Hesote vai Diakoniaopisto, kumpi parempi opiskella?

Ehkä tuleva hoitaja

Tunteeko joku molemmat oppilaitokset, kummassa kannattaisi opiskella hoitajaksi? Nämähän ovat varmaan ihan mielipidejuttuja, mutta silti... Onko yleensäkään mitään eroa? Tai onko jompikumpi yleisestikin "arvostetumpi" eli onko väliä, mistä valmistuu?

Mietin vain kun lukioitakin nykyään arvostetaan eri tavalla, vaikkei kai sillä mitään väliä ole tulevaisuuden kannalta, mistä paperinsa saa. Vai?

24

5500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppislainen

      Hei!

      Olen tällä hetkellä Hesotessa aikuisopiskelijana ja valitettavasti negatiivista palautetta riiittää. Milloin puuttuu opettajat, milloin luokkatilat, milloin on tunteja peruttu, eikä korvaavia tilalle, milloin hypitään kesken tunnin toiseen tilaan jne. Opetuksen taso on todella kirjavaa ja olen todella pettynyt ko. oppilaitokseen. Ilman mahtavia opiskelukavereita ja ryhmän tukea olisin lopettanut jo aikoja sitten.

      Diakoniaopistossa opiskelin ekaa kertaa 10v sitten lähihoitajaopintoja ja olin silloin kaikin puolin tyytyväinen. Opettajat ja opetuksen taso oli hyvää ja opiskelu tuntui kaiken kaikkiaan tosi mukavalta. Jos nyt saisin valita, hakisin ehdottomasti uudelleen diakoniaopistoon opiskelemaan. Mutta oppisopimusopiskelijana en voi oppilaitosta valita (kaupungilla töissä), joten Hesotessa mennään loppuun asti...

      • määäkly

        siis vieläkin oot luuseri


      • minä

        Minä myös opiskelija Hesotessa.Negatiivinen kuva oppilaitoksesta sekä opetuksesta. Kukaan koskaan ei tiedä mitään... vastauksena kysy siltä ja siltä henkilöltä ...jatkuva kierre..Hirveän sekavaa koko opetustoimi. Koulussa ei ole kannustava ilmpiiri...


    • Pettymystä riittää

      Hesoteen olen hakenut jo muutaman kerran, ja en ole vieläkään päässyt. Vaikka mielestäni olisin ansainnut opiskelupaikan, niin valitettavasti pelkään pahoin, että valintatilanteessa pärstäkerroin vaikuttaa jopa enemmän kuin psykologiset testit ja haastattelut. Miksi hakata päätä seinään turhaan, kun kuitenkin homma on tuhoon tuomittu jo valmiiksi. Tsemiä sulle kuitenkin omaan hakuun. Toivottavasti miellytät heitä paremmin.

      • Martti Salomaa

        Hain nyt ensimmäisen kerran lähihoitajakoulutukseen. Olen 55-vuotias mies. Onkohan mulla mahdollisuuksia kun ei ole päätöksiä kuulunut ?


      • manuli
        Martti Salomaa kirjoitti:

        Hain nyt ensimmäisen kerran lähihoitajakoulutukseen. Olen 55-vuotias mies. Onkohan mulla mahdollisuuksia kun ei ole päätöksiä kuulunut ?

        mies aina pääsee lähäriksi!


      • esmies
        manuli kirjoitti:

        mies aina pääsee lähäriksi!

        b
        näkökannalta sanoisin diakkaria paremmaksi.Minulla käy 40 opiskelijaa työpaikoillani oppimisenjaksoilla ja väitän että diakkarilta tulevat opiskelijat ovat oppineempia, ilmeisemmin opintokokonaisuuksien takia. Yhteistyö on myös diakkarin kanssa ollut aina rakentavaa ja teemmekin paljon yhteistyötä heidän kanssaan. Hesotesta tulevat ovat aivan toista luokkaa kaikessa, oppiminen tuntuu vasta olevan aluilla ja teoria pohja heikko vaikka molemmista kouluista tullaan aina samoille jaksoille. Tuntuu että diakkarilla opiskelevat todella opiskelevat ja hesotessa taas "vaan käydään". Opintomoraali on siis erilainen.Mitäänhän ei voi yleistää,mutta tälläinen tuntuma on tllut.


      • samaa mieltä
        esmies kirjoitti:

        b
        näkökannalta sanoisin diakkaria paremmaksi.Minulla käy 40 opiskelijaa työpaikoillani oppimisenjaksoilla ja väitän että diakkarilta tulevat opiskelijat ovat oppineempia, ilmeisemmin opintokokonaisuuksien takia. Yhteistyö on myös diakkarin kanssa ollut aina rakentavaa ja teemmekin paljon yhteistyötä heidän kanssaan. Hesotesta tulevat ovat aivan toista luokkaa kaikessa, oppiminen tuntuu vasta olevan aluilla ja teoria pohja heikko vaikka molemmista kouluista tullaan aina samoille jaksoille. Tuntuu että diakkarilla opiskelevat todella opiskelevat ja hesotessa taas "vaan käydään". Opintomoraali on siis erilainen.Mitäänhän ei voi yleistää,mutta tälläinen tuntuma on tllut.

        Olen itse päässyt juuri diakonia opistolle lähihoitajakouluun opiskelemaan.. Olen kuullut saman kaltaista palautetta kouluista. Hesote vaikuttaa olevan "muodikkaampi" tai jotenkin nuorekkaamman imagon omaava oppilaitos.Ja diakkari on ehkä uskonnollisen taustansa vuoksi maanläheisempi koulu..


      • Martti Salomaaa
        manuli kirjoitti:

        mies aina pääsee lähäriksi!

        Olen vikon ollut nyt koulutuksessa ja ensivaikutelmat positiiviset. Hakijoita oli kuulemma tänä vuonna paljon. Mutta kannattaa hakea uudelleen, jo s ei eka kerta tärppää.


      • ihmettelijä suoi par
        Martti Salomaaa kirjoitti:

        Olen vikon ollut nyt koulutuksessa ja ensivaikutelmat positiiviset. Hakijoita oli kuulemma tänä vuonna paljon. Mutta kannattaa hakea uudelleen, jo s ei eka kerta tärppää.

        Ihmettelen palautetta hesote aivan paska olen itse kokenut ja taas diakonissalaitos toisen suuntainen. Kysymys on sosiaali- ja terveydenhuollosta, jijäoten eikö olisi syytä ehkä palata asiaan...


      • OPISKELIJA

        Ole onnellinen ettet ole päässyt.Kyllä siellä se pärstäkerroin vaikuttaa.t. nykyinen opiskelija


    • minä vaan

      Hesote:n aikuisopiskelu ja iltaopiskelu on vaativaa. Nyt olen suuntatumisjaksolla, jossa myös nuoriso-opiskelijoita. Tahti on myös senmukainen mennään ja tullaan, kaikista yritetään tehdä hoitajia työvoimapulan takia.

    • mimi11

      HEI,kunhan vaan et Amiedusta papereita hae.

      • ddddddd111

        Itse olen Omniassa ja kyllähän siellä tietoa saa. Amiedusta olen kuullut aika huonoja.


    • HeSo11

      Hesotea kehutaan liikaa, mutta ei ole kehumisen arvoinen oppilaitos. Aivan kuten jossain näissä viesteistä sanottiin opettajat eivät koskaan tiedä mitään. Opettajat aina korostavat sitä ettei kursseista saadut arvosanat vaikuta mitään, mutta sitten kun tulee koulutusohjelmavalinnat niin kas kummaan niillä onkin merkitystä. Opettajat eivät myöskään opeta kunnolla, vaan hosuvat opetuksessa. Tehtävien määrä on hurja ja jos olet ollut pois koulusta yhdenkin päivän, vaikka kipeänä saat hurjat määrät tehtäviä. Ja kun kysyt opettajilta jotain he eivät ole kiinnostuneita.

    • öuh

      Hesotessa valitettavasti koulua käyvät jotkut oppilaat huvinvuoksi ja se heijastuu muihin oppilaisiin. Opettajien tulisi ottaa jämäkämpi ote sellaisiin oppilaisiin.
      Ikärajaa sosiaali-ja terveydenhuollon oppilaitoksiin olisi ehdottamasti nostettava.

      • Hellä ja valkoinen

        Ihmettelen vaan niiden psykologien haastatteluja. Eikös niiden tarkoitus ole karsia pois epäkelvot opetettavat ? Eipä taida ammattitaitonsa olla kaksinen. Itse olen Omniassa ja kieltämättä joskus tuntuu siltä että oppilaat voivat olla saikulla ilman rajoja ja joillakin opettajilla ei ole tarpeksi määrätietoista otetta asiaan.


      • meninkäinen stadista
        Hellä ja valkoinen kirjoitti:

        Ihmettelen vaan niiden psykologien haastatteluja. Eikös niiden tarkoitus ole karsia pois epäkelvot opetettavat ? Eipä taida ammattitaitonsa olla kaksinen. Itse olen Omniassa ja kieltämättä joskus tuntuu siltä että oppilaat voivat olla saikulla ilman rajoja ja joillakin opettajilla ei ole tarpeksi määrätietoista otetta asiaan.

        olen todella pettynyt aikuisopiskelija hesotessa..siis stadin aikuisopistossa...huonotasoinen opetus,hosumista ja sähläämistä..en suosittele.


      • 8 <
        meninkäinen stadista kirjoitti:

        olen todella pettynyt aikuisopiskelija hesotessa..siis stadin aikuisopistossa...huonotasoinen opetus,hosumista ja sähläämistä..en suosittele.

        Diakkia on hehkutettu ykkösenä mutta ihmettelen miksi. Siellä ei tunnu toimivan oikein mikään.


    • diakki

      Diakki on aivan paska! Opetuksen taso on nollissa ja saat nuolla jokaisen opettajan persettä, ettei tule ongelmia! Ihan turhista asioista muutenkin jauhetaan ja auta armias jos olet pois kaksi tuntia niin saat käydä tyyliin koko kurssin uudestaan. En suosittele koulua kellekkään!!!

    • Tosiaankin Diakki oli todella hyvä koulu vielä kymmenen vuotta sitten. Taso on laskenut, kuin kissan häntä. Olisko syynä se, kun opettajilta otettu huoneita pois. Säästetään rahaa, joka tuntuu opetuksessa. Tieto ei liiku, tuntien aikataulut muuttuvat. Osa opettajista välinpitämättömiä, suorastaan pirullisia. Tehtävät vaikeasti ymmärrettäviä, vaikka kyse yksinkertaisista asioista.

    • Ei ikinä StadinAikui

      HDO ehdottomasti, ensin itsekkin mietin et ei kait sitä väliä kummassa opiskelee ja valitsin Hesoten nykyisen Stadin aikuisopisto n . Siellä opettajaa antaa pisteet sille kenestä se tykkää. Sain esim kurssi ja koe numeroksi 2, koska kokeessa oli yksi virhe. Poissaoloja ei ollut yhtään.

    • Katju70

      Olen ollut tyytyväinen opiskeluun Diakoniaopistossa kaikinpuolin :)

    • xfgfgj

      Diak. on nykyään yhtäkuin kaaos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe