Olen potenut selkävaivoja n.2006 vuodesta lähtien. Kivut alkoivat kasvaa 2009 marraskuussa niin paljon että kiinnitin kunnolla huomiota niihin ja hakeuduin lääkäriin, jossa minulle kerrottiin sen olevan iskiasta. Nyt n.kk sitten pääsin magneetti kuvaan jossa havaittiin välilevyn pullistuma, tämä antaa selvyyden myös vasemman jalkani voimattomuuteen ja sen vuoksi erittäin horjuvaan kävelyyni.
Tasapainoni on erittäin heikko ikäisekseni (Olen 20vuotias) ja eilen käydessäni lääkärillä hän vain totesi ettei ainakaan tasapaino ongelmaa ole. Mutta siis Miten tuo leikkaus tapahtuu? Onko kokemuksia? Kuulisin mielelläni jos jollakin olisi kokemuksia välilevyn pullistumisesta, ja siitä palautuuko leikkauksen jälkeen voimaa jalkoihin vai jääkö voimattomaksi? Siis tottakai pitää harjoittaa mutta onko jalkaan mahdollista saada palautettua voimaa?
Välilevyn pullistuma...
5
473
Vastaukset
- discusprolapsi
Kertomuksestasi päätellen olet vielä hyvin onnellisessa asemassa eli tuskinpa mitään voimattomuutta jää mikäli sinut on tarkoitus leikata.
Et tuota tarkentanut missä välissä pullistuma on mutta yleensä se leikkaus hoituu hyvin pienestä reiästä jota et jonkun ajan kuluttua kunnolla edes huomaa,toipuminen hyvin nopeaa normaalisti onnistuneessa leikkauksessa ja jalkeille pääsee nopeasti,kipua leikkauskohtaan tuskin ihmeemmin jää.
Itselläni jäi lievä heikkous jalkaan mutta tilanne olikin todella paha leikkaukseen mennessä,tällä hetkellä on sitten toinen isohko pullistuma toisessa välissä mutta mitään sille ei tehdä koska se ei vaivaa juurikaan,löydös tuli muun selkäongelman tutkimuksen yhteydessä. - levoton123
Mulla on ollut todellakin huono tsäkä sairauksien kanssa.vuosi sitten mulla kanssa todettiin 2 välilevyn pullistumaa...ja sitten vielä hermopuristus.
Siitä tulee hirveesti kipuja juuri jalkoihin,ja voimattomuutta.
virtsaumpea on, ja sairaalassaki vk ollut...
Lukuisia lääkkeitä ja piikkejä...
lääkärit sitä mieltä että ei leikata.
ja hyvähä se on.
Nyt olen menossa ensi viikolla sairaalan selkäkuntoutukseen.
odotan innolla.
ja toivottavasti siellä olis muitakin nuoria selkä vaivaisia- Paljon kärsinyt
Hienoa että pääset kuntoutukseen,itse asun keskisuuren sairaalan piirissä ja meidän sairaalan lekurilla on niin kiire ettei kuulemma ole ennättänyt jatkohoitoon ohjaavaa lähetettäni edes avaamaan kun asiaa tiedustelin,aikaa on nimittäin kulunut aika rutosti kun "isosta talosta" lähete lähti ja kohteeseen saapui pian,nyt on jatkuvasti kuukausitolkulla ollut pönttö niin sekaisin kipulääkkeistä että taksiin on turvauduttava,leikkausta mulle ei toistaiseksi tehdä.
Ne jalkaan menevät kivut on pirullisia ja heikko jalka ei välillä toimikaan ja seurauksena on turpamälli,kynnys on jo jäänyt mieleen hyvin ja sitä osaa varoa mutta ei aina muista,virtsaumpi se on oikein pirua,onneksi on ollut vielä lievänä.
Ei muuta kuin onnea ja intoa kuntoutukseen mutta ei yliyrittämistä,se on pitkäjänteistä duunia jota terveet ei ymmärrä. - kokenut paljo
jos pystyy edes jotain töitä tekee vaihtelevasti ni on aika hyvässä jamassa..jos menee jalat ni sit toinen juttu. Mut monia vaihtoehtoja on jos halu palata töihin yms on.
- lillillliiiiii
No en ainakaan ole leikkaukseen pääsemässä, laittavat nyt fysioterapiaan jatko tutkimuksiin ja arviointeihin, sitten kattellaan uudelleen :/. Itse kun olen joka asian suhteen hieman skeptinen, niin olen alkanut miettimään jo ettei pullistuma ehkä aiheuta jalkani tunnottomuutta vaai jos si nivelet ovat poissa paikoiltaan, onkohan tästä kokemuksia? Lukemani perusteella tätähän ei havaita kuvissa eikä käsin tutkimuksella, mutta mites sitten? Tänään ensimmäinen fysioterapia, toivottavasti tulisi fiksummaksi.... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794