Suositelkaa mielestänne parasta ilmaista kuvankäsittelyohjelmaa (sävyjen säätäminen, koon muutos ym.), jonka netistä saa.
Kameraan meni tarpeeksi rahaa, kuvankäsittelyohjelmia lienee ilmaisia?
Paras ilmainen kuvankäsittelyohjelma?
18
1255
Vastaukset
- kuvaxi
No se on gimp ilman muuta. Jos vähänkään jaksaa perehtyä ja käyttää oma hoksottimiaan niin tuolla luonaa kaikki.
- nt
--
- paras_
on se jota isaat käyttää. Kaikki muut on huonoja.
- gimppis
Gimp on paras. Se mitä sillä ei voi tehdä, niin on paras jättää tekemättä.
- Nikon D90
GIMP ohjelmaa eikä siinä mitään vikaa lienekään. Itse kuitenkin käyttäisin ensiohjelmana FastStone Image Viewer ja Picasa ohjelmia. Niillä saa pikasäädöt nopeasti ja jos ne eivät riitä johonkin kuvaan niin sitten voi jatkaa GIMP:llä.
Molemmat mainitsemani osaavat lisäksi pienentää kuvia emaileihin ja niissä on suoralinkki käyttämääsi email ohjelmaan. Kuvan koon saat vielä itse valita. Kuvankäsittelyssä Picasa on automaatillaan parempi ja se tekee aina backup kopion kun tallennat muutoksen joten et voi helposti tumpeloidakaan mitään. Lisäksi Picasa tarjoaa 1G ilmaista kansiotilaa jossa voit jakaa kuvia kavereidesi kanssa ja antaa halutessasi muidenkin katsella.
Itse tykkään Picasan ominaisuuksista ja varsinkin siitä nettikansiosta joka samalla osin toimii varmuuskopiona joskin pienemmin tiedostoin. Lataan sinne kuvat 1600 pix/pitkäsivu ja ladattuani ehkä noin 600 kuvaa se on vasta puolillaan eli 0,5G tai 500M. Valinta on kuitenkin sinulla joten onnea valinnalle.- Ei outlukkia
Miten saan Picasan valitsemaan aina esisijaisen s-postiselaimeni Mozillan kun kerään kuvat s-postilla lähetettäväksi. Mulla XP:ä ohjelma esittää aina Outlukkia?
Ei outlukkia kirjoitti:
Miten saan Picasan valitsemaan aina esisijaisen s-postiselaimeni Mozillan kun kerään kuvat s-postilla lähetettäväksi. Mulla XP:ä ohjelma esittää aina Outlukkia?
heinänteko. Jos sinulla on Mozilla tai Thunderbird asennettuna tai oli kun asensit Picasan niin löydät valikon josta valita käytettävä emailtili. Se löytyy linjalta Asetukset -> Sähköposti ja valinta. Niin se ainakin minulla menee ja valinta minun tapauksessani on Thunderbird tai gmail. Sieltä voit myös valita minkä kokoisena kuvat lähtevät, valinta on muutamasta sadasta pikselistä/pitkäsivu aina 1600 pikseliin asti tai alkuperäinen koko. Itse käytän 1600 pix jos lähetän muutaman kuvan jos huisisti niin hieman vähemmän. Mielestäni alle 1000 pix ei kannata lähettää, saa ne kuvat jälkeenkin pilattua.
Jos tämä auttaa niin hyvä, näin se minun läppärissäni ainakin toimii.
- macisti-
Tuohon ei tarvi etsiä edes sitä parasta. Perussäädöt saa tehtyä jokaisen käyttöjärjestelmän mukana tulevilla ohjelmillakin. Itse käytän Esikatselua.
- PentaxKuvaaja
Kaksi todella hyvää ilmaisohjelmaa kaikille varsinkin järjestelmäkameralla kuvaavalle ovat GIMP ja UfRaw. Ensin mainittu GIMP on "photoshop-tyyppinen" ohjelma, jolla voi mm. tasoja käyttäen luoda yhdistelmiä useista kuvista. Kannattaa ehdottomasti tutustua. Netistä löytyy ohjeita miten erilaisia asioita kyseisellä ohjelmalla tehdään.
UfRaw on ohjelma, jolla voi kehittää raakakuvasta esim. JPG, PNG tai TIFF -muotoisen tiedoston katselua varten. Ohjelmassa on todella monipuoliset säädöt. Järkkärin kanssa uskaltaa esim. tehdä hämärissä ja vaikeissa kuvauoloissa niin, että alivalottaa kuvia hieman jotta saa suljinajan lyhentämisellä sitten tärähtämättömiä kuvia ja sitten kotona kaivaa UfRaw -ohjelman avulla pimeistä kuvista yksityiskohdat esiin lopullisiin tulostettaviin kuviin.
Summasummarum... se nyt vaan on tyhmää maksaa kuvankäsittelyohjelmista satoja euroja ennen kun noiden ilmaisten ja vapaaseen lähdekoodiin perustuvien ohjelmien ominaisuudet loppuu kesken. Ja ihan äkkiä ei lopu, se on varma. *nostaa hattua kaikille niitä kehittäville vapaaehtoisille*
- YrjöKolmas
...helppokäyttönen, pienikokonen ja ilmanen on IrfanView. Ei ole varsinainen kuvankäsittelyohjelma, vaan kuvienkatseluohjelma, mutta jos ei ole tarve muuta kuin tuohon mitä sanot, niin kyllä silläkin pärjää melko pitkälle. GIMP on vähän monimutkaisempi, mutta oikein hyvä ilmainen.
- Yksi vielä
PaintNet on NET Frameworkin alla toimiva monipuolinen kuvankäsittelyohjelma, jolla tekee paljon enemmän kuin Picasaalla tai Irfanviewillä. Siis NET Framework täytyy olla asennettuna koneelle. Käytän sitä itse paljon PSP X2:n rinnalla. Suosittelen. Suomi-paketti löytyy myös.
- Picasalla onnistuu
Picasa 3
- Salainen_Agentti
Mikä kamera, ja eikö sen mukana tullut jotain sopivaa softaa?
- tirppakuvaukseen
Suositelkaa mielestänne parasta ilmaista digikameraa (täyskenno, salama ym.), jonka netistä saa.
Kuvankäsittelyyn meni tarpeeksi rahaa, kameroita lienee ilmaisia?- vihaan vihaajia
Canoneita saanee canoninvihaajilta, Nikoneita nikoninvihaajilta, Sonyjä sonynvihaajilta jne.
- Keimo-Esteri
miksi pitäs maksaa kuvankäsittelyohjelmista jos niitä on ilmaisiakin?????????? Ekkönää tajjuuuu?????? Kameroita ei oo saatavana ilimaseksi!!!!!
- juuso87654
Keimo-Esteri kirjoitti:
miksi pitäs maksaa kuvankäsittelyohjelmista jos niitä on ilmaisiakin?????????? Ekkönää tajjuuuu?????? Kameroita ei oo saatavana ilimaseksi!!!!!
nimimerkki "tirppakuvaukseen" on tietenkin maksanut omaisuuden Photoshopista ja nyt katkeruuttaan purkaa tuossa muka-ironisessa kysymyksessään.
- tirppakuvaukseen
juuso87654 kirjoitti:
nimimerkki "tirppakuvaukseen" on tietenkin maksanut omaisuuden Photoshopista ja nyt katkeruuttaan purkaa tuossa muka-ironisessa kysymyksessään.
kun mun kuvansäätöohjelma on C1 Pro.
Ei siinä ihan koko omaisuus mennyt (hinta on vain 299) päivitys maksoi 69 €uroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154