Liian väsynyt äiti

Apua oikeasti..

Yksinkertaisesti tuntuu etten jaksa enää lapsen kanssa. Oon yh, ja pari tuntia lapsen kanssa tuntuu jo ylivoimaiselta. Mitä mä teen? :(

3

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen väsynyt äiti.

      Itse yritin jaksaa ja sinnitellä eteenpäin, kunnes neuvolassa repesin, kun terkkari kysyi, mitä äidille kuuluu. Jo se helpotti, että sain sanoa ammati-ihmiselle että olen aivan loppu. Nyt käyn keskustelemassa mtt:lla kerran viikossa, harkitsen mielialalääkkeen aloittamista, koska olen masentunutkin. Mutta jaksan jo paremmin, kun en enää ole yksin väsymyksen kanssa. Olen myös lakannut suorittamasta eli enää en stressaa jos astiat ovat pöydällä tai en jaksa imuroida. Kun olen rauhoittunut, myös lapseni käytös on muuttunut parempaan. Onko sinulla ketään, joka voisi auttaa lapsen hoidossa? Esim. lapsen isä...tai voisitko neuvolan kautta saada perhetyöntekijän kotiisi avuksi silloin tällöin?
      Mutta sinun kyllä kannattaisi nyt ensin ottaa sinne neuvolaan yhteys ja kertoa rehellisesti mitä tunnet. Älä jää yksin, sillä se alkaa vain ahdistaa lisää. Ei ole heikkoutta sanoa että on väsynyt eikä jaksa nyt lapsen kanssa, se on rohkeutta ja vastuuta ja vielä kiität itseäsi, että tartuit härkää sarvista. Tsemppiä sinulle :)

    • miuku.

      Sama täällä, väsynyt yksinhuoltaja. Oikeastaan on olevinaan aika hyvin asiat, siis siinä mielessä että minulla on ystäviä, ihana lapsi, mukava vuokra-asunto kivassa paikassa, mutta olen jumiutunut kotiin.. Työtön jo pitkään, enkä saa oikeen mistään kiinni. Kunto on romahtanut kun vuosikaudet olen ollut kuin unessa, vastoinkäymisiä ollut ja vaikka nekin tavallaan kasvaattaa, on nekin veronsa vaatinut. Olen tavannut mukavan miehenkin, mutta huomaan että pelkään hirvittävästi suhteen kehittymistä. Rahahuolet painaa, kun ei ole tuloja ja kohta tulee taas opintolainan maksua. Yritän myydä kirppiksellä tavaraa ja tehdä käsitöitä että saan kokoon sen lainan maksun. Haaveita kyllä onneksi on ja niiden toteutumisen eteen koitan tehdä töitä sen mitä jaksan, mutta sekin on niin valtavirrasta poikkeavaa, että tuntuu aika yksinäiseltä.
      Kärsin siitä, että perheessäni ei ole koskaan ollut tapana jutella asioista avoimesti ja kaikki lohduttava hellyyden osoitus on ikään kuin tabu. Ikäänkuin pitäisi vain hiljaa jaksaa, valittamatta. Välillä vaan tuntuu niin raskaalta että hermot menee pienemmästäkin. Ja arki välillä tuntuu vain suorittamiselta. Isä ei ole lapsen elämässä mukana omasta tahdostaan. Onneksi välillä sentään on parempia päiviä. Niin tulee sinullekin ! Paljon tsemppiä ja hae ihmeessä tukea ja apua.

    • elämää nähnyt äiti

      isä on? Miksei hän osallistu lapsestaan huolehtimiseen?
      Lapsen hoito ei ole ylivoimaisen raskasta, mutta vastuun kantaminen yksin voi viedä voimat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe