Ira¤, kun on vappu kohta tulossa,niin voisitko ravintola-alan ihmisenä laittaa tänne vaikkapa tippaleipien tai munkkitaikinan ohjetta, jos muuta tulee mieleen laita. Mukavaa lukea kun joku laittaa oikein hyvä ruoka-ohjeen.
Vappuherkkuja
65
907
Vastaukset
- ira¤
laitan graavia lohta.itse suolallua.sekä paistettua lohta.Sima jo porisee pulloissa.Olen pojalla niin ei ole ohjeita täällä.Leivomme munkkeja.ja tippaleipiä.Vapputipu leivokset,ja tietty vapunpäivänä leikkelelautanen,ja kraavialohta.Pirtelöt jälkiruoaksi.Lohikiusaus tietty helpompi laittaa suurelle porukalle,ellei jaksa ostaa kaupasta pakaste perunasipuli sekoituksen,lohta,ja kermaa,ja jo on herkullista,mikäli rahat riittää olisi ihanat pihvit paikallaan naudanlihasta,hyvin riiputetusta.,ja vaikka valkosipuliperunat.Siihen vielä joku ihana salaatti.Marjarahkakin on mukava jölkiruoka,siihen kelpaa pakastetut marjatkin.
- Nälkä tulee
Nam,hyviä ruokaideoita, johan tulee nälkä, vielä voiko munkkeja paistaa tavallisesta pullataikinasta, ajattelin tehdä niin. Simaa varten olen hankkinut kaiken tarvittavan, taidan laittaa siman huomenna.
- ira¤
Nälkä tulee kirjoitti:
Nam,hyviä ruokaideoita, johan tulee nälkä, vielä voiko munkkeja paistaa tavallisesta pullataikinasta, ajattelin tehdä niin. Simaa varten olen hankkinut kaiken tarvittavan, taidan laittaa siman huomenna.
laittaa vielä.10l.lammitettyä vettä.Raasta 3-4 sitruunankuori raastin raudalla.Purista siptruunoista mehu.Fariini sokeria puoli kiloa,samoin tavallista sokeria.Lopuksi,kun sima on jäähtynyt käden lämpöiseksi,laita 1tl.hiivaa.Anna olla ämpärissä päivän,pari.Siivilöi,ja pullota.Rusinoita voit laittaa niin tiedät koska sima on valmista.Ei muuta,kun naamarit päälle.Munkkeihin olen lisännyt pikkasen kardemummaa,tulee kivemman makuisiksi.Vartio tarkkaan ettei syty tulipaloa.
- Kiitos ohjeista
ira¤ kirjoitti:
laittaa vielä.10l.lammitettyä vettä.Raasta 3-4 sitruunankuori raastin raudalla.Purista siptruunoista mehu.Fariini sokeria puoli kiloa,samoin tavallista sokeria.Lopuksi,kun sima on jäähtynyt käden lämpöiseksi,laita 1tl.hiivaa.Anna olla ämpärissä päivän,pari.Siivilöi,ja pullota.Rusinoita voit laittaa niin tiedät koska sima on valmista.Ei muuta,kun naamarit päälle.Munkkeihin olen lisännyt pikkasen kardemummaa,tulee kivemman makuisiksi.Vartio tarkkaan ettei syty tulipaloa.
Kiitos, kokeilenpa tuota kardemummaa, kyllä se itse tehty sima on hyvää.
- ira¤
Kiitos ohjeista kirjoitti:
Kiitos, kokeilenpa tuota kardemummaa, kyllä se itse tehty sima on hyvää.
ostettu sima on esanssilla maustettu,ei pisaraakaan sitruunaa,keinotekoisen makuista.Heh tulipa mieleeni,jos ryyppäisin antsisin siman porista niin kauan,jotta menisi päähän:)Vappuhuppeli heh.
- Halpa hupi
ira¤ kirjoitti:
ostettu sima on esanssilla maustettu,ei pisaraakaan sitruunaa,keinotekoisen makuista.Heh tulipa mieleeni,jos ryyppäisin antsisin siman porista niin kauan,jotta menisi päähän:)Vappuhuppeli heh.
Kyllähän jotkut antavat siman käydä niin kauan, että menee päähän, tulee halvaksi.
- tarvi..
ira¤ kirjoitti:
Et tarvi enää terästettyä simaa...
- Taas kiusanteossa
tarvi.. kirjoitti:
Et tarvi enää terästettyä simaa...
Taas sama herjaaja.
- ira¤
Taas kiusanteossa kirjoitti:
Taas sama herjaaja.
olla jurrissa.
- vappu.
Halpa hupi kirjoitti:
Kyllähän jotkut antavat siman käydä niin kauan, että menee päähän, tulee halvaksi.
enää vappuun mennessä ehdi käydä sima niin kauaa,ettäpäähän menisi:-))
- se on
ira¤ kirjoitti:
olla jurrissa.
Olisihan se ainakin vaihtelua.
Taitaa kuitenkin olla niin, että juopottelut on juopoteltu. - ehtii
vappu. kirjoitti:
enää vappuun mennessä ehdi käydä sima niin kauaa,ettäpäähän menisi:-))
Pullo Koskenkorvaa ja pari rusinaa.
- 2+15
ehtii kirjoitti:
Pullo Koskenkorvaa ja pari rusinaa.
tämä oli päivän paras:-)))))))
- 10+9
ira¤ kirjoitti:
Missä viipyvät iran herkullisten ruokien ohjeet? Kun aina kehut kuinka taas laitoit herkullista ruokaa pojallesi. Et sitten viitsinyt yhtään ohjetta meille kirjoittaa! Olet niin itsekäs, ettet anna edes ohjeita toisille!
- Marita.
10+9 kirjoitti:
Missä viipyvät iran herkullisten ruokien ohjeet? Kun aina kehut kuinka taas laitoit herkullista ruokaa pojallesi. Et sitten viitsinyt yhtään ohjetta meille kirjoittaa! Olet niin itsekäs, ettet anna edes ohjeita toisille!
jo olla,netissä on ruokaohjeita ihan riittämiin,samoin kaikissa aikakausi lehdissä.
Rauhoittukoon nyt ira¤ taas:-))
- ira¤n ystävä.
linkistä,sieltä löytyy vapuksi vaikka mitä:)))
- ira¤
ira¤n ystävä. kirjoitti:
linkistä,sieltä löytyy vapuksi vaikka mitä:)))
30v.asti,näin mitä se tekee perheessä,alkaa vihaamaan tuollaista lässykkää,ja piti olla ihan kuin ei olisi mitää vialla.Kun laädin vaatekasseineni lapsen kanssa pois,Sain monia uusia ystäviä,joista jokainen otti ainakin kaljaa tai lonkeroa.Saunasta tultua otin minäkin pullon kylmää kaljaa ja jopa maistui hyvälle.Ajattelin kuitenkin lapsiani,jotta heillä olisi raitis elämä.Enään en ole vuosikausiin dokannut,enkä koskaan dokaakkaan,siitä ei tule kun morkkis,ja viimeisetkin rahat menevät.
- ira¤n ystävä
ira¤ kirjoitti:
30v.asti,näin mitä se tekee perheessä,alkaa vihaamaan tuollaista lässykkää,ja piti olla ihan kuin ei olisi mitää vialla.Kun laädin vaatekasseineni lapsen kanssa pois,Sain monia uusia ystäviä,joista jokainen otti ainakin kaljaa tai lonkeroa.Saunasta tultua otin minäkin pullon kylmää kaljaa ja jopa maistui hyvälle.Ajattelin kuitenkin lapsiani,jotta heillä olisi raitis elämä.Enään en ole vuosikausiin dokannut,enkä koskaan dokaakkaan,siitä ei tule kun morkkis,ja viimeisetkin rahat menevät.
ei kannata ottaa sitä ensimmäistäkään ja sitäpaitsi alkoholi ei sovi yhteen käyttämiesi lääkkeiden kanssa:)
- oikein...
ira¤n ystävä kirjoitti:
ei kannata ottaa sitä ensimmäistäkään ja sitäpaitsi alkoholi ei sovi yhteen käyttämiesi lääkkeiden kanssa:)
Jos joskus on ollut alkoholiongelma ei tosiaankaan kannata ottaa sitä yhtäkään. Siitä se putki voi taas alkaa.
- ex-syöpäpotilas.
ira¤n ystävä kirjoitti:
että ihmiset ottaa vähän alkoholia vappuna,ei liene kovin vaarallista,ainakaan jos ei laita ihan ranttaliksi.
Pari lasia kuohuviiniä kevään kunniaksi ei tee pahaa kenellekään,iloon sitä otetaan vappuna,ei suruun.
Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille. - tekee///
ex-syöpäpotilas. kirjoitti:
että ihmiset ottaa vähän alkoholia vappuna,ei liene kovin vaarallista,ainakaan jos ei laita ihan ranttaliksi.
Pari lasia kuohuviiniä kevään kunniaksi ei tee pahaa kenellekään,iloon sitä otetaan vappuna,ei suruun.
Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille.Pari lasia kuohuviiniä tekee pahaa alkoholistille.
- paniquelle.
ex-syöpäpotilas. kirjoitti:
Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille.toivottelen hyvää keskiviikko-iltaa. Ja kyllä, kuohari on jo ostettu vappua silmällä pitäen. Meillä on jo liki 20 v perinne mennä saman ystäväpiirin kanssa Ullanlinnan mäelle.
- Cava.
tekee/// kirjoitti:
Pari lasia kuohuviiniä tekee pahaa alkoholistille.
kuohari ei sovi alkoholistille, ei mikään alkoholipitoinen, sehän on selvä asia. Onko tässä ketjussa sitten joku alkoholiongelmainen kenties kirjoitellut?
- 5+11
Cava. kirjoitti:
kuohari ei sovi alkoholistille, ei mikään alkoholipitoinen, sehän on selvä asia. Onko tässä ketjussa sitten joku alkoholiongelmainen kenties kirjoitellut?
Ei ole alkoholisteja tietääkseni mutta jossain kirjoituksessa sanottiin, että pari lasia kuohuviiniä vappuna ei tee pahaa kenellekään.
- alkoholistin lapsi.
5+11 kirjoitti:
Ei ole alkoholisteja tietääkseni mutta jossain kirjoituksessa sanottiin, että pari lasia kuohuviiniä vappuna ei tee pahaa kenellekään.
joka niin kirjoitti,ei ole mitään tietoa tai kokemusta alkoholismista,alkoholistihan ei voi ottaa yhtä oluttakaan,se olisi kai sitten menoa.
Isäni oli alkoholisti,piti välillä jopa vuoden tauon eikä ottanut tippaakaan.
Mutta jos sai vaikka yhden lasillisen viiniä niin siitä alkoi taas uusi ryyppy putki joka jatkui ja jatkui..
En suosittele yhdellekään alkoholi ongelmaiselle edes yhtä lasia kuohuviiniä...ei edes vappuna. - syöpäpotilas.
paniquelle. kirjoitti:
toivottelen hyvää keskiviikko-iltaa. Ja kyllä, kuohari on jo ostettu vappua silmällä pitäen. Meillä on jo liki 20 v perinne mennä saman ystäväpiirin kanssa Ullanlinnan mäelle.
vietin monta vappua aiemmin,mutta tänä vappuna en taida jaksaa,kyllä kuohari ja juhliminen on paikallaan ainakin vappuna:)))))
- tippaleipä:)
linkistä, sieltähän löytyi tippaleipien ja munkkien ohje,niitä kaipasinkin aloittajan kyselyn mukaan:)
- ira¤
alkoholistin lapsi. kirjoitti:
joka niin kirjoitti,ei ole mitään tietoa tai kokemusta alkoholismista,alkoholistihan ei voi ottaa yhtä oluttakaan,se olisi kai sitten menoa.
Isäni oli alkoholisti,piti välillä jopa vuoden tauon eikä ottanut tippaakaan.
Mutta jos sai vaikka yhden lasillisen viiniä niin siitä alkoi taas uusi ryyppy putki joka jatkui ja jatkui..
En suosittele yhdellekään alkoholi ongelmaiselle edes yhtä lasia kuohuviiniä...ei edes vappuna.mies ryyppäsi porukoissa n,20v.Olipa kiva katsoa kun toinen on kuin muusta maailmasta.Monet kerrat kun hän sammui kaadoin raanaan hänen kossupullonsa,ei muistanut aamulla niin paljoa ryypänneensä.Minä en juonut nuoruudessani lainkaan,se harmi mikä siitä tuli oli kauheata.Olin päättänyt etten toista miestä ota milloinkaan.
- voi, voi
täällähän niitä on, samoin monesta muusta paikkaa löytyy:
http://www.kotikokki.net/- ira¤
kännejä,elän todellista elämää kipuineen keikkineen,ei viina suruja vie.
- 12+5
ira¤ kirjoitti:
kännejä,elän todellista elämää kipuineen keikkineen,ei viina suruja vie.
Olen kuullut että simakaan ei olisi suositeltua kun on hiivapohjainen,kenellä alkoholi ongelma.
Tämä siksi että ymmärretään olla tarjoamatta tätäkin tuotetta.
Muuten ottakaa vaan kuoharit keväälle ja työn sankareiden kunniaksi
Ei kenenkään sohvafirman kunniaksi - yhöksäntoista
12+5 kirjoitti:
Olen kuullut että simakaan ei olisi suositeltua kun on hiivapohjainen,kenellä alkoholi ongelma.
Tämä siksi että ymmärretään olla tarjoamatta tätäkin tuotetta.
Muuten ottakaa vaan kuoharit keväälle ja työn sankareiden kunniaksi
Ei kenenkään sohvafirman kunniaksisaapi hyvän vappusiman,kannattaa kokeilla vaivaa pitää tietysti vähän nähdä,mut kantsii
- ira¤
yhöksäntoista kirjoitti:
saapi hyvän vappusiman,kannattaa kokeilla vaivaa pitää tietysti vähän nähdä,mut kantsii
naamioida itsensä.Värjätä hiukset vaaleaksi,ja naamari kasvoille,ja sellaiset vaatteet joita muut eivät ole nähneet.Nenän täytyy olla punanen.
- jo...
Lopeta jo nuo leipäjonojutut. Toisena päivänä paistat pojallesi pihvejä, syöt lohta, ostat tyttärellesi kauniita alusasuja ja seuraavana päivänä jonotat vanhaa leipää ja makkaraa Hurstin jonossa. Nuo sinun jutut on niin tyhjää, niin tyhjää...niin tyhmää.
- ira¤
jo... kirjoitti:
Lopeta jo nuo leipäjonojutut. Toisena päivänä paistat pojallesi pihvejä, syöt lohta, ostat tyttärellesi kauniita alusasuja ja seuraavana päivänä jonotat vanhaa leipää ja makkaraa Hurstin jonossa. Nuo sinun jutut on niin tyhjää, niin tyhjää...niin tyhmää.
arkipäivää,ei minulle.Myllypurossa jaetaan ruokaa.Hurstin jonossa ke,ja pe.Pelastusarmeijassa joka päivä leipää,ja kerren puolessatoista kuukaudessa ruokaa.pe,ja saa ruokaa mikäli kaupoista on jäänyt vanhenevaa ruokaa.Enpä syö pojan pihvejä,tai lohta,kyllä meillä eri ruoat on.
- 4+11
ira¤ kirjoitti:
arkipäivää,ei minulle.Myllypurossa jaetaan ruokaa.Hurstin jonossa ke,ja pe.Pelastusarmeijassa joka päivä leipää,ja kerren puolessatoista kuukaudessa ruokaa.pe,ja saa ruokaa mikäli kaupoista on jäänyt vanhenevaa ruokaa.Enpä syö pojan pihvejä,tai lohta,kyllä meillä eri ruoat on.
syöt pihvejä ja lohta, mansikkahilloa ja pekonia ihan mitä tahansa, ei kuulu muille mutta lopeta nuo sekavat kirjoitukset. Kyllä, moni joutuu käymään ruokajonoissa, se on valitettavaa mutta sinä et, enkä minä. Miksi sitten neuvot hakemaan leipää Hurstilta ja vähän vanhaa makkaraa ja laittamaan bileet pystyyn. Minusta se ei ole asiallista kirjoittelua.
- voi jösses taas
ira¤ kirjoitti:
aikaa sitten että ostatte ruoat poikasi kanssa PUOLIKSI."Enpä syö pojan pihvejä,tai lohta,kyllä meillä eri ruoat on."
- ......?
kirjoittaa tällaista,ei naurata yhtään.
- 14+12
......? kirjoitti:
kirjoittaa tällaista,ei naurata yhtään.
ketjusta on poistuneet ne aamuiset ira¤n kirjoitukset leipä jonoista ym.
- Marita.
14+12 kirjoitti:
ketjusta on poistuneet ne aamuiset ira¤n kirjoitukset leipä jonoista ym.
kai tarkoitettu vitsiksi, mutta vitsailun aihe oli huonosti valittu,tuntui pahalta lukea kun ajattelee kuinka suuren työn ihmiset tekevät haaliessaan ruokaa köyhille - ja Hurtsin työ
on mittaamattoman arvokasta. - yksienherkku
Marita. kirjoitti:
kai tarkoitettu vitsiksi, mutta vitsailun aihe oli huonosti valittu,tuntui pahalta lukea kun ajattelee kuinka suuren työn ihmiset tekevät haaliessaan ruokaa köyhille - ja Hurtsin työ
on mittaamattoman arvokasta.kun rahvas,eikä tarttekkaan mutaa hyvä apu meille tarvitseville,tästä asiasta saa kirjoittaa
,hyvä tietää,kyllä sitä joskus on sellainen tilanne kaik apu tarpeen pienen eläkkeen lisä kun sentään osaa itsekkin tehdä jos jauhoja saa
Paremmin tultas selviämään ruuasta ja lääkkeiden ostosta
Mutta lapsetkin tahtoo käydä mukava tarjota leivälle muutakinn kun ylähuulta
ovat pitemmästä matkasta jotta sapuskaa taloudellista tehtyä joskus tarjoon vain puuroja - ira¤
yksienherkku kirjoitti:
kun rahvas,eikä tarttekkaan mutaa hyvä apu meille tarvitseville,tästä asiasta saa kirjoittaa
,hyvä tietää,kyllä sitä joskus on sellainen tilanne kaik apu tarpeen pienen eläkkeen lisä kun sentään osaa itsekkin tehdä jos jauhoja saa
Paremmin tultas selviämään ruuasta ja lääkkeiden ostosta
Mutta lapsetkin tahtoo käydä mukava tarjota leivälle muutakinn kun ylähuulta
ovat pitemmästä matkasta jotta sapuskaa taloudellista tehtyä joskus tarjoon vain puurojapaikat josta saa avustusta,jollei ole rahaa,niin nälkää ei tarvitse nähdä,tämä tietty on Helsingissä.Pelastusarmeijasta saa hernekeittoa,maitojauhetta,näkkäriä,margariinia,hapankorppuja,makaroonia,ja leipää,sekä kauraryynejä.joskus voi saada pullaa,tai jotain hedelmiä.Sieltä saa tällaisen paketin kerran puolessatoista kuukaudessa,ja sinne pitää tilata aika etukäteen.Olen minäkin siellä käynyt muutaman kerran,kun ei ollut rahaa centtiäkään.Siellä käy laidasta laitaan ihmisiä,opiskelijoita,pieneläkeläisiä,ja kaikenlaisia.
- Marita.
ira¤ kirjoitti:
paikat josta saa avustusta,jollei ole rahaa,niin nälkää ei tarvitse nähdä,tämä tietty on Helsingissä.Pelastusarmeijasta saa hernekeittoa,maitojauhetta,näkkäriä,margariinia,hapankorppuja,makaroonia,ja leipää,sekä kauraryynejä.joskus voi saada pullaa,tai jotain hedelmiä.Sieltä saa tällaisen paketin kerran puolessatoista kuukaudessa,ja sinne pitää tilata aika etukäteen.Olen minäkin siellä käynyt muutaman kerran,kun ei ollut rahaa centtiäkään.Siellä käy laidasta laitaan ihmisiä,opiskelijoita,pieneläkeläisiä,ja kaikenlaisia.
kirjoitit pari viestiä leipäjonoistaja ne viestit on ylläpiti poistanut.
