APUA

Hädässä

Nyt tarvis tietää onko pyörään tehtävä huoltoa kun viime kesänä siihen tuli kilometrejä vain 6000km?? Onko pakko vaihdattaa öljyt ja nesteet? Venttiilit kyllä ajattelin säädättää. Paljonko säädättäminen yleensä maksaa?

9

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjr2008

olisi kannattanut vaihtaa ne öljyt jo syksyllä ennen talviseisontaan laittamista, mutta viimeistään nyt.

• sama kuin ensimmäine

aivan, olisi pitänytkin. Mutta eihän ne ole menneet miksikään kun ajettu ei niillä öljyillä juuri nimeksikkään!!!

• wertyuioåpoiu
        sama kuin ensimmäine kirjoitti:

aivan, olisi pitänytkin. Mutta eihän ne ole menneet miksikään kun ajettu ei niillä öljyillä juuri nimeksikkään!!!

Venttiilit kannattaa säätää sillon kun ohjekirjan mukaiset kilometrit on täynnä, ei niitä jokavuosi tarvitse säätää. Samoin öljyt moottoripyörän valmistajan ohjeen mukaan, mielummin vaikka 1000 km ennen kuin km täynnä. Et kertonut pajonko niillä öljyillä on ajettu?!

• minä taas
        wertyuioåpoiu kirjoitti:

Venttiilit kannattaa säätää sillon kun ohjekirjan mukaiset kilometrit on täynnä, ei niitä jokavuosi tarvitse säätää. Samoin öljyt moottoripyörän valmistajan ohjeen mukaan, mielummin vaikka 1000 km ennen kuin km täynnä. Et kertonut pajonko niillä öljyillä on ajettu?!

niillä öljyillä on ajettu sen 6000 km.

• vaihda vaan öljyt
        minä taas kirjoitti:

niillä öljyillä on ajettu sen 6000 km.

Kannattaa vaihtaa öljyt, 6000 km on aika paljon ajettu mootoripyörän öljyillä, koska autoon verrattuna öljytilavuus on pieni ja samat oljyt on kytkimessä, sekä vaihteistossa.

• kolkytjarisat
        sama kuin ensimmäine kirjoitti:

menekään. Koneelle, lähinnä laakereille ei pidemmän päälle tee hyvää öljyyn kertyneet epäpuhtaudet jotka talven muhivat myllyssä paikallaan. Sieltä löytyy melko mielenkiintoisia ainesosia..
        Moottoripyora.orgissa on hyvä tarina aiheesta "miksi öljyt vaihdetaan syksyllä".
        Jarrunesteiden vaihto taas tuntuu turhalta kun "eihän nekään mene miksikään". Jarruneste imee kosteutta itseensä ja ajan mittaan sitten jarrusylkät ja männät hapettuvat kosteuden ansiosta ja tiedossa on jarrujumppaa. Jäähdytinnesteiden vaihdossakin on samansuuntaisia kommervenkkejä. Se menettää ominaisuuksiaan, kuten korroosionesto. Pakkaskeston kanssa ei niinkään tarvitse olla huolissaan, riippuen toki talvikäytön määrästä tai seisontapaikan lämpötilasta.

• niin.
        vaihda vaan öljyt kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa öljyt, 6000 km on aika paljon ajettu mootoripyörän öljyillä, koska autoon verrattuna öljytilavuus on pieni ja samat oljyt on kytkimessä, sekä vaihteistossa.

Mistähän tuokin käsitys on peräisin.
        Minulla on Suzuki 500 ja Toyota Avensis kahden litran koneella ja kummankin koneeseen kaadetaan 4 litraa öljyä.

• <<GHR>>

Öljynvaihdon kyllä ymmärrän mutta mitä NESTEITÄ olit ajatellut vaihtaa??????? : o

• Jarrunesteet

Nesteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe