kysymyksiä corollasta

Crolla

Onko corolla 2005:ssa moottorin alla joku suojalevy?
Entä miten ajovalot saako ne kokonaan pois päältä
kun on ajovaloautomatiikka, siis ettei pala mitään valoja?
Olen suunnitellut ostavani tuollaisen auton.

8

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois päältä?

      Miksi ajovalot pitäisi saada pois päältä, kun Suomen tieliikennelaki käsittääkseni edellyttää valojen käyttöä kaikissa olosuhteissa? Aiotko siis ajella lain vastaisesti tai heittää kirjaimellisesti pimeää keikkaa?

      Jos haluat, että sinutkin aina liikenteessä havaitaan, annat automatiikan olla ihan alkuperäisen kaltaisena. Kyse ei siis ole siitä, näetkö sinä, vaan siitä, nähdäänkö sinut.

    • pekku222

      Eli on suojalevy ja ajovalot saa pois käytöstä kun katkaisee ajovaloautomatiikan johdon jos esim. haluaa asentaa huomiovalot tai led-päiväajovalot voi tuosta katkaistusta piuhasta ohjata sähön noille päiväajo valoille. Kannataa huomioida että ostaa sellaiset päivä valot jotka saavat palaa ilman ajovaloja. Normaali ajovalot syttyy sitten kun kääntää valot päälle viiksesä.

      • Raimo A

        Hei !

        Auto: Corolla 2003, 1.6 HB

        Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
        olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.

        Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.

        Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
        Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.


      • Automatiikka
        Raimo A kirjoitti:

        Hei !

        Auto: Corolla 2003, 1.6 HB

        Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
        olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.

        Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.

        Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
        Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.

        Autoa startatessa ajovaloautomatiikka ei sytytä ajovaloja ennenkuin mootori on käynistynyt.


      • toisekseen
        Automatiikka kirjoitti:

        Autoa startatessa ajovaloautomatiikka ei sytytä ajovaloja ennenkuin mootori on käynistynyt.

        Oikeissa autoissa ei tule mitään jännitepiikkiä käynnistyksen yhteydessä/jälkeen, koska niissä maksimi latausjännite kehittyy vähitellen, muutaman sekunnin kuluessa käynnistyksen jälkeen. Oikeissa autoissa ei myöskään tule ajovaloille täyttä jännitettä ajovalokytkimen päiväasennossa = polttimot säästyy.
        Onko Corolla siis oikea auto?


      • minenmuista
        Raimo A kirjoitti:

        Hei !

        Auto: Corolla 2003, 1.6 HB

        Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
        olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.

        Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.

        Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
        Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.

        "Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin."

        Jostain syystä kaikki eivät kuitenkaan "muista" käyttää turvavyötä, näyttää kaistaa vaihtaessaan suuntamerkkiä, sammuttaa sumuvaloja sumun jälkeen, käyttää takasumuvaloa lumipöllyssä ajaessaan, hidastaa tietyömaan kohdalla nopeusrajoituksen mukaiseen alempaan nopeuteen, varoa hirviä...
        Että hyvä on tuo valot sytyttävä valoautomatiikka, pitäisi vielä tosiaan saada se sumutunnistin että eivät jäisi sumuvalot turhaan päälle, ja eikö voisi olla myös käynnistyksen esto sellainen että pitää olla turvavyön kiinni ennen kuin suostuu käynnistymään.


      • ddsfdfsf
        Raimo A kirjoitti:

        Hei !

        Auto: Corolla 2003, 1.6 HB

        Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
        olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.

        Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.

        Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
        Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.

        Mulla on ollut kaksi corollaa, -04 farkku ja -08 coro verso dieseli. Kummasakin ajovalot syttyivät vasta moottorin käynnistyttyä eli kun startti vasta pyörittää konetta, ajovalot eivät syty. En muutenkaan ymmärrä miksi ajovaloautomatiikka pitäisi kytkeä pois kuin ajovalot on pakko olla päällä niin taajamassa kuin taajaman ulkopuolella. Ja corollaan polttimon vaihto ei ole iso urakka, ts. ei tarvi irroittaa esim. etupuskuria. ;)


      • vastauksia3

        No, mistä kohti se ajovaloautomaatti johto löytyy?
        Just noin voi tehdä, mutta palaako päällä sitten auton omat parkit ja toimiiko takavalot?
        Jos irrottaa auton oman parkin polttimot ja vetää sieltä lisäksi johdot vielä
        lisälsi DLR -päiväajovaloille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe