mistä johtuu ruskea töhnä pyykeissä kun otan ne koneesta?Sellasia pieniä tiploja siellä täällä,itse töhnä lähtee pois sipaisemalla mutta jättää tietty läntin.
Vastaukset 3
- pesukone traktori
onko sulla vanhakin kone - ootko puhdistanut konetta - ajanut tyhjillään kuumalla pesulla, ehkä sitruunahappoa käyttänyt tms.
- pesukoneesi likainen
Kokeileppas tätä laita pyykkikoneesi rumpuun ruokasoodaa päälle etikkaa ja kuumin pesuohjelma mitä tiedät.
Lisäksi pyyhi kaikki rumun kumitiivisteiden välit huolellisesti ja puhdista nukkasihti.
Koneeseen voi myös käyttää sitruunahappoa ( apteekista saatavissa) - Elli Etikka
Pari keinoa mullakin...
1.Sitruunahappo mainittiinkin, jota saa apteekista kysymällä. Maksaa sen muutaman euron. Happo ja 90 asteen pesu kone tyhjillään.
2.Etikkaa desi-kaksi ja kyllä tulee raikas tuoksu, ja puhdas kone. Siis etikkaa tyhjään koneeseen ja käy ihan 40 asteen pesukin. Halvempi vaihtoehto.
Kone pitäisi puhdistaa ainakin kerran puolessa vuodessa, jotta tosiaan välttyisi kaikenmaailman levä-haju-kakkapyykiltä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53907
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64647- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43572Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33553En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32518Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5513- 75457
- 37436
- 33435