Onko corolla 2005:ssa moottorin alla joku suojalevy?
Entä miten ajovalot saako ne kokonaan pois päältä
kun on ajovaloautomatiikka, siis ettei pala mitään valoja?
Olen suunnitellut ostavani tuollaisen auton.
kysymyksiä corollasta
8
970
Vastaukset
- pois päältä?
Miksi ajovalot pitäisi saada pois päältä, kun Suomen tieliikennelaki käsittääkseni edellyttää valojen käyttöä kaikissa olosuhteissa? Aiotko siis ajella lain vastaisesti tai heittää kirjaimellisesti pimeää keikkaa?
Jos haluat, että sinutkin aina liikenteessä havaitaan, annat automatiikan olla ihan alkuperäisen kaltaisena. Kyse ei siis ole siitä, näetkö sinä, vaan siitä, nähdäänkö sinut. - pekku222
Eli on suojalevy ja ajovalot saa pois käytöstä kun katkaisee ajovaloautomatiikan johdon jos esim. haluaa asentaa huomiovalot tai led-päiväajovalot voi tuosta katkaistusta piuhasta ohjata sähön noille päiväajo valoille. Kannataa huomioida että ostaa sellaiset päivä valot jotka saavat palaa ilman ajovaloja. Normaali ajovalot syttyy sitten kun kääntää valot päälle viiksesä.
- Raimo A
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin. - Automatiikka
Raimo A kirjoitti:
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.Autoa startatessa ajovaloautomatiikka ei sytytä ajovaloja ennenkuin mootori on käynistynyt.
- toisekseen
Automatiikka kirjoitti:
Autoa startatessa ajovaloautomatiikka ei sytytä ajovaloja ennenkuin mootori on käynistynyt.
Oikeissa autoissa ei tule mitään jännitepiikkiä käynnistyksen yhteydessä/jälkeen, koska niissä maksimi latausjännite kehittyy vähitellen, muutaman sekunnin kuluessa käynnistyksen jälkeen. Oikeissa autoissa ei myöskään tule ajovaloille täyttä jännitettä ajovalokytkimen päiväasennossa = polttimot säästyy.
Onko Corolla siis oikea auto? - minenmuista
Raimo A kirjoitti:
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin."Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin."
Jostain syystä kaikki eivät kuitenkaan "muista" käyttää turvavyötä, näyttää kaistaa vaihtaessaan suuntamerkkiä, sammuttaa sumuvaloja sumun jälkeen, käyttää takasumuvaloa lumipöllyssä ajaessaan, hidastaa tietyömaan kohdalla nopeusrajoituksen mukaiseen alempaan nopeuteen, varoa hirviä...
Että hyvä on tuo valot sytyttävä valoautomatiikka, pitäisi vielä tosiaan saada se sumutunnistin että eivät jäisi sumuvalot turhaan päälle, ja eikö voisi olla myös käynnistyksen esto sellainen että pitää olla turvavyön kiinni ennen kuin suostuu käynnistymään. - ddsfdfsf
Raimo A kirjoitti:
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.Mulla on ollut kaksi corollaa, -04 farkku ja -08 coro verso dieseli. Kummasakin ajovalot syttyivät vasta moottorin käynnistyttyä eli kun startti vasta pyörittää konetta, ajovalot eivät syty. En muutenkaan ymmärrä miksi ajovaloautomatiikka pitäisi kytkeä pois kuin ajovalot on pakko olla päällä niin taajamassa kuin taajaman ulkopuolella. Ja corollaan polttimon vaihto ei ole iso urakka, ts. ei tarvi irroittaa esim. etupuskuria. ;)
- vastauksia3
No, mistä kohti se ajovaloautomaatti johto löytyy?
Just noin voi tehdä, mutta palaako päällä sitten auton omat parkit ja toimiiko takavalot?
Jos irrottaa auton oman parkin polttimot ja vetää sieltä lisäksi johdot vielä
lisälsi DLR -päiväajovaloille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818