Nuorisoparlamentti äänesti mopokorttiin ajokokeen puolesta tiukasti äänin 104-86 kertoo tämän päivän Etelä-Suomen sanomat uutisessaan.
Olisi ihan hyvä juttu, jos ajokoe tulisi, sillä nykyinen vain kirjallinen koe on liian vähän, pitäisi olla sitä käsittelytaitoa myös.
Mopokorttiin ajokoe!
11
836
Vastaukset
- nyo2
ja hinta kasvaa kun ajokoe tulee! mut totta et on liian vähän se kirjallinen koe.. ei sitä mopoo kato kortilla ajeta vaan taidoilla jotka sit siinä ajokokees pitäs olla reilas!
- gyhjyghyf
Periaattees kuka vaa saa mopokortin, ku vähä netis kelaa noita tehtävii ja sit vaa baanalle, vaik ei oo mitää hajuu mopolla ajosta. Hinta tuskin este kellekää, jätää vaa parit kalliit farkut ostamatta ja lisäks aika harva itte maksaa korttisa.
- ähhh
gyhjyghyf kirjoitti:
Periaattees kuka vaa saa mopokortin, ku vähä netis kelaa noita tehtävii ja sit vaa baanalle, vaik ei oo mitää hajuu mopolla ajosta. Hinta tuskin este kellekää, jätää vaa parit kalliit farkut ostamatta ja lisäks aika harva itte maksaa korttisa.
ennen vanhaa senkun vaan lähit sojottaan kun olit 15, ei ollu kypärääkään pakko pitää. nyt on kaikenmaailman kortit ja poliisin työ pyörii mopopoikia ihmetellessä.
- sdgnsrtgrt
Noh, eipähän mua haittaa kun sain just kortin taskuuni :). mahtaa 96:sia vituttaa.
- derbii
Itse olen 95 syntynyt elokuussa kortin saan, tämä aja koe olisi hyvä idea mutta sehän on tosi asia että mopon runggot kestää sen 60-70KM/H vaudin oikein hyvin jossa pääsee mielenkiintoiseen asiaan että jos ajo koe tulisi niin eikö mopot voisi antaa kulkea sitten 60-70 km/h koska sillonhan kuskeilla on jo ajotaidot hallussa jos ´´inssin`` läpäisee jolloin tuo vauhti ei pitäisi olla onglema?
- gsjgoidj
derbii kirjoitti:
Itse olen 95 syntynyt elokuussa kortin saan, tämä aja koe olisi hyvä idea mutta sehän on tosi asia että mopon runggot kestää sen 60-70KM/H vaudin oikein hyvin jossa pääsee mielenkiintoiseen asiaan että jos ajo koe tulisi niin eikö mopot voisi antaa kulkea sitten 60-70 km/h koska sillonhan kuskeilla on jo ajotaidot hallussa jos ´´inssin`` läpäisee jolloin tuo vauhti ei pitäisi olla onglema?
siis millon se ajokoe sitten tulee? ite saan kortin vasta lokakuus ni ois kiva tietää en selviänkö pelkäl kirjallisel?
- gyhjyghyf
gsjgoidj kirjoitti:
siis millon se ajokoe sitten tulee? ite saan kortin vasta lokakuus ni ois kiva tietää en selviänkö pelkäl kirjallisel?
mut oliha siinä päättäjille vinkkiä nuorten ittesä suunnalta, et ajokoetta toivottii mopokorttii lisäks.
Mitä taasen tulee nopeutee, et toi ajokoe antas jotenki muka oikeutta nostaa mopojen nopeuksii vaikka 60km/h, sitä tuskin tulee, vaik ajokoe tuliski mopoo. Just hiljan oli juttuu, et mopojen onnettomuuksii suurin syy on liika suuret nopeudet oliko joku www.käännäpää.fi tai sen tapanen sivusto.
idioottimaista rahastusta koko touhu niinkuin kakkosvaihe autonajokortissakin
- liikenteeseen......
Siis täähän on ihan perseestä, että voi käydä vaan konttorilla vastaamassa muutamaan kysymykseen ja sitten vaan mopon puikkoihin, eikä kukaan valvo mitenkään, että osaatko sä todella ajaa sitä mopoa!!!
Mä ainakin kannatan ajokoetta, eikä se voi maksaa kohtuuttomia, jos se ajetaan vaan siellä konttorilla, eihän koko kevarikorttikaan maksa kaikkine ajoineenkaan maltaita, miten mopokortti vois maksaa!?! - Sanoa tolleen
liikenteeseen...... kirjoitti:
Siis täähän on ihan perseestä, että voi käydä vaan konttorilla vastaamassa muutamaan kysymykseen ja sitten vaan mopon puikkoihin, eikä kukaan valvo mitenkään, että osaatko sä todella ajaa sitä mopoa!!!
Mä ainakin kannatan ajokoetta, eikä se voi maksaa kohtuuttomia, jos se ajetaan vaan siellä konttorilla, eihän koko kevarikorttikaan maksa kaikkine ajoineenkaan maltaita, miten mopokortti vois maksaa!?!"eihän koko kevarikorttikaan maksa kaikkine ajoineenkaan maltaita"
Taas on joku ISI MAKSAA pentu liikkeellä, miten helvetissä voit sanoa, ettei kevarikortti maksa maltaita!?
Kevarikortti kaikkineen maksaa, paikkakunnasta riippuen jotain 700 euron luokkaa. Joten siinä ei todellakaan riitä vaikka tekisit kesän töitä. Tai jos teet koko kesän töitä, saat kortin, mutta mitä iloa, kun pyörä pitäisi ostaa, vakuutukset hankkia, verot maksaa. Ja kun kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä, vaan ovat itse joutuneet tekemään töitä jotta saa edes mopon, ja osa tekee töitä edelleen jotta saa maksettua takaisin sitä mopoa jonka on ostanut. - seevelin helevetin
Sanoa tolleen kirjoitti:
"eihän koko kevarikorttikaan maksa kaikkine ajoineenkaan maltaita"
Taas on joku ISI MAKSAA pentu liikkeellä, miten helvetissä voit sanoa, ettei kevarikortti maksa maltaita!?
Kevarikortti kaikkineen maksaa, paikkakunnasta riippuen jotain 700 euron luokkaa. Joten siinä ei todellakaan riitä vaikka tekisit kesän töitä. Tai jos teet koko kesän töitä, saat kortin, mutta mitä iloa, kun pyörä pitäisi ostaa, vakuutukset hankkia, verot maksaa. Ja kun kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä, vaan ovat itse joutuneet tekemään töitä jotta saa edes mopon, ja osa tekee töitä edelleen jotta saa maksettua takaisin sitä mopoa jonka on ostanut.mua nyt ei haittaa vaikka ajokoe tuliski. Kunhan se ny ei rupeis maksaa helevetisti... Joku pieni hinta ny olis ok mut ei mitää 20€ enempäää XDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 182036
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561824- 821463
- 1761428
- 211419
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3091407Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti981025Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä62994Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34985- 349884