Onko corolla 2005:ssa moottorin alla joku suojalevy?
Entä miten ajovalot saako ne kokonaan pois päältä
kun on ajovaloautomatiikka, siis ettei pala mitään valoja?
Olen suunnitellut ostavani tuollaisen auton.
kysymyksiä corollasta
8
995
Vastaukset
- pois päältä?
Miksi ajovalot pitäisi saada pois päältä, kun Suomen tieliikennelaki käsittääkseni edellyttää valojen käyttöä kaikissa olosuhteissa? Aiotko siis ajella lain vastaisesti tai heittää kirjaimellisesti pimeää keikkaa?
Jos haluat, että sinutkin aina liikenteessä havaitaan, annat automatiikan olla ihan alkuperäisen kaltaisena. Kyse ei siis ole siitä, näetkö sinä, vaan siitä, nähdäänkö sinut. - pekku222
Eli on suojalevy ja ajovalot saa pois käytöstä kun katkaisee ajovaloautomatiikan johdon jos esim. haluaa asentaa huomiovalot tai led-päiväajovalot voi tuosta katkaistusta piuhasta ohjata sähön noille päiväajo valoille. Kannataa huomioida että ostaa sellaiset päivä valot jotka saavat palaa ilman ajovaloja. Normaali ajovalot syttyy sitten kun kääntää valot päälle viiksesä.
- Raimo A
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin. - Automatiikka
Raimo A kirjoitti:
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.Autoa startatessa ajovaloautomatiikka ei sytytä ajovaloja ennenkuin mootori on käynistynyt.
- toisekseen
Automatiikka kirjoitti:
Autoa startatessa ajovaloautomatiikka ei sytytä ajovaloja ennenkuin mootori on käynistynyt.
Oikeissa autoissa ei tule mitään jännitepiikkiä käynnistyksen yhteydessä/jälkeen, koska niissä maksimi latausjännite kehittyy vähitellen, muutaman sekunnin kuluessa käynnistyksen jälkeen. Oikeissa autoissa ei myöskään tule ajovaloille täyttä jännitettä ajovalokytkimen päiväasennossa = polttimot säästyy.
Onko Corolla siis oikea auto? - minenmuista
Raimo A kirjoitti:
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin."Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin."
Jostain syystä kaikki eivät kuitenkaan "muista" käyttää turvavyötä, näyttää kaistaa vaihtaessaan suuntamerkkiä, sammuttaa sumuvaloja sumun jälkeen, käyttää takasumuvaloa lumipöllyssä ajaessaan, hidastaa tietyömaan kohdalla nopeusrajoituksen mukaiseen alempaan nopeuteen, varoa hirviä...
Että hyvä on tuo valot sytyttävä valoautomatiikka, pitäisi vielä tosiaan saada se sumutunnistin että eivät jäisi sumuvalot turhaan päälle, ja eikö voisi olla myös käynnistyksen esto sellainen että pitää olla turvavyön kiinni ennen kuin suostuu käynnistymään. - ddsfdfsf
Raimo A kirjoitti:
Hei !
Auto: Corolla 2003, 1.6 HB
Pystyisitkö kukaan vähän tarkentamaan, millainen johto ja mistä kohtaa se tulisi katkaista, että ajovaloautomatiikan saisi pois päältä eli valot eivät syttyisi saman aikaisesti kun auto käynnistetään tai
olisiko mahdollisesti olemassa mitään muuta keinoa jolla ajovalovaloautomatiikan saisi pois päältä.
Poistin kokeilun vuoksi ajovalovaloautomatiikan sulakkeet eli se pienempi sulakerasia yht. 4 sulaketta konepellin alla apukusin puolella. Tällöin ajovaloautomatiikka kyllä lakkasi toimimasta kun käynnistin auton mutta tällöin valot eivät tulleet toimintaan sittenkään kun laitoin ajovalot päälle viiksestä, el tällöin valot parkkivaloja lukuunottamatta lakkasivat toimimasta kokonaan.
Automatiikassa on se huono puoli, että kun valot syttyvät saman aikaisesti kun auto käynnistetään niin se rasittaa polttimita huomattavasti enemmän ja lyhentää niiden ikää kuin jos valot laitetaan viiksestä päälle vasta sitten kun auto on käynnissä. Nykyautoissahan polttimoiden vaihto ei ole enää aivan yksinkerainen toimenpide.
Toinen seikka on se, että kovilla pakkasilla heikolla akun varauksella auto käynnistyy huomattavasti helpommin kun valot eivät syty saman aikaisesti kun starttaa autoa. Näiden vuoksi ajovaloautomatiikka on huono keksintö. Valot kyllä muistaa laittaa päällee erikseenkin siinä kuin esim turvavyönkin.Mulla on ollut kaksi corollaa, -04 farkku ja -08 coro verso dieseli. Kummasakin ajovalot syttyivät vasta moottorin käynnistyttyä eli kun startti vasta pyörittää konetta, ajovalot eivät syty. En muutenkaan ymmärrä miksi ajovaloautomatiikka pitäisi kytkeä pois kuin ajovalot on pakko olla päällä niin taajamassa kuin taajaman ulkopuolella. Ja corollaan polttimon vaihto ei ole iso urakka, ts. ei tarvi irroittaa esim. etupuskuria. ;)
- vastauksia3
No, mistä kohti se ajovaloautomaatti johto löytyy?
Just noin voi tehdä, mutta palaako päällä sitten auton omat parkit ja toimiiko takavalot?
Jos irrottaa auton oman parkin polttimot ja vetää sieltä lisäksi johdot vielä
lisälsi DLR -päiväajovaloille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman521907- 401554
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761405Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911233Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1641139Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2201100- 891046
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?73996Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s21976- 82891