Yksinkertaisesti tuntuu etten jaksa enää lapsen kanssa. Oon yh, ja pari tuntia lapsen kanssa tuntuu jo ylivoimaiselta. Mitä mä teen? :(
Liian väsynyt äiti
3
782
Vastaukset
- olen väsynyt äiti.
Itse yritin jaksaa ja sinnitellä eteenpäin, kunnes neuvolassa repesin, kun terkkari kysyi, mitä äidille kuuluu. Jo se helpotti, että sain sanoa ammati-ihmiselle että olen aivan loppu. Nyt käyn keskustelemassa mtt:lla kerran viikossa, harkitsen mielialalääkkeen aloittamista, koska olen masentunutkin. Mutta jaksan jo paremmin, kun en enää ole yksin väsymyksen kanssa. Olen myös lakannut suorittamasta eli enää en stressaa jos astiat ovat pöydällä tai en jaksa imuroida. Kun olen rauhoittunut, myös lapseni käytös on muuttunut parempaan. Onko sinulla ketään, joka voisi auttaa lapsen hoidossa? Esim. lapsen isä...tai voisitko neuvolan kautta saada perhetyöntekijän kotiisi avuksi silloin tällöin?
Mutta sinun kyllä kannattaisi nyt ensin ottaa sinne neuvolaan yhteys ja kertoa rehellisesti mitä tunnet. Älä jää yksin, sillä se alkaa vain ahdistaa lisää. Ei ole heikkoutta sanoa että on väsynyt eikä jaksa nyt lapsen kanssa, se on rohkeutta ja vastuuta ja vielä kiität itseäsi, että tartuit härkää sarvista. Tsemppiä sinulle :) - miuku.
Sama täällä, väsynyt yksinhuoltaja. Oikeastaan on olevinaan aika hyvin asiat, siis siinä mielessä että minulla on ystäviä, ihana lapsi, mukava vuokra-asunto kivassa paikassa, mutta olen jumiutunut kotiin.. Työtön jo pitkään, enkä saa oikeen mistään kiinni. Kunto on romahtanut kun vuosikaudet olen ollut kuin unessa, vastoinkäymisiä ollut ja vaikka nekin tavallaan kasvaattaa, on nekin veronsa vaatinut. Olen tavannut mukavan miehenkin, mutta huomaan että pelkään hirvittävästi suhteen kehittymistä. Rahahuolet painaa, kun ei ole tuloja ja kohta tulee taas opintolainan maksua. Yritän myydä kirppiksellä tavaraa ja tehdä käsitöitä että saan kokoon sen lainan maksun. Haaveita kyllä onneksi on ja niiden toteutumisen eteen koitan tehdä töitä sen mitä jaksan, mutta sekin on niin valtavirrasta poikkeavaa, että tuntuu aika yksinäiseltä.
Kärsin siitä, että perheessäni ei ole koskaan ollut tapana jutella asioista avoimesti ja kaikki lohduttava hellyyden osoitus on ikään kuin tabu. Ikäänkuin pitäisi vain hiljaa jaksaa, valittamatta. Välillä vaan tuntuu niin raskaalta että hermot menee pienemmästäkin. Ja arki välillä tuntuu vain suorittamiselta. Isä ei ole lapsen elämässä mukana omasta tahdostaan. Onneksi välillä sentään on parempia päiviä. Niin tulee sinullekin ! Paljon tsemppiä ja hae ihmeessä tukea ja apua. - elämää nähnyt äiti
isä on? Miksei hän osallistu lapsestaan huolehtimiseen?
Lapsen hoito ei ole ylivoimaisen raskasta, mutta vastuun kantaminen yksin voi viedä voimat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745