhe v8:sta. Mersun V8 on ainoo oikea kone, siinä on antaa, eli voimaa!! Volvon 16L-kone on mersun starttimoottori


      • V6V8V10..
        volvolla ajava kirjoitti:

        se oli se v10, nyt oli puhe v8:sta. Mersun V8 on ainoo oikea kone, siinä on antaa, eli voimaa!! Volvon 16L-kone on mersun starttimoottori

        mersukin siirtyy käyttään starttimoottoreita;16 litran rivikoneet(Detroit 


      • volvolla ajava
        V6V8V10.. kirjoitti:

        mersukin siirtyy käyttään starttimoottoreita;16 litran rivikoneet(Detroit 

        kuhan ovat uhkailleet. Uus 16,6L V8 tulos ja tehoo on 780-800hv. Tulee ens vuonna ku silloin esitellää uus Actros.

        Tai se on ihan sama mikä kone mersussa on kuha ei oo volvon kone. Volvo on perseestä, romu paska ruottalainen.

        "Maailma tarvitsee esikuvia - Mercedes-Benz".

        p.s Toivottavasti isäntä ei enää volvoo osta. Ei ainakaa aikonu.


      • ABC:llä kahvilla
        jorke kirjoitti:

        Kun näkee scanioita.Varsinkin V8 moottorilla niin usein on kyllä lätäkkö alla.Enpä sitte tiedä cummins is the best.

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kontata V8-Scanioiden alla lätäkköjä ehtimässä?


      • tukkirekka
        sisu antaa uskoa kirjoitti:

        mitäs ihmeellistä siinä on jos cummins sylki öljyt pihalle?

        Kyllähän se mack tarvi enemmän kierroksia, eihän cummins kierrä ku max 500r/min. Ja jos latauksen ja öljynpaineen merkkivalot sammui, a)käännettiin virrat pois tai b)auto sammui muuten vaan

        selvää tekstiä sulla.


      • Per Saukko
        tukkirekka kirjoitti:

        selvää tekstiä sulla.

        katohan, puukenkärahtariki(nim.tukkirekka) yllättäen eksyny kommentoimaa kanja keskustelua


      • tukkirekka
        Per Saukko kirjoitti:

        katohan, puukenkärahtariki(nim.tukkirekka) yllättäen eksyny kommentoimaa kanja keskustelua

        hauskaa, vinkkelimiehille lisää uutisia, eräs kaveri erehty vaihtamaan 480 kaanian 580kympin jälkeen, muuten tuntu pikkukaania olevan huono ostos, mutta ajatelkaa, se mopo tuntu olevan alaväänöltään parempi kuin se missä männät on sikinsokin, tämä tarina on muuten tosi, siltä osin jollei toi jeppe valehdellut. On se vinkkeli vaan eri vekotin, mutta onhan siinä hieno ääni, vai mitä, teinit?


      • ajan kaanialla
        tukkirekka kirjoitti:

        hauskaa, vinkkelimiehille lisää uutisia, eräs kaveri erehty vaihtamaan 480 kaanian 580kympin jälkeen, muuten tuntu pikkukaania olevan huono ostos, mutta ajatelkaa, se mopo tuntu olevan alaväänöltään parempi kuin se missä männät on sikinsokin, tämä tarina on muuten tosi, siltä osin jollei toi jeppe valehdellut. On se vinkkeli vaan eri vekotin, mutta onhan siinä hieno ääni, vai mitä, teinit?

        ei varmaan oo juppe puhunu paskaa. 580-Scania ei oo koskaa ollu mikkään erikoinen alaväännöltää. Sama oli Volvo FH16-610 joka ei pikkupuolella kulkenu mihinkään, mut ku isopuoli saatiin pelii ni johan mentiin.

        Muistaakseni 580hv-Scanian alavääntö alkaa 1100r/min ku 480:ssä alkaa 1000r/min. Ja jos 480:nen on viel Euro5-moottorinen, en yhtään ihmettele jos 480:n on tuntunu sitkeämmältä.

        Mitenkäs muuten vinkkelissä on männät sikinsokin? Ja kerroppa mitäs pahaa siinä vinkkelissä on? Moottori siinä missä muutki. Mut perisuomalaiseen tapaa, vähän kun on erilaisuutta, haukutaan ja pilkataan. No, so what...


      • nyk. scanian ratissa
        tukkirekka kirjoitti:

        hauskaa, vinkkelimiehille lisää uutisia, eräs kaveri erehty vaihtamaan 480 kaanian 580kympin jälkeen, muuten tuntu pikkukaania olevan huono ostos, mutta ajatelkaa, se mopo tuntu olevan alaväänöltään parempi kuin se missä männät on sikinsokin, tämä tarina on muuten tosi, siltä osin jollei toi jeppe valehdellut. On se vinkkeli vaan eri vekotin, mutta onhan siinä hieno ääni, vai mitä, teinit?

        ihan vaan tiedoksi et tuo R480 Euro5 pesee muutes väännössä cumminsinki. Oli sitte ylä- tai alavääntö. Tehokisan häviää, mutta väännöllä sitä eteenpäin mennään. Vuoden verran oon ajanu nyt R480 8x4:llä soraa ja ainoastaan sisussa jäin kaipaamaan kippausvakautta.
        Alkuun kyllä otti kupoliin ku isäntä tuumasi et Scania tulee ajokiksi Cummins-Sisun jälkeen, mut positiivinen yllätys Scania on ollu. Hyvin se on pelannu, epäilyistä huolimatta


      • Jorke
        ABC:llä kahvilla kirjoitti:

        eikö sulla oo muuta tekemistä ku kontata V8-Scanioiden alla lätäkköjä ehtimässä?

        kyllä sen väkisin näkee ku scanian alla on lätäkkö renkaasta toiseen keulan alla.Haisevatkin aina öljyltä kun kiihdyttävät tai yrittävät kiihdyttää hyi saatana mitä romuja.


      • volvolla ajava
        Jorke kirjoitti:

        kyllä sen väkisin näkee ku scanian alla on lätäkkö renkaasta toiseen keulan alla.Haisevatkin aina öljyltä kun kiihdyttävät tai yrittävät kiihdyttää hyi saatana mitä romuja.

        jorke, mut onneksi cummins on historiaa. Onneksi sitä jenkkihöpötystä ei enää saa. Sisun historian ainoa hyvä päätös tuli sinä päivänä ku ne cummissin hylkäsi. Hä hää hajotkaa apinat KUMMINSSI ON HISTORIAA.

        Ai niin jorke, jos cummins is the best, niin miksi sitä ei sitte enää saa? Häh? Toivottavasti tuo vitun lokomo häviäis kokonaan suomesta. Suuri häpeä suomelle


      • Ihmettelijä shellil
        Jorke kirjoitti:

        kyllä sen väkisin näkee ku scanian alla on lätäkkö renkaasta toiseen keulan alla.Haisevatkin aina öljyltä kun kiihdyttävät tai yrittävät kiihdyttää hyi saatana mitä romuja.

        sä jorke kyllä ne lätäköt näet. Ja mistä sää tiedät mitä siellä alla on jos et alle konttaa? Aatteleppa nyt, syyspimeällä(tai yleensäkään) ne parkkipaikat ei oo kovin hyvin valaistuja ja asfaltti on musta ja vaik se on talvella valkoinen, niin miten sää oikein näet mikä lätäkkö siel alla on jos et konttaa katsomaan. Selitäppäs tämä Herra Jorke. Ja toisaalta, jos pihalla on parkissa vaik 5 V8-Scaniaa ja ne ei oo vierekkäin niin on sulla haukan katse ku näet niiden jokaisen alle.

        Tänään aamulla oli Transport Savikon R500-Scania pihtiputaan shellin pihalla, niin piti ihan mielenkiinnosta käydä kattoon millainen lätäkkö sieltä löytyy ja jouduin pettymään. Ei siellä ollu minkäänlaista lätäkköö, ei edes vesilammikkoo. Mut ehkä se johtu siitä et se ei ollu abc:n pihalla vaan shellin pihalla ja jorke ei sinne alle katsonu.


      • ihmettelijä shellil

      • Jorke
        Ihmettelijä shellil kirjoitti:

        sä jorke kyllä ne lätäköt näet. Ja mistä sää tiedät mitä siellä alla on jos et alle konttaa? Aatteleppa nyt, syyspimeällä(tai yleensäkään) ne parkkipaikat ei oo kovin hyvin valaistuja ja asfaltti on musta ja vaik se on talvella valkoinen, niin miten sää oikein näet mikä lätäkkö siel alla on jos et konttaa katsomaan. Selitäppäs tämä Herra Jorke. Ja toisaalta, jos pihalla on parkissa vaik 5 V8-Scaniaa ja ne ei oo vierekkäin niin on sulla haukan katse ku näet niiden jokaisen alle.

        Tänään aamulla oli Transport Savikon R500-Scania pihtiputaan shellin pihalla, niin piti ihan mielenkiinnosta käydä kattoon millainen lätäkkö sieltä löytyy ja jouduin pettymään. Ei siellä ollu minkäänlaista lätäkköö, ei edes vesilammikkoo. Mut ehkä se johtu siitä et se ei ollu abc:n pihalla vaan shellin pihalla ja jorke ei sinne alle katsonu.

        Paljon tuntuu hajusta päätellen scaniat syövän öljyä.Vaikka olisi kuinka uusi scania tahansa niin aina öljy haisee.Taitaa scaniassa olla vielä nykypäivänäkin öljylinko.1600 luvun tekniikkaa.Hyi ruotsalainen homo auto.Ei pärjää mikään scania kunnon ruuvatulle sm 300 sisulle.


      • tukkirekka
        nyk. scanian ratissa kirjoitti:

        ihan vaan tiedoksi et tuo R480 Euro5 pesee muutes väännössä cumminsinki. Oli sitte ylä- tai alavääntö. Tehokisan häviää, mutta väännöllä sitä eteenpäin mennään. Vuoden verran oon ajanu nyt R480 8x4:llä soraa ja ainoastaan sisussa jäin kaipaamaan kippausvakautta.
        Alkuun kyllä otti kupoliin ku isäntä tuumasi et Scania tulee ajokiksi Cummins-Sisun jälkeen, mut positiivinen yllätys Scania on ollu. Hyvin se on pelannu, epäilyistä huolimatta

        sulla pelittänyt se poltto, kun kaveri tuumi, jotta polttoainetta vie kymppilitraa liikaa, mutta oli saanialla sanoneet, ettei saa olla liika nopealla perällä, kierroksilla polttaa paremmin. kuis sun tuntemukset? En voi kiistää, etteikö vääntäisi paremmin kuin cummins, kun en ole moisella kaanialla ajanut, mutta kysyn kuitenkin, mikä oli cumminssin koko?


      • tukkirekka

        on ollut aika poika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ihmettelijä shellil
        Jorke kirjoitti:

        Paljon tuntuu hajusta päätellen scaniat syövän öljyä.Vaikka olisi kuinka uusi scania tahansa niin aina öljy haisee.Taitaa scaniassa olla vielä nykypäivänäkin öljylinko.1600 luvun tekniikkaa.Hyi ruotsalainen homo auto.Ei pärjää mikään scania kunnon ruuvatulle sm 300 sisulle.

        niinpä, sisua pitää ruuvata et siihen saa sen verran tehoo et edes lähtee liikkeelle. Ja jos joku haisee ja savuttaa niin sisu ja SM Sisuhan se on.
        Saatanan lokomo, ei ihme et maailmassa on ekologisuus kaukana, Tsernobyl on ilmanraikastin verrattuna sm sisuun. Sm sisu ku menee ohi niin tarvii happinaamarin ja se öljyn katku on aivan kauhea. Toisaalta onneksi nuo ydinjätettä pahemmat sm sisut on katoavaa paskaa joka tosin saastuttaa maaperän vuosituhansiksi eteenpäin. Sisu sopii sotilasautoksi missä ne voidaan hyvällä syyllä ajaa miinaan ja räjäyttää palasiksi. Onneksi sisu lopetti siviiliautojen teon, TOIVOTTAVASTI SISU-SUSI OY tekee konkurssin ja se paskapuulaaki häviää pois. sm ja muut sisut on suuri suomalainen häpeä. Rellun hytit teki sisusta kohtuu fiksun ja edes vähän eurooppalaisemman mut sm-sisu. Sama ku paskahuussi, pimee pieni koppi joka haisee niin et oksennus tulee. Sm sisussa oli hyvä ilmastointi ku se hytti veti joka nurkasta. Muut lauloi "turbon vihellyksen kuulen" sm-sisussa huudettiin "tuulen ujelluksen kuulen"

        Sää oot aika hassu jorke ku ensin sää näet et scanian alla on öljyy, sitten sää haistat sen öljyn. Milloin aattelit maistaa? Kuuletko sää muuten ku scania vuotaa öljyy?

        On niissä homoissa se hyvä puoli et ne osaa rakentaa kuorma-auton (volvo tai scania) Suomessa ajoneuvoteollisuus on vielä kivikaudella. Ihme et sisuun saa kumipyörät, luulis niiden olevan kivee tai puuta


      • tukkirekka
        ihmettelijä shellil kirjoitti:

        niinpä, sisua pitää ruuvata et siihen saa sen verran tehoo et edes lähtee liikkeelle. Ja jos joku haisee ja savuttaa niin sisu ja SM Sisuhan se on.
        Saatanan lokomo, ei ihme et maailmassa on ekologisuus kaukana, Tsernobyl on ilmanraikastin verrattuna sm sisuun. Sm sisu ku menee ohi niin tarvii happinaamarin ja se öljyn katku on aivan kauhea. Toisaalta onneksi nuo ydinjätettä pahemmat sm sisut on katoavaa paskaa joka tosin saastuttaa maaperän vuosituhansiksi eteenpäin. Sisu sopii sotilasautoksi missä ne voidaan hyvällä syyllä ajaa miinaan ja räjäyttää palasiksi. Onneksi sisu lopetti siviiliautojen teon, TOIVOTTAVASTI SISU-SUSI OY tekee konkurssin ja se paskapuulaaki häviää pois. sm ja muut sisut on suuri suomalainen häpeä. Rellun hytit teki sisusta kohtuu fiksun ja edes vähän eurooppalaisemman mut sm-sisu. Sama ku paskahuussi, pimee pieni koppi joka haisee niin et oksennus tulee. Sm sisussa oli hyvä ilmastointi ku se hytti veti joka nurkasta. Muut lauloi "turbon vihellyksen kuulen" sm-sisussa huudettiin "tuulen ujelluksen kuulen"

        Sää oot aika hassu jorke ku ensin sää näet et scanian alla on öljyy, sitten sää haistat sen öljyn. Milloin aattelit maistaa? Kuuletko sää muuten ku scania vuotaa öljyy?

        On niissä homoissa se hyvä puoli et ne osaa rakentaa kuorma-auton (volvo tai scania) Suomessa ajoneuvoteollisuus on vielä kivikaudella. Ihme et sisuun saa kumipyörät, luulis niiden olevan kivee tai puuta

        asiantunteva lausunto.


      • nyk. scanian ratissa
        tukkirekka kirjoitti:

        sulla pelittänyt se poltto, kun kaveri tuumi, jotta polttoainetta vie kymppilitraa liikaa, mutta oli saanialla sanoneet, ettei saa olla liika nopealla perällä, kierroksilla polttaa paremmin. kuis sun tuntemukset? En voi kiistää, etteikö vääntäisi paremmin kuin cummins, kun en ole moisella kaanialla ajanut, mutta kysyn kuitenkin, mikä oli cumminssin koko?

        E14-530 eli 530 pollea.


      • kato homo peiliin
        tukkirekka kirjoitti:

        asiantunteva lausunto.

        tukkirekka tiedät, asiantuntevat lausunnot


      • tukkirekka
        kato homo peiliin kirjoitti:

        tukkirekka tiedät, asiantuntevat lausunnot

        sama taattu viistoistavuotiaan ajatusmaailma jatkuu.


      • aikuistunut
        tukkirekka kirjoitti:

        sama taattu viistoistavuotiaan ajatusmaailma jatkuu.

        tukkirekka sitten olla se aikuinen lopettaa. Vai kuinka?


      • osanotot

        huvittavaa seurata kuinka kiistellään mikä kuorma auto on paras.ei luulis enää vapaa aikana jaksavan työkaluista jauhaa.kyllä ne yksinäiset pitkät ajanjaksot siellä peltikopissa jättää valitettavasti näköjään jälkensä.


      • eräs kuski suomesta
        osanotot kirjoitti:

        huvittavaa seurata kuinka kiistellään mikä kuorma auto on paras.ei luulis enää vapaa aikana jaksavan työkaluista jauhaa.kyllä ne yksinäiset pitkät ajanjaksot siellä peltikopissa jättää valitettavasti näköjään jälkensä.

        tuntuu et joilleki on elämän tapa kinastella täällä mikä on hyvä ja mikä ei. No antaa heidän jatkaa, hauskaa lukea näitä "asiantuntevia" kommentteja


      • aikuistunut

        no, se siitä sitten.


      • v8
        eräs kuski suomesta kirjoitti:

        tuntuu et joilleki on elämän tapa kinastella täällä mikä on hyvä ja mikä ei. No antaa heidän jatkaa, hauskaa lukea näitä "asiantuntevia" kommentteja

        onneksi scania nykäs volvoa isomman koneen


      • Speede
        v8 kirjoitti:

        onneksi scania nykäs volvoa isomman koneen

        No kunpa joskus pääsis tommosia ajaan... ei kköyhät isännät osta ku jotain kymmenen vuotta vanhoja paskoja rengille! Itteetä kyllä mielyttää scanian penkit ja ohjauspyöränsäädöt enemmän ku volvossa saati sitte mersussa. Oispa Scanian hytti, moottori, Sisun akselit ja vaihteisto (Fuller) ja volvon säilytyslootat siinä hytinkyljessä, ai niin ja Mersumiehen munat.


      • man4111
        Speede kirjoitti:

        No kunpa joskus pääsis tommosia ajaan... ei kköyhät isännät osta ku jotain kymmenen vuotta vanhoja paskoja rengille! Itteetä kyllä mielyttää scanian penkit ja ohjauspyöränsäädöt enemmän ku volvossa saati sitte mersussa. Oispa Scanian hytti, moottori, Sisun akselit ja vaihteisto (Fuller) ja volvon säilytyslootat siinä hytinkyljessä, ai niin ja Mersumiehen munat.

        siihen sitä scanian moottoria sotkee?? ei ne koskaan oo ollu kovin kummosia...huono alavääntö yms...


      • pieni poloinen
        man4111 kirjoitti:

        siihen sitä scanian moottoria sotkee?? ei ne koskaan oo ollu kovin kummosia...huono alavääntö yms...

        mitä sitä sotkemaan, on ne ainaki meillä scaniat vetäny paremmin ku sisut. Jopa cummins jäi kakkokseksi


      • Sivusta seurannut
        Jorke kirjoitti:

        Paljon tuntuu hajusta päätellen scaniat syövän öljyä.Vaikka olisi kuinka uusi scania tahansa niin aina öljy haisee.Taitaa scaniassa olla vielä nykypäivänäkin öljylinko.1600 luvun tekniikkaa.Hyi ruotsalainen homo auto.Ei pärjää mikään scania kunnon ruuvatulle sm 300 sisulle.

        Jo edesmennyt SK V8 koneinen malli söi kuljetusyrittäjällä öljyä ja Tää V8 Actos jatkaa samaa linjaa ja perinteitä! 1lita per päivä söi mersun kone öljyä! Su mennessä 7litraa syönyt! On siinä Nesteen miehet tyytyväisiä kun saadaan kuljetusyrittäjälle öljyä myytyä ja lippikset kaupan päälle!


