minulla on ollut vatsakipuja viime kuukausina aika paljon, olen käynyt testeissä (mm.klamydia, raskaus, papa...) eikä mitään syytä löytynyt (lieviä solumuutoksia havaittiin.). Nytten viime aikoina kuukautiset on alkaneet tulla alle kahden viikon välein, huimausta esiintyny jonkun verran.. mietin missäköhän on syy, onko kellään vastaavaa? Varasin huomiseksi gynelle ajan ja jännittää aika lailla.
oudot kuukautiset + vatsakipu
6
1589
Vastaukset
- Midzi81
Sama täällä, mullakin ollut mahakipuja tammikuusta lähtien ja Papassa havaittu 2 luokan solumuutoksia portiossa. Ajattelin mennä uuteen testiin touko-kesäkuussa. Jos tuo toistuu, pitäisi mun paikat laseroida. Syyn haluan kyllä ehdottomasti tietää ensin ennen kuin hoidetaan "turhaan", jos voisi hoitua ilman laserointia. Syytä ei ole mullakaan vielä löydetty tuohon Papa 2seen ja vatsakipuihin. Lisäksi mulla on ollut kirvelyä rakastellessa, ettei siitä tahdo oikein mitään tulla. Limakalvot punoittavat myös ulkoapäin, olen rasvaillut mm. Ceridalilla. Klamydia ja muut sukupuolitaudit on testattu minultakin ja niitä ei ollut. Streptokokkeja ei ollut nielussa, crp on ollut koko ajan normaali, HB on ollut hyvä, Flagyl testi negatiivinen ja hiiva testi negatiivinen myös.
Lisäksi mulla on ollut rakkuloita nielurisassa ja kurkussa reilun kuukauden tai tammikuusta lähtien, kun mulle tuli flunssaakin mahakipujen lisäksi. Tällä hetkellä olen antibioottikuurilla, testaan voisiko nämä kaikki oireet johtua esimerkiksi mykoplasmasta tai muusta bakteerista. Adenovirus on myöskin yleinen flunssan aiheuttaja.
Kerrohan miten sinulla meni gynekologilla, löytyikö syytä?
Muita vaihtoehtoja, jos ei ole flunssaa voisi olla esimerkiksi endometrioosi tai prolaktiiniarvon muuttuminen. Mulla aiemmin Yasmin merkkisillä pillereillä Prolaktiiniarvo nousi liikaa ja aiheutti erilaisia sivuoireita (pahoinvointia ja mielialanvaihteluita).
Jos haluat vaihtaa ajatuksia enemmänkin, voitaisiin vaihtaa sähköpostiosoitteet.- ongelma?
Kävin siellä gynella, vuotoon syynä oli kuullema pillerit ja vatsakipua ja muita ei ottanut kuuleviin korviinsa. Ne on kuullema ihan normaaleja. Itse en vielä kyllä vastaukseen tyydy ja aion mennä toiselle.
- Midzi81
ongelma? kirjoitti:
Kävin siellä gynella, vuotoon syynä oli kuullema pillerit ja vatsakipua ja muita ei ottanut kuuleviin korviinsa. Ne on kuullema ihan normaaleja. Itse en vielä kyllä vastaukseen tyydy ja aion mennä toiselle.
Itellänikin on joskus ollut pieniä välivuotoja, viimeksi juuri Papa kokeen otto päivänä. Ennen Papaa oli myös kamalat vatsakrampit, piti olla vaan tietyssä asennossa ja levätä koko päivän. Helpotti ja seuraavana päivänä ei ollut mitään. Muutama päivä Papan jälkeen tulikin sitten flunssa.
Mahakivut ovat mulla olleet enemmänkin suolistollisia ja helpottavat hieman kun vatsa toimii. Nyt antibioottikuurin aikaan vatsa on kyllä toiminut normaalisti, ei ole enää ollut niin löysää. :) Jotain myönteisiä vaikutuksia ainakin. Itellä ens viikolla mm. keliakia testi jne. Lääkäri päätti tutkia noita ensin vaikkei ne mun mielestä liity mun oireisiin mitenkään, kun miehellänikin ollut ihan vastaavaa (flunssaa ja mahaoireita).
Välivuotojen on mullakin sanottu liittyvän pillereihin. Matalahormoonisiin pillereihin voi liittyä noita vuotoja (käytössä Yasminellet). Mulla noita vuotoja ei ole ollut Papan jälkeen ollenkaan, eli ne on ihan satunnaisia ja tyhjennysvuoto on tullut normaaliin aikaan.
Omituista on että vuotosi tulee kahden viikon välein. Se on kyllä mielestäni syytä tutkia. Kannattaa vaan pitää rohkeesti omaa puolta ja olla napakkana lääkäreille ja vaatia hoitoa. Tsemppiä sulle syyn löytymiseen! - tgr
ongelma? kirjoitti:
No ei nyt lääkäriä kannata vaihtaa, vaan mennä uudelleen samalle. Näin se vain nykypäivänä menee noitten lääkäreiden kanssa, että ne ensin tutkii onko mitään hälyttäviä muutoksia, jos ei ole ja kaikki tuntuu ok:lta, sanotaan, että ihan normaalia. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä että lääkäri ei uskoisi kipujen häiritsevän, vaan sitä, että "ihan normaalia, seuraile tilannetta ja jos pahenee tai jatkaa vaivaamista, tule uudelleen".
