Minkä helvetin takia joka toinen hylätään vartijan ammatista/koulutuksesta jonkun ihan mitättömän nuhteen takia? Tämä käy ärsyttämään. Ymmärränhän minä sen, että jos olet saanut syytteen pahoinpitelystä, olet kännikala joka riehuu ympäri kaupunkia, rötöstelet, niin eihän sellaisia sinne tietenkään haluta, mutta kun minulla itsellä on jotain pieniä harmittomia henk.koht riitoja ollut jo ajat sitten ja niistä ei ole edes rikosilmoitusta tehty niin tietysti sitten poliisi merkinnyt kaikki tekstarit ja vastaavat vittuilut ja jotkut uhkaamiset, eli ne on siis kirjoilla vaikka riidat on sovittu. Itse olen ihmisten parissa normaali äijä ja malttia löytyy ja osaan puhua, olen kiinnostunut vartijan työstä ja nyt kun sitten kelataan jokin vanha riita esiin esteenä tuolle ammatille niin en tajua.
Itsellä ei siis ole edes rikosrekisteriä, muutama laiton uhkaus, joka pelkkää tekstiviestisontaa joka tullut ja mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja eipä syytettä yhdestäkään pahoinpitelystä, koskaan en ole putkassa istunut, en edes ryyppää, siis täysin normaali äijä ja nyt koko kiinnostava ura vaakalaudalla niin kyllä hieman vituttaa tämä "nuhteeton tausta".
Eikö vartijaksi muka pääse edes sellainen jolla on pari parkkisakkoa ja kun olet haistattanut jollekin ja sinusta sen takia joku piripää tai muuten hullu tehnyt vittuillessaan rikosilmoituksen, asia soviteltu ja kunnossa, ketään ei sattunut.... -> niin koulu yllättäen keskeytyykin kun poliisi lisää tulta pesään vanhoihin riitoihin jotka ei ole missään tekemisissä ammatin kanssa niin jo on helvetti.
Millaisia siloposkia siellä on vartijoina, pitääkö olla ihan jeesusmiehiä ja niiailla, jotta varmasti on "nuhteeton"???
Jotenkin tuntuu että liian pienistä henk. koht jutuista ymmärretään väärin hakija ja sitten peruuntuu hyvä ammatti mikä varmaan tekee hyvän mielen.
Kyllähän sitä nyt perkele jokaisella on tarkoitus toimia ammatissaan sen edellyttämällä tavalla kun ei tässä sentään mitään murhamiehiä olla eikä kadun gangstoja. Täytyy sitten alkaa varmaan sossupummiksi kun ei tässä maassa enää vartijoina paljon näe kuin alle satakiloisia jätkiä ja tyttöjä, jotka eivät ole edes pieraisseet kenenkään kuullen, ettei vaan tule "nuhteellista taustaa".
Toivoisin vähän ymmärrystä poliiseilta ja jos on vähäisiä rikkomuksia, niin kyllähän niistä varmaan voi keskustella niin tietävät paremmin kuka on hakijana mihinkin hommaan. Uskomatonta että kun riitaannut siviilissä jonkun ihan täysin kusipään kanssa ja siitä sinulle heilahtaa laiton uhkaus, niin et ole sopiva työhön??? eihän tuo nyt kerro mitään. riitoja on meillä kaikilla ja niihin tarvii aina 2 osapuolta ja se ei tarkoita että tällainen henkilö uhkailisi ihmisiä työpaikallaan saati hakkaisi heitä! :D
naurettavaa.
Jos joku haluaa turvata jonkin firman omaisuutta, myymälän, tykkää hommasta ja mielellään sitä tekisi, niin kyllä siihen pitäisi saada oikeus eikä murtaa toisen mieltä jollain vanhoilla riidoilla vaikka suusta olisikin päässyt ärräpäitä, niin onko se jokin syy estää mahdollinen ura vartijana????
Kyllä harmittaa. Tänä päivänä kaikkien pitäisi kääntää toinen poski siviilielämässäkin, mitään ei saa sanoa, netissä ei saa haistatella, vaikka nämä foorumit on vittuilua täynnä :)
Minusta on aina sanottu tuttujen kesken että siinä on rauhallinen jätkä ja hyvätapainen. Mielestäni ihan sopiva vartijan hommiin siinä kuin muutkin siellä olevat. Maalaisjärjellä tajuan kaiken tuon mitä homma edellyttää mutta kyllä se vituttaa kun haettaessa kaivetaan vanhoja riitoja esiin joista en tiennyt edes olevan mitään merkintääkään, mutta siellä ne ylhäällä oli joista ei yhtäkään sakkoa. EIkö tuollaiset solvaukset ja paskapuheet olisi vaan hyvä pyyhkiä sieltä tiedostoista hiiteen, jos kerran muuten on nuhteeton tausta? luulisi ainakin.
Itsestäni tiedän sen varmaksi, että pinna on hyvä! Tärkein vartijan ase on asenne ja puhuminen. Miksi niin pienistä viedään mahdollinen ura pois?
Nyt ei enää kiinnosta yhtään mikään. Ikääkin jo sen verran vaikkei liikaa, mutta silti ammattiin hakeminen kertoo vain JÄRJESTÄ ja siitä että ollaan mukana yhteiskunnan toiminnassa eikä jäädä kotiin hillumaan!
Miten selitän tämän eteenpäin? Ainuttakaan kertaa en ole edes turpiin ketään vetänyt, eikä tee mielikään.
nuhteettomuus
25
1754
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,,,,
Se täytyy myös sanoa, että elämäni tähän asti on ollut pelkkää väärällä alalla pyörimistä pelkän opiskelun kustannuksella, en ole tienannut yhtään mitään, en ikinä. Nyt kun kerran otin niskasta pitkään aikaan itseäni kiinni ja löysin ammatin, johon olisi melko lyhyt koulutuskin, niin se peruutetaan minun paskan tuurini vuoksi kun jouduin aiemmin tekemisiin netissä ja muualla parin tyypin kanssa ja siitä sain laittoman uhkauksen merkinnät, jotka kuitenkin soviteltiin ja kaikille jäi hyvä mieli.
Mielikuvitusta sanoihin riittää meillä jokaisella, mutta kukapa meistä ei haluaisi tehdä työtään oikein? Olenko uhka työpaikalleni jos olen haistattanut jollekin ja uhannut vetää turpiin jo vuosia sitten pelkän netin välityksellä saati kännykän? Olen rehellinen, en valehtele. Mielestäni jokaisella on omat huonot hetkensä ja niistä opitaan. Kotirauhaani on rikottu, omaisuuttani on viety, siitäkään en ole kehenkään kiinni käynyt. Olen pyrkinyt lain kautta selvittämään ongelmani, jotka eivät olleet minun syytänikään, olen vaan saanut paskaa niskaan ja kehdannut täräyttää viesteillä jotka selvästikin pelottaneet osapuolta.
Kyllä kai näitä omia henk.koht asioitaan tulisi aina voida perustella ennenkuin tosiaan hylätään koko tuleva mahdollinen ura.