Kirjoitit jotain että hakekaa leipäjonoista kuivaa leipää ja Hurtsilta makkaraa ja sitten bilettämään -
Ne viestisi olivat loukkaavia. - ira¤
Marita. kirjoitti:
kirjoitit pari viestiä leipäjonoistaja ne viestit on ylläpiti poistanut.
Kirjoitit jotain että hakekaa leipäjonoista kuivaa leipää ja Hurtsilta makkaraa ja sitten bilettämään -
Ne viestisi olivat loukkaavia.kirjoittanut,sitten on taas joku minun nimimerkilläni kirjoittanut,niin kuin aiemminkin.Olen itsekkin köynyt ruokajonossa,kun ei ole ollut ruokaa,ei siinä mitään häpeämistä ole..Pelastusarmeijasta saa myös vaatelapun jolla ilmatteeksi saa hakea vaatteita,ja joskus jos on hyvä syy saa 2-30e lahjakortin kauppaan,ehkä 2 kertaa vuosessa.
- Ei valeita
ira¤ kirjoitti:
kirjoittanut,sitten on taas joku minun nimimerkilläni kirjoittanut,niin kuin aiemminkin.Olen itsekkin köynyt ruokajonossa,kun ei ole ollut ruokaa,ei siinä mitään häpeämistä ole..Pelastusarmeijasta saa myös vaatelapun jolla ilmatteeksi saa hakea vaatteita,ja joskus jos on hyvä syy saa 2-30e lahjakortin kauppaan,ehkä 2 kertaa vuosessa.
Sinä sen olit kirjoittanut, pysy totuudessa.
- 7+5
ira¤ kirjoitti:
kirjoittanut,sitten on taas joku minun nimimerkilläni kirjoittanut,niin kuin aiemminkin.Olen itsekkin köynyt ruokajonossa,kun ei ole ollut ruokaa,ei siinä mitään häpeämistä ole..Pelastusarmeijasta saa myös vaatelapun jolla ilmatteeksi saa hakea vaatteita,ja joskus jos on hyvä syy saa 2-30e lahjakortin kauppaan,ehkä 2 kertaa vuosessa.
sinä ihan itse ne eilen kirjoitit,onko muisti katko?Peräkkäin monta viestiä ja niitten jälkeen tähän ketjuun muutakin kirjoitit.
Olisit kyllä jo eilen oikaissut,ellei ne olisi sinun kirjoituksiasi olleet. - 6+9
jo... kirjoitti:
edelläoli ne sinun tyhmät leipäjono kirjoituksesi ,ira¤ ja ylläpito poisti ne.
Kukaan ei käyttänyt sinun nimimerkkiä,tiedät sen vallan hyvin itsekkin . - nyt vain
7+5 kirjoitti:
sinä ihan itse ne eilen kirjoitit,onko muisti katko?Peräkkäin monta viestiä ja niitten jälkeen tähän ketjuun muutakin kirjoitit.
Olisit kyllä jo eilen oikaissut,ellei ne olisi sinun kirjoituksiasi olleet.IRA¤ olivat sinun viestejäsi, kirjoitusvirheitä myöden.
En viitsi laittaa niitä tänne koska yp.on ne poistanut. - ira¤
7+5 kirjoitti:
Olisit kyllä jo eilen oikaissut,ellei ne olisi sinun kirjoituksiasi olleet.aiemminkaan oikaissut,kun minun nimimerkilläni on kirjoitettu.Tutut ovat arvanneet etteivät ne ole minun kirjoituksia,ja se tyyppi vielä kehui kuinka helppoa on toisen nimikirjoituksella kirjoittaa.Siksi vaihdoin nimim,tumma5Silloin hän jopetti nimikirjoituksellani kirjoittamisen,kun ei ymmärtänyt jotta tumma on sama kuin ira.
- 1+16
ira¤ kirjoitti:
aiemminkaan oikaissut,kun minun nimimerkilläni on kirjoitettu.Tutut ovat arvanneet etteivät ne ole minun kirjoituksia,ja se tyyppi vielä kehui kuinka helppoa on toisen nimikirjoituksella kirjoittaa.Siksi vaihdoin nimim,tumma5Silloin hän jopetti nimikirjoituksellani kirjoittamisen,kun ei ymmärtänyt jotta tumma on sama kuin ira.
tänäänkin varmasti joku muu käytti nimmariasi noissa julkkisten haukkumis kirjoituksissa?
Ei ole uskottavaa,pari kertaa joku käytti nimimerkkiäsi aikoinaan,mutta hän myönsi silloin itse,ettei ole oikea ira¤..Silloin vaihdoit vähäksi aikaa Tumma 5:ksi itsesi..
Hillitse kiivas luonteesi,ettei tarvii jälkeen päin kirjoituksiaan katua:) - HRO
1+16 kirjoitti:
tänäänkin varmasti joku muu käytti nimmariasi noissa julkkisten haukkumis kirjoituksissa?
Ei ole uskottavaa,pari kertaa joku käytti nimimerkkiäsi aikoinaan,mutta hän myönsi silloin itse,ettei ole oikea ira¤..Silloin vaihdoit vähäksi aikaa Tumma 5:ksi itsesi..
Hillitse kiivas luonteesi,ettei tarvii jälkeen päin kirjoituksiaan katua:)Hyviä ruokaohjeita täytyypä kokeille esim JASSO ja nyt vai ym.
- 5+4
HRO kirjoitti:
Hyviä ruokaohjeita täytyypä kokeille esim JASSO ja nyt vai ym.
neljä toista kiloista haukea, olisin onnellinen hyvästä kalapullaohjeesta
Saisin ison satsin kalapullia ja osan voisin pakastaa Kiitos - ira¤
5+4 kirjoitti:
neljä toista kiloista haukea, olisin onnellinen hyvästä kalapullaohjeesta
Saisin ison satsin kalapullia ja osan voisin pakastaa Kiitosota suurimmat ruodot pois.Palasti kalat,laita lihamyllyn läpi,vaikka 2 kertaa,njjn ei ruodot tunnu,Voit laittaa hieman korppujauhoja,ja yhden kanamunan,sitruunapippuria,suolaa,ja jos haluat tuoretta tilliä?Sekoita aineet keskenään,ja tee niinkuin lihapullia,jos kalapullia haluat,mikäli haluat kalapihvejä laita litteempiä.Paista voissa,siitä saat parhaimman makuisia.Ei muuta kun herkuttelemaan.Olipa vonkale,riittää monelle henkilölle,tai laittaa osan pakasteeseen.
- ira¤
ira¤ kirjoitti:
ota suurimmat ruodot pois.Palasti kalat,laita lihamyllyn läpi,vaikka 2 kertaa,njjn ei ruodot tunnu,Voit laittaa hieman korppujauhoja,ja yhden kanamunan,sitruunapippuria,suolaa,ja jos haluat tuoretta tilliä?Sekoita aineet keskenään,ja tee niinkuin lihapullia,jos kalapullia haluat,mikäli haluat kalapihvejä laita litteempiä.Paista voissa,siitä saat parhaimman makuisia.Ei muuta kun herkuttelemaan.Olipa vonkale,riittää monelle henkilölle,tai laittaa osan pakasteeseen.
vaikea laittaa,kun useilla on omat ohjeensa joilla he ovat tehneet ruokansa.Esimerkiksi,jos haluat perunamuussista hyvän makuista laita reippaasti voita,ei margariinia.
- voi silmä
ira¤ kirjoitti:
vaikea laittaa,kun useilla on omat ohjeensa joilla he ovat tehneet ruokansa.Esimerkiksi,jos haluat perunamuussista hyvän makuista laita reippaasti voita,ei margariinia.
en ole kuullutkaan että muussiin laitetaisiin margariinia,olen aina laittanut voita.
- Raspikurkku
ira¤ kirjoitti:
ota suurimmat ruodot pois.Palasti kalat,laita lihamyllyn läpi,vaikka 2 kertaa,njjn ei ruodot tunnu,Voit laittaa hieman korppujauhoja,ja yhden kanamunan,sitruunapippuria,suolaa,ja jos haluat tuoretta tilliä?Sekoita aineet keskenään,ja tee niinkuin lihapullia,jos kalapullia haluat,mikäli haluat kalapihvejä laita litteempiä.Paista voissa,siitä saat parhaimman makuisia.Ei muuta kun herkuttelemaan.Olipa vonkale,riittää monelle henkilölle,tai laittaa osan pakasteeseen.
Loraus kermaa tai sitten kermaa ja smetanaa. Tuohon kalamäärään pistäisin parikin munaa. Piti pariinkertaan lukea ennenkuin oikein tajusin montako ja minkä painoista kalaa oikein oli :-) lopuksi tulkitsin että niitä oli neljä. Kalan kanssa taroiltavaan muusiin saa lisämakua kun lisää sinne rkl:n sitruunamehua ja sitruunan raastettua kuorta.
- hyvää vappuviikkoa:)
Raspikurkku kirjoitti:
Loraus kermaa tai sitten kermaa ja smetanaa. Tuohon kalamäärään pistäisin parikin munaa. Piti pariinkertaan lukea ennenkuin oikein tajusin montako ja minkä painoista kalaa oikein oli :-) lopuksi tulkitsin että niitä oli neljä. Kalan kanssa taroiltavaan muusiin saa lisämakua kun lisää sinne rkl:n sitruunamehua ja sitruunan raastettua kuorta.
että niitä haukia oli yhteensä neljä ja kaikki toista kiloa painavia,kiitos Raspis tuosta vihjeestä laittaa muussiin sitruunamehua,laitan savustettua kirjolohta muussin kanssa tänään ja aion loprauttaa muussin sen sitruunamehun raastettuine kuorineen.
Mitä Raspiksella on vappu menuuna, meillä vappuaattona perinteinen nakki perunasallaati lounas vappu illaksi ja taidetaan nauttia joku lasi hyvää kuohuviiniä:) - Raspikurkku
hyvää vappuviikkoa:) kirjoitti:
että niitä haukia oli yhteensä neljä ja kaikki toista kiloa painavia,kiitos Raspis tuosta vihjeestä laittaa muussiin sitruunamehua,laitan savustettua kirjolohta muussin kanssa tänään ja aion loprauttaa muussin sen sitruunamehun raastettuine kuorineen.
Mitä Raspiksella on vappu menuuna, meillä vappuaattona perinteinen nakki perunasallaati lounas vappu illaksi ja taidetaan nauttia joku lasi hyvää kuohuviiniä:)jotain vaatimatonta länsi-suomalaista arkiruokaa kuten vaikka tämä:
Kukkoa viinissä
* 1 kokonainen broileri
* n. 1 dl vehnäjauhoja
* leivitykseen tilkka rypsiöljyä
* suolaa ja pippuria
* 80 g porsaan savukylkeä suikaleina
* 2 valkosipulinkynttä
* 1 laakerinlehti
* 4 salottisipulia
* 1 rasia herkkusieniä
* tuoretta timjamia
* 3 dl punaviiniä
* 4 dl kanalientä
* tuoretta persiljaa
*
Paloittele broileri paloiksi ja pyöritä palat vehnäjauhoissa. Ruskista palat pannulla ja mausta ne suolalla ja pippurilla. Laita palat kasariin tai pataan. Kuori ja hienonna salottisipulit ja valkosipulit. Kuullota ne myös pannulla pilkottujen herkkusienten kera, lisää joukkoon punaviini ja anna kiehahtaa. Lisää seos broilerin päälle. Lisää pataan mausteet ja savukylki. Kaada päälle kanaliemi ja anna hautua padassa miedolla lämmöllä noin tunti. Tarjoile esimerkiksi riisin kera. Ripottele lopuksi päälle runsaasti pilkottua persiljaa. - 5+4
Raspikurkku kirjoitti:
jotain vaatimatonta länsi-suomalaista arkiruokaa kuten vaikka tämä:
Kukkoa viinissä
* 1 kokonainen broileri
* n. 1 dl vehnäjauhoja
* leivitykseen tilkka rypsiöljyä
* suolaa ja pippuria
* 80 g porsaan savukylkeä suikaleina
* 2 valkosipulinkynttä
* 1 laakerinlehti
* 4 salottisipulia
* 1 rasia herkkusieniä
* tuoretta timjamia
* 3 dl punaviiniä
* 4 dl kanalientä
* tuoretta persiljaa
*
Paloittele broileri paloiksi ja pyöritä palat vehnäjauhoissa. Ruskista palat pannulla ja mausta ne suolalla ja pippurilla. Laita palat kasariin tai pataan. Kuori ja hienonna salottisipulit ja valkosipulit. Kuullota ne myös pannulla pilkottujen herkkusienten kera, lisää joukkoon punaviini ja anna kiehahtaa. Lisää seos broilerin päälle. Lisää pataan mausteet ja savukylki. Kaada päälle kanaliemi ja anna hautua padassa miedolla lämmöllä noin tunti. Tarjoile esimerkiksi riisin kera. Ripottele lopuksi päälle runsaasti pilkottua persiljaa.Toteutettu ja maistuvia . Tosi homma mut kannatti.
Hyvän vinkin raspis annoit ton muusin suhteen siitä kiitokset
Nyt vasta kerkesin kiitteleen
Toivotan Uljasta Vappua kaikkine lisineen kukin ne itse määrittelee
Ps Kuulin kalajutun on totta,11kg hauki olivat lähikaupassa punnituttaneet
ja paljon katsojia ympärillä.
Oli tullut verkkoon (ilmeisesti entinen) - kokki-oppilas.
hyvää vappuviikkoa:) kirjoitti:
Mitä Raspiksella on vappu menuuna, meillä vappuaattona perinteinen nakki perunasallaati lounas vappu illaksi ja taidetaan nauttia joku lasi hyvää kuohuviiniä:)tietää tämän Raspiksen koulutus,nykyään olet kertonut olevasi eläkkeellä oleva syöpäpotilas,mutta mitä ennen eläkettä?
Epäilen että olet ammattikokki,menikö oikein arvaus? Ainakin sinulla on ruuanlaitto hallinassa,kiitos vinkistä sitruunamehun lisäämisestä muussiin,oli hyvää kalan kanssa,kiitos myös kaikista hyvistä ruoka ohjeista joita olet palstalle laittanut:)))))). - Raspikurkku
kokki-oppilas. kirjoitti:
tietää tämän Raspiksen koulutus,nykyään olet kertonut olevasi eläkkeellä oleva syöpäpotilas,mutta mitä ennen eläkettä?
Epäilen että olet ammattikokki,menikö oikein arvaus? Ainakin sinulla on ruuanlaitto hallinassa,kiitos vinkistä sitruunamehun lisäämisestä muussiin,oli hyvää kalan kanssa,kiitos myös kaikista hyvistä ruoka ohjeista joita olet palstalle laittanut:)))))).mitään koulutusta ruanlaittoon. Aikanaan kun kotoa maailmalle läksin niin hädin tuskin osasin teevettä lämmittää. Sitten vaan alkoi vähitellen ruuanlaitto kiinnostaa ja aloin kokeilla kaikenlaista ja huomasin että kyllähän tämä käy laatuun. Ei ne lopputulokset aina kestä kovin tarkkaa maistelua. Sitä kun meikäläisen mielikuvitus lentää joskus turhan korkealla :-) .
Tähän lopuksi jotakin joka nykyisin on minulta kielletty (kihti):
Sinappisilakat
1 kg silakkafileitä
Liemi:
5 dl vettä
1 dl etikkaa
1 rkl suolaa
Kastike:
3 dl kermaviiliä
2 rkl majoneesia
1/2 punasipulia paloiteltuna
1 rkl kokojyväsinappia
1 rkl vahvaa makeaa sinappia
1 rkl dijonsinappia
1 dl tillisilppua
suolaa
valkopippuria
Sekoit kypsytysliemi ja pane fileet likoon yön yli.
Valuta hyvin.
Sekoita kastikeaineet keskenään.
Sekoita fileet kastikkeen joukkoon.
Anna maustua seuraavaan päivään.
Säilyy 3-4 päivää jääkaapissa.
Reseptissä mainittua kokojyväsinappia löytyy esim. Maillen valikoimasta, samoin dijonsinappina käytän itse aina Maillen sinappia. Tämä resepti osui aikanaan silmiin kun istuin hammaslääkärin odotushuoneessa ja selasin Damernas värld- lehteä. Jos nyt sitten joku ihmettelee että miten tämä kaikki liittyy syöpään ja sen sairastamiseen niin minusta kaikki sellainen joka vie ajatukset muualle sairaudesta edes hetkeksi kuuluu myös palstalle. - 5+4
Raspikurkku kirjoitti:
mitään koulutusta ruanlaittoon. Aikanaan kun kotoa maailmalle läksin niin hädin tuskin osasin teevettä lämmittää. Sitten vaan alkoi vähitellen ruuanlaitto kiinnostaa ja aloin kokeilla kaikenlaista ja huomasin että kyllähän tämä käy laatuun. Ei ne lopputulokset aina kestä kovin tarkkaa maistelua. Sitä kun meikäläisen mielikuvitus lentää joskus turhan korkealla :-) .
Tähän lopuksi jotakin joka nykyisin on minulta kielletty (kihti):
Sinappisilakat
1 kg silakkafileitä
Liemi:
5 dl vettä
1 dl etikkaa
1 rkl suolaa
Kastike:
3 dl kermaviiliä
2 rkl majoneesia
1/2 punasipulia paloiteltuna
1 rkl kokojyväsinappia
1 rkl vahvaa makeaa sinappia
1 rkl dijonsinappia
1 dl tillisilppua
suolaa
valkopippuria
Sekoit kypsytysliemi ja pane fileet likoon yön yli.
Valuta hyvin.
Sekoita kastikeaineet keskenään.
Sekoita fileet kastikkeen joukkoon.
Anna maustua seuraavaan päivään.
Säilyy 3-4 päivää jääkaapissa.
Reseptissä mainittua kokojyväsinappia löytyy esim. Maillen valikoimasta, samoin dijonsinappina käytän itse aina Maillen sinappia. Tämä resepti osui aikanaan silmiin kun istuin hammaslääkärin odotushuoneessa ja selasin Damernas värld- lehteä. Jos nyt sitten joku ihmettelee että miten tämä kaikki liittyy syöpään ja sen sairastamiseen niin minusta kaikki sellainen joka vie ajatukset muualle sairaudesta edes hetkeksi kuuluu myös palstalle.Tätä kokeillaan vapun jälkeen.Kiitos paljon
Ja sinulle hyvää vappua myös toisille kohtalotovereille - Raspikurkku
5+4 kirjoitti:
Tätä kokeillaan vapun jälkeen.Kiitos paljon
Ja sinulle hyvää vappua myös toisille kohtalotovereillesiltä että ei ihan onnistunut niin ei se muillakaan mene aina ihan putkeen. Eli ei mennyt niinkuin Strömsössä.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=911096&o=all&op=1&view=all&subj=206464557118&aid=-1&id=757508214#!/photo.php?pid=136440&o=all&op=1&view=all&subj=206464557118&aid=-1&id=100000731151204&fbid=114520681915636 - Raspikurkku
Raspikurkku kirjoitti:
siltä että ei ihan onnistunut niin ei se muillakaan mene aina ihan putkeen. Eli ei mennyt niinkuin Strömsössä.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=911096&o=all&op=1&view=all&subj=206464557118&aid=-1&id=757508214#!/photo.php?pid=136440&o=all&op=1&view=all&subj=206464557118&aid=-1&id=100000731151204&fbid=114520681915636
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489