En tiedä miksi suomessa toimitaan näin, mutta se tuntuu olevan maan tapa.
Kivut voi oikeasti olla ihan normaaleja, kohtu kipuilee minullakin aika usein. Milloin ovulaatiokipuja, milloin follikkelin kasvamisesta johtuvaa jomotusta. Kun kohtuni oli kallistunut taaksepäin, joskus suolen liikkeet ärsyttivät kohtua (ja aiheuttavat kivun). Tätä ei mulla edes ollut aina, vaan se alkoi "yhtäkkiä" ja kun gyne tutki, hän tuumasi ettei ole mitään vakavaa, syy lienee toiminnallinen ja esitti näitä vaihtoehtoja. Ihan oikeassa se oli. Uuden kivun ilmaantuminen olisi aina hyvä selvittää, mutta ihan heti tarvitse läkräiin säänätä. vaan seurata toistuuko seuraavassakin kierrossa. Jos kipu on älyttömän kovaa, yleensä silloin hakeutuu jo ensiapuun. - Sama juttu
tgr kirjoitti:
No ei nyt lääkäriä kannata vaihtaa, vaan mennä uudelleen samalle. Näin se vain nykypäivänä menee noitten lääkäreiden kanssa, että ne ensin tutkii onko mitään hälyttäviä muutoksia, jos ei ole ja kaikki tuntuu ok:lta, sanotaan, että ihan normaalia. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä että lääkäri ei uskoisi kipujen häiritsevän, vaan sitä, että "ihan normaalia, seuraile tilannetta ja jos pahenee tai jatkaa vaivaamista, tule uudelleen".
En tiedä miksi suomessa toimitaan näin, mutta se tuntuu olevan maan tapa.
Kivut voi oikeasti olla ihan normaaleja, kohtu kipuilee minullakin aika usein. Milloin ovulaatiokipuja, milloin follikkelin kasvamisesta johtuvaa jomotusta. Kun kohtuni oli kallistunut taaksepäin, joskus suolen liikkeet ärsyttivät kohtua (ja aiheuttavat kivun). Tätä ei mulla edes ollut aina, vaan se alkoi "yhtäkkiä" ja kun gyne tutki, hän tuumasi ettei ole mitään vakavaa, syy lienee toiminnallinen ja esitti näitä vaihtoehtoja. Ihan oikeassa se oli. Uuden kivun ilmaantuminen olisi aina hyvä selvittää, mutta ihan heti tarvitse läkräiin säänätä. vaan seurata toistuuko seuraavassakin kierrossa. Jos kipu on älyttömän kovaa, yleensä silloin hakeutuu jo ensiapuun.Hei tää oli hyvä viesti.
Mulla on nyt neljä päivää ollut outoa kipua alavatsassa, kuin menkoissa, mutta kun ei ole menkkoja.
Jospa senkin syy on ihan toiminnallinen... Edelliset menkat loppui pari-kolme viikkoa sitten, joten eiköhän se ole taas ovulaation aika... - Midzi81
Sama juttu kirjoitti:
Hei tää oli hyvä viesti.
Mulla on nyt neljä päivää ollut outoa kipua alavatsassa, kuin menkoissa, mutta kun ei ole menkkoja.
Jospa senkin syy on ihan toiminnallinen... Edelliset menkat loppui pari-kolme viikkoa sitten, joten eiköhän se ole taas ovulaation aika...Hei taas, kävin taas juuri kontrollipapassa. Saa nähdä miten käy, onko taas luokka 2 kuten viimeksi. Pitää pitää peukkuja, että olisi luokka 1. Tällä kertaa ei ollut ylimääräistä vuotoa ennen papaa ja otin koko tutkimuksen rennommin. Mitäs sitä turhia stressaamaan, kun se vaan pahentaa kaikkea. Jälkivuotoa voi tulla, mulla aina tulee hieman.
Jos olis taas luokka 2, niin aion vaatia kunnon tutkimukset, että miksi on luokka 2. Mulla on edelleen rakkulat kurkussa ja nielurisoissa maaliskuulta tms alkaen eivätkä ne lähde pois vaikka söisin vitamiineja. Mikä lie virus jyllää mun kehossani. E-MCHC eli punasolujen hemoglobiini oli viimeksi hieman koholla labra-arvoissa. Normaali hemoglobiini oli oikein hyvä. Onko teillä tietoa mistä tuo punasolujen koholla olo voisi johtua?
Mullakin on ollut ajoittain mahakipuja. Ne voivat olla juuri toiminnallisia, kun mahakin on välillä löysällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752