Aika pienet rikkeet sitä saa olla ettei edes koulutukseen päästetä. Eihän tällaisesta jää muuta kun paska mieliala ja kesä päin vittua. Opintomateriaali valmiina, asenne valmiina, kaikki suunniteltu ja nyt sitten nuhteeton tausta ei kelpaakaan vaikka ketään en ole hakannut, ikinä en putkassa ole lojunut, sen sijaan olen ihmetellyt kaduilla vallitsevaa rötöksien ja pahoinpitelyjen suuremmaksi osaksi alkoholin, huumeiden aiheuttamaa sekasortoa.
Todellakin..... toivottavasti tämä kääntyy tästä vielä hyväksi.- ..............
Mielestäni mulkut ihmiset saavat helposti järjestettyä toiselle osapuolelle paskat tiedot poliisin kirjoihin! Itse et välttämättä ole ollut edes pahemmin väärässä riippuen asiasta, mutta silti sinusta jää laittomat uhkaukset heidän tietoihinsa ja koita sitten niiden kanssa selvitä töihin/ opiskelemaan. Ei hyvältä näytä tulevaisuus. Tällä tavalla lisätään vaan tulta pesään vanhoihin kaunoihin kun päinvastoin tulisi pyrkiä sovinnollisuuteen ja sellaisiahan omallakin kohdallani tehtiin, pelkistä mitättömistä nettiriitelyistä! Sanat kuulostivat kauheilta, mutta eihän se haukku haavaa tee.
Olen todella pettynyt, jos minä itseni tuntien ja tilanteeni joudun nyt luopumaan omista tavoitteistani. - Vartijaxxx
.............. kirjoitti:
Mielestäni mulkut ihmiset saavat helposti järjestettyä toiselle osapuolelle paskat tiedot poliisin kirjoihin! Itse et välttämättä ole ollut edes pahemmin väärässä riippuen asiasta, mutta silti sinusta jää laittomat uhkaukset heidän tietoihinsa ja koita sitten niiden kanssa selvitä töihin/ opiskelemaan. Ei hyvältä näytä tulevaisuus. Tällä tavalla lisätään vaan tulta pesään vanhoihin kaunoihin kun päinvastoin tulisi pyrkiä sovinnollisuuteen ja sellaisiahan omallakin kohdallani tehtiin, pelkistä mitättömistä nettiriitelyistä! Sanat kuulostivat kauheilta, mutta eihän se haukku haavaa tee.
Olen todella pettynyt, jos minä itseni tuntien ja tilanteeni joudun nyt luopumaan omista tavoitteistani.Jos vartijan ura kiinnostaa ja haluat oikeasti päästä alalle, mene paikallisen poliisin luokse joka lupa-asioista päättää ja kerro tämänhetkisestä tilanteestasi. Kummasti muuttuu näkemys poliisisedällä kun menet paikanpäälle naamaa näyttämään etkä ole vain kasa paperia pöydällä. Taatusti parannat omia mahdollisuuksia todella paljon.
- Sellaista saattaa sa
Vartijaxxx kirjoitti:
Jos vartijan ura kiinnostaa ja haluat oikeasti päästä alalle, mene paikallisen poliisin luokse joka lupa-asioista päättää ja kerro tämänhetkisestä tilanteestasi. Kummasti muuttuu näkemys poliisisedällä kun menet paikanpäälle naamaa näyttämään etkä ole vain kasa paperia pöydällä. Taatusti parannat omia mahdollisuuksia todella paljon.
'pieniä harmittomia henkilökohtaisia riitoja' ?
Luulen että nimenomaan tällaiset laittomat uhkaukset ovat poliisille punainen vaate nykyään ja ymmärrän lehtiäkin lukemalla miksi. Itse joudun töissäni suojaamaan henkilöitä juuri näitten 'harmittomien' uhkauksien vuoksi. Sulla on niitä siis (ainakin) kaksi
Tällaiset kertovat henkilöstä itse asiassa aika paljonkin. Mahdollisesti rekrytoisin jonkun humalapäissään nuorempana pahoinpitelyyn kerran syyllistyneen kaverin kuin sinun taustan omaavan.
Työllistymisesi ei mahdotonta ole mutta ilman muuta tietoa, siis mitä olet antanut, ei voi sanoa juuta eikä jaata enempää.
Laitappa anonyyminä kuulustelupöytäkirja tähän samaan jatkoksi, niin katsotaan asiaa uudestaan. - aloittaja.
Sellaista saattaa sa kirjoitti:
'pieniä harmittomia henkilökohtaisia riitoja' ?
Luulen että nimenomaan tällaiset laittomat uhkaukset ovat poliisille punainen vaate nykyään ja ymmärrän lehtiäkin lukemalla miksi. Itse joudun töissäni suojaamaan henkilöitä juuri näitten 'harmittomien' uhkauksien vuoksi. Sulla on niitä siis (ainakin) kaksi
Tällaiset kertovat henkilöstä itse asiassa aika paljonkin. Mahdollisesti rekrytoisin jonkun humalapäissään nuorempana pahoinpitelyyn kerran syyllistyneen kaverin kuin sinun taustan omaavan.
Työllistymisesi ei mahdotonta ole mutta ilman muuta tietoa, siis mitä olet antanut, ei voi sanoa juuta eikä jaata enempää.
Laitappa anonyyminä kuulustelupöytäkirja tähän samaan jatkoksi, niin katsotaan asiaa uudestaan.Ja meinaat, että jokainen laittoman uhkauksen tehnyt kuuluu siihen ryhmään "punainen vaate"? Miksi niin? Eihän tällä minun asiallani ole mitään tekemistä julkisuuden kanssa, nämä mun kertomani ovat pelkkiä omia henk.koht riitoja tiettyjen ihmisten kanssa. Ne olivat riitoja, jotka johtivat sanailuun. Ensin eräs sekopääksi tiedetty täti joka lähes sukua minulle rupesi riitelemään suvun omaisuudesta ja tukki koko paikan, jossa piti saada muiden käydä ja itseasiassa olin ainoa joka tilanteeseen puuttui ja sai asiat järjestykseen lopulta. Sanailu tekstareissa oli ehkä raisua, mutta asiat sovittiin myöhemmin sovittelussa. sanonpa vielä, että kukaan normaali ei tällaisesta edes kieli poliisille, sillä asia oli loppujen lopuksi epäoikeudenmukainen muitakin kohtaan kuin itseäni. Tämän naisen luonteen tietäen ei ollut yllätys, että sitä istuttiin pian kuulustelussa :)
Sitä ennen tapahtunut riita netissä oli vielä naurettavampi. Yritin olla kaveria suuren joukon kanssa, koska meitä yhdisti sama asia, mutta kuinka ollakaan tästä seurasi ikärasismia. No, tyhmänä sitten ajauduin heidän kanssaan riitaan, minua vastassa varmaan n. about 100kpl ihmisiä ja minä pidin vaan itsepintaisesti oikeuksistani kiinni. En hyväksynyt heidän asennettaan koska netissä nimenomaan ei osata käyttäytyä ja mielestäni siellä tulisi HYVÄKSYÄ kaikenlaiset ihmiset. Yhden kanssa sitten asia meni poliisille, koska hän näytti kirjoittamani haukut hänestä, jotka olivat pääasiassa kunnianloukkauksia. Laiton uhkaus, muutama sellainen tuli samalla heitettyä hänelle. Kuitenkin koska sanailu on sana sanaa vastaan kummallakin, niin asia sovittiin ja sitten oltiin kaveria. Sen jälkeen en ole kiinnittänyt enää huomiota koko asiaan.
ELi 2 kertaa olen poliisilla käynyt kuulustelussa näihin asioihin liittyen.
Seuraavalla kerralla omaisuuteeni kajottiin, kotirauhaani häirittiin. Selvitin 2 vuotta turhaan koko juttua, valitin ylemmälle taholle koska juttuani ei haluttu tutkia. Sain esitykseni läpi ylemmälle taholle, mutta liian myöhään. Omaisuuttani katosi, tekijöitä ei selvitetty. Esitin parille hyvin varmalle epäillylle sen enempää tuomatta taustoja tästä esiin pari uhkausta saadakseni heidät tunnustamaan, mutta turhaanpa esitin.
Harvoinpa sitä joutuu kotiaan puolustamaan, minä jouduin ja lakiteitse tein kaikkeni saadakseni asian selviämään. Epäillyt ja heidän toverinsa olivat täysiä mulkkuja,joiden kanssa ei yhteistyötä juuri pystynyt tekemään. Asia nyt unohdettu, mutta siitäkin minä sain paskaa niskaan, eli varmasti on kirjoilla tästäkin esittämäni pari sanailua vaikka itse kärsin.
Nyt sitten kun lasketaan koko paska yhteen niin tuloksena -> ei oikeutta vartijaksi.
Mitä minä tähän mitään pöytäkirjoja toisin... Voin toki perustella asiani paremmin poliisille, koska en todellakaan ole mikään häirikkö, vaan normaali äijä vailla töitä ja myös kykenevä niihin, eikä tulisi mieleenikään toimia vastoin lakia työssäni, siitä voitte olla varmoja.
Väkivaltataustaa minulla ei ole.
Unohdetaan Auviset ja muut sekopäät ja koitetaan ymmärtää se, että ei tarvita paljon kun meistä jokaisesta on jotain jälkeä kirjoilla tulevaisuuden vaikeuttamiseksi. Kyllä siitäkin oppii.
Vittuako noita vanhoja me miehet enää alettaisiin kaivelemaan? Ei muuta kun kouluun vaan ja sitten töihin, turhat löpinät helvettiin. Eihän tällainen kuulu miesten maailmaan edes. Välillä sitä kaikilta pääsee paskaa suusta, ENKÄ vähättele yhtään, koska se on totta. Halme pääsi eduskuntaan vaikka miehellä oli rikosrekkari. Häneen verrattuna minä olen yksi hyttysen paska, jonka pitäisi ilmeisesti nyt pyydellä vielä anteeksi vanhoja haistatteluja. Aikuinen täyskasvuinen äijä minä olen perkele. Eli ei muuta kun kouluun ja sitten töihin vaan! - ..............
aloittaja. kirjoitti:
Ja meinaat, että jokainen laittoman uhkauksen tehnyt kuuluu siihen ryhmään "punainen vaate"? Miksi niin? Eihän tällä minun asiallani ole mitään tekemistä julkisuuden kanssa, nämä mun kertomani ovat pelkkiä omia henk.koht riitoja tiettyjen ihmisten kanssa. Ne olivat riitoja, jotka johtivat sanailuun. Ensin eräs sekopääksi tiedetty täti joka lähes sukua minulle rupesi riitelemään suvun omaisuudesta ja tukki koko paikan, jossa piti saada muiden käydä ja itseasiassa olin ainoa joka tilanteeseen puuttui ja sai asiat järjestykseen lopulta. Sanailu tekstareissa oli ehkä raisua, mutta asiat sovittiin myöhemmin sovittelussa. sanonpa vielä, että kukaan normaali ei tällaisesta edes kieli poliisille, sillä asia oli loppujen lopuksi epäoikeudenmukainen muitakin kohtaan kuin itseäni. Tämän naisen luonteen tietäen ei ollut yllätys, että sitä istuttiin pian kuulustelussa :)
Sitä ennen tapahtunut riita netissä oli vielä naurettavampi. Yritin olla kaveria suuren joukon kanssa, koska meitä yhdisti sama asia, mutta kuinka ollakaan tästä seurasi ikärasismia. No, tyhmänä sitten ajauduin heidän kanssaan riitaan, minua vastassa varmaan n. about 100kpl ihmisiä ja minä pidin vaan itsepintaisesti oikeuksistani kiinni. En hyväksynyt heidän asennettaan koska netissä nimenomaan ei osata käyttäytyä ja mielestäni siellä tulisi HYVÄKSYÄ kaikenlaiset ihmiset. Yhden kanssa sitten asia meni poliisille, koska hän näytti kirjoittamani haukut hänestä, jotka olivat pääasiassa kunnianloukkauksia. Laiton uhkaus, muutama sellainen tuli samalla heitettyä hänelle. Kuitenkin koska sanailu on sana sanaa vastaan kummallakin, niin asia sovittiin ja sitten oltiin kaveria. Sen jälkeen en ole kiinnittänyt enää huomiota koko asiaan.
ELi 2 kertaa olen poliisilla käynyt kuulustelussa näihin asioihin liittyen.
Seuraavalla kerralla omaisuuteeni kajottiin, kotirauhaani häirittiin. Selvitin 2 vuotta turhaan koko juttua, valitin ylemmälle taholle koska juttuani ei haluttu tutkia. Sain esitykseni läpi ylemmälle taholle, mutta liian myöhään. Omaisuuttani katosi, tekijöitä ei selvitetty. Esitin parille hyvin varmalle epäillylle sen enempää tuomatta taustoja tästä esiin pari uhkausta saadakseni heidät tunnustamaan, mutta turhaanpa esitin.
Harvoinpa sitä joutuu kotiaan puolustamaan, minä jouduin ja lakiteitse tein kaikkeni saadakseni asian selviämään. Epäillyt ja heidän toverinsa olivat täysiä mulkkuja,joiden kanssa ei yhteistyötä juuri pystynyt tekemään. Asia nyt unohdettu, mutta siitäkin minä sain paskaa niskaan, eli varmasti on kirjoilla tästäkin esittämäni pari sanailua vaikka itse kärsin.
Nyt sitten kun lasketaan koko paska yhteen niin tuloksena -> ei oikeutta vartijaksi.
Mitä minä tähän mitään pöytäkirjoja toisin... Voin toki perustella asiani paremmin poliisille, koska en todellakaan ole mikään häirikkö, vaan normaali äijä vailla töitä ja myös kykenevä niihin, eikä tulisi mieleenikään toimia vastoin lakia työssäni, siitä voitte olla varmoja.
Väkivaltataustaa minulla ei ole.
Unohdetaan Auviset ja muut sekopäät ja koitetaan ymmärtää se, että ei tarvita paljon kun meistä jokaisesta on jotain jälkeä kirjoilla tulevaisuuden vaikeuttamiseksi. Kyllä siitäkin oppii.
Vittuako noita vanhoja me miehet enää alettaisiin kaivelemaan? Ei muuta kun kouluun vaan ja sitten töihin, turhat löpinät helvettiin. Eihän tällainen kuulu miesten maailmaan edes. Välillä sitä kaikilta pääsee paskaa suusta, ENKÄ vähättele yhtään, koska se on totta. Halme pääsi eduskuntaan vaikka miehellä oli rikosrekkari. Häneen verrattuna minä olen yksi hyttysen paska, jonka pitäisi ilmeisesti nyt pyydellä vielä anteeksi vanhoja haistatteluja. Aikuinen täyskasvuinen äijä minä olen perkele. Eli ei muuta kun kouluun ja sitten töihin vaan!"Mahdollisesti rekrytoisin jonkun humalapäissään nuorempana pahoinpitelyyn kerran syyllistyneen kaverin kuin sinun taustan omaavan."
Eli sinä rekrytoisit henkilön, joka viinapäissään syyllistynyt pahoinpitelyyn? Erikoinen ajatus :) Eikö mielessäsi käy, että harvoin tällaisia kavereita suopein silmin katsellaan, riippuen teon vakavuudesta onko kyseessä millainen pahoinpitely jne.? Lyöminen sattuu, sanat ei. Siinä se periaate.
Pitäisi myös miettiä missä tilanteessa ja miksi on aiheutettu laiton uhkaus. Niinpä tällaiset asiat tulisi selvittää perusteellisesti ennenkuin jätetään ehkä hyväkin jätkä pois tietystä työstä, se ei välttämättä ole fiksua. ei kaikissa tapauksissa.
Tapauksen taustat hyvä siis selvittää rehellisesti ja naamatusten, eikä vain puhelimitse.
Monen kohdalla aivan mitätön asia tekee hallaa. Moni laiton uhkaus on mielestäni vain tyypillistä vittuuntuneen ihmisen purkausta, jolla ei juuri muuta merkitystä ole. Sellainen olisi tapauksesta riippuen parempi vaan unohtaa ja jatkaa elämää eteenpäin.
Luuleeko joku että jokainen turvallisuus-alan kaveri on täysin nuhteeton? Ei muuten ole :) Monikin alan nainen tai mies tietää sen itsekin, että nuorena on ehkä töppäilty, vanhempana riidelty, luemmeko toistemme ajatuksia? :)
Silti nämä tyypit ovat hyviä töissään ja tekevät niitä kuten normaalit ihmiset. Jokainen mokaa joskus ja ikä opettaa. Olemme erilaisia.
Laiton uhkaus on pelkkä sanonta monessa tapauksessa. Sitä ei välttämättä tarkoiteta. Eri asia on, jos on syytä olettaa uhkauksen toteutuvan. Edelleen painotan tilanteita, koska eihän näistäkään moni edes tule poliisin tietoon vaikka niitä moni tekee ja sanoo tietämättään. Moni nuori joka pari vuotta sitten hillui kaupungilla ja tappeli, veti ehkä viinaakin, oli koulun rajuin kundi, niin tänä päivänä voi olla missä vaan hommissa ja pärjääkin niissä hyvin. Itselläni ei ole ollut tapana edes hillua kaupungilla saati ryypätä.
Pikkasen vaikuttaa vartijaksi pääsemisen edellytykset hieman liikaa nuhteettomuutta. Mikä pyhäkoulun poika sitä pitäisi olla?
Vaikuttaa epäreilulta. - lisään.....
.............. kirjoitti:
"Mahdollisesti rekrytoisin jonkun humalapäissään nuorempana pahoinpitelyyn kerran syyllistyneen kaverin kuin sinun taustan omaavan."
Eli sinä rekrytoisit henkilön, joka viinapäissään syyllistynyt pahoinpitelyyn? Erikoinen ajatus :) Eikö mielessäsi käy, että harvoin tällaisia kavereita suopein silmin katsellaan, riippuen teon vakavuudesta onko kyseessä millainen pahoinpitely jne.? Lyöminen sattuu, sanat ei. Siinä se periaate.
Pitäisi myös miettiä missä tilanteessa ja miksi on aiheutettu laiton uhkaus. Niinpä tällaiset asiat tulisi selvittää perusteellisesti ennenkuin jätetään ehkä hyväkin jätkä pois tietystä työstä, se ei välttämättä ole fiksua. ei kaikissa tapauksissa.
Tapauksen taustat hyvä siis selvittää rehellisesti ja naamatusten, eikä vain puhelimitse.
Monen kohdalla aivan mitätön asia tekee hallaa. Moni laiton uhkaus on mielestäni vain tyypillistä vittuuntuneen ihmisen purkausta, jolla ei juuri muuta merkitystä ole. Sellainen olisi tapauksesta riippuen parempi vaan unohtaa ja jatkaa elämää eteenpäin.
Luuleeko joku että jokainen turvallisuus-alan kaveri on täysin nuhteeton? Ei muuten ole :) Monikin alan nainen tai mies tietää sen itsekin, että nuorena on ehkä töppäilty, vanhempana riidelty, luemmeko toistemme ajatuksia? :)
Silti nämä tyypit ovat hyviä töissään ja tekevät niitä kuten normaalit ihmiset. Jokainen mokaa joskus ja ikä opettaa. Olemme erilaisia.
Laiton uhkaus on pelkkä sanonta monessa tapauksessa. Sitä ei välttämättä tarkoiteta. Eri asia on, jos on syytä olettaa uhkauksen toteutuvan. Edelleen painotan tilanteita, koska eihän näistäkään moni edes tule poliisin tietoon vaikka niitä moni tekee ja sanoo tietämättään. Moni nuori joka pari vuotta sitten hillui kaupungilla ja tappeli, veti ehkä viinaakin, oli koulun rajuin kundi, niin tänä päivänä voi olla missä vaan hommissa ja pärjääkin niissä hyvin. Itselläni ei ole ollut tapana edes hillua kaupungilla saati ryypätä.
Pikkasen vaikuttaa vartijaksi pääsemisen edellytykset hieman liikaa nuhteettomuutta. Mikä pyhäkoulun poika sitä pitäisi olla?
Vaikuttaa epäreilulta.Arvaapa mitä muuta vielä? Minä EN rektytoisi ketään väkivaltaista kännimulkkua ikinä näihin hommiin jos minä siitä päättäisin :) en!
Enkä sinunakaan laskisi, että mietihän uudelleen ja katso vaikka peiliinkin.
Mieti nyt vähän kenen taustoista puhut. Seuraapa elämää kadulla ja mieti uudelleen.
Kuten sanoin : ei haukku haavaa tee.
Älkää nyt perkele jauhako että kaveri joka murtanut nenän joltakin palkattaisiin vartijaksi kuin henkilö, joka ei ole edes ryyppääjä saati hakannut ketään. Et taida olla muuta kun paskanpuhuja, jos tosissasi tuon sanoit. Ei pahalla mutta en käsitä ajatusmaailmaasi. Koita ymmärtää, että laittomia uhkauksia ei kaikki edes tarkoita mitä niillä sanoo. Silti osaamme pitää maltin töissämme ja itsekurin. Työssä voi kuulla paljon vittuiluakin, mutta on sitä kuultu koulussakin. Minä olen käynyt kouluja jo monet vuodet ja kertaakaan ei olla jälki-istunnossa istuttu tappelusta, ainoastaan siitä että olen myöhästynyt :)
Itsestään tulee olla ylpeä työssään painottaen, että on ylpeä siitä että OSAA työnsä! - .............
lisään..... kirjoitti:
Arvaapa mitä muuta vielä? Minä EN rektytoisi ketään väkivaltaista kännimulkkua ikinä näihin hommiin jos minä siitä päättäisin :) en!
Enkä sinunakaan laskisi, että mietihän uudelleen ja katso vaikka peiliinkin.
Mieti nyt vähän kenen taustoista puhut. Seuraapa elämää kadulla ja mieti uudelleen.
Kuten sanoin : ei haukku haavaa tee.
Älkää nyt perkele jauhako että kaveri joka murtanut nenän joltakin palkattaisiin vartijaksi kuin henkilö, joka ei ole edes ryyppääjä saati hakannut ketään. Et taida olla muuta kun paskanpuhuja, jos tosissasi tuon sanoit. Ei pahalla mutta en käsitä ajatusmaailmaasi. Koita ymmärtää, että laittomia uhkauksia ei kaikki edes tarkoita mitä niillä sanoo. Silti osaamme pitää maltin töissämme ja itsekurin. Työssä voi kuulla paljon vittuiluakin, mutta on sitä kuultu koulussakin. Minä olen käynyt kouluja jo monet vuodet ja kertaakaan ei olla jälki-istunnossa istuttu tappelusta, ainoastaan siitä että olen myöhästynyt :)
Itsestään tulee olla ylpeä työssään painottaen, että on ylpeä siitä että OSAA työnsä!Se, että kirjoitamme kännykällä tai netissä on aivan eri asia kuin luonnossa ulkopuolella ihmisten läsnä. Sanomme eri asiat netissä, muualla pidämme turpamme kiinni paremmin. Se, että puhut jollekulle luonnossa rauhoittaa tilannetta huomattavasti! :)
Kirjoittamalla annamme itsestämme helposti huonomman kuvan, mikä voi johtaa väärään olettamukseen.
Kurssi on käymättä minulla ja osaan sanoa tässä vaiheessa ja ymmärrän, että vartija on asiakaspalvelija. Hän hoitaa muiden turvallisuutta koskien myös näiden häirikköjenkin omaa turvallisuutta, kuten kaikki tiedämme niin poliisihan on hyvä jätkä. Samoin vartija. Siksipä ongelmatilanteet hoidetaankin puhumalla ja vain äärikeinona joudutaan turvautumaan voimakeinoihin, mutta harvemmin riippuen missä työskentelee.
Alallehan ei siis haluta ottaa kaveria jolla on heikot hermot eli pinna palaa pienestä tai jää mieleen. Töissä ei ole tarkoitus olla vihaisena vaan valppaana ja hyväntuulisena. On ennaltaehkäisevää jo pelkkä vartijana esiintyminen.
Hyvä malli on sellainen joka osaa pitää porukan hyvällä tuulella ja selvittää tilanteet olemalla kaveria, ei vittuilemalla.
SIksi painotan tietenkin näitä ongelmatapauksissa tässä työssä, koska vartija joutuu niitä työssään kohtaamaan ja siksi poliisi katsoo taustat. Kunpa ne taustat katsottaisiin hieman perusteellisemmin, ettei heti sylkäistä pihalle jokaista kaveria joka on uhannut joskus vetää turpaan jotakuta vihatoveriaan jossakin netissä saati puhelimella.
Oma mottoni on olla rohkeana ja valppaana, samalla rentona hoitaen työnsä tunnollisesti. Onhan se oikea alakin tärkeä ja sitä tulisi saada kokeilla jos se kiinnostaa.
Eli lopuksi sanon, että rohkea ja sujuva puhe on se mikä yleensä tehoaa ja sitä käytetään tällä alalla. Itse harrastuksessani olen puhelias kaveri, juttelen monien eri ihmisten kanssa. Nähdessäni kadulla humalaisen tai örveltäjän, pyrin aina selvittämään tilanteen puhumalla siviilissäkin. Se tulee vaistomaisesti, koska ymmärrän että kaveri joka ei ole selvinpäin, tulee osata käsitella oikealla tavalla. Koskaan ei vartijan työssä oleva saa tietenkään enää syyllistyä rikkomuksiin. Tervettä järkeä osaan ainakin minä käyttää. Kahnauksiinhan pääsee helposti jos niihin haluaa, mutta ideana on osata välttää niitä, eli toimia oikein.
Tässä se ajatusmaailmani ongelmatilanteiden kanssa suunnilleen on, vaikkakin lisäystä varmasti olisi, mutta noin toimin siviilissä. Jokainen saa puolustaa itseään, mutta hätävarjelun liioitteluun ei pidä syyllistyä. Jos näissä asioissa pitää homman kunnossa, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Eri asia on luotetaanko hakijoihin. - mr.stv
............. kirjoitti:
Se, että kirjoitamme kännykällä tai netissä on aivan eri asia kuin luonnossa ulkopuolella ihmisten läsnä. Sanomme eri asiat netissä, muualla pidämme turpamme kiinni paremmin. Se, että puhut jollekulle luonnossa rauhoittaa tilannetta huomattavasti! :)
Kirjoittamalla annamme itsestämme helposti huonomman kuvan, mikä voi johtaa väärään olettamukseen.
Kurssi on käymättä minulla ja osaan sanoa tässä vaiheessa ja ymmärrän, että vartija on asiakaspalvelija. Hän hoitaa muiden turvallisuutta koskien myös näiden häirikköjenkin omaa turvallisuutta, kuten kaikki tiedämme niin poliisihan on hyvä jätkä. Samoin vartija. Siksipä ongelmatilanteet hoidetaankin puhumalla ja vain äärikeinona joudutaan turvautumaan voimakeinoihin, mutta harvemmin riippuen missä työskentelee.
Alallehan ei siis haluta ottaa kaveria jolla on heikot hermot eli pinna palaa pienestä tai jää mieleen. Töissä ei ole tarkoitus olla vihaisena vaan valppaana ja hyväntuulisena. On ennaltaehkäisevää jo pelkkä vartijana esiintyminen.
Hyvä malli on sellainen joka osaa pitää porukan hyvällä tuulella ja selvittää tilanteet olemalla kaveria, ei vittuilemalla.
SIksi painotan tietenkin näitä ongelmatapauksissa tässä työssä, koska vartija joutuu niitä työssään kohtaamaan ja siksi poliisi katsoo taustat. Kunpa ne taustat katsottaisiin hieman perusteellisemmin, ettei heti sylkäistä pihalle jokaista kaveria joka on uhannut joskus vetää turpaan jotakuta vihatoveriaan jossakin netissä saati puhelimella.
Oma mottoni on olla rohkeana ja valppaana, samalla rentona hoitaen työnsä tunnollisesti. Onhan se oikea alakin tärkeä ja sitä tulisi saada kokeilla jos se kiinnostaa.
Eli lopuksi sanon, että rohkea ja sujuva puhe on se mikä yleensä tehoaa ja sitä käytetään tällä alalla. Itse harrastuksessani olen puhelias kaveri, juttelen monien eri ihmisten kanssa. Nähdessäni kadulla humalaisen tai örveltäjän, pyrin aina selvittämään tilanteen puhumalla siviilissäkin. Se tulee vaistomaisesti, koska ymmärrän että kaveri joka ei ole selvinpäin, tulee osata käsitella oikealla tavalla. Koskaan ei vartijan työssä oleva saa tietenkään enää syyllistyä rikkomuksiin. Tervettä järkeä osaan ainakin minä käyttää. Kahnauksiinhan pääsee helposti jos niihin haluaa, mutta ideana on osata välttää niitä, eli toimia oikein.
Tässä se ajatusmaailmani ongelmatilanteiden kanssa suunnilleen on, vaikkakin lisäystä varmasti olisi, mutta noin toimin siviilissä. Jokainen saa puolustaa itseään, mutta hätävarjelun liioitteluun ei pidä syyllistyä. Jos näissä asioissa pitää homman kunnossa, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Eri asia on luotetaanko hakijoihin.Sanon saman mitä aikaisempi tyyppi joka tähän vastasi, eli mene poliisiasemalle selvittämään tilanteesi henk. kohtaisesti ja ota erilaisia todistuksia mm. aikaisemmista töistäsi mukaan, mielellään työnantajan lausunnon/arvostelun kanssa, nämä ovat yksi hyvä tapa todistaa että olet kunnon jätkä etkä mikää kriminaali. Kerro myös miksi haluat vartijaksi ja mitkä ovat tulevat suunnitelmasi jne.
Yleensä voivat myös myöntää pitkäaikaisen vartijakortin mm. niillä ehdoilla, että kortti uusitaan vuosittain eikä 5v välein, näin olen ainakin kuullut. - aloittaja.
mr.stv kirjoitti:
Sanon saman mitä aikaisempi tyyppi joka tähän vastasi, eli mene poliisiasemalle selvittämään tilanteesi henk. kohtaisesti ja ota erilaisia todistuksia mm. aikaisemmista töistäsi mukaan, mielellään työnantajan lausunnon/arvostelun kanssa, nämä ovat yksi hyvä tapa todistaa että olet kunnon jätkä etkä mikää kriminaali. Kerro myös miksi haluat vartijaksi ja mitkä ovat tulevat suunnitelmasi jne.
Yleensä voivat myös myöntää pitkäaikaisen vartijakortin mm. niillä ehdoilla, että kortti uusitaan vuosittain eikä 5v välein, näin olen ainakin kuullut.No niin homma hoidettu sen minkä asialle pystyi tekemään. 1 vuosi pitää odottaa, että voi anoa korttia ja sama homma koulutuksen kanssa. Eli vuoden päästä homma uusiksi, niin sitten toimii. Kiitos vastanneille.
- Juodaan ja odotellaa
aloittaja. kirjoitti:
No niin homma hoidettu sen minkä asialle pystyi tekemään. 1 vuosi pitää odottaa, että voi anoa korttia ja sama homma koulutuksen kanssa. Eli vuoden päästä homma uusiksi, niin sitten toimii. Kiitos vastanneille.
Ihmettelen vaan sitä että alalla on kuuleman mukaan paljonkin porukkaa joilla on tuomioita pahoinpitelyistä, en sitten tiedä millä aikarajalla ovat päässeet mutta kaikenlaista kuulema mahtuu mukaan. Liekö ihan totta.
Itseäni oli syytetty pahoinpitelystä mitä en ollut edes tehnyt, mutta merkintä jäi poliisille. Laittomat uhkaukset pitivät paikkansa.
Kun miettii omia rikkeitäni ja sitä kuinka valmis olisin hommiin, niin kyllä tässä vähän vituttaa odotella yksi vuosi ja sitten kolkyt ja risat ikäisenä vasta mennä. Pitää ryypätä ja vietellä tämä vuosi sitten kotosalla, ei kai siinä sitten muuta.
Sanoivat syyksi että liian aggressiivinen toistaiseksi.
Että näin :) Tuskin olisi auttanut paikalle meneminen, se kuvasti äänestä jo puhelimessa. En ole yleensäkään aina ymmärtänyt kyttien toimintaa noin tutkijapuolelta.... ihmetouhua.
nyt jos haistattaisin jollekulle takaisin, niin siirtyisi varmaan toisellakin vuodella :) - aloittaja.
Juodaan ja odotellaa kirjoitti:
Ihmettelen vaan sitä että alalla on kuuleman mukaan paljonkin porukkaa joilla on tuomioita pahoinpitelyistä, en sitten tiedä millä aikarajalla ovat päässeet mutta kaikenlaista kuulema mahtuu mukaan. Liekö ihan totta.
Itseäni oli syytetty pahoinpitelystä mitä en ollut edes tehnyt, mutta merkintä jäi poliisille. Laittomat uhkaukset pitivät paikkansa.
Kun miettii omia rikkeitäni ja sitä kuinka valmis olisin hommiin, niin kyllä tässä vähän vituttaa odotella yksi vuosi ja sitten kolkyt ja risat ikäisenä vasta mennä. Pitää ryypätä ja vietellä tämä vuosi sitten kotosalla, ei kai siinä sitten muuta.
Sanoivat syyksi että liian aggressiivinen toistaiseksi.
Että näin :) Tuskin olisi auttanut paikalle meneminen, se kuvasti äänestä jo puhelimessa. En ole yleensäkään aina ymmärtänyt kyttien toimintaa noin tutkijapuolelta.... ihmetouhua.
nyt jos haistattaisin jollekulle takaisin, niin siirtyisi varmaan toisellakin vuodella :)Sen vielä lisään että ei tällaisessa yhteiskunnassa oikein hommat pelaa kun estetään noin pienistä asioista toisen ammatti tai pitkitetään sitä. Puhelimeen et voi paljon sanoa, kun lauseesi keskeytetään. Onhan se huomattu että tutkijapuolella hommat on muutenkin epäreilua, eli kun jätät rikosilmoituksen niin niistä livistetään ja pyyhkäistään ne pois alta jos ne vaarantavat tutkijoiden omia uria. Meitä siviilejä ne silti vituttavat kun joku vaikka pöllii autosi.
Tutkijoille on samantekevää sitten meidän asiat.
Taidankin pyyhkiä perseeni eilen saadulla parkkisakolla, hups! toivottavasti ei vaikuta pahasti uraani...... " joo kyllä maksetaan pois " heh.
- asiasta tietävä
laiton uhkaus kuuluu väkivaltarikoksiin ja tuomio asteikko on kovempi kuin tavallisessa pahoinpitelyssä eli laiton uhkaus on vakavampi rikos.
- kyllä nyt hävettää
Aikamoista skeidaa. Voinhan toki minäkin sanoa jos olisin päättävässä asemassa että " kadulle kuseminen yleisellä paikalla on vakavampi rikos kuin paskantaminen poliisiauton katolle "koska niin se vaan on kröhöm tuomioasteikossa.
No jos asia näin on kuten kerrot, niin jätetään uhkaukset latelematta ja painellaan turpaan vaan suoraan, sillä " tuomiasteikkohan on lievempi näin tehden " :D
Ei ihme että tämän kotimaan kyrpälaki panee naurattamaan, niin että mahaa sattuu :D
Ei tässä vittu enää jaksa kiinnostaa moinen pelleily. Taidan ruveta trukkikuskiksi ja haeskellaan sitten vuoden päästä uudelleen vartijaksi. Onnittelut vaan muille vartijoille, teette hyvää työtä! ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
"laiton uhkaus = väkivalta" muhahaha... - laiton uhkailija :)
kyllä nyt hävettää kirjoitti:
Aikamoista skeidaa. Voinhan toki minäkin sanoa jos olisin päättävässä asemassa että " kadulle kuseminen yleisellä paikalla on vakavampi rikos kuin paskantaminen poliisiauton katolle "koska niin se vaan on kröhöm tuomioasteikossa.
No jos asia näin on kuten kerrot, niin jätetään uhkaukset latelematta ja painellaan turpaan vaan suoraan, sillä " tuomiasteikkohan on lievempi näin tehden " :D
Ei ihme että tämän kotimaan kyrpälaki panee naurattamaan, niin että mahaa sattuu :D
Ei tässä vittu enää jaksa kiinnostaa moinen pelleily. Taidan ruveta trukkikuskiksi ja haeskellaan sitten vuoden päästä uudelleen vartijaksi. Onnittelut vaan muille vartijoille, teette hyvää työtä! ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
"laiton uhkaus = väkivalta" muhahaha...Kun nyt tämä pellehermannilaki on tätä mieltä asioista, niin pitää opettaa pojalle että jos koulukaverit sättii ja tappelee, niin kannattaa aina lyödä turpiin, koska uhkaus on pahempi asia! :)
Kiitos viisaasta neuvostasi! - pepe75..
laiton uhkailija :) kirjoitti:
Kun nyt tämä pellehermannilaki on tätä mieltä asioista, niin pitää opettaa pojalle että jos koulukaverit sättii ja tappelee, niin kannattaa aina lyödä turpiin, koska uhkaus on pahempi asia! :)
Kiitos viisaasta neuvostasi!Saanko sanoa oman mielipiteen?
Vika ei ole hakijassa vaan suomen laki on täynnä kaikenlaisia vitun käppyröitä, joka asiasta tehdään joku saatanan diagrammi ja sen tietää monikin että syiden ei tarvitse olla edes vakavia niin jo estetään koulutukset johonkin vitun vartijan virkaan.
syynähän lienee se että kaikenlaiset puusilmät laatii näitä lakeja ja puusilmillä on omat kätyrinsä jotka niitä sitten lukee ja niiden perusteella pääsee sönköttämään ja tyrkkimään ihmisiä odottelemaan vielä pari vuotta jne.
saanen ihmetellä hieman kun lukee edellisen kaverin postauksia, että mitäköhän helvetin väliä sillä yhdellä vuodella käytännössä ottaen edes on ? eli ihan sama vaikka samantein menisit vartijan kurssille ja saisit mahdollisesti kortin, juuri niin. Sillä ei ole vitun virkaa väliä, sä olet vuoden päästä edelleen sama ihminen ja ainoastaan laki vittuilee sulle tässä tapauksessa.
sellaista se on ja sille emme me muut mahda mitään. koita vaan kestää. - se sama...
pepe75.. kirjoitti:
Saanko sanoa oman mielipiteen?
Vika ei ole hakijassa vaan suomen laki on täynnä kaikenlaisia vitun käppyröitä, joka asiasta tehdään joku saatanan diagrammi ja sen tietää monikin että syiden ei tarvitse olla edes vakavia niin jo estetään koulutukset johonkin vitun vartijan virkaan.
syynähän lienee se että kaikenlaiset puusilmät laatii näitä lakeja ja puusilmillä on omat kätyrinsä jotka niitä sitten lukee ja niiden perusteella pääsee sönköttämään ja tyrkkimään ihmisiä odottelemaan vielä pari vuotta jne.
saanen ihmetellä hieman kun lukee edellisen kaverin postauksia, että mitäköhän helvetin väliä sillä yhdellä vuodella käytännössä ottaen edes on ? eli ihan sama vaikka samantein menisit vartijan kurssille ja saisit mahdollisesti kortin, juuri niin. Sillä ei ole vitun virkaa väliä, sä olet vuoden päästä edelleen sama ihminen ja ainoastaan laki vittuilee sulle tässä tapauksessa.
sellaista se on ja sille emme me muut mahda mitään. koita vaan kestää.ja tiedän omastakin kokemuksestani että he voivat tosiaan repiä ihan minkä hyvänsä rikkeen, omalla kohdallani tuli rikkeeksi vain laiton tilaus joka jäi tulliin, niin kummastipa sai esteen tästäkin revittyä vaikka kyseisestä rikkeestä en ollut saanut sakkoja laisinkaan, silti siitä oli merkintä jäljellä kuten sinunkin tapauksessa niitä oli. eli tuomiota ei tarvita, muutkin asiat vaikuttaa.
itsekin naureskelen näille syille... mutta muista. olet tekemisissä puusilmien kätyreiden kanssa jotka istuvat perseellään siellä penkillä, se on niiden työtä ja meidän pitää olla kiltisti ettei vaan virka lähde ja kortti valtiolle. vainoharhaista sakkiahan nämä tutkijamme pääosin ovat, sen kuvan heistä saa kun ei luoteta kehenkään. paskaa on suomen laki.
- gjghh575675
tuosta tekstistä nousi heti esille. "Parkkisakko" ei ole este...koska se ei ole sakko vaan pysäköintivirhemaksu. Eikä se yksi ylinopeuskaan torppaa koulutukseen pääsyä, ellei siinä ole muita tekijöitä sopassa mukana esim. liikenteen vaarantaminen, pakeneminen jne.
- wer_neri
En nyt jaksanut lukea koko katkeraa tilitysten ketjua, mutta jos jo siviilissä hoitaa hankalia tilanteita niin että joutuu poliisin kanssa tekemisiin ja merkinnän kirjoihin ja kansiin (ja siis MITÄÄN! en tietenkään ole tehnyt ansaitakseni tätä) niin olisiko ihan hyvä vähän aikuistua ja miettiä turvallisuusalaa muutaman vuoden päästä uudestaan. Tässä työssä työskennellään enimmäkseen hankalien ihmisten ja hankalien tilanteiden parissa. Aloittajan tavasta kirjoittaa katsoisin hänen kuuluvan paremmin vartiointiliikeen asiakaskuntaan kuin vartijaksi. Minusta on ihan hyvä, että alalle tulijoita koulutetaan ja valvotaan. Siinä toivossa että kun muualta ei enää taantuman takia työtä saa, niin vartiointiliikkeelle pääsee töihin aina ei kannata hakea vartijaksi. Sorry!
- lisää lässytystä.
wer_neri kirjoitti:
En nyt jaksanut lukea koko katkeraa tilitysten ketjua, mutta jos jo siviilissä hoitaa hankalia tilanteita niin että joutuu poliisin kanssa tekemisiin ja merkinnän kirjoihin ja kansiin (ja siis MITÄÄN! en tietenkään ole tehnyt ansaitakseni tätä) niin olisiko ihan hyvä vähän aikuistua ja miettiä turvallisuusalaa muutaman vuoden päästä uudestaan. Tässä työssä työskennellään enimmäkseen hankalien ihmisten ja hankalien tilanteiden parissa. Aloittajan tavasta kirjoittaa katsoisin hänen kuuluvan paremmin vartiointiliikeen asiakaskuntaan kuin vartijaksi. Minusta on ihan hyvä, että alalle tulijoita koulutetaan ja valvotaan. Siinä toivossa että kun muualta ei enää taantuman takia työtä saa, niin vartiointiliikkeelle pääsee töihin aina ei kannata hakea vartijaksi. Sorry!
On mietitty. Monilla on tapana pitää nykyään omia blogeja kerätäkseen huomiota, sekä purkaakseen oloaan, koska se on kivaa. Siksi toiseksi se johtuu siitäkin, että nettiin on helppo kirjoittaa. Mitä näillä foorumeilla muuten tekisikään?
Enpä nyt ihan muutamaa vuotta ajatellut miettiä turvallisuusalaa, koska tiedän omat rikkeeni ja ne ovat mielestäni aika naurettava syy evätä jo nyt kurssittaminen minulta. On aika vaikeaa diagnosoida toisen luonnetta tällaisten juttujen kautta mitä kerroin. Meillä on omat yksityisasiamme jotka eivät liity työhön, eikä niitä saa sinne tuodakaan.
On varmasti helppoa itse vartijan sanoa muista kun oma pesä on turvattu.
Poliisi siirtää vain koulutustani vuodella ja se on kyrpä temppu. En mielestäni ole edes ansainnut vuoden odottelua omien rikkeideni takia. Olisin saattanut voida liikkua vartijana myymälässä jo parin kuukauden kuluessa, eikä kukaan tietäisi mitään rikkeistäni saati niiden esille tulemista ei olisi.
Haistakoon poliisi paskan. Seuraavalla kerralla tiedustelen itse mikä on tilanteeni kurssille pääsemiseksi ja jos ei silloinkaan onnistu mitä on luvattu, niin asiasta tehdään valitus. Mokoma ongelmatehdas voisi itse siirtyä minun piiriini ja kokeilla kuinka turhauttavaa pelleilyä tällainen estely on.
Sinä edellinen kirjoittaja et tiedä mitään asioistani ja sopivuudestani, joten mene töihin ja keskity niihin. Ei minulle tarvitse esittää mitään "soveltuvaa esimerkkiä", te olette pelkkiä poikasia minuun verrattuna SUURIN OSA :) Kolmessa viikossa moni läpäissyt kurssin ja sitten kortti anottu :) Niin älkää isotelko jos teille täällä kerrotaan miten vittumaisia tutkijan nykyisin ovat :)
Ei mulle vuosi missään tunnu, keksiihän sitä muutakin, mutta sen verran periksiantamaton sisupussi luonteeltani olen, että takaisin tullaan ja vuoden päästä laitan asiat toimimaan. Siitä olen varma.
Mottoni kuuluu: Elämä on pitkä ja aina ehtii kunhan tekee.
Niinpä minä vitut iästä välitän kun keski-ikään on vielä lähes 20 vuotta. Nähdään kursseilla! - vartijakorttiko?
wer_neri kirjoitti:
No näin juuri. Aika turha itkeä läikkynyttä maitoa. Jos haluaa turvallisuusalalle töihin, niin kannattaa olla töppäilemättä. Ja töppäilemättömyys tarkoittaa sitä, miten elämäänsä kokonaisuudessaan osaa elää. Tosin tietojeni mukaan se kortin saaminen on kyllä aika paljon kiinni myös siitä, mistä sitä haetaan: jotkut poliisilaitokset katsovat aika paljonkin läpi sormien kun taas toiset ovat hyvin tiukkoja.
Se on juuri niin, että jos ei osaa, niin pannaan maitojunalla takaisin opettelemaan. Ja hyvähän se on kaikkien kannalta. Myös hakijan, vaikka ei heti siltä tuntuiskaan. - kuukuukuutamolla
vartijakorttiko? kirjoitti:
No näin juuri. Aika turha itkeä läikkynyttä maitoa. Jos haluaa turvallisuusalalle töihin, niin kannattaa olla töppäilemättä. Ja töppäilemättömyys tarkoittaa sitä, miten elämäänsä kokonaisuudessaan osaa elää. Tosin tietojeni mukaan se kortin saaminen on kyllä aika paljon kiinni myös siitä, mistä sitä haetaan: jotkut poliisilaitokset katsovat aika paljonkin läpi sormien kun taas toiset ovat hyvin tiukkoja.
Se on juuri niin, että jos ei osaa, niin pannaan maitojunalla takaisin opettelemaan. Ja hyvähän se on kaikkien kannalta. Myös hakijan, vaikka ei heti siltä tuntuiskaan." omat rikkeeni ja ne ovat mielestäni aika naurettava syy evätä jo nyt kurssittaminen minulta. On aika vaikeaa diagnosoida toisen luonnetta tällaisten juttujen kautta mitä kerroin. Meillä on omat yksityisasiamme jotka eivät liity työhön, eikä niitä saa sinne tuodakaan.Poliisi siirtää vain koulutustani vuodella ja se on kyrpä temppu. En mielestäni ole edes ansainnut vuoden odottelua omien rikkeideni takia. Olisin saattanut voida liikkua vartijana myymälässä jo parin kuukauden kuluessa, eikä kukaan tietäisi mitään rikkeistäni saati niiden esille tulemista ei olisi".
Tän on pakko olla provo sieltä huonoimmasta päästä. Ei kukaan voi olla näin ulapalla. - Aloittaja.
kuukuukuutamolla kirjoitti:
" omat rikkeeni ja ne ovat mielestäni aika naurettava syy evätä jo nyt kurssittaminen minulta. On aika vaikeaa diagnosoida toisen luonnetta tällaisten juttujen kautta mitä kerroin. Meillä on omat yksityisasiamme jotka eivät liity työhön, eikä niitä saa sinne tuodakaan.Poliisi siirtää vain koulutustani vuodella ja se on kyrpä temppu. En mielestäni ole edes ansainnut vuoden odottelua omien rikkeideni takia. Olisin saattanut voida liikkua vartijana myymälässä jo parin kuukauden kuluessa, eikä kukaan tietäisi mitään rikkeistäni saati niiden esille tulemista ei olisi".
Tän on pakko olla provo sieltä huonoimmasta päästä. Ei kukaan voi olla näin ulapalla.Selittäisitkö tarkemmin miksi lainaamasi teksti on "ulapalla" ? :)
Olet varmaan huomannut että en sitä vuotta mielelläni olisi odotellut, mutta eipä muutakaan mahda, ainakaan näin kotikaupungissa.
Onhan sullakin jokin mielityöpaikka, niin mitäpä naureskelemista tekstissäni mahtoi olla ? :)
no joo ehkä ymmärrän mitä tarkoitat kun kelaa tuota itse. Turhaa jauhamista !
Katsellaan sitten myöhemmin.... ja töpeksimättä :)
- ffdre44
ppitääsköhän katsoa peiliin ja muuttaa käyttäytymistä ja asennetta , käydä vaikkapa
kirkossa useammin tms !- Aloittaja.
Onhan niitä mokia mietiskelty jo aikaa sitten, mutta ihmisiähän tässä vaan ollaan ja koitetaan ymmärtää että on mahdoton luoda lakia vain yhdelle henkilölle kuten minulle joka haluaa vartijaksi. Laki kun koskee kaikkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2234111Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112593Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481159
- 751037
- 59913
- 45896
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58891