Kyylänaapuri

ok-alueella

Argggh! Ahdistaa, kun joka ikisessä paikassa täytyy olla kyylänaapuri. Tyyppi, joka ei käy töissä ja jolla on aikaa katsella ja taivastella muiden tekemisiä. Onkos tuttu tapaus? Asumme omakotialueella, joten "muuta korpeen" ratkaisut ei nyt auta. Vain siinä tapauksessa, että tontin olisi oltava vähintään hehtaarin kokoinen ja sinnekin päästävä palan matkaa omaa tietä.

Haluan OMAN rauhan tehdä asioita ja elää ilman että kukaan kyttää saati arvostelee. Liikaa vaadittu?!

Ei auta, kun etsiä se hehtaarin tontti. ....Voi sitä unelmaa. Vaivun hetkeksi ahdistuksen syövereistä niin auvoisiin unelmiin.

225

12478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpimailla

Naapurit kyttää vaikka ei olisi edes näköyhteyttä talojen välillä. Asun maalla, ja tiedän paristakin naapurista, että ikkunat on sopivasti kylälle päin. Ikkunan edessä on puhelinpöytä, tuoli ja pöydällä kiikari. Ja kun televisiotakaan ei näytä olevan, niin mitähän siellä katsellaan?
      Ja kun juttusilla joskus käyn, niin kaiikien naapurien asiat hyvin tiedetään!

Ja vapaa-ajan mökkini on ihan metsässä, yhden isännän perimmäisen pellon laidalla. Ei muita rakennuksia näköpiirissä. No isäntä suorittaa kynnöt, kylvöt, myrkytykset yms. aina sopivasti viikonloppuisin alkaen perjantai iltapäivästä. Ja joka viikonloppu kesän aikana tulee toimittamaan jotain asiaa sinne pellolle, eli kävelee kädet selän takana ja potkii multapaakkuja. Ei koskaan ole edes näkevinään.

Samanlaisia tolloja maalla kuin kaupungissa.

• edellinen

No mulle riittäisi aivan ihanasti se, ettei olisi näkö/kuuloyhteyttä naapureihin. Eiväthän he silloin pysty kyttäämään aivan 24h. Saisi tehdä tontillaan mitä haluaa, sekä tulla ja mennä vapautuneesti.

Suomalainen kuuluu erakkokansaan ja itse olen siitä hyvä esimerkki.

• ja mökkikaupoille!
        edellinen kirjoitti:

No mulle riittäisi aivan ihanasti se, ettei olisi näkö/kuuloyhteyttä naapureihin. Eiväthän he silloin pysty kyttäämään aivan 24h. Saisi tehdä tontillaan mitä haluaa, sekä tulla ja mennä vapautuneesti.

Suomessa riittää korpimaita ja autioita sodan jälkeen rakennettuja asumiskelpoisia mökkejä. Naapuriin kun on joitakin kymmeniä kilometrejä, niin ei ihan heti tule kyttäämään...!

• kyttääjä...

Ei näköyhteyttä mutta tiedät sisustuksenkin hyvin tarkkaan pöydällä olevista tavaroista myöden. Siis ei näytä televisiota olevan...häh, oletko käynyt kylässä että tiedät varmasti?

Minua ei haittaa pätkääkään vaikka naapurit tietäisi asiani paremmin kuin minä itse tiedänkään :)

Meillä ei esitetä yhtään mitään eikä ulospäin näytellä mitään ja ikkunasta katsellaan silloin kun huvittaa ja jos se on jonkun mielestä kyttäämistä niin olkoon ihan rauhassa. Toimisto ja tietokone on ikkunan edessä mutta kiikareita en omista. Ihminen joka ei yhtään välitä eikä tarkkailelekkaan ympäristöään on sairas. Pitäisikö elää verhot kiinni ja olla välittämättä yhtään mistään jottei luokilteltaisi kyttääjäksi? Siis päivänvaloa ei saisi ikkunoista tulla ja pimennysverhot edessä jottei kukaan näe sisään eikä ulos.

Kuule kesähelteellä otan aurinkoa ihan rintsikoissa ja kalsareissa taajama- alueen omakotitalon pihassa enkä välitä jos joku näkee. Alasti en hillu koskaan. Samoin on kaljakori siinä vierellä ettei janoon kuole ja jos joku haluaa katsella kiikareilla niin siitä vaan vapaasti, olen katseen kestävä. Olen myös juorujen kestävä enkä piittaa niistä vähääkään. Minusta on hyvin outoa jos naapureista ei tiedetä yhtään mitään. kyllä sen ainakin tietää minkälaisia persoonia naapureissa asustelee, onko esittäjiä, juoruajia vai minkälaisia pellejä lieneenkään.

• aloittaja.
        kyttääjä... kirjoitti:

Ei näköyhteyttä mutta tiedät sisustuksenkin hyvin tarkkaan pöydällä olevista tavaroista myöden. Siis ei näytä televisiota olevan...häh, oletko käynyt kylässä että tiedät varmasti?

Minua ei haittaa pätkääkään vaikka naapurit tietäisi asiani paremmin kuin minä itse tiedänkään :)

Meillä ei esitetä yhtään mitään eikä ulospäin näytellä mitään ja ikkunasta katsellaan silloin kun huvittaa ja jos se on jonkun mielestä kyttäämistä niin olkoon ihan rauhassa. Toimisto ja tietokone on ikkunan edessä mutta kiikareita en omista. Ihminen joka ei yhtään välitä eikä tarkkailelekkaan ympäristöään on sairas. Pitäisikö elää verhot kiinni ja olla välittämättä yhtään mistään jottei luokilteltaisi kyttääjäksi? Siis päivänvaloa ei saisi ikkunoista tulla ja pimennysverhot edessä jottei kukaan näe sisään eikä ulos.

Kuule kesähelteellä otan aurinkoa ihan rintsikoissa ja kalsareissa taajama- alueen omakotitalon pihassa enkä välitä jos joku näkee. Alasti en hillu koskaan. Samoin on kaljakori siinä vierellä ettei janoon kuole ja jos joku haluaa katsella kiikareilla niin siitä vaan vapaasti, olen katseen kestävä. Olen myös juorujen kestävä enkä piittaa niistä vähääkään. Minusta on hyvin outoa jos naapureista ei tiedetä yhtään mitään. kyllä sen ainakin tietää minkälaisia persoonia naapureissa asustelee, onko esittäjiä, juoruajia vai minkälaisia pellejä lieneenkään.

"kyllä sen ainakin tietää minkälaisia persoonia naapureissa asustelee, onko esittäjiä, juoruajia vai minkälaisia pellejä lieneenkään. "

Niin, just tuo on erittäin hyvä syy asua kaukana naapureista eikä olla missään tekemisissä. En nimittäin halua olla kenenkään vieraan analysoitavana. Vieläpä noin negatiiviseen sävyyn. Elämä on oma ja omana pysyy. Siksi muiden analyysit voi vetää vessanpöntöstä alas. Etkä sinä pintapuolisesti näe ihmisistä vielä yhtään mitään.

• 0,5 ha
        ja mökkikaupoille! kirjoitti:

Suomessa riittää korpimaita ja autioita sodan jälkeen rakennettuja asumiskelpoisia mökkejä. Naapuriin kun on joitakin kymmeniä kilometrejä, niin ei ihan heti tule kyttäämään...!

...kainuun korpeen mennä.Itse asun Somerolla,lähin naapuri 100m päässä,mäen toisella puolella,ei kunnon näköyhteyttä,voi vaikka munasillaan kulkea...;-)).Kylillä käydessä kyllä kuulee,mitä on tullut tehtyä ja mitä on jäänyt tekemättä,mutta mitäs siitä.Tulee joskus väriteltyä hieman itekin juttuja,jopas tulee naapureille kiire kotiin ja arvatenkin soittamaan toiselle...heh...oikein narusta vedettäviä.Eipä ole haitannut mitään meikäläistä,on turvattu tunne kun pitävät silmällä,kun olen työmatkoilla.

• mk

Kun ilmoitus ympäristöviranomaisille niin homma loppuu siihen viikonloppuisin.

• että näin

Ja itse tiedetään, mitä niiden kyttääjien ikkunan edessä olevalla päydällä on!!!

• sivutoimenaan

viljelee, eihän sille jää muuta kuin nuo ajankodat hoitaa viljelyksiään. Plus että sillä on vittumainen akka niin siksi mittailee tiluksiaan. :)

• KANANPOJAT
        0,5 ha kirjoitti:

...kainuun korpeen mennä.Itse asun Somerolla,lähin naapuri 100m päässä,mäen toisella puolella,ei kunnon näköyhteyttä,voi vaikka munasillaan kulkea...;-)).Kylillä käydessä kyllä kuulee,mitä on tullut tehtyä ja mitä on jäänyt tekemättä,mutta mitäs siitä.Tulee joskus väriteltyä hieman itekin juttuja,jopas tulee naapureille kiire kotiin ja arvatenkin soittamaan toiselle...heh...oikein narusta vedettäviä.Eipä ole haitannut mitään meikäläistä,on turvattu tunne kun pitävät silmällä,kun olen työmatkoilla.

MÄKIN ASUN MUONIONJOESSA JA KALAT MENAA TULLA REVIIRILLE JATKUVASTI,,,, KOITA SIIÄ SITTEN OLLA JA ELELLÄ,,,, TOSIN SAMMAKOILLE ON MUKAVA JUORUUTA,,,, REVITTELEN MINÄKIN KUNNOLLA SENKIN VÄHÄN MITÄ KUULEN JA--- SOITAN POLIISILLE JOS EPALUTTAA... LUTTAA... LUTAAA,,,,
        NIIN SE O MUTTA MULLEKKI TULI JOKU KAUKANEN TUUTTU SANOMAAN ET OLET TEHNYT SEMMOST JA TÄMMÖST,,,PERHANA MENAS MENNÄ LEIVÄT VÄRÄÄNKUKKUUN,.,.,. VETI SITTE KAIKKI NIIN HATUST KU VOI,,, MUT SEMMOST SE O KUN REVITTELEE,, KÄÄNTY JUTTU MITE SATTUU. TASIN SAADA NOKILLENI; VAIKE ANKKA OLEKAN.

• kdjhgöqhag

Puun takaa kurkistavat ja ryömivät pitkin pusikkoja :)

• ölkjasdf

Niin kuka se kyttääjä oli?

"No isäntä suorittaa kynnöt, kylvöt, myrkytykset yms. aina sopivasti viikonloppuisin alkaen perjantai iltapäivästä. Ja joka viikonloppu kesän aikana tulee toimittamaan jotain asiaa sinne pellolle, eli kävelee kädet selän takana ja potkii multapaakkuja. Ei koskaan ole edes näkevinään."

Urpo olet sinä.

• hgfdsasds

Tuollaisissa olosuhteissa on hyvä tietää, että miten naapurilla menee.

• mnbvcxs
        aloittaja. kirjoitti:

"kyllä sen ainakin tietää minkälaisia persoonia naapureissa asustelee, onko esittäjiä, juoruajia vai minkälaisia pellejä lieneenkään. "

Niin, just tuo on erittäin hyvä syy asua kaukana naapureista eikä olla missään tekemisissä. En nimittäin halua olla kenenkään vieraan analysoitavana. Vieläpä noin negatiiviseen sävyyn. Elämä on oma ja omana pysyy. Siksi muiden analyysit voi vetää vessanpöntöstä alas. Etkä sinä pintapuolisesti näe ihmisistä vielä yhtään mitään.

Havaittavissa sielläkin päin. Itse valitset, että oletko tekemisissä naapureiden kanssa vai et.

• "elämää muuallakin"

Se on turhaa toive ajattelua, että täällä kainuun korvessa olisit rauhassa. Varmaa tietoo on tämä!
        Täällä naapurit ja koko pitäjän väki tietää aina asiat sinua itseäsi paremmin, että jos on sellaista dementian alkua niin tämä on oikee paikka asua. Täällä juorutaan ja mielistellään niin että melkein katteeksi käy... onneksi olen asunut myös muuallakin, että ei tarvi etsiä köyttä.
        Täällä ihmiset on niin läpeensä kieroja paskiaisia, katehenkisijä maailman parantajia...
        Mielenterveyden vuoksi älä erehdy tänne tulemaan, usko minua, sillä kokemusta näistä on paljon.

• edu69
        että näin kirjoitti:

Ja itse tiedetään, mitä niiden kyttääjien ikkunan edessä olevalla päydällä on!!!

Itse ajan nurmikkoa nakuna,joskus kanki pystyssä ja naapurit kyttää.
        Olen tutustunut kaikkiin kahdeksaan naapurin emäntään,ja ei aika käy pitkäksi.

• Lypsyniemi vika

Elätte vahvaa elämää ja huomaatte kuinka meistä "vilä välitetään".Se on sitä Suomalaista aitoa elämänmenoa.JK.tietysti elämänmenollakin on rajansa.Joskus kauansitten,kävin verkolla,naapurin verkossa oli valtavasti lahnoja menin sanomaan ko asian.se oli sitä.

• kyttä2

Ei saa olla rauhassa edes viikonloppuna kun sinä kyttäät sen multapaakkujen potkimista. ja sinä riennät joka viikonlopuksi vahtaamaan että vahdataanko no siinähän se on se meidän umpimielisten suomalaisten paras harrastus "se norsu varmaan ajattelee jotain pahaa minusta? se norsu antaa sen maidon ilmatteeksi sinulle ihan vaan kyttäämllä.

• oikeinkirjoitusvahti
        KANANPOJAT kirjoitti:

MÄKIN ASUN MUONIONJOESSA JA KALAT MENAA TULLA REVIIRILLE JATKUVASTI,,,, KOITA SIIÄ SITTEN OLLA JA ELELLÄ,,,, TOSIN SAMMAKOILLE ON MUKAVA JUORUUTA,,,, REVITTELEN MINÄKIN KUNNOLLA SENKIN VÄHÄN MITÄ KUULEN JA--- SOITAN POLIISILLE JOS EPALUTTAA... LUTTAA... LUTAAA,,,,
        NIIN SE O MUTTA MULLEKKI TULI JOKU KAUKANEN TUUTTU SANOMAAN ET OLET TEHNYT SEMMOST JA TÄMMÖST,,,PERHANA MENAS MENNÄ LEIVÄT VÄRÄÄNKUKKUUN,.,.,. VETI SITTE KAIKKI NIIN HATUST KU VOI,,, MUT SEMMOST SE O KUN REVITTELEE,, KÄÄNTY JUTTU MITE SATTUU. TASIN SAADA NOKILLENI; VAIKE ANKKA OLEKAN.

Otapa Caps Lock pois päältä ja googleta seuraavaksi sanat "lause", "virke" ja "oikoluku" ja ota opiksi. Pilkkuja ja pisteitä ei voi käyttää täysin mielivaltaisesti. Ja turha nyt alkaa haukkua minua -olen immuuni.

• Jumalainen rauha
        edellinen kirjoitti:

matkaa Helsingistä n. 120 km vanhaa Porintietä. Sähköä ei kyllä ole. "Tontti" on 13 ha metsätila, josta osa on kauan sitten ollut peltoa. Mökki on pienen järven rannalla. Lähimpään naapurimökkiin on 200 m, mutta kukaan ei koskaan käytä sitä (mökki on onnettoman pieni). Se taas on jollain 30 ha:n metsätilalla.
        Laitoimme puomin ihan laillisesti omien (jakamattoman kuolinpesän) maidemme rajalle, johon on mökistä 400 m.
        Vakituinen asutus: Toiseen suuntaan yli 4 km (tietä pitkin jota käytän) sekä toiseen suuntaan polkua pitkin mennessä n. 1,5 km.
        Tämä tila ei tietenkään ole myynnissä, eikä mökkikään.

• ei näin...
        oikeinkirjoitusvahti kirjoitti:

Otapa Caps Lock pois päältä ja googleta seuraavaksi sanat "lause", "virke" ja "oikoluku" ja ota opiksi. Pilkkuja ja pisteitä ei voi käyttää täysin mielivaltaisesti. Ja turha nyt alkaa haukkua minua -olen immuuni.

Ketä kiinnostaa? Viesti oli ymmärrettävä ja se on pääasia. Ei netissä tartte jokaisen pikku kielipoliisin tulla aina pätemään jos joku ei osaa...

• syrjäkyläläinen
        "elämää muuallakin" kirjoitti:

Se on turhaa toive ajattelua, että täällä kainuun korvessa olisit rauhassa. Varmaa tietoo on tämä!
        Täällä naapurit ja koko pitäjän väki tietää aina asiat sinua itseäsi paremmin, että jos on sellaista dementian alkua niin tämä on oikee paikka asua. Täällä juorutaan ja mielistellään niin että melkein katteeksi käy... onneksi olen asunut myös muuallakin, että ei tarvi etsiä köyttä.
        Täällä ihmiset on niin läpeensä kieroja paskiaisia, katehenkisijä maailman parantajia...
        Mielenterveyden vuoksi älä erehdy tänne tulemaan, usko minua, sillä kokemusta näistä on paljon.

On erehdys luulla että täällä Kainuun syrjäkylillä saa asua rauhassa. Tuossa naapurissa asuva eläke ukko vahtaa alvariinsa keittiönsä illunasta mitä meidän pihamaalla liikkuu ja tapahtuu. Hän jopa kuulema panee ylös senkin kuinka kauan meillä saunotaan...ajatella. Sitten se juorua ihmisille kaikenlaista paskaa!

• tr43643

kyttääjät ovat uskonnollisia joilla ei ole televisiota....

eivät televisiota kyttää niin kyttäävätkin sitten ihmisten tekemisiä. Tiedätkö, että kyttääminen voi olla myös ns. sairaudesta johtuvaa eli pakkomielteestä johtuvaa. Hmm..

no.. ehkä niiden kyttääjien kannattaisi hankkia tv jotka eivät sitä omista :D:D

hah

• Hippahattu

Jep.Ja heitä sanotaan sauna-ja riihitontuiksi!

• heipparalla
        oikeinkirjoitusvahti kirjoitti:

Tule ulos omasta maailmastasi,ava silmät ja yritä nähä elämä ja sinua ympäröiviä ihmisia! PS. Tämän viestin perusteella pitäisi nopeasti hakeutua psykiaatri vastanotolle.

• korpiroju
        syrjäkyläläinen kirjoitti:

On erehdys luulla että täällä Kainuun syrjäkylillä saa asua rauhassa. Tuossa naapurissa asuva eläke ukko vahtaa alvariinsa keittiönsä illunasta mitä meidän pihamaalla liikkuu ja tapahtuu. Hän jopa kuulema panee ylös senkin kuinka kauan meillä saunotaan...ajatella. Sitten se juorua ihmisille kaikenlaista paskaa!

muka nettiyhteyksiä?? Nämä kirjoittelijat trollaa jostain Helsingin kalliosta!

• 3n5m6,
        edellinen kirjoitti:

kamalasti,kun yläkerran mielenterveys potilas,on ilman radiota tai telkkaria.Kuuntelee missä kohtaa kävelee alakertalainen tai istuu ja istuu päälle,jos menee vessaan hän vetää heti pönton joka kerta.Ulkona häntä ei näy lainkaan,ja kylässä siellä ei päy ketään.Taitaa savolais vanhemmat ostaneet yksiön jätkälle jotta tuollaisesta pääsisi mahdollisimman kauas.Jätkä kävele seinästä seinään koko päivän,ja välillä yötkin.Rassaa ilmastointiputkea yöllä.On tuo laitoshoidon tarpeessa jos kuka,

• Luin
        ei näin... kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Viesti oli ymmärrettävä ja se on pääasia. Ei netissä tartte jokaisen pikku kielipoliisin tulla aina pätemään jos joku ei osaa...

Olet aivan oikeassa,Tekstistä sai/saa selvää ja ymmärtää mitä luki.... :)

• Eräs korpelainen
        aloittaja. kirjoitti:

Noinhan sinä itsekin analysoit naapuriasi.

• joo-o...

Kaikki muut ovat tolloja. Sama se on liikenteessäkin.

• mnbvfcxzsdf
        sivutoimenaan kirjoitti:

viljelee, eihän sille jää muuta kuin nuo ajankodat hoitaa viljelyksiään. Plus että sillä on vittumainen akka niin siksi mittailee tiluksiaan. :)

Käy vieraalla töissä, kuten moni muukin maajussi.

• minäjakoiruudet

Puolisen vuotta sitten muutin Helsingistä maalle pieneen kyläyhteisöön. On aivan selvä, että kylällä ollaan kiinnostuneita naisesta, joka yksin asustaa koiransa kanssa pikku taloa. Jutut kulkee ja muuttuu, mutta onko sillä niin väliä. Minua ei häiritse tippaakaan kun kunnostan pihaani ja kyläläiset jäävät katselemaan. Kaikki kylläkin tervehtivät. Miettiköön minusta ja asumistyylistäni mitä haluavat, minä olen löytänyt paikan, jossa aamuisin juon kahvini kuistilla, kuuntelen lintuja ja katselen naapurin kissojen touhuja, kun pihalle tulevat itseään kyhnyttämään. Ohikulkijoita tervehdin, istun sitten siideri-, kalja tai viinilasi kourassa tai sikaari hampaissa. Koira pysyy pihassa ja vieressä on oivat metsäpolut kulkea. Elän hyvää elämää ja annan muidenkin elää. Töllistelen mitä huvittaa ja annan muidenkin töllistellä. Pikku kylässä asumisessa on se hyvä puoli, että kysyy mitä vaan apua, sitä löytyy aina jostain tai joku tietää minne soittaa ja kysellä apuja.
        Kun on itsensä kanssa sovussa, muulla ei ole väliä.

• poliisi0238940

Minusta toisten toimien seuraaminen on ihan OK. Eipähän pääse sääntöjen rikkojat ja leväperäiset ihmiset tekemään tyhmyyksiä. Jos tekevät, niihin voi puuttua kerrostaloissa isännöitsijä ja hallitus, ja omakotitaloissa virkavalta. Itse asun talossa, jossa osakkeenomistajanaapurit ovat muodostaneet asukasyhdistyksen, ja he valvovat, että järjestyssääntöjä noudatetaan. Itsekin sain heitä huomautuksen, mutta ihan aiheesta. En ole siitä ollenkaan katkera, vaan paransin tapani.

• 13+11

saa kun menee baariin, ja pontikan keitto onnistuu parhaiten maalla jäämättä kiinni.

• Lähiö

Se, että naapurit ovat kiinnostuneita toistensa tekemisistä on hyvä asia. Se luo turvallisuutta kylään sekä kaupunkiin ja siinä sivussa järjestystäkin. Ja on ihan mukavaa olla jonkinmoisissa väleissä naapureiden kanssa.

Jos haluat elää yksin kuin sika pellossa, muuta keskelle kaupunkia kerrostaloon, jossa on pieniä asuntoja, kuten nyt Helsingin Kallioon. Siellä ei paljoa välitetä, mitä naapuri tekee eikä tervehditä.

• kohteliaisuus
        Lähiö kirjoitti:

Se, että naapurit ovat kiinnostuneita toistensa tekemisistä on hyvä asia. Se luo turvallisuutta kylään sekä kaupunkiin ja siinä sivussa järjestystäkin. Ja on ihan mukavaa olla jonkinmoisissa väleissä naapureiden kanssa.

Jos haluat elää yksin kuin sika pellossa, muuta keskelle kaupunkia kerrostaloon, jossa on pieniä asuntoja, kuten nyt Helsingin Kallioon. Siellä ei paljoa välitetä, mitä naapuri tekee eikä tervehditä.

Tekemiset ja tervehtimiset ovat aivan eri asioita. Tervehtiminen omiin kenkiin tuijottamalla on yhtä tyhjän kanssa.Se osoittaa kyttääjän henkisen tason olevan mitä on, jos ohitettaessa ei kyetä olemaan avoin ja edes jonkinlaisen käytöksen omaava.

• 3+19
        kohteliaisuus kirjoitti:

Tekemiset ja tervehtimiset ovat aivan eri asioita. Tervehtiminen omiin kenkiin tuijottamalla on yhtä tyhjän kanssa.Se osoittaa kyttääjän henkisen tason olevan mitä on, jos ohitettaessa ei kyetä olemaan avoin ja edes jonkinlaisen käytöksen omaava.

on tuomittavaa ja kiertää kaukaa kiinnostuksen ja välittämisen. Luontevat välit taas on tavoiuteltava asia.

• oksettavaa
        Lähiö kirjoitti:

Täällä niitä sikoja pellossa onkin..

Luulin päässeeni maalle muuttaessani eroon kaupungin avohoitopotilaista...yksi naapuri kävi jopa ovikelloa soittelemassa ja kyseli epäillen miksi aina hänen ulos lähtiessään joku naksahtaa?
        Yritti tihrustella toisen kerroksen ikkunoista sisälle, ja väitti että avoparvekkeelta putoilee pölyä hänen pihaansa..

Elämäntilanne muuttui, ja muutin maalle. Vain kaksi naapuria lähellä, sukulaisia toisilleen.
        En enää edes vanhan isännän kohdalla pysähdy juttelemaan, yritän välttää kontaktia kokonaan. Kaikki mitä sanon, vaikka vain säästä, tulee kohta kyttääjä tivaamaan siltä kuulumisia.

Ensimmäiseen kahteen vuoteen en kertaakaan saanut ottaa yhtään askelta yleisellä tiellä, ilman että naapurin maalaisemäntä kirmaisi viiden minuutin sisällä perään hyökkäysvaunujen ja puudelin kanssa. Isäntäkin pölähti tuvan ovesta sisälle muutaman kuukauden asumisen jälkeen, koputtamatta, kun koira muka karkasi pihasta. Ei sillä ollut mitään asiaa, kunhan mulkoili pullonpohjasilmillään, varsinkin kun olin vähissä vaatteissa siivoamassa hikisenä.

Äijä juoksenteli jatkuvasti vastaan postilaatikolle odottamaan puudelin kanssa, vartavasten kkun näki lähtöni pihasta. Pyörällähän ehtii huomaamatta ja nopeasti vastaan..Ja siitä perässä pihaan asti mukaan, koiran vetämänä pyörän päällä, niin ettei oman koiran taluttamisesta tai kiinniottamisesta tullut mitään. NO, kun käyn yöllä 12 maissa laatikolla, saan käydä siellä rauhassa?

Emännällä luulisi nyt olevan toisen adhd-kakaran takia liian kiire...mutta ei..ehtii joka kerta kun oven avaan, pinkoo myös talvella ulos ja kytikselle, enintään kymmenen minuuttia, nii jo kämätys kuuluu. Mihinkään muuhun ilmansuuntaan ei voi lärviään vääntää, on ihan pakko toljottaa suoraan toisen pihaan, ja seurata jokaista askelta. Tai jopa juosta tiellä perässä.

Ikkunoitten takana kierrellään ja pysähdellään puudelin ja huutavien kakaroitten varjolla, kytätään suoraan ikkunoista sisälle. Isäntä jopa hiljentää joka päivä töistä tullessaan kohdalla, ei katso eteensä vaan pää kääntyy 180 astetta taaksepäin ja silmät pullottaa päässä. Edes keskisormen näyttäminen ei saa häpeästä kääntämään päätä toiseen suuntaan. Odottelen innolla päivää, kun rehurekka pamauttaa mutkan takaa 100 km/h suoraan päin...enkä varmasti kuule kolarikolinaa!

Isännän tirkistelytaipumuskin tuli esille toissa kesänä. Kuulin sen harrastavan kälynkin kyttäämistä mattopyykillä, jotan vilunväreiset aavistukseni osuivat siis oikeaan.

Hikisenä mansikkahommista kotiin, koirat ulos naruun, viltille lehti, kaljatölkki, kahvikuppi ja tupakit, uikkarit tietty päällä, hitonmoinen helle kun oli.
        Odottelin että hiki laskee ja isäntä tulee kotiin, niin menen sisälle ruoanlaittoon.

Nousen ylös katsomaan, mitä koirat TAAS huutavat isoon ääneen, ja tirkistelijä toljottaa pihatieltään suoraan kohti, ei edes liikahda vaikka näkee minut ylhäällä, jatkaa vain toljottamista.
        Kehui joskus viettävänsä "laatuaikaa" sohvalla aina kun emäntä on reissussa. Ja osaa esitellä risujen kerääjälle yläosatonta kroppaansa keittiön ikkunasta. Millään ilveellä ei voi mennä jonkun toisen ikkunan kautta tuijottelemaan vaikka kauniille lehmänpaskalla päällystetylle, ja rikkaruohomyrkyillä suihkutetulle pellolle, tai omaan pihaansa?

Niin, mistäkö tiedän, että kyylätään?

• oksettavaa
        oksettavaa kirjoitti:

Täällä niitä sikoja pellossa onkin..

Luulin päässeeni maalle muuttaessani eroon kaupungin avohoitopotilaista...yksi naapuri kävi jopa ovikelloa soittelemassa ja kyseli epäillen miksi aina hänen ulos lähtiessään joku naksahtaa?
        Yritti tihrustella toisen kerroksen ikkunoista sisälle, ja väitti että avoparvekkeelta putoilee pölyä hänen pihaansa..

Elämäntilanne muuttui, ja muutin maalle. Vain kaksi naapuria lähellä, sukulaisia toisilleen.
        En enää edes vanhan isännän kohdalla pysähdy juttelemaan, yritän välttää kontaktia kokonaan. Kaikki mitä sanon, vaikka vain säästä, tulee kohta kyttääjä tivaamaan siltä kuulumisia.

Ensimmäiseen kahteen vuoteen en kertaakaan saanut ottaa yhtään askelta yleisellä tiellä, ilman että naapurin maalaisemäntä kirmaisi viiden minuutin sisällä perään hyökkäysvaunujen ja puudelin kanssa. Isäntäkin pölähti tuvan ovesta sisälle muutaman kuukauden asumisen jälkeen, koputtamatta, kun koira muka karkasi pihasta. Ei sillä ollut mitään asiaa, kunhan mulkoili pullonpohjasilmillään, varsinkin kun olin vähissä vaatteissa siivoamassa hikisenä.

Äijä juoksenteli jatkuvasti vastaan postilaatikolle odottamaan puudelin kanssa, vartavasten kkun näki lähtöni pihasta. Pyörällähän ehtii huomaamatta ja nopeasti vastaan..Ja siitä perässä pihaan asti mukaan, koiran vetämänä pyörän päällä, niin ettei oman koiran taluttamisesta tai kiinniottamisesta tullut mitään. NO, kun käyn yöllä 12 maissa laatikolla, saan käydä siellä rauhassa?

Emännällä luulisi nyt olevan toisen adhd-kakaran takia liian kiire...mutta ei..ehtii joka kerta kun oven avaan, pinkoo myös talvella ulos ja kytikselle, enintään kymmenen minuuttia, nii jo kämätys kuuluu. Mihinkään muuhun ilmansuuntaan ei voi lärviään vääntää, on ihan pakko toljottaa suoraan toisen pihaan, ja seurata jokaista askelta. Tai jopa juosta tiellä perässä.

Ikkunoitten takana kierrellään ja pysähdellään puudelin ja huutavien kakaroitten varjolla, kytätään suoraan ikkunoista sisälle. Isäntä jopa hiljentää joka päivä töistä tullessaan kohdalla, ei katso eteensä vaan pää kääntyy 180 astetta taaksepäin ja silmät pullottaa päässä. Edes keskisormen näyttäminen ei saa häpeästä kääntämään päätä toiseen suuntaan. Odottelen innolla päivää, kun rehurekka pamauttaa mutkan takaa 100 km/h suoraan päin...enkä varmasti kuule kolarikolinaa!

Isännän tirkistelytaipumuskin tuli esille toissa kesänä. Kuulin sen harrastavan kälynkin kyttäämistä mattopyykillä, jotan vilunväreiset aavistukseni osuivat siis oikeaan.

Hikisenä mansikkahommista kotiin, koirat ulos naruun, viltille lehti, kaljatölkki, kahvikuppi ja tupakit, uikkarit tietty päällä, hitonmoinen helle kun oli.
        Odottelin että hiki laskee ja isäntä tulee kotiin, niin menen sisälle ruoanlaittoon.

Nousen ylös katsomaan, mitä koirat TAAS huutavat isoon ääneen, ja tirkistelijä toljottaa pihatieltään suoraan kohti, ei edes liikahda vaikka näkee minut ylhäällä, jatkaa vain toljottamista.
        Kehui joskus viettävänsä "laatuaikaa" sohvalla aina kun emäntä on reissussa. Ja osaa esitellä risujen kerääjälle yläosatonta kroppaansa keittiön ikkunasta. Millään ilveellä ei voi mennä jonkun toisen ikkunan kautta tuijottelemaan vaikka kauniille lehmänpaskalla päällystetylle, ja rikkaruohomyrkyillä suihkutetulle pellolle, tai omaan pihaansa?

Niin, mistäkö tiedän, että kyylätään?

Kolme koiraa huutaa niin että pää meinaa haljeta, aina kun jompikumpi hiippailee puskassa, tai jopa ryömii pellolla, katselemassa suoraan pihaan. Kesällä vähän pakkokin ryömiä, kun puitten lehdet estävät suoran näköyhteyden ovelle ja osittain pihaan. Istu siinä sitten pihassa kuulosuojaimet päässä hikisellä helteellä, omassa "rauhassa". Koirat ovat hiljaa oman porukan, vieraitten ja sukulaisten paikalla ollessa.

Jokainen kerjäläinen, rahankerääjä, mustalainen ja kulkukauppias tietää koska ollaan kotona, koska koulussa, minä päivänä siihen ja siihen aikaan. Seuraavaksi rupean sanomaan aikatauluni kuullessani, etten ota sen takia kymmeneen seuraavaan vuoteen osaa mihinkään, sentilläkään, ja boikotoin paikallistuottajien kotimyyntiä, kun kerran kehtaavat ovelle tullessaan kertoa, että naapuri sanoi että olet nyt kotona, etkä koulussa. Ja kun isäntäkin on töissä. Ällöttävää!

Koiria, irtipäässeitä pentuina, on hiippareiden taholta hakattu, heitelty ja potkittu, ilmeisesti myös hirvikoiran pennun päälle on yritetty ajaa autolla. Koira tunnistaa auton äänen ennenkuin ehdin itse sitä kuulemaan tai näkemään, ja puree välillä raivoisasti minua sormille, tai purkaa kiukkuaan johonkin leluun, kunnes kyttä pääsee 20 km/tunti pihaansa, ja sisälle kyttäämään ikkunoista.
        Päivät on ajastettu tietyillä kierroksilla, tiettyyn kellonaikaan, jotka kulkevat juuri tämän tuvan ohi, joko pellolta tai tieltä.

Kerran irroittelin pihaan hyökännyttä naapurin puudelia oman kiinni olevan koiran kimpusta puunkantotelineellä, juoruämmä juoksi siihen voivottelemaan, ettei sitä nyt noin tarvi..
        Seuraavan kerran kiinni ollut koira ei enään antautunut, vaan rökitti päällekarkaajan niin, että nilkutti kotiinsa. Oli siinä näkemistä puudelin omistajan naamassa.
        Kehuipa emäntä juuri itse, miten oli hakannut fleksillä meidän pentua kuonolle, kun yritti mennä muka hyökkäämaan adhd-kiljujien kimppuun. Ihme kun koira kirkolla ulkoiluttaessa antaa vieraitten lasten halailla ja silitellä itseään.

Kerran alkuaikoina kyläillessä niillä ihmettelin, miksi emäntä istuu erillään vieraitten seljän takana korkealla jakkaralla, muut sohvapöydän ääressä. No selvisihän se, siitä näkee ainokaiselle tielle, ja suoraan meidän portaille ja pihapiiriin.

Kasvimaa ja juuri toista satoa tänä kesänä tekevä mansikkamaa saa jäädä lintujen haltuun, ellei isäntä nyt lupauksensa mukaan rakenna äkkiä vähäntään kaksimetristä aitaa näkösuojaksi.

Asiasta on nyt myös informoitu kyseisiä kyyliä, joten odottelen innolla rauhallista aikaa, uskaltautuen pyllistämään omassa pihassa normaalit vaatteet päällä koirien tavaroita, ilman että mälli lentää pusikossa, tai kiimainen, puutteessa oleva naapurin emäntä kyttää saalistaan..

• Kaikenmoista
        oksettavaa kirjoitti:

Kolme koiraa huutaa niin että pää meinaa haljeta, aina kun jompikumpi hiippailee puskassa, tai jopa ryömii pellolla, katselemassa suoraan pihaan. Kesällä vähän pakkokin ryömiä, kun puitten lehdet estävät suoran näköyhteyden ovelle ja osittain pihaan. Istu siinä sitten pihassa kuulosuojaimet päässä hikisellä helteellä, omassa "rauhassa". Koirat ovat hiljaa oman porukan, vieraitten ja sukulaisten paikalla ollessa.

Jokainen kerjäläinen, rahankerääjä, mustalainen ja kulkukauppias tietää koska ollaan kotona, koska koulussa, minä päivänä siihen ja siihen aikaan. Seuraavaksi rupean sanomaan aikatauluni kuullessani, etten ota sen takia kymmeneen seuraavaan vuoteen osaa mihinkään, sentilläkään, ja boikotoin paikallistuottajien kotimyyntiä, kun kerran kehtaavat ovelle tullessaan kertoa, että naapuri sanoi että olet nyt kotona, etkä koulussa. Ja kun isäntäkin on töissä. Ällöttävää!

Koiria, irtipäässeitä pentuina, on hiippareiden taholta hakattu, heitelty ja potkittu, ilmeisesti myös hirvikoiran pennun päälle on yritetty ajaa autolla. Koira tunnistaa auton äänen ennenkuin ehdin itse sitä kuulemaan tai näkemään, ja puree välillä raivoisasti minua sormille, tai purkaa kiukkuaan johonkin leluun, kunnes kyttä pääsee 20 km/tunti pihaansa, ja sisälle kyttäämään ikkunoista.
        Päivät on ajastettu tietyillä kierroksilla, tiettyyn kellonaikaan, jotka kulkevat juuri tämän tuvan ohi, joko pellolta tai tieltä.

Kerran irroittelin pihaan hyökännyttä naapurin puudelia oman kiinni olevan koiran kimpusta puunkantotelineellä, juoruämmä juoksi siihen voivottelemaan, ettei sitä nyt noin tarvi..
        Seuraavan kerran kiinni ollut koira ei enään antautunut, vaan rökitti päällekarkaajan niin, että nilkutti kotiinsa. Oli siinä näkemistä puudelin omistajan naamassa.
        Kehuipa emäntä juuri itse, miten oli hakannut fleksillä meidän pentua kuonolle, kun yritti mennä muka hyökkäämaan adhd-kiljujien kimppuun. Ihme kun koira kirkolla ulkoiluttaessa antaa vieraitten lasten halailla ja silitellä itseään.

Kerran alkuaikoina kyläillessä niillä ihmettelin, miksi emäntä istuu erillään vieraitten seljän takana korkealla jakkaralla, muut sohvapöydän ääressä. No selvisihän se, siitä näkee ainokaiselle tielle, ja suoraan meidän portaille ja pihapiiriin.

Kasvimaa ja juuri toista satoa tänä kesänä tekevä mansikkamaa saa jäädä lintujen haltuun, ellei isäntä nyt lupauksensa mukaan rakenna äkkiä vähäntään kaksimetristä aitaa näkösuojaksi.

Asiasta on nyt myös informoitu kyseisiä kyyliä, joten odottelen innolla rauhallista aikaa, uskaltautuen pyllistämään omassa pihassa normaalit vaatteet päällä koirien tavaroita, ilman että mälli lentää pusikossa, tai kiimainen, puutteessa oleva naapurin emäntä kyttää saalistaan..

Jaah, olet selvästi pamahtanut naapureittsesi reviirille ihan yllättäen. Ne vielä ihmettelevät sinua. Ja luultavasti teidänkin käytös on niiden mielestä aika epäsovinnaista (?), mutta kuitenkin vielä kiinnostavaa.
        Oikeaan asumiseen ja elämiseen asettuminen vie vuosikymmenien ja sukupolvien ajan. Ajattele, jos siihen viereesi pöllähtäisi teitä molempia oudompi asukasjoukko. Sanotaan nyt vaikka mökillinen perinnetietoisia mustalaisia.

Miksi ihmeessä taajamasta pitää muuttaa maalle johonkin pöpelikköön??

• namskis ja maiskis
        oksettavaa kirjoitti:

sulla taitaa olla hyvä peba ku naapuri sitä noin kuolaten tuijottaa ja mällit lentää pusikkoon...kerro ihmeessä missä päin teidän torppa sijaitsee niin ostan toiselta puolelta pläntin ja pamautan mökin siihen...oishan se kiva ku naapurissa olis kivannäkönen emäntä jota katella ettei tartte noita maksullisia kanavia katsella...

• oksettavaa
        Kaikenmoista kirjoitti:

Jaah, olet selvästi pamahtanut naapureittsesi reviirille ihan yllättäen. Ne vielä ihmettelevät sinua. Ja luultavasti teidänkin käytös on niiden mielestä aika epäsovinnaista (?), mutta kuitenkin vielä kiinnostavaa.
        Oikeaan asumiseen ja elämiseen asettuminen vie vuosikymmenien ja sukupolvien ajan. Ajattele, jos siihen viereesi pöllähtäisi teitä molempia oudompi asukasjoukko. Sanotaan nyt vaikka mökillinen perinnetietoisia mustalaisia.

Miksi ihmeessä taajamasta pitää muuttaa maalle johonkin pöpelikköön??

Siis pamahdin "naapurin" reviirille siellä jo kymmenen vuotta asuneen miehen seuraksi, tietämättä mihin muutin. Olen oppinut käytöstapoja jo lapsuudessa, eivätkä marttakerhot ja tuppervaarakutsut kuulu harrastuksiini.

Yritän nyt painostaa isäntää muuttamaan muualle, ja myymään asunnon mustalaisille. Siinä riittäisikin lopunelämänalkuja nykyisille naapureille.

Maalla on kuulemma mukavaa. En todellakaan ajatellut mukavuutta tälläiseksi..

• oksettavaa
        namskis ja maiskis kirjoitti:

sulla taitaa olla hyvä peba ku naapuri sitä noin kuolaten tuijottaa ja mällit lentää pusikkoon...kerro ihmeessä missä päin teidän torppa sijaitsee niin ostan toiselta puolelta pläntin ja pamautan mökin siihen...oishan se kiva ku naapurissa olis kivannäkönen emäntä jota katella ettei tartte noita maksullisia kanavia katsella...

...saat samaan rahaan molemmat mulkosilmät, moneen makuun. Tuntuu olevan sulle mieleen??

ps. emäntä naapurissa ei muuttosi jälkeen olisi enää niin hyvännäköinen..

• -....

....Mä en kans oikie ymmärrä mikä siin ny niin jännää että pitää kyylätä joka ikinen kerta....
      Taitaa kuitenkin olla niin, että se oma elämä heillä niin jännityksetöntä ja tylsää, että sitä (joudutaan hakemaan) haetaan naapureista.

• ...kaikkien kukkien

Samaa mieltä. Jo täytyy olla naapureilla tylsä elämä, että viitsivät kyylätä mitä meillä tapahtuu. Meillä, jossa ei tapahdu yhtään mitään ihmeellisempää. Sääliksi käy. Meillä ei käytetä alkoholia tai muita vahvempia aineita ja sosiaalinen elämämme on tavallista hiljaisempaa. Kun mies muutti pois, taisi alkaa erityinen silmälläpito. Tonttinaapuri soittaa joskus humalassa ja kertoo muka tuohtuneena, miten muut naapurit ovat kommentoineet tekemisiäni, miesystäväni (yksi vakikaveri koko ajan) vierailuja yms. Vaikka hyvissä juttuväleissä olenkin kaikkien naapureiden kanssa, en uhraa aikaa siihen, että seuraisin ovatko he kotona, mitä tekevät, onko heillä vieraita. Ei vaan kiinnosta, minulla on muutakin, antoisampaa tekemistä. Muutaman kerran on käynyt niinkin, että naapuri on ollut viikkoja matkoilla enkä ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.

Teen tontillani mitä sattuu huvittamaan, jos siitä ei ole häiriötä naapureille meluna tai hajuna tai olen tekemättä yhtään mitään. Otan aurinkoa tai teen puutarhatöitä pikku bikineissä jos siltä tuntuu mutta pysyn silloin pensasaidan omalla puolella.

Aloittajalle sanoisin, että mitä väliä, mitä muut ajattelevat niin kauan kun elät häiritsemättä naapureita. Häirinnäksi luen sen, mikä on aistittavissa naapurin läsnäolosta silloin kun silmät on kiinni paitsi että häirinnäksi ei tietenkään lueta normaalia liikkumista tontille moottoriajoneuvoilla.

• Matti Viikate

Riittävästi kun on välimatkaa niin se auttaa. Sehän tosin on rajattua tuollaisella alueella. Jotain aitaahan voisi kokeilla, jos saisi luvat ynnä muut.

http://mattiviikate.newsvine.com/

• ettäte

osaatte olla hauskaa porukkaa. Pääsiskö teijän kaveriporukkaan jotenkin? nim:yksinäinen

• Hoijakkata
        ettäte kirjoitti:

osaatte olla hauskaa porukkaa. Pääsiskö teijän kaveriporukkaan jotenkin? nim:yksinäinen

etes kuikuilemalla. Meitikäisillä on hyvä maku. ;)

• tiedoistasi pönttö
        Hoijakkata kirjoitti:

etes kuikuilemalla. Meitikäisillä on hyvä maku. ;)

Kiitos!

• ss

Ei auta aidat, Meillä tulee naapuri omilla avaimilla sisään ,jos ei ovi ole valmiiksi auki. Sanoo vaan, että naapurin setä täällä.

• mnbvfcdssd
        ss kirjoitti:

Ei auta aidat, Meillä tulee naapuri omilla avaimilla sisään ,jos ei ovi ole valmiiksi auki. Sanoo vaan, että naapurin setä täällä.

Muu ei tuossa auta. Ei kai se käytä seksuaalisesti hyväksi?

• Perverssisuma

Totta maar. Itse kun olen asunut kerrostalossa niin kun aukasin verhot aamulla ja iltapäivällä tullen kotiin kun vähän hämärtää aukasen television ja korkkaan oluen niin kohta....diiidiididi didididid diiiiiiiiiiiiiiiiiii....jotain omituista, alkaa tuntumaan kuin jotain omituista ilmassa. Käännyn katsomaan ulospäin ikkunasta niin huomaan että vastapäisen kerrostalon noin 8 kerroksisen asunnon ikkunoissa on ihmisiä jotka ovat seisomassa ikkunaan päin ja katsovat ulos. Ihan kuin he näkisivät jotain tärkeää jota pitäisi seurata. Voitte olla varmoja että tilanne oli hieman omituinen koska itseasiassa se oli alituista. No ei se mitään enää en pidä verhoja auki. Olen aika varma asiasta että jos esim. olet laiska tekemään asioita kutn aukomaan verhot niin mitä useammin ne ovat kiinni sitä uteliaammaksi naapurit tulevat. Vähän sama kuin jos sinulla on verhot auki ja aina kun olet olohuoneessa et tee muuta kuin katot televisiota. Kukaan ei koskaan näe sinun tekevän muuta vaikeivät erityisemmin kyttääkään niin kun korkkaat ensimmäisen oluen vaikka vuoteen, alkaa uskomaton kyyläys. Sen huomaa juuri siten kuin kuvailin että ensin tulee omituinen olotila eikä tunnista mistä kyse. Sitten kuikkaat ulos etkä vieläkään aivan tajua ehkä mistä kyse, kun olotila käy sietämättömäksi kuikkaat uudelleen ja jos huomaat yhden kyylän ilmiselvästi, alat kattomaan ikkunarivistöt läpi ja huomaat kokonaisia perheitä. Tää ei oo puijausta! Ihan tosi juttu! Suomessa on jäkijäänne perverssistä stalinismista eli naapuri laitetaan naapuriksi siksi että se kyylää mitä sinä teet. Suomessa ei vieläkään osata rakentaa kerrostaloja niin että katselukulma olisi kaikilla jonnekin muualle kuin naapurin olohuoneeseen tai mitä pahinta makuuhuoneeseen. Ei siinä ole mitään pahaa jos katsoo ikkunasta ulos ja jos siinä samalla vähän kuikasee että miltä vastapäässä näyttää, mutta kun siitä tulee elämäntehtävä ja jonkinlainen innostuksen kohde niin silloin ollaan jo eri puolella asiassa. Ja näitä tyyppejä on paljon. Olenkin päättänyt tehdä jatkossa niin että alan ihan vittuillessaan ite kuikkimaan muiden asuntoja tai antaa ymmärtää niin että kaikki muut pistävät verhonsa kiinni ja pistän ison julisteen seinälle jossa jossa kysytään: "Oletko perverssi?".

• eipä haittaa

Ainahan joka kylään mahtuu joku itseään maailman ainoana oikeana ihmisenä pitävä.

Varsinkin keski-iän ylittäneet joilla ei ole parempaa tekemistä pitää kyylätä jotta saa kicksejä.

Hyvä vinoilu keino kyylääjälle on toimittaa päivystäjän pöytäkirja..

No..mielenterveydellisiä häiriöitä on monenlaisia..Katkaisuhoitoa kyyläykseen ei kai vielä ole..yritysidea jollekulle ihan ilmatteeksi..

Parane kyyläämisestä ja hanki elämä kurssi kenties!

• olet aikuinen

ne ihmiset siellä 8. kerroksessa saattavat ihailla kevään merkkejä pihalla ja todennäköisesti niin tekevätkin. Miksi talossa on ikkunat, jos niistä ei saa katsoa ulos??

Mä käyn töissä, mutta lintuharrastajana kisailen kavereitteni kanssa. Me saatamme valita päivän, jolloin kaikki havaitut yksilöt ja niiden tekeminen (ruokailu, kosintamenot, yksin olo) kirjataan ylös ja vertaillaan toisen paperiin. NÄHDÄKSEEN LINTUJEN PUUHAT ON KATSOTTAVA ULOS JA JOSKUS JOPA KÄYTETTÄVÄ KIIKARIA!

Mä olen keväisin todella paljon ikkunassa koska jokainen lintu olisi nähtävä? Siitä voi päätellä, mihin pesiä rakennetaan lähestyvänä kesänä.
        Joskus katson pitkään kiikarilla pihassa ruokailevaa lintua enkä edes muistelemalla tiedä, kuka on kulkenut ohitse tai mitä IHMISET ovat puuhailleet.

Miksi kukaan tervejärkinen kyttäisi toisten elämää?? Jokaisella on varmaan omassaankin riittämiin tekemistä !
        Eikö jukuliste omista ikkunoistaan saa enää katsoa ulos kaunista kevättä? Jos menee kummaksi tuo teidän epäluuloisuutenne.
        Järkeä kehiin ja luulot roskalavalle.

• ss
        olet aikuinen kirjoitti:

ne ihmiset siellä 8. kerroksessa saattavat ihailla kevään merkkejä pihalla ja todennäköisesti niin tekevätkin. Miksi talossa on ikkunat, jos niistä ei saa katsoa ulos??

Mä käyn töissä, mutta lintuharrastajana kisailen kavereitteni kanssa. Me saatamme valita päivän, jolloin kaikki havaitut yksilöt ja niiden tekeminen (ruokailu, kosintamenot, yksin olo) kirjataan ylös ja vertaillaan toisen paperiin. NÄHDÄKSEEN LINTUJEN PUUHAT ON KATSOTTAVA ULOS JA JOSKUS JOPA KÄYTETTÄVÄ KIIKARIA!

Mä olen keväisin todella paljon ikkunassa koska jokainen lintu olisi nähtävä? Siitä voi päätellä, mihin pesiä rakennetaan lähestyvänä kesänä.
        Joskus katson pitkään kiikarilla pihassa ruokailevaa lintua enkä edes muistelemalla tiedä, kuka on kulkenut ohitse tai mitä IHMISET ovat puuhailleet.

Miksi kukaan tervejärkinen kyttäisi toisten elämää?? Jokaisella on varmaan omassaankin riittämiin tekemistä !
        Eikö jukuliste omista ikkunoistaan saa enää katsoa ulos kaunista kevättä? Jos menee kummaksi tuo teidän epäluuloisuutenne.
        Järkeä kehiin ja luulot roskalavalle.

Niinpä niin. ( : uskotko itse, että asiat ovat kaikilla näin ? jokainen joka kyttäilee naapureitaan ei
        todellakaan aina ole lintubongari. Minun naapurini on jo vuosikausia kytännyt meidän perhettä, ottanut
        valokuvia lapsistani, pihasta milloin mistäkin, valittanut kuntaan asioista missä ei ole mitään perää !
        Minulla on iso perhe ja hoidan päivisin lapsia, piha on iso eikä lasten tekemä ääni ole häiritsevää ja
        katson ettei murkkis-ikäiseni lapset 22.00 jälkeen olisi häiriöksi... niin, olen sitä mieltä ,että naapurilla
        ei ole tarpeeksi tekemistä, vaan miettii aina seuraavaa aihetta mistä voisi repäistä jotain kirjoitettavaa
        puhuttavaa. Ehkäpä suomalaiset ovat luonteeltaan erakoita, sosiaalisesti sulkeutuneita etsivät sisältöä
        omiin tylsiin päiviin. Minä en ainakaan välitä mitä naapurini yleensä tekevät, ne eivät kuulu minulle.
        Vaikka muiden, paitsi kyseisen naapurin kanssa jutellaan hymyissä suin aivan arkipäivän asioista. Iloa elämään ,
        etsikää arkipäivästä pieniä mukavia asioita.

• jo häirinnältä
        ss kirjoitti:

Niinpä niin. ( : uskotko itse, että asiat ovat kaikilla näin ? jokainen joka kyttäilee naapureitaan ei
        todellakaan aina ole lintubongari. Minun naapurini on jo vuosikausia kytännyt meidän perhettä, ottanut
        valokuvia lapsistani, pihasta milloin mistäkin, valittanut kuntaan asioista missä ei ole mitään perää !
        Minulla on iso perhe ja hoidan päivisin lapsia, piha on iso eikä lasten tekemä ääni ole häiritsevää ja
        katson ettei murkkis-ikäiseni lapset 22.00 jälkeen olisi häiriöksi... niin, olen sitä mieltä ,että naapurilla
        ei ole tarpeeksi tekemistä, vaan miettii aina seuraavaa aihetta mistä voisi repäistä jotain kirjoitettavaa
        puhuttavaa. Ehkäpä suomalaiset ovat luonteeltaan erakoita, sosiaalisesti sulkeutuneita etsivät sisältöä
        omiin tylsiin päiviin. Minä en ainakaan välitä mitä naapurini yleensä tekevät, ne eivät kuulu minulle.
        Vaikka muiden, paitsi kyseisen naapurin kanssa jutellaan hymyissä suin aivan arkipäivän asioista. Iloa elämään ,

ja lasten kuvaaminen omiin tarkoituksiin, onko edes laillista? Vaikuttaa että naapurisi on jotenkin häiriintynyt, jos teidän elämään täytyy tuolla tavoin sotkeutua.
        Oletko ajatellut kysyä menettelyn laillisuutta? Vaikuttaa jo kiusaamiselta, ei niinkään kyttäämiseltä. Jos nuori tulee kotiin 22.00 ja on suht äänetön, ei senkään pitäisi kuulua kenellekään!

Pystytkö jättämään omaan arvoonsa tuollaisen `häirikön`? Kukaan terve ihminen ei varmaankaan kyttää vartavasten toisen ihmisen elämää. Kyllä siinä jokin hiertää jos tällaiseen on tarvetta.

Voimia teille ja hyvää alkavaa kevättä! t: se lintu-nainen

• justjootodella
        ss kirjoitti:

no jospa ne on siellä ikkunassa ihmettelemässä, kun kerrostaloelämä nyt on mitä on sekin, ei paljon mitään.
        Vain ankeat seinät ja ainainen ahtaus.
        Ei omaa pellonpuolikasta , ei mitään omaa, vain ylen typerät ohjelmat ja tää ikuinen, valitusta täynnä oleva netti.

kyllä ottaisin mieluummin sen maalaisen isännän kyyläämään kuin omani tuossa vieressä ärtyneenä viikonloppuisin riitelemään. Sillä maatalon isännällä saattaa olla puute, tolla mun ei ole eikä tule.

• Psykiatri

On joku päästetty liian aikaisin AVOHOITOON,voisitko tarkistaa lääkityksesi,ok-asukas

• Niin taas

No niin taas. Erakko ei ole sairas ihminen.

• mnhgfdsdfg
        Niin taas kirjoitti:

No niin taas. Erakko ei ole sairas ihminen.

Mutta ei sen tarvitse kytätä naapureita. Harvasta taitaa olla ihan oikeaksi erakoksi. Siinä alkaa helposti keskittyä naapurin asioihin.

• Omaa kokemusta?
        mnhgfdsdfg kirjoitti:

Mutta ei sen tarvitse kytätä naapureita. Harvasta taitaa olla ihan oikeaksi erakoksi. Siinä alkaa helposti keskittyä naapurin asioihin.

Onko omaa kokemusta?

Minä tiedän sen siitä, kun käyn mökillä sielu lepää. Ulkona ja sisälläkin on ilo olla juuri siksi kun tietää saavansa olla varmasti rauhassa. Niin katseilta kuin muutenkin. Toista se on, kun tulee kotipihaan. Ei siellä voi edes olla, kun jo tuntee toisten katseet niskassaan tai kuulee naapurin kälätyksen.
        Mökille en kuitenkaan voi muuttaa, mutta vastaavanlaisesta paikasta unelmoin vähän lähempänä kotikontuja.

Oman rauhan kaipuu se vaan korostuu kun ikää tulee lisää.

• oksettavaa
        mnhgfdsdfg kirjoitti:

Erakko ei ole sairas, vaan haluaa eroon häiriköistä?
        Omissa hommissa on riittävästi tekemistä, ja ne halutaan tehdä omassa rauhassa.

MInä olen nyt NIIN VALMIS koska vaan muuttamaan NIIN keskelle korpea, ettei naapurista kuulu päintuulella kälätystäkään. Eikä koirat haista persläpiä..

Ei ainoan naapurin kumpaakaan päätä tarvitse nähdä joka saatanan päivä neljääkymmentä kertaa päivän aikana, eihän?

Kaupungissa on pakko nähdä, mutta maalla ei??

Eihän?

• joku ihminen

Asun puutalo osakkeessa, jossa on 4 huoneistoa.Siinä asuu myös yksi avopari jotka sitten ovat pirun uteliaita.kaikki tarviis tietää.Mies on eläkkeellä ja nainen töissä.Yhtenäkin aaamuna mies istui pimeässä keittiössä pöydän vieressä ja kyttäs pihalle .Nainen taas oli olohuoneen ikkkunassa ja kyttäs pihalle. ja aamuisin kun lähen töihin niin se mies on aina silloin ulkona tupakalla. se on yölläkin tupakalla ja jos tulen silloin kotio ,niin sanotaan et mikäs tälläinen kotiin tulo aika on ja mistäs tullaan. Ja kun on talvi niin käydään mun päädyssä,siis mulla pääty asunto katsomassa jalan jälkiä et onko meille tullut joku vai onko meiltä lähtenyt joku. kerrankin kun istuin keittiössä niin se mies tuli koiransa kanssa katsoo jalanjälkiä mun rappusten eteen . Ja sit hän seisoo keskellä pihaa ja katsoo mun keittiön ikkunaan päin .Enää on turha katsoa kun hommasin pimentävän rulla verhon. Kun sen tein se meni kadun puolelle ja alkoi kyttää mun olohuoneen ikkkunaan ,silloin mulla oli ikkunan edessä tietokonepöytä.Nyt pöytä muualla.

• sflkjsdg8

kyllähän asia on niin, että tämän vinkumisen aloittaja on se kyttääjä. miten muuten hän tietäisi, että naapurit kyttää. asenne on väärä, sen pitää olla ei kiinnosta paskaakaan vaikka kyttäävätkin. siihen se kyttäys loppuu.

• elän omaa elämää

täysin samaa mieltä,kytätköön rauhassa ei kiinnosta pätkääkään.

• Onnellinen mummo
        elän omaa elämää kirjoitti:

Meidän kerrostalossa on ihan hyvät ihmissuhteet ja on aivan ihanaa kun ihmiset hyväntuulisesti seuraavat meidän eläkeläisten menemisiä ja tulemisia. He kysyvät tulemmeko mökiltä vai olemmeko menossa mökille kun meillä on paljon laukkuja käytävällä. Samoin jos jompaa kumpaa ei näy hetkeen aikaan niin heti kysellään missä toinen on. Samoin sairastaessani syöpää ihmiset elivät käytävä keskusteluissani mukanani. jne. Nauttikaa toisistanne ja antakaa jokaisen elää omaa elämäänsä. Jos minä esimerkiksi katson ikkunasta ulos niin en varmasti tee sitä kyttäämis tarkoituksessa. Mistä todella nuo ihmiset jotka haluavat olla rauhassa tietävät kyttääjien teot jos he antavat toistenkin elää rauhassa?

• oksettavaa
        elän omaa elämää kirjoitti:

Et olisi kiinnostunut ostamaan täältä pientä tonttia perverssi-kyylillä, juuri remontoitu tupakin?

Sisältää pienen tilkun maata, puustoa hyvässä kasvussa, riittää osittain talon puulämmitykseen (lämpöpumppu myös käytössä).

Ai niin, ja tänne tulee hanasta suoraa lähdevesi!!

• :oD

Yleisesti tunnettu (?) tosiasia lienee, että Töölössä ei tiedetä naapurien tekemisistä mitään... eikä välitetäkään.

Asuin muutamia vuosia sitten Etelä-Haagassa, naapureiden kanssa tervehdittiin ja vähän keskusteltiin. Yhtä vanhaa mummoa lukuunottamatta tunsin olevani onnellisesti yksin. Nyt asun maalla, naapureiden kanssa tervehditään ja yllätys yllätys: ei täälläkään juuri juoruja kuule.

Tai ehkä minä olenkin vain kyvytön aistimaan toisten ihmisten kiinnostusta.

:o)

• katsoppa

..kytätty niitä asunnossaan vuosikausia kuolleena olleita. Lehdistä olemme saaneet lukea näitä nykysuomen todellisuuksia.
        Itse asuin ahtaasti aikanaan, ettei ikkunasta voinut katsella ulos, kun siinä edessä oli huonekaluja.
        Nyt nautin, kun voin seisoa ikkunan edessä ja vain katsella. En nyt "kyttää" naapureitani, mutta tulee huomattua, jos joku kävelee pihalla tmv. En vetäydy piiloon silloin. Otetaan rennosti.

• joo joo...
        katsoppa kirjoitti:

..kytätty niitä asunnossaan vuosikausia kuolleena olleita. Lehdistä olemme saaneet lukea näitä nykysuomen todellisuuksia.
        Itse asuin ahtaasti aikanaan, ettei ikkunasta voinut katsella ulos, kun siinä edessä oli huonekaluja.
        Nyt nautin, kun voin seisoa ikkunan edessä ja vain katsella. En nyt "kyttää" naapureitani, mutta tulee huomattua, jos joku kävelee pihalla tmv. En vetäydy piiloon silloin. Otetaan rennosti.

Olet varmasti hauska naapuri.

• stmvak

olen kokenut saman mutta ei varaa hehtaarin tonttiin tsemppiä

• QWX

Noita kyttäjiä on kyllä joka paikassa, asut sitten missä tahansa. Yleensä vähän vanhenpia ihmisiä, joilla on aikaa kytätä muitten tekemisiä. Toinen ryhmä on ns. vanhatpiiat ja vanhatpojat, joilla ei perhettä tai lapsia. Jostain kumman syystä tällaset ihmiset on hirveen kiinnostuneita muitten ihmisten asioista !!!!

• KANAN POJAT

KYLLÄ VAALAN ABC ,,, ALLE 60-ELÄKELÄISET JUOVAT AAMUKAHVEET AUTOSSA ULKONA TERMOSPULLOSTA JA
        PÄIVÄLLÄ LOUNASAIKAAN TULEVAT SELKÄSEINÄÄ VASTEN NIELESKELEMÄÄN KUN TOISET KOITTAVAT SYÖDÄ,,,
        JA PUHUVAT VIISAITA PAINO NOIN 126-166 KG HUH HUHH

• kaikenlaista..

No vastaavat nyt eivät keksity vain naapureihin, vaan koko lähialueeseen. Jos jostakin asiasta ei tiedetä, otetaan selvää.

• lkjhgfdf

Tuskin on tarpeen leimata jotakin ihmisryhmää. Ajattele positiivisesti (pientä piruilua).

• Vinkvink.
        lkjhgfdf kirjoitti:

Tuskin on tarpeen leimata jotakin ihmisryhmää. Ajattele positiivisesti (pientä piruilua).

Se kyttääjä voi olla kuka vaan. Usein kuitenkin sellainen jolla on ylimääräistä aikaa.

Nämä edellämainitut ihmisryhmät ovat kuitenkin siitä hyviä, että ovat hiljaisempia eläjiä kuin esim. lapsiperheelliset.

Vinkki: Tutustupa noin muuten positiiviseen ajatteluun vähän tarkemmin.

• jokunen..

Yhteisöllisyys on kirosana. Sen nimissä mummot kuvittelevat voivansa kyylätä ja kytätä piittaamatta ihmisen oikeudesta yksityisyyteen ja jopa kotirauhaa. Mummot on kaikentietäviä ja niillä riittää varma mielipide kaikista ja kaikesta. Aamukierroksella tarkastavat kenen verhot on auki ja kellä vielä kiinni. Kenen piha on lakaistu ja kenen taas ei ja miksi ei? Sinkkumiestä paheksutaan ja niitä naisvieraita - jääkö ne yöksi???Yh-äiti on nähty juomassa viime kesänä siideriä pihallaan- viinaan menevä kuulema! Erikoistarkkailussa huono ihminen ja huonoudelle kerätään koko ajan lisää evidenssiä. Aamupalvaeri nytkin menellään näköjään postilaatikoilla. Pitänee mennä hakemaan lehti ja vastaamaan miksi olen niin vähän kotona - sitä ne aina kysyy. :)

• Neiti Näpsä

Itse asun maalla, eronnut viiskymppinen nainen. Olen ihan hyvissä väleissä naapurieni kanssa, ja tyytyväinen siihen, että naapurin isäntä tietää minuutin tarkkuudella, koska haen lehden ja kuka minulla käy kylässä, turvattu olo siis, kun on tarkkailun alla. Kaikki rekisterinumerot selvitään heti ja kerrotaan "kyläparlamentille".
        Sellaista se on maalla, eikä siitä kannata välittää. Luulenpa, että kaupungissa saa olla paremmin naapureilta rauhassa. Ja toki maalla katsotaan ikkunasta ulos, siksihän maalla asutaan, et ihaillaan maisemia ja tarkkaillaan lintuja. Eri juttu on se, että täällä kylällä muutamat käyvät katsomassa ikkunasta sisään :)
        Olen miettinyt, että kuka se täällä kylällä nimenomaan muka on, jonka mielipidettä muka pelkään....ei kukaan, eikä mua liikuta se, että "kylällä puhutaan".
        Elän normaalia elämää, ja huvittaa sekin, että tässä taannoin naapurin isäntä tuli tiedottamaan, että ikkunani takana oli illalla mies.....kysyin, että mistä hän sen tietää. Joutui tietysti tunnustamaan, että hän oli seuraavan katajapensaan takana. Huvittaa, kun mietin sitä näkyä.
        Mielestäni kuitenkin tämän ajan ilmiö on se, että ennen puhuttiin juoruämmistä. Täällä ainakin ne suurimmat juoruajat ovat miehet. Eläkeläiset ja työttömät, eli joilla on aikaa, pyöräilevät horjuen pitkin kyliä kyttäämässä ja kokoontuvat johonkin "keskustelmaan tärkeistä asioista".., ollaan niin helvetin viisaita
        kaikista asioista ja et miten ne pitäis hoitaa. Kuitenkin ne työtehtävät yhteisistä asioista ja sihteerin tehtävät kylä-, tie- yma. kalastusasioissa yritetään tyrkyttää jollekin täystyöllistetylle naiselle, kuten esim. minulle. Eli nyt kun en enää suostu noihin tehtäviin, vaan sanon, et täällä on joutilaita miehiä kyl sihteeriksi joka toimikuntaan....olen paha akka, jota vaivaa vaihdevuodet. Ja laiskakin olen, kun menen hallilleni töihin vasta yhdeksäksi, vaikka ihmettelevät siis taas toisaalta, et miten paljon rahaa oikein tuleekaan, kun teen töitä illalla yleensä vähintään yhdeksään.
        Mutta.....tuollaiset toisten asioista kiinnostuneet ovat tyytymättömiä omaan elämäänsä. Olen kyl nauraen näyttänyt mun kaukoputken naapurin isännälle ja kertonut, et näen ikkunastani suoraan hänen vessaansa, enkä ole koskaan nähnyt, et sielt pöksyistä löytyy mitään :)

• hanhenselkä
        Neiti Näpsä kirjoitti:

Itse asun maalla, eronnut viiskymppinen nainen. Olen ihan hyvissä väleissä naapurieni kanssa, ja tyytyväinen siihen, että naapurin isäntä tietää minuutin tarkkuudella, koska haen lehden ja kuka minulla käy kylässä, turvattu olo siis, kun on tarkkailun alla. Kaikki rekisterinumerot selvitään heti ja kerrotaan "kyläparlamentille".
        Sellaista se on maalla, eikä siitä kannata välittää. Luulenpa, että kaupungissa saa olla paremmin naapureilta rauhassa. Ja toki maalla katsotaan ikkunasta ulos, siksihän maalla asutaan, et ihaillaan maisemia ja tarkkaillaan lintuja. Eri juttu on se, että täällä kylällä muutamat käyvät katsomassa ikkunasta sisään :)
        Olen miettinyt, että kuka se täällä kylällä nimenomaan muka on, jonka mielipidettä muka pelkään....ei kukaan, eikä mua liikuta se, että "kylällä puhutaan".
        Elän normaalia elämää, ja huvittaa sekin, että tässä taannoin naapurin isäntä tuli tiedottamaan, että ikkunani takana oli illalla mies.....kysyin, että mistä hän sen tietää. Joutui tietysti tunnustamaan, että hän oli seuraavan katajapensaan takana. Huvittaa, kun mietin sitä näkyä.
        Mielestäni kuitenkin tämän ajan ilmiö on se, että ennen puhuttiin juoruämmistä. Täällä ainakin ne suurimmat juoruajat ovat miehet. Eläkeläiset ja työttömät, eli joilla on aikaa, pyöräilevät horjuen pitkin kyliä kyttäämässä ja kokoontuvat johonkin "keskustelmaan tärkeistä asioista".., ollaan niin helvetin viisaita
        kaikista asioista ja et miten ne pitäis hoitaa. Kuitenkin ne työtehtävät yhteisistä asioista ja sihteerin tehtävät kylä-, tie- yma. kalastusasioissa yritetään tyrkyttää jollekin täystyöllistetylle naiselle, kuten esim. minulle. Eli nyt kun en enää suostu noihin tehtäviin, vaan sanon, et täällä on joutilaita miehiä kyl sihteeriksi joka toimikuntaan....olen paha akka, jota vaivaa vaihdevuodet. Ja laiskakin olen, kun menen hallilleni töihin vasta yhdeksäksi, vaikka ihmettelevät siis taas toisaalta, et miten paljon rahaa oikein tuleekaan, kun teen töitä illalla yleensä vähintään yhdeksään.
        Mutta.....tuollaiset toisten asioista kiinnostuneet ovat tyytymättömiä omaan elämäänsä. Olen kyl nauraen näyttänyt mun kaukoputken naapurin isännälle ja kertonut, et näen ikkunastani suoraan hänen vessaansa, enkä ole koskaan nähnyt, et sielt pöksyistä löytyy mitään :)

sukulaissielu :))
        Kuin itse kirjoitettua tekstiä, mitä tuohon enää muuta kuin "SAMAT SANAT"
        Kevättä ;)

• jhgfdss
        Neiti Näpsä kirjoitti:

Kyttäysfobiasta kärsivät ovat asuneet liikaa kerrostalossa ja seinät ovat kaatuneet päälle. Sitten luullaan, että vika on aina muissa.

• jokunen..
        Neiti Näpsä kirjoitti:

Kyllä näiden mummojen kanssa oppii elämään kun osaa luovia sopivasti. Kun tervehtii ja poistuu kiireeseen vedoten nopeesti, niin ihan menee. Mutta jos esim. on pihallaan tekemässä jotain, niin kyllä ne siinä on hyviä neuvoja antamassa aika pian. Mua pitää opastaa koska olen vielä niin "nuori", no joo jos niistä vanhin on 85 v niin sillä mittarilla kyllä :) Onhan mummoista hyötyäkin. Pitävät silmällä asuntoja kun ihmiset on töissä ja lomilla. Niillä on hemmetin tarkat silmät ikäisekseen ja huomaavat kaikenlaista, kuten että "miksihän tuolla on terassin ovi raollaan, onko siellä vapaapäivä vai ovi jäänyt auki?" ja sinne mennään soittamaan ovikelloa ja kysymään. Alkuun tämä tuntui kyllä tukahduttavalta mutta toisaalta mummot kastelevet kasvit kesällä ja tykkäävät olla hyödyksi ja tarpeellisia, niin kait ne on myös jollain tavalla rikkaus. Niile pitää antaa sopivasti pohdittavaa, kertoa jotain pientä itsestään tuossa postilaatikoilla niin niillä menee päivä taas mukavasti kun ne kelailevat omaa elämäänsä vuosien taakse siinä samalla ja miettivät mistä minun "vaivat" :) johtuvat. Ketjua lukiessa tuli kyllä mieleen, että taitavat nämä mummot olla sittenkin aika pieni paha verrattuna siihen millasia naapureita ihmisillä on. Neiti Näpsällä on hyvä asenne, noin pärjää missä vaan.

• Kylä ja maailmankylä
        jokunen.. kirjoitti:

Kyllä näiden mummojen kanssa oppii elämään kun osaa luovia sopivasti. Kun tervehtii ja poistuu kiireeseen vedoten nopeesti, niin ihan menee. Mutta jos esim. on pihallaan tekemässä jotain, niin kyllä ne siinä on hyviä neuvoja antamassa aika pian. Mua pitää opastaa koska olen vielä niin "nuori", no joo jos niistä vanhin on 85 v niin sillä mittarilla kyllä :) Onhan mummoista hyötyäkin. Pitävät silmällä asuntoja kun ihmiset on töissä ja lomilla. Niillä on hemmetin tarkat silmät ikäisekseen ja huomaavat kaikenlaista, kuten että "miksihän tuolla on terassin ovi raollaan, onko siellä vapaapäivä vai ovi jäänyt auki?" ja sinne mennään soittamaan ovikelloa ja kysymään. Alkuun tämä tuntui kyllä tukahduttavalta mutta toisaalta mummot kastelevet kasvit kesällä ja tykkäävät olla hyödyksi ja tarpeellisia, niin kait ne on myös jollain tavalla rikkaus. Niile pitää antaa sopivasti pohdittavaa, kertoa jotain pientä itsestään tuossa postilaatikoilla niin niillä menee päivä taas mukavasti kun ne kelailevat omaa elämäänsä vuosien taakse siinä samalla ja miettivät mistä minun "vaivat" :) johtuvat. Ketjua lukiessa tuli kyllä mieleen, että taitavat nämä mummot olla sittenkin aika pieni paha verrattuna siihen millasia naapureita ihmisillä on. Neiti Näpsällä on hyvä asenne, noin pärjää missä vaan.

Mummojen ja vähän pappojenkin valvonnasta on pelkkää hyötyä vaan, eihän sitä nyt enää ole tapana käydä kylässä kolme kertaa päivässä kuten ennen muinoin.
        Odotahan, kun vivdeo- ja satellittivalvonta yleistyy entisestään. Nyt piha-askareesi ja kaukkapenkkisi ovat jo suurvaltojen tiedustelusatellittien kytättävissä, jos niitä vain kiinnostaisi.

• oksettavaa

on aika unohtaa nuo "naiskliseet" ja tunnustaa, että ukkeleissa on tosi sairaita tyyppejä!

Kyllä täällä hidastellaan traktorin kanssa ikkunoitten takana ilman syytä, käydään kääntymässä pihatiellä, eikä taatusti ole blondi emäntä ratissa.

Sama homma kaupungin lähiöissä, eihän ukoilla ole muuta tekemistä kuin vaihtia muitten asioita.

• Ykt 8

Asun kerrostalossa, myllypurossa. Talossamme on useita ns.talopoliiseja, joku on keskittynyt autoihin jotkut liikkumiseen esim. roskien vientiin ja roskapussin sisältöön. Pesutuvan käytöllä on oma kyttääjänsä, olen tulostanut sivustolta www.kyttaajat.net lomakkeita joita pudotin erään talopoliisin postiluukusta. Henkilö lienee tajusi piikin, ei ole sen jälkeen puhunut sanaakaan.

• ard

Voi kuule, se nyt on jo pientä jos omakotialueellasi on yksi tällainen kun tyypillisesti näitä on 1 jok'ikisessä kerros- ja rivitalossa.Itsekkin asunut nyt 3 viikkoa uudessa rivariboksissani ja jo ensimmäisen 24h aikana kävi kyllä selväksi kuka on oven raossa tai ikkunan verhojen raossa tuijottamassa kun pihalla joku vähänkin liikkuu.Tässä tapauksessa kyse ei ole edes siitä perus kyttääjästä vaan myös siitä ihmisestä jolla on jokaisen asian kanssa mitä sinä teet jokin ongelma.

Jo ekalla viikolla tuli naapurini sanomaan että autosi on parkkeerattu päin vittua, siirrä se, selvensi sitten myös että tämä tuossa pari kämppää tuonne päin asuvan 'tanjan'(nimi muutettu) pyynnöstä.Noh ajoin sitten autoani sen metrin eteenpäin mitä tuossa on tilaa, melkein toisella puolella asuvan naapurin perään kiinni, eipä mahdu enää itse suoraan lähteämään liikkelle mut sehän on pääasia että eläkekäväellä on mukava asua ja olla.Noh tästä kului peräti 1.5vko kun talon 'vastuumies' tulee koputtelemaan siitä että en saisi käydä kääntämässä autoani kääntöpaikalla vaan pitäisi peruuttaa suoraan paikalleni, koska tämä 'tanja' on kuulemma vähän niinkun teettänyt sen kääntöpaikan itselleen.Ai että oikeen rivitalon pihaan teettänyt kääntöpaikan -itselleen- ?

Ja ei huoh tämä 'tanja' tapaus itsekkin, vetelee tuossa tiellä rollaattorillaan edes taas keskellä tietä ettei autolla tahdo mahtua ohi, etenkin mukavaa ootella tuossa julkisella ajoväylällä että pääsee peruuttamaan kun hän on kiitureineen siinä edessä.Noh johonkin asti pitää ymmärtää ettei eläkemummelin kroppa tai nuppikaan ehkä enää toimi täysillä mutta kyllä siitä ei voi mitään muuta sanoa kuin että painuppa mummeli *tähän kirosanoja* kun höylää tuon ~50m pihatien edes takas rollaattorilla jonkun 5 kertaa putkeen.Yhtenä päivänä katselin syödessäni ikkunasta ja ihmettelin että mitähän hittoa, sitten selvis että sitähän se kyttää kun vastapuolella asuvan nuoren miehen asunnon edessä oli joku autonrassaus menossa, ovelaa.

• Velaton

Matkaa seuraavaan kerrostaloon on n.10-15m. Kolme parveketta ja siinä välissä kävelytie.Eka kerros vielä.

Naapurit vastapäätä pitää huolen kaikkien asioista :)) siihen kai vaan pitää tottua,että kun vedät kaihtimet
        auki niin vastapäätä näkyy naamoja.

Tähän täytyy vaan tottua ,kun asut vuokrakasarmissa,eikä ole varaa parempaan.

• Oma elämä
        Velaton kirjoitti:

Matkaa seuraavaan kerrostaloon on n.10-15m. Kolme parveketta ja siinä välissä kävelytie.Eka kerros vielä.

Naapurit vastapäätä pitää huolen kaikkien asioista :)) siihen kai vaan pitää tottua,että kun vedät kaihtimet
        auki niin vastapäätä näkyy naamoja.

Tähän täytyy vaan tottua ,kun asut vuokrakasarmissa,eikä ole varaa parempaan.

Laita sellanen harsoverho ikkunaan. Siitä näkee itse läpi ulospäin mutta sisäänpäin on tosi vaikea nähdä. Laitoin olkkarin ikkunaan sellaisen kun kyllästyin siihen että jokainen ohikulkija kyylää sisään niska kenollaan. Meillä täällä tiedetään jopa sekin oikein hyvin milloin minulla on ollut ikkuna auki! Yksi naapuri selitti sitä niin isoon ääneen pihassa että kuulin sen sisälle vaikka ikkunat eivät olleetkaan juuri sillä hetkellä auki ;D
        Nämä kyylät täällä ovat "uskonnollista" väkeä, eli varastivat kaiken häkkivarastostakin vaikka oli lukko ovessa.

• kertoo kaiken
        Oma elämä kirjoitti:

Laita sellanen harsoverho ikkunaan. Siitä näkee itse läpi ulospäin mutta sisäänpäin on tosi vaikea nähdä. Laitoin olkkarin ikkunaan sellaisen kun kyllästyin siihen että jokainen ohikulkija kyylää sisään niska kenollaan. Meillä täällä tiedetään jopa sekin oikein hyvin milloin minulla on ollut ikkuna auki! Yksi naapuri selitti sitä niin isoon ääneen pihassa että kuulin sen sisälle vaikka ikkunat eivät olleetkaan juuri sillä hetkellä auki ;D
        Nämä kyylät täällä ovat "uskonnollista" väkeä, eli varastivat kaiken häkkivarastostakin vaikka oli lukko ovessa.

Noita harsoverhoja on kautta aikojen pidetty juoruilijoiden verhoina, sillä niiden takaa on helppo kytätä muita ihmisiä. Eikös se ole niin kun ei muita kyttää niin ei kuule eikä näe heidän pahoja tekojaan.

• Oma elämä
        kertoo kaiken kirjoitti:

Noita harsoverhoja on kautta aikojen pidetty juoruilijoiden verhoina, sillä niiden takaa on helppo kytätä muita ihmisiä. Eikös se ole niin kun ei muita kyttää niin ei kuule eikä näe heidän pahoja tekojaan.

Ei nimi verhoa pahenna. Enemmän se kyrsii kun istuu kotonaan sohvalla ja jokainen ohikulkija ottaa katsekontaktin. Osa jää pyörän päällä istumaan ja kyyläämään. Että sellasta täällä päin. Verho on ja pysyy.

• isokaan

Eipä auta isompikaan tontti, jos talosi on lähellä kävelyreittiä tai kulkuyhteyksiä. Aina on päät pitkällä ihmisillä katsomassa mitä tontilla tapahtuu. Tulevat sitten autolla tai jalan. Tietyt tyypit oikein harrastavat tätä steppaamista, joten käyvät kuin katsomassa ja kääntyvät sitten pois.

Paras tontti olisi reilusti taempana päätiestä ja mielellään metsässä/ metsän laidalla. Silloin ei julkista liikennettä ole kuin yhdellä puolella. Lähi naapurit luonnollisesti kaukana.

• TexW

...vaan olesyyllistynytlaittomuuksiin? Eikö tekosi ja tapasi kestä päivänvaloa kun noin "omassa rauhassa" tahdot olla? Paljastuiko salaisuutesi.Paranna tapasi ja elä vapaana vaikka sinua joskus tarkkailtaisikin.

• Notottamooses
        TexW kirjoitti:

...vaan olesyyllistynytlaittomuuksiin? Eikö tekosi ja tapasi kestä päivänvaloa kun noin "omassa rauhassa" tahdot olla? Paljastuiko salaisuutesi.Paranna tapasi ja elä vapaana vaikka sinua joskus tarkkailtaisikin.

Tottahan toki omaa rauhaa hakeva on heti syyllistynyt laittomuuksiin. Pöljä!

• hanhenselkä

niitä joilla ei ole omaa elämää. Kyttääjiä, toisten elämällä eläjiä on aina ollut, tulee aina olemaan. Ei sille mitään mahda.
      Koita kestää tontillasi, ei se vaihtamalla parane.

Kokemusta on. Kasvattelen tässä norsun nahkaa ;))

• kyttääjäkö ?

Miettikää onko kyttääjä sellainen joka katsoo ikkunasta ulos ? Olenko minä kyttääjä jos katson ikkunasta ulos, eikö taloissa ole ikkunat sitä varten että niistä katsotaan uloskin väliin, jos ei seiniä/telkkaria huvita tuijottaa. Monet katselee kahvikupposen kanssa ikkunasta, eivätkä edes huomaa, että siitä joku menee ohi, vaan on siellä ulkona muutakin, mm. lintuja !

• oksettavaa
        kyttääjäkö ? kirjoitti:

Miettikää onko kyttääjä sellainen joka katsoo ikkunasta ulos ? Olenko minä kyttääjä jos katson ikkunasta ulos, eikö taloissa ole ikkunat sitä varten että niistä katsotaan uloskin väliin, jos ei seiniä/telkkaria huvita tuijottaa. Monet katselee kahvikupposen kanssa ikkunasta, eivätkä edes huomaa, että siitä joku menee ohi, vaan on siellä ulkona muutakin, mm. lintuja !

Riippuu siitä mitä kyttäät. Katselen itse välillä haaveillen tuvan ikkunasta SISÄLTÄ kukkapenkkiä ja uutta ruusupuskan alkua, näkösuojaksi istutettuja "pensasaidan" alkuja, ja odottelen jo seuraavaa viittä vuotta, että pääsen rauhassa istumaan vanhojen puitten suojaan koiran kanssa aamulla kahvikuppi mukana katselemaan pellolle ilman naapuria..

Linnut, mustarastas, punatulkku, talitiainen, jopa käpytikka on tiirauksen alla (naapuri ampuu tikkoja)

Joku pieni lintu (sanon sitä vauvalinnuksi) joka on ehkä hömötiainen tai hippiäinen, ja sen viereen pääsee jo metrin etäisyydelle ruokaa viedessä...niin tarkkaan tiiraan lintuja. Omasta ikkunasta, suuntana tarkoituksella sellainen, ettei vahingossakaan näe kyyläävää naapuria. Paitsi jos ne "seisoo" tiellä toljaamassa, tai pellolla.

• amadeus moz

tuttua täälläkin kyllä kyyliä löytyy ei katoava luonnonvara suomessa

• Piilona..t

Minulla on oma rauha. Asun puolenkilometrin verran päätiestä, omaa tietä ja vot kun on mukavaa, kun saa mennä vaikka alasti saunaan pihanperälle. Kukaan ei kattele!!! Oma tupa oma lupa, oma maa ei sen parempaa. Jos naapurit utlee oikein lähelle kyttäysmielellä niin voi käskee lähteen jos silt tuntuu. Son vain näin!

• Naapurin kamera

NYKYÄÄN ON NIIN HELPPO KYTÄTÄ IHAN VAIKKA EI OLE EDES KOTONA. ON NIIN HIENOT KAMERAT LIIKETUNNISTIMILLA OLEMASSA. KATELLA VAAN OLOHUONEEN TELKKARISTA MITÄ NAAPURI TEKEE. VITTU ETTÄ IHMISET ON SAIRAITA.KANNATTAS HANKKIA SE OMA ELÄMÄ !!!! Sorry kun huusin,mut raivostuttaa tälläinen touhu.

• KADE :)

Tuo se vasta on elämää ;)

• KANANPOJAT
        Naapurin kamera kirjoitti:

NYKYÄÄN ON NIIN HELPPO KYTÄTÄ IHAN VAIKKA EI OLE EDES KOTONA. ON NIIN HIENOT KAMERAT LIIKETUNNISTIMILLA OLEMASSA. KATELLA VAAN OLOHUONEEN TELKKARISTA MITÄ NAAPURI TEKEE. VITTU ETTÄ IHMISET ON SAIRAITA.KANNATTAS HANKKIA SE OMA ELÄMÄ !!!! Sorry kun huusin,mut raivostuttaa tälläinen touhu.

KAMERA ON HYYYVÄ,,,, OSTA ITTE,,

• Piilona..t

Kohta saa ostaa sateliittivalvontaan osakkuuksia. 20 ekuu kuukaisi niin sateliitti valvoo tilaasi ja katselet kanavalta 988 suorana montako naapuria on kuusivarkaissa???

• pelle sata

MUUTA MILJOONAKAUPUNKIIN, OLET ANONYYMI SIELLÄ!

• asia ok

mökillä eikä naapurit häiritte välillä kalastellaan!

• stasila
        asia ok kirjoitti:

mökillä eikä naapurit häiritte välillä kalastellaan!

se vasta kyttääkin kansalaiset toimii apureina niinkuin stalinin ryssälässä!!!

• Ethän sä ikkunoita

tarvii kun sä voit vahingossa ite kyylätä naapureta silloin kun haluut tietää et kuka sua taas kyylää.

• Nauttiaaaa

Naapurin nuorimies myös aina illalla kiikaroi. Nautin kun voin ikkunan edessä riisua ja voidella itseäni, hieroa rintojani ja muutenkin keimailla.

• piitnikki
        Nauttiaaaa kirjoitti:

Naapurin nuorimies myös aina illalla kiikaroi. Nautin kun voin ikkunan edessä riisua ja voidella itseäni, hieroa rintojani ja muutenkin keimailla.

Hierotko sää naisena omia rintojas?? Kähhh...

• kiikarikytät

Ja täällä Kaupungissa kutsumme heitä korttelipoliiseiksi. Niin se vaan on ja tulee aina olemaan. Mutta kun tiedät asiasta ja kuka ja milloin ja jos näät... vilkuttele. Hän tietää, että hänet on huomattu.

• Sormi haltuun!

Heh heh, minäpä kerran vilkutin. Keskisormella. Hahahahaaaa! Siinä oli kyylällä hankala paikka!

• "Syntipukki"

Joka kerrostalossa on kyttääjä. On myös "mustalammas", "syntipukki", joka saa
      muiden vihan ja agression osakseen. Pahimmassa tapauksessa hänet savustetaan pois talosta.

Sen jälkeen joku muu saa tuon roolin osakseen ja saman taakan kantaakseen.
      Usien hän on erilainen kuintalon muut asukkaat, joku joka elää omaa elämäänsä eikä ole
      tekemisissä talon muiden asukkaiden kanssa. Tai hän on joku jolle muut ovat kateellisia.

Ihmiset tarvitsevat tällaista "Jeesusta". Kun on joku joka kantaa muiden syyllisyyden, sillä silloin
      muiden on helpompi elää.
      Omat viat ja huonot puolen projisoidaan (heijastetaan) ulkopuolella johonkin toiseen. Se yksi ihmisen selviytymis mekanismeista. Ja se mikä tapahtuu yksilössä, tapahtuu myös yhteisässä ja jopa yhteiskunnassa ja valtiossa.

Näin oli kaikissa kerrostaloissa, joissa asuin.

Asuessani pientalossa tällaista en ole havainnut, vaikka kuka sitä tietää mitä seläntakana puhutaan ja puuhataan.

• jnhbgfvcdcfvb

Useimmiten puhutaan "selän takana". Vaikea keksiä muita vaihtoehtoja. Ne jotka eivät ymmärrä pitävät enemmän eläimistä kuin ihmisistä. Näissä asioissa syyllinen on yleensä valittaja itse.

• "samalla hissillä!"

Ymmärrän harmisi, mutta itsellä kyttä aivan naapurissa. Asun kerrostalossa ja naapurin "akka" asuu viereisen ovisilmän takana. Kun asunnosta poistuu porraskäytävään, niin rouvan ovi on silmänräpäyksessä auki ja erilaisia kysymyksiä ynnä uteluita sataa konekiväärin nopeudella! Mikään ei ole liian intiimiä tai henkilökohtaista kysyttäväksi. Tarvitaanhan pihan keskusteluja varten "vaihtareita" - muuten joku mehevä juoru voi mennä ohi korvien.

• Muuttakaa maalle! Täällä jos itse ei tiedä, mitä minulle kuuluu? Voi kysyä naapurilta.

• oksettavaa
        pekka49 kirjoitti:

Muuttakaa maalle! Täällä jos itse ei tiedä, mitä minulle kuuluu? Voi kysyä naapurilta.

yök!!!

• tutulle

sillä itse asun kerrostalossa ja kyllä täälläkin pidetään kirjaa kuka tekee mitäkin ja koska. Se on todella rasittavaa. Hankkisivat nuo kyttääjät oman elämän ja antaisivat muiden elää omaansa.

• mnbhg

Jotkut muuttavat muutaman vuoden välein. Saa muutenkin vaihtelua, eikä ehdi keskittyä kyttäämiseen.

• Minun´

kyttäämiseni väheni minimiin, kun äitini vaikutus väheni olemattomiin. Äitini toimi "sisäisenä tiedottajana" muille juoruämmille.

• vihainen koiranom.

meidänkin kerrotalo naapurit ovat kyttääjiä, aina kun käytämme koiria ulkona niin ollaan ikkunassa kyttäämässä, se tosiaan auttaa kun vilkuttelee sinne, menevät hyvin äkkiä muka matalaksi tai sälekaihtimet paukahtavat kiinni :D ja kaikilla muilla naapureillamme on ovisilmät, kuulen aina kun porraskäytävässä liikun kuinka väliovet aukeavat ja korva painautuu oveen kiinni... toisinaan näytän keskisormea vastapäiselle silmänreiästä kyttääjälle. oppiivatpahan perkele olemaan!

• Lissilude

Ei tontin suuruus mitään ratkaise,minulla on sellainen naapuri laittoi kameran ulkorakennuksen seinään.
      Se on käätyvää mallia ja etäohjattava.
      Vain ajan kysymys milloin teen rikosilmoituksen salakatselusta.

• Tee vaan

Toisen kotia ja pihapiiriä ei saa kuvata ilman lupaa. Se on kotirauhan häiritsemistä

• oksettavaa
        Tee vaan kirjoitti:

Toisen kotia ja pihapiiriä ei saa kuvata ilman lupaa. Se on kotirauhan häiritsemistä

kuvata. Käyvät tietyillä ehdoilla kakaran mukaan tarkistamassa pihan kunnon? Vai mikä lie syy-

Kakara on jo oppinut äitinsä tyylin, elikkä suu ei pysy kiinni hetkeäkään..joten aina kun ollaan poissa, naapurin koira "pääsee irti" ja sitä haetaan porukalla pois..

Jos kuvaat omaa pihaasi, ja runkkaava naapuri löytyy nauhalta, peräti kurkkimassa ikkunasta sisään, eikö jo ole asiaa jonnekkin virallisempaan paikkaan viedä tuota otosta?

• Edward Hendunen

Ei ainakaan maalla pääse kyttääjistä eroon. Kyttääminen on täällä maalla ihan pakollista muutenkin, sitä joutuu suorittamaan itsekin ihan tahtomattaan. Että miksikö? Täällä on paljon yhteistä, mitä hoidetaan yhteisesti ja käytön mukaan, tavallisin näistä on yksityistiet ja niiden käyttö.
      Kaikki maalla asuvat tietävät, ettei kukaan käytä mitään yksityistietä, jos asiaa käsitellään kokouksissa. Viime aikoina maalle on tullut paljon mm. hevostiloja, noita maatilojen talouskeskuksia joissa on pieni tontti. Taikka mm. pitopalveluja, jopa huvittelukeskuksia. Näille on yhteistä se, etteivät nekään käytä mitenkään näitä yksityisteitä, eivät asiakkaat kulje niihin, eivätkä kukaan muukaan.
      Jos sitten tiekokouksessa joku hieman uskaltaa epäillä tuot käyttämättömyyttä ja heittää jonkun määrän kulkijoita, hän pääsee heti kyttääjäksi, uhosipa kerran joku jopa jostain "Stasi-meininkistä". Siis täällä maalla menee pakostikin tämmöiseksi kyttäämiseksi, kun kukaan ei liiku missään ja hevosen kavioiden jälkiä ilmestyy tielle ja pihoihin, tai niitä autoja kulkee huvikeskukseen tai pitopalvelun juhliin, että mistä ne kulkijat tulee, avaruudestako? Uimarannalla ei käy kukaan, jos sitä pitäisi kunnostaa ja venevalkamassa ei luonnollisesti korjausten ja maksujen aikaan ole kukaan pitänyt venettä. On se nyt niin tarkkaa, yhtä kyttäämistä koko homma täällä asuminen, muutetaan kaupunkiin, niin ei tartte kyttäillä...

• oksettavaa

Hyvin on asiat, jo ton pakolllisuuden hyväksyy..täällä kyllä hyppää avaruudesta ties mitä tielle..

"Ei ainakaan maalla pääse kyttääjistä eroon. Kyttääminen on täällä maalla ihan pakollista muutenkin, sitä joutuu suorittamaan itsekin ihan tahtomattaan."

Ai joutuu vai..??? EI VOIS VÄHEMPÄÄ kiinnostaa mihin päin joku runkku heittää minkävaanpäänsä!

"Täällä on paljon yhteistä, mitä hoidetaan yhteisesti ja käytön mukaan, tavallisin näistä on yksityistiet ja niiden käyttö."

Meillä täällä on käytössä pelkkä naapurin "yksityistie" (ainut mahdolllisuus poistua omasta tuvastaan muualle autolla)" käytössä, muut eivät saa jalansijaa edes omalle postilaatikolleen ilman kyylää odottamassa vastassa: sitäkin pitää kytätä jatkuvasti. Ja miksi?

"Kaikki maalla asuvat tietävät, ettei kukaan käytä mitään yksityistietä, jos asiaa käsitellään kokouksissa."

Meillä tiepiiriin kuuluu useita "omistajia", elikkä maksajia, mutta tuo yksityisriesa ei ole kaikilla, vain lähinaapurilla.

Tie jää meidän osilta käyttämättömäksi jalan, vaikka sen käytöstä maksetaan tontin mukaan: ei voi ottaa askeltakaan ilman mätänevää peräpukamaa, joka roikkuu kuin lima vanavedessä aina kun erehdyt ulos.

Miksi jonkun pitää kytätä yksittäistä tienkäyttäjää, joka käyttää sitä jalan???

Toisaalta taas paikallistuottajien rekkakuorma jyrää yökausia ohi kenenkään kyttäämättä, rikkoo tienpinnan, kuorma on liiian suuri, liekö kyse perseennuoleskelusta?

Ehkä maalla kukaan normaalijärkinen ei liiku sen takia missään, kun joku aina kyttää liikkumista...poltan itse bensaa menemällä liikkumaan jonnekin muualle, useita kertoja viikossa. Vähintään yli kymmenen kilometriä siivu.

Sairasta, olen valmis jo muuttamaan korpeen, en kaupunkiin.

• psykiatri

Kyllä Suomalaisissa on näköjään jotain pientä skitsofreenikon tai ainakin epäluuloisen persoonallisuushäiriön vikaa, kun kaikki kuvittelee, että ihmiset seuraa, kyttää ja vainoaa. Tämä viestiketju on oiva esimerkki. Mä en ymmärrä, miten joku voi kuvitella olla olevansa niin mielenkiintoinen persoona, että kaikki ihmiset käyttäisivät noin paljon aikaa häneen. Tai sitten se on jokin salainen toive saada huomiota. Joka tapauksessa nyt kaikki mars lääkäriin ja sieltä saa pillreitä, jotka auttavat enemmän kuin paikan vaihto.

• Aika hyvä sinun nimim. psykiatri ? Toivottavasti et oikeasti ole. Ehkä sinun katsomus on melko pulueellista ja
        ymmärrät varmasti ettei koko suomen kansa ole ollut keskusteluissa mukana. Oikea ammatti henkilö kyllä ymmärtää , että tällaisissa keskusteluissa on tavallisia ihmisiä, mieleltään häiriöllisiä ja muuten vaan asioista kiinostuneita

• oksettavaa

Olen aika mielenkiinnoton, ainakin omasta mielestäni. Vanhahkokin jo..

Minkä hemmetin takia en enää jaksa vaivautua edes auringonpaisteeseen omalle pihalle nauttimaan keväästä tai kesästä, krapaamaan koiria, tai kaivamaan kastematojen täyttämää kasvimaata, tai poimimaan tontin laidalta rehevää mustaherukkapensaan saalista tulevan talven varalle?

Ajan mieluummin autolla koira kerrallaan kyydissä kirkolle (vähintään 24 kilometriä/reissu), jossa näen normaali-ihmisiä, joiden kanssa voi tutustua ja puhua mitä vaan, ja mukana oleva koira tottuu ihmeissään ihmisiin, jotka eivät hakkaa tai potki niitä, ja ovat innoissaan seuraavan päivänkin vielä. Ne suorastaan odottavat reissuja.

Sulla on varmaan hyvä olotila, jos pääset määräämään itsellesi psykiatrina "onnellisuuspillereitä"

Nauti niistä...

• dslf
    • Korvenpoika10

..naapureista..2km lähimpään naapuriin, en ole huomannut että olisin ollut valvonnan alaisena..tämä ainaki siis toimii..

• niin meilläpäin

kyttiä vaan ja siinäpä on toisille puheenaihetta jos oma elämä on niin tylsäääääää. ja sitte on naapureilta hyvä kysyä baari-iltojen jälkeen millon on kotiin palattu jos oma muisti on jääny narikkaan..

• että,jotta

että antaa vaan kytätä jos haluttaa, sillä hauskaahan sen pitäisi olla jos meikäläisen elämä jotakin kiinostaa. Ei minua ainakaan haittaa kunhan eivät silmille tule hyppimään. Onhan sekin tylsää elämää, että joutuisin kyttäämään kuka minua taas kyttää. Onhan se todella hyvä jos naapuri tietää asiani paremmin kuin minä jos sattuisi pieni muistikatkos. Älkää kytätkö niin ette huomaa teitäkää kytättävän!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• "vittuuntunut hlö"

kyylääjiin.. Ja niitä on joka puolella ja ainakin rivitalossa se mahtavaa ja helppoa vasta onkin. Jos etuovelta omasta asunnosta näkee myös muiden sisäänkäynnit eikä esteitä ole pahemmin. Sitä voi vaikka kyykkiä niin kuin eräs tekee ja tupakoi ja kyttää muiden tekemisiä pihalla. Ja takapihallakin on joku "saatanan" estradi kun toisen taloyhtiön pääovet on meille päin. Ja sieltä kyttäävät tänne päin aika usein mika tupakalla ja aika usein röökillä käydään n. puolen tunnin välein. Yritän olla välittämättä mutta aina ei jaksa niitä. Lisäksi naapurin bileet kuuluu hyvin seinän takaa yms. mölyt..
      Olen ruvennu jo etsimään jotain muuta asuntoa jossa ei ainakaan tupakan tumppeja tarvi kattella pihamaalla sekä toisten viidakkotakapihoja kun kaikki energia menee ryyppäämiseen vapaa-ajalla eiä muutan neliön pihaa viitti edes leikata tai muutakaan. Tulevat vain halvan vastikkeen perässä. Sekin vielä että talonmiesvuorojen aikana nuo juopot eivät vaivaudu tekeen edes yhteisiä alueita kun ei huvita ja parempaa tekemistä kuulemma riittää ..aina.
      Sitten täs yhtiös jää kaikki pihatyöt 3 eri osakkaan hoidettavaksi kun teinejä on muuttanut tänne niin paljon ja muita laiskoja.

• kaupungista

Muuta kaupunkiin, saat vaikka kuolla hakattuna katuojaan eikä ketään kiinnosta. Tervetuloa.

• "UHRI"

Tääl kans sama ongelma, voi ihan rauhas kysyy "ihanilt naapureilt" mitä meillä on tapahtunu, ne meinaan tietää paremmin ku me ite!!!!

• uris

Ikävä kyllä siskoni asuu miehensä kanssa naapuri tontilla.Minä pöljä vielä sen heille järjestin.Olemme asuneet 30v. naapuruksina.Miestäni ja minua ei kiinnosta tuon taivaallista heidän elämänsä.Näitä kiinnostaa sitäkin enemmän.Vahtivat keittiön ikkunasta koska mennään pihalle ja kun joku tulee meille kylään.Siskoni mies on "ammatiltaan" oikein juorujen juoruaja.Valehtelee meistä ihmisille kaikenlaista paskaa.Vuonna 2007 sanoin hänelle suoraan,hanki itsellesi elämä ja lopeta paskan puhuminen tai haastamme sinut oikeuteen.Vähäksi aikaa paskan puhuminen ja vahtiminen loppui kunnes alkoi uudestaan.Päätimme,että emme ole tietääksemme heidän kyttäilyistään.Teimme kauniin "näköala esteen" eli korkean aidan talomme kulmalta niin,ettei meille näe.Nyt siskoni ja ukkonsa hiippailevat milloin minkäkin puskan takana,eivät kuitenkaan näe,kuulevat kylläkin.Huvinsa kullakin.Kun lähdemme jonnekin pidemmäksi aikaa soittavat lapsillemme,minne olemme menneet.Lapsemme ovat sen verran fiksuja ja heittäytyvät "pöljiksi" etteivät muka tiedä missä olemme.Kaikkeen tottuu tai sitten ei... Hyvää kevättä kaikille!!!

• rauhaton sielu

Jep. Maailma on ylikansoitettu. Vielä kun asuisi helsingissä tai vaikka Luxemburissa. Moni luulis että lähiössä on rauhallista, mutta ei. Yleensä kyylä on semmonen 70-80v mummo, jonka mies on kuollu.

• Käynti lääkärissä

Voisi helpottaa.

• oman tien kulkija
        Käynti lääkärissä kirjoitti:

Voisi helpottaa.

Anna naapureiden kytätä mie asun maalla ei haittaa vaikka naapurit kyttäis En välitä Elämme omaa elämäämme. Miksi pitäisi olla niin kuin muut ja välittää mitä muut ajattelevat Ei kiinnosta =)

• oma elämä

sairaita, vainoharhaisia koko ketjun kirjoittajat. Kuka teistä vähäpätöisistä olisi kiinnostunut?

• papantappaja

Varsinkin vanhukset, joilla ei ole mitään tekemistä, kuin yrittää huolehtia taloyhtiön/asuinalueen asioista, kyttäävät ja valittavat pienimmistäkin asioista. Asun kerrostalossa, jossa suurin osa väestöstä on vanhuksia, ja sen voi tietää, kuinka he kiinnittävät huomiota uuteen, nuoreen asukkaaseen. Mitään ei voi tehdä rauhassa, vaan aina kotiin tullessa, huomaan kuinka ikkunaverhot heilahtavat.
        Pihalla kulkiessani olen huomannut, että "pappaseurat" juoruavat "mitä se tyttö on nyt taas tehnyt"...

Tähän ei auta mikään muu, kuin antaa asian olla. Jos tämä ns. kyylänaapuri valittaa teille jotain, sano sille suorat sanat tiukalla äänensävyllä, niin ettei uskalla tulla sanomaan mitään. Itse sanoin kerran suorat sanat tälle papalle, joka nyt kiertää minut kaukaa, eikä uskalla tunkea nenäänsä asioihini.

• kansansairaus

Siis, mitä sakkia täällä on? Ilmeisesti koko Suomen epäsosiaalisimmat yksilöt kirjoittelevat suomi24:lle. Onko nämä niitä samoja ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi voi lainkaan liittyä Facebookiin, kun sitten muut ihmiset näkevät heidän asiansa??

Mulla ei ole koskaan ikinä ollut sitä ongelmaa, että olisin kärsinyt naapurieni kyttäämisestä tai edes ajatellut, että jotakuta voisi minun elämäni kiinnostaa. Päinvastoin, mukavaa, jos ylipäätään on interaktiivisuutta naapurien kanssa.

Olen ihan järkyttynyt, että tällaisia ihmisiä on olemassa näin paljon.

• oksettavaa
        kansansairaus kirjoitti:

Siis, mitä sakkia täällä on? Ilmeisesti koko Suomen epäsosiaalisimmat yksilöt kirjoittelevat suomi24:lle. Onko nämä niitä samoja ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi voi lainkaan liittyä Facebookiin, kun sitten muut ihmiset näkevät heidän asiansa??

Mulla ei ole koskaan ikinä ollut sitä ongelmaa, että olisin kärsinyt naapurieni kyttäämisestä tai edes ajatellut, että jotakuta voisi minun elämäni kiinnostaa. Päinvastoin, mukavaa, jos ylipäätään on interaktiivisuutta naapurien kanssa.

Olen ihan järkyttynyt, että tällaisia ihmisiä on olemassa näin paljon.

vai vielä pitäisi liittyä facebookkiin?

Onko oma lehmä ojassa?

• 21

auta hehtaarin tontti, eikä kymmenkään, ainakaan sumiasissa. näitä kyttääjä kylähulluja on jo riesaksi asti joka paikassa.

• piipiloo

Ostin mökin pienen kylän laidalta,teitten risteyksestä,kaikkien näkyviltä.Ja koko ajan on sellainen tunne että silmiä on jokapuolella,taloihin ja mökkeihin on näköetäisyys ja kesällä-luojan kiitos- jonkun verran peittyy
      puskien taa.

Kaikki tuntevat kyllä minut,uuden asukkaan,mutta minä en heitä,enkä välitä yhtään,hainhan piilopaikkaa aikoinaan.Olisi pitänyt paeta vähän kauemmas,jonkun tien päähän,jossa mieluummin tuijottaisin vaikka ilvestä silmästä silmään kuin tunnetta siitä että siellä se naapuri istuu jakkarallaan ikkunan ääressä ja koko akan seuraa.
      Mutta eihän sitä tiedä kun ei tunne seutua ja välittäjä osasi niin puhua,ja halpaan menin.
      No,pääseehän siitä eroon,myy pois,sitten vaan taas alkaa kaikki alusta,huoh : ((

• baila baila :)

Joo. Se on ärsyttävää, kun ihmiset antaa uteliaisuudelle liikaa valtaa ja on kiinnostunu liikaa toisten ihmisten asioista. Sitten niitä puhutaan eteenpäi, päivitellään, mutta sellaiset ihmiset tahtoo olla hiljaa omista asioista. Terve uteliaisuus on hyvästä, mutta joku raja siinäkin täytyy olla. Liika on liikaa, oli sitten naapuri kuinka "omaperäinen veijari tahansa 8)".

Noille uteliaille kyylille:
      Eli jos mietitte kiikareiden hankkimista, muussa kuin lintujen bonkaus mielessä, niin miettikääpäs vielä kaks kertaa. Eipä toi kovin tasapainoisen ihmisen merkki ole. Jos toisen asiat kiinnostaa, niin voisi vaihtoehtoisesti tutustua häneen ja viettää aikaa hänen kanssa, samalla hän saa tietää mitä sinulle kuuluu. Tietenkin sen puskassa kyykkimisen vastineeksi voisi keksiä itselleen vaikka järkevän ja mukavan harrastuksen.

En tiedä mistä olen saanut sellaisen kuvan, että noi tuollaiset ihmiset on niitä, joiden omassa elämässä ei tapahdu mitään jännää, eikä ne uskalla avartaa omaa maailmankatsomustaan. Sen takia ne tekee toisen joka liikkeestä suuren numeron, kun ei välttämättä itse uskalla tehdä samoin. Hakee sillä muiden ihmisten hyväksyntää, vaikka itse elää kuin hiiri. Mene ja tiedä tuollaisten sielunelämästä, mutta luulisin että tuohon suuntaan se kallistuu.

• Todella kyllästynyt!

Ylipäätänsä suurin osa naapureista on täysiä mulkkuja ja ne pitäisi eliminoida mennen tullen. Pennut pihalla on hirviöitä ja sotkee ja rikkoo kaiken ja niitä ei saa komentaa ja jos sen tekee, niin vanhemmat alkaa vinkumaan, eikä itse tee asioille mitään, pääasia vaan, kun kalja maistuu ja saa juoruta muista paskaa ja tietää muiden asiat paremmin, mitä asianomaiset itse, sekä olla välillä kateellisia jostakin, vaikka jonkun toisen naapurin autosta. Kuinkas muutenkaan ja sitten siihen upouuteen autoon ilemestyy syviä naarmuja ties, kuinka monennen kerrran, kyllä vituttaa. Jos olisi mahdollisuus niin maalle muuttettaisiin itsekin tästäkin paska kaupungista, mieluiten korpeen!

• kytätty ja vainottu

Ite olen asunut aika monessa kaupungissa ja taloyhtiössä ja ne tyypit joilla ei ole minkäänlaista seksielämää; kyttäävät naapureita kellon ympäri. Ärsyttävintä on se että otan kotipihalla aurinkoa, niin naapurit kuljeskelee pihan toisella puolella olevalla pyörätiellä ja kuikkivat pensasaidan yli. Kaikille kyttääjille yhteistä on se huvittava seikka, ettei niillä ole kenelläkään minkäänlaista seksielämää, kuin ehkä itsensä kanssa. =D

• ss

Mikä estää muuttamasta ? Et selvästi sopeudu elämään siellä missä on elämää...onko kaikki muuten
        itselläsi hyvin ? Minä ainakin pelkäisin ihmistä , joka ajattelee tuolla tavalla.

• Kyttääjäminäkin

Miksi ihmiset suhtautuvat naapureihinsa kuin vihollisiin? Ja miksi jotkut luulevat elävänsä niin mielenkiintoista elämää, että "naapurti kyttää". Pitää itsekin olla jotenkin seurantatilassa, jos on aikaa ja mielenkiintoa seurata, että nyt ne taas kyttää.

Itsellä on kolme mökkinaapuria näköetäisyydellä. Mökki on ollut meillä 7 vuotta. Olemme tutustuneet naapureihin ja he ovat kaikki aivan ihania ihmisiä. Kaikki ovat hienotunteisia toisiaan kohtaan, mutta paljon ollaan yhdessäkin. Naapurin apu on ollut monessa kultaakin kalliimpi. Teemme pikku palveluksia toisillemme ja osallistumme toistemme talkoisiin. Naapureista on paljon iloa, ja kun pannaan pirskeet pystyyn, naapurit ovat mukana tottakai. Näin mökillä.

Uudella asunalueella rivitalossa Tampereella on toinen meininki. Naapurit hädin tuskin sanovat päivää toisilleen, vaikka on asuttu seinäkkäin 3 vuotta. Nuoret perheet /- 30 vuotta ovat todella töykeitä meille "vanhoille" (50v). Mitään yhteisöllisyyttä ei ole. Jopa omat pienet pihat jätetään hoitamatta ja yhteisiä piha-alueita roskataan ja sitten valitetaan, kun kukaan (?) ei tee mitään. Me, jotka 6 kuukautta kesäaikaan nautimme kivoista naapureista ja yhteisöllisyydestä, olemme varmaan niitä, jotka kyttää. Minäkin tunnustan katsovani tämän tästä ikkunasta ulos. Kun näen naapurin rouvan nakkaavan tupakantumpin ulko-oveni eteen, niin kyllä tekisi mieleni avata ikkuna ja sanoa sananen, mutta en viitsi - katson vain ikkunasta - siis kyttään.

• 18+9

Hiukan ristiriitainen viesti. Naapureihin ei saa suhtautua kuin vihollisiin muta silti valitat omista naapureistasi...

• Gröhöm

Oletko varma ettet vain ole harhaluuloinen?

• hullut naapurit

Joo, naapurit on perseestä jopa omakotitalossa. Koko ajan kyylätään ja kadehditaan ja matkitaan kaikkia hankintoja. Kaikki pihatyöt ajoittuvat sopivasti esimerkiksi silloin kun olemme itse pihalla tai meillä on vieraita. Kyllä siihen tottuu kun ei kiinnitä mokomiin pelleihin huomiota.

• mie vaan

Meilläpäin kyylänaapurit tulevat tekemään pihatöitä aina kun olen itse tekemässä jotain pihalla, kuten leikkaamassa nurmikkoa tai luomassa lumia. Toisaalta on ihan kiva jutustella, mutta kyllä se vähän sapettaa kun jotkut ovat siinä lähistöllä vaivihkaa pälyilemässä aivan kuin eivät ennen olisi ihmistä nähneet.

• asiasta tietävä
        mie vaan kirjoitti:

Meilläpäin kyylänaapurit tulevat tekemään pihatöitä aina kun olen itse tekemässä jotain pihalla, kuten leikkaamassa nurmikkoa tai luomassa lumia. Toisaalta on ihan kiva jutustella, mutta kyllä se vähän sapettaa kun jotkut ovat siinä lähistöllä vaivihkaa pälyilemässä aivan kuin eivät ennen olisi ihmistä nähneet.

Täälläpäin on vuorostaan naapurisopu sellaista että haravoidaan ja kolataan yhteisten kulkuväylien roskat ja lumet toisen oven eteen. Hän kun tekee matkatöitä. Hyppelehdi siinä sitten roskakasan yli kun tulet väsyneenä kotiin. Tässähän on selvästi kiusanteon motiivi taustalla.
        Löytyy naapurisovun takaa selvää kateuttakin, joten mitä sitä liikoja tutustumaan suomikateuteen pakollista määrää enempää.

• Mulkvistit

Mitä noista kyyläreistä haittaa on,itse asun ja elän järvenrannalla koko kesän,talven kaupungin keskustan tuntumassa,järvellä nakuilen ihan julkisesti ja kun heppi komee on-on siitäkin oma hyötynsä,viime kesänäkin kivaa seuraa sain "muka" vahingossa.Kuin sitä naapuria alkoikin kiinnostaan niin hitosti että tuli vallan paikanpäälle tarkistukselle,otettiin pientä alkoa ja siitä se nyt jatkuu uteliaisuus,,,,,,niin on kivaa tavata päivä,päivän jälkeen

• kyttää.

kumpaa? Minua ei ole koskaan kiinnostanut,kyttääkö minua joku,vai eikö kyttää? On perin merkillistä,että jotkut ihmiset kiinnittävät moiseen asiaan edes huomiota.

• niin tai näin

Ihminen on sosiaalinen eläin. Jos kommunikoit ihmisten kanssa, he ja sinä kommunikoivat edelleen toisten kanssa. Niin se vain menee... Itsestäsi on kiinni kuinka siihen reagoit

• ME

Meillä kyttääjä naapuri kyttäsi ja kyttäsi. Yrittämällä yritti löytää vikaa meistä. Teki jopa tekaistun ilmoituksenkin viranomaiselle. Asiat tarkastettiin (onneksi näin), eikä mitään sinnepäinkään vikoja meissä ilmennyt. Naapurit menettivät kasvonsa. Paha saa lopulta palkkansa. Onneksi!!

• Nokialla tapahtuu

eilen kun naapurin lihava akka joutu lähtemään kauppaan setvimään 13v.tyttärensä varkauksia.Yrittipä saada ex-ukkonsa setvimään asoita,vaikka ihan oikeuden kautta haki yksinhuoltajuutta.Onneks ex-ukko ei alkanut hommaan,vaan kuului kuittaavan ex-akalleen,jotta sinä olet yhja hänellä ei ole asian kanssa tekemistä.Kyseinen akka on aiheuttanut helvetisti riesaa tässä pikkukaupungissa muutenkin.Samanlainen kyylä ja juorukello kuin äitinsäkin.Nyt alkaa paha saada palkkansa ja SITÄ SAA MITÄ TILAA.(Tuon juorukellon äitskän lempilause).

• kyttäys problema

No asuppas täällä kerrostalossa. Monilla tosiaan ei tunnu olevan mitään muuta tekemistä kun valittaminen & kyttääminen, oli se sitten veden lorottamista tai muuta normaaliin elämään kuuluvaa ääntä. Eli todellakin klo 22.00 jälkeen ei saisi edes pönttöä vetää!

Jaan erään taannoisen tapahtuman myös teidän lukijoiden kesken: Eräänä päivänä sisarellani päätin "pestä" parvekkeen, eli puoli ämpäriä vettä ja kuurasin lattiaa.. Hetken ajan päästä alakerrasta alkaa kuulua tietysti pientä ininää = "Voisitko ottaa nuo jouluvalot pois kun ne osuvat minun amppeliin, että eiköhän noiden valojen aika ole jo ohi" (ensinäkin valoja voi pitää kesät talvet jos niin haluaa, ei ole hänen ongelma!) päätin sitten tarkastaa asian ja ei todellakaan edes hipaissut alakerran eukon amppelia tai mitään muutakaan hänelle kuuluvaa. No ei tässä mitään seuraava valituksen aihe oli: koska HÄN on nyt saanut kukkansa parvekkeelle niin miksi minun piti pestä parveketta? Hän vielä sitten sanoi että kun hänellä on sydänvika ja pitää palkata ulkopuolisia hoitamaan kukkansa kuntoon.. Kuvitteliko että vesi tulee hänen parvekkeelleen?!! Tarkistin vielä asian ja ei kyllä vesi menee ihan ränniä pitkin maahan! Mitä Helvettiä?!!
      No näpäytin sitten ja sanoin "että miten olisi semmonen palvelutalo ja ylin kerros niin ei varmasti tarvitse valittaa". En todellakaan käsitä mitä helvettiä tuollainen vanha eukko sitten asuu helsingin kaupungin vuokra-asunnossa jos on noinkin suvaitsematon normaalin arjen ääniin ynm. Aivan uskomatonta! No tämähän sitten pisti keittämään niin että päätin heitää ämpärillisen vettä parvekkeelle ja pakautin oven kiinni. Ja todellakan pistetäänpä jouluvalot päälle illalla niin että hän varmasti näkee ne!! Ihan turha tulla lässyttämään noin turhan päiväisistä asioista!! Tämä on vielä pientä: hän on myös valittanut siitä kun koira syö luuta niin että se "koputtaa" lattiaan.. Hahaha.. Ei voi olla todellista!! Todellakin en aio sietää moista käytöstä, eukko kuvittelee omistavansa koko talon, mutta no way. Pistetään samalla mitalla takaisin. HUOM! Asunnossa asuu 2 koiraa (useimmiten 1) Ja 1 henkilö! Hahaha, pidetään huoli että seuraava asukas on joko juoppo tai narkkari.

Ikävä kyllä tämä naapuri kyttäys ei kai tule koskaan päättymään. No ei voi muuta sanoa kun tälläisillä henkilöillä on erittäin tylsä elämä! Get a Life !

• fucking idiot

...muuttaa johonkin pieneen kylään? Eikä asua jossaa omakotitalo lähiössä kaupungin vieressä. Vitun idiotti!

• halla.

Kukahan se tässä on idiootti, kun kuvittelee olevansa vieläpä selvänäkijä.

• Vilikissa

Meidän luhtikäytävätalossa on ns. pihapoliisi joka käy kuuntelemassa avointen ikkunoiden takana. Erään miehen ikkunan takana hänellä oli jakkara että näki miehen sänkyyn. Sitten hän päästää kissansa ulos verukkeeksi niin voi mennä muihin portaikkoihin uteliaisuuttaan tyydyttämään ja muka kissaa hakemaan, Vili,Vili. Jopa jouluaamuna hänet on tavattu asuntojen ikkunoiden takaa. Hankkisi itselleen elämän ja jättäisi muut rauhaan. Kerran tulin asuntoautolla pihaan niin tämä juoksi jo sinne ikkunan taa kurkkimaan.
      Ja öisin liikkuu luhtiköytävillä ja raottelee postiluukkuja jos asunnossa on valot.

• Tyhää marinaa

Jo on aikoihin eletty. Kyttääjä kyttää ja kytättävä kyttää, eli toinen toistaan seuraa. Asiahan on nyt näin, jokainen saa seurata niin paljon kuin itse haluaa mitä ympäristössä tapahtuu, niin kauan kuin ei vahinkoa aiheuta. Voisittehan te käydä pyytelemässä toisianne kylään sillä tällä ns. kyttääjällä voi olla olo aika yksinäistä ja on etsimässä ehkä seuraa. Jos tilanne niin vaivaa, niin ostakaa saari ja soutuvene ja muuttakaa sinne, sinne tämä kyttääjä ei varmaankaan perässä ui. Kyllä olette ahdasmielisiä ihmisiä. Pankaa verhot kiinni päivälläkin, niin ei tarvitse kytätä mitä se kyttääjä kyttää tai ketä.

• nikkarimies

lähtee sisältä, älä ota stressiä muiden kyyläämisestä.

On sekin häiriintyneen merkki kun meinaa että minua kyylätään jatkuvasti.

• MÄ VAIN

JOO NE KYTTÄÄ JA JOS TULEE NIIDEN MIELLESTÄ "OUTOJA PIIPPUMIEHIÄ KYLÄÄN".NIIN EIKÖHÄN SOI JO POLIISIN PUHELIN JA TAAS PÄÄSEE VITUN KYYLÄ LAULAMAAN.NE PITÄIS LAITTAA KAIKKI JOHONKIN VITUN SAAREEN ASUMAAN.JOKAISELLE PIENI MÖKKI JA PARIT KIIKARIT NIIN PÄÄSIS KYTTÄÄMÄÄN MUITA VITUN KYYLIÄ JA SOITELLA VAIKKA RUOTSIN POLIISILLE JA KERTOA NIITÄ EPÄITYJÄ.RUOTSIN POLIISI ON MAAILMAN YKS PARHAITA TAATUSTI TUTKIMAAN NIIDEN KYYLIEN ILMOITUKSIA.SUKELLUSVENEISTÄ KUUMAILMAPALLOIHIN.JA TOTTA KAI NE VOI PYYTÄÄ RUOTSIN ARMEIJAN APUA SIINÄ VASTA VIIMEISEN PÄÄLLE VALIOJOUKKOJA

• januzk

älä itse kyylää.. jos kyyläät itsekkin niin huomaat että sinua kyylätään :D olen huomannut tuon itsekkin kerrostalossa asuessani.. kun ei katso muita, huomaa ettei muutkaan katso sinua..

• Määkii

Höh, hanki itsetunto, niin ei tarvitse välittää kyttääkö kukaan. Jos olet tyytyväinen elämääsi, on ihan sama mitä muut ajattelee tai tekee. Et sinäkään osaa kylillä kulkea katsomatta ketään.

• ELÄ JA ANNA MUIDENKI

MEITÄ IHMISIÄ ON MONEEN JUNAAN.JOTKUT SAAVAT TYYDYTYKSEN SIITÄ,KUN SAAVAT SEURATA NAAPUREIDEN ELÄMÄÄ.VARSINKIN JOS SE OMA ELÄMÄ ON TYLSÄÄ JA YKSINÄISTÄ.ASUN KAUPUNGISSA KERROSTALOSSA.EN PIITTAA VAIKKA MUN ELÄMÄÄ SEURATTASKIN.MINUN YSTÄVÄLLÄ ON MÖKKI METSÄN KESKELLÄ,EIKÄ NAAPUREITA LÄHELLÄ.NAUTIN OLOSTANI SIELLÄ LUONON RAUHASSA.VOIMME VAIKKA ALASTI JUOSTA PIHALLA.KAIKILLA EI OLE TÄTÄ MAHDOLLISUUTTA.ELÄ JA ANNA MUIDENKIN ELÄÄ..

• beast300

vois painua helvettiin nuo muitten asioitten levittäjät!

• JOKAPAIKAN VILJO

SANO KYTTÄÄ JÄLLE ETTÄ MENEE SINNE HEVON V.....UUN UUDELLEEN SYNTYY JOTTA EI TARVII MUITA KYTÄTÄ MÄ SANOIN YHDELLE KYTTÄÄ JÄLLLE NIIN LOPPU KYTTÄÄMINEN TAI POKSAUTA LÄHELLE HAULIKOLLA NIIN KYTTÄÄJÄ HÄIPYY...

• ökoiuhbygtfd

Nilsiäpä vasta kyyliä onkin täynnä.

• Mökkiläinen79

Tosiaan sattu mökilläni olemaan sellanen krooninen kyylääjä.
      Nostin sille ihan sanan varsinaisessa merkityksessä rautakangesta väännetyn huomautuksen. Ja menihän se perille. Koska muutoin vois huonomminkin käydä.

Pitkä ja sitkeä takaisin hiillostus tehoaa noihin pirun kyttääjiin. ne ei lopeta jos et itse ole pahempi. Ey kyttääjä vaan huomautat joka pilkun virheestä.

T. Näin me saimme rauhan.

• siis HALOO!!! Kyttäät sä sitä kyttääkö sun naapurit sua, meneehän se aika niinkiin,ounou!!

• tuo kuva "lööpissä" naurettava, siinähän on ihminen lintutornissa....

• työmyyrä_79

Kyllä niitä kyyliä on joka kylässä,täältäkin löytyy.... hankitaan liuta kakaroita ettei tarvi mennä töihin niin on sitte aikaa patsastella töissä käyvien vuorokausi rytmejä yms....ymmärrän kantasi TÄYDELLISESTI!!!

• Tööööt !

Jos ihmisellä on "liuta kakaroita" niin ei se ehdi seurata sun vrk-rytmiä. Kakaraliudan hoitamiseen tarvitaan paljon pitempi työpäivä kuin sinun kodin ulkopuoliseen työhösi. Että kumpikohan teistä oikeasti on se kyyläri ? Ymmärryksestä sinunlaistesi ei kannattaisi puhua mitään.

• 30 eevaa

Ei se varmaan ole aina kyttäämistä jos istuu ikkunassa. Voi olla sairas tai yksinäinen joka katselee ulos kuitenkaan mitään näkemättä,kuten minä. Olen ajatellut näin ja toivonut jos kaadun tai saan sairauskohtauksen soittavat apua. Mistä muuten tietää kyttäyksestä jos ei itsekkin kyttää kuka kyttää jos kyttää. Tässäkin keskustelulla apu saadaa aikaan. En häiryynny ,moikkaan vain

• Isoveli valvoo

ei valitettavasti riitä nyt tarpeisiisi, sehän ei oo ku pikkuinen läntti maata.
      Muuta Lemmenjoen kultamaille tee sinne valtaus ja pikkuinen mökki. Ei oo kyttääviä naapureita. Muita kuin viereisten valtausten kultakuumeiset hullut, jotka on vielä sitten vaarallisiakin lisäksi...

• kyllävaan

että on saanut kaltaistansa seuraa.

• 4711

Olen samaa mieltä, siinä suhteessa, että naapurit tietävävät minun asiani paremmin kuin itse.. Vaan kun opin ja ymmärsin, elämä aukesi. Asuin Ruotsin ja Norjan naapurissa, tulli-ihmisetkin tuli tutuksi, mielekkäästi
      t
      pelle

• ohö öhö

kyttäys automaatti toimii näin. se lukee kyttääjän silmät ja silmien katsetta tarpeeksi kauan kun kyttääjä kyttää kyttäysautomaattiin vaikka näin esim: 2 vuorokauden aikanana 2tuntia.eli jos katse on kohdistunut 2 vuorokauden aikana 2 tuntia kyttäysautomaattiin. kyttäysautomaatti räjähtää.tässä voisi kysyä miksi näinpäin-miksi ei kyttääjä poksahda.no siksi koska tarinaa pitää jatkaa.

• samalla mitalla

tee niin ettet välitä pätkääkään jos joku katselee....ja jos oikein tuijottaa ja huomaat niin kato vaikka itse silmät pyöreinä takasin,jos joku kiikareilla tiirailee,niin osta omat ja mene pihan laidalle näköselle kyyläämään...loppuu kyylääminen...:)

• SUPERJUNTTILA 3+1=4

ASUT VARMAAN JÄMSÄSSÄ

• khyylä . .

Kyttäämiseen on inhimillinen selitys:uteliaisuus ja sitten pelko lähimmäisistä.
      Totta on että asia on eräänlainen sairaus, mutta niin on sinunkin pelkosi että joku 'luulee' tietävänsä kaikki sinun asiasi.

Kun aika kuluu, tutustut varmasti muihinkin terveisiin ja saat selvää ketä muita tuo kyylää.
      Luultavasti sua tarkkaillaan ihan siitä syystä että olet uusi paikkakunnalla?

No kun homma alkaa arkiintua, menettää ne kiinnostuksensa, luultavasti kunnalle muuttaa uusia kiinostavampia tarkkailun kohteita? Kuka tietää.

Ilmiö on puhtaasti psykologinen, jos tarkkailu häiritsee niin ota asia puheeksi.

Jos kyylä ei ymmärrä puhu asiasta kylillä, että et tykkää kun on muut tarkkailemassa sinua.
      Ja laita kasvamaan kunnon pensaat tarkkailijan ja itsesi välille.

Mut joo, monet asiat kärjistyy lähes riidan asteelle kun niitä pyörittelee mielessään ja kokee olevansa uhri eikä asialle kykene muka tekemään mitään , niin kiukun ja väsymyksen jälkeen alkaa pikku piru heräämään meissä.

Heips.

• ...

Kuinka moni teistä kitisijöistä
      on tähän mennessä,
      ottanut jokaisen rokotteen kiltisti,
      syö jtn,masennuslääkkeitä,
      ei ole kuullutkaan uusista ruokalain säädöksistä,
      kuluttaa viihdettä,pelaa ym,
      uskoo lähes kaiken paskan jonka lehdestä lukee,
      kuvittelee politiikoilla olevan jtn,valtaa jne jne.

Jos vastasit yhteenkään kyllä olet menetetty sielu!

Aamu alkaa vauhdikkaasti:
      http://www.youtube.com/watch?v=Oyn0cmyKa3Q

Ja loppuu lyhyesti,mutta ytimekkäästi:
      http://www.youtube.com/watch?v=Ft7R5qp_NCE&feature=related

Aitoa uutisvirtaa:
      http://nwohavaintoja.blogspot.com/

• AAARGHH!!!!

tunge noi sun vitun kommenttis sinne minne ei aurinko paista!

• juuuh

Se on kyl vaan niin, et melkein joka paikassa niitä kyyliä on. Itellä on mökki keskellä metsää, jossa lähin naapuri on 1,7km päässä. se on hyvä paikka rauhottua. Ei kuulu liikenteen ääniäkään. Uimapaikkakin on vieressä ja savusauna. :)

• Metsänmörri

JOS OMASSA ELÄMÄSSÄ KAIKKI ON REILASSA EI TARVITSE SALATA OMAA ELÄMÄÄ MUILTAKAAN, KUTSUKAA NAAPURIT KYLÄÄN JA VIETTÄKÄÄ VAIKKA KIVA KRILLI-ILTA YHDESSÄ. ITSE OLEN YLI 60V EIKÄ MINUA OLE KYTTÄÄVÄT NAAPURIT KOSKAAN HÄIRINNYT JOTEN NAUTTIKAA YHTEISELLISYYDESTA JOSKUS SE NAAPURI VOI PELASTAA VAIKKA HENKESI.

• kjhgfds
        Metsänmörri kirjoitti:

JOS OMASSA ELÄMÄSSÄ KAIKKI ON REILASSA EI TARVITSE SALATA OMAA ELÄMÄÄ MUILTAKAAN, KUTSUKAA NAAPURIT KYLÄÄN JA VIETTÄKÄÄ VAIKKA KIVA KRILLI-ILTA YHDESSÄ. ITSE OLEN YLI 60V EIKÄ MINUA OLE KYTTÄÄVÄT NAAPURIT KOSKAAN HÄIRINNYT JOTEN NAUTTIKAA YHTEISELLISYYDESTA JOSKUS SE NAAPURI VOI PELASTAA VAIKKA HENKESI.

Siitä voivat nauttia ne jotka ymmärtävät oman etunsa. Naapurilla voi olla esim. traktori. Ystävistä on yleensä myös hyötyä.

• -Lonly Rider-

Minusta tuntuu kivalta kun naapurit puhuvat minusta tai valittavat tekemisistäni. Joku oikeasti käyttää aikaa minun tekemisieni miettimiseen ja ajattelee minua, tunnen itseni tärkeäksi. Tällainen yksinäinen poikamies.

• mä vain

Näin tässä yhtenä yönä oudon auton kotikulmilla.Tiedän merkin ja värin ja rekkarin kirjaimet.Naapurustosta varastettiin samana yönä talvirenkaat.Mutta kun kerran olen salakyttääjä,enpä viitsi ilmoitella poliisille.Näinkö kuuluu käyttäytyä?Etten saisi sitä kyttääjän leimaa?

• Bumbumbum

Sitähän minäkin. Koen itseni hyvin tärkeäksi, jos ihmiset ovat kiinnostuneita. Ja toisaalta elämässäni ei ole mitään niin ihmeellistä, etteikö sitä voisi muutkin tietää.

• EX paljasstadilainen

Moi, älä välitä elä niinkuin muita ei oliskaan auta jos pyydetään mutta älä kerro omista jutuista ulkopuolisille. Tämä on Stadilainen ohje olen ex stadilainen ja elän omakotialeella vaimoni kanssa joka on elämänsä alussa elänny pienellä paikkakunnalla ja hän kantaa myös huolta mitä mieltä meistä naapurit ovat. Minä yritän ohjeistaa että on paskan maku mitä mieltä naapurit ovat meidän menemistä,tulemisesta ja tekemisistä. Tästä samasta asiasta nimimerkki "eipä tarvi" antoi hyvän neuvon huijaa joskus omiulla keksityillä juoruilla porukan niin eiköhän nämä kyttäykset lopu kun huomaavat että pidät heitä pelleinä.
      Että silleen ole oma itsesi äläkä anna muiden häiritä omaa yksityisyyttäsi ja elämääsi.

• Iiiiih !

Pipipäistä, etten sanoisi sairasta. Omaa elämäänsä voi ja tulee elää ihan vapaasti "keksimättä juoruja ja huijaamatta" ihmisiä. Tällaisista ns. 'ohjeista' jää vain "paskan maku" elämään, viisas tietää, että naapurin mielipipiteillä ei ole mitään arvoa eikä tekoa omassa elämässä. Eikä se tarkoita sitä, että naapuria ei voisi huomioida, käsitellä ja kohdella ystävällisesti.

• Oma tupa, oma lupa

Valitettavasti juttu on kuule niin, että naapurin ongelmasta tässä ei ole kyse, vaan ihan sinun omastasi. Jos sinä vaivaannut siitä luulosta, että joku "kyttää ja arvostelee" sinun tekemisiäsi ja olemisiasi, niin naapurin kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Sinunlaisesi ihmiset voivat muuttaa / asua vaikka korvessa keskellä metsää ja silti tuntea että ahdistaa koska terve ajatus kanssaihmisistä puuttuu. Ihmisen "oma rauha" on ihmisen omassa päässä, mielessä, eikä siihen naapurilla eikä kenelläkään ole mitään valtaa eikä tekoa. - "Hehtaarin tontilla" asia ei muutu miksikään, se on niin pieni pläntti, että vaivasi jatkuu. Erämaa lienee oikeampi osoite sinun laisillesi.

• ammakamman

Asun kerrostaloalueella ja täällähän näkee suoraan vastapäätä olevan kerrostalon kämppiin jos ei pidä verhoja tai kaihtimia edessä. Itse en pidä kummastakaan, sillä haluan valon tulvivan kämppäämme niin on jotenkin viihtysämpää. Useaan otteeseen huomasin, kuinka vastapäätä olevassa huoneistossa eräs mies katseli suoraan keittiöömme. Lopulta se alkoi jo tuntumaan häiritsevältä ja kerran kun hän taas katsoi keittiöömme, pysähdyin ikkunan eteen ja tuijotin suoraan takaisin. Mies tuntui menevän hämillensä ja lähti ikkunan luota pois. Eipä ole sen jälkeen enää näkynyt. :)

• Gyttääjä

Kyttääjiä ja kyylääjiä on joka kerrostalossa. Yleensä nämä ovat iäkkäitä naisia. He seuraava kerrostalossa joka risauksen ja myös pihan tapahtumat.

• Tööööt !

Mitä sitten ? Miten se sinua vaivaa ? Vaikuttaako se jotenkin jokapäiväiseen elämääsi ? Miten ? - Elä ja anna toistenkin elää omaansa.

• ei-rollari
        Tööööt ! kirjoitti:

Mitä sitten ? Miten se sinua vaivaa ? Vaikuttaako se jotenkin jokapäiväiseen elämääsi ? Miten ? - Elä ja anna toistenkin elää omaansa.

Kyllä se vaikuttaa, usein nämä verhon takaa kurkkijat ovat rollaajia, leivättävät aivan perättömiä asioita ja luulevat sekä kuvittelevat mitä ihmeellisimpiä asioita talon asukkaista.

• Woi winde
        ei-rollari kirjoitti:

Kyllä se vaikuttaa, usein nämä verhon takaa kurkkijat ovat rollaajia, leivättävät aivan perättömiä asioita ja luulevat sekä kuvittelevat mitä ihmeellisimpiä asioita talon asukkaista.

Mutku terve immeinen huolehtii vain omista luuloistaan, tiedoistaan, tekemisistään ja olemisistaan niin mikäpä sie sitten olet siihen 'kyttääjään' verrattuna ?

• tarkastelija

Juu, tarkastelu ei ole kyttäämistä. Minäkin tutkin aina naapuritalon asukkaita. Olisi noloa jos kuolisi kotiinsa eikä kukaan huomaisi. Onneksi sain ostettua halvalla kiikarin. Sillä näen nimittäin. Ihmetyttää kun ihmisiä tulee kotiinsa usein aamuyölläkin. Silloin on pimeä ja meilläpäin on heikot katuvalot. Sen takia kaatuilevat vaikka taluttavatkin toisiaan. Aika moni näyttää olevan laiskoja ihmisiä kun ovat kotonaan päivät pitkät. Kyllä isännöitsijän pitäisi tuosta sanoa ainakin nuoremmille kun eivät sitten opi töitä tekemään.
        Jotkut ovat käyneet ihan kyttäämään minun ikkunoitani. Pidänkin verhot edessä ja vain pieni rako välissä.

• jhgfdsdf
        ei-rollari kirjoitti:

Kerro nyt ihan konkreettisesti. Tuollaiset peen jauhajat ovat kaikkein ikävimpiä naapureita.

• mnbvcxs

Liekö sattumaa, että naapurissasi on aina kyylä. Sitä sietää miettiä.

• Just näin

Hyvä huomio.

• kyttaaja

Katso ja tarkista seuraavasta osoitteesta ennakkoon millaisia ihmisiä osoitteen naapurissa on. Löytyy myös kalliita osoitteita ainakin helsingistä joissa on turpaanvedettäviä mulkkaajia...

• ,mäinä

sillee pillua,jos karvareuhka sen parempi,loppuu kyttäily

• paikkaakatsomatta

kiikarit ovat todella hyviä " Todella hyvä kiikari, kehui kaveri, naapurilla jääkaapissa grillattu
        broileri."
        näin se menee nykyisin, läpivalaistaan jo vastaantulijakin sekä kaveri, kännykällä kuvattaan missä
        vain ja mitä vain,
        parasta on itsesuojelu kotona hyvillä verhoilla ja kaihtimilla, jos heille näyttelee se luo vain innostusta,
        ei se auta, tai sitten ei ole moksiskaan jos ei mitään salattavaa ole.

• savolandia

ei auta kahden eikä kolmen hehtaarintontti, asun maalla ja juoruaminen ja kyttäys on sitä luokkaa että ei auttas kuin karistaa landetomut jaloista. Että voikin olla nää ns. alkuasukkaat v..maisia.

• Kallonkutistus avux

Jooo, muuta erämaahan. Mutta muista, että sielläkään et pääse ihteäs karkuun; sinua v-aa se, että naapurit ovat yhtä v-maisia kuin sinäkin.

"Pessimisti: ihminen, joka uskoo jokaisen olevan yhtä paha kuin hän itsekin ja vihaa heitä siksi." (G.B. Shaw)

• Paranoid?
        Kallonkutistus avux kirjoitti:

Jooo, muuta erämaahan. Mutta muista, että sielläkään et pääse ihteäs karkuun; sinua v-aa se, että naapurit ovat yhtä v-maisia kuin sinäkin.

"Pessimisti: ihminen, joka uskoo jokaisen olevan yhtä paha kuin hän itsekin ja vihaa heitä siksi." (G.B. Shaw)

Ihminen on utelias ja varovainen eläin.
        Kun omaan elinympäristöön saapuu uusi tulokas "tunkeilia" haluavat reviirin alkuperäiset asukkaat tietää millainen uusi asukas on. Ensimmäisten viikkojen aikana asukkaat saavat mielikuvan tästä uudesta tulokkaasta. Saatua mielikuvaa on jatkossa vaikea muuttaa. Myös tulokas voi provosoida omalla toiminnallaan ja tästä voi aiheutua väärinkäsityksiä.

Ei helvetti naapurissa vilahti valoa nyt pitää lopettaa kirjoittelu ja kaivaa kiikarit esiin. Saattaa olla että siellä harrastetaan okkulttisia menoja. Ei kai kukaan muuten näin myöhään hereillä olisi...

• hengissä...
        Kallonkutistus avux kirjoitti:

Ei siihen mitään kallonkutistajia tarvita. Itse pidän liian positiivisia ihmisiä teeskentelijöinä. Ei kukaan ole aina positiivinen. Myöskään naapuri ei ole aina sitä. Eli tavallaan olet oikeassa. Mitä pahaa siinä sitten on? Olemme erilaisia ihmisiä. Toiset vain pitävät vielä enemmän omasta rauhasta kuin toiset, eikä se tee heistä epäsosiaalisia kuten joku täällä kummeksui aivan silmät päästään.

Unelmoithan sinäkin varmasti jostakin? Miltä tuntuisi jos sanoisin että se on väärä unelma, vaikkei siinä olisi oikeasti mitään moralisoitavaa? Itseasiassa aika monen toive on saada elää rauhassa kuten tässä ketjussa tulee ilmi. Eri asia on, onnistuuko se koskaan. Mutta onhan sitä koko elämä aikaa yrittää.

• Näin...

Eihän sitä noista paskapäistä pääse missään eroon, mutta voihan heidät ainakin näköyhteyksistään eliminoida. Riittävästi välimatkaa, lisäksi vähän puskia ja avot.

• jhgfdg
        Näin... kirjoitti:

Eihän sitä noista paskapäistä pääse missään eroon, mutta voihan heidät ainakin näköyhteyksistään eliminoida. Riittävästi välimatkaa, lisäksi vähän puskia ja avot.

Pysy kanssa siellä puskassa, niin on kaikilla mukavampaa.

• pääsi puskaan
        jhgfdg kirjoitti:

Pysy kanssa siellä puskassa, niin on kaikilla mukavampaa.

"Kaikilla" ihi hii, me kaikki muut vastaan sinä. Olet tyypillinen kiusaaja.

• Ei paranormaalia
        Paranoid? kirjoitti:

Ihminen on utelias ja varovainen eläin.
        Kun omaan elinympäristöön saapuu uusi tulokas "tunkeilia" haluavat reviirin alkuperäiset asukkaat tietää millainen uusi asukas on. Ensimmäisten viikkojen aikana asukkaat saavat mielikuvan tästä uudesta tulokkaasta. Saatua mielikuvaa on jatkossa vaikea muuttaa. Myös tulokas voi provosoida omalla toiminnallaan ja tästä voi aiheutua väärinkäsityksiä.

Ei helvetti naapurissa vilahti valoa nyt pitää lopettaa kirjoittelu ja kaivaa kiikarit esiin. Saattaa olla että siellä harrastetaan okkulttisia menoja. Ei kai kukaan muuten näin myöhään hereillä olisi...

Ai noinko teilläpäin. Meilläpäin käydään sanomassa kädestä päivää ja kerrotaan siinä samalla nimi jne ... Mielikuva uudesta ihmisesta saadaan ensimmäisen minuutin aikana tavatessa, näin myyntikoulutuksessa opetettiin. Kannattaisiko käydä tutustumassa nenäkkäin ettei omat luulot ja mielikuvat pääse päällimmäisiksi, ne aiheuttavat väärinkäsitykset eikä kukaan normaali muodosta mielikuvaa mistään asiasta luulemalla ja mielikuvittelemalla.

• Etuoikeutettu
        hengissä... kirjoitti:

Ei siihen mitään kallonkutistajia tarvita. Itse pidän liian positiivisia ihmisiä teeskentelijöinä. Ei kukaan ole aina positiivinen. Myöskään naapuri ei ole aina sitä. Eli tavallaan olet oikeassa. Mitä pahaa siinä sitten on? Olemme erilaisia ihmisiä. Toiset vain pitävät vielä enemmän omasta rauhasta kuin toiset, eikä se tee heistä epäsosiaalisia kuten joku täällä kummeksui aivan silmät päästään.

Unelmoithan sinäkin varmasti jostakin? Miltä tuntuisi jos sanoisin että se on väärä unelma, vaikkei siinä olisi oikeasti mitään moralisoitavaa? Itseasiassa aika monen toive on saada elää rauhassa kuten tässä ketjussa tulee ilmi. Eri asia on, onnistuuko se koskaan. Mutta onhan sitä koko elämä aikaa yrittää.

Ihan totta niin. En moralisoikaan unelmaa olla ja elää kaukana kaikesta vaan sitä syytä, miksi niin halutaan. Toiset ihmiset ovat liikaa, jopa ajatus toisten olemassaolosta on liikaa. Kyyläys on jokaisen omien korvien välissä, ei missään muualla. Että joku viittii käyttää aikaa, vaivaa ja voimavarojaan moiseen tyhjään sairasteluun, mitä hyvää se tuottaa kenellekään.

Minä elän tällä sivulla käsiteltävää unelmaa jo, maalla metsän ja pellon laidassa, lähin naapuri ei näy. MUTTA en ma asu täällä sen takia, että naapurit ovat kuulo- ja näköetäisyyden kantamattomissa. Olen asunut kaupungissakin enkä vaivaantunut siellä seinänaapurista enkä muistakaan ihmisistä, päinvastoin.

• kumma.
        Etuoikeutettu kirjoitti:

Ihan totta niin. En moralisoikaan unelmaa olla ja elää kaukana kaikesta vaan sitä syytä, miksi niin halutaan. Toiset ihmiset ovat liikaa, jopa ajatus toisten olemassaolosta on liikaa. Kyyläys on jokaisen omien korvien välissä, ei missään muualla. Että joku viittii käyttää aikaa, vaivaa ja voimavarojaan moiseen tyhjään sairasteluun, mitä hyvää se tuottaa kenellekään.

Minä elän tällä sivulla käsiteltävää unelmaa jo, maalla metsän ja pellon laidassa, lähin naapuri ei näy. MUTTA en ma asu täällä sen takia, että naapurit ovat kuulo- ja näköetäisyyden kantamattomissa. Olen asunut kaupungissakin enkä vaivaantunut siellä seinänaapurista enkä muistakaan ihmisistä, päinvastoin.

Miksi sinä sitten asut maalla, metsän ja pellon laidassa rauhassa? Olosuhteiden pakosta vai? :) Taidat oikein kaivata niitä lähinaapureita, kun on noin asiat.

Ja itseasiassa, kerrostalossa kytätään mielestäni vähemmän kuin omakotialueella. Satun vain pitämään enemmän luonnonrauhasta.

• Päivänsäde & ...
        kumma. kirjoitti:

Miksi sinä sitten asut maalla, metsän ja pellon laidassa rauhassa? Olosuhteiden pakosta vai? :) Taidat oikein kaivata niitä lähinaapureita, kun on noin asiat.

Ja itseasiassa, kerrostalossa kytätään mielestäni vähemmän kuin omakotialueella. Satun vain pitämään enemmän luonnonrauhasta.

Mun koti on täällä ja myös 'juureni', olen paluumuuttaja. Ei mulla kaupunkirivarissa asuessa ollut mitään naapureita vastaan ja olen ihmisten kanssa tekemisissä nytkin päivittäin, työ ja muu elämä on ihan ihmisten ilmoilla. Ja jooo-o, luonnonrauha on yksi tärkeä pointti.

Mutta jos mulla olisi naapuri ihan vieressä, näkö- ja kuuloetäisyydellä, niin en pitäisi sitä pahana enkä vaivaantuisi ajatuksesta, että seuraileeko se mun tekemisiä vai ei. Mitä h-n väliiii !

• WeeRuus

Riippuu kyttääjästä! Meilläpäin arvosteltiin yhtä naista kyttääjäksi ja tutustuttuani häneen sain maailman parhaimman murhohälyttimen parin kaljapullon korvauksella, jotka tarjosin kesäaikaan hänen terassillaan. Ja jatkossa erinomaisen lemmikkihoitajan. Tiedän lomilta palatessani tasan tarkkaan mitä naapurustossa on tapahtunut tai kuka koetti oikoa pihani läpi yms, ja se on se hinta, minkä tietysti eniten maksan, mutta kyylän ei aina tartte olla huono asia.

• Hah !

"Kyyläys" on kyllä aika ruma nimi naapuriavulle. Mitä sinä "maksat eniten" ?

• kyttttääjä

Kiva kun täällä meitä naapurin kyttääjiä haukut :(
      Minusta on oikein mukavaa hieman urkkia mitä naapurit tekevät :)
      onneksi asun kerrostaloalueella ja täältä on hyvät näkymät :) mutta muuta toki sinne metsän keskelle jos halua meistä päästä eroon :)

• kyttääjä nro 2

Hyvät ihmiset älköö olko noin tuomitsevaisia meitä kyttääjiä kohtaan! Eikös se ole ihan mukavaa että edes joku välittää tekemisistäsi :) yritämme vain osoittaa naapureillemme, että: "hei, kyllä susta välitetään, jos ei muut, niin me ainakin : )" Ja yhtä laillahan tekin kyttäätte naapureitanne, ettehän muuten huomaisi että ne kyttäävät, ellette itsekin katso naapuriin :) että mites nyt suu pannaan!!

• Kyylä81x
        kyttääjä nro 2 kirjoitti:

Hyvät ihmiset älköö olko noin tuomitsevaisia meitä kyttääjiä kohtaan! Eikös se ole ihan mukavaa että edes joku välittää tekemisistäsi :) yritämme vain osoittaa naapureillemme, että: "hei, kyllä susta välitetään, jos ei muut, niin me ainakin : )" Ja yhtä laillahan tekin kyttäätte naapureitanne, ettehän muuten huomaisi että ne kyttäävät, ellette itsekin katso naapuriin :) että mites nyt suu pannaan!!

Löysin tälläisen systeemin pari päivää sitten ja olen tehnyt muutaman tunnin pelaamisella jo yli 200 euroa rahaa! Klikkaa http://taitopeli.info/ !

• haistappa
        Kyylä81x kirjoitti:

Löysin tälläisen systeemin pari päivää sitten ja olen tehnyt muutaman tunnin pelaamisella jo yli 200 euroa rahaa! Klikkaa http://taitopeli.info/ !

kyylä 81x // älä poikkea aiheesta, peliriippuvainen.

• oksettavaa
        Kyylä81x kirjoitti:

en todellakaan klikkaa!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe