Olen tehnyt rikosilmoituksen törkeästä kunnianloukkauksesta, ja tapaus on jo lähtenyt syyteharkintaan.
Vastapuoli haluaisi sovitella tapausta, eli maksaa minulle rahaa siitä että vedän rikosilmoituksen pois.
Missä vaiheessa voin vielä perua tekemäni ilmoituksen ?
Sovinto ennen syytettä
2
1143
Vastaukset
- en osta mitään
No, otsikossahan se jo tuli, eli jos syyttäjä on jo ehtinyt nostaa syytteen, niin vaikka peruuttaisit syyttämispyyntösi, syyttäjällä säilyy syyteoikeus.
Tosin, jos juttu sovitaan (asianomistajan ja vastaajan välillä) vielä syytteen nostamisen jälkeen, niin veikkaisin kyllä, että syyttäjä suurella todennäköisyydellä peruuttaisi syytteensä siinä tapauksessa.- neuvoja4
Jos haluat sovitella tätä asiaa, niin ainaham sovitteluneuvottelun voi järjestää käräjiä edeltävänä päivänä. Silloin syytettä ei voi enää perua, mutta jos olette päässeet sovintoratkaisuun, niin sillä voi olla vaikutusta käräjäoikeuskäsittelyyn. Jos olette sopineet suuresta summasta rahaa sovittelussa, sinun kannattaa pyytää käräjillä että he vahvistaisivat tehdyn sopimuksen. Silloin siitä tulee ulosottokelpoinen. Se turvaa tilannetta jos vastapuoli ei maksa sinulle sovitun mukaisesti.
Kannattaa olla yhteydessä syyttäjänvirastoon. Jos sinulle ei ole vielä tullut kutsua saapua käräjille, niin voi olla että asia edelleen käsittelyssä eikä syytettä ole nostettu.
Törkeä kunnianloukkaus on virallisen syytteen alainen rikos, joten jos sovittelette niin syyttäjällä on sovinnosta huolimatta oikeus nostaa syyte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472