      • kouhia oy
        Volvolla ajava kirjoitti:

        ja sullahan kokemusta siitä et kaikki kaaniat kusee öljyä... Scania sitä, Scania tätä. Hauska kattoo ku Volvo-miehet haukkuu Scaniaa ja toisinpäin. En todellakaan ole mikää Scania mies enkä edes aja Scanialla ja ei se kaania sen kummallisempi ole ku Volvokaan vaan vituttaa ku tätä Göteborgin painajaista kehutaan niinku se olis maailman paras. Aikaisemmin ajettiin ainoastaan V8-Mersuilla. No onneksi talossa on vielä yksi Mersu. Mersut sentään kestää ja toimii. Miksikö taloon tuli Volvoja? Ei riittäny isännälle n. 600hv Mersu, ja ku tuttu myyjä siirtyi Veholta Volvolle niin arvaahan sen miten siinä käy. Huonosti. Piti kuulemma saada toistakin merkkiä kokeilla, tuli kallis kokeilu. Yhden lupauksen Volvo on pitäny. Dieseliä kuluu vähemmän entä Mersulla.

        Kyllä ne on Volvot jotka sitä öljyä kusee. Tuu sitte soittaa suuta ku volvo on saanu ne koneongelmat ja öljyvuodot hoidettua. Pari FH16-660:iä talossa tukin ajossa ja nytkin on uudempi, 2009 145 000km ajettu Wetterillä kone auki. Öljyvuoto ja n. 1400r/min kohdilla koneesta kuuluu ihme kilinää. I-Shift vaihtaa töksähtämällä ja liikkelle lähdettäessä kun laitetaan valitsin A-asentoon ja vaihde kytkeytyy, kuuluu laatikosta hirveä rusahdus. Varmaan laatikko remontti ellei vaiheta kokonaan Vanhemmasta vm 2007 Volvosta on vaihdettu tammikuussa laatikko. Harvinaisen kestävä 410 000km ja säpäleiksi. Sama tyyppi vika ku muissaki eli ensin lyö laatikko jumiin ja sitte rytisee. On hajonnu näitä I-siftejä kuulemma paljo.

        Entäpä sitten talvi, vittu mitä kesäautoja nämä on. Kaikenmaaliman uusia siivilöitä kokeiltu mutta ku jäätyy ni jäätyy. Enkä puhu Ureasta. Vaan siitä ikiongelmasta joka on vaivannu Viiru-Volvoja aikoijen alusta. -10 astetta pakkasta ja talvilaatu tankkiin ettei vaan jäädy. Polttoaine putkia on vaihettu ja autoja sulateltu. Eipä ollu Mersujen kans ongelmaa.

        just nii mut en oo mersu mies mut on mersuki jee


      • kouhia oy
        jorke kirjoitti:

        Kun näkee scanioita.Varsinkin V8 moottorilla niin usein on kyllä lätäkkö alla.Enpä sitte tiedä cummins is the best.

        saatanan tyhmä se lätäkkö tuli ilmastoinnista
        mut jos siin on öljylätäkkö niin siin oli vähän aikaa sitte mersu tai volvo


      • koiran elämää
        Speede kirjoitti:

        No kunpa joskus pääsis tommosia ajaan... ei kköyhät isännät osta ku jotain kymmenen vuotta vanhoja paskoja rengille! Itteetä kyllä mielyttää scanian penkit ja ohjauspyöränsäädöt enemmän ku volvossa saati sitte mersussa. Oispa Scanian hytti, moottori, Sisun akselit ja vaihteisto (Fuller) ja volvon säilytyslootat siinä hytinkyljessä, ai niin ja Mersumiehen munat.

        Scanian uusi opticruise on toimiva värkki, ei häpeä I-Shiftille. Jos tämän tehokkaimman 730/16.4 jatkeeksi laitettaisiin Fullerin 18 nopeuksinen RR, niin se olisi väännön tuhlausta, vaikka se olisi järeämpi versio, joka sietää 3050Nm. Sisu on käyttänyt mallia (18 RoadRanger) jolle sallitaan maks. 2800Nm, eikä nykyinen Mesen mylly enempää tuotakkaan.
        Scanian huippuvääntö on 3500Nm/1000-1350rpm. Alimmilla vaihteilla vääntöä rajoitetaan maksimissaan 200Nm kestävyyden vuoksi, mutta aina on käytettävissä vähintään 3300Nm.
        Tehokkaimman Volvon vääntömomentin huippu on 3150Nm.
        Noista ohjaamon tiloista. Koirankoppejahan ne ovat ja varmaan sellaisina pysyvätkin, ei Brysselin byrokraatit saa aikaiseksi muuta kuin rajoituksia ja kansallisesti ei sitäkään.


      • sisullanypitty
        ihmettelijä shellil kirjoitti:

        niinpä, sisua pitää ruuvata et siihen saa sen verran tehoo et edes lähtee liikkeelle. Ja jos joku haisee ja savuttaa niin sisu ja SM Sisuhan se on.
        Saatanan lokomo, ei ihme et maailmassa on ekologisuus kaukana, Tsernobyl on ilmanraikastin verrattuna sm sisuun. Sm sisu ku menee ohi niin tarvii happinaamarin ja se öljyn katku on aivan kauhea. Toisaalta onneksi nuo ydinjätettä pahemmat sm sisut on katoavaa paskaa joka tosin saastuttaa maaperän vuosituhansiksi eteenpäin. Sisu sopii sotilasautoksi missä ne voidaan hyvällä syyllä ajaa miinaan ja räjäyttää palasiksi. Onneksi sisu lopetti siviiliautojen teon, TOIVOTTAVASTI SISU-SUSI OY tekee konkurssin ja se paskapuulaaki häviää pois. sm ja muut sisut on suuri suomalainen häpeä. Rellun hytit teki sisusta kohtuu fiksun ja edes vähän eurooppalaisemman mut sm-sisu. Sama ku paskahuussi, pimee pieni koppi joka haisee niin et oksennus tulee. Sm sisussa oli hyvä ilmastointi ku se hytti veti joka nurkasta. Muut lauloi "turbon vihellyksen kuulen" sm-sisussa huudettiin "tuulen ujelluksen kuulen"

        Sää oot aika hassu jorke ku ensin sää näet et scanian alla on öljyy, sitten sää haistat sen öljyn. Milloin aattelit maistaa? Kuuletko sää muuten ku scania vuotaa öljyy?

        On niissä homoissa se hyvä puoli et ne osaa rakentaa kuorma-auton (volvo tai scania) Suomessa ajoneuvoteollisuus on vielä kivikaudella. Ihme et sisuun saa kumipyörät, luulis niiden olevan kivee tai puuta

        isämmaallinen kirjootus, kuka sua on nuan palio elämässä vihannu, että jaksat tuollasta päästää. anna jo ittelles anteeksi. susilla


    • VITUNPELLE5335

      KIINNOSTAA VITUSTI VOLVO KOEAJOI JO 70-LUVULLA TASAKATOSSA 870HV MOOTTORIA OLI VITTU VOIMALINJA VAAN KESTÄNY KUN OLI 90 TONNIN PAINOILLA METTÄSSÄ RYPÖNEET NAURAAHAN VITTU PUHELINTOLPATKIN TOLLE SKANIAN MAAMOOTTORILLE JA KYLLÄHÄN SULLEKKIN KAIKKI NAURAA

      • manupre

        Ne pillerit, ne pillerit. Todellakin hoitoa tarvitset ja kiireesti! Mölö!


    • V8 taru lopussa!!!!!

      suomessa on yks 780hv volvo ajossa,haketta ajaa.Menkää kokeileen
      scanikkaa,pysykö perässä!! kuusi vessanpyttyä lotkottaa.Ei mittää
      jakoa scania 730hv.kokeiltu!

    • On se paska

      Scania. 100000km/perä.

      • koirakuiskaaja

        Arvaappa mitä, ajoin tänään kanjaa jonka mittarissa oli 179700km eikä ole perä VIELÄKÄÄN hajonnu...


    • ärräääääää

      toimitaan huolto-ohjelman mukaan

      • koirakuiskaaja

        Näinhän se menee, huolletaan välissä ja matka jatkuu


    • KAMAZ

      Juu perän vaihto huolto ohjeessa 150 000km tai kerran vuodes eipä hajoo kanjan perä ku huoltaa ohjeen mukaan..

      • koirakuiskaaja

        Jaa, no sitten on jääny jotain kanja-pajalla tekemättä. Reilu vuosi on R500:lla ikää, mittarissa se n.180 000km ja sama perä on ku tehtaalta tullessa. No, pitää seuraavassa huollossa mainita että vaihtavat


    • Volvo FH16 Power

      Volvolla kestää alseliperätkin paremmin kuin jossain Scaniassa. Kumma ettei Scania ole vieläkään saanuy akseliperiä kestämään. Volvo Rules.

      • amisope61

        mistä amispelle kuulit tuon?


    • V8

      Tää hevosvoimasota on menny iha liiallisuuksiin......
      Scanian R500 piisaas reilusti puolikkaaseen vetäjäksi....poislukien erikooskuljetukset, ynnämuut heavy kuljetukset.
      Täysperäänki riittääs 500 heppanen, toki 620 on varmaan kuitenkin se järkevin valinta isoilla kuormilla.
      Volvoihin en ota kantaa, enkä niitä kannata. Skidinä f88 matkas ollu niinpaljo, että jo merkkinä tuli mulle kilometrit tappiin.
      Mun mielipide, ja on oikeus siihen.
      Sullakin saa mielipitees olla, siihen en puutu.

      T: tuleva kuljetusyrittäjä.

      Drive safe......

    • scalvo

      scania muuten ok auto, mut haistaa tiessä joka ikisen pienimmänkin kuopan ja uran( auto R470). moottoritielläkin on meno niinku ajais dumpperia louhoksella.

      • ei enää scaniaa

        just tätä samaa ihmetelly....aika työkonemainen! Melutasokin huomattava.


    • hieno peli

      Kivaahan oli jäädä Juukan kohdille tolla 700 hv:n Vulvan pommilla. Veto loppu ku seinään ja paska sammui eikä enään mitään elon merkkejä. Olis ollut edes onki mukana ni ois voinu mennä pieliselle kalaan.onneks pomo sano et nyt lähtee seki ruottin ylpeys vaihtoon eikä uusia enää tule.

      • Loopec

        Juuka


    • juu ei pois vaan

      Mulla kans kerran veto loppui volvosta kuin seinään.Polttoaine tankin korkki
      muurautunut umpeen liejusta ja jäästä,,ei saanut korvaus ilmaa.

      En lähtenyt kalaan. ja isäntä tilas kymmennen uutta vulvua

      • KANVOL

        TUNTUU ET TÄÄLLÄ PIKKU POJAT KERTOILEE SATUJA:JA ÄLKÄÄ SYYTTÄKÖ AUTOJA: KATSOKAA ITTEENNE PEILIIN SIELLÄ SE SYYLLINEN ON.ETTEKÄ TE AUTO MIEHIÄ OLE.MÄRKÄ KORVIA TE OOTTE.MENKÄÄ ÄITN HELMOIHIN KASVAMAAN.


    • RRR730

      R730 Kuitille!! Hajoo Völvö-mies

    • völvö amatson

      siunausta sinulle!

    • hoplaa3

      samanlaisia paskoja kaikki. olkoo vabis tai volvo tai daffi. kaikis o omat vikas ja se siitä. Scanian saa rikki jos haluaa ja sillä sipuli.12v korjannut pääasiassa scanioita ja voimalinjoista sanottakoon sen verran että kuka pöllö ottaa puikkoperäsen tukkiauton.. ja se loota ei oo mikään hätäsen miehen loota kuten tv-lamppuvolvossa.. Jos paskaks saa ni ittes vika. se o sit eri juttu jos tulee musta rauta lohko kyljestä läpi. optimoikaa vaa niit aivojanne ja ihmetelkää sit ku männät sulaa ja turbot paukkuu. velipojan 143 450 romusta kutiteltiin itte pari vuotta sitten 800hv ja voimalinja kyl kesti.. kansipahvit vähä paukku jos ahdot karkas mäes.. itte kova scania mies mut eipähä volvosakaa pahempaa sanomist mitä seurannu. yhtälailla niillä töitä kaikilla tehdään. ja vitunko sillä loppupeleissä väliä onko 400 vai 1400 hv. sitä varten se vaihdelaatikko on. ajakaas pari kuukautta sadomasokistisisulla ja tulkaa itkee sitte uudestaa.

      • PING!!

        100 täys


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe