Nyt tarvis tietää onko pyörään tehtävä huoltoa kun viime kesänä siihen tuli kilometrejä vain 6000km?? Onko pakko vaihdattaa öljyt ja nesteet? Venttiilit kyllä ajattelin säädättää. Paljonko säädättäminen yleensä maksaa?
APUA
9
348
Vastaukset
- fjr2008
olisi kannattanut vaihtaa ne öljyt jo syksyllä ennen talviseisontaan laittamista, mutta viimeistään nyt.
- sama kuin ensimmäine
aivan, olisi pitänytkin. Mutta eihän ne ole menneet miksikään kun ajettu ei niillä öljyillä juuri nimeksikkään!!!
- wertyuioåpoiu
sama kuin ensimmäine kirjoitti:
aivan, olisi pitänytkin. Mutta eihän ne ole menneet miksikään kun ajettu ei niillä öljyillä juuri nimeksikkään!!!
Venttiilit kannattaa säätää sillon kun ohjekirjan mukaiset kilometrit on täynnä, ei niitä jokavuosi tarvitse säätää. Samoin öljyt moottoripyörän valmistajan ohjeen mukaan, mielummin vaikka 1000 km ennen kuin km täynnä. Et kertonut pajonko niillä öljyillä on ajettu?!
- minä taas
wertyuioåpoiu kirjoitti:
Venttiilit kannattaa säätää sillon kun ohjekirjan mukaiset kilometrit on täynnä, ei niitä jokavuosi tarvitse säätää. Samoin öljyt moottoripyörän valmistajan ohjeen mukaan, mielummin vaikka 1000 km ennen kuin km täynnä. Et kertonut pajonko niillä öljyillä on ajettu?!
niillä öljyillä on ajettu sen 6000 km.
- vaihda vaan öljyt
minä taas kirjoitti:
niillä öljyillä on ajettu sen 6000 km.
Kannattaa vaihtaa öljyt, 6000 km on aika paljon ajettu mootoripyörän öljyillä, koska autoon verrattuna öljytilavuus on pieni ja samat oljyt on kytkimessä, sekä vaihteistossa.
- kolkytjarisat
sama kuin ensimmäine kirjoitti:
menekään. Koneelle, lähinnä laakereille ei pidemmän päälle tee hyvää öljyyn kertyneet epäpuhtaudet jotka talven muhivat myllyssä paikallaan. Sieltä löytyy melko mielenkiintoisia ainesosia..
Moottoripyora.orgissa on hyvä tarina aiheesta "miksi öljyt vaihdetaan syksyllä".
Jarrunesteiden vaihto taas tuntuu turhalta kun "eihän nekään mene miksikään". Jarruneste imee kosteutta itseensä ja ajan mittaan sitten jarrusylkät ja männät hapettuvat kosteuden ansiosta ja tiedossa on jarrujumppaa. Jäähdytinnesteiden vaihdossakin on samansuuntaisia kommervenkkejä. Se menettää ominaisuuksiaan, kuten korroosionesto. Pakkaskeston kanssa ei niinkään tarvitse olla huolissaan, riippuen toki talvikäytön määrästä tai seisontapaikan lämpötilasta. - niin.
vaihda vaan öljyt kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa öljyt, 6000 km on aika paljon ajettu mootoripyörän öljyillä, koska autoon verrattuna öljytilavuus on pieni ja samat oljyt on kytkimessä, sekä vaihteistossa.
Mistähän tuokin käsitys on peräisin.
Minulla on Suzuki 500 ja Toyota Avensis kahden litran koneella ja kummankin koneeseen kaadetaan 4 litraa öljyä.
- <<GHR>>
Öljynvaihdon kyllä ymmärrän mutta mitä NESTEITÄ olit ajatellut vaihtaa??????? : o
- Jarrunesteet
Nesteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17933viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779