Edullista elektroniikkaa??

hipot

Onko HK:ssa jokin tietty kaupungin osa mistä saa ns edullista elektroniikkaa vai onko siellä sun täällä putiikkeja jossa myydää mitä erilaisempia komponentteja?

Löytyykö jostain tietystä paikasta esim tehokkaita magneetteja ja ledejä, kun jostain luin että 60% maailman tehokkaista magneeteista valmistetaan HK:ssa.

Tokio:ssa oli ns elektroniikka kaupungin osa mikä oli ihan fiksua.

Paljonko elektroniikka on halvempaa HK:ssa kuin Suomessa?

6

1453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma(g)neetti

      En tiedä mitä mahdat tarkoittaa voimakkaalla magneetilla ja missä menee voimakkaan ja heikon magneetin raja, mutta varmista ennen kuin ostat sellaisen, että sen saa kuljettaa lentokoneessa.

      "Lentokoneessa on kiellettyä kuljettaa sellaisia pulloja ja pakkauksia, joissa on myrkyllisten, syövyttävien tai herkästi syttyvien aineiden merkki. Jätä seuraavat aineet pääsääntöisesti kokonaan kotiin ja hanki ne vasta perillä matkakohteessa:
      - Muut vaaralliset aineet (esim. asbesti, hiilihappojää, voimakkaat magneetit, polttomoottorit, ympäristömyrkyt)"

      • hipot

        Tiedän nuo lento säädökset mutta voihan sieltä lähettää paketteja jotka ei mene lentokoneella :-)

        Nyt halusinkin tietää mistä tuota edullista elektroniikka krääsää löytää ettei koko loma menisi etsiessä hyviä putiikkeja.

        Tuolla löytyy voimakkaita ja heikkoja magneetteja.


      • Honkikonkki

    • PikkuMillaK

      Mua kiinnostais tietää että mistä kannattaa ostaa uus kännykkä ja onko siellä aitoja ollenkaan. Mistä sitten erottaa sen aidon ja feikin vai onko kaikki feikkejä??
      Mun pitäis löytää Nokian läppärimalli joka voi olla vanhempaakin mallia, kunhan on aito!

      • Puhelinvaihde

        Mahtaako Honkkarista saada Nokian puhelimia suomenkielisellä valikolla


    • Canon_550D

      Nykypäivänä en suosittele ostamaan elektroniikkaa Hong Kong:sta. Hintaerot ovat niin marginaalisia, ettei se kannata. Muutaman euron voitto voi vielä kääntyä valuuttakurssien myötä. Halvemmaksi tulee tilata netin kautta esim. Saksasta. Hong Kongissa on ensinnäkin lähtöhinnat selkeästi jo korkeammat useissa tuotteissa kuin ns tuotteen omilla sivuilla suositushinta. Toki hinta putoaa kovan tinkaamisen jälkeen, muttei silti eroa tule kuin muutamia kymppejä.

      Vaikka myyjät lupaavat kansainvälisen takuun niin ne eivät ole aina itsestään selvyyksiä. Ja liikkeellä on myös huiputtajia, varsinkin Nathan Road:lla esim hyvä esimerkki tällaisesta liikkeestä on liike nimeltään Element Digitas- 80 Nathan Road, Tsim Sha Tsui. Tuolla tarjotaan ensin jotain kameraa hieman Suomen hintoja edullisemmin, mutta pian tarjotaan muka parempaa kameraa, vielä paremmalla tarjouksella, mutta todellisuudessa sen hinta on markkinahintaa selkeästi korkeampi.Lisäksi totesin kameravartailun aikana kuinka myyjä likasi toise kameran linssin testailun/vertailun aikana. Onneksi olin perehtynyt kotimaassa ko kameroiden ominaisuuksiin hintoihin ja muihin hyvin.

      Ostakaa siis Suomesta tarjoukseta tai netin kautta Euroopasta. Tällöin saatte varmasti myös oikeat laturit jne. ja takuu on varmasti oikea.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe