mikä hätänä kissallani?

huolissaan.

Hei kissani on kulku kissa joten en tiedä sen ikää se on ollut meillä jo viisi vuotta ja on siis luultavasti noin 8 ikäinen. Nyt kun tiet ja pihat ovat sulaneet kissani syö kiviä maasta, se haistelee ekana maan todella tarkasti ja alkaa syömään kiviä. Kissani on alkanut hengittämään suu auki välillä ja se kävelee vähän vaitonaisesti.

kissalla on aina vettä tarjolla ja silloin tällöin se saa myös maitoa. Se syö kuiva ja "märkä" ruokaa ja saa niitäkin erilaisia aina. madotus pitäisi olla kunnossa. mutta mikä kissallani on kun se syö kiviä ja hengittää välillä suu auki? vastatkaa pikaisesti kiitos T: huolissaan oleva omistaja =(

6

3158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siipipala

Oletko tarkkaillut syökö kissasi TODELLA kiviä vai näyttääkö se kaukaa siltä?

Maan nuuskiminen sekä suu auki hengittely kuulostaisi ihan normaalilta merkkaus/kiima pisujen haistelulta :)
      Täällä pojat aika ajoin tekevät samaa, myös kaverin pyllyhajut ja eläinlääkärin takki aiheuttivat samanlaista suu auki fiilistelyä ;)

• huolissaan.

kyllä selvästi olen nähnyt kun se nuolee maata ja syä kiviä

• pitäisi
        huolissaan. kirjoitti:

kyllä selvästi olen nähnyt kun se nuolee maata ja syä kiviä

sitten näkyä ultralla tai rtg:llä kissan vatsassa tai tulla ulos ulosteen mukana. Hiekan syöminen voi olla merkkinä esim. jostakin puutoksesta. Kävelyn vaikeutuminen voisi viitata tukokseen suolistossa jos siellä niitä kiviä vaikka olisi.

Jos on huolissaan, menee lääkärille näyttämään kissaa. Täällä ei kukaan voi auttaa muuten kuin arvuuttelemalla vaivan syytä, lääkäri tutkii ja tekee diagnoosin.

• suu avoinna.....

Kun kissaeläin hengittää suu avoinna, se yrittää saada mahdollisimman paljon "tuoksuja" hajuaisteihin. Näin tekevät esimerkiksi leijonat ja tiikerit. Kissa on ominaisuuksiltaan näiden isojen kissapetojen kaltainen, mittakaava on vain toinen.
      Kissalla on oltava aina vettä tarjolla, jos se syö kuivaruokaa. Kissa ei yleensä juo paljon vettä, jos se syö tuoreruokaa, mutta kuivamuonassa ei ole kosteutta juuri lainkaan. Tässäkin näkyy kissan sukulaisuus suuriin kissapetoihin. Isot pedot voivat olla juomatta päiväkausia, jos ne vain saavat metsästettyä saalista.

Tuskin kissallasi on mitään puutosta. Purkkiruoka sisältää aika hyvin vitamiineja ja hivenaineita. Todennäköisesti se tutkii ympäristöä ja tarkkailee reviirinsä rajoja.

• alottaja

vein kissani eläinlääkäriin koska aloin olla huolissani, sille oli tullut jonkunlainen valkosolu syöpä ja suolisto ei sen takia toiminut. Kissani oli valitettavasti lopetettava :'( RIP.Karvinen

• (:
        alottaja kirjoitti:

vein kissani eläinlääkäriin koska aloin olla huolissani, sille oli tullut jonkunlainen valkosolu syöpä ja suolisto ei sen takia toiminut. Kissani oli valitettavasti lopetettava :'( RIP.Karvinen

Onneksi vaiva saatiin nyt selvitettyä.

Tässä on hyvä syy käyttää eläinlääkärillä säännöllisesti tarkastuksessa, mutta hyvä kun käytit nyt eikä kissa kärsinyt enää enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe